Aktív témák
-
Grafiqs
őstag
Vita lezárva ahogy a topik is. Egyenlőre ne izgassuk a népet fake infokkal.
Köszi: Grafiqs
ui.: Ha majd megjelenik lesz topikja. -
B-L-A-C-K
titán
válasz
Firestormhun #26 üzenetére
Ebben igazad van az üzletért elkövetnek a cégek mindent de végülis amit hallottam anno a 7800GTX-ról mikor még kise jött ugyan oylan lett a kártya mint amit hallani lehetett róla!
-
Firestormhun
senior tag
Nem tudom mennyire lehet hinni az ilyen híreknek, hogy ''kimentem az utcára megkérdeztem 4 ati-s supersecretagentet és ők azt mondták hogy xyzzs''
Az is érdekes, hogy általában mindig olyan hírek vannak ami túl szép és jó.
Az ilyen hírekben pont az a lényeg, hogy az embereket direkt arra sarkalják hogy ne rohanjanak a boltba 7800GTX-et venni.
Gyakorlatilag ez nem más mint a Power of 3 ellenkampánya, az ATi-tól.
[Szerkesztve] -
B-L-A-C-K
titán
válasz
Firestormhun #23 üzenetére
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Silencer83 #22 üzenetére
-
Firestormhun
senior tag
válasz
FragMaster #16 üzenetére
nyémáinnen lopod a szövegem hwsw-ről.
-
B-L-A-C-K
titán
ATI R520: a legújabb dátum augusztus
Az eredetileg áprilisra, majd májusra, végül júniusra, majd már akkorra sem ígért ATI R520 legújabb megjelenési ideje a jövő hónapra mutat.
Az ATI következő generációjának megjelenése számos nagyon fontos kérdésre ad választ, melyek elsősorban a csővezetékek száma körül alakultak ki. Az NVIDIA már hetek óta kapható GeForce 7800 GTX-e 24 képpontfeldolgozó csövet kapott, de egyes hírek szerint az R520-ra épülő leggyorsabb megoldások nem kevesebb, mint 32 párhuzamosan dolgozó csővel rendelkezhetnek. Igen ám, de az NVIDIA nyílt titokként készül bevetni a GeForce 7800 Ultrát is, amiről egyelőre semmit sem tudunk, így azt sem, hogy csak az órajele lesz magasabb a GTX-énél, vagy több aktív csőre is számíthatunk. Egy biztos: az elkövetkezendő hónapok rendkívül izgalmasak lesznek a videokártyák szempontjából.
A 90 nanométeren készült új ATI család eleinte három taggal rendelkezik majd: R520, R530 és RV515. Mindegyikük 90 nanométeres csíkszélességgel készül, azzal a technológiával, amit a cég a több hónapos késés okaként vet fel. Érdekes hír továbbá, hogy már most tudjuk: terveik szerint 2006 első felében érkezik az R520 továbbfejlesztett, gyorsabb kiadása, az R580 is. -
Silencer83
addikt
válasz
B-L-A-C-K #14 üzenetére
'' egyszer ugyis lesz egy iylen topik pár hónapom belül ugyhogy felesleges törölni! ''
addíg csomó minden változhat, várjuk ki amíg itt lesz, és lesznek végleges infók róla
szvsz addíg semmi értelme, h itt csak ''spekuláljunk'' h mi lesz, h lesz stb..
ezt ne vedd sértésnek -
faster
nagyúr
válasz
B-L-A-C-K #14 üzenetére
De értsd már meg, ez a spec. semmi, kamu az egész, itt van a cikk (február 15.) és topik is van hozzá:
Bővebben: link
Ennél sokkal naprakészebb infókról van már topik, ez akkor minek?
[Szerkesztve] -
FragMaster
addikt
a különböző oldalak a napokban ontották az ilyen híreket...de a céljuk nem más, mint az nvidia nyereségének bizonyos fokú visszaszorítása az r520 megjelenéséig...
ezt nem én találtam ki és talán annyi a hitelessége, mint a fenti r520-adatoknak...de mégis hihetőbb
[Szerkesztve] -
Silencer83
addikt
ez kicsit elhamarkodott kijelentés, nem akarok kötekedni, de ilyet h '' 3x-or lesz ennél meg annál gyorsabb..., majd csak akkor hiszem el, ha valami hivatalos oldal tesztjei bizonyítják ezt számomra!
vagy akkor ha tényleg nem túlzás, akkor kiváncsi lennék a linkre ahol ezt olvastad
!
üdv -
_az
senior tag
én ezeket az adatokat már fel sem tudom fogni...
csak az árakat vigye majd le... -
faster
nagyúr
-Launch: Q2 2005
Ez egy ősrégi ''találgatás'' szintű infó, és már nem egy R520-ról szóló topik van, úgyhogy ez zárható szerintem.
Bővebben: link -
B-L-A-C-K
titán
válasz
Motion_Blur #9 üzenetére
Hát szerintem is 3Dmark05-ben 10K feletti eredményt produkál majd simán!
-
B-L-A-C-K
titán
Na véleményeket várok a karival kapcsolatban, gondoljatok bele hirek szerint olyan gyors lesz mint 3db X800XT
-
B-L-A-C-K
titán
Bocs mindenkinek ez véletlen volt......
Ujoncnak érzem magam -
Viktor77
titán
Áttettem a Videókártyákhoz.
-
B-L-A-C-K
titán
Hamarosan megjelenik ez a csúcskategóriás kártya ezért is mertem megnyitni ezt a topikot....
-24 ''Pipelines''
-32 Texture Units
-96 Arithmetic Logic Units (ALU)
-192 Shader Operations per Cycle
-700MHz Core
-134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
-256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
-57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
-300-350 Million Transistors
-90nm Manufacturing
-Shader Model 3.0
-ATI HyperMemory
-ATI Multi Rendering Technology (AMR)
-Launch: Q2 2005
-Performance: Over 3x Radeon X800 XT !!! (for single R520)
-16x stochastic FSAA
-FP32 blending, texturing
Programmable Primitive Processor/Tesselator
A lista elején álló adat a pixelfutószalagokra utalhat, azonban a 32 textúrázó egység máris megcáfolja, hiszen a 24 többszörösének illene lennie. Az R420 kódnevű mag például 16 futószalagot és 32 textúrázó egységet tartalmaz.
96 ALU: elvileg egy textúrázó egység jelent egy ALU-t, amely 4 skalár komponenssel tud dolgozni (ATI esetében 3-4 és/vagy 1 komponenssel, az NVIDIA-nál engedélyezett a 2-2 felállás is – ez a Dual Issue). 96 = 4×24 vagy 3×32, vagyis higgyünk, amit csak akarunk. A Radeon X800-ban az ALU-k tekintetében az a helyzet, hogy egy futószalagon két ilyen négykomponenses ALU van, vagyis mindenki azt számít és nevez el ALU-nak, amit akar. 192 shader utasítás ciklusonként: 192 = 8×24 = 6×32 = 12×16, tehát ez sem valós szám, mert elvileg minden ALU minden körben elvégezhet egy shader utasítást (például összeadást), vagyis az X800 16×2 = 32 utasítást tud, de ha lebontjuk az ALU-kat még 2-re (mert jó esetben a 3-as vektor rész és az 1-es skalár rész is dolgozhat – Coissue), akkor máris 64-nél tartunk; míg ha a marketingosztály stílusában az ALU-kat az összes skalár komponensre (vagyis négyre) bontjuk le, akkor meg 16×2×4 = 128 jön ki. Feltehetően így okoskodott az információforrás is: 24 futószalag × szalagonként 2 ALU × ALU-nként 4 skalár komponens = 192 jött ki, ami persze hihetetlen, de már arcizmunk sem rezzen láttára.
300-350 millió tranzisztor, 90 nm-es csíkszélességgel, 700 MHz-es magórajelen: ez két Radeon X850 XT (a jelenlegi csúcskártya!) áramfelvételét és melegedését jelentené egyben... A mi verziónk: ha az ATI átáll a 32 bites shader precizitásra (ugyan ez nincs a paraméterek között, ám következik a Shader Model 3.0 alkalmazásából), akkor 16 futószalaggal egy NV40 méretű, azaz mintegy 200 millió tranzisztorból álló chip jön ki. Ha ezt feldúsítják még 8 futószalaggal, akkor reális a 300 millió kapu, de a 700 MHz egyáltalán nem! Ennyit maximum a 4 futószalagos, alacsony k-állandójú technológiával készülő, 0,13 mikronos RV360-ból lehet kicsalni intenzív hűtéssel. Nyolc futószalaggal a legnagyobb frekvenciát a 0,11 mikronos GeForce 6600 GT-k hozzák, olyan 620 MHz környékén. Már az is technológiai remekmű lesz, ha ezt eléri az ATI.
A memóriát tekintve is nagyon soknak tűnik az 1,8 GHz-es órajel. Ha ez GDDR4-et takar, és az effektív órajel négyszerese az alapórajelnek, akkor 450 MHz-es alapfrekvencia jön ki, ami 2,2 ns-os RAM-chipeket feltételez. Ha az 1800 MHz kétszeres szorzóval áll elő, akkor a 900 MHz-es alapórajel 1,1 ns-os lapkákat igényelne...
ATI Multi Rendering Technology (AMR): úgy tűnik, az ATI válaszol az NVIDIA SLI kétkártyás megoldására.
Bejelentés várható ideje: 2006 második negyedéve – reális, de nem ezekkel a paraméterekkel. Egy R520 chip teljesítménye: a Radeon X800 XT háromszorosa – hihetetlen.
Tizenhatszoros véletlenszerű FSAA: semmi extra, csavartak egyet a temporal AA-n, valószínűleg 2×8 mintapontos váltós temporal AA, de nincs az az ember, aki játék közben látná az eltérést a 8-szoros és a 16-szoros AA között.
32 bites lebegőpontos blending, textúrázás: az NVIDIA OpenEXR-támogatása „csak” 16 bites, de már az is visszafogja a csúcskártyákat például FarCry-ban – ennek ellenére hihető. Eddig éppen az volt a HDR fékezője, hogy az ATI nem tudott lebegőpontos blendinget.
Programozható primitívprocesszor/tesszalátor: nocsak, nocsak – efféle motor létezett valamelyik régebbi Radeonban. A 3D ponthalmazok háromszögekbe rendezését eddig a CPU végezte. Komoly geometriáknál (melyeket egy textúraolvasásra képes vertex shader bizonyosan kiprovokál) ezt bizonyosan át kell helyezni a GPU-ba, hiszen ha már maga egy rücskös fal 100-200 ezer poligonból épül fel, akkor komoly probléma adódhat.
Aktív témák
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit LHR videokártya (használt)
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- gigabyte 5080 aorus master videokártya
- Sapphire PULSE RX 6600 XT 8GB Garanciával!
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3103
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest