Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Igen, most néztem meg. És úgy egy fokkal durvább.
-
npera
újonc
-
eattila
csendes tag
Tegnap mi bevetettuk magunkat a birkafozo vegebe. Alig kaptunk kajat mar. De sor meg volt Nem lett rekord, mert 5 korsotol meglagyultam. A tavaji 7 meg szinte semmi sem volt.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz eattila #2558 üzenetére
Jön a midlife crisis?
Én már feladtam, a kor az evés/ivás rovására is megy. Talán nem is baj, nem kell minden folyadékot szivacs módjára felszívnom.
25 éves koromig akármennyit ehettem. 30 után már csökkenteni kellett, mert híztam. 35 után tovább kellett csökkenteni. Most 40 felett pedig folyamatos edzés mellett is tudtam hízni, mivel egyszerűen túl sok édeset ettem. Így most már a csoki/fagyi kombót is csökkenteni kell. Ez utóbbi piszok nehéz, mivel nagyon szeretem az édességet és iszonyatos akaraterő kell hozzá, hogy ne egyek belőle.
Viszont a legutolsó (eddigi legutolsó) midlife crisis csak egy használt országúti kerékpár, km-óra és különféle amatőr versenyekre nevezést hozott. A Porsche 911 vagy Harley-Davidson szele még csak meg sem érintett
-
Bujdy81
csendes tag
Nem is mondd! Amikor vettem az MR2-t, ismerős vett egy MX-5-öt.
Aztán mikor már két gyereket Kellett oviba hordania, akkor lecserélte - asszony nyomásársa is - egy családi, azaz nem két személyes Mégane-ra. Szóval vett egy 265 lóerős Mégane RS-t!
A gyerekek őszinték és érzik a chi-t, az tuti! Lányaim szerint az MR-2 volt a vicces autó, amit sajnos apa "eltört". Az ő gyerekei szerint is az MX-5 a vicces autó, a Mégane RS pedig a szörnyeteg.
Most vett megint egy MX-5-öt (NB) és a Mégane megy a háztól. Munkába járósnak vesz egy 1,6-os dízel Octaviát. A családi Toyota Verso mellé.
Gondoltam, lehet, én is vehetnék egy játszós autót harmadiknak. Aztán átgondoltam, hogy az NB kb. kevesebbe került, mint amennyit brignára költöttem, szóval kb. van!
Meg az MX-5-től nem is fogynék...
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #2560 üzenetére
Jól nyomja!
Pályán a Megane RS durva lehet, de ahhoz el kell tudni járni pályanapokra. Én a kabriót nem bírom, tűz a fejemre a Nap és mindenki engem néz. A legtöbb kis kabrióban (S2000, MX5, Caterham) el sem férek, így nem vagyok veszélyben.
Blueboi igényli a bringás utánfutót, jut eszembe. Valamit beszéltetek erről régen, szerintem kontaktáld meg. A fórumot most ritkán olvassa a gyerek miatt.
-
-NoVa-
őstag
Aránytalanul nagy kamera hozzá képest kicsi gépen témában van némi rutinom
Ugyanakkor a kis 2.65" propelleres cuccomnál kisebbet nem akartam már brushlessből építeni, nagyon zuhan a hatásfok és a repülési idő. Az még elszáll 8 percet egy akkuval, a kisebbek inkább a felét, vagy se.
-
eattila
csendes tag
Nincs ebben semmi krízis. Se meleg nem volt, se sokat nem ettem elotte. Meg egesz heten faradt voltam. Tegnap is. Szoval nincs ebben csoda vagy misztikum.
Evente kb 1x iszok egyszerre tobb alkoholt. Azon kivul nem. Nem is hianyzik. Sportolnom kene, mert hizom.
Asszony 7 evvel fiatalabb, szoval se kabrio, se motor nem kell.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
blueboi69
csendes tag
Igenigen,köszi, hogy említetted neki az utánfutit
Igyekszem azért idenézni,de nem csak a gyerek miatt, hanem végre jóidő van, nem akarok sokat gép előtt ülni, meghát a költözés kapcsán is van bőven teendő a ház körül.Szóval az utánfuti kellhet, jöhet!
Elvitték ma pirikét, asszony megsiratta rendesen
-
blueboi69
csendes tag
Köszönöm!
Igen, végülis 2éve van meg az 5ös, nagyjából ennyi idő kellett, hogy mentálisan felkészítsem magam az eladásra. Kezdett megint rohadni, kellett volna lakatolni stb. Befektetésnek is jó lett volna, ha ráköltök most 3-4kilót egy telifényre+lakatolás, akkor el tudom adni 1.5M-ért is, viszont nem akartam már ezzel vesződni.Aki megvette, neki volt már korábban e30-a, az a terve, hogy felújítja. 2évvel és 2nappal idősebb nálam, bnője van, gyerek nincs, szóval tud vele foglalkozni. Megcsinálja a kasznit és lesz egy tuti gépe, szóval végülis jó helyre került. Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t.
Végülis ez is jobb, hogy nem egy 20éves hülyegyerek vette meg a szülei pénzén, hanem olyan aki értékeli és valszag vigyáz rá, ez mégiscsak jobb tudat. Azért este ittam egy pár jagert a korszaklezárásra, meg csináltam pár képet a gyerkőccel
-
blueboi69
csendes tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #2579 üzenetére
"Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t."
De akkor hogyan került Velencére?
Sokszor megálltál, hogy max. 5 km legyen egy út?
Eszemben volt az utánfutó, csak nem találtam meg. Ha már stabilan itt lesztek, egyeztessünk időpontot és mutatok pár jó útvonalat bringázásra! Lovasberényben van egy igen jó cukrászda, illetve neked útközben a domb tetején, Nadap után balra kell bemenni az erdőbe egy földúton, ott sok, jó gomba terem eső után...
-
-
-NoVa-
őstag
Drónos videós épített vs bolti játékszer témához némi bővebbet, ha már ígértem.
Ideális szemléltetőanyag a lényegre. A GPS-es videós cucc igazából egy kameraállvány, aminél van kontrollod a kameraszög felett, és egyenletes egyenes haladásra képes bármilyen irányba. A racer az meg egy sokkal ügyesebb repülő, ami bármilyen irányváltoztatásra képes, sodródik, képes nagyon finoman repülni, akár lassan is, de mégis inkább sporteszköz, mint kameraállvány. Kb olyasmi gép, mint amit én meg npera is építettünk, olyasmi teljesítményű, és méretű cucc, a lényege, hogy olcsó.
A kamerás gépeknél hobbicélra a Spark/Mavic Air már elég jó minőségű, hatótáv és akkuidő is barátságos, és nagyon kis helyen elfér. Csak ára van, mint a nagyobbnak.
Demónak itt van Handras Red Rock Canyonos felvétele, ezt tudja a Mavic Air egy fotós játékszereként.
Viszont a kettő véglet között mindent lehet. Eleve egy nem teljesen csak versenyzésre tervezett repülésvezérlőn lehet barométer, amivel nagyjából stabilan sodródó lebegésre rá lehet bírni a gépet. Soros portokból is akad rajta, amire egy pár dolláros GPS vevő rámegy, meg egy szimpla RGB ledsor, hogy legyen státuszvisszajelzés is. Innentől ha nem teljesítményoptimalizált BetaFlight firmware van a lapon, hanem GPS-re kireszelt iNav, akkor a versenygép is képes egészen stabilan lebegni, visszatalálni méteres pontossággal a felszállóhelyre, meg útvonalat berepülni. Maga az iNav cserébe a vezérlő kevés prociját inkább ezeknek a plusz szenzoroknak a feldolgozására összpontosítja, cserébe nem támogatja az újabb digitális motorvezérlőprotokollokat, kevésbé preciz és finom a motorvezérlése. Nem meglepő, hogy a DJI is hagyományos analóg motorvezérlőprotokollon megy, a gép méretéből és tömegéből ellensúlyozza ezt, meg persze a rengeteg finomhangolás. Esélyes, hogy ugyanabból az alapból fejlesztették ki a saját dolgaikat, és tették fölé a zárt saját SW felületet.
A fizika kicsit segít ellensúlyozni a technikai gyengeséget, a DJI gépek általában lógnak a propelleren, azaz a tömegközéppont bőven a propellerek alatt van középen, így kellő tehetetlenséggel mozognak, nem olyan feltűnő a motorrángatás. A gimbal végképp elsimítja ezt. Egy versenygépnél a gyors irányváltoztatások miatt a tömegközéppont és a nyomatékközéppont kb ugyanoda esik, nagyon feltűnő minden kezeletlen rezonancia. Jól megépített és jól beállított cuccnál viszont nagyon stabil gimbal nélkül is a repülés, csak az ujjmozdulatok finomságán múlik a felvétel rázkódása. Utólagos (vagy kamerába épített) SW stabilizálással ez is közel olyan jó. A Bebop meg a Tello is így működik, azokba már nem fér gimbal.
Az építés költségei fillérestől végtelenig húzódhatnak, szerencsére az elég jó minőségű cuccok sem drágák, hiszen egy potenciálisan elvesző/összetörő eszköz. Egy normálisabb 500+ méteren is megbízható távirányító és vevő páros már 20k alatt kapható, olcsóbb majdnem készre szerelt, nem csúcs, de nem lesajnált kit versenygépek is hasonló áron indulnak. Általában 1-2 akku és egy noname balance töltő is jut még mellé. 40k+ körüli beugróárral lehet számolni (+ kamera), meg azzal, hogy ha már úgyis van egy jó távod, 1-2 gépet még idővel építesz és kipróbálsz. Ha nem törsz össze semmit, max néha-néha egy propellert, akkor csak az elfáradó akkumlátorok pótlására kell néha költeni. Meg persze az idő HW és SW debug terén, amit helyetted a DJI-nél már beletettek.
Én tartom magam ahhoz, hogy a 3"-4" propelleres gép ideális méret, amit még könnyű hurcolni bármilyen táskában, elég erős, szelesebb időben is elvan, biztonságos és halk. A Mavic egy kicsit átfedés ezzel, hiszen összecsukva az sem óriási, a távja is elég apró. Egyelőre nem láttam épített cucchoz hasonlóan jó vázmegoldást, és a távirányítók sem nagyon zsugorodnak. A távirányítót meg a monitort általában nem veszik figyelembe, az is nagyobb, mint egy gamepad. Vagy B opció, távirányító helyett wifis protokollos kisgép, mint a Tello meg a Bebop, de akkor a wifi hatósugara limitál. Ami városban sok wifivel terhelt környezetben lehet akár 30-50 méteres limit is, városon kívül is inkább 100m körül van. Olcsó mobil AP-vel növelhető és stabilizálható, telefontartós bluetooth gamepaddel meg az érintőképernyős irányítás váltható ki, de ezek lassú, közeli, és kis magasságú repülésre való cuccok. Igazából 90%-ban ezt akarja mindenki, nagyon magasra eleve nem illik, nagyon messzire sem. Én általában földközelben száguldozok nagyon gyorsan, 1-2 fával vagy bokorral bonyolított környezetben, ahol nem zavarok senkit, nem vesztem el a játékszereimet, cserébe nem olyan érdekes, hogy érdemes legyen róla videót készíteni és publikálni.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #2582 üzenetére
Jogos jogos, az az egyszeri 40km is befigyelt, de figyelembe véve az elmúlt 2év közlekedését, ez igazán elenyésző
Fixen ott vagyunk már 1.5-2hete kb,de bringámhoz nem nyúltam egy éve, kereke is lapos, lánc is sztem rozsdás stb. De valamelyik este majd összekapom kicsit, hogy lehessen vele menni.
Egyedül nem akarok annyit, mert akkor asszony megintcsak egyedül ül otthon a gyerekkel, szóval az lenne a tuti, ha tudnánk ketten tekerni+ utánfutó.
Velencén is találtunk egy nagyon jó cukrászdát, gluténmentes és cukormentes sütemények/fagyik is vannak. Párszor már vettünk ott sütit/tortát, nagyon finom. Ritkán szoktam ilyen ipari sütiket dicsérni, de ezek ott vannak a szeren. -
ncc1701
veterán
válasz blueboi69 #2585 üzenetére
Gyerekülés? De szigorúan anya bicajára, mert az úgy szokás. :Đ
Nálunk anya gond nélkül leteker 80-100km-t, de felette már nyüszögne, illetve az átlag tempó is csak 18-19km/h. Kéne vmi vontató rúd szerűség a két bicó közé.
Ja, vasárnap faszi vácon kompra várva sikerrel beparkolt a bicaj útra pont keresztbe egy batár nagy fehér mercivel. Én csak kikerültem, de haver oda szólt neki, h ez nem kellene, de a fickónak állt feljebb természetesen, nevezetesen "törődjunk a saját dolgunkkal". Aztán mikor mindketten elindultunk visszafelé, h beszórjuk a fickót a vízbe a csaja elött, akkor nagy kegyesen átparkolt máshová. Viccesek az emberek na.
[ Szerkesztve ]
-
eattila
csendes tag
válasz ncc1701 #2586 üzenetére
Én olyantól nem lepődök meg semmin, aki képes bringaútra parkolni. De tényleg. Vagy elfoglalni 2 helyet. Itt a cég előtt is van, hogy az 5 autó helyett 3 fér el, mert valakik bállnak ferdén, elfoglalva 2-2,5 helyet.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
blueboi69
csendes tag
válasz ncc1701 #2586 üzenetére
Gyereküléshez még kicsi a lurkó, plána he hosszabb útra megyünk. Legalábbis ez volt Bujdy marketingje az utánfutó mellett
Egyébként asszony nem túl stabil bringás, ő nem meri maga mögé felrakni. Hátra rögzíthető hordozóval gyalog elvan tökéletesen, de gyereket úgy szállítani a kresz tiltja tudtommal.
Úgyhogy marad az utánfuti, abba bele tudjuk tenni a kutttyot is és akkor rohangálhat kedvére, ahol épp megállunk. -
blueboi69
csendes tag
válasz eattila #2592 üzenetére
Van bizony és Gréten és Budaörsön is bringáztunk úgy, ahol gyér a forgalom. Szépen futott is járdán, én meg mellette az úton. Viszont itt most nincs járda, cserébe vannak olyan utak ahol száguldoznak az autók. Bringaúton lehet tömeg is, nem kell, hogy valaki elüsse. Ha olyan szakasz van, ahol biztonságosan futhat velünk, ott nyilván elengedem, egyébként meg biztonságban csücsüljön.
-
ncc1701
veterán
-
npera
újonc
Az igaz, hogy a DJI drónok nem repülnek no fly zoneban? Mert elvileg az egész város és környéke az a katonai reptér miatt. Ennek ellenére régebben láttam DJI drónt repülni a városban.
-
veterán
meg kell nézni, hogy a dji-nál hol van nfz. egyébként ott tényleg nem, benne fel se száll, kívülről meg nem megy be, és a környéken is jelzi, hogy az van a közelben. ha van engedélyed, akkor a dji fel tudja oldani.
meg van orosz eszköz, amivel meg lehet kavarni a gps-t
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Proxmox VE
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Mesterséges intelligencia topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Mobil flották
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
- Lian Li O11 Dynamic Mini mATX gépház
- Asus Rog Phone 8 5G 256GB Dual SIM Black Emag vásárlás Gyárilag független Csere/beszámítás is!
- Lian Li Uni Fan SL-INF Infinity 120/140mm ventilátorok
- EK Water Blocks EKWB Nucleus AIO CR360 Lux D-RGB
- Új Lenovo Thinkpad X13 Gen2 WUXGA IPS Ryzen5 Pro 5650U 16GB 512GB Radeon RX Vega7 Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen