Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #62545 üzenetére

    Létezik egy csomó játék, amiben nincs benne mindhárom felskálázás. Olyan is van, amiben csak FSR van, és olyan is, amiben csak DLSS.

    Az FSR2 mellett is lehet használni bármit, de ugye számít az, hogy anyagilag ennek karbantartási költsége van, mert ugyanarra a problémára nem egy, hanem rögtön kettő, vagy három eljárást is használnak a fejlesztők. Lehet, ahol erre van erőforrás, anyagi fedezet, de leginkább akarat.

    A VRAM terhelés leginkább a memóriamenedzsmenttől függ. A Capcom menedzsmentrutínja eléggé egyedi módon van megírva, így nem nagy gond, ha elkezdik méretes textúrákkal telepakolni a játékot, mert a menedzsment tudja, hogy meddig mehet el. Ezt szándékosan írták meg így, hogy a motor automatikusan tudja, hogy mit kell tenni, ha kifogy a VRAM-ból, és hogy ne akadozzon, hanem szépen kezdje el csökkenteni a textúrák minőségét. Ez egy döntés, és alapvetően nagyon jó módszerről van szó.

    A fejlesztésekbe ma minden cég besegít pár emberrel. Ez nem egyedi dolog. A Starfield esetében talán azért felülreprelzentált az AMD, mert tulajdonképpen az egész memóriamenedzsmentet ők írták meg PC-re. Ez azért nem szokványos, mert igencsak teljesítménycentrikus kódról van szó, így nem bízzák annyira a gyártókra az egészet, de gondolom fontosabb volt a moddolhatóság, amihez viszont bitang memóriamenedzsment kell egy explicit API-hoz. Ezt valószínűleg a Bethesda, vagy a Microsoft nem tudta volna magától megcsinálni. A felskálázást megoldották volna maguktól, de ugye ott az Xbox GDK, és abban van FSR2, az a kód meg direkten menthető PC-re. Az AMD ehhez nem kell, mert a Microsoft FSR2 verzióját alkalmazzák. Az pedig teljesen érthető, hogy ugyanarra a problémára nem akarnak extra költségeket, így egy olyan megoldást választanak, ami a legtöbb hardveren fut. De mint írtam van olyan játék is, ami pont csak DLSS-t kínál. Ugyanazért van ez is, mint amiért némelyik játék csak FSR-t kínál. Egyszerűen egy megoldás belefér, de kettő már növeli a karbantartási költségeket.

    #62547 b. : Ezt a WCCFtech fejtette ki, és mindeni más átvette, de az AMD nem ismerte be. Viszont okkal adtak olyan választ rá, mert jelenleg egy csomó üzletlánc írt már feljegyzést arról, hogy a Starfield miatt megugrottak a Radeon és Ryzen kombó rendelések teljes gépekben. Ez is egy marketing az AMD részéről. Nem akadályozzák meg, hogy az FSR2 működjön a konkurens hardvereken, de úgy tesznek, mintha valami exkluzív dolog lenne, és ezzel hardvereladásokat generálnak, mert a média a tervnek megfelelően erre rá is játszik. Ergo egy csomó ember most azt hiszi, hogy ha nem vesz Ryzen+Radeon párost, akkor nem tud majd mindent bekapcsolni a Starfieldben. Kihasználják ők is az emberek tudatlanságát.

    És továbbra is fontos látni, hogy egy csomó játék csak DLSS-t használ, tehát nem egyedi dolog az, hogy a másik felskálázását nem építi be a fejlesztő. Ezekről is ugyanúgy lehetne írni, hogy jaj csúnya NV lefizeti őket, de igazából a valóság az, hogy ezek fejlesztői döntések. Főleg nyílt forráskódú rendszernél, mert ugye a nyílt forráskód miatt nem szükséges a kód tulajdonosa, hogy implementáld. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák