-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Petykemano
veterán
Nem sikerült, mert valószínűleg nem a jelenlegi, hanem még a kripto által húzott gazdasági környezetbe szánták.
az RDNA3 két nagy dobása közül az egyik a chiplet, ami akkor lett volna hasznos, ha a kereslet őrült magasságba veri a N5 wafer árait. Skálázódásra nem használták.
A másik pedig a V-cache le(hete)tt volna, amit végül szintén nem vetettek be.
Önmagában az, hogy a compute részt N5-ön gyártották, ez pedig nem eredményezett komoly órajel emelkedést. Valamivel persze nyilván kisebb helyet igényel és bizonyára a fogyasztás is alacsonyabb működés közben.Szerintem összességében jobban jártak volna, ha a Navi22-t is portolják N6-ra, esetleg icipicit mókolnak vele, gyorsabb ramot raknak rá. A 7700XT-t talán nem érte volna el, de megközelítette volna és egy ilyen monolitikus ~290mm2-es N6-on készülő lapka valószínűleg alacsonyabb költséget is jelentett volna, miközben még mindig nem olyan nagy, hogy a kihozatali arány rossz legyen.
Az a kérdés merült volna csak fel, hogy a 7800XT-ért érdemes-e megtartani a Navi32-t.
Azt helyettesíteni egy N6-ra portolt Navi21-gyel lehetett volna, ami mondjuk 450mm2. Ez kicsit talán nagy is, meg ehhez képest a Navi32 már összességében észrevehetően kisebb lapkaméret.Persze utólag könnyű okoskodni. De nekem így, ahogy alakult, az RDNA3 még mindig picit elvesztegetett generációnak tűnik.
De nyilván az AMD sok tapasztalatot szerzett arra nézve, hogy hogy működőképes a skálázódás és hogy hasznot hajt-e a V-cache.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #63352 üzenetére
"Önmagában az, hogy a compute részt N5-ön gyártották, ez pedig nem eredményezett komoly órajel emelkedést."
Ennek viszont nem az N5 az oka hanem a hardware bug ami az alacsony orajeleket okozza. Az eredeti terv egyertelmuen a 3Ghz kornyeket celozta meg de ez nem jott ossze. Ugy dontottek marad ahogy van mert nem volt ido/penz/akarat javitani.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
válasz Raymond #63354 üzenetére
Igen, valóban nem az N5 hibája, de összességében a gyártástechnológiai előrelépés sem hozott kézzelfogható eredményt az asztalra. Ilyesmire utal az, hogy valamilyen tisztán compute feladatban elérte a 3.5Ghz-et.
Mit gondolsz, lehet arra számítani, hogy ezt a bug-ot, amit akár javíthattak is volna egy frissített RDNA3-ban, végülis sikerült korrigálni, csak külön termékvonalat már nem hoztak rá, viszont az RDNA4 architekturális fejlesztései mellett az RDNA4-ben ez is megérkezik majd?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #63355 üzenetére
Javitani biztos lehet vagy lehetett volna, csak persze ott mennek a honapok/felevek es siman lehet hogy miutan osztottak/szoroztak a dolgokat az jott ki, hogy marad ahogy van es nem lesz re-spin vagy frissites, majd lesz a kovetkezo generacio. Mert ha lenne akkor valamikor most kene megjelennie 7x50 termekek formajaban, de latjuk hogy sehol semmi. Raadasul meg mindig a 6-os sorozatot aruljak az alsohazban, most fognak majd valamikor elfogyni a hetekben.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #63352 üzenetére
Igen. Így, hogy az RDNA3 nem szólt akkorát mint ahogy eredetileg várni lehetett, egy RDNA3 feature levelre felpumpált középnagy 6nm-es chip költséghatékonyabb lett volna valószínűleg.
De nem gondolom hogy álmatlanul éjszakáznak az AMD-nél a packaging költsége miatt, jó a profit így is. Emellett így már rendelkeznek egy olyan know-how-val, ami értékes a jövőre nézve.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Raymond
félisten
válasz Petykemano #63358 üzenetére
Az RDNA4-ben biztos javitva lesz, ott mar a varhato orajelek lesznek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #63355 üzenetére
Erre rákérdeztem a múltkor, face-to-face az egyik vezető szerepkört betöltő személynél, és azt mondta, hogy ha lenne egy ilyen bug, amiről irkáltak, már rég javították volna, mert csak új steppinget kellett volna csinálni, amit negyed év alatt megoldanak, és akkor +50% teljesítmény. Az, hogy ezt nem tették meg, bizonyítja, hogy nem létezik a bug, mert +50%-ért megérné egy respin, de nincs mit javítani, mert úgy működik a hardver, ahogy tervezték.
