-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6175 üzenetére
Alapvető emberi tulajdonság, hogy félünk az ismeretlentől, bizalmatlanok vagyunk vele. A felhasználók többsége nem tudja megítélni egy átalakítás értékét, eredményességét, azért a módosított készülékek piaci ára jellemzően alacsonyabb, mint az intakt példányoké. És ez nem is fog változni, míg a DIY-erek nagy részének egyetlen érve, hogy a 10 forintos ellenállás 100 forintosra cserélése biztosan jobb hangzást ad majd, hiszen ez így önmagában nyilván butaság. Ha egy gyárilag elhibázott elektronikát megépítünk drágább alkatrészekből, attól az még hibás elektronika marad.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #6179 üzenetére
"Azon gondolkozom, mégis mitől lehet olyan jó egy D30R, ha ennyire gagyi crossovere van?"
Kérlek, fejtsd ki, mitől gagyi ez a váltó!
-
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #6277 üzenetére
A BF kompenzáció töréspontját a dobozaid mérete, leginkább az előlap szélessége határozza meg. Nálam ez a 30 cm-es mélysugárzó miatt jókora, közel fél méter, ezért csak a mély kört érinti a kompenzáció, ahol a fázismenet kevésbé kritikus, mint a középsávban. Ha a Te dobozod vékonyabb lesz, akkor a BF kompenzáció felnyúlhat a középsávba is, ezért a beavatkozást már az előfokozatban célszerű elvégezni.
-
#92251648
törölt tag
válasz Panthera #6289 üzenetére
"Ezt érdekesnek találtam: "Tegyük olyan közel a monitorokat az előttünk lévő (a monitorok háta mögötti) falhoz, amennyire csak tudjuk . Minél közelebb visszük a hangdobozt a falhoz, a kioltó hatás annál magasabb frekvenciákon érvényesül.""
Ez eddig igaz, de nem viszi tovább a gondolatot, pedig a lényeg csak utána jönne. A legtöbb rendszerben hősünk kénytelen a hangdobozokat valamilyen fal elé/mellé állítani, attól jellemzően néhány arasznyi távolságra. Ebből következően szinte mindenkinél van egy izmos beszakadás az átvitelben 100-200 Hz között, tehát a felsőbasszus sávban. Ha a hangsugárzót közelebb toljuk a falhoz, az akusztikai kioltások frekvenciája feljebb kerül, egyre fontosabb tartományban lesz gond és ott már nem csak energiahiány, hanem térhatás ábrázolási probléma is fel fog lépni, a kritikus középsáv alja is koszolódni fog.A hangdobozt a falhoz közelebb tolni csak akkor érdemes, ha azt a falfelületet akusztikailag kezeljük, csillapítjuk. Ebben az esetben valóban érdemes a távolságok csökkentésével feljebb tolni a kioltási frekvenciákat, mert a magasabb hangokat könnyebben tudjuk csillapítani mezei síkpanelekkel. (Nem, a szivacs nem jó, mert az szinte semmit nem csinál ebben a frekvencia sávban.) De ha ilyen kezelést nem végzünk, akkor a faltól távolodni kell, amennyire csak lehet, bármit is mond az asszony.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #6316 üzenetére
"Belegondolva egy kezdőnek elég riasztó lehet olvasni a szélsőséges véleményeket, miközben kiderül, hogy igazából zenehallgatáshoz bármelyikünk el tudna lenni egy szerény rendszerrel is."
Napi szinten találkozom ennek negatív hatásával, mikor olyan irreális elképzelésekkel keresnek meg, hogy egy kábellel próbálják kompenzálni a készülékeik hibáját. Alig néhány napja mondta egy érdeklődő a telefonban, hogy a hangdoboza köztudottan basszusszegény produkciót ad, amit ő egy kábellel szeretne megoldani, mert olvasta valahol, hogy ez a kábel basszusban erős. Riasztó volt hallgatni, természetesen eltanácsoltam a vásárlástól, de bizony a fórumokon olvasható, durván túlzó kijelentések ennyire be tudják vinni az erdőbe a gyanútlan olvasót.
-
#92251648
törölt tag
válasz Panthera #6325 üzenetére
"A hangfal és a fal közé helyezett megfelelő csillapító panel (max. ~10 cm vastag) önmagában mennyit jelenthet a kritikus sávokban, ha a falat egyébként nem kezeljük?"
Ez maga az akusztikai kezelés. Nyilván nem a fal belső szerkezetét módosítjuk utólag. Erre csak akkor van lehetőség, ha új építésű helyiséget próbálunk akusztikailag is magas szinten megvalósítani.
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #6335 üzenetére
A lépésálló gyapot elég rossz megoldás a vázolt problémára.
-
#92251648
törölt tag
válasz Panthera #6339 üzenetére
Nincs rossz anyag, mindegyik jó valamire. Kőzetgyapotból több tucatnyi létezik, mindegyik kicsit mást csinál. Ha tudjuk a célt és ismerjük a meglévő helyzetet, akkor tudunk megfelelő eszközt választani, korrekt eredmény másként nem születhet. Találgatni, próbálkozni, másolni is lehet, csak szerintem nem érdemes.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #6345 üzenetére
"Miért gondolod, hogy nem alkalmas a lépésálló kőzetgyapot felső-basszus frekvenciák csillapítására?"
Te magad is leírtad az okát: "a felülete szilárd", túl nagy a sűrűsége, így sokkal több energiát ver vissza, mint a puhább, kevésbé sűrű verziók. A kiporzástól lehet rettegni, de egy egyszerű textil bevonattal teljesen kordában tartható.
Továbbra is óvnálak bennetek az ilyen kijelentésektől, hogy "nem alkalmas", "nem jó", "tökéletes". Minden anyagnak, szerkezetnek van egy elnyelési karaktere. Hogy mikor melyiket kell használni, azt a probléma jellege és mélysége határozza meg. A színek között sincs rossz és jó szín, a fűszerek között sincs rossz és jó fűszer. Néhányan úgy kezelitek a kérdést, hogy megnézitek, más mennyi sót tett a húslevesbe és azt gondoljátok, akkor nektek is annyit kell tenni a rakott krumpliba. Szerintem így nem érdemes főzni.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6347 üzenetére
"Engem a különféle csillapító anyagokról érdekelne egy "frekimenet", csillapítási görbe. Akkor lehetne szerintem igazán pontosan tudni, mibôl kell, mit kezelve, mennyi belôle."
Tervezési segédletek töménytelen mennyiségben állnak rendelkezésünkre, de ez önmagában még kevés a sikerhez. Ismerni kell a problémát és a célt is. Azt sem érdemes elfeledni, hogy az elnyelés mértéke erősen függ a felület nagyságától és az anyag vastagságától is. Ezért is értelmetlen egy anyagról csupán a neve alapján általánosságban nyilatkozni.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6355 üzenetére
" Mindezt csak azért, mert Te amúgy k*jó dolgokat szoktál írni, csak ritkán szólalsz meg (amit sajnálok), de most itt is bejött egy kis "misztikum" (probléma, cél, stb). és én inkább határozottabban szeretem megfogni a dolgokat."
Szerintem már most is túl gyakran írok.
Számomra pont az a misztikus ügymenet, amikor a helyzet és a cél ismerete nélkül ajánl valaki megoldást. Nekem nincs jóstehetségem és sajnos látnok sem vagyok, ezért szükségem van száraz tényekre, mérési adatokra, amik alapján konkrét javaslatot tudok tenni a megfogalmazott cél érdekében.
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #6359 üzenetére
"Igen. A magasabb frekvenciákból többet ver vissza, ami inkább előny, mint hátrány, nem fog olyan széles sávban csillapítani, ezzel együtt kisebb az esély hogy döglötté tegye a szobát."
Mihez képest előny, mihez képest hátrány? Egy zárt tér akusztikai bedöglesztése leginkább a csillapítás mennyiségén múlik. Akármilyen anyag beépítését el lehet túlozni.
Minden gyapot nagyobb elnyelést produkál magasabb frekvenciákon, szóval nem ettől lesz kevésbé ajánlott eszköz a lépésálló verzió, hanem mert a többihez képest kevesebb léghangot csillapít, inkább testhang csillapításra találták ki és arra is használják.
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #6375 üzenetére
Van, aki fotók alapján osztogat tanácsokat és nagyjából mindenkinek ugyanazt mondja, ám a szobák és a rendszerek nem egyformák. Vannak szokványos problémák természetesen, de komoly különbségek is. A durva hibákat ki lehet lőni szemrevételezéssel is, de az így kapott eredmény még messze lesz a nirvánától.
A hangnyomás görbe egyetlen paraméter a sok közül. Tudom, hogy legtöbben leragadnak ennél és ezt kalapálgatják, de ez egy igencsak szűk látókörű hozzáállás, amit sajnos néhány kereskedő és gyártó is támogat. EQ-t tekergetni bárki tud, de még nem találkoztam olyan emberrel, aki hallás után tudott volna megfelelő utózengést, lecsengést beállítani. Ha lennének ilyen orákulumok, a profi stúdiók biztosan nem fizetnének milliókat akusztikai tervezésre.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6380 üzenetére
Nem hangerőre, hanem információra vagyunk érzékenyek. Ezért is alakult ki a hallásunk egyik legfőbb jellemzője, hogy rá tudunk koncentrálni egyes hangeseményekre, miközben a többit elnyomjuk. A jelszint eltéréseket is elég jól tudja kompenzálni az agyunk, egyfajta beépített Gain és EQ segítségével. Ezt bárki megtapasztalhatja, ha néhány percig türelmesen hallgat egy jelenséget, a hallásunk szép lassan rááll és kiegyengeti az arányokat. Ellenben a fázisproblémákkal, torzítással, zengéssel nem tud mit kezdeni az agyunk, így szerintem ezek a paraméterek fontosabbak a jelszinteknél.
Bizonyára többen is megtapasztaltátok már, hogy ha ki is kalapáljuk a hangnyomás görbét néhány rendszerben, azok még nagyon másként fognak megszólalni. Egy hangsugárzónál többféle keresztváltással is elérhetem a szép egyenes hangnyomás görbét, attól még mindegyik verzió más hangzást fog adni. Ezért mondogatom, hogy nem érdemes ebbe az egy paraméterbe kapaszkodni, mert önmagában keveset mond.
Otthoni körülmények között nyilván nem cél a stúdió építése, nem is ezt akartam sugallni. De szerintem logikus, hogy ha már a hallgatott zenei kiadványok arányait is emberek állítják be egyfajta akusztikai környezetben, akkor otthon is közelítsünk efelé, de legalábbis ne legyen nagy különbség. Lehetünk maximalisták, de ha sikerül az utózengés mértékét egy jó értékre varázsolni, illetve a durvább átviteli hibákat megszüntetni, akkor már hátradőlhetünk. Ha az akusztikai paraméterek nagyon el vannak csúszva, biztosak lehetünk benne, hogy nem azt halljuk, amit a kiadvány alkotói szerettek volna mutatni. Ez persze nem mindenkit zavar, de ez itt mégiscsak egy High Fidelity topik. Míg 10 évvel ezelőtt havi 1-2 felkérésem volt akusztikai tervezésre, mérésre, mostanában naponta kapok ennyit, szóval nem mondanám, hogy csak elvétve foglalkoznak az emberek akusztikával. A Prohardver HiFi topikjaiban ez egy alulértékelt téma, máshol azért nincs ekkora elutasítás.
A régebbi otthonok (mint pl. az öregecske HiFi újságírók szobái) teljesen másként voltak bútorozva, mint a modern házak. Ma tombol a minimalista divat, sok nappaliban szinte semmilyen bútor nincs a kanapén kívül, eltűntek az egész falat beborító könyvespolcok, lemezgyűjtemények, amik a tudás és élmény mellett kellemes akusztikát is biztosítottak. Ugyanakkor emelkedett a háttérzajszint, nőtt a hő- és élettér igényünk. Érdemes ezeket is figyelembe venni, amikor sommás véleményt fogalmazunk meg.
A loudness nem ördögtől való szolgáltatás, de csak akkor van értelme, ha gyakran hallgatunk muzsikát a szokványostól nagyon eltérő hangerőn. Átlagos, 75-85 dB SPL környékén a loudness szabályzó elvileg nem csinál semmit, meg persze néhány túlbuzgó hittérítő munkájának eredményeként tiltott gyümölcs is lett, ezért nem foglalkozik vele a gyártók többsége.
-
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6392 üzenetére
Amit leírtál, az a rossz loudness működése, ami nem a hallgatási hangerőt figyeli, hanem a hangerő szabályzó gomb állását, az meg ugye nagyon nem ugyanaz. A hallásunk karakterisztikája nem a potméter állásától, hanem az akusztikus hangnyomástól függ. Innen kezdve meg már bonyolult a dolog, ezért a gyártók is elengedték annak ellenére, hogy nem hülyeség.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #6396 üzenetére
A visszaverődések miatt feldúsult, elkent, maszatos basszus tartomány szerintem senkinek sem kellemes, de az akusztikai problémák az alsó oktávokban legalább annyi kioltást is okoznak, mint kiemelést.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6401 üzenetére
"Hát most lehet így is, úgy is nézni, hogy mi a hangerő..."
Ezt szerintem csak egyféleképpen lehet nézni, mégpedig hogy mit hallasz. Fejtegetésedben jó irányba haladsz, de csak a probléma kis részére tértél ki a hangsugárzók érzékenységével. Fontos paraméter még a hallgatási távolság, az akusztikai környezet és a készülékek egymáshoz illesztése is (jelszintek, impedancia), de igazi gondot az okoz, hogy az erősítő kimeneti teljesítménye és a kapott hangnyomás a lejátszott anyag kivezérlésétől is függ. Itt pedig már nagy szórás van.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
"Mèg hallgatási hangerő figyelembe vètelèvel sem hallottam erre jòl kivitelezett megoldást. "
Pedig van megoldás: normális hangerőn, normális cuccon, normális méretű szobában kell zenét hallgatni. Nem prüntyögve, nem csiricsáré kütyükkel és nem tejfölös doboz méretű hangsugárzókkal. Jó, tudom... kussolok.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6412 üzenetére
Kell egy masina, amin fut a Core és kell egy végpont, ami az audio kimeneti eszköz, meg persze valahol a zenéket is el kell helyezni (pl. a Core gépen). Végpont lehet egy USB DAC, hangkártya, vagy a hálózatra csatlakoztatott Roon Ready kütyü (media player, DAC). A lejátszást bármilyen masináról (PC, laptop, tablet, telefon) tudod vezérelni, ami a WiFi hálózaton lóg.
A Roon Ready már most is szűrt készülék csoport, pár nap múlva még szigorúbban az lesz, mert jövő héttől bekeményít a Roon és csak az általuk hitelesített és a saját listájukra felvett készülékek lesznek használhatóak hálózati kimeneti eszközként.
-
-
#92251648
törölt tag
"Faló, tapasztalataid szerint milyen építőanyag, épületszerkezet esetén várható a legkisebb
szíváskihívás az utólagos akusztikai módosításban?"Faházak, rönkházak nagyon jók szoktak lenni, alig kell hozzájuk nyúlni akusztikailag. Egy fokkal rosszabb, de még mindig kecsegtető a könnyűszerkezetes építés, ezeknél inkább a kivitelezési hibákkal lehet szívni, de ha jól meg van építve, még a basszus tartományban sem szoktak nagy drámák lenni. Legreménytelenebb a beton pince és a panelház, ezekben nem sok esély van a jó hangzásra (főleg ha 20 m2 alatti szobában próbálkozunk), de sajnos legtöbben ilyen helyiségekben hallgatnak zenét.
Az anyagszerkezet csak egy dolog. A helyiség méretei, a felületek kialakítása legalább ennyire lényeges. Ha tudjuk előre, hogy ott szeretnénk zenét hallgatni, filmeket nézni, a helyiséget már eleve úgy meg lehet építeni, hogy utólag alig kell kezelni. -
#92251648
törölt tag
Az akusztika egy teljesen kiszámítható, tervezhető, modellezhető jelenség. A HiFi készülékekkel ellentétben itt a mérési eredmények és a szubjektív érzet tökéletes összhangban van, tehát az elmélet és a gyakorlat azonos eredményt ad.
Ahogy semmit, az akusztika jelentőségét sem kell "túllihegni", még a HiFi-ét sem, amiben Te is sok éve lihegsz. Kevesen merészkednek idáig, pedig könnyű belátni (elméletben és tapasztalatból is), mekkora különbség van egy kábel és az akusztika által elkövetett hibák mértéke között. Én bizonyára elfogult vagyok, mert akusztikával foglalkozom, de hifistaként is sokszor megtapasztaltam, hogy egy rossz szobában a 30-40 milliós rendszer is hallgathatatlan, egy igényes kialakítású helyiségben pedig a párszázezres lánc is nagy élményt ad. Én ebből indulok ki és ez alapján érvelek. Ettől függetlenül persze mindenki arra költi a pénzét, amire akarja. -
#92251648
törölt tag
Egyáltalán nem így gondolom. Mielőtt előrántod a fegyvereket, felhívom figyelmedet arra, hogy mi itt mindannyian lihegünk, hiszen az átlagembernél sokkal többet foglalkozunk az itt felmerülő témákkal.
Attól, hogy az akusztika nagy jelentőséggel bír, nem igazán szokás rá 200-300e forintnál többet költeni otthoni körülmények között, a legtöbb helyen már 50-80e Ft is nagy előrelépést hoz. Maximalista kezelést stúdiókban szoktunk készíteni, néha több millió forint értékben.
Az én - közel sem felsőkategóriás - rendszerem elemeinek semmi helye ebben a beszélgetésben, pláne hogy alig van gyári eszközöm, majdnem mindent én csináltam, még az akusztikai tervezést is. De kérdésedre a válasz: nálam a kábelezés és az akusztikai kiadások kb 2 : 1 költségarányt képviselnek, de egyik sem maximalista.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #6494 üzenetére
Érdekek... Bevételeim 10 %-át sem hozza az akusztika, szóval a vélt elfogultság kissé indokolatlan. Valóban hiszek az akusztika jelentőségében, de egyáltalán nem tartom a legfontosabbnak. Eleve butaságnak tartom ezeket a fontossági listákat, de ha mindenképpen meg kellene jelölni egy kiemelt jelentőségű láncszemet, az nálam maga a hallgató, hiszen leginkább rajta, az ő hozzáállásán, zenei képzettségén múlik a megélt zenehallgatási élmény. A hifisták mégis e láncszem fejlesztésére áldozzák a legkevesebbet.
Egyébként 18.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #6520 üzenetére
"Na, a Bizsók is megszûnôben, vagy megszûnt. Tiszavirág életû volt..."
... mint az összes többi, hazai, hangsugárzó építős kezdeményezés az elmúlt 15 évben, pedig volt néhány, az egyikhez nekem is volt közöm. Nagyon más dolog néha megrendelésre összerakni egy dobozt, mint cégszerűen, sorozatban árulni őket.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
"2) Some of the very worst rooms I've heard for reproducing music have been designed by acousticians, usually because over-use of absorbents results in a dry, lacklustre, unengaging sound."
Életem legszörnyűbb kulináris élményének tárgyát egy szakács követte el. Mi következik ebből? -
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #6694 üzenetére
"Nem nagyon értem, minek egy "szimfonikus" zenekar ilyen ricsaj mellé..."
A divat nagy úr. Manapság mindenki szimfonikus koncertet ad.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
Sok érdekes témát szóba hoztál, amikről klassz dolog beszélgetni, de a HiFi fórumokon elvétve merülnek fel.
A szimfonikus bővítmények általában zeneileg nem adnak hozzá az élményemhez, a szép ruhába öltöztetett vonós csajok és a pálcás karmester inkább látványelemként szedik áldozataikat a gyanútlan közönség soraiban. Természetesen vannak kivételek (pl. Deep Purple with Orchestra - Live at Montreux 2011), ahol megemelik a produkció összértékét.
"mennyit számít a dalszerző, mennyit a hangszerelő, mennyit a hangszeresek játéka?"
Vannak muzsikák, amik önmagukban is megélnek, egy középszintű előadás során is beteljesítik sorsukat. De az esetek többségében számomra fontosabb az előadás minősége, a muzsikusok hangszeres tudása és produkciója. Egészen primitív hangsorokat is elő lehet adni magas szinten, pontosan ez különbözteti meg a rossz és jó zenészt.
"Kérdezhetném úgy is: lehet a sz@rból várat építeni?"
Általában nem, csak itt most az a kérdés, mi a vár és mi a fekália.
"És számít egyáltalán, hogy "jó" a zene, vagy csak a kiváltott érzelem számít?"
Értelmezhető-e a zene "minősége" és érzelmi hatása egymástól függetlenül? Gyanítom, hogy általában nem. Kivételt számomra talán csak a szakmailag egzotikus darabok, előadások jelentenek, amikor leborulok egy zenei megoldás, vagy hangszeres tudás előtt anélkül, hogy a muzsika különösebb hatással lenne rám. Nálam tipikusan ilyen pl. a Dream Theater legtöbb albuma, amiken folyamatos tűzijáték van, csak a mondandó hibádzik sokszor.
"attól jobb lesz a zene, hogy a fülünknek kedves a hangzás?"
Részemről egy határozott nem a válasz, de gyanítom, a hifisták többsége ellentétes véleményen van.
"Lehet "kamuzni" a zenében?"
Naná, nagyon is. A zenészek többsége szeret elbújni a zenekar mögé, a zeneszerzőknél is gyakori, hogy töltelék póthangok uralják a művet. De részemről a DJ mozgalom nagy része is (a kevés kivétel nélkül) ide sorolt. 25 év kínkeserves gitártanulással a hátam mögött képtelen vagyok becsülni valakit, aki 2 gombot nyomogatva játssza el az előadó művészt egy tökéletesen műanyag produkcióban.
"Mit is tart lényegesnek a zeneszeretők többsége?"
Erről szerintem fogalmunk sincs, bár azért elgondolkodtató, hogy milyen előadások mennek teltházzal és melyeket kísér viszonylagos érdektelenség. Bizonyosan nagy ereje van a sznobizmusnak, a divatnak, illetve a tekintélyelvűségnek. Lásd Joshua Bell esetét a New York-i aluljáróban, ahol a járókelők nagy ívben letojták az ingyenes előadását, de az esti koncertjére percek alatt elkapkodták a drága jegyeket.
Némi infónk van róla, de még a hifistáknál sem tudjuk igazán, a többség mit tart fontosnak. A fő csapásirány persze a térhatás mérete és a túltengő basszushangok imádata, a többit viszont sűrű homály fedi.
-
#92251648
törölt tag
"Nem tudom van-e mèg egy olyan hobbi, ahol ennyi a sèrtődèkeny, mindentjobbantudò, másnáljobbkèpesègű, magasár- ès misztikasznob embert, mint a hifiben"
Van, pl. a fotózás. Erős párhuzam, hogy ott is azok a leghangosabbak, akik szinte soha nem fotóznak, maximum házicicát a fotelből, inkább csak bújják a műszaki paramétereket, miközben egy rémgagyi felszerelés porosodik a szekrényükben. Attól tartok, ez inkább emberi sajátosság, nem a hobbik bűne.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #7151 üzenetére
"Szerintem abból fakadnak ezek a gondok, hogy nagyon mélyen bennünk van, hogy amit tapasztalatunk az az IGAZ és ebben megingathatatlanul hiszünk. Így aki mást mond az NEM mond IGAZ-at."
Hajlok rá, hogy manapság ez az általános hozzáállás. Mikor én hifizni kezdtem, ittam a nálam tapasztaltabbak szavait és eszembe nem jutott megkérdőjelezni őket. Az csak 1-2 évtizeddel később alakult ki, mikor már nekem is volt némi tapasztalatom és túl voltam az első 5 hangdoboz építésen, egyre magabiztosabban mozogtam a kütyük között. Ezt követte az észosztás korszaka, mikor nagy lendülettel osztogattam a tanácsaimat, tettem közzé a véleményemet. Ma már azt gondolom, ennek kb semmi értelme, sőt sokszor kimondottan káros.
Hangmérnöki tanulmányaim során is alapvető volt, hogy hittem a tanáraimnak. Ez később sem változott, sőt mikor már önállóan dolgoztam, egyre erősebben éreztem, mennyire igazuk volt, amit a zöldfülűek persze imádnak kétségbe vonni.
Manapság jóval tudatosabbak és egoistábbak az emberek, többségük totálisan egocentrikus világban mozog, ahol nekik van a messze legerősebb szavuk. Ez tettenérhető a HiFi-ben is, mikor rácáfolsz valakinek a véleményére, nagy valószínűséggel ádáz ellenségeddé teszed. Nekem is van néhány.
-
#92251648
törölt tag
válasz kukulec #7168 üzenetére
"mi még így is a vállalhatóbbak közé tartozunk"
Ezt nehéz megítélni. Hazai fórumokon is találkoztam olyan egyedekkel, akikkel soha nem találkoztam, soha nem néztünk egymás szemébe, csak egy vitában más álláspontot képviseltünk, de ez nekik azóta is elég indok a stabil utálkozásra.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #7202 üzenetére
"Mit / mennyit ér a DSP torz, kásás, hangú felvételek korrigálásakor ?"
Mit / mennyit ér a gumicsizma erős napsütés ellen?
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #7231 üzenetére
"A "pure direct elv" szerint hallgatok mindent több tucat éve... "natívban" szeretném a legtöbbet kihozni az összes zenémből, amennyire sikerül."
Amennyiben sikerült megtalálnod a lineáris átvitelű, torzításmentes lejátszó rendszert, ami semmiféle korrekcióra nem szorul, kérlek, írd le nekem egy privát üzenetben! Ígérem, nem árulom el senkinek.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7244 üzenetére
Hol? Kinek? Mennyiből?
Nekem nem hiányzik a DSP, mivel általában rendbe rakom a szobáimat, így nálam analóg, 3 utas aktív váltás és erősítés van. Ez persze neked mindegy. 6 csatornás D/A építéssel nem vesződnék. Ha ez a cél, vennék valami Pro processzort, ami szétszórja és konvertálja a csatornákat.
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #7277 üzenetére
"Nepszeruseg ad nemi kepet a zene minosegerol"
Na azt meg hogyan?
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #7283 üzenetére
Kérdésem nyomokban sem tartalmazott kötekedést, csupán a következtetésed okaira voltam kíváncsi. Nekem még nem sikerült összefüggést felfedeznem a népszerűség és a minőség között, tehát lehetséges, hogy előttem jársz ebben.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7391 üzenetére
"A lossless olyan csak, mint a zip, hogy mindent megôriz. Flac, ape, alac, stb. A tomoritesi rata nyilvan igy nem akkora, de a flac egeszen elfogadhato. "
Bármennyire is veszteségmentes, sokszor más eredményt ad a FLAC és a tömörítetlen anyag lejátszása. Indulhat a csata!
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kupon kunyeráló
- Óra topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Macska topik
- Milyen processzort vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD