Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz keIdor #33729 üzenetére

    Nem teljesen. Inkább a Windows aktuális HDR pipeline-jának "mellékterméke", ami bizonyos hardver összeállításokat jobban érint, míg más konfigurációkat kevésbé. Amint betöltesz egy olyan tartalmat, ami gyakorlatilag letiltja a szoftver oldalról nem kezelhető tényezőket, a jelenség teljesen megszűnik. Az más kérdés, hogy ehhez olyan hardverek is kellenek, amivel ez az egész kikerülhető a játékok alól.
    Amelyik gyártó HDR implementációja a Windows pipeline-ját használja az érintett lehet ettől a problémától, akár súlyos formában is, és ezt nem lehet kívülről, egy hardvercserével kezelni. A Microsoft talán tudna tenni valamit, de ahhoz is új pipeline kell, és ugyanúgy a rengeteg eltérő hardver miatt nem kizárt, hogy az meg más problémás jelenségeket hoz elő. Egyedül a FreeSync 2 kerüli meg a Microsoft saját rendszerét, így az ebben lévő úgymond mellékhatásokra nem érzékeny. De ezzel az a baj, hogy nem szabványos, tehát te például el sem tudod érni. De mivel nagyon korlátozott a hardveres támogatás, így arra a korlátozott hardvere jól meg lehet csinálni, azzal a pár szoftverrel, ami támogatja is.

    Ezek azok a dolgok, ami miatt az iparág elkezdte vizsgálni azt, hogy a rendszer esetleg beolvashatná a kijelző paramétereit, és ezt figyelembe véve állíthatná elő a HDR-t is. Gyakorlatilag ez így egy szabványosított FreeSync 2 lenne, ami működne mindenen, mármint minden új kijelzőn, mert az aktuálisaknak mindegy.

    Végeredményben ez a jelenség már egy éve létezik: [link] - Nem igazán bugról van szó, nem lehet csak úgy fixálni. Új pipeline-t kell tervezni, de leginkább el kellene érni, hogy az alap HDR is úgy működjön, ahogy a FreeSync 2. Szépen össze kell ülnie az iparágnak (szoftver, GPU, kijelzőgyártó) alkotni egy tényleges szabványt a FreeSync 2 mintájára.

Új hozzászólás Aktív témák