Ami a valóságban van, hogy az RDNA 3 egyes részei eltérő órajelen futnak, és van olyan szituáció, amikor az egyes lapkák 3 GHz fölött működtetik a front-end részt. Ez szintén normális, így tervezték a hardvert. Arra nem tud mit mondani, hogy miért gondolják páran azt, hogy ha a front-endet 3,5 GHz-re tervezik, akkor a shadereknek is feltétlenül annyin kell működniük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Értem. De nem tudom, mit higgyek, mi a teljes igazság.
Hiszen a teljes igazsághoz hozzátartozik az is, hogy egy rakás RDNA2 készleten ültek, amit most így azért mégiscsak eladtak, ki tudja milyen áron kelt volna el, ha az RDNA3 jól sikerül, vagy ha kap egy respint. Ki tudja, az RDNA2 készletek miatt mennyi már legyártott - "hibás" - RDNA3 lapkán ültek, mikor váratlanul kiderült a "hiba"? Szóval ha egy ilyen hiba létezett, amit negyed év alatt tudhattak volna frissített termékkel korrigálni, akkor se 100%, hogy üzletileg ez a helyes lépés.
Arra is lehet gondolni, hogy ha kiadnak egy frissített terméket, akkor be kell ismerni a hibát, a hibás terméket vásárlók csalódottak lesznek, pénzvisszatérítést kérhetnek, még ha nincs is igazuk, botrány lehet belőle. Egy kijavított hibáért nehéz felárat kérni utólag.
Eközben ha tényleg létezik a "hiba", akkor ez a low hanging +~50% simán elmegy legalább fél generációváltásnak. Korábban is volt ilyen, gondoljunk csak a "GHz edition"-re.
Vagy ha a megoldást az RNDA4-ben viszik piacra, akkor ott az összeadódó előnyök miatt lehet árat emelni.Ezen megfontolások mentén én nem merném egyértelműen kijelenteni, hogy ha létezne a könnyen javítható hiba, akkor azt biztos hamar javítanák és mivel ez nem történt meg, ezért biztosan nem létezik ilyen hiba. De ez persze nem bizonyíték arra se, hogy biztosan létezik. Az viszont szerintem biztos, hogy ha létezik, akkor az AMDnek érdeke eltitkolni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
DudeHUN
senior tag
válasz Petykemano #63361 üzenetére
Szerintem meg üzletileg az a logikus, ha tényleg ennyi és kapsz kb. +50%-ot, akkor már kint lenne egy új széria és kapott volna az architektúra egy új marketing nevet.
Nem hinném, hogy ne akarnának több kártyát eladni. Főleg, ha ennyi lenne az egész.Gamer for Life
-
jimpo
aktív tag
Stryd Next Gen
-
PuMbA
titán
válasz Petykemano #63361 üzenetére
RDNA3 főleg a chiplet miatt fontos az AMD-nek, amúgy csak egy inkrementális lépés az alsó és középkategóriában. Semmi állleejtőt nem mutat ezekben a kategóriákban az RDNA2-höz képest ár / sebesség / fogyasztásban. Az biztos, hogy az RDNA2 nagyon jól sikerült, sok játékos gépébe fognak szolgálni még évekig, mint anno a GCN4. RDNA3 kevésbé lesz egy játékos kedvenc architektúra.
[ Szerkesztve ]
-
Hellwhatever
aktív tag
Arról van valami infó hogy az RDNA 4 alapú GPU-k tényleg dobják a chipletes felépítést?
Mert szvsz ez a bug eredhet ennek a felépítésnek valami hozományából is vagy akár abból is hogy a GPU egyes részei eltérő órajelen futnak és nem minden részegység (vagy munkafolyamat) kedveli ezt.
Ha valahol itt van a kutya elésva annak a javítása már lehet több mint egy respin.
-
S_x96x_S
őstag
válasz Petykemano #63361 üzenetére
> ha létezik, akkor az AMDnek érdeke eltitkolni.
sajnos nem ismerünk minden információt,
emiatt bármit bele lehet látni az egészbe ..DE: ha feltételezzük,
hogy az AMD-t racionális döntések alapján vezetik,
ÉS: a vezetők olyan döntést hoznak,
ami a döntéskor elérhető információk alapján, az AMD hosszú távú érdeke.
AKKOR: csak egy dologban dönthetünk ..
Megbízunk -e a jelenlegi AMD menedzsmentben vagy sem ?
vagyis ez egy "TRUST issue"Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz Hellwhatever #63366 üzenetére
> Arról van valami infó hogy
> az RDNA 4 alapú GPU-k tényleg dobják a chipletes felépítést?csak pletyka ...
de állítólag ennek az az oka,
hogy hamarabb ki tudják hozni az RDNA4 -et
a "nép" piacra, vagyis a high-end kivételével mindenhova.
pl. Kézi konzol, mobil apu, mobil gpu,
És az is lehet, hogy RDNA4 azért is sürgős, mert ez kerül a következő PS devkitjébe ideiglenesen ..
A chipletes tesztelés - elég sok idő .. és ha valami kiderül, akkor újabb 2-3 hónap extra fejlesztési idő kell - mig a chipeteken átvezetik a javításokat .. újabb teszt .. és újabb javítandók ..
az RDNA5 már chipletes lesz ..
és szerintem sok ötlet az MI300-ból ( CDNA ) - adaptálva lesz ..Mottó: "A verseny jó!"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #63361 üzenetére
Az RDNA 2 készletek nem befolyásolnak semmit, hiszen eladják így is mindet.
Mi a valószínűbb... az AMD a saját maga ellensége, és azért nem javítanak egy +50%-os tempóval kecsegtető hibát, mert három hónapnyi melót túl soknak tartanak egy két és fél évig gyártandó generációnál, vagy eleve nem létezik a hiba, és valamelyik twitteres jószág kitalálta? Csak egy picit gondolkozzatok logikusan, és rájöttök, hogy a twitteres pletykák 99%-a megdől az elemi logikán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Hellwhatever #63366 üzenetére
A chiplet lényege az, hogy a lapka egyes részeit ne kelljen újratervezni. Ezért vezették be. Olcsóbb gyártást és olcsóbb fejlesztést jelent. Az olcsóbb gyártás abból ered, hogy a chipletbe nagyrészt I/O kerül, ami nem jól skálázódik, tehát lehet olcsóbb node-on gyártatni, az olcsóbb fejlesztés pedig onnan jön, hogy megvan az MCD, így a következő generációhoz már nem kell kifejleszteni. Spórolnak vele 200-300 millió dolláros egyszeri költséget.
A chiplet dizájn teljes egészében úgy egymilliárd dolláros, összköltségben mért spórolásra jön ki egy teljes generációra. Nyilván a jövőben is alkalmazni fogják, mert ennek a pénznek van jobb helye máshol. Persze manapság egy generáció három évre van tervezve, és akkor negyedévekre lebontva az egymilliárd dollár egy AMD szintű cégnek még nem is sok, de menedzsment szempontjából van jobb helye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Viszont ugyanúgy felvázolható egy olyan logikai okfejtés is, ami a "hibás" RDNA3-as forgatókönyvet igazolja, és hogy miért nem javította utólag az AMD.
A Navi 31-es és Navi 32-es kártyák iránt hatalmas a kereslet, a hatalmas keresletre válaszként a 7800 XT egyenesen a hivatalos árát is meghaladó árcédulával kerülhet a polcokra, amit rajta kívül csak a 4090 tud felmutatni ebben a generációban, de annak egyértelműen a szankciók és a kínai állami felvásárlás az oka.
Abszolút hihető magyarázat lehet, hogy az AMD az "hibás" RDNA3 kimondottan kedvező eladásait látva úgy döntött, hogy a mérnökei munkaidejét nem az egyébként is sikeres RDNA3 kijavítására osztja be, hanem vagy az RDNA4 és még későbbi generációk fejlesztésére, vagy akár más termékkategória (CPU, APU, stb) fejlesztésére, miközben az Nvidia még rá is kényszerül a Super kártyák piacra dobására, amiket kisebb-nagyobb árengedményekkel is meg kell még támogatniuk.
Az AMD akkor sem tudta volna eladni mondjuk $1300-ért a javított 7900 XTX-et, ha a javítást követően teljes mértékig ott lenne a 4090 szintjén. Ugyanígy a javított 7900 XT-ért sem adtak volna $1000-t, hiába hozta volna a 4080 teljesítményét. Ugyanez igaz a Navi 32-es kártyák kapcsán a 4070 Ti és 4070 ellenében. A Radeon márkaértéke még lényegesen elmarad a Geforce mögött, és még az Nvidia is kénytelennek látszik a lélektani $1000 alá csökkenteni a 4080 Super hivatalos árát, hogy elfogadható alternatíva legyen a 7900 XTX ellenében, és visszabillenjen az arány a mostani 2,5:1-ről legalább 1:1 szintre. -
S_x96x_S
őstag
> Elképzelhetetlen, hogy dobják a chipletet,
> ha már egyszer kifejlesztették és bevetettékés lassan az AMD-nek az a tapasztalata és bölcsessége
is meglesz hozzá,
hogy mikor NEM ÉRDEMES chipletet használni.
amúgy a chipletes RDNA sokkal nehezebb dió ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
Callisto
őstag
A bug amiről beszéltek az mind csak hit kérdése. Semmi tény nem szerepel sehol. Anno pletykák voltak, hogy milyen teljesítménye lesz az RDNA3-nak, de azok is pletykák. Aztán kijött és nem lett és jött egy pletyka, hogy bugos. De csak pletyka.
Innentől kezdve az, hogy ki mit hisz az az egyén döntése és nem tény. Ismétlem: csak HIT, melyet páran tényként kezelnek és úgy beszélnek róla."A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
S_x96x_S
őstag
(extrém vad találgatás)
Az AMD megnyitotta az "Infinity Fabric XGMI" -t
úgyhogy valamilyen komoly NVIDIA NVLink - alternativa is kezd kialakulni, vagyis a GPU-kat simán hálózatba lehet majd kötni ..Bár > 2-6 év, mire lecsorog a consumer szintre ,
azért eléggé kitágítja majd a lehetőségeket ..
pl. 2 Threadripperben lévő 2x4 GPU-t egynek kezeli az operációs rendszer, amivel el lehet érni akár a 10 millió fps feletti értéket is ..Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
AMD Radeon RX 7900 XTX card drops to $799 in the US
Hamarosan jön az előző évhez hasonló tavaszi RDNA3 áreső, de már a 7700XT és a 7800XT is benne lesz Karácsonykor sosem viszik le az árakat, mikor pont meglódulnak az eladások.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Does AMD need more VRAM to do the same thing?
Érdekes videó, ami tovább viszi a 2-3 évvel ezelőtt már felmerült témát. A 4060 30%-kal veri a 7600-at ugyanazokkal a beállításokkal bizonyos esetekben, ha a 7600-on kifogy a 8GB, de NVIDIA-n még nem, ugyanazokkal a beállításokkal. Mintha az NVIDIA 500MB-tal beljebb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Ebben nincs semmi meglepő, az NV már hosszú generációk óta hatékonyabb memóriatömörítést alkalmaz, emiatt azonos terhelésnél alacsonyabb a VRAM használat, mint a pirosoknál. Az általad linkelt videó ezt újra megerősíti.
A Turing 2018-ban tovább növelte a memóriatömörítés (DCC) hatékonyságát elég masszívan.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
FLATRONW
őstag
válasz huskydog17 #63378 üzenetére
Ezt én is észrevettem most Pascal - Ada váltás során, hogy ugyanaz a játék (Rise of the tomb raider) jelentősen kevesebbet kér max beállítások mellett.
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #63378 üzenetére
Azt hittem, hogy ez csak egy mende-monda Akkor tényleg igaz. 0,5-1GB VRAM használatot spórol ezzel az NVIDIA. Okos.
[ Szerkesztve ]
-
jimpo
aktív tag
Ennél a példánál még több is a spórolás, 1+ GB VRAM használat különbség GeForce RTX 4060 Ti 8GB vs 16GB Hát magáért beszélnek a képek. Igaz mindkettőn fut!
[ Szerkesztve ]
Stryd Next Gen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez ezerszer át volt beszélve. A VRAM az olyan programok számára nem látható, mint a 3rd party tuningprogramok. Ennek az az oka, hogy a D3D12 és a Vulkan API-k esetében már nem létezik kernel driver. Tehát magáért a memóriamenedzsmentért az alkalmazás felel, de annak ezek az adatai annyira védettek, hogy még maga a grafikus meghajtó sem tudja már pontosan meghatározni, hogy mi hol van a VRAM-ban, és mennyi helyet használ.
Ezért vannak erre a problémára külön segédprogramok, mint például az RMV. [link] - De ez a program konkrétan felveszi az adott frame-re vonatkozó adatokat, tehát visszakereshető, hogy mi, hol, mennyi helyet foglal. Ez azért is lényeges, mert a VRAM az még egy operációs rendszer elől is elrejtett memória.
A DirectX 12 API-val a grafikus alrendszer úgy működik, hogy úgynevezett memóriahalmazok vannak logikai szinten kezelve az operációs rendszer, illetve annak kapcsolódó komponensei által. Ezekhez a logikai memóriahalmazokhoz tartoznak memóriatípusok. Ráadásul ezek mind, vagyis a halmazok és típusok is különböző flagekkel bírnak, vagyis lehetnek eszközlokálisak, host koherensek, host által láthatók, valamint host által cache-elhetők, esetleg egyik sem. Amikor például a Windows meghatározza a memóriahasználatot a feladatkezelő vonatkozó fülén belül, akkor ezeket a memóriahalmazokat látja, de azért nem tud még így sem pontos képet adni, mert egy memóriatípus lehet úgynevezett NULL-flages, és ilyenkor az operációs rendszer sem tudja megállapítani, hogy az adat, ami abban van, konkrétan hol található a fizikai memóriákon belül, a VRAM-ban vagy a rendszermemóriában. Ezt kizárólag az alkalmazás tudja, és pont emiatt vannak olyan memóriavizualizáló fejlesztői eszközök, amikkel ezt a fejlesztők láthatják.
Az ilyen 3rd party programok nagyrészt csak tippelnek, mert annyi adatjuk sincs, mint a Windows feladatkezelőjének, tehát megpróbálják kiolvasni az OS-ből az eszközlokális halmazok adatait, és kidobnak az alapján egy számot. Egy biztos, hogy annak köze nem lesz a valósághoz, mert nem foglalkoznak az összes memóriahalmazzal és memóriatípussal, főleg nem a NULL-flagesekkel. Márpedig ez fontos, mert az AMD-nél két memóriahalmaz és két memóriatípus van megkülönböztetve. Az NV-nél két memóriahalmazra 11! különböző memóriatípus létezik. És ezek közül egyik gyártónál sem mind eszközlokális. Ráadásul mint írtam a NULL-flagest semmi sem látja, márpedig abból az NV-nél van hét darab. Tehát minden adat, ami NULL-flages memóriatípusba kerül, az még az operációs rendszernek is láthatatlan információ. Nem tudnak vele számolni, mert el van rejtve, hogy ne zavarja a rendszer logikai működését.
Lehet nézni egy alkalmazásban az eltérő hardverek memóriahasználatát, de ahhoz memóriavizualizáló kell, mert a tippelőprogramok erre nem alkalmasak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi köze hozzá. Eleve a kiírás egy fals adat, mert a memóriahalamzok-típusok jó része nincs is beleszámolva. Értsétek meg, hogy a DirectX 12 úgy van felépítve, hogy ezt csak az alkalmazás tudhatja. Se az OS, se a driver, se egy külsőleg megírt program nem kaphat képet arról, hogy mi van a VRAM-ban. Fel lehet venni fejlesztőeszközzel, de nem ezt csinálta a videós. Ha ezt csinálta volna, akkor az reális adat lenne. Kiválaszt egy frame-et, és felveszi az egészet, majd elemzi külön. A gond az, hogy ilyen memóriavizualizálója csak az AMD-nek van. Tehát NV-n ez nem megvalósítható. Nem tudni, hogy ilyen tool mikor lesz a GeForce-okhoz. Igazából nem kritikus komponens, mert a legtöbb kapcsolódó bug univerzális, tehát az NV meg tudja várni, amíg ezeket javítják a fejlesztők Radeonokon, és ugyanúgy megjavul a hiba náluk is. Félelmetesen ritka, amikor valami gyártóspecifikus alkalmazásbeli bug okoz olyan hibát, ami szívást okoz a VRAM-on belül. Ha ilyen előfordul, akkor az NV meg tudja mondani, hogy miért, és könnyű javítani memóriavizualizáló nélkül is.
Az a baj, hogy minél közelebb viszed a hardverhez a programozást, annál kevesebb adatot tudsz az OS-sel vagy külön programokkal ellenőrizni. Régen ezek azért működtek, mert volt egy kernel driver, onnan azért a gyártók látták, hogy a program mit hova helyez, de ma a kernel driver nem létezik. Ki lett dobva, mert nagy többletterhelést csinált.
Az OS tud némi adatot ellenőrizni, de nem mindet, mert koncepcióból elvágta a Microsoft az ellenőrizhetőséget.
Még az AMD és az NV is képtelen erre driverből. Bár azt megjegyzem, hogy valamivel pontosabb a gyártói mérés a 3rd party programokhoz viszonyítva, de a NULL-flages foglalásokat senki se látja, és ez az AMD és az NV számára is megkerülhetetlen korlátozás. Koncepcióból ilyen a rendszer, tipikus nem bug, hanem fícsőr dolog.A kérdésedre válaszolva pedig olyan megtörténhet, hogy az alkalmazás memóriamenedzsmentje időnként defragmentál. Ez a DirectX 12 alatt lehetséges, és ilyenkor hirtelen növekszik a sebesség. Ez minden hardveren megtörténik, de más időközönként. A célja a defragmentálásnak az, hogy legyenek nagyobb összefüggő szabad memóriaterületek, vagyis ne kelljen valós időben kidobálni a last used lapokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Na jó de Daniel videójából világosan látszik, hogy más magyarázat nem lehet erre a UE5 engine alatt, mint a Vram felhazsnálási módja a két gyártónál.Elég logikus videó logikus következtetésekkel, mint mindíg tőle. Ráadásul Nvidia is ezt állítja amit ő most alátámasztott,[link]
hogy lehet éppen a nagyobb L2 miatt is ez.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De van magyarázat.
Először is fontos, hogy az AMD és az NV logikai memóriakezelése eltér.
Az AMD-nek ez az implementációja:
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális) -> Memóriatípus 0 (eszközlokális, host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 1 (host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 2 (host által látható, host által cache-selhető, hostkoherens)Az NV-nek ez az implementációja:
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális)-> Memóriatípus 7 (eszközlokális, host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 0 (eszközlokális)-> Memóriatípus 8 (eszközlokális)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 9 (host által látható, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 -> Memóriatípus 10 (host által látható, host által cache-selhető, hostkoherens)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 0 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 1 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 2 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 3 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 4 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 5 (NULL)
Memóriahalmaz 1 (NULL) -> Memóriatípus 6 (NULL)Látható, hogy mennyi az eltérés, és ebből tud olvasni az OS. De nem minden memóriatípust. És itt a fő kérdés az, hogy maga a program hogyan használja a logikai implementációt. Például az UE5 tipikusan támaszkodik a host által látható flagre a működése miatt, így az NV-n eléggé intenzíven kell használni a NULL flages erőforrásokat, mert ugye szart sem ér az adatot olyan eszközlokális helyen tárolni, ami nem látható a host által. És minden olyan adat, ami NULL flages erőforrásban van nem számolt adat, mert csak az alkalmazás tudja nyomon követni a flagelés jellege miatt. Tehát az adat ettől még ott van a VRAM-ban, vagyis a gyakorlatban nem rosszabb az NV memóriakihasználásának hatékonysága, csak ez egy külső szoftver számára nem látható. De ettől az NV GPU-k is tudják használni a VRAM adottságait, mennyiségét, nem kényszerülnek a más logikai menedzsment miatt kevesebb VRAM-ra, csak tényleg nem látod, hogy konkrétan mennyit használ a VRAM-ból.
És abból se induljatok ki, hogy ennyire eltér a logikai menedzsment a gyártók között. Ugye a DirectX 12-nek is van egy elvárt működési módja, és a gyártók hardvereinek is. A logikai menedzsment a különbségeket próbálja áthidalni. A lényeg itt az, hogy kialakítható legyen egy olyan működés, amivel az adott alkalmazás képes teljes egészében kihasználni a rendelkezésre álló erőforrásokat, vagyis ha 8 GB VRAM-van egy VGA-n, akkor szépen menjen el a foglalás 8 GB közelébe. És azért vannak eltérő menedzsmentek logikailag, mert a gyártók ezt a célt más struktúrával érik el, de az API szempontjából mindegy a hogyan, a lényeg a cél elérése. És attól még az NV eléri ugyanezt a célt, hogy egy 3rd party alkalmazás képtelen látni a NULL flages részeket. Tehát a hatékony működés megvan, csak nem látható számodra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
meteoreső
újonc
válasz Alogonomus #63353 üzenetére
És gondolod hogy nem lesz még "Olyan időszak" ?
Amikor bejön majd a méregdrága Vafer 2 nanométerre
akkor mennyi lesz szerinted egy FULL HD kártya AMDnél ami mindent visz ? Lesz gondolod 100 forintért ?
Egyszerűen mindig "úgy alakul" hogy nincs népkártya.
7700-nak kellene most annak lenni de 220 ezerért ez is vicc. -
Alogonomus
őstag
válasz meteoreső #63387 üzenetére
MLiD táblázata többé-kevésbé jól belövi a különböző kategóriákat.
A "népkártya", amit nála a "mainstream" kategória képvisel az nem 220 ezerért szerezhető be. Egy aktuális "népkártya" állandó és alapvető tulajdonsága, hogy az aktuális játékokban és a népszerű felbontás esetén maximálishoz közeli beállításokkal már jellemzően csak 60 fps körüli értékre képes, illetve a kisebb igényű játékok esetén 90 fps az elvárható vele. Az idő megszépíti az emlékeket, de az utolsó csupa nagybetűvel emlegetett "népkártya", a 1060 esetén is ez volt a helyzet.Az persze igaz, hogy a sok beragadt előző generációs kártya miatt a mostani generációban nem érkezett valóban "népkártyának" tekinthető termék, habár a 7600 és 4060 valamannyire tekinthetőek annak, de a valódi "népkártya" az előző generációs 6600 és 3060, amik meg is kaphatóak 90 és 110 ezer között. 120 ezerért pedig már nem csak a 6700, de a 7600 és a 4060 is beszerezhető.
A 7700 XT - ahogy a táblázatban is látszik - egy felső középkategóriás kártya, nem "népkártya", ahogy a vele többé-kevésbé egyenrangú 3070-ek és a 2080 Ti is messze vannak még a "népkártya" kategóriától, hiszen ha átnézed a 2023-as játékok teszteredményeit, akkor még maximális beállítás mellett is elfogadható teljesítményre képesek. Némileg lecsökkentett grafika esetén pedig bőven elfogadható szintet képesek biztosítani Full HD felbontáson.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz DudeHUN #63362 üzenetére
Gondolkodtam azon, amit mondtál.
Ha a teljes szériát nézem, akkor amennyiben a "hibás" lapkák már le vannak gyártva, akkor van logika a javított változat visszatartásában. Amennyiben a hibás lapkák már le vannak gyártva, úgy vélem a "javított" változat hamar történő piacra vitelével nehezen eladhatóvá tette volna azokat és ez a kár szerintem legalábbis összevethető lehetne azzal a haszonnal, amit az elvárt teljesítményű kártyák piacra vitelével el lehetett volna érni.
Persze sok a ha, de az általam felvázolt logikát végig arra alapoztam, hogy "ha a >>hibás<< lapkák már le voltak gyártva, amikor a hiba kiderült". Nyilván nincs információm arról, hogy ez a helyzet valóban fennállt-e.Viszont abban igazad van, hogy ha valóban létezett volna ilyen "hiba", amit valóban képesek lettek volna egy negyedévnyi munkát igénylő respinnel korrigálni, akkor a 7900XTX fölé mindenképpen érdemes lett volna kiadni a "javított" változatot +50% teljesítménnyel (600W TDP nélkül), csak hogy lenyomják a 4090-et.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #63389 üzenetére
vagy plusz 150 % teljesítménnyel.
Az örök optimizmus.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Jhaaj, szerintem Te is tudod, idézőjel nélkül is tudod, hogy az "50%" csupán egy placeholder: a szép nagy és kerek szám csupán azt a célt szolgálja, hogy illusztrálni lehessen vele, hogy a szóbanforgó állítólagosan vélelmezett "hiba", amit a megkérdőjelezhető eredetű szóbeszédek néhány hónap alatt javíthatónak tételeztek fel azért kellően nagy teljesítménybeli hiányosságot eredményez ahhoz, hogy elvileg érdemes legyen vele foglalkozni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #63392 üzenetére
Szerintem nem létezett ilyen hiba, igazat adok Abunak.
Ez egy nagyon jó tapasztalat szerzés és majd felhasználják ezeket a refresh vagy 8000 szériánál, mert alapjában véve jó a 7000 sorozat , nem látom a " hibás" részéta miről mindenki beszél.
Nem tudom mióta elvárt hogy az AMD csúcs kártya lenyomja az Nvidia csúcskártyát, mert szerintem nem igen volt ilyen az utóbbi 10 évben.
Az nem feltétlenül hiba, ha a mási cég valamiben jobb. Mindenki elvan így.
A hibája az árazása, sajnos az Nvida mellett nem lényegesen olcsóbb, azon meg tudna mindkét cég újra tervezés nélkül is javítani,de nem fognak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Devid_81 #63394 üzenetére
Az a véleményem hogy az RDNA2 ( rész) sikere( RT ben azért nem volt túl jó) egyben az Nvidia hibája is volt. A Samsung gyártás legalább 20 % teljesítményt bent hagyott a csúcs Ampere kártyákba.
Ha mindegyik akkori gen azonos gyártáson készült volna szerintem nem lett volna eltérő forgatókönyv az eddigiektől.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #63388 üzenetére
A 6600 nem népkártya.
1, A konzolok teljesítményét se tudja.
2. PS4-re jött címek futtatására kiváló, PS5 címekre nem jó.
3. Ráadásul mivel 3-4szeresre fújt MSRP-vel érkezett, még ennyi leárazás után sem ott van az ára, ahova való.Műszakilag a népkártya minimuma a 6700XT-nél kezdődik és a 7800XT-vel záródik. Egy ilyen kártya elviszi nagyon hasonló, vagy kicsivel magasabb szinten a modern címeket, mint a minőségnek az alsó határát jelentő konzolok.
Népkártya áron csak last-gen minőséget kapsz, valódi népkártyát csak kétszeres áron.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Amit nem láttam megemlítve lehetséges okként, az a driver-only és a full Radeon Software telepítés közötti különbség.
1-2 éve teszteltem, és akkor az jött ki, hogy majdnem 0.5 GB-tal több VRAM maradt a játékoknak ha a Radeon Software nem volt telepítve a gépen.
Ennyi már bőven elég ahhoz, hogy egy kártya kifusson a VRAM-ból, és átessen a határon.Gondolom a QT alapú csillogó felhasználói felület, a webböngésző, overlay, teljesítménymetrika stb. összeadódik.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
jimpo
aktív tag
válasz paprobert #63396 üzenetére
" Műszakilag a népkártya minimuma a 6700XT-nél kezdődik és a 7800XT-vel záródik. Egy ilyen kártya elviszi nagyon hasonló, vagy kicsivel magasabb szinten a modern címeket, mint a minőségnek az alsó határát jelentő konzolok. "
Ja csak konzolra a fejlesztők dolga egyszerűbb, PC fronton sok a változó. Már ha csak a CPU - GPU párost is nézzük, de még a memória is fontos. Az optimalizációt meg hagyjuk... Azt szintén hogy konzolok esetében sem minden natív felbontáson fut, vagy inkább semmi nem. Tehát, népkártya esetén a felbontás legalább annyira fontos "mint a minőségnek az alsó határát jelentő konzolok." felbontása. Amik címenként és gameplay közben is nagyon eltérőek, illetve folyton változhatnak.
Tehát akkor most milyen "magasabb szinten" is futnak a konzolokon a játékok
Azt leszámítva hogy kevésbé, vagy egyáltalán nem röccen ha jól van optimalizálva rá. Megnéznék pár címet hogy futna konzolon fix natív felbontással, ja ez nem így működik...Bár engem pont nem érdekel, mert nem játszok minden friss címmel. Népkártya ide, vagy oda, 1080p 144Hz 7800XT, bár inkább multizom. Nincs annyi időm hogy elmerüljek egy-egy Single-player címben.
Még a kártya mellé kapott Starfield sem kapott játékidőt, konkrétan a menüig merészkedtem a kártya/játék megjelenése óta. De legalább ha minden igaz fényévekkel jobban futna, hála a patcheknek.[ Szerkesztve ]
Stryd Next Gen
-
PuMbA
titán
válasz paprobert #63396 üzenetére
Cyberpunk 2077: PC Benchmarks Running on PS5 and Xbox Series X - So What Do They Do?
A konzolok teljesítményét tökéletesen lehet replikálni egy kicsit alulfrekvenciált 6700 10GB-tal, ami a legközelebb van specifikációkban PC-n PS5 grafikai beállításokkal pontosan megkapod vele a PS5 teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
A videót még nem volt időm megnézni, úgy írom:
Ez az idővel, és címenként változik. Ha jól emlékszem a DF eleinte 2060S-re taksálta a konzolokat a konzol quality és sebesség megtalálásakor, mostanában már inkább a 2070S-hez hasonlítják.
Szóval ez nem teljesen kőbe vésett.Hasonlóan a PS4 eleinte 750Ti-hoz volt párosítva, de később elmászott a gépigény.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Formula-1 humoros
- Yettel topik
- Facebook és Messenger
- Formula-1
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- Sapphire NITRO+ RX 580 8G SE
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Újszerű PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6 ÁR/ÉRTÉK BAJNOK! Bolti Garanciával!
- Legújabb Nvidia Quadro RTX 4000 Ada Generation 20 GB új garis eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest