-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #9863 üzenetére
Ne bántódj meg és nem is feltétlenül neked írom, de egy csoda tud lenni, ahogy a hifisták a megtapasztalt hangzást jellemzik. Tudom, nehéz ügy, de nem is lehetetlen. Pl. a zenészek órákon át tudnak beszélgetni hangszerek, zenekarok hangjáról úgy, hogy nem értik félre egymást. A hifistáknál van 4-5 jelző és szempont, ezekkel próbálnak mindent kifejezni. A Te szóhasználatod legalább egyedi volt.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9866 üzenetére
A sikeres kommunikáció egyik feltétele a közös szókincs, ami minden szakmánál adott. HiFi nevezetű szakma ugyan nem létezik, de - néha könnyedén, néha fájdalmasan - keveredik benne a fizika, zeneművészet, esztétika és a hangtechnika, tehát szerintem célszerű lenne az ezekben használatos fogalmakat, paramétereket, jelzőket alkalmazni. Ehhez persze kell némi háttértudás, amihez meg némi munka szükséges, de ugye tisztában vagyunk vele, hogy a legtöbb hifista számára könnyebben megugorható feladat egy több millió forintos lejátszó rendszer megvásárlása, mint egy minimális önképzés.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9871 üzenetére
"Persze lehetne valamiféle tematikus "Hifi suli", mint ahogy a Zsolt Audioban volt is hasonlóról szó(talán te is részt vettél volna benne), de azért nehéz összehozni egy ilyet rentábilisen."
Valóban volt egy ilyen ötlete Zsoltnak pár évvel ezelőtt, de nem igazán a hifizésről szólt volna, inkább a zenehallgatási kultúra fejlesztése lett volna a célunk. Sokat beszélgettünk róla, de aztán nem valósult meg.
A MRC is alkalmas lenne ilyen ismeretterjesztésre, ha végre túl lennénk a járványon.
Az én előadásaim inkább szakmaiak, nem feltétlenül a hifizésről szólnak, de persze sokszor szóba kerül az is elrettentő példákban.
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #9882 üzenetére
"Ha két napra nincs net, akkor mi van? Ha meg eltűnik a streaming vagy a teljes net, akkor már rég megette a fene a nyugodt zenehallgatást."
Attól tartok, ha megérjük, hogy napokig nem lesz Net, akkor áram és víz sem lesz, szóval nem a zenehallgatás módja lesz a legnagyobb problémánk. Szóval ez az érv hozzád hasonlóan számomra sem dönti el a pert.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9919 üzenetére
"... ha megnézzük a hosszú hifizés után révbe értek rendszereit és összevetjük őket, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyon sok különböző hangot fogunk látni."
Nyilván sokféle végső megoldás létezik, de amikkel én eddig találkoztam, azok között van egy erős hasonlóság. Mégpedig hogy egyikben sincsenek woodoo, széttuningolt varázslások és viszonylag egyszerű, könnyen átlátható a rendszerek felépítése, kezelése.
-
#92251648
törölt tag
válasz #03969024 #9922 üzenetére
"Párhuzamként hoznám a fotó, vagy videotechnikát. Ott is az eredeti szerint ítéljük meg a minőséget, s úgy vélem, ott nincs is annyi egyéni ízlés..."
Ha valamiben nem érdemes keresni az "eredetit", az pont a fotográfia és a videótechnika. Én idesorolnám a hangtechnikát is, bár itt már vannak kivételek és vitás kérdések.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9929 üzenetére
"Naaa, egy bitang tápkábel csak volt bennük. Amúgy mit jelent, hogy viszonylag egyszerű, meg átlátható? Vagy pontosabban mi ennek az ellentéte? Hogy kéne ezt elképzelni?"
Miért ne lett volna tápkábel? Az csak nem számít tuningnak, hogy áram alá helyezzük a berendezéseket.
Átlátható, egyszerű rendszerekről írtam, amik kevés készülékből álltak, felesleges szolgáltatások és csicsák, no meg divathullámok hatása nélkül. Megnyugvást nyert hobbitárs ismerőseim hifista pályafutása kivétel nélkül ilyen rendszerekbe torkollott. Nem fórumoznak, nem bújják a tesztbeszámolókat, sok éve nem változtattak a rendszeren, csak élvezik a zenehallgatást. Én ezt gondolom révbe érésnek.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9934 üzenetére
Karácsony környékén jártam egy régi barátomnál nem HiFi ügyben. Egykor ő is aktív volt a fórumokon, néhány tesztet közösen csináltunk, publikáltunk évekkel ezelőtt, aztán leszokott az írásról, majd a fórumok olvasásáról is. A rendszere kb 6-7 éve változatlan: Naim CD5, Naim XS, ProAc R3.5, alap Naim kábelek. Semmi spéci állvány, alátét, kék golyók, tápszűrő, Unicumos üveg, DSP, EQ, csak egy jó szoba, rengeteg lemez és élvezetes hangzás. Mikor megkérdeztem, nem akar-e fejleszteni, csak annyit kérdezett vissza, hogy "Minek?"
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #9944 üzenetére
Javaslom, engedjük el ezt a JÓ hifista versus méréspártiak ellentétet, mert így kisarkítva butaság. Néhány embernek van műszaki érdeklődése, szereti tudni, mi hogyan működik és szeret egy egzakt támaszt kapni a véleménye mögé. Ettől talán még lehet JÓ hifista, ha egyéb érzékszerveire is mer hallgatni. Nem hiszem, hogy rossz autóvezető az, aki rendszeresen megméri a guminyomást és az olajszintet, ez még elég messze van a szakbarbárságtól. Másoknak meg elég, hogy be tudják kapcsolni a készüléket, vagy be tudják indítani az autót. Az persze más kérdés, ha valaki hevenyészett torzításmérés alapján választ DAC-ot magának, ez a méréstechnika lehetőségeinek félreértelmezése, vagy simán tudatlanság. Erre volt példa a pár nappal ezelőtti beszélgetés a topikban.
Az idézett cikk mondandója is inkább az, hogy merjünk szubjektívek, érzelgősök lenni. A gyakran citált vaktesztek pont ezt ölik ki a hifiből, szerintem tévesen. A vaktesztelők a hangzást tekintik egyetlen szempontként, márpedig mikor otthon leülünk zenét hallgatni, hat ránk a készülékek látványa, a márkanevekhez, kereskedőkhöz fűződő érzelmi viszonyunk, az előítéleteink, technikai és zenei háttértudásunk. Ha mindezt kivesszük a képletből, egy szürke, dögunalmas világba kerülünk. Ugyanide vezet, ha állandóan mások szavára hallgatunk és azt lessük, ez a kütyü mások szerint JÓ vagy ROSSZ, leginkább erről szólnak a fórumok is. Ezzel a hozzáállással elveszítjük a felfedezés, saját tapasztalás örömét. És a mai HiFi pont e kérdésben ellenszenves számomra, mert leginkább arról szól, hogy mindenki jól akar járni és a legolcsóbban hozzájutni a legjobbhoz. Innen kezdve ez nem több, mint egy vásárlási verseny.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz btraven #9956 üzenetére
"Sajnos ez nagyon kevés info, bizonyos lemezeknek annyi verziója van hogy Dunát lehet rekeszteni velük, például, japán, német, amerikai kiadás, ilyen év, olyan év, ilyen remaster, olyan remaster."
A mainstreamben így van, az igényesebb műfajokban nem. De miért is mondogatod ezt mindenhol?
-
#92251648
törölt tag
válasz btraven #9989 üzenetére
Ne keverjük a különböző helyi kiadásokat és a remaster-eket! Az 1972-ben rögzített és 1973-an kiadott albumból messze nincs annyi master, mint érzed. Hivatalosan egy eredeti (1973) és négy remastered verzió (1979, 1992, 2003, 2011) létezik belőle, illetve Alan Parsons quadro próbálkozásai és egy 5.1 sávos SACD kiadvány (2003). Az elmúlt fél évszázadban elég sok adathordozó formátum érkezett a piacra, ezeken is rendre kiadták az albumot, de csak ezek miatt az eredeti zenei anyagon és a sztereó keverésen nem változtattak. Nem véletlen, hogy újra és újra foglalkoztak az anyaggal, hiszen minden idők egyik legjobb rocklemeze és a 2. legnépszerűbb zenei kiadvány 50 millió feletti példányszámmal.
Más világ volt a 70-es években, akkor szinte országonként történt a lemezkiadás, míg ma a nagy kiadók és leányvállalataik, helyi irodáik lefedik az egész világot. A Pink Floyd akkori kiadója, a Capitol Records nagyon sok országban értékesítette az albumot a helyi kiadókon keresztül, ezért, meg persze a rengeteg, kevésbé legális kiadvány miatt olyan hosszú a lista, amit találtál. Magyarországon a Ring kiadó neve alatt jelent meg.
-
#92251648
törölt tag
válasz Plexicushio #9997 üzenetére
"... sablonos 4/4-es alap hatásvadász gagyi szint"
Pár évvel ezelőtt keveredtem vitába egy valamilyen techno (bocs, nem ismerem a pontosabb műfajneveket) producerrel, aki azzal érvelt valamelyik aktuális sztár kiadványa mellett, hogy vegyem már észre a zsenialitását, végre valaki szakított a 4/4 ütemmel. (Persze 4/4 volt, csak hősünket megzavarták a triolák és felütések.) Eleinte azt hittem, csak poénkodik, de végül beláttam, komolyan gondolja. Csipetnyire sem zavarta, hogy az ázsiai, amerikai és európai népzenében is évszázadok óta létezik a 3/4 és 6/4 és 6/8 és 7/8 és 9/8, meg ezeknél bonyolultabb ritmus és persze a klasszikus, jazz, rockzene is régóta alkalmazza őket. A popzenéhez szokott fülnek nyilván a 4/4 az egyetlen ismert képlet.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #10049 üzenetére
"Meg azon agyalok, ha egy Roon Core-ra két DAC-ot kötök USB-n, akkor mindkettőt látva hozzá tudom-e rendelni őket 1-1 különálló zónához. Szerintem igen, de majd erre is várnék vkitől bizonyosságot, aki már próbálta."
Igen, működik. Az én asztali gépemen 3 hangkártya lóg, a Roon mindet látja, választhatok is közülük, de a nagy zenét nem ide, hanem a Roon végpontként működő media playerre streamelem.
"Másik: végeszközt (erősítőt) tud kikapcsolni a Roon ?"
Nem tudok ilyen lehetőségről, csak a lejátszási paramétereket lehet állítani eszközönként.
[ Szerkesztve ]
-
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #10068 üzenetére
"Nem lehet, hogy nem vesszük ezt az egész fórumosdit meg hifit egy picit sem komolyan?"
Én csak a magam nevében nyilatkozhatom: nem veszem komolyan egyiket sem. A hagyományos hifizéssel évekkel ezelőtt felhagytam, a fórumokra beszélgetni járok, főleg mert a járvány miatt többnyire itthon dekkolok. De persze ezt is el lehet túlozni, így most szolidaritásból én sem írok ide minimum 2 hétig.
-
#92251648
törölt tag
válasz AMDFan #10280 üzenetére
Ez az átviteli karakterisztika jellemzően a kis membrános hangszórókkal szerelt hangdobozoknál és viszonylag kis méretű szobákban (meg az akciófilmekre rendeltetett házimozikban) népszerű beállítás. Ahogy növeljük a méreteket, egyre inkább a lineáris átvitel lesz a kívánatos. Mondhatjuk, hogy szubjektív kérdésről van szó, de én nem nagyon tekergetném a görbéket. Ha már High Fidelity, akkor halljuk azt, amit a stúdióban beállítottak! Ha mégis hiányérzetünk van, akkor az általában a lejátszó rendszer hibájára, vagy mezei ízlésficamra utal. A 90-es évek komikus EQ divathulláma fura hangzásokat hozott a hifisták otthonaiba, minden felvételnél máshova tologatták a pöcköket, de idővel mindenki rájött, hogy felesleges tekergetni, az arányok szépen be vannak állítva már a felvételekben. Persze mindig lesznek olyanok, akik szeretik a világot valamilyen színes üvegen át szemlélni és nem különösebben foglalkoznak az alkotók szándékaival. Ez sem hiba, csak egy másik hobbi.
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #10321 üzenetére
"Szeretem a visszhangot..."
Ez jó hír, mert én meg lerakatot keresek a sok felesleges visszhangnak, amit más hifisták szobáiból kiszippantok.
u.i.: Bűnösséged belátása könnyebben menne, ha elfogadnád, hogy a hangfelvételekben pont annyi zengés van, amennyi kell. Nem kell azt nekünk már otthon felsóznunk.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #10325 üzenetére
"'Miben kereshetnék egy kis elégedetlenséget, jó hazai hifis módjára? "
Ez lehetne az egész topik legfőbb kérdése.
A folyamatos, maximum a vásárlások utáni pár napra elcsituló elégedetlenség nem csak a hazai hifistáknál érhető tetten. A teljes hobbi átalakult és mára leginkább vásárlási lázzá, permanens tesztelgetéssé és cserélgetéssé vált.
-
#92251648
törölt tag
Ezerszer szálltam vitába ebben a kérdésben, már semmi kedvem hozzá. Bátran gondolja mindenki azt, amit szeretne és amit az előítéletei, információi és azok hiánya lehetővé tesznek! Számomra már elfogadott tény, hogy ha megkérdezek egy hangfelvételről 10 hifistát, 10 féle választ fogok kapni. Ez jól jellemzi, mennyire érdemes komolyan venni a laikus visszajelzéseket, amiket persze butaság lenne teljesen figyelmen kívül hagyni, de amíg nincs bennük egység, sőt sokszor teljesen ellentétesek, nem lehet mit kezdeni velük.
Nem a finnyáskodás a gond a hifistáknál, hanem hogy nem látják be elenyésző piaci erejüket és hogy a hangfelvételek többsége nem nekik készül, hanem a fizetőképes tömegnek, azok igényeinek megfelelően. El lehet várni egy Daciától, hogy hozza a 30 milliós luxusautók kényelmét 3 millióért, csak ez nem igazán reális, mert a Dacia nem a gazdag és igényes rétegnek készül.
A fórumokon pár évente visszatérően felbukkan a kezdeményezés, hogy legyen egy lista a kiemelkedően jó hangzású albumokról. Nagyon tanulságos követni ezt a párbeszédet, én popcornt is szoktam magam mellé készíteni ilyenkor. A legszebb rész, mikor hősünk felsorol 10 albumot, ami számára a legjobb hangminőséget képviseli, majd jönnek ketten, akik a tízből ötöt azonnal hallgathatatlannak minősítenek. És ez eddig minden esetben így történt, mióta én a hazai HiFi fórumokat követem (kb 2002 óta).
A zenésznek a stúdióban minden lehetősége megvan, hogy beleszóljon a produkcióba, hangzásba, sőt áldása nélkül az anyag nem is adható ki. Ennek fényében kissé bizarr, ha valaki az általa jóváhagyott anyagot kritizálja. Természetesen mint minden szakmában, a hangászok között is sok a tehetségtelen, tudatlan, beletojós kolléga. De ennél jóval nagyobb gondnak érzem, hogy a hangmérnöki feladatok túlnyomó többségét olyan emberkék végzik el, akik nem hogy nem vettek részt semmiféle hangmérnöki oktatásban, de alapvető zenei és műszaki infókkal sem rendelkeznek, csak betanított munkásként nyomogatják a gombokat. Ez egyaránt érvényes a hangfelvételekre és a rendezvények hangosítására is. A közönség persze mindenkit hangmérnöknek tekint, akit egy hangmixer mögött lát, ám ebben az országban évente átlagosan 6-8 hangmérnök és kb félszáz hangmester kerül ki az oktatásból, miközben több ezer hangmérnöki állás, feladatkör van (a járvány miatt most éppen kevesebb). A gagyi tanfolyamokat, gyorstalpalókat nyilván nem számolom ide, azok csak megnövelt arcméretet adnak, tudást nem.
Mindegy, hagyjuk ezt a témát, mert szerintem már a hifisták agyára megy és teljesen meg is értem őket! Aki tájékozódni szeretne a hangstúdiók, hangmérnökök tevékenységéről, az megtalálja a módját, a többiek meg csak ismételgetik ugyanazt a 4-5 mondatot évtizedek óta. A kórházi WC állapotáért is rendre az orvost teszik felelőssé a népek, pedig bizonyosan nem ő rajzolt fekáliából hímtagot a falakra.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #10341 üzenetére
A Roon minden indításkor átnézi a gyűjteményt, ez normális. Nálam kb 15 másodperc alatt ellenőrzi, volt-e változás, aztán megnyugszik, de folyamatosan figyeli a lemez tartalmát a megjelölt mappákban.
Az 1.8 frissítéssel néhányaknak meggyűlt a baja, leginkább a grafikai megjelenésről voltak panaszok. Pár órája kiadtak egy hibajavítást, ami ezeket orvosolja. Nálam eddig sem jelentkeztek.
A mobil app-ra is van panasz, de ezek többsége felhasználói hülyeség. A Roon az elmúlt napokban minden lehetséges felületen javasolta, hogy előbb az app-ot, aztán a core-t frissítsék, de persze ezt nem sikerült mindenkinek értelmeznie és most pityeregnek a fórumokon. Én úgy csináltam, hogy javasolták és pont olyan stabilan működik a rendszer, mint a frissítés előtt, csak sokkal jobb, informatívabb, logikusabb lett a felület.
-
#92251648
törölt tag
válasz crissprivat #10386 üzenetére
"Lehet venni elég jó akusztikai panelokat. Hogyan, hova és mennyit célszerű alkalmazni?"
Mennyi sót célszerű az ételbe tenni? Annyit, amennyire szükség van. Ne "JÓ" akusztikai panelt akarj vásárolni, hanem a szobád akusztikai problémáihoz illeszkedőt!
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Dorian #10395 üzenetére
A maximális kivezérlés nem csak a potmétertől függ, hanem a bejövő jelszinttől és a terhelő impedanciától is, ezért a gomb skálája erősen elnagyolt infót ad.
A konkrét készülék ismerete nélkül csak általános választ lehet adni. Az erősítő - mint neve is mutatja - a jelet erősítő valamilyen szorzóval. Az említett dB skálázás ideális esetben annyit tesz, hogy a névleges teljesítményt 0 dB állásban kapjuk meg, amennyiben a bejövő jelszint (specifikációkban bemeneti érzékenység) is a névleges szinten van. Ha utóbbi adott, akkor a dB skálázás mutatja a potméter állásától függően változó teljesítmény relatív szintjét (mivel a dB eleve egy viszonyszám), azaz a szorzószám alakulását.
Mindez persze csak a mesében és konstans jelekkel jön össze, a valós zenehallgatás során soha.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #10393 üzenetére
"Régebbi erősítőkön volt kapcsoló amivel sztereóról át lehetett állítani mono-ra. Ekkor tulajdonképpen mi történik sztereó forrásanyag esetén?"
Elektromos átkötés jön létre a két csatorna között, azaz mindkettőn ugyanaz a jel közlekedik tovább, ami a két csatorna jelének szummája.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #03969024 #10407 üzenetére
"Egy biztos: bármelyik frekvencia azonnal "megérez" bármiféle diszkontinuitást, tehát felismeri az éleket, sarkokat, síkokat, üregeket, egyszóval az eltérést a számára ideális gömbfelülettől."
... nyilvánvalóan ezért próbálják a gömbformát elérni az igazán nagy énekesek is. -
#92251648
törölt tag
válasz Balázs Z. #10461 üzenetére
Sokfélék vagyunk sokféle elvárás csomaggal. Én nem tudok számomra elfogadható új gyári hangsugárzót otthonra 500e Ft alatt, de rögtön hozzáteszem, hogy utazásaim során élvezettel tudok hallgatni egy hordozható JBL-t. Tőlem függetlenül Te bármelyikbe beleszerethetsz.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #10463 üzenetére
"Paci: Nekem inkább egy utazó JBL mint egy tizenpárliteres rendszer"
Egyszer fotóstúrán az Alpokban néhány napra egy tradicionális olasz kúriában szálltunk meg, aminek volt egy belső udvara. Ott gyűltünk össze esténként a csapattal vacsorázni, borozni, pihegni. A padló rusztikus térkő, a 4-5 m magas falak régi, csupasz téglából némi borostyán fedéssel, felettünk a csillagos ég. A kis JBL-t betettem az udvar sarkába és Spotify-ról sűrítettem az étert (Metheny, Sade, Bliss és hasonló andalgások). Hallottam már néhány rendszert életemben, de az egyik legvarázslatosabb zenehallgatási élményemet abban az udvarban szereztem és ahogy elnéztem a társaságot, ők is hasonlóan éreztek.
-
#92251648
törölt tag
"+ volt már úgy elég sokszor, hogy kiválónak mért eszköz nem szólt jól a való életben."
Jelszint, zaj és THD mérés alapján biztosan nem lehet következtetni egy digitális készülék hangzására és a SINAD (SIGNAL-TO-NOISE-AND-DISTORTION RATIO) mérés kb ennyiből áll.
Lehet lobogtatni a gyanútlan hifisták megtévesztésére, hiszen hangminőség MÉRÉS, csak hát nem egészen erre lett kitalálva, hanem FM rádiók vételi érzékenységének ellenőrzésére.
-
#92251648
törölt tag
válasz Eugene Roe #10512 üzenetére
Érdekes felvetéseket írtál. Megérnének egy kiadós beszélgetést.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #10517 üzenetére
Nem tudom, mennyire nézegetsz pl. hifis FB csoportokat, de ott egyre inkább masszív tényként kezelik ezeket a ranglistákat, hála a tudatlan moderátoroknak. Riasztó jelenségnek gondolom, de persze nem ez az első vadhajtás ebben a hobbiban, a többit is túléltük valahogy.
-
#92251648
törölt tag
válasz Dißnäëß #10525 üzenetére
Megfontolásra javaslom az alábbi kérdéseket.
Ha a TIDAL maga állítja elő az MQA anyagokat, miért nem teszi ezt minden felvétel esetében? (Szerintem nem teheti meg.)
Milyen jogi felmentést sikerült szerezniük a kiadóktól, aminek birtokában belenyúlhatnak egy jogvédett anyagba? (Én ezt kizártnak tartom.)
Milyen apparátus, gépi háttér lenne szükséges 75 millió album átkódolásához? (Szerintem nagyon nem érné meg nekik.)
Rengeteg pletyka kering ezekben a kérdésekben, ezért ha van egy kis szerencsénk és összejön a tervünk, a My Reel Club szervezésében hamarosan összehozunk egy online, publikus beszélgetést a Qobuz, a Tidal és a NativeDSD képviselőivel. David Solomon, a Qobuz európai vezetője már igent mondott meghívásunkra, a többiek kicsit még kéretik magukat. A részvétel ingyenes lesz és bárki felteheti kérdéseit, amikre az említett szakemberektől remél választ. Vagy ha gondja van az angol nyelvvel, elküldi nekünk és tolmácsoljuk az illetékesek felé.
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #10528 üzenetére
A Tidal-on is fent vannak az albumai, pár másodperc alatt 9-et is találtam.
Jelenlegi infóim alapján úgy tudom, az MQA verziókat maguk a kiadók készí(tte)tik el és ők töltik fel a TIDAL rendszerébe, a szolgáltatónak nem áll jogában belenyúlni a jogvédett anyagba. De igyekszem többet is megtudni a folyamatról.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz #01758976 #10531 üzenetére
"ami mqa az jellemzően jobban szól mint a sima hifi, mondom ezt úgy, hogy nem hallgatok mqa képes dacot. sima csövim van, még is ugyan a zene sokszor jobb mqa-ban. a tidal legjobbja az mqa, persze mondhatni erre sok mindent, de ez van, tény."
Ezt most nem igazán vágom. Ha nincs MQA DAC-od, hogyan tudod megítélni az eljárás képességeit. A Tidal két előfizetői csomagot kínál: HiFi és Premium. Az MQA a HiFi csomagban sem garantált, csak a kínálat egy részénél fordul elő.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Mathiask #10537 üzenetére
Igen, szerintem is egy komplex jogi káosz van az ügy hátterében, de nem ismerem a részleteket. Előfordult már, hogy a szerző elvesztette minden jogát a felvételek felett és arról kizárólag a kiadó, vagy más jogtulajdonos rendelkezhetett. Manapság egyre több olyan hírrel találkozom, hogy anyagilag megszorult művészek fix összegért előre eladják a jogaikat, azaz lemondanak minden jövőbeni juttatásról egy kerekebb összegért cserébe. Young amilyen fura fickó, el tudom róla képzelni, hogy belement valami hasonló húzásba, most meg pampog tehetetlenül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- GIGABYTE Z370 AORUS Gaming K3 + i78700 + 16gb ram + be quiet!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE (eSIM) fekete, 46 mm, garancia és sok extrával
- MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G - Garancia
- ASUS GeForce GTX 1060 6GB
- Acer Swift 3 SF314-57G (i3-1005G1, 8GB DDR4, GF MX250, 256GB NVMe SSD, 14" IPS fHD, magyar bill vil)