-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
Nagyon félrekanyarítod a témát, pont olyan módon, amit az imént még kifogásoltál. A szaktudást nyilván nem szubjektív, ízlésbeli kérdések megválaszolására kell használni, hiszen azokban mindenki "csak emberként" tud nyilatkozni, no meg nincs is HiFi nevezetű szakma. A szaktudás letojása inkább a HiFi-s jelenségek indoklásánál érződik. Azzal ugye nincs semmi probléma és dolgunk sincs vele, hogy ki mit tapasztal, érzékel, gondol hifista barangolása közben, de amikor elkezdi megmagyarázni, hogy ez azért van, mert... na ott szokott elgurulni a szakik gyógyszere, szerintem joggal.
-
#92251648
törölt tag
Hallottál már valódi szakembert arról nyilatkozni, hogy melyik a legjobb kábele a világon? A nyereségérdekelt marketing tevékenységet most inkább ne keverjük ide!
Megint tolod ezt a van rajta/nincs rajta sapka hozzáállást. Ha azt írnám, hogy egyik szakinak se higgyük el egy szavát sem, akkor az ellen szólalnál fel.
-
#92251648
törölt tag
"HG a Siltechet propagálja, RR a saját kreálmányait. Ők nem valódi szakemberek? Nem valódi mérnökök?! Ne viccelődjünk már..."
De, mindketten mérnökök, csak hát a témában elsősorban nem mérnökként, hanem kereskedőként nyilatkoznak meg szerintem, az meg ugye egy kicsit más helyzet, mint valamiről függetlenként nyilatkozni. Amúgy nem kábeltervezésből diplomázott egyikük sem. Nem véletlenül nem folyok bele a kábelajánlgatós témákba, bár véleményem nekem is van.
-
Mathiask
senior tag
"Ki számít valódi szakembernek, akire hallgatni kellene, és ami még fontosabb, kire nem, holott felsőfokú diplomája és szakmai múltja is van? Ki mondja ezt meg, milyen alapon? "
Szerintem nem feltétlen az számít, hogy ki mondja, hanem hogy átlátható tudományos módszertanon alapuló állításai legyenek, melyeket bárki reprodukálhat. És itt nem mérésekre, meg magyarázatokra gondolok. Nem kell ahhoz mérés, meg magyarázat, hogy ki lehessen mondani tudományos alapon, pl. hogy van hallható különbség két kábel között. Elég ha van egy bárki számára reprodukálható teszt, mely kizárja a körülményeket és csak a vizsgálat tárgyáról fogalmaz meg állítást.(1.) Ilyen pl a vakteszt, de nyilván lehet akár máshogy is.
Ez az első lépés és csak utána jöhet az elmélet, magyarázat(2.). Majd csak ezután jöhet, kell jönnie az igazolásnak(3.), hogy a magyarázat, elmélet, helyes.
Csak épp a világ bonyolult, a "józan paraszti ész" már kevés a megismeréséhez, így amit korábban írtál: "a nem nyilvánvaló zöldségeket beszélő hobbitársainkat" Szerintem nem létezik. Mert ahhoz, hogy ne zöldségeket beszéljenek magyarázat gyanánt komoly, esetenként akár éveket felölelő tudományos munka kellene, ami mivel hobbiról van szó nincs meg. Így a magyarázatok(2.) a vélt(azért vélt, mer hiányzik az 1.-es pont) jelenségekre vaktában lövöldözésnek tűnnek, melyek nagyon kis eséllyel találják el a valós okokat. -
#92251648
törölt tag
Igazad van. A kábeles téma egy végtelen útvesztő, nyilván nem véletlenül választottad példaként, mert itt gyakran megáll a tudomány (általunk ismert része). Én sem értek sok dolgot, nem is nagyon szeretek nyilatkozni ezekről, mindenkinek a saját próbát javaslom.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dißnäëß
veterán
Hifistából lett úgymond "nyugodt" zenehallgató == igénytelenséget magára erőltető hifista
Nem egy ember fordul meg fórumokon is, és a való életben is, akik szépen bejártak egy utat (ki milyet): hifi, kütyü, hifi, kütyü, cserebere, szeánszok, végletekig viták, fórumok, beszélgetések, formálódik-formálódik, megunja, kilép (a közösségből), visszalép, vagy csak visszanéz, duzzog, nemduzzog, összevesz, cimbizik, satöbbi satöbbi ... és .. az amplitúdó, amivel pszichésen és mindenhogy a "szósöl" részébe energiát tesz, valahogy kezd beszűkülni, állapodik meg az illető, érik be az agya, a mindene, miközben lehet, hogy kiveszi az x milkót a rendszerből, jó az máshova is és igazából a kisebb (nem értéktelen, csak relatív kedvezőbb árú) lánc is szól annyira jól neki, amin élvezni tudja a zenét. Leteszi a vallást, az összes félholdat, keresztet, elfelejti, merre van kelet és két tárgy helyett már három is van az asztalon, tehát a zen is borul, de ő erre legyint, mert tudja, hogy a lelki boldogságát az SEM hozza el, viszont megtalálhatja akkor, ha visszatalál a megmaradt-meglévő rendszerével egy olyan pontra, ahol "térül" az az energia, amit agyilag ráfordít a hifizésre, szerotonin-endorfin-dopamin formájában, és ez magáról a műélvezetről szól.
Nem kábelt hall, hanem hegedűt, nem kóboráramot vizionalizál és nem PCM bitrátákon kattog, meg az USB milyenségén, hanem hogy a karmester mennyire engedi bele a harsonát a térbe (vagy mennyire nem), éssatöbbi. Szerintem érted.
Ez - függetlenül attól, hogy ki milyen pénzzel dobálózik - szerintem egy teljesen oké döntés, mert van még autó, motor, tévé, asszony, fényképezőgép, munka, építkezés, gyerek, kaja, sport, szoftverfejlesztés, izé. Az élet többi paramétere. (Itt és most prioritás nélküli lista a teljesség igénye nélkül).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
fehér_ember
addikt
Biztos remek; de nem olvasok hűtő nélküli teszteket, mert ez nekem (és gondolom az emberek többségének nem pálya).
#11393 Dißnäëß
Nem biztos hogy bug; de én pl. nézem annyira értelmesnek a gyártók többségét, hogy képbe vannak olyan dolgokkal amikkel a hifisták is. Úgyhogy még azt sem tartom kizártnak, hogy ami a készülék alatt van gyárilag az nem teljes egészében a véletlen műve.
De ha még az is lenne; eddig úgy tapasztaltam hogy a gumiszerű láb/lábazat általában megfelelő (szóval semmiképp sem rossz megoldás).
Nálam amúgy DAC alatt pl. a nagyon puha szilikonszerű anyag tényleg rontott. Próbálkozz te is, hátha részedre is bebizonyosodik hogy számíthat.
Azokkal viszont én sem tudok azonosulni akik olyan készülék alá amikhez hozzányúlkálunk, golyókat meg mindenféle imbolygó alátéteket pakolnak.
De persze nem vagyunk egyformák, így mindenki azt csinál ami még a saját tűrésébe belefér.[ Szerkesztve ]
-
Viccelődtem vele, de nem tartom hülyeségnek. Írtam is, hogy a dobozokon még hasznosabb.
Bár annak a cégnek a termékeit inkább tartom woodoo-nak, mint tudományosnak. Elég megnézni a leírásokat...
Én magam + tömeget, tehetetlenséget használok a dobozok tetején (rezgéscsillapításért az alsó részük van feltöltve), de már kipróbáltam én is néhány dolgot.Nem szotkam hibázni.
-
RetepNyaraB
veterán
Pont ezen törpengtem ma délelőtt, mikor mobilról nem bírtam megnyitni fererencz89 linkjét.
Ha eltekintünk a kétkedés sanda ördögének titánium ötvözet szarvaitól, akkor az összetétel lehet az igazi truváj és nem a súly. Olyan keveréket kell előállítani, ami nem avas disznófaggyú módjára nyeli el a káros rezgéseket (nagyon nehezen állom meg az idézőjel használatát, de sikerült), tehát nem vesz le az információáramlásból, csak a szöszöket fújkálja le róla."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#10726912
törölt tag
Pro-kontra. A padló felől érkező rezgéseket távolról sem erősíti fel egy dobozra rátett plussz súly opyan mértékben, hogy a dobozalátétezés ne tudja elvezetni, hiszen akkor a kúpok, tüskék teljesen hatástalanok lennének a 60 kilós dobozoknál, míg a doboz stabilitását megerősíteni a tizenkilós dobozoknál jelentős előrelépés, pont, ahogy sok gyártó él os ezzel a gyakorlattal. Tehát a tömegnövelés sokszorta jobb hatású, mintsem említésre méltó legyen a a tüskékre nehezedő súly káros hatása. Eleve nem ezen az alapon működik a tüskék rezgéselvezető képessége, amit próbálsz példaként állítani, nem attól függ a dobozalátétek hatékonysága, hogy hány kiló nehezedik rá.
-
hosszu
újonc
Szimplán nem igaz, amit állítasz!
Számtalan esetben leírtam, hogy azon megoldások, eszközök, melyekről beszámolok, kétélű fegyverek. Soha, egyetlen alkalommal sem állítottam, hogy azok hatása kizárólag pozitív lehet - tehát hazudsz.
Ellenben azt leírtam és ezért bármikor vállalom a felelősséget, hogy a jelzett hatások léteznek. Azoknak megítélése az adott rendszerben, adott preferenciákkal lehet pozitív és negatív, vagy éppen egy kevésbé tanult "fül" észre sem veszi.
Sőt, számtalan esetben leírtam, hogy az adott eszköz bizonyos esetekben kifejezetten káros.
Pusztán a tényszerűség kedvéért felsorolok néhányat:
Kezdem a digitális fogyasztásmérővel, mert vagy szelektíven olvasol, vagy szövegértési problémáid vannak:
"Azok a rendszerek, melyek eleve hűvösebb hangképpel rendelkeznek, némileg erőszakosak, előtérbe nyomuló hangúak, stb., hangjuk csak az analóg mérőóra jótékony “legömbölyítésével” élvezhető, bizony könnyen katasztrofálissá válhatnak a digitális órával. A Focal, Klipsch, Avantgarde Acoustic stb. hangsugárzók, a NAIM és egyéb “kihegyezett” rendszerek tulajdonosai valószínűleg tényleg meg fognak szenvedni a “digitális mumussal”.
Az Entreq Vibb Eater-rel kapcsolatban számtalanszor leírtam:
"Spendor, Harbeth, AN, Magneplanar hangsugárzókhoz tilos használni".
A smirglivel, lávakővel, színekkel (különösen az ezüsttel) kapcsolatban kiemeltem, hogy "azok hatása túltolható, ami negatív hangzásváltozást eredményez".
stb.
Akkor a kedvedért ismételten leírom azt is - mert ezek szerint eddig nem derült ki számodra -, hogy az általam bemutatott jelenségek / eszközök döntő többségének a világon semmi köze nincs a belt effektushoz. Elsődlegesen akusztikáról, mechanikus rezgések, elektromos-, elektromágneses zajok csillapításáról van szó.
Mivel, mint kiderült, vagy szövegértési problémával küzdesz, vagy egyszerűen csak a saját szempontod szerint szelektálod az olvasottakat, ezért a kedvedért leírom:
Az ominózus pendrive-os kísérleteknél sohasem csillapítottunk mechanikus rezgéseket - bár sokak számára egy számítástechnikai eszköznél már az is kétséges, hogy "miért kellene az egyeseket és nullákat mechanikusan csillapítani". Mindössze annyi igaz az állításodból, hogy jeleztem, érdemes a pendrive-okat mechanikusan csillapítani. Azonban a javasolt csillapítás nem horribilis összegű (mint ahogy az egyik hozzád hasonlóan szelektíven olvasó megjegyezte) hanem mindössze 1-200 Ft.
Ellenben a meghallgatások során történt demagnetizálás és energetizálás - ami már igazán érdekes, szokatlan és ami a hifista informatikusokat is képes több nyitottságra ösztökélni. (ráadásul a szenzáció szót is kizárólag te használtad).
Az ominózus felvételekkel kapcsolatban pedig a többiek számára egy elgondolkodtató észrevétel.
Amikor megosztottam a különböző csoportokban a két felvételt, azzal, hogy kíváncsi vagyok, érzékelik-e két aktív eszköz közötti hangkülönbséget egy lebutított felvételen, azzal senkinek semmiféle gondja nem akadt.
Érkeztek a válaszok, érkeztek az észrevételek, és annak ellenére, hogy a válaszolók döntő többsége érzékelte a különbséget, senki sem szólalt fel, hogy bocs, de sz@r a kísérlet összeállítása.
Amikor összegeztem az eredményt, és elárultam az "aktív eszköz" mibenlétét, azonnal jött a "magyarázat", hogy mindössze azért született az eredmény, mert az emberek bebeszélték maguknak a különbséget. Ezzel le is nyugodtak a kedélyek, minden OK, mert mindössze a psziché megtévesztéséről volt szó.
Ezután valaki megcsinálta a spektrumelemzést és egyértelműen kiderült, valóban kétféle hangfelvételről volt / van szó.
Ezután (mondom, csak ezután) elindult a következő kételkedési hullám - mindössze csak a telefon (csekély mértékben) megváltozott helyzete hallható, vagy biztosan valami más is történt, ami titkolva lett...
No komment. -
hosszu
újonc
Darvas László mintegy 30 évvel ezelőtt kizárt minden PWB-effektust, és az effektussal bármilyen módon összefüggő tárgyat, alkalmazást az életéből. Sajnos, nem csak "visszafordult a damaszkuszi úton", hanem el is zárkózott minden "szokatlan" megoldástól.
Mivel a témába vág, ezért megosztom veletek egy igencsak nagy tudású elektromérnök gondolatait, melyek egy baráti beszélgetés során hangoztak el. A mérnök nem mellesleg a KFKI-ban írta a doktori disszertációját:
"...Tudatosan kizárok az életemből minden olyan jelenséget, amit a hifisták (is) az ezotéria témakörébe sorolnak, mert a hatásokat érzékelem, hallom, de mérnöki, fizikusi énem nem képes megmagyarázni, értelmezni. És ez félelemmel tölt el..."
Mivel elsősorban az Entreq Vibb Eater körül kialakult beszélgetés miatt regisztráltam, így jöjjön néhány konkrétum vele kapcsolatban:
A "patkányok" hatásmechanizmusa két irányú. A bennük lévő keveréknek köszönhetően rezgéseket csillapítanak, valamint a vörösréz- és turmalin-tartalomnak köszönhetően egy elektromágneses védőernyőt alakítanak ki az alattuk lévő tárgyak körül. Ez a "védőernyő" a "bőregerek" méretétől függően kisebb, vagy nagyobb.
A hatásuk nem helyettesíthető szimpla homokzsákkal, de ha az adott zsákba kvarchomok és vörösrézreszelék keverékét tesszük, egész jó eredményt érhetünk el.
A "patkányok" mindössze a formájuk miatt megosztóak.
A pontosan azonos céllal megalkotott Artesania Audio Damper hatásosságát, létjogosultságát soha, sehol nem vitatták, azon még a kevésbé tájékozott hifisták sem kacarásztak.
Valószínűleg azért, mert egy pofás és alapos fémmegmunkáláson átesett fémkorong látványa befogadhatóbb, mint a vicces "bőregereké".
A linken elolvashatjátok, hogy mi a különbség a "megköpködött" Vibb Eater és az elfogadott Audio Damper hatása között.
[link] -
hosszu
újonc
Kéréseid, kérdéseid akár jogosak is lehetnének, sőt el is fogadom.
Azonban:
Ősi alaptétel, hogy mindannak a fizikai magyarázata, amit a zenehallgatók (hifisták) hallanak, nem az azt hallóknak, hanem a fizikusoknak a feladata.
Olyannyira így van, hogy egyik legfőbb kritikusom - aki mellesleg munkájából is adódóan szkeptikus -, az általam bemutatott jelenségek mindegyikére (egy kivételével) megtalálta a mérhető, bármikor reprodukálható megoldásokat. Sőt, el is készítette.
A "patkányokban" lévő vörösréz hatásmechanizmusában azóta nem kételkednek hifisták és mérnökök egyaránt, amióta 1989-ben vörösrézruhába "öltöztetve" megjelent az Audio Note Ongaku.
Érdekes módon, Kondo úrtól senki sem kért "hiteles vizsgálati eredményt" a vörösréz pozitív hatásáról, tőlem meg igen - nem érzed úgy, hogy baj van az erőben?
A komoly mérnökök részére tulajdonított vicclap elnevezéssel kapcsolatban pedig van néhány apró észrevételem:
- Anno, volt olyan komoly mérnök, aki nem volt rest mögém állni és segíteni, amikor egy korábban nem létező autótuning eljárást próbáltam Magyarországon meghonosítani. Más "komoly" mérnökök, tuning- és versenycsapatok körberöhögtek, majd egy idő után sorban álltak az ajtóm előtt...
- Komoly mérnökök rendszereiben fedezhető fel az unikumos üveg, az Entreq vf-doboz és Vibb Eater, sőt, még a henger formába tekert smirgli is.
- Komoly mérnökök földelik a hangszórókosarat, hangszóró- és készülékállványt.
- Komoly mérnökök zeneszobájának falán találhatóak "sugar cube"-ok és 10 forintosok.
- Komoly mérnökök töltik fel tápszűrőjüket lávakővel.
- Komoly mérnökök szedik ki műanyagdobozából a routert és teszik Cardas kockára.
- Komoly mérnökök töltik fel dac-juk, hálózati-lejátszójuk, tápegységeik, stb. dobozát kék gyönggyel.
- Komoly mérnökök tervezik bele a kék és zöld színt elektronikáik hangminőségének javítására.
...
Azonban a kedvenc történetem az, hogy olyan konstruktőr, aki a nyilvánosság előtt "vicclapnak" nevezi a blogot, hátul a kiskapun beosont a kézművesellátóba és felvásárolta az összes "jó színű" kék gyöngyöt...
Lehetne nagyon sokáig sorolni, de nincs jelentősége. A "komoly mérnök" az én szememben kizárólag az, aki mer tapasztalni, mer megismerni. A tapasztalt, megismert jelenséget (tárgyat) azután vagy be tudja ültetni meglévő mérnöki ismereteibe, vagy megkeresi a megoldást.
Az, hogy "komoly mérnökök" energiát fektetnek egy "vicclap" olvasásába, de nincs néhány percük egyetlen próbára sem, az a szememben mindössze két dologról árulkodik: mérhetetlen lustaságról, valamint arról, hogy félnek bárminemű próba eredményétől.
Természetesen, amennyiben valódi beszélgetés folyik, nem érzem "kipécézve" magam. Azonban, sokat lendítene a beszélgetéseken, ha azokban olyanok vennének részt, akik ki is próbálták, megtapasztalták azt, amiről beszélnek - mert anélkül nem én, hanem ők azok, akik "kinyilatkoztatnak". Vagy rosszul gondolom? -
Dißnäëß
veterán
Sokat agyaltam, mikről beszélgettek ilyen prezenszesség és hasonlók szavakkal, de valahogy úgy van nálam is, hogy ha mondjuk a "küzdőtér" első egynegyedén ülök-állok és úgy belátva a színpadot szól előttem a zenekar, nekem az az optimális. Élő koncerteken is általában a csápoló közepet választom úgy 1/4 távra, nem tök elöl, de még a fele előtt bőven. Zsánmisin mondjuk harmadik sorban ültem cimbivel, de ott látni kellett a művészt közelről, meg az ő pittyputtyainál nem a színpad a fontos, hanem maga a pittyputty. De Morricone-n például 1/4, tök jó élmény volt.
Ha szobában is valami hasonló létrejön, az nagyon baba, szeretem.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Nem biztos, hogy értelek, erősítést szóba sem hoztam, eleve DAC volt a téma. Csak PWM és PDM elmélet. Erre a wikire utalsz ? [link]
Amúgy említett PWM-es DAC-al kapcsolatban a tesójába épített ugyanezen megoldásról ezt írja ASR:
In simpler terms, the sample rate of content is increased to 844 kHz and then what resembles a little class-d amplifier converts it to analog. The higher sample rate reduces the needed bit depth/accuracy in the PWM portion of the DAC. Whatever DSP they use, must have a 35-bit word length and hence the reason that is the accuracy of the volume control.
Emlékezni azért lehet egyikről a másikra, mint ahogy a fényesen sütő Napról sem maga a csillag és annak hidrogéntartalma jut eszembe, hanem a szomszéd tavi tavaly nyári sütkérezés egy pillanata, amikor nagyon beállt a zen.
Értelek, de akkor a fentebbi wikit módosítani kellene - korrekciózni - hogy ne írjon olyat, hogy a PWM a PDM egy olyan fajtája.. [...] ... (tehát nagyobb halmaz egy kisebb részhalmaza). Ha ezt meglépnéd, az a világ hasznára válna, ne terjedjen fals információ a neten.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
fehér_ember
addikt
Az asztali pc (régi lenovo, még core i7 3770T-vel + asus gt1030 silent) a bal oldali doboz mögé van téve, ha arra gondoltál. Az üveglapon (ezt cserélni szándékszom) jobb szélen meg a stúdiós dac, ami meg egy fajin aq firewire kábellel kapcsolódik.
És igen, én ezekről tolom; nekem megfelel. Elhiszem és tudom is hogy vannak jobbak mindenből, de számomra ez is elmegy. Amúgy adatlapomon láthatod a kábeleket is. Még a pc tápjába (evga 750gs) is dugtam egy isotec evo3 premiert .Ha a TV-re gondoltál. Akkor azt meg nyugodtan tekintsd csak egy nagyobb monitornak, filmnézéshez (főleg esténként fejessel). Amúgy fejessel jobb zenét hallgatni mint filmet nézni. Szerintem fejes az nem filmnézéshez van kitalálva. Egy hm rendszer sokkalta nagyobb élményt tud nyújtani. Szóval fejes filmre csak muszájból.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Hogy jön ide a koncert ? Egyértelmű, hogy az Arénában ha odaállok egy magassugárzó elé, jönni fog az alapzaj rendesen a tölcsérből, mégsem hallok ebből semmit a porondon sem, meg szélen a lépcsőkön ülve sem, meg seholsem. Nem az a lényeg, hogy van alapzaja, hanem hogy mekkora, milyen felhasználási körülmények között.
Normál szobahifiből alapzaj mentesen (csendesen) kicsikarni a lepkefingot halkan, aztán meg a mellszaggató basszust is, egyetlen rendszerből, szerintem kimeríti a "kurvajó kell hogy legyen" fogalmát, akárcsak a "fasza dinamika"-ét is.
És innentől lehet korreláltani akármit akármivel, meg belemagyarázni, ferdíteni jobbrabalra stb, de hülyeség.
Szobahifi nem mellszaggató, mellszaggató meg nemhogy nem hifi, de még zajos is 1 méterről mondjuk. VOLT. ÍGY. RÉGEN. Ma meg mindkettő teljesül, és ez szerintem igenis fasza bravúr a mérnököktől, márkától, osztálytól, mindentől függetlenül. És még zeneileg is értékelhető...
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
#01758976
törölt tag
Lehet félre megyek ezzel, de ide teszem.
Analógon engem sem zavarna, a legsötétebb, síri csendes éjszakákon sem. Ezt gondolom magamról. Digin már nappal is kivagyok a zajtól, valahogy nekem a digit-hez nem illik, nem kell ott lennie. Ilyen érzetem van. Éjjeli nagy csendben Beethoven VII és belerondít valami, akkor annak az volt az utolsó hangja, részemről. Atomjaira tudnám dühömben zúzni.
Mikor gyakrabban volt a fejemen fejhallgató az érzékeny Meze99 C-vel, és volt valami zaj, valamelyik erősítővel vagy dap-al a frász kerülgetett. Volt, hogy felültem biciklizni, mert az kellemesebb zaj volt -
denesdr
addikt
Az az értelme a magas érzékenységnek (mégha vissza is van fogva), hogy 100dB fölött sem fog leégni a magas hosszabb távon sem, erőlködésmentesen szól amíg az ember füle föl nem adja. Persze nem kizárólag a hangerő miatt lett ilyen magas választva. Nekem ez tetszett (halkan is, hangosan is, hosszútávon is), ezért maradtam ennél.
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Érteni vélem amit mondasz, csak amíg a torzítás meg a zaj elég egyértelműen kimutatható és jelen van viszonylag magas szinten egy készülékben, addig nem tudhatjuk, hogy nem ezek okozzák-e hangzásbeli eltérést, nem emiatt halljuk-e olyannak őket amilyenek.
Persze azt is értem, hogy ez mind nem számít, mert a végső lényeg, hogy tetszen a hang annak aki hallgatja az adott készüléket.
Itt vissza is kanyarodtunk oda, hogy azt szeretnénk-e hallani ami a hanghordozón rögzítve lett, vagy annak egy kiszínezett mását. Aztán az is lehet, hogy ezek zaj, torzítás, stb mérések tényleg nem a valóságot mutatják olyan szempontból, hogy valami egész mástól lesz jó egy készülék, passz.
Állítólag Bruno Putzeys (Hypex, Purifi, Mola Mola) is mondott olyat, hogy miután megfelelő mérési eredményeket produkál egy tervezett készüléke, azután mindig meghallgatja, hogy valóban jó-e (szerinte) fülre is. Illetve azt is mondta, hogy simán lehet jó mérési eredményt produkáló készüléket építeni anélkül, hogy normálisan meg tudna szólalni normál hanganyaggal.Szerk.: a linket ARC erősítő félvezetős.
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
A legnagyobb hifi-fejlesztèsem az volt pár napja, hogy lekapcsoltam a házban a fűtèst
Ès persze nem azèrt, mert a kazán valami zajt táplált volna az elektromos hálòzatba, egyszerűen a radiátorokban folyò vìz alapzaja szűnt meg. Pedig az átlagnál ìgy is kisebb volt az alapzaj, ha jòl emlèkszem 30 dB. Most mèg nem mèrtem, kìváncsi vagyok.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Z.É.T.
őstag
-
denesdr
addikt
Ahogy lejjebb olvashatod, kizárólag a nagy érzékenységű magassugárzó miatt próbáltam ki az L-padot, azt az előtte hallható pici alapzajt sikerült is teljesen visszafogni vele, ennyi a célja, semmi több, passzív váltásról szó sincs.
Egyébként a JBL is használja ezt a megoldást például az (szintén aktív váltású) [M2] sugárzójánál, pont ilyen megfontolásból.
Vagy esetleg másra céloztál a ragaszkodással?
-
denesdr
addikt
Na, hogy egy kis technika is jusson még ma estére elalvás előtt : nem a terhelőimpedancia helyrerakása volt a cél az L-pad használatával, a Hypex NCore végfokok elég nagy ívben tesznek rá milyen is a terhelőimpedancia.
A cél a zajcsökkentés volt. Egy bizonyos szint után hiába van visszábvéve a gain, nem ettől fog zaj keletkezni az erősítő kimenetén, a Hypex végfokok rendben vannak ilyen szempontból, viszont egy 109dB érzékenységű magassugárzó közvetlenül a végfokra kötve.kb olyan mint elektronmikroszkóp. Leírtam már párszor, de most is mondom, még L-pad nélkül sem vészes egyáltalán a zajszint, csak hallani lehet néha a számok közti szünetekben vagy csendben. Azért írom, hogy néha, mert ha épp nem nagyon halkan szól a zene egy ideje, akkor ugye az ember füle "rááll" a hangerőre és ilyenkor nem érzékelhető a zaj mindaddig amíg újra meg nem szokja a csendet a fül.
Ezt a feladatot tökéletesen ellátja a beiktatott -11dB L-pad, így durván 98dB lett az érzékenysége a csipogóknak és minden körülmények között tök kuss van zaj szempontból (értelemszerűen 11dB-el csökkent a készüléklánc zajszintje).
Most egy ideje már (kb pár hete) így használom a hangsugárzókat, de hamarosan szerintem ki fogom kötni az L-padokat, kíváncsi vagyok milyennek fogom hallani a direktben hajtást, miután már hozzászoktam az L-pados megoldáshoz.
Amúgy az erősítők Hypex FA aktív modulok, mindenféle szabályzás rajtuk a digitális tarományban történik (nyilván lehetne mókolni máshogy is), mint ahogy például az említett JBL M2-nél is. A JBL-nél ráadásul még egy kondit is beraktak a magas elé, kvázi kompenzálva ezzel az alkamazott horn, konstans direktivitású waveguide-okra jellemző saját átvitelét.[ Szerkesztve ]
-
#01758976
törölt tag
Végig nem olvastam, mert a szemem kifolyik egy ilyen háttértől, de van ebben valami. Így van, Solti szemére lehet vetni a léleknélküliséget a szellem hiányát az elevenség hiányát, amit egy jó élő bőven tud. Valahogy hiteles minden, minden tökéletes, de még sem áll össze az egész, és fárasztani kezd. De, elkezdte ezt már Kremer is talán még ő is tapsol, a marhája, máshol meg Prince, mondjuk belé nem tudnék kötni. Én meg libikókázok, de ha végleg döntenem kellene, akkor részemről ez a féle muzsika egy nagy nem. Csak szerencsére nem kell dönteni, így ritka vendég manapság, de néha beleszagolok.
-
RetepNyaraB
veterán
Csak a bevezetőt olvastam el és azzal teljesen egyetértek.
Vannak zenék egyébként (jellemzően oratorikus és barokk, vagy korábbi korszakokból származó művekre gondolok), amelyeknek nem árt a stúdió. Ezek egyrészt egyszerű(bb) zenei szövetek, másrészt az eleve matek-alapú szerkesztést nem teszi tönkre, ha közben koncentrálunk a mikro részletekre. Persze tönkreteheti, de kevésbé, mint egy alapvetően az érzelmekre építő romantikus alkotás egészét. Ott egyáltalán nem megy nekem ez a "lássuk a 985. ütemtől a 993-ig még egyszer, a szükséges rész a 990. ütem közepe lesz, arra koncentráljunk". Pont azt nyírja ki rendkívül hatásosan, ami a zene lelke volna. És egyáltalán nem érdekel közben, hogy a 990. ütem közepe végre jó lesz."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Dißnäëß
veterán
Én is úgy csinálom-tervezem magamnál, hogy egy több szempontból vállalható-optimális szélességű lyukat hagyok a fán, amibe aztán tehetek egészen rövid, és egészen hosszú portot is, és majd helyére téve a motyót és méricskélve mikrofonnal, megnézem, melyik paramétere hogyan viselkedik.
Fillérekért vannak Monacor és akármilyen random csövek, egymásba tolhatók is, de normált is lehet kis DIY munkával farigcsálni, ilyen értékű cucc mellett nem fogok gondolkodni azon, hogy úristen, kidobtam egy szétfaragott csövet az ablakon.. cserébe szépen ki lehet kísérletezni azt az optimumot, ami illik az ember elképzelésébe, és annak megfelelően megvenni a végleges csövet.
A dupla lekerekítés is jó téma, Parts-Express-en vannak ilyenek, de nem sok, így én spec. egy olyan utat találtam magam előtt legbiztonságosabbnak cső és hangolás szempontból, hogy:
- állítható cső mindkét végét levágom, lehetőleg precízen egyenesre
- lekerekített cső végeit rá applikálom, pillanatragasztó elképesztően erősen tapad és ha nem hullámosak a felületek, tömít is, ha hullámos lett picit, akkor kívülről nagyonpici Pattex, ilyesmi, tömít..
- mozgatom, méricskélek, variálom a csőhosszt
- ahol megállt, vagy rögzítem azt az állást, vagy ekvivalens, nem-állítható csövet nézek a helyére, de mivel sejthetően nem standard hossz lesz, valszeg annak 1-2 pontjából vágni kell, kurtítani majd jó eséllyel (és akkor ugyanott vagyok)Egyenlő átmérőjű csőnél fentebbiek mennek, én a változó átmérőjű "tölcséres" csövet biztos, hogy nem választom, említett okok miatt, ESETLEG úgy, hogy mindig csak visszafele vágok belőle a belső végéről a hajlított torkot leszedve, és amikor megfelelő a hossza, a megváltozott átmérőnek megfelelő torkot teszem ott rá.
Pont tegnap olvastam egy jó cikket DIY Audio-n, hogy tényleg annyira fontos a mélyek precizitása, erősítő THD-je, akármije ? Ha ennek mentén agyalunk és valóban, ha prio-zni kéne, kevésbé annyira fontos (relatívan!), mint a magasé, akkor belátható, hogy vajmi kevés különbség lehet egy ilyen házilag mókolt, de normálisan kivitelezett "faragott" cső és egy gyári, "hozzá sem nyúltunk" cső között. Leginkább nulla, és gyáriban bemákolni PONT azt a csőhosszt, PONT arra a frekire, PONT minden jóra, áhh... (doboz dimenzió változtatással lehet, de ha már kész a motyó, nem, szimulátorban meg azért fenntartással kezelendők ezek, mert a szobaakusztika jól beleköphet a levesbe, például mélyre hangolok, aztán meg vághatom DSP-vel vagy EQ-val lefele, úgy kiemel a végső helyén, vagy fordítva, magasabbra hangolok, aztán betolom sarok közelbe és pont történik valami jó vagy nemjó ... szóval nagyon agyalós).
Bár én default beálltam egy fs-re hangolásra magamnál (28Hz), számítok arra, hogy nagy térben leszek vele és nálam fontos is a mély, a teste a hangnak. Itt a helység és az ízlés együttesen mozgatják a végkimenetelt, valahogy így látom.
De azért még ettől függetlenül nem kell temetni a motyót, ha az első hangolás a végső helyén nem jön be annyira, hosszabb távon sem. Egyetértek, hogy el lehet vele játszani jó ideig és talán muszáj is.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
Dißnäëß
veterán
Vegyes kép, de majd ráfülelek a teljesre újra. Mostanában korábban kevésbé befogadott darabok is tetszenek nekem a zenevilágból, arra lettem figyelmes. Nyitottabb vagyok. Úgyhogy ja, adok neki még egy kört nyugiban majd. A fejes és a dac stb. otthon maradt, én meg most bnőnél vagyok pár napot.
Téo & Téa viszont szintén érdekes
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs