Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
proof88
#2621
üzenetére
Na átírtam a függvényeket, hogy referenciaként kapják meg a vectorokat. Ez megoldotta a problémát, most már csak kb. másfélszer lassabb a függvényekbe szedett kód a spagettinél. Ezt már be lehet szerintem tudni a függvényhívás idejének. Valójában észrevettem, hogy a vectorok nagy részét már így is referenciaként kapja és nem úgy, ahogy szombaton mutattam. Erre úgy emlékszem azért volt szükség, mert ha értékként adtam át, akkor csak a függvényen belül létrehozott másolatban változtatta meg az értéket, de az eredetit nem módosította. Most átírtam referenciára azokat a vectorokat is, amelyeknek nem kell az értékét változtatni, ezért előzőleg nem írtam át őket referenciára.
Egyébként valóban azért adtam át mindent pointerként a függvényeknek, mert én C-t tanultam és nem C++ -t. Bár mostanában már C++ -t használok, és próbálom kihasználni az előnyeit a C-hez képest, de sajnos én még mindig C-ben írom a programokat C++ -os beütéssel. Próbálom megtanulni minél jobban a C++ -ban való kódolást.
Egyébként kivettem a pointereket és referenciaként adtam át őket a függvénynek, de ez a sebességen már nem változtatott.
Kösz a segítséget
-
válasz
proof88
#2615
üzenetére
Sajnos most hétvégén nem érem el a végleges verziót, de a függvény paraméterek nem változtak. Azok így néznek ki:
void InTheInfiniteTube(double *v1, double *v2, double *v3, int *sz2, double *xbe, double *ybe, double *zbe)
void AroundTheCylinder(double *v1, double *v2, double *v3, double xy_det_tav, double hatarszog, int *sz2, double *xbe, double *ybe, double *zbe)
void FreePath(double *v1, double *v2, double *v3, vector<vector<double>> hkm, vector<double> hkm_E, double *xbe, double *ybe, double *zbe, double *E1)
void ComptonScatter(double *v1, double *v2, double *v3, double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo)
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo)
void PairProduction(double *xbe, double *ybe, double *zbe, double *v1, double *v2, double *v3, double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo, vector<double> hkm_E, vector<vector<double>> hkm)
Végülis túlnyomórészt pointereket adok át nekik. Meg a vector-okat, de azok is pointerként működnek, mint a tömbök, nem? vagy legalábbis nem hiszem, hogy az okozná a problémát

-
válasz
proof88
#2613
üzenetére
Rendben, köszi!
Még egy kérdést engedjetek meg. Ez a programom eredetileg egy nagy spagetti kód volt, egy forrás fájllal és kb. 400 sorral. Mivel egy csomó ismétlődő rész volt benne, ezért egyértelműen adta magát a dolog, hogy egyes részeiből függvényt csináljak. De ekkor az a teljesen váratlan és megdöbbentő dolog történt, hogy a kód kb. 50-ed (!) részére lassult. Ami eddig 2-3 mp-es futás volt, az most 2 perc. És gyakorlatilag semmi mást nem csináltam, csak az ömlesztett kódot kicsit rendeztem azzal, hogy függvényt csináltam egyes részeiből. Kérdésem, hogy ez a függvény hívás tényleg ennyire időigényes dolog, hogy ennyire belassítja a futást?Egyébként először az eredeti forrás fájlba tettem a függvényeket is, a main() előtt definiálva. A futási sebességen nem változtatott, hogy utána a függvényeket külön forrásfáljban definiáltam és header-ben deklaráltam. A program egyébként egy NaI szcintillációs detektort szimulál fotonok detektálása közben. Mivel ez egy elég jól párhuzamosítható dolog, ezért az eredeti célom az volt, hogy CUDA-ra írom át a kódot, de lesokkolt, hogy mennyire belassult attól, hogy függvényekbe szedtem. Így szinte nincs is értelme átírni GPU-ra, mert még ha 10x-esére is gyorsul, akkor is jóval lassabb lesz, mint a spagetti-kód.
-
proof88
addikt
-
InterFox
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Megbüntették, ezért feloszlatná az EU-t Elon Musk
- Máris megvásárolható az Ulefone új RugKing szériája
- HBO Max
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Építő/felújító topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T2000 32GB 512GB 15.6" 1év garancia
- Eladó gamer PC i9-9900K (3.6 GHz) / RTX 2070 / 32GB
- Dell Latitude 5530 i7-1255U 16GB 512GB 15.6" FHD TouchScreen Nagyakksis! 1 év teljeskörű garancia!
- HP EliteBook 840 G9 i7-1265U 16GB 512GB 14" FHD+ 1 év teljeskörű garancia
- Dell Precision 3571 4G LTE i7-12700H 16GB 512GB FHD RTX A1000 4GB 1 év teljeskörű garancia
- magyar billentyűzet - 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - i9-14900HX, RTX 4080 - 4 ÉV GARANCIA!
- 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 1000GB 1 év garancia
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" Fekete i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10400 / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



