Új hozzászólás Aktív témák
-
jattila48
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan pimpl megvalósítást szeretnék csinálni, amiben nincs a handle osztály (ez tartalmazza a pimpl pointert) tfv.-einek hívásából adódó forward hívás overhead. "Normálisan" a handle osztály tfv.-ei csak egy forwardolást csinálnak a body osztály (ebben van az implementáció) tfv.-einek hívásával pimpl->f() formában. Ezt az overheadet akarom elkerülni, vagyis a body osztály tfv.-eit közvetlenül akarom hívni.
Példa://pimpl_proba.cpp file
#include "handle_class.h"
int main(int argc,char *argv[])
{
HandleClass hc;
BodyClass *pimpl=hc.pimpl;
int n=0;
n=hc.f(1);
int (BodyClass::*ff)(int)=HandleClass::mfp;
n=(pimpl->*ff)(2);
n=1;
return 0;
}
//handle_class.h file
#ifndef _HANDLE_CLASS_
#define _HANDLE_CLASS_
class BodyClass;
struct HandleClass{
HandleClass();
~HandleClass();
BodyClass *pimpl;
int f(int n);
static int (BodyClass::*mfp)(int);
};
#endif
//body_class.h file
#ifndef _BODY_CLASS_
#define _BODY_CLASS_
class BodyClass{
public:
BodyClass();
int f(int);
private:
int a;
};
#endif
//handle_class.cpp file
#include "handle_class.h"
#include "body_class.h"
HandleClass::HandleClass():pimpl(new BodyClass()){}
HandleClass::~HandleClass(){delete pimpl;}
int HandleClass::f(int n){
return pimpl->f(n);
}
int (BodyClass::*HandleClass::mfp)(int)=&BodyClass::f;
//body_class.cpp file
#include "body_class.h"
BodyClass::BodyClass():a(5){}
int BodyClass::f(int n){
return a+n;
}A pimpl_proba.cpp fájl nem függ a body_class.h fájltól, vagyis ha a BodyClass-ban megváltozik az implementáció, nem kell újrafordítani a pimpl_proba.cpp-t. Azonban az n=hc.f(1); fv. hívás a return pimpl->f(n); fv. hívással két fv. hívást eredményez, amit szeretnék elkerülni. Ezért a HandleClass osztálynak van egy statikus BodyClass tfv.-re mutató member function pointere, ami a BodyClass f tfv.-re mutat. Az n=(pimpl->*ff)(2); utasítás közvetlenül ezen keresztül hívja meg a BodyClass f tfv.-ét, és így megspórolok egy forwarding fv. hívást (csak a debuggolás miatt lett több sorra szedve). Ez így lefordul VS2012 alatt, azonban access violation-nel elszáll. Belenéztem a lefordított assembly kódba, és szerintem hibás amit generál,és részben "fölöslegesnek" tűnik. Ugyanakkor gcc-vel simán lefordul és fut. Bár a gcc is mintha "fölösleges" kódot generálna a közvetlen hívás előtt (talán this pointer igazítás, virtuális tábla keresés?). Ezt a módszert már használtam nagyobb programban is, ott a VS is jól fordította és a "fölösleges" kódnak sem láttam nyomát.
Kérdés: mi lehet a baj?
A válaszokat előre is köszönöm, de kérem, aki hozzászól, a lényegre koncentráljon, ne arra hogy minek ez nekem, a pimpl miért nem private, és miért nem unique_ptr, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Gigabyte B760M Gaming DDR4 / 30 hónap Alza.hu garancia / Beszámítás OK!
- Telefon szervízhez szükséges szerszámok
- hibás WerMamba Phantom roller +ajándékkal! (kivehető akkus, tárcsafékes)
- Lenovo Gamer Laptop: Ideapad Gaming 3 (i5 12500H, RTX3050, 32GB RAM)
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +RX 6700XT 12GB +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Csomagfeladás Foxpost automataba XS/S/M/L/XL - 2390 Ft egységesen
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Eredeti Windows 10 / 11 Pro aktiválókulcs AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest