Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano
#5387
üzenetére
A mostani konzolgenerációban a PC-s játékoknak elméletben (7 mag + SMT miatt) 14 mag kellene, ami elméletben még skálázódna. Valamint a flegmán mellé dobott PC-s overhead, csak tippelni lehet hogy mennyi lesz, címenként eltérően, + maga a Windows.
Szóval értelme lesz a 8+ magnak, de valóban, egyre kevésbé fog megtérülni.
Nincs még Zen2@3.5GHz-et 30-60 fps-re taksáló cím a piacon, mert ahhoz át kell szabni a játékmenetet is, úgy néz ki. Az első kóstoló a next-gen elvárásokból talán a Battlefield 128-as multiplayer részlege lesz.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#5387
üzenetére
"Tehát a több mag (6-=>8) nem kell úgy, mint egy falat kenyér"
Ez szvsz csak attól függ, mire és hogy használod a géped.
Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél."A mai 8 magos ugyanolyan elavult lesz 3 év (2 generáció) múlva mint a valamivel olcsóbb 6 magos."
Vélhetőleg igen. Ugyanakkor az az akár 25% exta tempó a plusz magokból lehet a különbség egy itt-ott bedadogó játék és egy végig vajsimán futó között az a 3 év alatt."a Monet is azért készül, mert "túl jó" a kihozatal"
Ez egyébként logikus lépés. A 8-magos lapka felét kidobnák a kukába, ha olcsó 4-magosként árulnák, és egy olcsó tömegterméknél a fogyasztás és órajel sem feltétlen olyan kritikus tényező, így egy olcsóbb, régebbi gyártósor bevetése teljesen logikus üzleti lépésnek tűnik. Vélhetőleg így az is optimalizálja a költségeket, hogy nem kell a kétféle lapkát egy tokozásra tenni hanem egyben van minden."Ezért fejleszttette az Intel a Windows 11-et, nem?"
Erre engedd meg, hogy röviden annyit írjak: haha.
Viccen kívül, meg lehet nézni, hány év szenvedés után is köhögős a Ryzen-CCX felépítés kezelése, pedig egy 10+ éve létező dolog, gondolj csak a Core2 Quad felépítésére, éppen ugyanez, két kétmagos lapka volt egy négymagos, de felhozhatnám példának a két vagy több foglalatos szervereket is. Az eredmény? Meg lehet nézni, hogy hol van játékokban a 3800XT egy 5600X-hez képest (sokszor sehol) [link] , amikor "nyers erőben" vagy 10%-al gyorsabb [link] .
Ha ennyire szenvedős annak is a kezelése, hogy kb. egyforma erős, egyforma felépítésű, de egymással néhány magkupac esetén nem egyforma gyorsan kommunikálni képes magokat hatékonyan használjanak, akkor az milyen lesz, amikor nem "csak" ez lesz az akadály, hanem különböző kódok különböző sebességgel is fognak a különböző felépítésű magokon futni?
Ráadásul a tervek alapján lesz mindenféle magszám, kicsi nagy ahányféle kombinációt csak el tudsz képzelni. Elég reális esélyt látok, hogy a legjobb verzió optimalizálás szempontjából az lesz, ha fixen a nagy magokra kényszerítik az appot és le is van tudva ez az őrület. Megjegyzem, úgy hallottam, androidon is sokszor így "optimalizálnak" a különböző magokra, vagy itt fusson minden, vagy ott.
Én azt gondolom, ezek a kis magok leginkább csak arra lesznek jók, hogy a gyártó ne maradjon le a "magszám háborúban". Az átlag usernek ez csak plusz fejfájás lesz, ahogy szerintem a szoftverfejlesztőknek is. -
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano
#5387
üzenetére
Véleményem szerint egy ideig maradunk a mostani szinten, mivel nincs szoftver oldalról sem olyan nagy demand, ami indokolná az átlag felhasználó számára a 8+ magos CPU-t. A 6/12 konfiguráció érzésem szerint néhány évig az arany középút lesz. De még ennyi sem kell az átlagnak, a korábbi mainstream csúcs 4/8 processzorok is elegendők a lesznek egy ideig (akiknek elég volt anno a 2/4 évekig, azokat kiszolgálja a 4/8 ugyanúgy évekig).
Abban totál igazad van, hogy egy modernebb, de kevesebb magos proci (5600X) sokkal többet ér, mint egy régebbi több magos (1800X). Ebből a példából látszik, hogy nincs elősébb sokkal valaki, ha azonos generáción belül fejleszt később több magra, legalábbis a 6 vs 8 mag esetén ez igaz. Más kérdés, hogy alaki 4/4 prociról fejleszt azonos generáción belül 8/16-ra. Ennek lenne is értelme, de eléggé workload függő a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fájlformátumok a gyakorlatban: ProRes, H.265, AV1
- Formula-1
- Kuponkunyeráló
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Kedvenc zene a mai napra
- A ZTE sem maradt adós csúcstelefonnal
- Milyen SSD-t vegyek?
- Dell notebook topic
- További aktív témák...
- 10.gen PC // i5 10400F / RTX 2060 6GB / 16GB RAM / SSD+HDD //
- Ryezn PC // Ryzen 5 4500 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD //
- MSI PRO X870-P WIFI
- 2014 Opel Adam 1.4Benzin GLAM White 87Le 175.000km Megkímélt Eladó-Cserélhető
- 2008 Fiat 500 1.2 8V 69Le Sport 139.000Km Hibakódmentes Eladó-Cserélhető
- AKCIÓ! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPad Mini 6 64GB,Átlagos,Töltővel,12 hónap garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3541
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- 143 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13500H, RTX 4060 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél.


