-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jack@l
#49078
üzenetére
Az inline raytracingnél sugárkövetés az állapotot hozzátársítva hozza létre a sugarakat, majd arra megcsinálja a lekérdezést. Ez ugye végigköveti a sugarat a meghatározott távolságig a BVH-n keresztül, majd visszatér az eredménnyel. Ezt azért vezették be, mert a mai hardverekben nincs koherenciamotor, tehát effektíve a komplex sugárkövetés eleve annyira megterhelő, hogy hiányzik a sávszélesség hozzá. Minden másodlagos sugár már egy lassú véletlenszerű memóriaelérést eredményez, tehát az aktuális komplexitási szinten csak a hardver felesleges szopatása adatmozgással, illetve elszeparált dinamikus shader indítással vesződni. Ahol ennek előnye lenne, mert van előnye, az legalább tízszer gyorsabb hardvereket igényel, hogy megvalósítható legyen real-time.
Mire elérünk arra a szintre, hogy a dinamikus shadereknek előnye van, addig a sugárkövetés annyira elterjed, hogy megéri sok tranzisztort ellőni rá, tehát nagy sávszélt raknak a lapkák mellé, teletömik őket cache-sel, és egy koherenciamotort is beléjük tömnek, hogy a másodlagos sugarak is koherensek legyenek. Ez nem a következő generációban fog megvalósulni, mert ezeknek a tranzisztorköltsége nagy, tehát jelenleg nem éri meg pár játékbeli effektért feláldozni egy GPU általános teljesítményét. Így viszont az a kritikus tényező, hogy az API szintjén is kellően kedvező legyen a sugárkövetési megoldás, ami ezeknek a szerencsétlen, nem éppen réjtrészingre kigyúrt hardvereknek tud segíteni.A réjtrészing aktuálisan rendkívül gyenge megítélése pont annak köszönhető, hogy hardverben sem erre megy még a fókusz, illetve még a DXR 1.0 is szopat a dinamikus shaderekkel, illetve az adatmozgással.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Motorola Edge 70 - többért kevesebbet
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- Olyan lesz a Google Térkép, mint a segítőkész haver az anyósülésen
- Elemlámpa, zseblámpa
- Lexus, Toyota topik
- Robotporszívók
- Gumi és felni topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12GB / 512GB USA modell Szép állapotban!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i3-7GEN I 4GB I 128GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3294
- iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3831, 100% Akkumulátor
- Huawei Watch 5 Titanium 46mm
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

