Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk
#37954
üzenetére
Nagyon röviden arról van szó, hogy a textúrákat bizonyos formátumban szállítják a játékokban. Ezek például a DXT-k (BC, azaz Block Compression néven is futnak). Sokféle van, különböző textúratípusokra. A lényeg az, hogy ezek veszteséges tömörítési formátumok, amelyek formátumtól függően valami:1 arányú tömörítést kínálnak. Leginkább 4:1, de vannak eltérők is.
Tehát amikor tömörítetlen formátumról beszélünk, akkor ott a nyers textúráról van szó, ami készül, és utána lehet gondolkodni, hogy milyen formátumban érdemes a komponenseket szállítani az adott motorban. Ez leginkább attól függ, hogy milyen minőséget akarsz látni. Magának a tömörítésnek a hátránya a veszteség, ami esetenként eléggé látható, tehát ezekre a problémákra lehet valami kerülőutat keresni, stb.A lényeg igazából az, hogy ha PBR pipeline-ról van szó, akkor fémhez mondjuk szükséged elég sok komponensre. Más felületekre, mondjuk kőnél nem igazán fontos a fémes hatás, tehát ott egy komponens mínusz, és ez itt a lényeg. A felület függvényében változó, hogy a PBR mennyi komponenst igényel. Viszont még ha tömörítesz is, és általában tömörítesz, akkor is ott van az a probléma, hogy már nem csak egy diffúz textúra kerül a felületre, hanem esetleg AO, normal, specular, height, edge, metallic, stb. Tehát a PBR rendkívül memóriazabáló, mert sokkal több textúrából kell megoldani azt, amihez régen relatíve kevés textúra is elég volt. Persze sokkal jobban is néz ki a program. Tipikus módszer, hogy a fontosabb modellek kapnak nagyobb részletességű textúrát, míg a nem túl fontos felületekre marad a kisebb részletességű, hiszen a hardveren nincs végtelen memória.
Jelenleg úgy 4K a maximum textúrafelbontás, ameddig elmegy egy játék, mert nincs igazán szükséged a 8K-ra, ha nincs ehhez optimális felbontása a kijelzőknek. Ez egyelőre ilyen úri hóbort, kipróbálni ki lehet, de sok haszna még nincs, viszont borzalmasan zabálja a memóriát. Az, hogy mennyire függ a tömörítés minőségétől. Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele. Itt olyanra kell gondolni, mint amikor az ATI behozta a 3Dc-t. Az például sokkal jobban bánt a normal mapokkal, mint az S3TC. Több minőséget adott vissza. A DirectX-nél is készül egyfajta reform, hiszen már nagyon időszerű az ASTC megjelenése, ami veszettül jó megoldásokat kínál ám egy rakás aktuális problémára. A hardverek is kezdik támogatni (AMD Vega, Intel Gen9), csak a Microsoft vár még.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Lalikiraly: Kaáli Autó-Motor Múzeum
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Gear S3 - második kör
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- V.Milán: A síntrabant, a falunap és Jézus esete
- BestBuy topik
- Windows 11
- További aktív témák...
- GIGABYTE XTREME RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- PowerColor 9070 XT Hellhound Spectral White OC 16GB - Garancia 2028.05.28 - BESZÁMÍTÁS
- MSI GeForce RTX 3080 10Gb GAMING Z TRIO
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3958, 100% Akksi
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3536,100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3893, 100% Akkumulátor
- HP 200W töltők (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm, 928429-002
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

