Új hozzászólás Aktív témák
-
caprine
senior tag
És ez is 3500 fokon ég mint a litium ion aksik?
-
P.S. Lehet, hogy égés során nem lesz jobb a helyzet (gázok tekintetében), de ettől még lehet kevésbé tűzveszélyes. Pl. egy LFP akkumulátor égésekor is keletkeznek mérgesgázok, ugyanakkor az LFP csak 200 fok felett gyullad meg, és sokkal jobban bírja a sérülést is (egy NMC-hez képest). Ha a Li-S akkumulátor is hasonlóan viselkedik, az mindenképpen előrelépés lesz (az NMC-hez képest). (Li-S akku penetration test (de ez nem a cikkbeli termék!))
-
Reggie0
félisten
A ken kenkent van benne jelen, mert az a katod aktiv anyaga. Valamint a litiummal alkotott vegyuletei Li2S, Li2S2, Li2S4, Li2S6 es Li2S8. A vegyuletei mind veszelyesek es mergezoek, raadasul hidrolizal es oxidalodik, igy szabad levegon hidrogenszulfidot es kendioxidot ereget.
#23 Mr K: Attol fugg melyiket nezed, amelyik 500 ciklust bir csak, vagy amelyik 1500-at... NMC 700Wh/L, Li2S 550Wh/L.
Bar model 3-nal az NMC-re 730Wh/L-t mondanak a kesz akkura, azert az nem gyenge. -
Nem tudom, hogy honnan jönnek a számaid: a wikipedia vagy random Nature tanulmányok szerint nem rosszabb a literre számolt (volumetrikus) energiasűrűsége, mint az NMC-é (nem is sokkal jobb). De nagyon sokféle lítium-kén akkukémia van, így ezek a számok is eléggé szóródnak. (A Lyten-ét konkrétan nem találtam meg.)
-
A konyhasótól (vagy a tengervíztől) is meg lehet halni. És igen, a kénhidrogén vagy a kénsav nem túl egészséges. Ugyanakkor a kén lényegesen nagyobb koncentrációban van jelen a környezetben és az élő szervezetekben is, mint pl. a kobalt. (Hogy egy adott lítium-kén akkumulátor mennyire veszélyes, az egy jó kérdés, nyilván a konkrét kémiától függ, amit nem ismerünk.)
(Nem vagyok vegyész, de elgondolkodtam, hogy melyik az az elem, ami a "jámborságáról" lenne ismert. Pl. a hidrogén-cianid szénből, hidrogénből és nitrogénből áll... )
-
Reggie0
félisten
Ha mar eg, akkor semmit. Az akkuk gyulekonysaga nagyjabol az energiasurusegukkel van osszefuggesben, azaz minnel tobb energiat tarol minel kisebb terfogatban, annal hevesebben fog elegni amikor meggyullad.
A litium ken akkumulatornak nem az a nagy trukkje, hogy nagy az energiasurusege, azaz 1 kobdeci akkumulator sokat energiat tarol, sot, ebben gyengebb, mint a szokasos litium-ion(NMC), hanem az, hogy a tobbi akkuhoz kepest joval kisebb a surusege, es ezaltal a fajlagos energiaja magas, azaz 1kg akkumulator tobb energiat tarol(nagyjabol duplaja az NMC-nek, 350Wh/kg vs 200Wh/kg). Autonal termeszetesen ez ugy elony, mint hatrany is: kevesebb tomeget kell cipelni, viszont a karosszeriaban nagyobb helyet kell biztositani a szokasos NMC-hez kepest, igy a csomagter csokkenni fog.
-
Lítium sok helyen van, a probléma inkább az, hogy nagyon alacsony koncentrációban, emiatt drága és környezetszennyező a bányászata és a feldolgozása. Kína szerepe azért meghatározó, mert a feldolgozó kapacitások jelentős része összpontosul ott, illetve a kitermelésben is jelentős szerepe van, de nem feltétlen a saját országukban (Dél-Amerika, Ausztrália, stb.)
A lítium-kén aksi elsősorban azért jó, mert könnyebb, mint pl. az NMC (nagyobb energiasűrűség érhető el vele), és nem kellenek hozzá további drága (és mérgező) hozzávalók, mint a kobalt és a nikkel. (Lehetnek még egyéb szempontok is, pl. hőmérséklet tűrés, tűzveszélyesség, stb.)
-
És mivel vagyunk előrébb a lítium-kén aksival?
Én úgy tudom, hogy eddig is a lítium volt a szűk keresztmetszet, mert kevés van belőle, és azt is szinte csak kínából lehet beszerezni.
Most az akku egyik komponensét megváltoztatták, de a lítium továbbra sincs kiváltva. -
Pedig már régóta ismert - sokféle akku-kémia van, csak nagyon kevés jut(ott) el (eddig) a tömeggyártásig. A lítium-kén aksival az volt a gond (ha jól tudom), hogy nagyon gyorsan degradálódott (kevés töltési ciklust bírt). Erre vagy sikerült (tömeg-gyártható) megoldást találni, vagy valami (drága) réteg felhasználásra szánt változat fog készülni. (A cikkből ez nem derül ki.)
-
Ez sok mindentől függ. Egyrészt ha át is állnak más technológiára, az nem kerül be a hírekbe, szóval nem értesülsz róla. Másrészt perpill az akkutechnológia nem tart ott, hogy ez indokolt lenne, túl fiatal még maga a felfutás, és nem volt akkora technológia robbanás. De tippre a Li-ion gyárak szépen át fognak állni LFP-re, vagy erre, ami a hírben is szerepel. Ez mind megtérülés kérdése.
Más iparágakban amúgy kifejezetten jellemző, hogy átszerszámoznak gyárakat, és cserélnek gyártósorokat.
-
Olyat még nem olvastam, hogy meglévő gyárat állítanak át újabb technológiára, mindegyiknek újat építenek, "gigagyárat". Mi lesz ebből?
A félvezetőgyártásnál is pont ugyanígy működik ez.
Ha a tied lenne a cég, akkor a működő, pénzt termelő (és amúgy egyetlen bevételi forrásként funkcionáló), nem túl régi gyárad bezárnád másfél évre, kirúgnád az embereidet és kidobnád a berendezésék jó részét, vagy inkább építenél egy másik gyárat?
-
-
-
z123456z
őstag
Olyat még nem olvastam, hogy meglévő gyárat állítanak át újabb technológiára, mindegyiknek újat építenek, "gigagyárat". Mi lesz ebből?
-
laed
aktív tag
Idáig még nem sokat lehetett hallani erről a technológiáról.
-
yanna
addikt
EV...
Nálam ez egyéni vállalkozó...
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibátlan Apple iPad 10.9 2022 64GB + Apple iPad Smart Cover eladó! Garancia!
- Asus TUF Gaming A15 FA507 - 15,6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB SSD - RTX 4050 -2+ év gar
- T15p Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11800H GTX 1650 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- SAMSUNG AI Smart VA monitor 32" M7, 3840x2160, 16:9,
- TRUST GXT 498 Forta vezetékes fejhallgató mikrofonnal, PC, PS4, PS5, 3,5mm jack, fehér
- Lian Li LCD-s 360mm-es vízhűtés akciós áron eladó!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3127
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO IdeaPad Gaming 3 Gamer notebook - R5 5500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2050 4GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-K Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest