Új hozzászólás Aktív témák
-
emelhu
aktív tag
Azért egy kis autó nem kellene hogy az elérhetetlen gazdagság szintje legyen
Kiváncsi lennék, mekkora gazdasági összeomlással járna ha mindenki tömegközlekedik és emiatt kiesnek munkaórák, el sem vállalnak munkákat emberek, mert nem fér bele a napba, stb. Nem is léteznek KKV-k, mert múködésképtelenek autó nélkül, stb. -
Hi!King
őstag
Úgy értem luxuscikk volt egyértelműen, mert egy sportautó kialakítás volt, csak elektromos, ami nyilván messze nem annyira funkcionális mint az azt követő modellek, ebben az értelemben luxus volt, nem úgy mint egy Rolls Royce.
De persze lehet vitatni ezt a fogalmat, a lényeg, hogy az első modell a felső osztályt célozta meg, a második a felső-közép osztályt, és jelenleg már a nyugati középosztály veszi a Tesla-kat. Ez a stratégia sokkal inkább működött, mint az őket megelőző villanyautóknál az, hogy városi kisautókkal próbálkoztak, amelyekhez közel olyan pénztárca kellett volna mint a Roadsterhez, cserébe aki meg tudta volna fizetni, az minek vett volna ilyet.
-
#52931072
törölt tag
Le tud, majd, egyszer, talán, reméljük. Valszeg kínai lesz az első, musk oda vitte a gyártást, lekoppintják, egyszerűsítik, olcsón tömeggyártják. A régi japán recept szerint
A szuzuki is úgy született, szétkaptak egy golfot, jó-jó csak marha bonyolult. “Csináljatok valami ilyesmit, csak olcsóbb legyen gyártani és 10 évig ne robbanjon le!” -
Hi!King
őstag
válasz
#52931072 #311 üzenetére
Nem cáfolta meg, mert teljesen más a szituáció. Az elektromos autózásban is lesz olcsó tömegautó, de nem lehetett onnan kezdeni, mivel az autó már egy létező tömegtermék, és nem lehetett nagy mérethatékonyság hiányában betörni egy bizonyos szempontból még nem elég jó technológiával, mivel eleinte túl drága lett volna a célközönségnek. Így viszont lassan ugyanott lesz árban az EV, mert fentről le tudott csorogni.
-
Hi!King
őstag
válasz
#52931072 #308 üzenetére
De a 100 km-es városi rohangáló autó azelőtt, hogy a luxus szegmensbe betette a lábát az elektromos autózás, a mostaninál is jóval drágább volt, ezért is nagyon kevesen vették, és mivel nagyon kevesen vették, nem tudott növekedni a volumen az olcsósodáshoz. Ezzel szemben a tényleg luxus szegmens beindította ezt a piacot. Így lesz relatív olcsó városi szaladgálós autó is. Dacia Spring 8 millió Ft, ez nem olcsó, kb. egy kompakt méretű fapad benzines autó ára, miközben azoknál jóval kisebb, de ha így folytatódik a tendencia, olyan 5 év és azonos kategóriában egy árban lesznek a benzinesek és az elektromos autók.
-
#52931072
törölt tag
Ebben mondjuk van valami, láthatóan az első (de reméljük nem az egyetlen gyártó) akiről elhiszem, hogy komolyan veszi a dolgot. Lenne piaca egy 100 km-es városi rohangáló autónak is, csak nem a jelenlegi árakon. Nagyon kell valami hatékonyabb energiatárolási forma, ami gyanítom valamelyik olajtársaság trezorjában várja, hogy kifogyjon az olaj.
-
Hi!King
őstag
Ez 37%-os emelkedés, miközben az infláció 20% volt ezen idő alatt Németországban. Csak azt felejted el, hogy nem ugyanazon autók ára növekedett ennyit 10 év egyébként nagyrészt szárnyaló gazdasági növekedése alatt, hanem egy autó kerül átlagosan ugyanennyivel többe, most nem ugyanolyan új autókat vesznek mint akkor.
-
Hi!King
őstag
válasz
#52931072 #304 üzenetére
A helyzet az, hogy de, pont az a stratégia működik, amit a Tesla csinált eddig, hogy először luxusautókat gyárt, aztán jelent meg az egyre olcsóbb modellekkel, jelenleg ott tartva, hogy a nyugati középosztálynak megfizethető szintre került. Előtte az elektromos autózás kis városi autókról szólt, amikre nem volt kereslet, mivel aki megengedhette volna magának, az inkább benzines luxusautót vett, és kicsi, kényelmetlen, gyenge és 50-100 km hatótávolságú elektromos autót még sokadiknak sem. Ezzel szemben a Tesla olyat dobott a piacra, ami drága, menő a kinézete, gyors, erős és viszonylag nagy, megfelelve az amerikai gazdagok igényeinek, csak belső égésű helyett elektromos kivitelben.
Idővel meg nyilván nem lesznek drágábbak az elektromos autók a benzinesnél, dízelesnél, illetve az infrastruktúra is lesz olyan, mint a benzinkút hálózat most.
-
cucka
addikt
Az autók átlagos ára meredeken emelkedett mindenhol.
Például Németországban az új autók átlagára 10 éve 27 ezer euró volt, most 37 ezer. Az átlagos vásárlási ár ennél magasabb. Amerikában az átlagos vásárlási ár az 50 ezer dollár közelében van.Szóval de, folyamatos árnövekedés van az autóknál, bőven az infláció feletti mértékben. Az új autók egyre kevésbé megfizethetők tőlünk nyugatabbra is. Nem véletlen, hogy Európa egyik legnépszerűbb új autója a Dacia Sandero.
-
#52931072
törölt tag
Egyszer nyílván, de amíg egy csepp olaj jön a földből, addig az olajcégek keresztbe feküdnek. Az autóipar fejlődését nem lehet csak luxusautók gyártására alapozni. Amennyiben komolyan érdekelne valakit odafent, már régen kitiltották volna a kétüteműeket, hagyományos benzin, dízel autókat, nem kolytolna a képünkbe a busz. Vannak köztes megoldások, hibridek, lpg, cpg, etanol stb. Egy sima lada vagy 200-szor annyi retket bocsát ki mint egy 20 éves katalizátoros.
Láthatóan benne ragadtunk a lefelé vezető spirálba.HiKing
Inkább a villanyosokhoz drágultak a benzinesek. Persze, acélos forintunk meg az áfa is benne van.
Noukoum
Nem érdekel szerinted ki vagy mi a röhejes. Ha lusta vagy értelmezni amit leírtam ott van a mégse gomb a küldés mellett. -
Hi!King
őstag
válasz
#52931072 #300 üzenetére
Nem az autók lettek drágák, hanem a pénzünk ér sokkal kevesebbet a 2010-es évek majd a Covid alatti zéró kamatkörnyezet és pénznyomtatás miatt. Persze csak az elmúlt években jött elő ténylegesen a termékek áraiban, de megvoltak az előzményei.
Idővel meg fogják szokni az emberek, hogy míg korábban vehettél 2-3 millióért egy Dacia-t, 5 millióért egy Fókát vagy Astrát, most már egy alap családi autó 10 milliótól kezdődik. Viszont az elektromosok pont hogy relatív olcsósodtak.
-
#52931072
törölt tag
A jelenlegi formában röhely a villanyautózás. Egy drága hobbiautó gazdagisztánba.
A legminimálisabb szándék nincs a gyártók részéről a valódi átállásra, talán a tesla a kivétel mert nem gyárt robbanómotorost ( bár Chuck Norrisnak van egy benzines teslája állítólag).
Jelenleg még hagyományos autóra sem tudjuk lecserélni a füstifecskéinket, mert az a árkategória eltűnt (6 mészáros fillér egy szaros corsáért? Jó ebben acélos fizetőeszközünk is benne van). Mondjuk mindegy is, mert ugyanannyit zabálnak mint a 20 éves verzió, mert csak kasztnit faragják át két évente meg telepakolják félévente bedöglő fölösleges ficsőrökkel, hogy a márkaszervíz azért megéljen.Szóval rossz vicc az egész, a kiváltságos réteg passzív házból indul teslával rugdosni a rabszolgákat, meg síelni, shoppingolni, a pórnép meg húzza az igát és jobban szennyez, mert már egy 10 éves roncsra sem bukja. Ez van, még húzzuk lefele a lejtőn.
-
válasz
#52931072 #297 üzenetére
Abban amúgy van valami, hogyha ez tényleg valódi probléma lenne, akkor gyártanának nagyobb akkuval is kocsival. Ez azért elég jól skálázható. Látható, hogy egyelőre erre nem volt vásárlói igény. Persze eddig eleve early adopterek ültek át elektromosba, most kell majd meggyőzni az olyanokat, mint ti. Egyébként nekem is praktikusabb lenne egy 100Kwh-s kocsi.
-
#52931072
törölt tag
Vonóhorgot lehet kérni a teslára? Utánakötsz egy dízel aggregátort és meg is van oldva a hatótávprobléma. Lehet vadkempingezni a susnyásban.
Mekkora úti videó lenne belőle, megállsz a parkolóban, beröffented az aggregátort a futón, aztán beülsz kávézni, persze nem a teraszra, mert ott nagy a zaj, meg a füst. Lenne nézettség. -
-
Hát, erre írtam, hogy a Model 3 LR pályán nyáron 450, télen 350. Ismétlem, elfogadom, hogyha neked nem elég, hoztam példát a mi esetünkre: 1 irányba 650 km síelés Ausztriába, és a dízellel is megálltunk félúton inni egy üccsit. Ebbe már belefért volna egy 15-20 perces töltés, ahol megint szinte tele az akku. 600-700-at az utasok sem bírnak 1 seggel, igénylik általában a kinyújtózást.
...nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni
Hát, ilyen hosszú út után jellemzően a szállásra érkezel, ahol vagy van töltési lehetőség, vagy van valahol a közelben. Másnap úgyis gurulsz a kocsival, és rátöltesz kicsit. Megbeszéltük, hogy a Tátra mellett van SC is, van más töltő is. Igen, 1 napos kifeszített trip esetén be kell kalkulálni egy negyedórás megállást. De oda mondjuk nem is autópálya tempóban mész, merthát nincs is autópálya (esetleg ha Kassának mész körbe). Erre a tényleg nagyon-nagyon réteg felhasználásra még mindig jobb egy dízel Passat. De ez olyan szinten nem tömegigény, hogy nem is méretez erre senki sem autót.
-
Hi!King
őstag
Ja, de ha van egy 500 km-es hatótávú autó, ami autópályán már csak 350 lesz, télen autópályán meg mondjuk 250, akkor nem jönnek ki azok a számok, hogy 600 km-re mész és csak egyszer állsz meg egy szupertöltőnél, főleg hogy az a 15 perc gyorstöltés nem 0->100%-ra vonatkozik, plusz nagy eséllyel olyan parkolóba érkezel, ahová nem célszerű közel üres aksival érkezni, mert nincs helyben töltő és visszafelé is el kell jutni egy töltőig (ami nagy eséllyel nem supercharger).
Nyilván ha CSAK munkába járós kocsinak használja valaki, akkor persze jó, de azért elég gyakori a vegyes, hogy az illető néha távolra is megy, nem véletlenül másodlagos kocsi sok embernél az elektromos.
-
.:ZS:.
senior tag
válasz
#48584626 #289 üzenetére
Szerintem nem is állította senki, hogy a hybrid-től lenne kifejezetten könnyű. Inkább a lényeg, hogy a sima hybridtől nem lesz nehezebb mint egy átlagos autó. Egyébként egy modern dízel sok sebességes DSG-vel valószínűleg nehezebb lesz maga a hajtáslánc egy hybridnél.
-
#48584626
törölt tag
válasz
adlersson #284 üzenetére
A " nincs is tisztán elektromos plattformjuk" megjegyzés azt mutatja, hogy az illető néhány divatos lózung ismételgetésén kívül semmit sem tud a témáról.
A tisztán elektromos plattform léte vagy nem léte semmilyen módon nem tükrözi egy gyártó EVhez való hozzáállását, műszaki színvonalát, jövőbeni terveit, vagy bármit.
-
consono
nagyúr
A népesség csökkenni fog, már látszik, hogy laposodik a görbe rendesen, a kérdés az, hogy elég gyors e ez a folyamat... HA jól emlékszem a prognózisok ~10-11 milliárdos csúccsal és utána erős visszaeséssel számolnak. De olyant is láttam, hogy 30 éven belül 9 milliárd lesz a teteje.
-
adlersson
aktív tag
"Azokra a hajókra is komoly környezetvédelmi előírás van." - Azért nem kell félteni a hajókat se. Előírás biztos van, csak betarttatni nehéz őket, ld. a végtelen mennyiségben a tengerbe eresztett, egyáltalán nem vagy nem megfelelő módon kezelt fenékvíz. Életútjuk végén meg kihajítják őket valamelyik lepattant indai város határába, ahol nyilvánvalóan a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásait betartva szétbontják őket.
-
.:ZS:.
senior tag
válasz
Alaaf Pi #277 üzenetére
1: A Prius+ (hangsúly a +-on) egy 7 személyes családi autó. Igenis összehasonlítható a két autó.
2: Itt írtam le, hogy mi van egy Toyota Hybridben: [link] Nincs kuplung mert nem kell. Mind a belső égésű motor, mind az mg1 és az mg2 a bolygómű különböző részén csatlakozik be. Anélkül hogy a részletekbe belemennék a lényeg, hogy a két villanymotor különböző irányú és erejű behajtásával vagy fékezésével érhető el a belsőégésű motor fokozatmentes szabályozása vagy éppen üres járata: [link]
-
válasz
#54625216 #269 üzenetére
Hogy ez mekkora butaság...
1.) Senki nem kért senkitől semmit... se pénzt se munkaidőt.
2.) Ja igen... felelősséget igen, ne támogassuk azt, hogy exta kényelemért /pénzért feláldozzuk a maradék erőforrást... már nincs több...
3.) Rég tól vagyunk azon ,hogy majd megyógyul magától... vagy tönkretesszük a maradékot is és csók ,vagy elhisszük azt ,hogy nem csak verdát/kecót kell hagyni a pulyáknak ,hanem életteret is.
Folyamatossan nő a népesség ... minden ember x terhet ró a környezetre... a jelenlegi séma alapján túl sok lessz és elfogy a környezet... most vagy a népességet csökkented vagy a terhelést... -
buherton
őstag
válasz
Alaaf Pi #277 üzenetére
The Prius has no clutch, no hydraulic coupling, no traditional gearbox. All gears employed are at a fixed ratio that never changes.
[link]A PHEV más azt hagyjuk.
Egy sima hibrid esetén továbbra sem vagyok meggyőződve, hogy abban több alkatrész lenne vagy akár bonyolultabb lenne, mint a normál. Igen, vannak benne plusz dolgok, amik a normálban nincsenek, de sok minden más hiányzik, ami pedig csak a normálban van.
-
hokuszla
senior tag
https://www.youtube.com/watch?v=T7DsK7ZHWj8
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
buherton #276 üzenetére
1. A Két autó nem egy kategória, így a tömeg összevetése nem igazán szerencsés.
2. A Priusban is van kuplung, s váltó is, különben nem tudna a motor egyszerre hajtani és tölteni is, ahogy a motort le kell kapcsolni a hajtásról tisztán elektromos üzemben. Ráadásul ha a fö elektromotos a motor indítója, akkor kell még egy kuplung a kerekek felé is. hogy azonos autókat hasonlítsunk össze: Grandland vs. Grandland PHEV: a PHEV sokkal bonyolultabb, több alkatrészböl áll.A komplett elektromos hajtás plusz, amihez extrán kell hütés, így az a kör komplexebb, a komplett hütöblokk, a klíma összetettebb, kell bele DC/DC konverter, extra biztosíték, amit a tüzoltók mentés során aktiválva áramtalanítani tudják a rendszert, bonyolultabb, összetettebb hátsó tengely és segédkeret...A BME-n amúgy tényleg sok hülye tanított.
-
buherton
őstag
válasz
janos666 #118 üzenetére
troll: on
Úgy tűnik a BME-n hülyék vannak. Egy volt kollegám is hasonló bullshit szöveget nyomott és ő a BME-n végzett.
troll: offExtra tömeg?! WTF? Nekem Prius+-om van, ami több mint 100 kg-val könnyebb, mint pl. a Skoda Kodiaq: [link]. Nem lepődnék meg, ha kevesebb alkatrész lenne a hibridben, mint a normál autóban. A Priusban nincs önindító, turbó, kettőstömegű, kuplung, sebváltó, stb. A fogyasztás? Prius+ 5,5, addig a Kodiaq min. 10 liter.
-
-
válasz
Alaaf Pi #270 üzenetére
Na igen, ilyen szempontból ez lutri. Ami nekem eszembe jutott, hogy a következő vásárlás előtt kibérelek 1 hétre egy Model Y-t, és elmegyünk vele síelni. Ez valós képet ad a hatótávról a mi szokásaink alapján.
#271Noukoum
Az autópályás hatótávja az EV-knek? Ezt kizártnak tartom. Látod, hogy itt is a hatótáv a fő vitatéma. -
Alaaf Pi
senior tag
-
#54625216
törölt tag
A pénz az emberek közötti együttműködés szabvány mértékegysége.
Tehát amikor az egész világot érintő problémák megoldásáról beszélsz, akkor tök mindegy, hogy emberek koordinált munkáját vagy pénzt emlegetsz, mert a kettő ez esetben tök ugyanaz.
Olyan nincs, hogy jól meggyőzünk embereket, hogy áldozzák fel az idejüket és a munkaerejüket egy ügy oltárán és cserébe ne kapjanak semmit.
Illetve van, kommunista diktatúrának hívják, ez esetben a meggyőzés alapja az, hogy ha nem teszi meg "önként", akkor megölik. -
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez az újrahasznosítási arány nem környezetvédelmi mérőszám, hanem forrás oldali. Azaz nem azt mutatja, hogy a leselejtezett akkumulátorok hány %-a kerül újrafeldolgozásra, hanem azt, hogy az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok hány százaléka fedezhető újrahasznosításból. Az arány azért ilyen kicsi, mert irtózatos mennyiségű új akkumulátorra lesz szükség (csak az eu-ban évi 1200-1600 MWh-ra), viszont 2030-ra még alig lesz leselejtezésre érett akkumulátor.
-
-
Polllen
félisten
Pedig kb. 1 perc alatt meg lehet találni, hogy állhat az újrahasznosítás.
Szerintem a többi sem lenne hosszabb, de hát ha nincs időd, akkor nincs időd.[link]
A recent report by IDTechEx estimates that <8% of the global cobalt demand and <6% of the lithium demand, will be supplied by recycled Li-ion batteries by 2030. -
"Amit el kell gyorsan felejteni, azok a csillagszemű környezetvédő aktivisták fantáziái, hogy ami szerintük erkölcsös és helyes, azt majd valaki más fizesse ki. Az nem fog működni."
Ennyi ... mindent pénzben mérsz.....
...hogy jó legyen éljünk fel mindent... spórólhatsz de tiszta vizet és levegőt nem fogsz tudni venni sem... pénzért sem. -
Sajnos igen. A traktort pár évig tartják a külföldező fuvarcégek, aztán lepasszolják belföldezni. Azt kell megérteni, hogy a fuvaroknál minden egyes nap, amikor nem gurul a gép, veszteség. Éppen ezért a maximális megbízhatóságra megy rá mindenki. Ez radikálisan csökken a modern teherautóknál pár év után. Azért azt is vedd figyelembe, hogy ekkorra már többszázezer kilométer bennük van. Extrém módon vannak (ki)használva.
-
cucka
addikt
A pénzben kifejezett érdek nem a magánvásárlónál jelenik meg, hanem a cégnél, aki azt az EV-t legyártotta.
Ha veszel egy üveg drága bort, akkor abból te nem realizálsz profitot.
Ellentétben mindenki, aki az üveg bor értékláncában részt vett, annak anyagi érdeke fűződött hozzá, hogy te azt a bort megvedd. -
btprg
senior tag
"megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok"
Ez komoly egyébként? Mindig le szoktak hurrogni, ha felhozom a végletekig kiélezettséget és agyonbonyolítást, mert "ez a jövő", meg "így is teljesen megbízhatóak". Akkor ezek szerint már tényleg omladozik a szarvár, és valóban sikerült kimaxolni a szeméttermelést a környezetvédelem jegyében?
-
cucka
addikt
Nem piaci alapon oldódhat meg, hanem gazdasági alapon.
Tehát akkor fogunk jobban újrahasznosítani, amikor ahhoz pénzben kifejezett érdek kötődik. Ez létrejöhet piaci folyamatok és/vagy állami beavatkozás folyamán is.Amit el kell gyorsan felejteni, azok a csillagszemű környezetvédő aktivisták fantáziái, hogy ami szerintük erkölcsös és helyes, azt majd valaki más fizesse ki. Az nem fog működni.
-
swtrooper
csendes tag
Szívó benzines autót kell venni 4 hengerrel 2000-res évek közepéről, oszt csókolom.
-
Totál értelmetlen belemenni ebbe az utcába. Az Autobild tesztciklusa ugyanarra jó, mint a WLTP: a különböző modellek összehasonlítására. Ez nem ad valós képet egy olyan ember számára, aki ki se mozdul a városból a verdával, vagy aki agglomerációs ingázásra használja. Aki pályázik, annak már jobban, mert megkockáztatom, hogy ezek autópálya-súlyos értékek.
És nyilván nincs minden EV-ben ilyen. A kolléga igényeiből indultunk ki (hosszúkat megy), és az egész thread ezt követte le. Senki se mondta, hogy minden EV ilyen lenne. Miért lenne? Korábban írtam, hogy egy rakás embernek 64-es akkura sincs szüksége.
-
8th
addikt
Ezt úgy mondod mint ha minden villanyautóban 500-600 kilométeres akkupakk lenne. Közel sincs így. De még amiben a gyártó szerint akkora is van az sem megy el annyit a való életben. A hagyományos motorral szerelt autókhoz képest az elektromos autóknál még nagyobb az eltérés WLTP és a valós fogyasztás között.
Az Autobild minden náluk lévő tesztautóval lefutja ugyanazt a 155 km-es tesztkört. Néhány beszédes fogyasztási és hatótáv adat:
Skoda Enyaq iV 80:
Nettó akku kapacitás: 77 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 17,2 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 502 km
Valós átlagfogyasztás: 28,5 kWh (+69%)
Valós hatótáv: 270 kmVolvo XC 40 Recharge:
Nettó akku kapacitás: 67 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,9 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 417 km
Valós átlagfogyasztás: 28,2 kWh (+49%)
Valós hatótáv: 238 kmMercedes EQA 250:
Nettó akku kapacitás: 66,5 kWh
Gyári átlagfogyasztás (WLTP kombinált): 18,3 kWh
Gyári (WLTP kombinált) hatótáv: 415 km
Valós átlagfogyasztás: 27,7 kWh (+51%)
Valós hatótáv: 240 km240-270 kilométeres valós hatótávval azért ezeket elég sűrűn kell töltögetni.
-
hokuszla
senior tag
frisss
-
Polllen
félisten
Hány %-t hasznosítjuk ezeknek az anyagoknak újra?
Mennyi elektronikus hulladék kerül afrikai országokba mindenféle újrahasznosítás nélkül jelenleg? Most tehetnék ide mosolygós szmájlit, de annál tragikusabb, hogy mosolyogjak rajta.
Amúgy te is tudod, hiszen tudsz olvasni, hogy nem írtam olyat, hogy a kőolaj felhasználás rendben van. Viszont ha fenntartható világot szeretnénk, akkor csak érdemes rendszerben gondolkodni, nem? Egy nem túl jó dolgot lecserélsz egy másik nem túl jó dologra.
Ez pörgeti a gazdaságot, hiszen új megoldandó problémákat generálsz, de közben ugyanúgy rombolod a környezetet. Igen, az elektromos autó már nem fog CO2-t kibocsájtani, ott ahol használod.De azért a töltéshez nagyon kellene valami zöld energia, hogy értelme legyen. (Hallo Deutschland!)
Az akkumulátor gyártás mennyi vizet fog felemészteni? A meglévő gyárak mennyire szennyezik a környezetet? (Helló Göd! Debrecen, Iváncsa felkészül!)
A bányák mennyire tesznek keresztbe a helyi környezetnek? (Hola Dél-Amerika!)
A klímaváltozás hatalmas probléma, meg fogjuk fizetni az árát, de erre mit csinálunk Európában? A kibocsájtás 13%-ra ráállítunk több iparágat... Szerintem ez így nem lesz jobb, mint volt. Az új Honda civic hajtásláncában sokkal több fantázia van, azt kellene kimaxolni, nem a világot elárasztani hatalmas akku csomagokkal.
Elon Musk nagyon ügyes és előremutató, de üzletember. Eladta a világnak az EV-ket még az előtt, hogy komolyan átgondoltuk volna, hogy mik az alternatívák.
-
"Az EP döntése nyomán nemcsak az autógyártók kapnak házi feladatot, hanem a tagországok is, hiszen miközben jelenleg hetente átlagosan kétezer nyilvános elektromos töltőpontot üzemelnek be az unióban, ideális esetben legalább heti 14 ezret kellene a hálózatra kapcsolni, hogy teljesüljön az autóközlekedéssel kapcsolatos klímacél. Ehhez egyébként 2030-ra 6,8 millió villanyautó-töltőre lesz szükség a McKinsey kutatóintézet felmérése szerint, ezt vessük össze a jelenleg kevesebb mint háromszázezerrel." [forrás]
-
Noukoum
veterán
válasz
SindaNarmo #237 üzenetére
Ez egy olyan probléma, amit mindenhol kezelnek (ahol akarják). Tehát semmilyen gondot nem jelent (nyilván azoknak a szakembereknek, politikusoknak akik ezzel foglalkoznak azoknak igen).
Össze sem hasonlítható az egész hidrogénautózás bohózatával...
-
válasz
SindaNarmo #237 üzenetére
Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem)
2 éve Scladmingban az egyik hotel előtt legalább 30 töltőpont volt kialakítva. Ha nem EV-vel jársz, akkor nyilván nem annyira figyeled az ilyesmit. -
SindaNarmo
tag
Nem specifikusan rólunk beszéltem, én ezt általános problémának gondolom. Ettől máshol lehet jobb a helyzet egy kicsivel, de nem erre vannak/voltak berendezkedve az infrastruktúrák. Pl Ausztriában sem láttam hogy szanaszét hevernének a töltők (bár annyira nem figyeltem), de biztos több van mint itthon. De szerintem ott is ugyan azok a problémák mint bárhol.
Maga a buszos példák sem itthonról vannak (és nem, nem keletebbről), és mint ahogy írtam is, ez még az ideálisabb, vannak ennél sokkal problémásabbak/limitáltabbak is.
-
Teherautóknál a piac fogja ezt kimunkálni. Ismerősnek van (volt) fuvarcége, a megtérülésnél már most is a garancia időtartamáig számolnak, mert annyira megbízhatatlanok már a modern motorok. Itt most a nemzetközi, nyergesvontatatós, klasszikus kamionokról beszélek. Simán eljöhet majd az idő, hogy a fuvarcégnek az EV kocsi éri meg jobban ROI-ban. Kialakul.
-
cucka
addikt
A nagy teherautóknál nincs is szó semmiféle erőltetett, államilag előírt elektrifikációról. Nem véletlenül.
#233Mr K
Ezek teljesen irreális tervek. Az is, hogy 2040-re el tudjuk érni a zéró emissziót, és az is, hogy a globális co2 kibocsátást pusztán európai törvényhozói szándékkal érdemben csökkenteni lehet.Legfeljebb ilyen papíron zéró emisszió lesz. Ugyanúgy, ahogy papíron a 600 lóerős Porsche Cayenne két litert fogyaszt százon.
-
"Ha az EU 2050-re el akarja érni a nettó nulla kibocsátást, előrejelzések szerint 2040-ben már hatszor több kritikus nyersanyagot fog használni, mint most. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) statisztikái szerint ha szeretnénk 2 Celsius-fok alatt tartani a globális felmelegedést – ami a klímaváltozás kordában tartásának alapfeltétele –, a lítiumkereslet például negyvenkétszeresére nő majd globálisan 2040-re. A többi nyersanyag helyzete sem sokkal jobb: grafitból huszonötszörösére, kobaltból huszonegyszeresére és nikkelből tizenkilencszeresére fog nőni az igény. Az Európai Bizottság pedig 2020-ban úgy becsülte, hogy a zöld átálláshoz a blokk lítiumszükséglete a hatvanszorosára, a kobaltszükséglete a tizenötszörösére növekszik 2050-re. A ritkaföldfémeknél tízszeres keresletnövekedéssel számoltak." [forrás]
És így áll az EU most: "[...] az unióban felhasznált magnézium 93 százalékát Kínából, a borát 98 százalékát Törökországból, a nióbium 85 százalékát pedig Brazíliából importálják. [...] Az Európai Unióban a ritkaföldfémek 98 százaléka Kínából, a platina 71 százaléka pedig Dél-Afrikából származik. [...] A Fastmarkets szerint 2032-re Európa a globális lítiumkereslet 25 százalékát adja majd, de a kínálati oldalon globálisan csak 4 százalékot tud produkálni. Lítium terén kevésbé Kínára, inkább Chilére hagyatkozik az EU: az ellátmánya 78 százaléka érkezik innen." [forrás uo.]
-
A logikus megoldás az lenne, ha a személygépjárművek-lokál furgonok BEV-k, a nagy tgk-k pedig maradnak jó hatékonyságú belsőégésű dízelek. Pont ez a méret az, ami EV-hez túl nagy, hidrogéneshez pedig túl kicsi (és a diverz töltési igény kielégítése megeszi a megtérülést). Nem tudom, hogy kormányzati szinten ezzel számolnak-e.
-
Noukoum
veterán
válasz
SindaNarmo #230 üzenetére
Ha nem maradtunk volna le elektromobilitásban akkor szükség volna rá.
Szerintem senki nem mondta hogy az elektromos töltőállomás olcsó, csak az kiépült mert volt rá igény, szemben a hidrogénállomásokkal.
-
SindaNarmo
tag
Ha nincs rá szükség akkor minek csinálnál mindenhova olyan hálózatot ami már majdnem ipari terhelést is elbír? 10 sávos autopályát is építhetsz, de minek.
Korában volt hogy mennyibe kerül pl egy hidrogén töltő állomás kialakítása és ezzel szemben egy töltő milyen olcsó. Csak hogy az elektromos töltőállomássem lesz feltétlenül nagyon olcsó ha azt akarod hogy ne legyen sor és ne órákig ülj ott (nem a jelenlegi állapot ahol %osan alig van EV autó hanem amikor mind az). Ott már infraksturálisan is tervezni/vagy a meglévőt módosítani kellhet hogy elbírja.
-
cucka
addikt
válasz
SindaNarmo #225 üzenetére
Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így.
Olyan nagy képzelőerő nem kell hozzá, az Amazonnál több ezer elektromos furgon fut az utakon, és pár éven belül teljesen erre állnak át.A hosszú távú szállítás a kérődjeles, lokális szállításnál lényegében már eldöntött kérdés, hogy az akkumulátoros elektromos autóknak áll a zászló.
-
Noukoum
veterán
válasz
SindaNarmo #225 üzenetére
Szerintem sem ilyen ütemben kellett volna, hanem sokkal gyorsabban. De ugye mindig csak annyit fejlesztenek amennyi szükséges.
De milyen összevetésből maradnak ki? -
Hi!King
őstag
"Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog."
Ez megint egy érdekes dolog. Igazából ő céges, nem elektromos autóval jár, de náluk csak cégea autó parkolhat bent, ha a cég átáll elektromosokra, ott nyilván lesznek töltők. Ellenben amikor egy ideig még sajáttal járt (ahogy az ott dolgozók többsége), a környéken parkolt, ami kis részben társasházi, de nagyobb rézben kertes övezet, ott is valószínűtlen, hogy majd a bejáró dolgozók autóinak a családi házak előtt töltőt építenek.
De egyébként én dolgoztam többfelé irodaházakban, és mindenütt valamekkora privilégium volt a céges mélygarázs, így a többsége az autóval munkába járóknak valamilyen egyéb lehetőséget talált. Pl. az Árpád híd pesti hídfőjénél van egy rakás fizetős, őrzött parkoló, de ezek megintcsak távol vannak attól, hogy minden vagy a legtöbb helyen töltő legyen, mert eleve földes, murvás, rendezetlen parkolókat képzelj el, minimális infrastruktúrával. Az autóval járó kollégáim mind ilyen helyeken parkoltak. Szerintem olyan 5-10 év, hogy ezeknél nem csak 1-2, hanem sok töltő legyen.
A mostani munkahelyemen amúgy a garázsban és a belső szabadtéri parkolóban sincs egy sem, ellenben van egy olyan cég, ahol a pincén keresztül húznak ki egy vezetéket, ami egy korláton lóg.
-
SindaNarmo
tag
Kell persze, de nem biztos hogy ilyen ütemben kellett volna, per ilyen mértékben. A marketinges szöveg úgy is az hogy minden energia hatékonyabb (szóval ez alapján bővítés nem is feltétlenül kellene). aztán az energia igény folyton nő személyre lebontva is.
Csak ezek kimaradnak abból a számításból/összevetésből. Hogy ja, mindenhova rakunk töltőt, nem is drága, nem is sok munka. Aztán a háttérben van egy tucat fejlesztés, hogy azokat egyáltalán ki lehessen rakni, amit nem látsz, mert általános fejlesztésről van szó. (nem mint pl egy benzinkútnál).
Bár ha tényleg ezek lesznek a teherszállításban is, akkor ne legyen kétséged hogy azoknak az út közbeni töltő telephelyek kitelepítése se csekély befektetés lesz.Például a lokális teherszállítást eltudom képzelni így. Telephelyről indul, kiszállít, visszatér. Tervezhető a terhelés, ütemezhető az egész. De a hosszabb A->B nem tudom elképzelni úgy hogy hatékony legyen.
Persze ez szigorúan a magánvéleményem.
-
Polllen
félisten
Mivel az EV az irány, így hosszú távon igazad lesz, mögé teszik, ami kell.
De most azért az 500-600 km-s valós hatótávról beszélni általánosságban nem lehet. Persze van olyan autó, ami tudja, de nem ez az általános. Illetve mekkora akkupakk kell hozzá? 100 kW? 2,5-3 tonnás autókkal mentjük meg a környezetet. Amiben 1 ember ül.
Amíg nem lesz méregdrága az autózás, aki teheti azt fogja választani. Ezért kellene szerintem a városokba kicsi, környezetbarát autó.
A SUV-kal meg lehet élményautózni vidéken, meg a pályán.Illetve persze, van töltő, de mennyi? Nézd meg a nagyobb plázákat, hogy mennyi autó áll ott és hány töltő jut rájuk. (De megnézheted a lidl, penny parkolókat is. Van 100-150 hely és van 2-4 töltő állomás. Esetleg 8. Wow!
Etele plázában már tavaly ősszel is csak 10-ből 1x találtunk szabad töltőállomást a plugin hibridhez...
Kertes házban lakom, nálam van napelem, meg 4 fázis. Én tudok elméletben ~10 kWh-val tölteni. Elméletben. A valóság nem ez. De ha így is lenne, a 100 kW-s aksit 10 óra alatt tudnám feltölteni otthon.
Ne értsd félre, attól függetlenül, hogy szerintem rossz irány az EV ebben a formájában ez lesz, mert a többség ezt akar venni, legalábbis Európában. Meg talán jobb lesz klímaszempontból, de a Földet ugyanúgy tovább romboljuk. Csak máshogy.
-
Noukoum
veterán
válasz
SindaNarmo #210 üzenetére
De ez nem jelent problémát, egyszerűen fejleszteni kell a hálózatot. Ezt elektromos autók nélkül is kellene.
-
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
Inkább csak arra akartam rávilágítani, hogy ez a kompromisszum/kényelmetlenség fogalom relatív. Nekem a belsőégésűmmel is kényelmetlen elkeccsölni a kútig a ház elől, ennyi erővel a közeli töltőn is hagyhatnám. Ha nálatok lesz töltő, akkor ugyanez lesz a helyzet. És az is fontos még, hogy nem létezik olyan megoldás, amely mindenki számára kompromisszummentes. Ez lehetetlen. Olyan létezik, amely a többség számára a legkisebb kompromisszummal jár. Azt hiszem, hogy ilyen értelemben az EV-k már kezdik elérni, és hamarosan be is előzik a belsőégésűeket. Ugyanis az a felhasználás, amire te, vagy én használjuk a verdát nem általános, hanem speciális.
Feleségem egy ideje autóval jár munkába
Nálunk az irodaházban a mélygarázs már tele van EV töltőkkel. És azt is elhiszem, hogy pont a feleséged munkahelyén nincs így, de ez biztosan változni fog. -
-
Hi!King
őstag
"Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés."
Nyilván aki otthon tudja tölteni, annál jogos. De aki nem, annál mindenképpen plusz kényelmetlenség, ahhoz képest is, hogy útban valahová 3 perc alatt megoldja.
"Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont."
Akkor máris megoldódna 1-2 havonta a töltés, mert mi Kiflitől rendelünk vagy gyalog közeli boltban vásárolunk, csak ha nagyobb dolgokért megyünk, akkor megyünk autóval bevásárlóközpontba. Kifli előtt meg munkából hazafelé tömegközlekedéssel. És ezt is csinálják sokan, legalábbis a tömegközlekedésileg frekventált helyeken lévő szupermarketekben sokan vásárolnak. Feleségem egy ideje autóval jár munkába, ha tankol, akkor az 3 perc, ellenben bármely bevásárlóközpontot útba ejtenie leparkolnia a mélygarázsban elég nagy macera lenne ehhez képest.
"Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. "
Tehát megint ugyanott vagyunk, hogy átszervezni az életet, ha egyébként wc-re nem szoktunk autóval járni.
-
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket.
Fordítsuk meg a dolgot: aki otthon tudja tölteni az EV-jét, annak meg az a kompromisszum, hogy el kell gurulni a benzinkútig belsőégésűvel. Én azt állítom, hogy átlagos esetben ma már ez a kompromisszum elhanyagolható a töltőhálózat mérete, és a gyorstöltés sebessége miatt. Meg hát egy 500km-600km-es akkupakkal milyen gyakran kel töltőre járni városi-országúti használatban? Hetente-2-hetente? Pályára meg ott a gyorstöltés.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Jó, csak azért bevásárolni mindenki szokott, te is, ahova praktikusan kocsival mész. Ne ragadjunk le a Lidlnél, te írtad a Pennyt, de nagyjából már minden áruházban és plázában van töltőpont.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
Szerintem ennek a gyakorlata kialakul. Ezek eleve nem gyorstöltők lesznek, szóval hosszú idő a töltés is. Illetve nem 0-100-ban kell gondolkodni! Elgurulsz valahova, vásárolsz fél órát, közben töltesz valamennyit. Az átállás szerintem is kényelmetlen, de ez megoldódik, ha mondjuk minden parkolóhoz lesz valami töltőpont. Most ugye még szűkösebb a kínálat.
-
#48584626
törölt tag
válasz
sirály12 #211 üzenetére
"Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban."
A Toyota kábé mindent csinál párhuzamosan.
"tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? "
Ó, a Tesla soha meg nem valósuló ígéreteinek a listája igen csak hosszú. De nem tartozik ide.
-
#48584626
törölt tag
-
-
Hi!King
őstag
Igazából van 100 méterre is tőlünk elektromos töltő, csak az egy fürdő parkolójában van, ahová eleve nem is parkolhat nem fürdővendég, de amúgy sem szokott üres lenni.
Meg van 1 km-re egy Penny, ahol van töltő, ott meg nem hagynám az autót, nem véletlenül...
Lehet áttervezni az életet, de én jobban szeretem, ha nem technológiai kompromisszum határozza meg az életünket. Nem tudom követted-e Szöcskét, ő a Kiszámoló blog kommentelője volt és csinált egy Facebook csoportot, illetve villanyautós csoportokban aktív, mikor átállt elektromos autóra, gyakran bizonygatta mennyire jó, de igazából neki ez egy hobbi volt, mert mindent ahhoz igazított, hogy eljusson a Leafjével A-ból B-be. Nyilván azóta jobb a helyzet, de én csak azért nem szokok oda mondjuk egy Lidlhöz, mert ott lehet tölteni. Meg ugya ha hétvégén hosszú útra kell a kocsi, akkor előtte kell teletölteni, de ilyenkor péntek este hazaesve amúgy is sok dolgot kell előkészítenünk.
Ez a töltés idejére otthagyni az autót is azért necces, mert nem kényelmes. Ha valahová autóval megyek vagy valahol leteszem, akkor oda céllal megyek, ami valameddig tartani fog, és ha jelentősen hosszabb egy töltésnél, nem szeretnék X percen belül visszamenni és átparkolni máshová.
-
sirály12
őstag
válasz
#48584626 #207 üzenetére
A Toyota akar mindenáron egy olyan technológiát tolni, ami életképtelen a mai világban. Tehát a Toyota akar egy csodaautót, amiből alig tud eladni párat, mert senkinek nem jó és ezért nem is veszik! Bár szerintem gyártani sem tudna túl sokat belőle a bonyolultsága miatt. A tesla tudtommal semmiféle csodaautót nem igért, mire gondolsz? A cybertruck-ra gondolsz? Az nem csodaautó, csak egy sima elektromos.
-
SindaNarmo
tag
Szerintem észre venni biztos nem fogod, mert nem raknak oda annyit hogy gond legyen, vagy csak azt veszed észre hogy fejlesztés van, aztán egyszer lesznek.
Nem vagyok villamos mérnők. szóval fogalmam sincs hogy ezek a szabad töltők hova vannak rá kötve / hogyan szabályozzák magukat ha kell. De gondolom a telepítésüknél figyelembe van véve hogy a hálózat elbírja. Ha meg nem akkor jön a hálózat fejlesztés.
Egyszerű gondolat menet alapján, az hogy elszórava/nem tömbösítve vannak töltők nem tűnik nagy problémának. Szerintem akkor jöhet elő ha pl minden parkolóhelynek rendelkeznie kellene töltővel (szerintem csak így lenne logikus az egész). De ebből is azt látnád, hogy fejlesztik a parkolót, közben kicserélik a trafót, újra kábeleznek stb. És mint egyszeri ember feltétlenül nem is gondolsz bele hogy ez pl részben a töltők miatt is lehet.
Mint ahogy azt is elképzelhetőnek tartom hogy ha saját felhasználásra lehetne venni komolyabb töltőt (nem tudom lehet-e), akkor a telek hálózatában is módosításokat kellene végrehajtani mert nem arra lett tervezve hogy kiszolgáljon egy nagyobb fogyasztót.
-
Polllen
félisten
válasz
#48584626 #206 üzenetére
A környezetemben 15-20 carsharing felhasználó van, mind a saját autót váltja ki és nem a tömegközlekedést. Ettől még lehet igazad, nyilván a tömegközlekedést is megnyirbálja, többen engedhetik meg maguknak ezt, mint a saját autót.
DE amíg a tömegközlekedés szar, addig vagy saját autóval vagy carsharing-gel fogok utazni. Ezzel nem vagyok egyedül, ezt kell elsősorban belátnia a városvezetőknek.
-
válasz
#48584626 #206 üzenetére
Ezzel többé-kevésbé egyetértek, már statisztikák is bizonyítják, viszont máshonnan fognám meg a dolgot. Ha az ember egy carsharinges EV-be ül a városi közlekedésre a saját belsőégésűvel szemben, az jó. Éppen ezért a belsőégésű carsharinget kőkeményen elkezdeném nyírni a szabályozók helyében.
-
#48584626
törölt tag
A carsharing-gel kapcsolatban van egy alapvető tévhit. Az nem a saját autó konkurenciája, hanem a tömegközlekedésé. Ezért a carsharingos autók nem kiváltják a már meglévő példányokat, hanem ahhoz jönnek hozzá. Növelik a forgalmat, növelik a parkolók zsúfoltságát.
Előbb-utóbb a nagyvárosi döntéshozók fel fogják ezt ismerni és tenni is fognak ellene. -
Noukoum
veterán
válasz
SindaNarmo #187 üzenetére
Nem is kell eljutnia a felhasználóig ha napi 8 órát állnak a buszok és ebből neki semmi hátránya sincsen.
Továbbra is nagy kérdőjel mikor lesz gond a hálózattal a töltés miatt. Mert ahogy láthatjuk a buszokkal sincs gond, pedig azokat nem ilyen semmilyen teljesítménnyel töltik mint otthon a személyautót.
-
Nem, egy turbó dízel SUV-ot. Lassan 4 éve vettem, akkoiban az EV-k még messze nem jártak ezen a szinten, és nekem sem volt ennyi pénzem. De a következő autóm biztosan egy Model Y lesz, mert már most is egész jól kiváltaná ezt a kocsit. Az én esetem speciális, mert vállalkozó vagyok, szóval az EV lízingje objektíve jobb deal is, mint egy belsőégésűé. Ettől függetlenül az utcánkban már vannak EV-k.
Csak épp még nincs meg az igényeimnek megfelelő elektromos autó, és a hozzá tartozó infrastruktúra. Persze sokkal jobb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt, de még van hova fejlődni.
Alapvetően erre akartam kifuttatni a beszélgetést. Igen, vannak még hiányosságok, de mi is kb. egy ugyanolyan tömbházban élünk, mint ti (régi szockó tégla), és a környéken azért már előbukkannak a töltőhelyek. Illetve érdemes nyitott szemmel járni, van a Lidlben is. Télen eljárok edzeni a közeli plázába, ott a parkolóban bőven vannak már elektromos töltőpontok. Erre utaltam azzal, hogy a meglévő szokásainkon kell változtatni. A jövőben nem benzinkútra járunk majd tankolni/tölteni, hanem elmegyünk edzeni a plázában lévő terembe, addig felszúrjuk a töltőre a kocsit. Kicsit olyan ez, hogy mindenhol töltőhelyek lesznek, amerre a szem ellát. És tényleg látszik ez a tendencia.
Pl. mit kezdjek azzal, ha nálatok a közelben van 3 elektromos töltő is, ha nálam, meg sok más lakótelepen nincs?
Szerintem érdemes rákeresned, mert simán lehet, hogy van. Én itt a közelben az elműről és a lidlről tudtam, meg ugye a plázáról 5 percre. Aztán gyors google maps keresés, és kidobott még ezeken kívül is többet. Ha pedig nincs, akkor igen, neked ebben a pillanatban nem jó választás egy EV. De 1-2 év múlva biztosan lesz már nálatok is töltési lehetőség a közelben.
Hja, ez nálunk is gond. Ugye ezek alá a házak alá nem épültek garázsok, egyszerűen azért, mert nem volt ennyi autó. Fogalmam sincs, hogy ezekben az esetekben mi a megoldás a töltésre, de biztosan ki lesz valami találva. Tudom is én, lesz 10 hely, ahol a töltés időtartamára parkolhatsz csak, ez felügyelve van, és jön a bünti percdíj alapon, ha tovább vagy ott. Szóval ez technológiailag már most is megoldható, csak szabályozói akarat kérdése. Ugye most még azért nincs ilyesmi, mert nincs is rá igény.
#200Alaaf Pi
Nem lesz olyan, hogy csodaakku. A jelenlegi technológiát reszelgetik, váltanak ki bizonyos alapanyagokat, évente pár %-ot fejlődve. Azt hiszem, hogy nincs is valódi igény a csodaakkuval járó előnyökre. Mármint érted, amit írtam is, 15 perces gyorstöltés most is van. Ez a legtöbb embernek már bőven elég.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Futás, futópályák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Synology NAS
- Gyúrósok ide!
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Apple iPhone 14 Pro 128 GB Graphite 12 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- LG Gram 14 WUXGA IPS i7-1360P 5.0Ghz 12mag 32GB DDR5 1TB SSD Intel Iris XE 10óra Akku Win11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest