Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Hol vannak a jatekok amikrol beszelsz?
NV kartyakon teljesen jol fut a Dying Light, sajat szemmemmel lattam a kulonbseget a mikrolaggos R9 280-hoz kepest, ott futott at masodszor a fejemben, hogy legkozelebb mar nem az AMD taborat fogom erositeni. (eloszor ugye akkor amikor meglattam a 2014Q4-es penzugyi es piaci reszesedesrol szolo jelenteseket, es hogy mikent fog kihatni az AMD helyzete a termektamogatasra, ami azota megrosszabb lett)
"A GTA5 esetében a javítást nehezíti, hogy nem minden konfigon van meg a hiba. Ugyanazt a VGA-t más alaplapba teszed és jó. Nem valószínű, hogy driverből javítható."
Ez vagy a jatek, vagy a driver hibaja, ilyen hibat nem produkal semmilyen komponens.
Mikozben a tuloldalon az NV mar most lepapirozta, hogy a GTA5 DX12 modja 2016-ban a Pascal architekturara epulo VGA-kkal egyutt fog jonni.
"A StarSwarmban nincs benne a DX12. Nem is frissítik bele, mert nincs rá idő, hogy minden hardverre optimalizálják az utolsó buildet. Persze a fejlesztőktől meg lehet szerezni, de nem ajánlják teljesítmény összehasonlításra."
Attol, hogy szerinted nem ajanljak jopar oldalon volt teszt ahol az AMD kartyai alul maradtak, es kevesbe hozzaertoknek ez mar berogzult a tudataba.
Fenyezheted az AMD-t ahogy akarod, de jelenleg totalis csod ceg, nem csak penzugyileg, marketingben, fejlesztesben, termektamogatasban.
-
rocket
nagyúr
Marmint szerinted top fejlesztok akiket az AMD oldalan felsoroltal.
Square, Capcom, SEGA konzol partiak, 505Games,Deep Silver,2K Games,Stardock nem TOP fejleszto, EA jatekoknak meg mind1, milyen vas van alattuk.Lassan eltellik az ev fele (ami utan jon 2 honap uborka szezon) NV oldalarol volt Dying Light (hetekig teljesitmeny problemak AMD CPU/VGA-val, most se tokeletes), GTA5 (tobb fele VGA-n artifactol jobb also sarokban 3 hete nincs javitva, az nem javitas, hogy kapcsold ki a MSAA-t, meg vedd lejebb a Post Processt), jon hamarosan Project Cars (nehany hete AMD kartyakon meg mindig siralmas teljesitmeny), Witcher 3, Batman Arkham Knight. (2x GameWorks).
AMD oldalon volt a Battlefield Hardline a kickassuberbrutalszuper A++++++++ kategorias fejlesztotol, ami jo nagyot bukott.Nem a mennyiseg a lenyeg, hanem a minoseg.
Plusz ~8 honapja tarolja az NV a VGA piacot Maxwell v2-vel, az AMD meg tobb eves "vackaival" van piacon ezekre a jatekokra.
#5215: "Az AMD sosem kérte, hogy optimalizálják tovább a StarSwarmot."
Magyar nepmese

Az AMD a nagy DX12 revolucio csaszara nem keri optimalizaljak a jelenleg egyetlen benchmarkkal rendelkezo DX12 techdemot, amiben gyorsabbak az NV kartyai, teljesen hiheto
-
Valdez
őstag
Square Enix már nvidiával demóz, hiába dobták a luminous engine-t, stb.. a nevét adja hozzá és a gameworks-höz is. 2K-nak csak nvidiá-s játékai vannak gyakorlatilag (borderlands, evolve). Az oxide games starswarm techdemója sokkal jobban fut dx12-ben nvidián mint amd-n.
Szóval annyira nincs rossz helyzetben az nvidia, ha az amd top partnerei közül néhány szintén velük mutatkozik inkább.
Azt se tartom kizártnak, hogy ezek a fejlesztők csak a tudásért vannak az amd-nél, és amennyiben ez már megvan, az nvidiával szépen learatják a babért.
-
Mielőtt teljesen belesüllyednénk a fejlesztők szomorú sorsának melankolikus mocsarába, nézzünk már rá a helyzetre reálisan.
- A fejlesztőknek vizuális innovációra mindig van lehetőségük, mert ennek sok köze nincs az IHV-khez
- Persze, az innováció nem olcsó - ehhez a kiadó biztosítja a forrásokat, ennek sincs köze az IHV-khez
- Az innovációhoz szükséges proof of concept és optimalizációs platform, amit az AMD biztosít mindenkinek a kitűnően dokumentált GCN-nelAkkor most miért is lenne az innováció akadályozva? Az egyetlen dolog, ami hiányzik, hogy az nVidia hardverére nem tudnak úgy optimalizálni, ahogy szeretnének. Oh well, akkor legyen az elsődleges platform az AMD, és az nVidia legyen a futottak még kategória - ez az irány mindenkinek a rendelkezésére áll. Kezdjenek el jönni az ilyen játékok, és ha ettől elkezd nyílni az olló a két gyártó cuccai között, akkor beszélhetünk "hibáról" - amit akkor az nVidiának hirtelen sürgős lesz megoldania.
-
És akkor miért nem tett neki jót eddig?
Én valahogy a csupa optimalizálatlan nv játékot se látom, meg a csupa tökéletes amd-set se.Ellenben akkor azt mondod, hogy a GTA5, ami ugye minden más játéknál szebb, jobb, rendkívül jól skálázódik, és amúgy problémamentesen fut nvidián (sokkal jobban mint amd-n), lehetne még jobb is? Mennyivel, miben? 5%? 10%? Ki mondja ezt meg?
Azt a sok elméleti, meg fejlesztői szemszögű dolgot meg lehet érteni, meg el lehet fogadni amiket mondasz, csak épp nem érnek fabatkát se, ha a végeredmény egész mást mutat. Hány éve is hirdeti az AMD a világmegváltást a GCN-el? Eljött-e már, a userek szemszögéből? Egyáltalán hol vannak az AMD új kártyái? Én semmi mást nem látok, mint a töketlenkedést, meg a ragaszkodást a hangzatos elméletekhez, még akkor is, ha a piac rég rájuk cáfolt...
-
Amiket hibaként aposztrofálsz, azok szimplán az nVidia piac- és partnerpolitikájának elemei. Az egy dolog, hogy Neked vagy néhány high-end fejlesztőnek ez nem tetszik, de ettől még nem lesz objektív "hiba". "Hiba" akkor lesz, amikor a konkurencia ennek köszönhetően elkezdi letarolni a piacot. Ha ez nem történik meg, akkor a piacnak nincs komoly igénye arra a nyitottságra, amit az AMD képvisel.
-
TTomax
félisten
Én nem ugy látom mintha konzolon működne,és nem vagyok benne biztos hogy a low levelel járó többletmunkát majd most a fejlesztők elvégzik,amikor alapvető problémákkal küszködő játékokat adnak el mai napig,és igazából ez nem a fejlesztők hanem a kiadók sara.Ez pedig nem hinném hogy változna,kicsit pesszimistábban látom a világot,attól félek ez az egész ki fog merülni egy szép "körbemutogatással" ami eddig is megvolt,csak eddig a hw gyártó volt a középpontban,most meg a fejlesztő...
-
-
TTomax
félisten
Mi meg a felhasználók azt tartjuk felháborítónak,hogy a fejlesztő van a középpontba helyezve,és nem a vásárló aki ennek az egésznek a költségét állja,és akin a végén lecsapódik az egész.Bennünket nem érdekel az,hogy mi zajlik a színfalak mögött,bennünket az érdekel hogy a pénzünkért minél többet kapjunk,mindkét oldalról.Ezt már többször is leírtam,így a low level kapcsán.Persze lehet ignorálni azt aki a végszámlát állja,de csak rövid ideig mert az a piac rovására megy.Fogalmazhatok úgy is,hogy lehet más meló után nézni,illetve lehet más terméket is gyártani ha a kutya nem lesz vevő a jelenlegi felhozatalra.
-
Pedig van erre teljesen logikus magyarázat, bár igaz, hogy ebben Jensen nem a sátán
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Kész effekteket valaki azért vesz, mert valamilyen okból nem akarja őket házon belül megírni - jellemzően azért, mert nem akar megfizetni egy olyan teamet, aki képes erre jó minőségben. Ennek a "sóherságnak" aztán lehet számos oka, de az eredménye nyilván az, hogy a fejlesztői team alacsonyabb kompetenciákkal működik. Azaz be van építeve, hogy eleve a gyengébb programozói teamekkel felszerelt cégek fordulnak a GameWorks felé, és ez egészen nyugodtan lehet oka a gyengébb minőségnek. Nem mondom, hogy a GameWorks-szel nincs gond, de óriási túlzás egyedül / elsősorban annak a nyakába varni az elmúlt év fiaskóit.
-
Egon
nagyúr
Egy idő után nem lehet a fejlesztők nyakába varrni, hogy márpedig ők a hülyék, és nem a zárt konstrukcióval van a gond.
Kivéve, ha az adott játék konzolon is sz*rul fut, amihez az nV-nek (és a GameWorks-nek) nyilván semmi köze - annál inkább a fejlesztőknek... Márpedig volt ilyenre példa tavaly - amin általában elegánsan átsiklottál, pedig többször is linkeltem...

-
#85552128
törölt tag
Érdekes mert eszerint a cikk szerint maga az AMD cáfolta, hogy benne lenne: GTA V Is NOT A Gaming Evolved Title
"while the game has Gaming Evolved features, it is not an official Gaming Evolved title"
De még így is három nV-s és egy (az is milyen...) AMD-s játék jön/jött az év első felében.
-
daveoff
veterán
Miért, a Vulcan AMD only, nem? El nem tudom képzelni, hogy a DX12 bevezetése után, amikor mindenki ezt várja, erre kiváncsi, akkor egy olyan API-val hozná ki az EA a Battlefrontot, ami AMD only, ezzel kizárnák a felhasználók döntő többségét....ki is akadok, ha tényleg így lesz, már megvettem a játékot.....
-
Egon
nagyúr
Na ja. Meg tettél olyan kijelentést, hogy ha az adott júzernek X játék a kedvence, amelynek egyes speciális effektjei Y kártyán mennek, akkor adott a választás, nincs miről beszélni.
Ezzel szemben a valóság az, hogy pl. én - mint Civilization-fan - pont lesz*rom, hogy a Civ6-ban, egy körökre osztott stratégiában, ahol a grafika kb. huszadlagos szempont (na ja, még mindig képes vagyok heteket eltölteni a Master of Magic-kel, pedig az 320*200-as felbontást használ...), egy nV karin nem lesz speciális MSAA...
Tartok tőle, hogy a júzerek 99%-a ugyanígy érez (főleg, hogy a 80%-uk nem is biztos hogy tud erről a kérdésről). -
V!ck
senior tag
Oké, hogy a GCN dominál és elméletileg jó az irány, de mennyire lehet negatívum az a profit szemszögéből nézve, hogy azt a teljesítményt, amit a Maxwell nyújt, csak nagyobb magméret (gyártási költség?) és fogyasztás mellett éri el? Drágábban nem adhatják az azonos kategóriájú Geforce-től, mert akkor tuti senki sem veszi meg. Mert szép és jó, hogy nagyobb területet fednek (majd) le, ha az a profitban nem realizálódik, semmi értelme.
Hol van a GCN híres, hatékony skálázódása? Vagy csak a Maxwell tette túl magasra a lécet?
Eddig pont fordítva volt.... az nvidia mindent izomból, brutál méretű GPU-val akart megoldani... -
Egon
nagyúr
A fejlesztők érdekérvényesítő-képessége nyilván egy dolog, de (átalában) ott van a kiadó, aki befekteti a pénzét az adott projectbe, állja a cechet - nekik pedig egy dolog számít, az eladott darabszám. Tekintettel a vga-gyártók piaci részesedésére, elég nehéz elképzelni, hogy az AMD víziója bejöjjön - ezt az elmúlt időszak törtésénei (konkrét megjelenésekre, teszteredményekre stb. gondolok) is alátámasztani látszanak.
Ami az nV-t illeti: ha valóban ki akarják csinálni a hardcore játékot (amit elég nehezen tudok elképzelni), akkor nagyot fognak koppanni, mivel ők sem elég nagy halak ahhoz, hogy egy ilyen projectet véghezvigyenek. Ők sok szempontból kényszerpályán vannak, leginkább az x86(-64) licensz híján; és mivel a Tegra-vonal nem igazán hozza az X éve célkitűzésként megfogalmazott bevételt, ha komolyan beindul a platformosodás, akkor nagyon szívóágra kerülnek.
A PC-s bagázs nyilvánvalóan kárvallotja jelen helyzetnek, de erről meglátásom szerint nem az nV tehet; sokkal inkább a két másik piaci szereplő. Egyetlen jó alternatíva az lett volna, ha anno az Intel felvásárolta volna az nV-t, illetve esetleg megmozdulhat valami, ha a Samsung felvásárolná az AMD-t (feltéve ha nem csak a szellemi tulajdon passzív hasznosításáért tennék). -
-Solt-
veterán
Nagyon bízom benne, hogy ennek a magatartásnak meglesz a kellő következménye... mindenkinek jót tenne, az NV koppanna egy kicsit.
(#5025) gbors:
Akkor rosszul fogalmaztam... arra akartam célozni, hogy az FPS értékek, vagyis, hogy melyik kártyán, hogy fut XY játék, nem annyira mérvadóak vásárlás szempontjából mint a bugok.
Az FC 2 nálam a GTX460-n nem mikrolaggolt emlékeim szerint... akkor szembesültem a gonddal, amikor a 6950@70-l játszottam. Tudtommal ez Vsync gond, amit kétlem, hogy driverrel lehet orvosolni... ha megjavult, akkor ott a játékhoz jött javítás.
A BF3 idejében még nem éltek az új szövetségek szerintem, de ettől függetlenül sem állítom, hogy direkt volt elbaszva, csak annyit mondok, hogy még mindig ott tartunk, hogy ilyen példákat csak NV-re lehet hozni, AMD-re tudtommal nem.

A CloD meg sajnos elég "egyértelmű", mert ott akkor szűntek meg hibák, amikor a játékot frissítették.
Na igen, fogadni én sem mernék, de szerintem ez az utolsó esélyük... ha most nem sikerül egál közelébe hozni a dolgokat, akkor komoly bajban lesznek. Eddig a környezet nem kedvezett nekik, de erre most nem lehet fogni semmit, ha most sem megy, akkor náluk van a gond.
-
sayinpety
tag
Osszeteveszted az optimalizalast a hardware teljesitmenyevel. Az R9-290X azert gyorsabb, mert a hardware gyorsabb. Az outsourcing strategiahoz semmi koze. A Maxwell 2 front-end limites. Ma nem latszik, mert az API a korlat, am Direct3D 12vel a hardware korlatok szamitanak. A GCN eros IP fine-grain async task schedulingre tervezve. A Maxwell nem.
Az outsourcing celja a rugalmassag. Kihozzuk a GPU IPkbol a legtobbet, am nem garantaljuk, hogy GTX980/Titan-X gyorsabb lesz R9-290Xnel. Ez nem cel. Az µarch kepessegei szamitanak.
Pascal jobb µarch lesz. A Tonga/GCN1.3 tobb kepessege elerheto lesz. DPP cross-lane ops, fast context switch, hard preemption, compute fast path, etc. Maxwell csak egy mobile kitero. Nem jon belole Tesla sem. Az igazi compute µarch a Pascal. -
daveoff
veterán
AMD Catalyst™ 15.4 Beta for Windows® - Grand Theft Auto V Optimized
Ez akkor most minek, csak egy kamu driver, kamu szöveggel, hogy legyen válasz az NV driverre.....?!

-
Miért ne tudná? A munka nagy része nem egy nagy, monolitikus, totális átlátást igénylő program javítása, hanem sok kicsié. Lesz egy csomó paneljük, amiknek jó részét engine-től függetlenül fogják tudni alkalmazni (regiszter-használat optimalizálás, memóriamenedzsment, stb., de akár komplett effektek javítása is), a többit meg perfmon + knowhow + kísérletezés módszerrel. Lehet-e olyan jó, mint a belső optimalizáció? Rövid távon talán nem, közép- / hosszú távon akár lehet jobb is.
-
A kompetencia alapú outsourcing konkrétan egy nagyon jó dolog, alkalmazzák IT-ben is, szoftverfejlesztésben is, és még rengeteg más területen. Megmondom őszintén, nem nagyon értem, hogy Neked miért fáj itt és most. Ha egy cég a GCN-t érzi core kompetenciának, a másik kettőt nem, akkor ez egy igen hatékony megoldás tud lenni - egyszersmind egy válasz arra a problémára, hogy hogyan lehet többféle architektúrára optimalizálni anélkül, hogy a költségek többszörösére nőnének. Ha pedig valamelyik szereplőnek fájni fog, és megsínylik az eladásai, akkor az illető szereplő lépni fog. Mi a gond?

-
TTomax
félisten
Mert biztosan nem véletlen,hogy nem akarják hogy a régebbi drivert használd a GTA5höz,mert gyanítom nem csak egy sima profil kérdése a játékra való optimalizálás.Nincs ebben semmiféle rossz irány,látszik hogy dolgoznak rajta,és nem a nagy csend üli körül az eladott terméket.Még nincs itt a dx12,hogy hátradőlve a fejlesztőkre tolják az optimalizálást...ez felhasználói szemszögből előny,és nem hátrány,bárhogyan is nézem.
-
mcwolf79
veterán
Továbbra is csak az elméleti bullshit és a nagy víziók amiket hajtasz folyamatosan.
Én ahogy látom az írásaidból úgy tűnik hozzáértő vagy, de eddig amiket leírtál (hogy most jaj de rossz lesz a PC-nek, és legfőkébb az NV-nek) eddig köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Én legalábbis mint PC-gamer nem tapsztaltam, hogy annyira hátrányban lennék, mert PC-m és legfőképp NV VGA-m van.
Lehet itt jósolni az üveggömbből [moderálva], de eddig a valóság mást mutat.Ne személyeskedj!
[ Módosította: Qru ]
-
Ez már megint a szokásos AMD-Ready hurrá-optimizmus, az elmúlt évek alapján siralmas hitrate-tel. Mindegy, szerintem eleget szájkaratéztunk, hétfőn megjelenik a játék, a tesztek eldöntik, kinek van igaza.
b)-vonal: nem értem, miért csinálsz ógörög drámát ebből a sztoriból. Ugyan mi lenne túl késő? Ha a fejlesztőknek ennyire fáj az nVidia, akkor csináljanak olyan effekteket, amik AMD-n szebben / gyorsabban futnak. sayinpety fórumtárs pont erről írogat, érdeklődve várom a motorjukat - de az is csak 2016-ban lesz. Szerintem kifejezetten jót tenne a piacnak, ha az nVidia beleszaladna egy kiadós pofonba, de azt azért ne várd tőlük, hogy saját magukat pofozzák fel

-
mcwolf79
veterán
Az Ubifos szarjain kívül melyik volt az a játék, amelyik vállalhatatlan PC-s portot kapott?
(bár tulajdonképpen azok nem csak PC-n voltak xarok)
Jó oké, a Dead or alive 5 csak PS3-as csöcsöket kapott, és a grafika sem "nextgen ". Egyéb?
Én az utóbbi időben csak a Dying light-ot próbáltam ki, az flottul futott. -
Elsősorban erre írtam az előbb, hogy nem tudom komolyan venni. Több, mint 4 hónappal előbb release-elődött a profil, mint a játék - biztos szuper lesz így... Ill. az elmúlt 1 évben az AAA játékok tesztjei nem azt mutatták, hogy az AMD már a launchkor szuper volt.
A másik témára - tök felesleges ezen rugózni. Az nVidia akkor fog változtatni, amikor anyagilag előnyösebbnek tartanak egy másik irányt. Akkor viszont rögtön 150-170 fokot. Jöjjön ki az AMD egy iszonyatk***abrutálgyors 390X-szel, meg legyen prevalens az új játékokban az aszinkron compute (ez két olyan dolog, amiben egyetértek, hogy jobb lenne a játékosoknak), ez a kérdés akkor kerül az asztalra. Addig az marad, ami most van.
-
mcwolf79
veterán
Biztos van egy ilyen casual réteg, de sztem ez kb. annyira fals és régi sztereotípia, mint a PC= állandó setup-olás.
A másik dolog meg: hány éve is temetik a PC-s játékipart??? Sztem legalább 10 éve ez a marhaság megy ,és mégis : a PC-s játékipar köszöni szépen jól elvan.
Most ,hogy a prevgen konzolok nagyon nem az elvárt szintet hozzák sztem sokan csalódottak. 1-2 éve még mindenki "default" FullHD-ről és 60 fps-ről beszélt konzolon . És mi lett belőle? Jobbára 30 fps (ha meg van egyáltalán), és a FullHD is csak maximum felskálázva van meg. AAA exklúzív szinte alig van, a multiplatform játékok meg (legkésőbb 1-2 patch után
) ketyegnek szépen PC-n is. Persze nem 3-4 éves gépekkel kell vacakolni, és akkor elkerülhető a felesleges sírás. Most egy konzol és egy FullHD TV árából ésszerűen össze lehet állítani egy PC-t ,amin legfeljebb kisebb kompromisszumokkal (pl. nem csutkára tolt élsimítással) VALÓS FullHD-ban lehet élvezni a játékélményt ,és valszeg a framerate is magasabb lesz mint konzolon.Lehet jönni most a konzoltechno bullshit-tel, de ebből SAJNOS nem sok mindent láttunk, ami igazán álleejtős lenne. Hiába a "hipermodern" API, ha semmi nem használja ki. Mire be fognak ezek érni, valszeg maguk a konzolok fognak elgyengülni az átlag gamer PC-hez képest. Amíg nincs egy prevgen Uncharted, God of War vagy egyéb AAA cím , addig ez csak porhintés.
-
Olyan viszont nincs, hogy ez akkor rossz, ha az egyik gyártó csinálja, de akkor már jó ha a másik
Ezt te mondod, nem én. Én azt mondtam, hogy akkor jó, ha a játékokhoz időben érkeznek a driverek. Az AMD ezt nem tudta megoldani a sűrű driverekkel, az nVidia igen. Ezért végeznek jobb munkát Jensenék, nem pedig azért, mert n betűvel kezdődik a nevük.
A PC-s játékfejlesztéssel kapcsolatos világfájdalmat meg felesleges idekeverni (meg mindenhová máshová is). Már csak azért is, mert ez a széthúzás megoldódható úgy is, hogy az egyik gyártó tönkremegy - az meg aztán húdemarhajó lenne mindenkinek...
-
Hűha, ezt marhára nem kellene csinálni - olyan dolgokat adsz a számba, amiket sosem mondtam

A havi WHQL driver nem volt jó ötlet az AMD-től, mert nem bírták erőforrással, és gyors reakció helyett rugalmatlanságot szült - ugyanúgy nem szállították megfelelő időben a driveres supportot. A GR driverek pont arra koncentrálnak, hogy időre elérhető legyen a driver. Azt pedig nem tudom, hogy a profilt a játék tesztelésének melyik fázisában véglegesítik, de gyanítom, hogy nem 4-5 hónappal a launch előtt...A második bekezdéssel meg nem tudok mit kezdeni. Már sokadszor olvasom ezt a rantot, részben egyet is értek vele, de hogy jön ez most ide?

-
Bingisz
addikt
Inkább csak olvasgatok a témában, de szerintem az AMD hamarabb fog eltűnni, mint a napi ~8-9 millió steam user.
-
TTomax
félisten
Azért kedves Abu mert a valóság az,hogy szinte minden játék day0 patch-el indít,azért mert olyan alapvető dolgok nem működnek mint pl a 120Hz támogatása full screenben, az általad nagyra becsült (CiV BE).És akkor jött a körbemutogatás ugye,vártuk a drivert mint a messiást csak tudjunk játszani.A BF4 hogyan is lett kiadva?Kb alfa állapotban,szerintem kár is sorolnom aki játszik a friss címekkel az mind tudja miről beszélek..
De majd most!Most aztán lesz low level api,és minden menni fog mint a karikacsapás... na ez az amit nekem már nagyon nehéz elhinnem..Az meg már csak hab a tortán hogy a még itt meg is próbálják magyarázni,hogy a friss driver rossz dolog,sőt nem is kell.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
daveoff
veterán
Már ne is haragudj, de aki ennyire topa a PC-hez, hogy bonyolult neki a drivert frissíteni, vagy akár egy játékot feltelepíteni, az ne is vegyen PC-t. Pont ilyeneknek találták ki a konzolt, használják csak....
Az AMD a megfelelő példa arra, hogy mennyire nem jó az a megoldás, ha nem adnak ki sűrűn drivert. Inkább havonta, vagy akár hetetnte kattintok párat, újraindítok egyet, és működik minden, minthogy szívjak a nemtörődömséggel...
-
Nagyon meglepett volna, ha nem bukkansz fel valami nyakatekert szöveggel, hogy miért jobb a világnak az, ahogy az AMD csinálja. Nem is kellett csalódnom, jót derültem, de remélem, azt nem várod, hogy komolyan is vegyem a leírtakat

@HSM: Nem én temetem az AMD-t, hanem ők saját magukat. Szörnyen enerváltnak hatnak az utóbbi időben (bár a Hunting Titans posztert talán lehet jó jelnek vélni
). Nagyon kell az iparnak egy ütős 390X. -
-Solt-
veterán
Abban bízom, hogy a fejlesztők pálfordulása után lassan jön a júzerek pálfordulása is! A napi gyakorlatban semmi bajom az NV-vel, összességében nem jobb, nem rosszabb a júzer élmény az AMD-hez képest, viszont ez a háttérben végzett folyamatos akna munka nagyon ellenszenves... csak ugye ez a felhasználók 90%-t nem foglalkoztatja.
Ők az alapján vásárolnak, hogy a boltban mit mondanak, 3D mark alatt melyik a gyorsabb, vagy a fórumon mit mondanak a leghangosabbak. Számtalanszor végig kísértem már, ahogy a legelső, legkisebb hiba után azonnal mindenért az AMD volt a hibás... Hiába derült ki később, hogy a fejlesztők hibája xy hiba, addigra már az ment, hogy "most már jó, de a biztonság kedvéért vegyél NV-t".
Pár napja volt IPON-n cikk, hogy milyen hibák voltak az előző NV driverben, xy játék alatt... Benéztem a topokba, semmi anyázás... "de jó, hogy javították", ennyi... Ha ez AMD driver lett volna...

-
Televan74
nagyúr
-
azt ugye tudod, hogy ezt a hsz-t most elmentem, és a 390X tesztek megjelenése után visszatérünk rá?

ha az összes dolog igaz, amit a Fijiről írsz, akkor az a GPU valami példátlan műszaki csoda lesz. örülnék neki, ha úgy lenne, de megmondom őszintén, nehezemre esik elhinni.
-
Asbee
veterán
AMD határozza meg az irányt
No offense Abu, de ezt van aki rajtad kívül komolyan tudja venni a jelenlegi helyzetet figyelembe véve? (Lehet te sem) Nagyon durvát kell letennie gyakorlatban az asztalra az amd-nek hogy a felhasználók tömegesen ismét megszeressék. És most felhasználó oldalól nézd.
(#4124) Malibutomi: Ha neked nem nyilvánvaló, hogy az a kép kamu, akkor nincs miről beszélni. És ehhez nem kell amd vs nv-ig elmenni, hogy az ember rájöjjön. Sőt elég nv-ig elmenni.
-
proci985
MODERÁTOR
az erdekes lehet.
igazabol nekem az volt az erdekes, hogy par honapja olvastam egy kb 15-20 eves cikket (talan folyoiratosos is volt) ami a state-of-art VRt hasonlitotta ossze az akkor 5 eves technologiaval, mik voltak a bajok, hova jutottak.
namost amikor VRnel par dolog meg 2014 vegen ugyanugy problemas volt, mint 95ben (vagy sajat tapasztalatok szerint 98ban, akkor lattam eloszor ilyet a Nixdorf museumban), akkor azert elmosolyodtam.
Oculus is kutatasi teruleten nagyon megy (gyakorlatilag filleres, hordozhato eszkozrol beszelunk nagyon magas immersionnal), de amikor egy Oculusra is fejleszto csapat programozojaval beszelgettem par hete panaszkodott, hogy kb minden egyes SDK inkompatibilis az elozovel ugyhogy supportban varnak a veglegesre. ez volt az egyik indok, hogy megsem vettem egy gen2es Oculus VRt par hete
. -
TTomax
félisten
Akkor szépen tegyük helyére a dolgokat...
1., Arra gondoltam,hogy nem látom hogy az MS megszakadna hogy minél hamarabb legyen dx12... semmivel nem jön hamarabb mint mint a dx9-re a dx10,vagy a dx10re a dx11...
2.,Az AMD mindig is attól szenvedett,hogy beépített olyan funkciókat amik vagy használhatatlanok voltak (in time),vagy mire azzá váltak a gpu ereje miatt lényegtelenné váltak,illetve mégsem abban a formában kerültek megvalósításra ahogyan azt megálmodták...
3., Teljesen lényegtelen jelenleg hogy a GCN mennyi dx12 funkciót támogat játékokban.Az ok igen egyszerű,sehol az OS,sehol a API,és majd még az ezekre debütáló játékokat sem nagyon várnék két éven belül.Tehát az addigra három éves 290X ereje a belepőszintre lesz elég kb,vagy arra sem...
Hovatovább még az idén megjelenő 390Xnek és Titan X-nek is DX11ben kell bizonyítania,és jellemzően ezeket a kártyákat ott is fogják használni,tehát irreleváns mit fognak mutatni dx12ben a kártyákra nézve.Nem is véletlen hogy a GCN is a harmadik frissítését éli,hiszen három év alatt a lehetséghes irány nagyban megváltozott...
Lehet szórni továbbra is a marketinget,de maradjunk a tényeknél.Lehet előretekinteni a jövőre,de maradjunk a realitások talaján... mondom ezt azért mert pl szerinted a 4GB-os 390Xen nem lesz limitáló tényező a VRAM mennyisége,és máris hinted a mesét hogy akár 1GB is elég lehet...
-
Asbee
veterán
Nem csodálom, hogy jelen állapotában nem folytatják a mantlet ami végfelhasználói formában akkora bukás lett mint a ház. Álomnak jó volt de, ahogy nézem az is marad. Persze lehet ilyen dolgok mögé bújni, hogy ők taposták ki az ösvényt stb, csak egy fél év múlva senkit az ég világon nem fog érdekelni. (Már most sem nagyon).
Mantle arra szolgál majd, hogy ha egy fejlesztő valamit nem tud megcsinálni a szabványban, akkor nem kell az álmait eldobnia, hanem az AMD csinál kiterjesztést az álmaihoz.
Tehát lényegében semmire nem fog szolgálni. Miért pazarolja az idejét olyanra a fejlesztő, ami nem aktuális és feljebb nem kompatibilis?
Persze egy ilyen álpuszilkodást lehet rendezni, de inkább akkor tennék, amikor ránéznek a gazdasági helyzetükre ezen a téren. Ha ez a képmutatás, továbbra is megmarad sok jót nem jósolok nekik a jövőben. És még egyszer mondom, ezek érdekességnek jól hangzanak, de a vásárlót nem fogja érdekelni. Továbbra is az fogja mit kap a pénzéért, gyakorlatban mit tud.
Ne felejtsük, innen indultunk:

Sokan bekajáltuk!
-
TTomax
félisten
Én semmiféle ghosting hatást nem látok SLI-ben a FC4ben(pedig 144Hz-en tolom és elég kényes vagyok rá)...söt szerintem máshol sem mert még ilyen problémával nem találkoztam,villogó texturával már egy két játékban igen,de ilyet láttam már single gpuval is.Nem véletlen lovagolok a CF-en hajszál választott el töle,hogy azt vegyek... nagyon mélyen le volt árazva,és lapot sem kellett volna cserélnem.Amióta xdma van amdnél azóta lelassultak jelentősen a cf profiolokkal,és ez tény sajnos.Nem tudom minek tudható be,nincs rálátásom.
-
Taposo
aktív tag
Értem köszi, ettől féltem ezt bezzeg nem reklámozza az NV a G-synces monitoraihoz hogy biztos kompatibilitás csak a saját NV- s támogatású játékaihoz érhető el, erről egyik fél sem beszélt hogy programtól illetve fejlesztőtől fog függeni hogy használni tudjuk-e majd ezt a technológiát

-
Taposo
aktív tag
És akkor pl. egy amd gaming evolved által támogatott játékon esélyem sem lesz kihasználni az NV- s G-Sync technológiát vagy éppen forditva ? Mert sajnos logikusan gondolva minek törődnének a konkurens fejlesztéseivel mikor ott a saját, mert ugye mint emlitetted, ezek már csak alkalmazásból lesznek elérhetők és akkor gondolom driver- ből már nem is lehet majd ráerőszakolni ha a fejlesztő eleve nem irt rá támogatást a programba ?
-
lehet, hogy Te elfelejted, viszont én pontosan tudom, mennyi a 960 sávszélessége
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
komolyra fordítva, 77%-a a 660-énak, miközben a sávszélesség fogyasztóinak mind jelentősen nőtt a kapacitása. szerintem ez nem jó irány - nem tudom pontosan, melyik engine-ekre gondolsz "mai" alatt, de pl. a Cryengine eléggé mainak tűnik, és annak igencsak kell a sávszélesség. meg amúgy mindennek, ahol a konzolportot post process effektekkel akarják felturbózni, bár ez utóbbiban pont segít a dcc. -
HSM
félisten
Dehogy felejtjük a GB/s-et. 115,2. Az mi, már elnézést?
Még egy vacak Tonga Pro az R9 285-ön is tud 176-ot, a 280-ak (tuning nélküli) 240GB/s-jéről nem is beszélve, amit könnyűszerrel fel lehet dobni akár a 300GB/s magasságába is. Ehhez képest a 960 gyárilag kihajtott memóriáival mit lehet elérni? Talán egy kínkeserves 2000Mhz-et, ami nagyon komoly 128GB/s. Éppen annyi, amennyit 5 évvel ezelőtt tudott (tuning nélkül) a HD5850-em. 
Ezek a kártyák úgy fognak lemaradni memória sávszélesség igényes motorokban, vagy beállításokban hogy öröm lesz nézni. Másfelől, véletlenül se felejtsd el, hogy az ALU-kat is a memória eteti adattal....(#3360) Asbee: Erről beszélek.
Oké, még rá is húznak 1-200Mhz-et, de nem ez itt a lényeg. -
Asbee
veterán
Nem tudom, már a 290 idejében is mondtad, hogy mantle alatt a gyári boost órajel is bőven vissza lesz véve. Nincs semmi gond a boostal. Vagyis úgy fogalmazok még tuningal is sikerül tartani a max boostot. Inkább a régi tuningosok hozzá szoktak, hogy ezzel nem kell számolni.
-
Anubris
őstag
-
HSM
félisten
Ez az optimizálási elmélet nekem csak abból a szempontból bűzlik, hogy ha az optimalizálás a "gond", akkor hogyan fut a 780-as Keplereken gyönyörűen, az elvárható sebességgel a cucc? Egyedül a Maxwell-ek nem hozzák a szokásos formájukat, aminek számtalan más oka is lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- YouTube
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Futás, futópályák
- alza vélemények - tapasztalatok
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Xbox Series X|S
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- További aktív témák...
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- AKCIÓ! HP EliteBook x360 830 G7 i5-10210U 16GB 512GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370P i7 9700K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 Super 8GB RAMPAGE Shiva A-data 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S24 8/128 GB Onyx Black 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)






(Invalid render target, vagy mi.) Kár, hogy nem vágom, hol tárolja a konfigját, pedig éreztem, hogy sok lesz ez az IGP-nek.





