-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7427 üzenetére
"Ha lenne Queen, Led Zeppelin, meg megannyi egyéb valódi Hi-Res-ben, hinnék benne. De már nem lesz. Soha. Ők így maradtak sajnos. Olyan felvételek, melyek dinamikatartományát legfeljebb - a jövőben - valami kegyetlen profi mesterséges intelligencia tudná javítani, elképesztően nehéz és komoly képletek, fizika, biológia, akármik mentén, leprogramozva."
Jellemzően analóg felvételekről beszélünk, sok esetben a nyers, soksávos anyag is megvan még. Ezek felbontása ha nem is végtelen, de elég magas. Nyilván digitalizáltál már őket, egyrészt archiválási céllal (eredetileg e célra fejlesztették a DSD-t), másrészt hogy a sokadik bőrkét lehúzzák az állatról valamelyik remastered kiadvánnyal. Szóval létezik magas felbontású anyag ezektől az előadóktól analóg és digitális verzióban is.
A dinamika és a hangminőség között nem annyira szoros a kapcsolat, hogy ez alapján ítéljük meg egy kiadvány színvonalát. Dinamikát utólag növelni nem nagy dolog, erre már az analóg világban is volt lehetőség (ez a kompresszor édestestvére dinamika expander néven), a digitális világban meg végtelen szoftver képes rá. Ha lenne értelme, végtelenre is növelhetnénk a dinamikát, de minek?
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7441 üzenetére
"2. de legalább nem is rontja és ezt emelte ki kulcsfontosságúként, hogy tökéletesen megőrzi mindazt, amit az emberi hallás észlelni bír."
Hogy hol vannak a hallásunk korlátai, arról én még 2020-ban sem nyilatkoznék magabiztosan. Az emberi érzékelés néha csodákra képes. De persze nem a hitedet próbálom megingatni, hiszen az engem egyáltalán nem bánt. Sőt még egyet is értek veled abban, hogy a nem natív, upsampling anyagokat nem szívelem, de sokan imádják őket. Lásd az ilyen beavatkozást végző lejátszó szoftverek, D/A konverterek népszerűségét! A különbséget persze én is hallom, csak nem tartom pozitívnak.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7445 üzenetére
"Valakik valahol meghúzták a vonalat anno, így lett a 16 bit, a 44.1, a neveket tudjuk már betéve, aztán hogy most jó-e vagy sem.. ?"
A múltban sok határt meghúztak sokan, de legtöbbet már meghaladtuk, pedig az eredeti is vállalható volt. Van előnye a nagyobb felbontásnak, de tény, hogy a többség számára értéktelen. Millió felkiáltójel nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7454 üzenetére
"Nem érted (bocs, maximális tiszteletem Feléd). ELV.
Képzeld el a szalagot, ahogy fut a fej alatt X sebességgel.
Mindig van az a végtelenbe konvergáló, egyre kisebb időegység, ami alatt veszek egy mintát arról, hogy mi van a fej alatt."Nem értem, mit nem értek.
Álláspontunkban ott van lényegi eltérés, hogy a néha kivételező, de annál több felkiáltójelet használó hősünk állításával egyetértve szerinted (ha jól értem) az analóg felvétel/mágnesszalag végtelen felbontást képvisel, ami szerintem téves. A fotó negatívnál is van egy szemcseszám, ami korlátozza a kép fizikai felbontását, ugyanígy a mágnesszalagnál is megvan ez a felső korlát. Nem véletlenül kezdték növelni a szalagsebességet a stúdió magnóknál, hogy adott idő alatt hosszabb szalag és több mágnesezhető szemcse fusson a fej előtt. Tették ezt úgy, hogy egyáltalán nem volt olcsó a szalag, valamiért mégis meglépték egy olyan világban, amiben mindennek oka volt/van. Egy végtelen adatbefogadási képességgel bíró szalagnál miért tették volna ezt? Semmi értelme nem lett volna, hiszen a végtelen duplája is végtelen, de még a fele is pont annyi. Azt már csak halkan írom, hogy ahány szalagtípus, annyi eredmény, ami tovább bizonytalanít minket és a végtelen felbontásba vetett hitet.
