-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani
#65015
üzenetére
Sajnos ez nem ilyen egyszerű. Egyszerűen a Nanite-hoz hasonló geometriai háttér nem is megvalósítható DXR-rel. Nem vélelten, hogy az Epic default szoftveres RT-t használ. Valamelyest hasonló koncepció a Nanite-hoz az Ubisoft Snowdrop 2, de nem annyira kifinomult, mint az Epic megoldása. De az Ubisoft már eljutott addig, hogy hardveres RT-t használjon rajta, anélkül, hogy lebutított geometrián futna a rendszer. Viszont a részletesség miatt muszáj volt programozható bejárást használni, így a hardverbe épített BVH gyorsítókhoz nem tudnak hozzányúlni. Cserébe sokkal gyorsabban fut, mintha hozzányúlnának.
Mondom ez hasonló irány, amit már egyszer átéltünk a T&L-nél. Először jött a fixfunkciós hardver, aztán gyorsan el is tűnt, mert a programozhatóság hasznosabb volt.
#65016 b. : A Sony API-ja default programozható bejárást alkalmaz. Ők ezt nem tudják már megkerülni, és nem is fogják, hiszen miért is fejlődnének visszafelé egy fixfunkciós gyorsítóval. Nem is tudna futni rajta az összes kiadott játék, mert az API nem ismeri.
Mert a DXR mellőzése a gyenge pontokon, mint például fixfunkciós bejárás, pont azt a célt szolgálja, hogy az összes, ismétlem az összes hardveren gyorsabb legyen a sugárkövetés. Ez el van baszva a DXR-ben, és szarul lett kialakítva az egész hardveres háttér hozzá, amit a fejlesztők különböző kerülőutakkal és szoftveres megoldásokkal próbálnak menedzselni. Nem véletlen, hogy a konzoloknál ez programozható, ami a DXR-nél nem az. Így a hatékonyabb, mert programozhatod azt, hogy ki tudd vágni azt a geometriát, ami nincs is rajta a képkockán. DXR-ben erre nem vagy képes, egyszerűen számolod a nem látható dolgokat is. Nyilván masszív hátrányt jelent, hiszen egy programozható rendszer megszabadul ezektől a számításoktól.
Erre a problémára reflektálnak ezek az új tanulmányok, de nem tudod megcsinálni ezt fixfunkciós BVH részegységekkel, mert nem tudod őket programozni. Ahogy írtam az egész kísértetiesen hasonlít a hw T&L-re. Ahol jött egy újítás, nagyon ütött, de masszív limitjei voltak, így a hardver a következő generációra el is tűnt, helyére jött a programozható ALU. Sokszor van az, hogy a fejlődést nem egy extra hardverelem adja, hanem annak az elvétele. Ennek van is definíciója: Wheel of reincarnation: Term used to refer to a well-known effect whereby function in a computing system family is migrated out to special-purpose peripheral hardware for speed, then the peripheral evolves toward more computing power as it does its job, then somebody notices that it is inefficient to support two asymmetrical processors in the architecture and folds the function back into the main CPU, at which point the cycle begins again. Several iterations of this cycle have been observed in graphics-processor design, and at least one or two in communications and floating-point processors.
Ha megnézed egyébként, hogy mi történik az Unreal Engine 5-ben, akkor láthatod, hogy a hardveres raszterizálás is szoftveresre vált. Tehát hiába van ott a GPU-kban egy rakás raszter motor, az Unreal Engine 5 compute shader raszterizálást használ a Nanite-hoz. Nem azért, hogy lassítsanak a teljesítményen, hanem azért, mert így a gyorsabb, hiába a fixfunkciós extra hardver, meg anyámkínja. Sőt, ez még fejlődni fog, mert a Work Graphs API pont a kapcsolódó a problémákra fókuszál, tehát egyre többen fognak majd szoftveres raszterizálást választani. Annak ellenére, hogy a hardveres raszterizáló még egy darabig ott lesz a GPU-kban. Az új leképeződizájnokban a szoftveres már gyorsabb, és teljesen mindegy, hogy erre van egy extra erőforrás a hardverben.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Konzol Screenshot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux kezdőknek
- Hertzkirály OLED monitorokat dobott piacra az ASUS
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- 3D nyomtatás
- Windows 11
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- GigGigabyte RX 9070 XT Gaming OC Ice 16G (Bontatlan)
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- PowerColor 9070 XT Hellhound Spectral White OC 16GB - Garancia 2028.05.28 - BESZÁMÍTÁS
- ASUS ROG RTX 3060 OC 12GB GDDR6 jegelve nagyadam29-nek
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 17 Pro Deep Blue ProMotion 120 Hz, titán dizájn, USB-C 256 GB iStyle Gari
- Mio Star 8750B Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Bomba ár! HP Elitebook 8570P - i5-3340M I 8GB I 500GB HDD I DisplayPort I 15,6" HD I Garancia!
- Samsung Galaxy S25 Ultra 5G / 12/ 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó garancia / Akku: 100%
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

