Új hozzászólás Aktív témák
-
jattila48
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan pimpl megvalósítást szeretnék csinálni, amiben nincs a handle osztály (ez tartalmazza a pimpl pointert) tfv.-einek hívásából adódó forward hívás overhead. "Normálisan" a handle osztály tfv.-ei csak egy forwardolást csinálnak a body osztály (ebben van az implementáció) tfv.-einek hívásával pimpl->f() formában. Ezt az overheadet akarom elkerülni, vagyis a body osztály tfv.-eit közvetlenül akarom hívni.
Példa://pimpl_proba.cpp file
#include "handle_class.h"
int main(int argc,char *argv[])
{
HandleClass hc;
BodyClass *pimpl=hc.pimpl;
int n=0;
n=hc.f(1);
int (BodyClass::*ff)(int)=HandleClass::mfp;
n=(pimpl->*ff)(2);
n=1;
return 0;
}
//handle_class.h file
#ifndef _HANDLE_CLASS_
#define _HANDLE_CLASS_
class BodyClass;
struct HandleClass{
HandleClass();
~HandleClass();
BodyClass *pimpl;
int f(int n);
static int (BodyClass::*mfp)(int);
};
#endif
//body_class.h file
#ifndef _BODY_CLASS_
#define _BODY_CLASS_
class BodyClass{
public:
BodyClass();
int f(int);
private:
int a;
};
#endif
//handle_class.cpp file
#include "handle_class.h"
#include "body_class.h"
HandleClass::HandleClass():pimpl(new BodyClass()){}
HandleClass::~HandleClass(){delete pimpl;}
int HandleClass::f(int n){
return pimpl->f(n);
}
int (BodyClass::*HandleClass::mfp)(int)=&BodyClass::f;
//body_class.cpp file
#include "body_class.h"
BodyClass::BodyClass():a(5){}
int BodyClass::f(int n){
return a+n;
}A pimpl_proba.cpp fájl nem függ a body_class.h fájltól, vagyis ha a BodyClass-ban megváltozik az implementáció, nem kell újrafordítani a pimpl_proba.cpp-t. Azonban az n=hc.f(1); fv. hívás a return pimpl->f(n); fv. hívással két fv. hívást eredményez, amit szeretnék elkerülni. Ezért a HandleClass osztálynak van egy statikus BodyClass tfv.-re mutató member function pointere, ami a BodyClass f tfv.-re mutat. Az n=(pimpl->*ff)(2); utasítás közvetlenül ezen keresztül hívja meg a BodyClass f tfv.-ét, és így megspórolok egy forwarding fv. hívást (csak a debuggolás miatt lett több sorra szedve). Ez így lefordul VS2012 alatt, azonban access violation-nel elszáll. Belenéztem a lefordított assembly kódba, és szerintem hibás amit generál,és részben "fölöslegesnek" tűnik. Ugyanakkor gcc-vel simán lefordul és fut. Bár a gcc is mintha "fölösleges" kódot generálna a közvetlen hívás előtt (talán this pointer igazítás, virtuális tábla keresés?). Ezt a módszert már használtam nagyobb programban is, ott a VS is jól fordította és a "fölösleges" kódnak sem láttam nyomát.
Kérdés: mi lehet a baj?
A válaszokat előre is köszönöm, de kérem, aki hozzászól, a lényegre koncentráljon, ne arra hogy minek ez nekem, a pimpl miért nem private, és miért nem unique_ptr, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- T14 Gen1 27% 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ÚJ MSI CYBORG 15 A13VF - 15.6"FHD 144Hz - i7-13620H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 4060 -3 év garancia
- GAMER PC! i7-12700KF / RTX 3060 Ti / Z690 / 16GB 3200MHz / Z690 / 1TB NVMe / 700w!
- Ryzen 5 3600X Komplett PC 32GB RAM, 1.5TB NVMe SSD, Vízhűtés
- Latitude 5440 27% 14" FHD IPS i7-1365U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjolv IR kam gar
- Lenovo Thinkpad 13 G2 Intel i3-7100 laptop (hiányos, de működik)
- Apple iPhone 11 Pro Max 64GB mobiltelefon
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3600 16GB DDR4 256GB SSD 2TB HDD RTX 2060 Super 8GB RAMPAGE Shiva 450W
- Panasonic HC-V770 FUL HD kamera
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z270 GAMING PRO CARBON alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

