Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
HussarF #2620 üzenetére
ebben az esetben, ne pointerként add át őket, hanem simán csak értékként (ezt az E1-re és az sz_E-re értem). Nem vesztesz sebességet. Pointereket akkor használj, ha tényleg tömbről van szó, és dinamikusan lefoglalt memóriaterületre mutat a mutatód. Ha esetleg kifelé is változtatni akarsz a beadott paramétereken, akkor inkább referenciaként add át, ne mutatóként. Érdemes ezt használni, ha már C++. C-ben nincs referencia.
-
proof88
addikt
válasz
HussarF #2617 üzenetére
nem, ilyenkor a vector-ok másolódnak, azaz új vector objektumok keletkeznek, az eredetik tartalmával, és a függvény a másolatokon fog dolgozni, nem az eredetiken. A vektorokat add át referenciaként, pl:
vector<double>& E_tarolo
vagy pl.:
vector<vector<double>>& hkmígy az eredeti, függvénynek megadott vektorokkal fog dolgozni a függvény, mert csak referenciát adsz át neki.
Ezzel máris megspórolsz egy csomó dinamikus memóriafoglalást, melyek eddig mindig megtörténtek bármelyik vector-os függvényed hívásakor (a komplett vektor lemásolása végett).Amúgy Debug vagy Release módban fordítasz? Utóbbiban gyorsabb lesz a futás, persze fejleszteni Debug-ban ajánlott, a jobb hibakeresés végett.
Igazából nem tudom, milyen célja van ezeknek a vektoroknak, ezek csak bemeneti paraméterek? Mert ha igen, és a függvény nem is módosít rajtuk, csak olvassa őket, akkor még a const-ot is odaírhatod eléjük, pl.:
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, const vector<double>& E_tarolo)
Illetve ami még nem világos, hogy pl ennél a függvénynél az E1 ill. sz_E paraméterek valóban tömbökre mutatnak?
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
válasz
InterFox #2599 üzenetére
Ha meg akarod úszni az alap dolgokat mint pl ablak létrehozása, OpenGL vagy D3D inicializálás, stb., akkor valamilyen már megírt játék- és/vagy 3D-motort ajánlok, amit felhasználhatsz játékkészítésre. Manapság már sok ilyen van, amihez ingyen hozzá lehet férni. Unity például. De itt van egy lista.
Szerintem érdemes ilyenekkel megismerkedni, bár én még mai napig egyiket sem próbáltam ki játékkészítés céljából. Én anno több mint egy évtizede még DarkBASIC-et kezdtem el használni játékkészítésre, akkoriban még programozásban is kezdő voltam, de kényelmes volt hogy egy függvényhívás egy 3D-s modell betöltése, stb. De akkoriban még nem voltak ilyen fejlett motorok elérhetően, mint ma. -
proof88
addikt
válasz
InterFox #2594 üzenetére
Hello, DevCpp-t sajnos már nagyon régóta nem fejlesztik, legalábbis a legújabb verzió is már nagyon sok éve jött ki. Inkább próbálj CodeBlocks-ot, vagy Qt Creator, vagy Visual Studio Express Edition.
Milyen 3D-re gondoltál? Konkrétan a matekos háttere érdekel mélyen, vagy csak 3D-s alkalmazásokat akarsz összedobni? -
proof88
addikt
válasz
jattila48 #2592 üzenetére
Hello,
a mondandód első felére az a válaszom (ősosztály függvényének elfedése), hogy igazad van, és ezért virtuálisként kell definiálni az ősosztályban azt a függvényt, amit a származtatott osztály felüldefiniálhat, így nem lesz gond. Ezért is szoktuk alapból virtuálisként definiálni a destruktort is, hogy mindenképpen lefusson a származtatott osztály destruktora is törléskor.
Statikus tagokat nem lehet felüldefiniálni. Én csak simán átgondolom ilyenkor, hogy biztos statikus tagot akarok-e ebben az esetben. -
proof88
addikt
válasz
Gyuri16 #1122 üzenetére
az ncb fájlt letörölheted nyugodtan, az csak az intellisense-nek kell és a VS automatikusan újragenerálja majd ismerősödnél ... sőt egyébként van amikor megbolondul az intellisense és nem akar működni rendesen, olyankor is ajánlott letörölni azt a fájlt.
Valamint a VS által létrehozott debug ill release mappákat is törölheted, oda csak a fordítás eredményei kerülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Gitáros topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tesla topik
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Milyen videókártyát?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- NEXT LEVEL RACING NLR-A020 - LITE Free Standing Monitor Stand
- 5700X / B550 / 16 GB DDR4 / 250 GB SSD / 4 TB HDD / RM650X
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép. / I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 500GB SSD
- Lenovo Thinkpad X1 Yoga laptop-tablet (12,5 3K/i5-G7/8GB/256SSD) + ceruza
- HP Elitebook 840 G3 laptop (14FHD/I5-G6/8GB/256SSD/Matricázott) - Akku X
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 8500G / 8600G AMD Ryzen 7 8700G / 7800X3D processzor 3 év garancia 27% áfa
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest