-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kmarci25
veterán
válasz
kislaci
#5564
üzenetére
Velem történt ilyen, Curve mögötti Revolutról akartam eurót felvenni. Az ATM nem adott pénzt, a tranzakció sikeres volt. Én egyből a revoluthoz fordultam. Először erősködtek, hogy kérik az OTP (aki az ATM üzemeltetője) igazolását arról, hogy valóban hibás volt az ATM. Egy ilyen igazolást kb. 1 hónap alatt állít ki az OTP.
Aztán ez enyhült, és visszatették az összeget a számlámra (ez a tranzakció utáni napon volt). Kb. 1 hónap után jött egy értesítés, hogy valóban törölték a tranzakciót. End of story. Úgyhogy szerintem ahhoz a bankhoz fordulj, amelyik kártyája a Curve mögött volt. (valószínűleg egyébként nem a Curve hibája, hanem az ATM-é, előfordul néha, hogy nem ad összeget, ez sajnos ilyen, ezt mondta az OTP-s ügyintéző.
)
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Panasonic CF-20 ütésálló, ipari notebook & tablet számlával, garanciával
- HP Thunderbolt-dokkoló, 120W G4 (4J0A2AA)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 240SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Aztán ez enyhült, és visszatették az összeget a számlámra (ez a tranzakció utáni napon volt). Kb. 1 hónap után jött egy értesítés, hogy valóban törölték a tranzakciót. End of story. Úgyhogy szerintem ahhoz a bankhoz fordulj, amelyik kártyája a Curve mögött volt. (valószínűleg egyébként nem a Curve hibája, hanem az ATM-é, előfordul néha, hogy nem ad összeget, ez sajnos ilyen, ezt mondta az OTP-s ügyintéző.
)
pictigjis