A digitális mintavétel sűrűsége más tészta, ne keverjük össze a kettőt, de vannak párhuzamok a két eset között! A nagy felbontású digitális anyagnak sem csak az az előnye, hogy gyakrabban veszünk mintát, hanem a minták (bit)mélysége is nagyobb. (Lásd pl. analóg mágnesszalag szélességének növelése!) Ha ezt is elfogadjuk a felbontás részeként, akkor a mágnesszalagnál is megvan ez a korlát a szűkös jel/zaj viszony miatt, amiből fakadóan nem lehet 65-70 dB-nél nagyobb dinamika átfogást rögzíteni vele, ez pedig a végtelentől elég messze van.
No de erről miért is vitázunk? Onnan indultunk, hogy szerinted nincs hallható különbség az azonos gyökerű FLAC és a Wave állományok között. Ez egy tolerálható álláspont, bár én és azon a két teszten résztvevő 2x3 ember halljuk azt a különbséget, ami persze nem kell, hogy hasson rád. A valós idejű lejátszás és az adatmásolás nem teljesen ugyanaz a folyamat, tehát a veszteségmentes tömörítés még nem garantál mindent. Sajnos még két, amúgy bit-perfect lejátszást produkáló szoftver produkciójában is tetten érhető némi eltérés. Ez egyáltalán nem örömteli, jobb lenne, ha nem lenne, úgy mindannyiunk élete egyszerűbb lenne.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #7467 üzenetére
"a végén mégis az analóg az, ami jobban közelít egy élő/eredeti hanghoz"
Ez bizonyára így van. A 80-as években az audio CD megjelenésekor a reklámokban tökéletes hangminőséget ígért a digitális technika, ami nyilván becsapás volt, de a piaci igényeknek jobban megfelel, a hangstúdióknak pedig - a kezdeti nehézségek dacára is - sokkal praktikusabb a digitális technológia. Ez pedig nyomósabb érv, mint a vásárlók között alig kimutatható arányt képviselő hifisták elvárásai.
-
#92251648
törölt tag
"1 szubot szerintem sokkal nehezebb beállítani mint kettőt."
Általában így van. A hétvégén két szubsugárzóval sikerült az alábbi átvitelt összehozni egy 40 m2-es szobában (hallgatási pontban mérve). Egy szubbal ez nagyjából lehetetlen lett volna.
(Fázistoláson kívül nem használtunk elektronikus korrekciót.)
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #7641 üzenetére
Attól tartok, néhány hónap múlva Te sem leszel büszke a mostani mondataidra. Írom ezt úgy, hogy jelenleg három ismerősöm fertőzött és erősen szarul van, egyikük egy hete kórházban válságos állapotban 44 évesen. Ő és a másik kettő is sportos, életerős ember, akiken az influenza sok éven át nem talált fogást, de a Covid pár nap alatt ledöntötte őket. Mindenki csak addig okoskodik és poénkodik ezzel, míg nem lesz a környezetében egy hasonló eset.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #7658 üzenetére
Szerintem ne fokozd! Így is éppen elég hülyeséget írkáltatok már itt össze. Nekem tökmindegy, ki hogyan cseszi szét az életét, de ezzel nem veszélyeztetheti mások sorsát. No de maradjunk a hifinél, ahhoz (is) mindenki ért!
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #7669 üzenetére
"A mondanivalóm a hisztériára, és a szándékos manipulálásra, hangulatkeltésre vonatkozott."
No és ki kelti a hisztériát? Talán érdemes ezen kicsit elmélázni. Hisztériára azt lehet rávenni, aki hajlamos rá. Számomra sokkal irritálóbb a tagadó tábor által keltett hisztéria és ez teljesen független attól, hogy a magam egészségéért mennyire aggódom. Nem személyes véleményeket hülyéztem le, hanem egyesek hozzáállását, amiben a szolidaritás minimális szintje sem mutatható ki. Márpedig a szolidaritás és az empátia az intelligencia egyik fő megnyilvánulása.
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #7659 üzenetére
"Van esetleg infód arról hogy hétvégén lesz-e hifishow vagy sem?"
Évek óta nem foglalkozom vele, de úgy tudom, az ideit már a korai szervezés során lefújták.
-
#92251648
törölt tag
válasz alphamooncam #7672 üzenetére
""No és ki kelti a hisztériát?" A média."
Nem. A média - sötétebbik oldala - csak infókat szór a hisztériára fogékony tömegekre, amiket ők a maguk kitekert módján értelmeznek és adnak tovább. Pont így működik a HiFi-ben is. Egy szószóló megdicsér egy készüléket, aminek hatására néhányan vakon vesznek belőle és elkezdik ajnározni, miáltal pár nap múlva az összeset elkapkodják a boltokból. Majd a cuccok fél évvel később tömegével kerülnek ki a használt piacra, mert jön az új divathullám. Nem hiszem, hogy mindezért a szószólót lehetne felelőssé tenni.
-
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #7701 üzenetére
Ha esetleg megengednéd magadnak, hogy előre definiált indulat nélkül olvasd a szavait, talán más véleményre jutnál. Az intelligencia és műveltség egyik mércéje, mennyire vagyunk képesek elfogadni a mienktől eltérő véleményeket. A cikk írójának legdurvább felhasznált jelzője a "furcsa". És akkor most tekintsük át, itt, a kulturális szalonban milyen jelzővel illették őt! Szerintem nem ő áll bukásra.
Hogy melyikünk mennyire ért egyet a cikkíróval, az most tökmindegy, az írásnak teljesen más a jelentősége. Megmutatja, mennyire más a hozzáállása, látás/hallásmódja és a szempontjai egy praktizáló zeneipari munkásnak és a hifistáknak. A cikkből és a rá adott reakciókból szépen kirajzolódik, miért is nem értik egymást.
Az emlegetett mérnökbácsi közismert véleménye, hogy a lejátszó rendszer legfontosabb eleme a kábelezés. Aki szerint ez egy elfogadhatóbb vélemény a világ számára, az talán rossz irányban ül a paripán.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
Sajnos itt is kialakult a fekete és fehér oldal, mint a világban egyre több helyen és témában. És persze mindenki a másik tábort látja feketének és agymosottnak. Valamit nagyon elveszítettünk.
A "beszűkült f@sz" jelző szerintem némi indulatot jelez. No meg a kerülendőnek nevezett cikket rendre belinkelni... szintén érdekes eset.
-
#92251648
törölt tag
Nem tudom, van-e olyan téma a HiFi környékén, ami jobban megosztja a társaságot és durvább vitákat tud kirobbantani, mint a kábelek. Talán csak a téveszmék és dogmák támadása tud ilyen hatást elérni, ott néhányan már atomot is dobnának a másikra, ha megtehetnék. Néha azért próbáljatok pár percre kívül helyezkedni a sodráson, mert kívülről nézve enyhén szólva is - vérmérséklettől függően - bizarr/vicces ez a kardozás.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #7807 üzenetére
"Egyszerű példa: tigris forrasztgat, csati fúj, csati nemjó, bizti nemjó, végül kilökve mindent és jó. Fapaci átlibben hozzá egy akusztikai mérésre és eltorzul az arca, hogy "fiam, tockos, ez itt micsoda, az hova van téve, amaz miért ott van, kéne ide egy ez, oda egy az, meg amoda egy amaz, akkor talán közelebb lennénk a ..."
(Képzelt riport egy magyar akusztikakorrigáló szeánszról és szó nincs arról, hogy nem hinnék tigrisnek azzal kapcs. hogy valid amit csinál , csak a mértéke.. mintha én a 10 liter húslevesbe tennék egy csipet sót)."Dicséretesen eltaláltad a szög tompább végét! Pár hónapja számoltam, akkori állás szerint 1.152 hazai hifista és házimozis rendszeréhez volt eddig szerencsém mérés, telepítés és tanácsadás ügyben. Ez a szám azóta kb három tucattal emelkedett. Talán nagy bűnt nem követek el, ha kijelentem, van némi rálátásom a hazai lejátszó rendszerek színvonalára. Saját elveim és szempontjaim alapján a legtöbb lánc számomra elfogadhatatlan lenne, nélkülözi az alapvető emberi, esztétikai és műszaki logikát. Ezzel nincs baj, hiszen mindenki úgy élvez, ahogy tud, de olyankor azért össze szokott ráncolódni a tarkóm, mikor egy gyalázatos rendszer tulajdonosa nagy lendülettel és magabiztosan osztja meg készülék, alátét, csatlakozó és kábeltesztelős tapasztalatait. Véleményhez és annak publikálásához természetesen mindenkinek joga van, ami mellett harcosan kiállok minden vitás esetben, de (de!) egy gyalázatos akusztikai környezetben, egy minden lábára sántító rendszert hallgatva hozott végítélet mégis mennyire vehető komolyan? Tovább megyek: mennyire hasznos dolog ezeknek teret adni? Higgadtan vizsgálva ez simán dezinformáció, de a virtuális kommunikációs csatornákon nem látható, ki honnan, milyen dombon ücsörögve, milyen tudás birtokában nyilatkozik. Tehát itt minden szó ugyanannyit nyom a latban, hacsak nem alapítasz szektát (topikot, kulturális szalont, FB csoportot), ahol az alattvalók felturbózzák a hozzászólásaid virtuális jelentőségét. Csak arra kell ügyelned, hogy a másik tábor (mert ugye mindig van másik tábor) ritkán jusson szóhoz és ha ez meg is történik, azonnal kapja meg a hordónyi forró kátrányt a nyakába.
Félrevezetnék, ha nem emlékeznék meg arról a néhány száz, magas színvonalú rendszerről, amiket szintén volt szerencsém megtapasztalni. Némelyik minden elismerésemet elnyerte, pedig 30 éves hangmérnöki pályafutásom alatt azért láttam néhány komoly cuccot. Ám nem mellékes tény, hogy e rendszerek építői, használói nem aktívak a fórumokon, a FB csoportokban, elvétve találkozhatunk véleményükkel valamelyik zenei szakfelületen.
És hogy globális viszonylatban is el tudjuk helyezni az itteni szókarate jelentőségét és a "mindenki hallja, aki nem süket" kijelentés erejét, vegyük észre, hogy az emberiség 99,9999999999 %-a képtelen hallható különbségeket felfedezni a különböző kábelekkel szerelt rendszerek produkciója között, ámbátor ez a kérdés totálisan hidegen is hagyja őket. Ellenben túlnyomó többségük - az itteni (téves) értelmezéssel ellentétben egyáltalán nem pejoratív értelmű - placebo hatások között éli életét, alkot véleményt az általa érzékelt jelenségekről, hiszen az önszuggesztió, empátia és a fantázia alapvető emberi képességek, amik erősen megnövelik túlélési esélyeinket.
Olaj a tűzre: számomra sokkal sikeresebb az a személy és vélhetően ő maga is jóval boldogabb, aki képes magát olyan állapotba hozni, hogy magas szinten élvezi az életet, pl. az otthoni zenehallgatást. Sokkal szomorúbbnak látom azt az esetet, mikor egy méregdrága rendszer birtokában a folyamatos csereberélés, tuningolás dacára sem képes erre valaki. A placebonak itt is komoly szerepe van, csak éppen nehezen elítélhető.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #7842 üzenetére
Beleszámoltam a már meghalt és még meg nem született egyedeket is. Vagy csak túl nagyot akartam mondani.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #7847 üzenetére
"Én abban a zavarbaejtő tapasztalatban részesültem, hogy ha mindent jól csinálok egy erősítőben (táplálás, bemeneti RF-szűrés, kimeneti RF-szűrés (a visszacsatolás miatt), stb stb.), akkor a legkülönfélébb felépítésű erősítők is egyformán szólnak."
Detto, csak én a PA rendszereknél tapasztaltam ezt. A gagyi és a csúcs kategóriában minimális minőségi szórás van, de a kettő között a káosz tobzódik.
-
#92251648
törölt tag
"Egy DSD felvétel sem a formátum miatt jó, hanem a mögötte lévő komolyabb stúdiómunka miatt jó. Fapaci gondolom erről beszélhetne, ők csináltak nemrég DSD felvételeket. Ott sem lesz hatalmas különbség a PCM és a DSD között. Biztos rá lehet majd fogni, hogy olyan a difi mint egy 16 bit PCM meg egy 24 bit PCM között. És? Egy gyenge rendszeren mindkettő gyengén fog szólni."
Sokat lehetne erről írni, de ez a topik túl szűk és más irányultságú hozzá. Szóval most csak röviden:
A DSD mögött nincs "komolyabb stúdiómunka", sőt sokkal kevesebb van, mivel a DSD formátum jelenleg nem editálható olyan szabadsággal, mint a PCM, amiben gyakorlatilag bármit meg lehet tenni. Nagyon kevés (és nagyon drága) szoftver tud csak néhány alap beavatkozást végezni a DSD anyagon, komolyabb módosításokat, effekteket nem lehet alkalmazni. Hogy a DSD kiadványok mégis jobb minőségűek általában, annak oka inkább az alkalmazott eszközök és stáb, illetve természetesen a produkció igényességében keresendő. Ezt akár nevezhetjük "komolyabb stúdiómunkának" is a minőséget tekintve, de a munka mennyisége inkább kevesebb a DSD projecteknél.
A My Reel Club terveink szerint egy ismeretterjesztő rendezvény sorozat lenne, de a járvány miatt le kellett állnunk vele tavasszal. A télen 4 összejövetelünk volt, amiken közönség előtt készítettünk akusztikus produkciókról hangfelvételeket sokféle formátumban (soksávos digitális DSD, DXD és sztereó analóg szalag). Ezeket később meg is kapták az érdeklődők, illetve néhányan az utómunka során is jelen lehettek. Fő célunk az, hogy megmutassuk az érdeklődőknek, valójában mi folyik a stúdiókban. Reményeim szerint ezzel sikerül sokak szemét felnyitni és talán kicsit kevesebb tévhit és dezinformáció kering majd a hifisták között a témában. A jelenlegi helyzet mindenképpen elkeserítő. Akinek csak egy kicsi rálátása is van a stúdiók világára és a zenei iparra, az szomorúan fogja a fejét a hifista fórumokat olvasva. Jó lenne ezen változtatni, Koscsó "Kaef" Ferivel mindketten ezen az állásponton vagyunk.
A felvételeknél törekszünk az egyszerűségre, semmilyen, vagy csak nagyon minimális utómunkát végzünk az anyagokon. Némelyik már kapható a Native DSD oldalán, ahol elég komoly népszerűséget értek el, még az áruház sikerlistájának élére is felugrott némelyik. A világ minden részéből vásárolják őket és nagyon jó visszajelzéseket kapunk. Elérhetőek LP-n és analóg szalagon is, de én a terjesztéssel nem foglalkozom, ezt Feri intézi.
Merging rendszert használunk, ami talán joggal nevezhető a jelenlegi világ technikai élvonalának. Egy speciális Luxor PC-n futtatott Pyramix szoftverrel rögzítjük és mixeljük a 3-4-5 sávos anyagot. Elég komoly mikrofonokat, Ravenna hálózatba kötött Merging Anubis és Hapi A/D - D/A interface-eket használunk, amik képesek nagy felbontású PCM, DXD és DSD formátumok natív kezelésére.
A DSD hangfelvételek elég ritkák a speciális technikai szükséglet és a korlátozott utómunka miatt, idehaza pláne nagyon kevés ilyen anyag készült eddig. Számomra is újdonság volt ez a világ, tavaly ősszel meg kellett tanulnom, hogy érdemben tudjam segíteni a projectet. Sokat kísérleteztünk az elkészült anyagokkal, formátumokkal, konverziókkal. Nem kevés tanulság gyűlt már össze, amik néhány korábbi véleményemet megváltoztatták, némelyiket pedig megerősítették.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
"Ha PCM lett volna a kimenet akkor is éppolyan jól szólna mint a DSD, a befektetett munka minősége miatt. Nem a formátum miatt."
Ennyire azért nem egyértelmű a helyzet. Vannak felvételeim, amik egy időben, ugyanabból a forrásból, azonos hardverrel és eljárással készültek PCM és DSD formátumban. Nem igazán csereszabatosak, ami részben abból következik, hogy a DSD hallhatóan jobban tűri, követi le a dinamikai történéseket, több túlvezérlést is visel el (ami számomra új infó volt). Lejátszásnál pedig erősen beleszól az ítéletbe, hogy a D/A melyik formátumot kedveli jobban, lelke mélyén melyiket használja (közülük sok kéretlenül is konvertálgat).
A DSD anyag PCM-be konvertálása lejátszás közben a DSD szinte összes előnyét kiöli, szóval akinek nincs natív DSD képességű eszköze, az nem tudja megtapasztalni a szerintem nem kicsi különbségeket. Ilyen rendszerbe szerintem teljesen felesleges DSD anyagot tolni, csak a helyet foglalja.
De ahogy Te is mondod, a kiadványok szubjektív hangminősége nem, vagy csak nagyon kicsit múlik a formátumokon. Sokkal lényegesebb a felvételi eljárás és a produkció igényessége. A jól sikerült anyag minden formában élvezetes lesz, a gagyin meg a DSD sem segít.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #71562240 #8032 üzenetére
"Az analóg felvételek digitalizálására is érvényes, hogy alkalmasint nem párhuzamosan készült róluk a két kódolás, hanem PCM-ből tovább a "DSD"."
A DSD formátum létrehozásának eredeti célja a régi analóg felvételek magas minőségű, digitális archiválása, ennek köszönhetően nagy mennyiségű, eredeti DSD anyag áll a kiadók rendelkezésére. Ám a SACD bukása miatt ezek nagy részét csak valamilyen PCM módozatban adták ki.
-
#92251648
törölt tag
"Álszerénység-mentes választ kérnék: ezek ugye sokkal jobban szólnak, mint a zeneipar átlagos kiadványai?"
Nem. A My Reel Club nem arra vállalkozott, hogy a világ legjobb felvételeit készíti el, erre nincs is lehetőségünk. Mi inkább tanulságokkal szeretnénk szolgálni. Az általunk készített anyagok a legtöbb lejátszó berendezésen, zenehallgatási helyzetben élvezhetetlenek nagy dinamika tartományuk miatt.
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #8146 üzenetére
A fejhallgatózás nem HiFi?
Ha fejhallgatóval hallgatok zenét, nincs hangerőkorlát, tehát ezt a műfajt nem szoktam halkan művelni, így a kérdésedet nem tudom megválaszolni.
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #8151 üzenetére
Kicsit számoljunk! Egy lakószoba alapzaja jellemzően 35-40 dB SPL környékén van az extrém eseteket nem számolva. A kommersz zenei kiadványok dinamika átfogása 20-35 dB, tehát ha egy lejátszó berendezés képes 80 dB SPL csúcsszintű hangnyomást kelteni, akkor elvileg képes megmutatni a felvétel dinamikai teljességét. Erre a közepesen gagyi szinttől felfelé minden rendszer képes. Mi a My Reel Club anyagainál 55-60 dB dinamikával operálunk, ami nagyjából azonos az élő megszólalás dinamikájával (mértük a helyszínen). Ilyen átfogás megmutatásához a hallgatási pontban mért 100 dB körüli csúcsszintű, viszonylag alacsony torzítású (!) hangnyomásra képes rendszer szükséges. No ez az elvárás már megtizedeli a mezőnyt. És akkor most el lehet gondolkodni, joggal kérik-e számon a hifisták a zenei kiadványok nagyobb dinamikáját.
-
#92251648
törölt tag
Kaptam már olyan visszajelzést, hogy valamit elrontottunk, mert nagyon halk a műsor. Aki nem képes agyban értelmezni a dinamikai jelenségeket, az arra számít, hogy a tuttik hangosabbak lesznek egy nagy dinamikájú felvételen, pedig valójában a halkabb történések lesznek halkabbak. Ez pedig néhányaknál orgazmus helyett fanyalgást idéz elő.
Ez a problémám általában a hifisták vitáival. Úgy esnek egymásnak, hogy alapfogalmakkal, zenei jelenségekkel sincsenek tisztában. Így viszont nem lehet vitatkozni, csak veszekedni.
-
#92251648
törölt tag
válasz bkercso #8160 üzenetére
"100dB-en már sok átlagos lakószobában gerjed ez-az, pl. ablaküveg, csecsebecsék a polcon, kábel"kötegek" stb. Ekkor oda a kis torzítás, akármilyen jó a rendszer."
Így van. Sokékezetes kolléga nagyon elmerült az elektromos teljesítmény és az elmélet bugyraiban, pedig a rendszer része a szoba is.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #8170 üzenetére
"20 évvel ezelőtt nem voltam képes egyetlen Sz.G. albumot sem végighallgatni, mert az összes ugyanolyan "szarul" szólt... Ma nem így hallom..."
Talán a lejátszó rendszered legfőbb eleme, Te magad is változtál. A zenehallgatáson, befogadáson is van mit tanulni.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #8180 üzenetére
"Pár éve tudok örülni neki úgy, hogy nincs semmi kifogásom a hangzásával."
Ez a jó rendszerek legfőbb képessége. Vakteszteken nem derül ki.
-
-
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #8222 üzenetére
Nem akarok belecsapni, mert ilyenkor az elméleti és a gyakorlati oldal száll reménytelen harcba. Szócséplés helyett inkább tessék kipróbálni, hogy a FLAC állományt és az abból kicsomagolt Wave anyagot egymás után meghallgatod. Ha nem hallasz különbséget, a kérdés részedről zárható.
-
#92251648
törölt tag
válasz fericske #8244 üzenetére
"Van az, hogy a természet körforgása, meg időnként minden megismétlődik, kezdődik elölről.
Ez tuti így van, mert példának itt ez a topik ami öt oldalanként ismétli önmagát."Maga a HiFi és a hifisták is néhány oldalanként ismétlik magukat több évtizede. Ugyanazokat a vitákat folytatjuk le a 60-as évek óta, csak néhány szó változott a mondatokban, de a hozzáállások, irányvonalak változatlanok.
-
#92251648
törölt tag
válasz fericske #8287 üzenetére
"Nem vagyok irígy természetű, de azért egy kicsit irígylem a zenészeket(tehetségeket), és sajnálom, hogy nincs ilyen vénám. Ők csak csinálják és élvezik, nem vacakolnak. Jó, persze hangszereket válogatnak, stúdió eszközöket ha úgy van, de akkor is, nna... "
Megértelek és egyet is értek veled, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a zenészek között is zajlanak viták, vannak táborok, irányvonalak és divathullámok is természetesen. Ott is megy a tesztelgetés, milyen húr, milyen húrláb, milyen erősítő, milyen hangsugárzó mit produkál. Ami nagyon más a HiFi-hez képest talán az, hogy még egyszer sem láttam hajba kapni két zenészt azért, mert más húrt használnak, vagy mert az egyik Fender, a másik Gibson párti. A hifisták viszont simán keresztesháborút indítanak egymás ellen ahelyett, hogy mindenki nyugodtan használná, ami neki tetszik. No meg a magyarázatok... lásd az itteni diskurzust is, amiben több/kevesebb háttértudással győzködik egymást arról, hogy mit (nem) kellene hallaniuk. Minimum furcsa.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #8412 üzenetére
No és melyik a hosszútávú élvezet az említett opciók között?
Pl. én Afrika mániás vagyok, kb 20x jártam már ottani országokban. Ezzel egy komolyabb HiFi rendszer árát elköltöttem, de egyáltalán nem bánom, hogy nem készülékekbe toltam azt a pénzt.
-
#92251648
törölt tag
válasz funkmester #8399 üzenetére
"Ti is eszrevettetek, hogy a feefiak sokkal igenyesebbek a hifire? Itt a forumon holgyek is vannak?"
Igényesebbek? Eddigi tapasztalataim alapján pont nem így látom.
Nem az igényességben van nagy eltérés, hanem a zenehallgatás módjában, céljában. Az AVX-en egykor volt két lány hobbitárs, be is vásároltak pár cuccot, de már mindketten felhagytak a hobbival.
-
#92251648
törölt tag
válasz dgyuri0123 #8420 üzenetére
"De azért nem adtad el miatta a rendszeredet, nemigaz? Ergo most sem valami fostalicska rendszeren hallgatsz zenét, nemigaz? Ha választanod kellene, hogy a jelenlegi hifid, vagy életedben 1x Afrika, akkor is Afrikát választanád?"
Ha nem is kizárólag ezért, de bizony eladtam a full Naim rendszerem, mert nyomasztott, milyen sok pénz áll benne, amit számomra élvezetesebb dolgokra is költhetnék. Jelenleg az akkori lánc árának negyede áll HiFi-ben nálam, bónuszként semmivel sem érzem gyengébbnek a minőségét, de ez már egy másik történet.
Afrikába, Maldívra is el lehet jutni olcsón, ha az ember némileg talpraesett, el tudja engedni az 5 csillagot és nem utazási irodákra bíz mindent. No és persze gagyi HiFi rendszert is lehet drágán venni.
-
#92251648
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Netfone
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- TP-LINK routerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mazda topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DUNE médialejátszók topicja
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- További aktív témák...