Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#5387
üzenetére
"Tehát a több mag (6-=>8) nem kell úgy, mint egy falat kenyér"
Ez szvsz csak attól függ, mire és hogy használod a géped.
Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél."A mai 8 magos ugyanolyan elavult lesz 3 év (2 generáció) múlva mint a valamivel olcsóbb 6 magos."
Vélhetőleg igen. Ugyanakkor az az akár 25% exta tempó a plusz magokból lehet a különbség egy itt-ott bedadogó játék és egy végig vajsimán futó között az a 3 év alatt."a Monet is azért készül, mert "túl jó" a kihozatal"
Ez egyébként logikus lépés. A 8-magos lapka felét kidobnák a kukába, ha olcsó 4-magosként árulnák, és egy olcsó tömegterméknél a fogyasztás és órajel sem feltétlen olyan kritikus tényező, így egy olcsóbb, régebbi gyártósor bevetése teljesen logikus üzleti lépésnek tűnik. Vélhetőleg így az is optimalizálja a költségeket, hogy nem kell a kétféle lapkát egy tokozásra tenni hanem egyben van minden."Ezért fejleszttette az Intel a Windows 11-et, nem?"
Erre engedd meg, hogy röviden annyit írjak: haha.
Viccen kívül, meg lehet nézni, hány év szenvedés után is köhögős a Ryzen-CCX felépítés kezelése, pedig egy 10+ éve létező dolog, gondolj csak a Core2 Quad felépítésére, éppen ugyanez, két kétmagos lapka volt egy négymagos, de felhozhatnám példának a két vagy több foglalatos szervereket is. Az eredmény? Meg lehet nézni, hogy hol van játékokban a 3800XT egy 5600X-hez képest (sokszor sehol) [link] , amikor "nyers erőben" vagy 10%-al gyorsabb [link] .
Ha ennyire szenvedős annak is a kezelése, hogy kb. egyforma erős, egyforma felépítésű, de egymással néhány magkupac esetén nem egyforma gyorsan kommunikálni képes magokat hatékonyan használjanak, akkor az milyen lesz, amikor nem "csak" ez lesz az akadály, hanem különböző kódok különböző sebességgel is fognak a különböző felépítésű magokon futni?
Ráadásul a tervek alapján lesz mindenféle magszám, kicsi nagy ahányféle kombinációt csak el tudsz képzelni. Elég reális esélyt látok, hogy a legjobb verzió optimalizálás szempontjából az lesz, ha fixen a nagy magokra kényszerítik az appot és le is van tudva ez az őrület. Megjegyzem, úgy hallottam, androidon is sokszor így "optimalizálnak" a különböző magokra, vagy itt fusson minden, vagy ott.
Én azt gondolom, ezek a kis magok leginkább csak arra lesznek jók, hogy a gyártó ne maradjon le a "magszám háborúban". Az átlag usernek ez csak plusz fejfájás lesz, ahogy szerintem a szoftverfejlesztőknek is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Spórolós topik
- Mikrotik routerek
- Gyúrósok ide!
- Death Stranding 2: On the Beach - Felbukkant a PC-s kiadás
- Autós topik
- PlayStation 5
- Gumi és felni topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B650M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 9070 16GB NZXT H700 Cooler Master 750W
- Shure Podcast mikrofon
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon!
- TP-Link Archer C1200 Wireless Dual Band Gigabit Router v2.0
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C Dock Gen2 (akár 3x4K felbontás)
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél.


