-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Megkaptuk az újonnan az AMD driverbe belerakott hardveres GPU ütemezés (HAGS) okát: az AMD a hivatalosan kiadott FSR3-hoz ajánlja a bekapcsolását Ez a kiváltság ugye csak az RDNA3 tulajdonosoké.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
FSR
https://gpuopen.com/fidelityfx-super-resolution-3/
https://github.com/GPUOpen-LibrariesAndSDKs/FidelityFX-SDK/releases/tag/fsr3-v3.0.3Download the latest version – v3.0.3
AMD FSR 3 API for integration.
Currently released as a special branch of AMD FidelityFX SDK 1.0.
- Detailed information about this release in our FSR 3 release blog.
API documentation including quick start checklist.
- We strongly recommend you consult this checklist to ensure the best upscaling quality!
Full C++ and HLSL source provided via a library.
FSR 3 DirectX 12 sample.
This package includes source of all FidelityFX SDK 1.0 samples, but only the FSR 3 executable is pre-built.[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
-
Alogonomus
őstag
válasz Hellwhatever #63300 üzenetére
Szerintem ne számíts egy asztali RDNA3-as refresh-re. Az RDNA3.5 a laptop piacra érkezik.
Az RDNA4 kártyák jövő ősszel már érkeznek, jelenleg pedig az RDNA2-es és RDNA3-as eladások annyira kedvezőek, hogy nem csak a pénzügyi jelentésében mutatott rá az AMD a kártyaeladások felfutására, de a JPR grafikon és a sokszor idézett német DIY kereskedés számai is azt mutatják, hogy abszolút az AMD van lendületben az asztali kártyák piacán. Ezért is kényszerül az Nvidia kiadni a 3 Super kártyát január 17 és 31 között az eredeti non-Super kártyákénál alacsonyabb MSRP mellett, de erősebb paraméterekkel.
Amennyiben a Super kártyák megfordítanák a piaci viszonyokat, akkor is inkább fog az AMD árat csökkenteni a jelenlegi kártyáira vonatkozóan, minthogy februártól az RDNA4 érkezéséig hátralevő mondjuk 7 hónapra bevezessen egy úgy fél-generációt, miközben az AMD egyébként is deklaráltan a mobil szegmensre akar fókuszálni az elkövetkező hónapokban. -
Devid_81
nagyúr
válasz Alogonomus #63304 üzenetére
Hogy a Super olcsobb lesz arra nem mernek sok penzt felrakni.
Viszont tok jo lenne ha igazad lenne[ Szerkesztve ]
...
-
Alogonomus
őstag
válasz Devid_81 #63305 üzenetére
Na azt mondjuk én sem hiszem, hogy a jelenlegi már csökkentett bolti árakhoz képest is még alacsonyabb hivatalos áron küldenék csatába a Super kártyákat.
Az persze elképzelhető, hogy nem lesz deklarált hivatalos áruk. Arra láttunk már többször is példát a közelmúltból. -
Devid_81
nagyúr
válasz Alogonomus #63306 üzenetére
Azt, hogy nem lesz hivatalos MSRP aruk siman elkepzelhetonek tartom
...
-
S_x96x_S
őstag
AMD’s CDNA 3 Compute Architecture
https://chipsandcheese.com/2023/12/17/amds-cdna-3-compute-architecture/
"CDNA 3’s whitepaper says that “the greatest generational changes in the AMD CDNA 3 architecture lie in the memory hierarchy” and I would have to agree. While AMD improved the Compute Unit’s low precision math capabilities compared to CDNA 2, the real improvement was the addition of the Infinity Cache."Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
Tegnap játszottam az EA Sports WRC-vel megint és ez vetette velem észre, hogy micsoda nagy gond manapság már az az alap dolog, hogy egy játékban éles és hibamentes képet kapj.
Ebben a játékban ugye az Unreal Engine 4 beépített TAA-ja van, ami 1080p-ben nagyon mossa a képet vagy mivel AMD-m van FSR, ami viszont nagyon szellemképesedik. Az autóban a belső nézetben az ablaktörlő után 3 darab szellem kontúr marad, ami borzasztóan zavaró és nem lehet így vezetni. Ha nem használok AA-t, akkor pedig az egész kép zizeg.
Jó lenne egy értelmezhető megoldás is...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS és az FSR is ugyanúgy elmos, csak azért nem érzékelhető, mert van rájuk beépítve élesítő post process. Már, ha a fejlesztők beépítik, de általában igen. Ha a TAA-ra nincs, akkor irány a Radeon vezérlőpult, és erre van a Radeon Image Sharpening. Ez ráadásul az egyetlen driverből injektálható renszer, ami konkrétan kontraszt adaptív, tehát nem fogja elrontani a kontrasztot az aktiválása.
A másik lehetőség a ReShade-féle CAS, de annál jobb az AMD-féle RIS, mert gyorsabban csinálja meg ugyanazt. Viszont, ha nincs Radeonod, akkor a ReShade-féle CAS nagyjából ugyanazt tudja, mint a RIS, csak némileg lassabban. Ha esetleg lenne a játékba beépítve CAS, akkor azt célszerű használni.
Az élesítőnél igazából az a lényeg, hogy kontraszt adaptív legyen, illetve elliptikus mintával dolgozzon, legalább 12-tap kernellel. Ha ez a két kritérium megvan, akkor általában jó az eredmény. A négyszöges mintájú rendszereket kerüld, mert ott nem lesz elég minta a jó eredményhez.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Ok, megnézem. Nekem a baljós dolog az az, hogy például 1080p TAA-n a 100m-re lévő kerítés egyáltalán nem látszik, míg a 720p-s FSR-es képen simán kivehető. Na most a RIS hogy fogja az egyáltalán nem látszó részleteket, tehát például a kerítést rárakni a képre utólag, miközben a TAA-nak "hála" az már egy nem létező dolog.
Legvégső esetben azt teszem, amit az RDR2-nél csináltam, hogy virtuális szuperfelbontás és 1440p-n már hagy annyi részletet a TAA, hogy 1080p-n élesen néz ki. Ebben csak az a sajnálatos, hogy 1080p-re 1440p VGA-t kell venni ezen csodálatos megoldások miatt
[ Szerkesztve ]
-
Lacccca87
őstag
Én ezt már anno mondtam még amikor az UT 3 kijött és akkor még hírből se voltak ilyen felskálázók meg stb... Rengeteg maszatoló efektet tettek a játékokba ami gyors mozgásnál még jól is mutatott de amikor álló képről beszéltünk vagy csak közelebbről megnéztem egy texturát...hát maradjunk annyiba hogy elszomorító volt az eredmény (1080p-ről beszélünk, és egyes esetekbe max textura részletesség).
Anno sokan próbálták ezt magyarázni hogy ez így jó, meg pl ahogy abu is nyomja a félmegoldásokat. De ez így semmi, komolyan 2023-ban gondot okoz éles jó minőségű textúrákat használni. Régebben még érthető volt mert nem fért bele a VRam-ba és voltak is trükkök (pont UT ban CPU által számolt texturák, ugye a hátránya az volt ha kevés a proci akkor látványos volt amikor később tudta csak bedolgozni.) de most simán mehetne, de helyette kapjuk a minden szeméttel megkent postprocesselt képet, ami mellett meg csodálkozik a paraszt hogy mekkora a késleltetés mert még át kel küldeni vagy 47 filteren mire megkapod a végleges képet. Szánalom. Ahogy a mostani felskálázssal is megy az is. Nem más az egész cska költség megtakarítás a fejlesztők részéről. -
PuMbA
titán
Ahogy gondoltam, a RIS nem hozza vissza a TAA által már legyalult részleteket. RIP éles és részletes képminőségű játékok 1958 - ~2020. A poén az, hogy még konzolokon is panaszkodtak, hogy az előző WRC képe simán élesebb volt. Végleg beléptünk egy új korba, ahol a grafika sokat fejlődött, de beáldozták érte az éles és hibamentes képet.
Lacccca87: Textúrákkal semmi baj sincs, nagyon éles textúrák vannak a játékokban, csak elmossák a jelenleg használt grafikai megoldások.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Komplikato #63318 üzenetére
7700 és 7800 több elentétes állítás szerint nem lesz már az RDNA4 elött. Ez a 7600XT lesz állítólag az utolsó kiadott RDNA3 kártya.
Jövő őszig ez a portfólió várható a pletykák szerint.
DE közben vannak ellenkező hírek is. Én azt,akitől olvastam, -hogy nem lesz más SKU- elég megbízható forásnak tartom.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Komplikato #63318 üzenetére
Fura pletykák.
A 7600X-et és a 7700-at el tudnám helyezni az árlétrán. De a 7700X és a 7800X között jelenleg is annyira kicsi az árkülönbözet, hogy a 7800-at szerintem nehéz lenne a kettő közé beilleszteni. Legalábbis anélkül, hogy árban ne a 7700X helyére kerüljön lefelé tolva azt.Ha ez így történne, akkor a 7700-nak viszont nagyjából árban és teljesítményben oda - utóbbioban picivel előbbre - kellene érkeznie, ahol és 6750XT tartózkodik, csak kedvezőbb fogyasztással. Mondjuk 200W TDP, amit mondjuk kiemelkedően jónak még nem lehetne nevezni.
Ami technikai kérdés még maradt az az, hogy vajon a 7600XT-et miből állítják elő? Nem hiszem, hogy a Navi33-ban lenne még kraft. Ami nem hagy más lehetőséget, mint hogy Navi32 lapkákból készülhet 2 esetleg 3 MCD-vel.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #63321 üzenetére
Hihetőnek tűnik az a spekuláció, hogy a 7600 XT ugyanúgy csak egy "duplázott" 16 GB-os modell lesz, ahogy az történt a 4060 Ti esetén. Vagyis akár pont ugyanazt a Navi 33-as chipet tartalmazhatja, csak már 16 GB kerül a kártyára. Esetleg "felsőpolcos" Navi 33 kerül rá, ami pár százalékkal jobb teljesítményre képes, hogy a teszteken pár fps plusz is jelentkezzen a 7600-hoz képest.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #63322 üzenetére
Igaz, a válogatott lapkákhoz illesztett 16GB még egy lehetséges megfejtés. Bár eléggé porhintés...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #63323 üzenetére
Minek tennének rá 16 GB vramot? szinte kizártnak tartom.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Én is úgy látom, hogy a kártya értékét érdemben nem növelné, mert ahová a 8GB nem elég, ott a lapka maga is elvérezne. Ezért mondtam, hogy porhintés. De attól még meg lehet lépni. Nem tudom, hogy most ilyen helyzet van-e, de Abu szokott olyan eseteket említeni, amikor kapacitás-váltás megy végbe a memóriapiacon és a kisebb kapacitású memórialapka szinte semmivel nem olcsóbb, mint a nagyobb kapacitású, így érdemesebb utóbbit alkalmazni.
A magam részéről valószínűbbnek tartok egy 2MCD-vel szerelt Navi32-t 7600XT-ként, ami a Navi32 lapkákkal kissé pazarlónak tűnik, de az utóbbi időben kiadott GRE elnevezésű kártyák arra utalnak, hogy ezt az AMD elfogadhatónak tartja. Mivel a Navi32 lapkák elég későn kerültek forgalomba és most már elvileg csak néhány negyedév választ el minket az RDNA4 lapkáktól, így nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az AMD igyekszik kiszórni a "felesleget".
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #63325 üzenetére
A 3 és 4 MCD-s Navi 32-es kártyák iránt jelentős a kereslet, ráadásul az igazán drága elemük az az 5 nm-es GCD, amiből ugyanúgy egy darabot igényelne a mondjuk $300-os Navi 32-es 7600 XT, mint az $450-os 7700 XT, vagy $520-os 7800 XT. Ráadásul a hírek szerint az 5 nm kihozatali aránya nagyon jó, így maximum a 7700 XT szintjéig kellhet visszavágni a Navi 32-es GCD-t.
Amennyiben tényleg nem 16 GB-os Navi 33 lesz, akkor valóban a 12 GB-os Navi 32-es verzió lenne a logikus 192 bites busszal a 4060 Ti teljesítményszintjére, de a 1080p-hez sokkal jobban passzoló 12 GB-os kapacitással. Persze továbbra is kétlem, hogy lenne érdemi mennyiségű 7700 XT szintjét sem elérő Navi 32-es GCD, ahogy a Navi 31-ből is alig volt olyan, ami "csak" a GRE szintjéhez volt jó. Arányaiban a többi nagyobb 7900-ashoz képest nem is találunk sok 7900 GRE-t.
-
Komplikato
veterán
válasz Petykemano #63325 üzenetére
Csak becsúszott egy infó bizonyos Gigabyte féle 7600XT 16GB kártyákról.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Petykemano
veterán
válasz Komplikato #63327 üzenetére
Több lehetőség is kínálkozik, hogy ne a szokásos lehangoló eredményt kapjuk, amit várunk :
a) navi33 N6 refresh
b) navi32 2MCD-vel.
c) navi33 N5/N4 portVajon Érdemes reménykedni?
Persze nem zárom ki, hogy tényleg csak annyi, higy rátesznek 16GB-ot a navi33-ra, de továbbra is kérdésként lebeg előttem, hogy annak lenne-e a vásárlónak gyakorlati haszna?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz Petykemano #63328 üzenetére
> 16 GB ... hogy annak lenne-e a vásárlónak gyakorlati haszna?
16 GB inkább
- a felhasználóknak ( kreativ, renderelés, mérnöki szimuláció )
- és az AI/ML/Data fejlesztőknek
lehet vonzóJelenleg sokszor a VRAM hiánya a legnagyobb probléma,
és ez néha sokkal fontosabb minthogy lassabban fut pár dolog.Mert ha az AMD tényleg komolyan veszi az AI-t ( és kénytelen .. )
akkor kell olcsó fejlesztői ( vagy játszó ) platform.Vagyis az RTX 4060 TI 16 GB - alternatívája lesz.
"GeForce RTX 4060 Ti 16G - The Best Value Graphics Card for Stable Diffusion XL"
https://www.msi.com/blog/stable-diffusion-xl-best-value-rtx-graphics-card
Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz S_x96x_S #63329 üzenetére
Ez egy eleg kemeny marketing video ami megprobalja a silany ar/ertek aranyal biro 4060Ti 16GB kartyat jobb fenyben beallitani.
Nem tudom mit csinaltak ott igazabol, de egy sima 2080 8GB is jobb eredmenyeket er el mint amit ott a 3080 10GB-nal mutatnak. Peldaul:
Generate - 34.9
1024x1024 + LoRA - 34.3
Upscale 2x - 8.2
Upscale 4x - 14.5Ugyanazokkal a beallitasokkal amiket hasznaltak (a videoban latni amit a szoveges blog-ba nem raktak be).
A generalas maga egyebkent 10-15mp attol fuggoen hogy a 20 Step auto vagy a 30 Step hajo peldarol van szo, a tobbi 20mp a housekeeping. Az utobbi az ami csak 1-3mp ha van boven VRAM, ami normalis beallitasokkal meg az A1111-ben sem igazan problema egy 3080 10GB-nal (
--medvram-sdxl --xformers
). Ha nem a memoriazabalo A1111-et hasznalod akkor pedig vegkepp semmi gond mert boven a 10GB alatt vagy, nem veletlen hogy feltort a ComfyUI az utobbi honapokban, eleve kevesebb a VRAM igenye es raadasul mivel az egyik SA alkalmazott fejleszti igy elsonek jonnek ra az ujitasok. Plusz az a management ami olyan sokaig tart az A1111-nel a 8GB kartyan is sokkal kevesebb idot igenyel.Vagy ott van a Fooocus, ami a 30 Step hajos peldat szinten kikopi magabol 23mp alatt amibol a generalas ugyanugy 15mp mert az fix, de a housekeeping viszont csak 8mp es nem 25 mint az A1111-nel.
A 4060Ti pedig meg mindig nem igazan jo az ara miatt mert azert a 455-460 kezdoarral eleg draga. Otthonra jobb lehet egy 3060 12GB ami boltbol most 280-300EUR hasznaltan pedig 200-220EUR es a 12GB VRAM-al megy az SDXL alapu modellekkel a 1024x1024 generalas. Ha csak erre kell egy kartya akkor ott tud az ember sporolni (sot, 2 darab hasznalt meg olcsobb mint egy darab uj 4060Ti 16GB es gyorsabban generalja a kepeket a vegen ). Ha pedig masra is kell a kartya (jatekok pl. mert ez az egyetlen) akkor pedig inkabb a 4070 egy 100assal dragabban. Ami szinten nem rossz meg azok a 2080Ti kartyak amik most 250-280EUR kozott mennek. Az igazi viszont a 3090 amik voltak mar 450-500 kozott is, de alltalaban inkabb 500-600 kozott vannak. De ott van VRAM, savszel es compute is, meg 600-ert is a legjobb ar/teljesitmenyu kartya.
Training-et elfelejtheted egyebkent is ezekkel, mindegy hogy 16GB vagy 12GB a kartya, ott tobb ertelme van a felhoben berelni kapacitast arra a par orara vagy napra, otthon ugyanaz hetekig futna.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
őstag
válasz Raymond #63330 üzenetére
én kifejezetten a VRAM igényes feladatokról beszélek ..
és a jövőben ezekből még több lesz ..Biztos nem optimális mindenkinek ..
de van olyan réteg, akiknek ez az optimális ...A sok VRAM nem árt ... jövőállóbbá teszi a konfigot.
és ez igaz az AMD-re és az nVidiára is ...> a 12GB VRAM-al megy az SDXL alapu modellekkel a 1024x1024
minél nagyobb a generálandó kép, annál inkább kell a vram,
és ki akarna alacsony felbontású képeket ? Nem sokan ..
1600x1024 felett minden átfordul - VRAM igénnyé ..
És ekkor a 4060 Ti 16GB teljesítményben az RTX4080 és a 4070 Ti közé kerül
és ezzel igen jó ár/értéke lesz.
( persze csak olyan tesztekben, amelyeknél a VRAM a szűk keresztmetszet )https://chimolog.co/bto-gpu-stable-diffusion-specs/#16002151024SDXL_10
Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz S_x96x_S #63331 üzenetére
"én kifejezetten a VRAM igényes feladatokról beszélek"
Es melyikek ezek szerinted? Mert nekem inkabb ugy tunik mar egy ideje hogy nem igazan van (sok?) fogalmad a temarol.
"A sok VRAM nem árt ... jövőállóbbá teszi a konfigot"
De nem mindegy hogy mikor es hogyan. Mert ha oda jutunk hogy a generalashoz mindenkepp kell 16GB VRAM addigra lesznek sokkal gyorsabb kartyak. Per pillanat meg mindig jobb egy gyorsabb 10-11-12GB kartya mint a 4060Ti.
"minél nagyobb a generálandó kép, annál inkább kell a vram"
Igen, de ez nem vegtelen. Lasd tovabb.
"és ki akarna alacsony felbontású képeket ? Nem sokan"
Per pillanat a legjobb modell max 1024x1024 felbontasban van training-elve, tehat ennyi pixel a max amit problemamentesen generalsz (lasd [link]), ergo nincsenek random marhasagok hogy ket fej, ket szemely egymas mellett, negy szem, coneheads, stb.
Lehet kombinalni az X es Y erteket, de a max pixelszam legyen 1048576 alatt es 64-es lepesekben erdemes novelni az ertekeket. Az alltalanosan hasznalt felbontasok ezek:
640 x 1536
768 x 1344
832 x 1216
896 x 1152
1024 x 1024
1152 x 896
1216 x 832
1344 x 768
1536 x 640Lehet persze ezeken kivul mas kombinacio is, de ezek amik az SA alltal is tesztelve voltak.
A magasabb felbontast es reszletesseget nem ugy ered el hogy eleve akkoraban renderelsz hanem a fent latott felbontasu kep upscale, refine, hiresfix alltali felskalazasaval.
"1600x1024 felett minden átfordul - VRAM igénnyé .."
Senki nem renderel ilyen felbontason, lasd feljebb. Az ilyen anime stilusnal pedig vegkepp felesleges mert nincs reszlet. Ezt megcsinalod normalis felbontason es jobb reszletekkel is. Egyebkent pedig belefutsz a fentebb emlitett artifact problemakba eleg gyakran es erre senki nem vagyik. Csak az idodet (otthon) vagy az idoded es penzed (cloud service) pazarolod.
Eleg melyre kellett turnod hogy azt a cikket/blogot talad, de megintcsak ket dolog jon le az eredmenyekbol:
1) nalam a 2080 a linkelt kepen levo tesztet 254mp alatt vegzi el, tehat ul azzal hogy valamivel 1 perc felett csinal egy kepet ezen a felbontason. Viszont ha megnezed az eredmenyeket tobb problema is feltunik az egyes kartyak eredmenyenel
2) ez meg mindgi A1111 problema ahogy mar irtam. Mas UI nem csinalja ezt, peldaul a ComfyUI ugyanezt 22mp alatt generalja egy 2080-al.Miert nem probalod ki magad? Sokkal tobbet er mint random blog post-okat keresgelni a neten. Minden ami emlitve volt telepitheto macera nelkul otthon is. Az A1111, a Fooocus es a ComfyUI is.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
őstag
válasz Raymond #63332 üzenetére
>> "én kifejezetten a VRAM igényes feladatokról beszélek"
>Es melyikek ezek szerinted?most vizsgásztattsz ?
vagy szerinted tényleg nem léteznek ilyen feladatok ?
de amúgy amitre pl. NVIDIA RTX 4000 SFF való
körülbelül hasonló TFLOPS -uk ...
szerintem a 4060 Ti 16GB fejlesztői gépbe olcsó és tökéletes alternativa ( CUDA -ra )
leszámítva, hogy pár extra feature nincs engedélyezve benne.
Persze a NVIDIA RTX 4000 SFF azért még jobb ...
De majd jönnek a 40 SUPER - ek , és akkor les még több 16GB-os alternativa.zárjuk rövidre, mert szerintem úgyse fogunk sose egyetérteni.
én jobban VRAM párti vagyok mint te ..
(pont)
BUÉK ...Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz S_x96x_S #63333 üzenetére
"most vizsgásztattsz ?"
Egy kerdes volt mert volt egy allitasod. Valsz nem jott most se.
"én jobban VRAM párti vagyok mint te "
Mindenki VRAM parti, de nem kellene magyarazni az alapokat hogy miert nem az egyetlen ami a valosagban szamit. Mondom, foglalkozz picit a temaval es akkor mashogy olvasod a hireket es a cikkeket is amiket belinkeltel. Mert egy csomot nem linkeltel volna olyan kommentarokkal mint amit irtal. Mint pl. most is. Ahogy mar irtam, nem kell hozza ma mar semmi kulonos configuracio es kulon environment setup. Mindharom emlitett eszkozhoz csak letoltesz egy zip-et, kicsomagolod es lefuttatod az ott levo bat vagy sh file-t ami mindent telepit ami kell.
Na jo, megyek tomom meg magam kajaval, BUEK!
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
őstag
válasz Raymond #63334 üzenetére
> Mindenki VRAM parti,
akkor ezzel[1] se lesz gond .. mert lesznek rá vevők ..[1] Gigabyte leak lists unreleased AMD Radeon RX 7600 XT with 16GB of memory
Mottó: "A verseny jó!"
-
meteoreső
újonc
válasz S_x96x_S #63335 üzenetére
6600XT 6700XT 7600XT a legjobb ajánlatok a piacon jelenleg. 6650 XT csak azért nem pörög mert azt a 10-est már kiadod a 8 és 12 GBos különbségre.
A7600 is ezért nem ANNYIRA pörög Olcsó 7600 12 GB kártya kellene Full HDre TVre tökéletes lenne.
De ez is megteszi csakhát az ára... ??? -
Petykemano
veterán
Úgy volt, hogy nem lesz több ASIC.
De talán ez a Cuarzo/Quartz lehet a válasz arra a kérdésre, hogy miből lesz a refresh.
[link]Ezzel együtt nekem azért még nem áll össze, miképp kap majd helyet a piacon az RDNA3 (refresh) és az RDNA4 megmaradt alsóháza.
Ha igazak a pletyók arról, hogy a navi31 marad a legerősebb darab, annak a frissítésével(/javításával?) érdemes lehet kínlódni. A navi33 elvileg olcsó N6-on készül, ha ott tudnak valamit reszelni, azt is megérheti megtartani belépő szintre. Viszont a navi32 és az RDNA4 picit sztem üti egymást. Én Azokat a monolitikus lapkákat pont oda várnám, ahol a navi32 is szerepet kap.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Na, Abu lecsapta a kérdést: az RX 7600XT Navi 33 alapon készül.
"Az AMD inkább kiegészíti a meglévő sorozatát, hiszen a Radeon RX 7600 és 7700 XT között van egy nagyobb űr. Ezt fogja betölteni a Radeon RX 7600 XT, ami a Navi 33-as GPU-t használja. Az XT jelzés nélküli társához viszonyítva a fő különbség a magasabb órajel, illetve a 8 helyett 16 GB-nyi VRAM lesz."
[link]Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #63338 üzenetére
karácsony előtt volt nálam 7600 ; simán ment 3Ghz -t ; az más kérdés, hogy úgytünt semmi pluszt nem adott az emelt órajel ; ha ez a kevés vram miatt volt, akkor van értelme ; ha a szűkös ram sávszél miatt, akkor talán kevésbé.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Petykemano
veterán
válasz hokuszpk #63339 üzenetére
Biztos emeltek 3-4%-ot a GPU frekvencián és mondjuk rá lehet tenni 20gbps-os ram modulokat is és akkor biztos kijön 5% különbség, amiért már el lehet kérni - a 16GB időállóságára hivatkozva - 30-40%-kal több dodót. Ahogy a kolléga fentebb kifejtette, valószínűleg úgyse a gamer a célpont, hanem valamiféle belépőszintű AI munkaeszköznek szánják.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Petykemano #63340 üzenetére
Amúgy ha nem lesz nagy felára akkor azért nem felesleges termék. Már Full Hd-ban is van amikor kevés a 8Gb, ha Ultra felbontású textúrákkal és modellekkel akarsz játszani. Például a last of Us-nál 9 giga felett van ha ultrára teszem ezeket. Ha 350 dollárért fogják árulni az tényleg necces lenne, de ha megoldják 300-320-ért, akkor szerintem nem rossz azért azoknak akiknek ez fontosabb szempont.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz szmörlock007 #63341 üzenetére
Nem tudom, mi milyen költségtételt jelent.
De tudomásom szerint az RX 7600 jelenleg 4db 16Gb-es (2GB) modullal készül.
A 32Gb-os modul lehetne az az "elvileg" olcsó megoldás, amire Abu szokta mondani, hogy kapacitástól alig függ az ára. De a Samsung weboldalán a 16Gb-es sűrűség a legmagasabb kiválasztható. Még a GDDR7 esetén is csak 16 vagy 24Gb-os modulokról beszélnek.Az eddig ismert megoldások pedig a PCB áttervezése lehet úgy, hogy elférjen 8db modul a lapka körül, vagy az, hogy a PCB hátoldalára is kerül 1-1 modul.
Az eddig ismert megoldásokon kívül még szóba jöhet az a GDDR6WHogy melyik mennyire nagy költség-növekedést jelent azt persze nem tudom.
Ha tippelnem kéne, akkor azt tippelném, hogy megfognak egy Navi32-es PCB-t és arra teszik rá a Navi33-at és kész. Ezzel meg van oldva a VRAM helyének és a magasabb frekvenciához szükséges tápellátás, valamint a hűtő méretének kérdése is. De látva azt, hogy gyakran mennyire minimális árkülönbség van pl a 6400, 6500 és 6600 kártyák között, ezt se nevezném - a fogyasztó szempontjából - költségtakarékos megoldásnak.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
Végre kijött a régóta várt 4090 - XTX összemérés, és bár persze a 4090 jött ki belőle győztesen, de az a Fortnite UE5 RT eredmény komoly trófea az XTX oldalán, és újabb bizonyíték arra, hogy az RDNA3 nagyon passzol az UE5 igényeihez, valamint az eredmény azt is igazolja, hogy a 2023-as UE5-ös játékok RDNA3 felé hajló eredményeit csak egy "unoptimized" indokkal az asztalról lesöpörni próbálóknak nem volt igazuk, valamint az idei és későbbi UE5-ös címek elé is komoly reményekkel nézhetnek az RDNA3-as kártyák tulajdonosai.
-
Devid_81
nagyúr
válasz Alogonomus #63343 üzenetére
Az biztos, hogy a 4K alatti +21% teljesitmeny nem er annyit, hogy kozel 2x olyan draga legyen az Nvidia.
Legalabbis nekem nem erne meg annyit, egyszeru jatekos szemmel nezve.
Munkara biztosan mas a ketto, de az nem az en asztalom.UK Scan-nel nezve (nem is a legolcsobb minden esetben) a legolcsobb beloluk:
RTX 4090 £1749
RX 7900 XTX £939Abbol a £810 kulonbsegbol majdnem meglehet venni minden alkatreszt a PC-hez ha nullarol indul az ember.
...
-
félisten
válasz Alogonomus #63343 üzenetére
Szokásos bugyuta következtetés tőled ,általánosítva.
Ne egy játékból vonj el oltári nagy, epikus, jövőbe mutató következtetéseket főleg hogy két hónapja a z RX 4080 nal sem bírt RT alatt Forniteben a 7900XTX ugyan ezen teszten.[link]
Gondolom van rá magyarázatod.
A 7700XT 15-20 % kal gyorsabb alapból a 4060 Ti nél míg UE5 alatt semmiféle extra előnyt nem tud felmutatni , sőt vannak UE5 játékok ahol lasabb.
Nézd meg ezt a videót, friss ropogós.[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
DudeHUN
senior tag
1440p maximum beállítások a videóból:
4060 TI 8GB - 4060 Ti 16GB - 7700XT
Talos: 100% - 117% - 124%
LothF: 100% - 100% - 103%
Jusant: 100% - 102% - 114%
Robocop: 100% - 102% - 111%
IoA: 100% - 105% - 126%
Remnant 2: 100% - 100% - 122%A zöldek fogyasztásban sokkal jobbak azt tegyük hozzá. Perf/watt is érezhetően jobb.
Gamer for Life
-
PuMbA
titán
AMD Radeon RX 7600 XT’s China release date uncertain amid RX 6750 GRE series popularity
Úgy látszik, hogy az RDNA2-t nehéz lesz kirobbantani, mert még a 6nm / chiplettel sem igazán sikerült elég olcsón gyártani a 7700XT-t. Nagyon érdekes lesz figyelni, hogy az AMD vagy az NVIDIA tud majd több alsó kategóriás kártyát teríteni a játékosokhoz a jelenlegi generációból.
[ Szerkesztve ]
-
meteoreső
újonc
Semelyik nem is csinálnak 7500-at. Pedig pont a 7550 12 GB lehetne a népkártya. Csak ha eltünteted a látásmódodból a VSt akkor megérted hogy AMD nem is akarta soha átvenni az első videókártyagyártó díjat.
Az én mostani 6600 Xtmet 58 ért vettem amit 240 ezerért árultak 2 éve. Abban a kategóriában akar mindenki árulni !
A GAMER KÁRTYA ma EGY MELLÉKTERMÉK.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen