-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Annyira szomorú nézni a fejlesztők nyilatkozatait meg a valóságot. Nagyon örülök, hogy a DF-es srácok jól lehúzzák a játékfejlesztőket. Lenyilatkozzák, hogy "úúú, Unreal Engine milyen fasza, hogy váltottunk rá", aztán a játék sokkal rosszabbul fut, mint az előző motorral. Neki ütközöl egy falnak és beesik az fps egy csúcsgépen, két patch kiadása után.... én elmennék krumpli árusnak inkább. 2015-ben és előtte ilyen szégyenteljes hibák nem voltak játékokban. Nem tudom, hogy hova fog kifutni a játékfejlesztés, de ez a váltsunk Unreal Engine-re taktika eddig borzalmas dolgokat szabadított ránk.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz Albus_D #63150 üzenetére
> amd datacenter bevétele ...
> az ehhez tartozó 306 millió dollárra csökkent működési bevétellel?
> Igen, ezekből az látszik eladják az epyc-et.Az "Advanced Micro Devices (AMD) Q3 2023 Earnings Call Transcript" -ban
elmagyarázzák az okokat .. és aztán a befektetők döntenek, hogy mit hisznek el belőle.
amúgy a "data center" már nem csak az Epyc -ből áll.
és a "Data Center GPU" ( ~ MI300 ) is kezd beindulni."Starting with the Data Center segment, revenue was $1.6 billion, flat year over year as growth in the EPYC processor sales was offset by a decline in adaptive SoC product sales.
Data Center revenue grew 21% sequentially, primarily driven by strong sales of our fourth-generation EPYC processors to both cloud and enterprise customers. Data Center segment operating income was $306 million or 19% of revenue compared to $505 million or 31% a year ago. Lower operating income was primarily due to increased R&D investment to support future AI revenue growth and product mix. Client segment revenue was $1.5 billion, up 42% year over year, primarily driven by higher sales of Ryzen mobile processors."
"""
In cloud, while the demand environment remained mixed in the quarter, EPYC CPU revenue grew by a strong double-digit percentage sequentially as hyperscalers expanded deployments of EPYC processors to power their internal workloads and public instances while optimizing their infrastructure spend. Nearly 100 new AMD-powered cloud instances launched in the quarter from Amazon, Google, Microsoft, Oracle, Tencent, and others, including multiple general instances that deliver leadership performance for general purpose, HPC, bare metal, and memory-optimized workloads. In enterprise, while overall demand remains soft, we are seeing strong indications that the significant performance and TCO advantages of Genoa and our expanded go-to-market investments are paying off as enterprise revenue grew by a double-digit percentage sequentially. We closed multiple new wins with leading automotive, aerospace, financial services, pharmaceutical, and technology customers, and the number of enterprise customers actively testing EPYC platforms on-prem increased significantly quarter on quarter.We also expanded our fourth-gen EPYC processor portfolio with the launch of our Siena processors that deliver leadership energy efficiency and performance for intelligent edge and telco applications. Dell, Lenovo, Super Micro, and others launched new platforms that expand our EPYC CPU TAM to address telco, retail, and manufacturing applications. With the launch of Siena, we now offer the industry's most performant and most energy-efficient portfolio of server processors across cloud, enterprise, technical, HPC, and edge computing. I am very pleased with the momentum we have built for our EPYC CPU portfolio.
We are building on this momentum with our next-gen Turin server processors based on our new Zen 5 core that delivers significant performance and efficiency gains. Turin is in the labs of our top customers and partners now, and customer feedback has been very strong and we're on track to launch in 2024. Looking at our broader Data Center portfolio, we made significant progress in our Data Center GPU business in the third quarter as the multiyear investments we have made in our hardware and software road maps resulted in significant customer traction for our next-generation Instinct MI300 accelerators and particularly our Instinct MI300X GPU that delivers leadership inferencing and training performance. On the hardware side, bring-up and validation of our MI300A and MI300X accelerators continue progressing to plan with performance now meeting or exceeding our expectations.
Production shipments of Instinct MI300A APUs started earlier this month to support the El Capitan Exascale Supercomputer, and we are on track to begin production shipments of Instinct MI300x GPU accelerators to lead cloud and OEM customers in the coming weeks. On the software side, we further expanded our AI software ecosystem and made great progress enhancing the performance and features of our ROCm software in the quarter. In addition to ROCm being fully integrated into the mainline PyTorch and TensorFlow ecosystems, Hugging Face models are now regularly updated and validated to run on Instinct accelerators and other supported AMD AI hardware. AI start-up, Lamini, announced they achieved software parity with CUDA for LLMs running on Instinct MI250 GPUs, enabling enterprise customers to easily deploy production-ready LLMs fine-tuned for their specific data on Instinct MI250 GPUs with minimal code changes.
We also strengthened our AI software capabilities with the strategic acquisitions of Mipsology and Nod.ai. Mipsology is a long-standing partner with proven expertise delivering AI software and solutions running on top of our adaptive SoCs for data center, edge, and embedded markets. Nod.ai adds a highly experienced team with a track record of substantial contributions to open-source AI compilers and industry-leading software already used by many of the largest cloud enterprise and AI companies. Nod's compiler-based automation software can significantly accelerate the deployment of highly performant AI models optimized for our Instinct, Ryzen, EPYC, Versal, and Radeon processors.
Based on the rapid progress we are making with our AI road map execution and purchase commitments from cloud customers, we now expect Data Center GPU revenue to be approximately $400 million in the fourth quarter and exceed $2 billion in 2024 as revenue ramps throughout the year. This growth would make MI300 the fastest product to ramp to $1 billion in sales in AMD history. I look forward to sharing more details on our progress at our December AI event. Turning to our Client segment.
"""Mottó: "A verseny jó!"
-
Albus_D
aktív tag
Igaz, rossz sorokat néztem.
Viszont. A másik számokat miért nem nézted? Jó tudom.
2022Q3-ban 1,609 milliárd dollár volt - 505 millió működési bevétel
2023Q3-ban 1,598 milliárd dollár volt - 306 millió működési bevételVagyis jól láthatóan ugyanakkora bevétel mellett jelentősen csökkent a működési bevétel, így az amd sem adja annyiért amennyiért akarja, szóval megint csak egy fellengzős és hamis információt olvashattunk tőled.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz Albus_D #63155 üzenetére
> jelentősen csökkent a működési bevétel,
????
elkerülte a figyelmedet ez a mondat:
"Lower operating income was primarily due to increased R&D investment to support future AI revenue growth and product mix."
~ "Az alacsonyabb működési bevétel elsősorban a megnövekedett K+F-beruházásoknak köszönhető, amelyek a jövőbeni AI-bevétel-növekedést és a termékösszetételt támogatják."Mottó: "A verseny jó!"
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Albus_D #63155 üzenetére
Ha értelmeznéd is a sorokat rájöhetnél, hogy a nagyobb szerveroldali r+d miatt csökkent a működési eredmény. Idén mondta Lisa is, hogy a még csak most megjelenő MI300-as sorozat utódjának számító, CDNA4-re épülő MI400-as sorozat fejlesztését is felgyorsították.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
válasz S_x96x_S #63157 üzenetére
Ügyes. Tehát akkor az intelnél is ehhez köthető az alacsonyabb működési bevétel, akár.
Persze ez már nem egyértelmű, mennyivel jobb arra gondolni hogy bekerülési áron adja, és ezzel meg lehet magyarázni a zakót, hiszen mégis csak veszik az intelt, pedig hogy meg lett mondva az epyc cikkek nagy részénél, hogy senkinek nem fog kelleni a xeon.
[ Szerkesztve ]
-
Albus_D
aktív tag
válasz szmörlock007 #63158 üzenetére
Vélhetően a befektetőknek szóló marketing duma. Itt erről egy szó sincs. [link] A diákon persze jól mutat, sokan csak azt futják át. Valamiért a hivatalos beszámolóban nyoma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz Albus_D #63160 üzenetére
> Vélhetően a befektetőknek szóló marketing duma. Itt erről egy szó sincs.
> Valamiért a hivatalos beszámolóban nyoma sincs.- Szerintem mellékelve volt az oldalon: "Related Documents : Earnings Webcast"
- A negyedéves beszámolókban nem érdemes a valóságtól elszakadt marketinggel operálni, mivel a befektetők sokkal okosabbak, mint a vásárlók. Úgyhogy ha vásárlóként még be is dőltél valamelyik cég ( AMD, Intel, nVidia, etc ) marketingjének
a befektetők átverését már sokkal keményebben szankcionálják.Mottó: "A verseny jó!"
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Albus_D #63160 üzenetére
Tavaly a Q3-ban 1.279 milliárd dollár volt a fejlesztési költség cégszinten, a mostaniban 1.507 milliárd dollár. Több, mint valószínű, hogy a különbözet (228 millió dollár) túlnyomó többsége a szerveroldali AI rush miatt van, ergo a szerveres részleghez van számolva.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz szmörlock007 #63162 üzenetére
Ott a pont. Na meg ha korulnezel a piacon mi van es megnezed milyen pletykak vannak ezen a teren a jovot illetoen akkor az is vilagos hogy nem az RDNA-ra ment az az R&D budget
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Albus_D #63160 üzenetére
A jelentésekben az R&D költségek is benne vannak, azokkal nem tudsz marketingelni, mert nagyjából kiszámolható, hogy az összes R&D költség melyik üzletágakra hogyan csapódott le.
Az AMD a Data Centerhez számolja az MI300-at, ami elég sok R&D-t lekötött. Nem csak az EPYC van ott. És az MI300-nak van egy MI300A jelzésű verziója, ami nem tipikus gyorsító. Szintén a Data Centerben vannak elszámolva a ROCm költségek, amelyek eléggé emelkedhetnek a Xilinx felvásárlásával, hiszen be lesz olvasztva a ROCm-be a Versal támogatása.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Egyre valószínűbb, hogy a 7900 GRE és 7900M kivételével a teljes Navi31 választék ugyanúgy a 4090 sorsára jut, és tilos lesz Kínába szállítani. Amennyiben ez tényleg megvalósul, akkor pedig valószínűleg az érintett Navi31-es kártyák is Kína felé veszik az irányt, amíg még be lehet őket vinni oda, vagyis a jövő év elején a fejlett világban a Navi 31-es kártyák ára is jelentősen megugorhat a beszűkült ellátás miatt.
-
jimpo
aktív tag
válasz Alogonomus #63165 üzenetére
Amennyiben drágább is lesz a Navi 31 széria, nem csak azért lesz mert kínába mennek a kártyák...
AMD extends ROCm 5.7 & PyTorch support to Radeon RX 7900 XTStryd Next Gen
-
S_x96x_S
őstag
RDNA4!!!
AMD discrete RDNA4 “GFX1200/GFX1201” GPUs spotted in LLVM patches
https://videocardz.com/newz/amd-discrete-rdna4-gfx1200-gfx1201-gpus-spotted-in-llvm-patcheshttps://github.com/llvm/llvm-project/pull/73133/files
def FeatureGFX12 : GCNSubtargetFeatureGeneration<"GFX12",
"gfx12",
[FeatureFP64, FeatureLocalMemorySize65536, FeatureMIMG_R128,
FeatureFlatAddressSpace, Feature16BitInsts,
FeatureInv2PiInlineImm, FeatureApertureRegs,
FeatureCIInsts, FeatureGFX8Insts, FeatureGFX9Insts, FeatureGFX10Insts,
FeatureGFX10_AEncoding, FeatureGFX10_BEncoding, FeatureGFX10_3Insts,
FeatureGFX11Insts, FeatureGFX12Insts, FeatureVOP3P, FeatureVOPD,
FeatureMovrel, FeatureFastFMAF32, FeatureDPP, FeatureIntClamp,
FeatureFlatInstOffsets, FeatureFlatGlobalInsts, FeatureFlatScratchInsts,
FeatureAddNoCarryInsts, FeatureFmaMixInsts,
FeatureNoSdstCMPX, FeatureVscnt,
FeatureVOP3Literal, FeatureDPP8,
FeatureNoDataDepHazard, FeaturePkFmacF16Inst,
FeatureA16, FeatureFastDenormalF32, FeatureG16,
FeatureUnalignedBufferAccess, FeatureUnalignedDSAccess, FeatureGDS,
FeatureGWS, FeatureTrue16BitInsts
]
>;
case GK_GFX1200:
Features["ci-insts"] = true;
Features["dot5-insts"] = true;
Features["dot7-insts"] = true;
Features["dot8-insts"] = true;
Features["dot9-insts"] = true;
Features["dot10-insts"] = true;
Features["dl-insts"] = true;
Features["16-bit-insts"] = true;
Features["dpp"] = true;
Features["gfx8-insts"] = true;
Features["gfx9-insts"] = true;
Features["gfx10-insts"] = true;
Features["gfx10-3-insts"] = true;
Features["gfx11-insts"] = true;
Features["gfx12-insts"] = true;
Features["atomic-fadd-rtn-insts"] = true;
Features["image-insts"] = true;
Features["gws"] = true;
break;Mottó: "A verseny jó!"
-
Devid_81
nagyúr
Annyira egyertelmu volt, hogy AI lesz hamarosan ami viszi a VGA-kat a gamer-user elol.
Persze sokan probaltak megmagyarazni eddig, hogy de nem...de-de, mar most is latszik.
Lehet nem lesz olyan szornyu a helyzet (most meg) mint a banyaszlaz kozepen, de azert latszik, hogy minden generaciora jon mostanaban valami f@$zsag, amivel a VGA-k ara mehet fel a csillagos egre.Mar evek ota a kutyat nem erdekli a gamer
[ Szerkesztve ]
...
-
S_x96x_S
őstag
válasz Devid_81 #63168 üzenetére
> hogy minden generaciora jon mostanaban valami f@$zsag,
> amivel a VGA-k ara mehet fel a csillagos egre.
> Mar evek ota a kutyat nem erdekli a gamerA vírusok, mint a Covid, nem veszik figyelembe a gamereket, és ha gondot okoznak a világgazdaságnak, az GPU-árak emelkedéséhez vezet.
Ez nem csak Putyin és más háborús zónák miatt van így, hanem a politikusok és az infláció miatt is. Mindez a Maslow-piramis számos más tényezőjének következménye.
TLDR: A világ nem a Gamerek körül forog ..VISZONT:
az AMD erőltetett menetben nyomja az RDNA4-et,
ami "várhatóan"
olcsó és gazdaságosan gyártható lesz
és a játékosok 90%-nak jó ár-értéket biztosít.
(reménykedjünk!)[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz Devid_81 #63168 üzenetére
Ebben az évben tényleg kiderült, hogy a PC játék mifelé alakul. Nagyon drága csúcskártyák, drágább alsó és közép kategóriás VGA-k, de lassuló fejlesztés, konzolokhoz való simulás, ami nem feltétlenül rossz, mert nem kell sűrűn hardvert cserélni
Lassuló fejlesztés alatt vehetjük a szoftvert is, hiszen az FSR3-at úgy indították el, hogy valójában még mindig sehol nincs, azaz a kód nem open-source, mint az FSR 2. A CD Projekt RED se tudta megmondani egy friss interjúban, hogy mikor rakják be a Cyberpunk 2077-be... AI a fókusz, játékosoknak maradtak a jó kis marketing diák, hogy majd jön X funkció, de azt se tudjuk, hogy mikor vagy van X funkció, mint például az Anti-lag+, ami meg hiba miatt visszavontak. Most már rájöttem én is, hogy nem szabad várni semmire, mert nem nagyon lesz semmi
[ Szerkesztve ]
-
jimpo
aktív tag
válasz Devid_81 #63168 üzenetére
" Mar evek ota a kutyat nem erdekli a gamer :( "
A profit érdekel minden gyártó. Ez üzlet.
Kis túlzással pont nem érdekli őket hogy ki és mire vásárolja a kártyákat. Meg mennyiért, csak fogyjon.Persze ha megveszik dupla pénzért akkor az csak jó, főleg ha a gyártónak is jut a felárból és nem a kereskedők nyerészkednek csak.
Stryd Next Gen
-
Lacccca87
őstag
válasz S_x96x_S #63169 üzenetére
Kb az HD5xxxx es seria óta ez a mantra hogy majd a kovetkezo generacioban ismet meglesz a jo teljesitmeny/ár aranyú gpu. Nem jött, sosem. Ez varhato a tovabbiakban is.
Árszintben vissza nem igazan lepnek a vallalatok ha egyszer emeltek.Amig nem jon valami hasonlo attores mint a cpu nal a p4-5 vonalrolna core i vonalra lepes vagy gyartastechnologiai bravur addig marad a generancionkent 20%gyorsulas a kozepkategoriaban.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egyértelműen vetítenek, hogy milyen jó döntést hoztak. Ha olyan jó lenne a motor, akkor nem lenne Jedi Survivor, Redfall stb. napestig lehetne sorolni az állandóan akadozós UE játékokat. Az biztos, hogy megoldható az UE akadozás, mert van pár olyan játék, ami vajsimán fut, de biztosan nem könnyen, ha ennyi rosszul működő játék van. Egy remény, ha addig az UE5-be javítanak ezen, hogy ne a fejlesztőknek kelljen ezzel sokat foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
válasz Busterftw #63173 üzenetére
Azt felejtik el az ilyen károgók, hogy egy sokkal olcsóbban összeállítható 1-2 generációval korábbi konfigurációval is simán lehet még játszani. Persze van néhány játék, ami ugyanúgy túlszaladt a hardverek képességein, ahogy anno a Crysis, de a legtöbb aktuálisnak számító játékhoz nem kell milliós gép, ha valaki nem az elérhető legjobb grafikai minőségre hajt a legnagyobb felbontás mellett.
Twitchen körbenézve sokak gépében 2020 előtti részegységek vannak, és simán alkalmas a gépük az idei játékok élvezhető futtatására 1080p mellett.
Aki a csúcsélményt akarja, annak pedig 2020 előtt is mélyen a zsebébe kellett nyúlnia a 8700K/9900KS, vagy a 1080Ti/2080Ti esetén. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE5 az nem a mostani API-khoz van kitalálva. Annak kell majd a Work Graphs, és ez egy csomó olyan funkciót ad, amitől az UE5 jobban működhet. Csak most ugye ezt nehéz értékelni, mert a Work Graphs shader modell 6.8-at követel, és ez még eléggé fejlesztői szintű dolog.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Termeszetesen megoldhato, beepitett eszkozok vannak ra, teljesen mindegy hogy UE4 vagy U5. Az hogy nem hasznaljak a funkciot annak nem technikai oka van. Valami baromarcu valamikor kitalalta hogy az elejen a jatek inditasakor a "smooth customer experience" erdekeben ne legyen shader compilation, ne kelljen varni es azonnal indithato legyen a jatek. Aztan hogy utanna nem "smooth" az mar mindegy Most eltart egy darabig amig ez a hozzaallas kikopik a Producer es PM (Project/Program) funkcioju emberekbol. Ezert jo hogy a DF allandoan lovagol rajta es az is jo hogy van most mar allando user feedback is. Talan 2 napig tartott amig a Robocop demo-nal javitottak? Kijott a demo, ment a siras hogy akadozik es talan 2 napra ra ott volt a patch ami utan mar nem akadozott.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
PuMbA
titán
Raymond: Ezt kapjuk, amikor már a vízfejű hozzá nem értők mondják meg a szakértőknek, hogy mi hogy legyen, mire van pénz, mire nincs. Starfield esetén is úgy elmenedzselték a dolgot, mint a huzat és azt hitték, hogy majd megússzák DLSS nélkül. Ma már van benne van az egész hóbelevanc a Reflex-szel együtt Na meg amikor a fejlesztők úgy tesznek, hogy húha, hogy lehet hogy ilyen rossz állapotba adjuk ki a játékot, dolgozunk a javításokon, mert a játékosok blabla. Tudják kiadás előtt, hogy egy akadózós sz*r az egész. A cégek hozzáállása a játékfejlesztéshez ma minden idők legrosszabbja. Kíváncsi vagyok, hogy itt is mi fog történni.
[ Szerkesztve ]
-
bitblueduck
senior tag
Egy 2014-ben kiadott, ma már végletekig fejlesztett motor
annak ellenére hogy talán technológiailag a legjobb a piacon azért az unreal engine-t sem kell túlmisztifikálni. bőven lenne ott mit javítani, egy fél generációt új feature nélkül bugfixre szánnának lehet az tenne a legjobbat neki.
nem sokat foglalkoztam vele, de vannak benne 3 évtizedes örökségek, meg egy ue4 c++ tutorial első leckéjét nem sikerült végigvinni mer bugos volt. és nem 2014-ben néztem hanem talán 1 éve. bug kapcsán kicsit bújtam fórumokat és ott is az volt a konklúzió hogy van baj elég meg új felhasználóknak tragikus élmény.
úgyhogy simán benne van, hogy az egyszerű fejlesztőcsapat aki felkapja az UE4/5-öt és nincsenek tele 20 év UE tapasztalatú fejlesztőkkel az bizony hulladékot ad ki a legjobb szándék ellenére.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
paprobert
senior tag
Érdekes, hogy a shader compilation stutter a szabály, és a sima futás a kivétel. Annak ellenére, hogy lassan egy évtized volt arra, hogy az ezt megelőzendő lépések best practice-szé alakuljanak.
Egyáltalán miért ez a végeredmény a default. Én az Epic-et hibáztatnám inkább.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
-
PuMbA
titán
Ez nagy gond. UE4 már túl régi, UE5-be meg még sokan nem ugranak bele, mert közel sincs kész és nem optimális. A két rossz közül választanak a cégek. Csak ne mondanák, hogy milyen jó a motor, mikor nem az. Insomniac Engine egy jó motor, RAGE egy jó motor.
[ Szerkesztve ]
-
Rowon
veterán
válasz Alogonomus #63177 üzenetére
Midennel lehet játszani, ami számítógép, minden korszaknak megvolt a maga nagy durranás játéka, amivel még a mai napig el lehet szórakozni MÉG modern configokhoz is vagy emulátorral, vagy elérhetöek már feljavított változatok Steamen is. Olyan brutál sleeper PC-ket építenek mostanában, szép látni ezeket a régebbi kütyüket újra dolgozni.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
S_x96x_S
őstag
AMD MI300 Programozás ..
Programming the AMD Instinct™ MI300 APU
Or everything you wanted to know about APU
programming but were afraid to ask
Presented at ESPM2 at SC23
( created: Mon 13 Nov 2023 )
(PDF) PublicSC23ESPM2ProgrammingAMDInstinctMI300A.pdfMI300A is an APU with a unified memory space between CPUs and GPUs
• Portable programming paradigms such as RAJA, Kokkos, and OpenMP® should not require code refactoring
• HIP code should compile and run ‘out-of-the-box’
• HIP code can be optimized to:
-> 1) Remove redundant memory allocations and migrations
-> 2) Perform fine-grained (cache line) sharing between CPU and GPU
• Stay tuned for advanced capabilities such as:
•• Automatic library offload
•• Standard parallelism[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
> A másik hogy ez a 90%-számhonnan jön?
saját ex-has becslés.
- A gamerek ~90% -a a költséghatékony megoldásokat keresi és nincs pénze 4090-re.
- Valamin a 4090 vásárlók nagy része elsődlegesen nem gaming célra vásárolja.
- Valamint a Forma1 rajongók nagy részének sincs Forma1-es autója.Vagyis a játékosok nagy része egy jó ajánlat miatt sutba dobja a márkahűséget és vált.
( persze ez a konzolosokra és az Apple tulajokra kevésbé igaz )És persze nem véletlen, hogy idézőjelbe tettem a "várhatóan" -szót.
De ha nem tetszik becsülj te egy arányszámot.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #63191 üzenetére
> megsem partoltak at tomegesen az AMD-hez
Én nem írtam sehol se, hogy tömegesen átpártolnak az AMD-hez.
Én csak annyit irtam eredetileg ( itt #63169 )
"""
VISZONT:
az AMD erőltetett menetben nyomja az RDNA4-et,
ami "várhatóan"
olcsó és gazdaságosan gyártható lesz
és a játékosok 90%-nak jó ár-értéket biztosít.
(reménykedjünk!)
"""[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz S_x96x_S #63192 üzenetére
A kerdes azt hiszem az hogy mi alapjan varod ezt mert se az RDNA3 se az RDNA2-nel nem volt igy. Szepen bearaztak az NV-hez aszerint amennyit a teljesitmeny es a feature set megengedett. Ami megfelel a varhato realitasnak, nem az hogy majd jotekonykodnak a vasarlok fele.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #63192 üzenetére
"Vagyis a játékosok nagy része egy jó ajánlat miatt sutba dobja a márkahűséget és vált."
RDNA4-ről van szó, tehát AMD-s játékosok vagy Nvidiara vagy Intelre vagy konzolra vált illetve fordítva. Aki PC-n van, teljesen logikus következtetés, hogy AMD-re vált vált inkább, Nvidiaról.Erre írtam, hogy generációkon keresztül hasonló felállásban nem ezt tapasztaltuk.
-
Petykemano
veterán
válasz Busterftw #63195 üzenetére
Az amd generaciókon keresztül úgy árazott, hogy azonos áron 10-15%-kal gyorsabb, esetleg 25-50%-kal nagyobb memóriakapacitású, vagy azonos teljesítmény mellett 10-15%-kal alacsonyabb árú terméket kínáljon.
Igazából nem verseng, csak épp annyira, hogy papíron kimutatható legyen egy hibahatáron túli előny, amit rutinos nvidia tulajok könnyen félretesznek a szoftveres környezetre hivatkozva.
Ez nem újdonság, ez a kooperáló árképzés generációk óta kritika az AMD felé.
Sajnos abban nem is látunk tisztán, hogy van-e, vagy lehet-e tömeges átpártolás. A mindfactory adatai szerint van átpártolás. De az eladások nagy részei még mindig notebook, meg OEM, egyáltalán nem biztos, hogy a papíron kimutatható árelőny azokban az esetekben is érvényesülni tud. Tehát lehetséges, hogy további árcsökkentéssel csak igen kis mértékben tudna az AMD hatást gyakorolni a volumenre.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #63196 üzenetére
"amit rutinos nvidia tulajok könnyen félretesznek a szoftveres környezetre hivatkozva"
és/ vagy hardveres környezetre hivatkozva."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #63198 üzenetére
Lehet az hardverre alapuló fejlettebb Raytracing képesség, ML alapú hardveres felskálázás,vagy tensor alapú hardveres szolgáltatások.
Szerintem anno a Vega 64 volt az ami az Nvidiát erre a hardveres túlzsúfoltságra ráterelte és a Pascal volt az ami az AMD-t az egyszerűbb és hatékonyabb dizájnokra rávezette. KIcsit helyet cserélt a két gyártó a Turing -RDNA1 megjövetelekor.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
őstag
válasz Busterftw #63195 üzenetére
igazad van, kell egy kis pontosítás !
[ Pontatlanul | félreérthetően | figyelmetlenül | hülyén | <*> ] fogalmaztam
-----------------
Pár gondolat, hogy miért vagyok egy picit optimista,
és miért lehet jobb év a következő.Bár a korábbi években a Covid - teljesen tönkretette az ellátási láncokat és az olcsó árakat,
nem lehet arra következtetni, hogy az a jövőben is mindig így lesz.
Sőt én valamiféle túltermelést is el tudok képzelni pár év után,
ami miatt az árak erősen leesnek.
Az RDNA1 / RDNA2 .. eléggé belelógott a Covid-ba, vagyis nem lehet belőle következtetni.
És jön fel az Intel is GPU terén, ami még erősebb versenyt és jobb árakat jelenthet.------------
Okok az ICI-PICI Optimizmusra, hogy jövőre jobb lesz mint az idén :
- Lisa Su szerint 2024 második felére sokkal több bevételeket terveznek a gaming-re, És a PC-s piac is beindul.
- A TSMC mellé bekerül a Samsung mint gyártópartner. ( remélhetőleg a kapacitásproblémák megoldódnak az alsó és a mid-range szegmensben.)
- Az RDNA4 -nél erőteljesen a mid-range van becélozva.
( MLID szerint MSRP of $400-600 )
- MLID szerint a következő 1-2 évben jönnek az erős APU-k, egyre inkább az XDNA-val és Zen5-el támogatva. A 40CU-s APU -ra szerintem mindenki kíváncsi lesz!
- 2024 -ben végre jön a Desktop-os Phoenix APU. ( jobb későn mint soha )
- Várhatóan az RDNA -nak jobb Linux és AI támogatása lesz. ( ~ nagyobb lesz rá a kereslet, ami a méretgazdaságosságot segíti .. ) és az AI is húzza maga után a CDNA-t és az RDNA-t, valamint a XILINX-es főguru viszi most az AMD AI Stratégiát.
- A háttérben elkezdődtek a konzol refresh/nextgen megbeszélések és ezek miatt is az AMD-nek aktivizálni kell magát, hogyha nem akar kimaradni a következő körből.
- Az AMD egyre inkább aktivizálja magát a Gaming szponzoráció terén.
- 2024 és 2025 a Gen5 éve lesz (M.2 + GPU) vagyis az AMD integrált platformja jobban meg tudja magát mutatni. (A Gen5-nek kisebb a latency-je mint a Gen4/Gen3 -nak )
- A következő években az MI300-as innovációk lecsorognak az RDNA -szintjére is.MLID roadmap
Lisa Su: ( 2023Q3 earning call )
"We expect some growth going into 2024 as we think about sort of the AI PC cycle and some of the Windows refresh cycles that are out there. And I think the PC market returns to, let's call it, a typical seasonality, in which underneath that, we have a strong product portfolio. And we are very much focused on growing in places like high-end gaming, ultrathins, premium consumer as well as commercial. So, those are -- that's how sort of we see the PC market."Okok a pesszimizmusra:
- Murphy törvénye szerint „Ami el tud romlani, az el is romlik.”Disclaimers/Elfogultságok részemről:
- 4x annyi AMD-s hírt olvasok, mint nVidiást; És a verseny miatt jobban szeretném, hogyha az AMD még jobban megerősödik, mer A VERSENY JÓ
- A lélekgyógyászom szerint azért drukkolok az AMD-nek, hogy olcsón nVidiát vehessek - de ez ellen mindig tiltakozom. Mert úgyis veszek majd nVidiát is, akkor is ha drága.
- nemrég beruháztam egy AMD 7940HS APU-s Minipc-re is. (780M=RDNA3)
( azért nem minden szép és zöld, de azért elégedett vagyok vele )
- Az AI és a CPU jobban érdekel mint a Gaming.
- Sokat spekulálok és sokat tévedek.Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Házimozi belépő szinten
- nVidia tulajok OFF topikja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- BestBuy topik
- Gaming notebook topik
- Napelem
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen