Új hozzászólás Aktív témák
-
blueboi69
csendes tag
válasz ezittketto #68248 üzenetére
Mert jellemzően a nők óvatosabbak és nem gyepálják szét. Aztán kiderül, hogy ez nem így van, mert nulla műszaki érzékkel rendelkezik a 80%-uk és ebből adódóan fogalmuk sincs, hogy hogyan kell kíméletesen használni egy gépjárművet.
Az mondjuk szinte tuti, hogy ritkán gyilkolják úgy a motort, hogy padlózzák állandóan lámpától lámpáig.
Inkább a kuplungcsere ami ilyenkor boritékolható, esetleg váltó, és jellemzőek lehetnek az apróbb parkolási karcok, legyalult felnik. -
Jahno
őstag
válasz ezittketto #68248 üzenetére
Mer" vigyáznak rá. Közben női tulajra van a régi mondás, hogy "akkor kuplung + váltó kuka".
-
Gabibácsi
tag
válasz ezittketto #68248 üzenetére
Szétégetett kuplung, lukas szőnyeg, szemét, elmaradt olajcsere, bocsdórí
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Most sikerült egy kis mini izolációt teremtenem miután a gyerekeket lereggeliztettem és mesét néznek. The land before time. Még klasszikus rajzolt rajzfilm jó magyar szinkronnal.
Végigolvastam a jegyzeteimet a Nova füles.docx fájlból.
Van akcióterv.
1. URBANFUN YBF-ISS014
2. Linsoul HC-08 kábel. Lehet egyből ezzel veszem és akkor nem kell a törékeny csatlakozót nyektetni.
3. BTR5
4. Legacy 3A 3-as és 4-es pont vélhetően már erősen tél lesz, de nem is baj, mert akkorra nagyon remélem asszony elkezd dolgozni és pénzt keresni és onnantól lesz értelmezhető hobbi keret próbálgatni dolgokat.
Tegnap volt az "új" irodában (kábé 2x annyi embert bezsúfolni egy open space hodályba, mint ami korábban lehetséges volt) egy munkavédelmi körbejárás a menedzsment és a facilityvel közösen. A megoldás (!) a zajproblémára az lesz, hogy a kijelzőket a team anchor pointokból elmozdítják a hodály egyik sarkába, ahol van egy lelátó és egy demókra gondolt sarok. Kábé 100 méter a mi anchor pointunktól.
Mostantól nem lehet daily standupot tartani a team anchor pointban, meeting szoba nincs, mert mind foglalt. Szóval lehet menni a sarokba.A vicc az, hogy ez a zajból semmit nem fog megoldani, mert nem az a 15 perc okozza az őrületet az irodában ami miatt már most 20-30%-os foglaltság esetén is panaszkodnak az emberek.
Szóval kell majd valami "zajcsökkentő" füles, így akkor egy ilyen IEM-el próbálkozok.
-
Phülöp
addikt
válasz Gabibácsi #68255 üzenetére
Olajcsere akár rám is vonatkozhat, nem foglalkozom vele. Évente 2x úgyis megy az autó szerelőhöz, ő figyel az ilyesmire. Én csak a számlán látom, hogy aktuális volt-e a csere. Ugyanígy a szűrők cseréje is.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #68238 üzenetére
Nem mindenki látja át, hogy milyen meló mivel jár.
Lehet, hogy egy kiváló autószerelő, de azért ilyen felsőbb kategóriás vackok nem rohangálnak nagyon sokan ebben az országban. És a teljes javítási dokumentáció is gondolom teljes mértékben hozzáférhető. Azaz a kiváló szerelő teljes mértékben képes arra, hogy felmérje a szervize tudását, és bevállaljon egy ritka állatot, amilyen nem mindennap lát.
Egy alapos állapotfelmérést kellett volna csinálnia a faszinak, és az után közölni a megrendülővel, hogy ez rengeteg pénz, és hosszú idő lesz. Meg egy kicsit több pénz, és még több idő. Akkor lehet, Lajosunk is keres egy olyan valakit, aki megcsinálja rendesen, "normális pénzért", emberi idő alatt.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68251 üzenetére
Asszony akart gyakorolni pár hete és rettentően ragaszkodott hozzá, hogy ő majd elvezet egy parkolóig. Több év kihagyás után hirtelen elkezdte verni a tamtamot, hogy ő el akarja tudni vinni a gyerekeket úszni vagy edzésre, ha én nem tudom. Jó.
Félúton megálltunk és cseréltünk, mert kezdett kifejezetten kaotikus és veszélyes lenni a dolog. 4-5k RPM körül kezdte a kuplungot csúsztatni vagy csak rákúrni. A váltó karjáról majdnem letépte a gombot, erőből megfeszülő karral "váltott". A kuplungnak még másnap is szaga volt.
Azóta csak úgy gyakorlunk, hogy én viszem a kocsit egy parkolóig és nagyon alapvető menőverek csak. Több hónap gyakorlás kellene, hogy kimehessen a forgalomba, most gyakorlatilag egy kamikáze.
Érzéke elvileg lenne, csak erőből akar mindent megoldani és nincs türelme semmire. A műszaki hátteret teljesen leszarja, nem érdekli mi megy tönkre. Nem jó kombó egy gépkocsi esetén.
-
zetor2000
senior tag
-
zetor2000
senior tag
Nincs valami olyan megoldás, hogy egy vezetésoktatótól vegyen órákat? Akkor mégsem a családi verda kopik Lehet, ez csak hosszú távon olcsó megoldás, de egy ilyen arc szerintem sokkal képzettebb harcos tud lenni, és megértőbb, mint mondjuk te, aki ráadásul tudja, hogy mikor milyen alkatrész és hogyan megy tönkre. Meg nincs köztetek vita, hogy már megint hogyan! és Jajjajjajajjajajjj! Vigyázz! Micsinász?!!! meg lehet, hogy kis műszaki alapokat is át utd adni.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #68251 üzenetére
Női tulajokról pár történet:
- embertelen mennyiségű szemét halmozódik fel BÁRHOL a kocsiban,
- hasonlós stílusban vezet, mint én, szóval nincsen kímélve sem a motor
- ismerős házaspár férj tagja szívta az asszony vérét, hogy majdnem 100 órát vezetett, mire meglett a jogsi (első 40 óra kidobott idő volt, mert alkalmatlan volt az oktató). Nagy nehezen meglett a jogsi, rá 4 hónapra már három helyen volt meghúzva a családi kocsi. Mindhárom helyen a férj húzta meg... -
Phülöp
addikt
válasz Bujdy81 #68264 üzenetére
A szemetelés nálunk is kezd elharapózni, de még nem szóltam érte. Azt az egy-egy papirzsepkendőt, amit a napszemüveg takarítására használ Amea, én is ki tudom dobni, amikor kiszállunk. Mármint csak én tudom kidobni, ő észre se veszi.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
Áááá, kár volt ilyeneket írnod, asszony megint úgy volt, hogy ESETLEG, vagy talántalán, vagy izé, de mégis csak TALÁN kijönne velem a reptérre és megpróbálna vezetni.
Mondogatom, hogy nem hülye, nagy kárt tenni meg semmiben nem tud. Fél a sok pedáltól meg a váltótól és elsőre inkább valami automatát próbálna. Pedig ezzel sem tudja felborítani a kocsit :-D Végén még szerzek egy oktatóautót kölcsön. Lehet engem már jobban érdekelne a dolog, mint Őt
-
Gabibácsi
tag
-
-
npera
újonc
Jó kihívás. Egy kapcsolat lakmuszpapírja, hogy asszony megmarad-e veled a kocsiban, ha családtagként próbálod oktatni. Nálunk egy alapfeltétel, hogy:
- csak kipihenten
- lenyugodva
- nem éhesen
- nem kérdőjelezi meg, ha mondok valamit, hanem azonnal csinálja
- nem replikál, nem okoskodikHa valami helyzet van és elkezd replikálni meg okoskodni, akkor abból baleset is lehet. Én tudom, hogy mit kell csinálni és többnyire előre tudom felkészíteni a helyzet kezelésére. Ilyenkor ő egyszerűen aktuátor, nem kérdőjelez meg semmit, nem késlekedik, hanem végrehajt. Utána mindig el is magyarázom mi miért történt, hogyan lehet a helyezet megelőzni vagy kezelni ha nem sikerült megelőzni.
Szerintem elég jó oktatásban részesül, de egyszerre nem lehet sokat, mert a dolog igen intenzív és át kell gondolni és utána gyakorlatban kell látni és csinálni.
Szóval nem haladunk gyorsan
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #68265 üzenetére
Nálunk most nincs szemetelés, kitakaríttattam a kocsit és jóság van meg állapot fenntartás. Papírzsepi nincs, az asszony mindig eltünteti, én azóta csak pár szalvétát szórtam szét. Meg múlt héten két adag Mekis kaja maradványait hajítottam talán hátulra az üdítős dobozokra. Hétvégén kiszórom, haver is anyázott, hogy sörösdobozokat J1re a lába alá szórtam azt most gyorsan el is ástam máshová. Hétvégén azokat is elő kellene szedni, mégse így adjam le a szerelőhöz. Aztán legfeljebb marad, nem szokta zavarni.
-
Sipi-
tag
Hatékonyabb volna egy autósiskolával megoldani, már csak a családi béke megőrzése érdekében is Jogsija van gondolom, csak nem vezetett régóta? Erre is vannak tanfolyamok (legalábbis Magyarországon).
Anyukámnak is van (volt) jogsija, de nem vezetett 1000 km-t sem összesen.
Nálunk asszony szerencsére szeret (és tud is) vezetni, parkolni.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Phülöp
addikt
Megállapodtunk, hogy az autóban csak akkor eszünk, ha nincs más lehetőség (pl. túrázás közben elkap bennünket a vihar, és nincs kedvünk a szakadó esőben a parkolóban kényelmesen betolni azt a szendvicset, miután megtaláltuk az autót).
Kocsiban innivalónak amúgy csak vizet viszünk magunkkal, és az nem csinál nagy galibát akkor se, ha nincs visszacsavarva a kupak teljesen (az valamiért nem mindig sikerül Amea-nak).A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
halapidori
csendes tag
válasz Gabibácsi #68255 üzenetére
.......
én kivétel vagyok!!
10 éve van jogsim, eddig 2 kisebb koccanásom volt (a nagyobbik pont két hete) és több, mint 100ezer kilométert vezettem már.... Sőt, tán 150 körül járhatok. Tudok parkolni, meg tolatni is. Kímélem, jól vezetek. Olajcsere az előírtnál gyakrabban, olcsó üzemanyagot talán kétszer látott a gépjármű.... ha kopogást, furahangot sejtek, azonnal viszem megnézetni.... Rendben van tartva, vigyázok rá, igényes. Én szívesen vennék magamtól autót. Sőt, Qnadammal épp úgy ismerkedtünk, hogy autót akart tőlem venni, de nem adtam el neki
Kutyákat szoktam szállítani, szóval szőr az van, de egyáltalán nem vészes, mindig le van takarva a hátsó rész. Szemét előfordul, azt vállalom, de férfi, meg semmilyen szemmel sem vészes. -
Gabibácsi
tag
válasz halapidori #68281 üzenetére
Nem vagy az, múltkor tettél ide képet a kocsibelsődről
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
Gabibácsi
tag
Kolléganő is kocsiban szállítja a kutyáit, múltkor mondta neki a szerelő hogy ezt az ázottkutyaszagú kocsit többé ne hozza ha lehet
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
ncc1701
veterán
Na, reggel elvették az uzuki töretlenségi szüzességét. Páya utca-Rákospalotai határút sarka, főúton jöttem, nekem volt elsőbbségem, neki macisajt tábla. Balra néztem, állt, jobbra néztem, vagy 100m-re jott egy kocsi lassan, elindultam, balról az ellenfél is sajna, mire láttam, már közvetlen elöttem volt, épp át tudtam tenni a lábam a fékre. Nekem egyértelmű volt a szitu, srác erősködött, h mivel én mentem bele, én vagyok a hunyó, rendőrt hívtunk, 6 fekete pontért, és 15 ezerért megtanulta, h a maci sajt tábla mit is jelent pontosan. Uzuki bal elejével kaptam el a srác oldalát. Rondább, mint amilyen, de mivel márkaszervizes lesz a történet, ezért bal sárvédő elem, bal lámpa, lökös amit így látok, h cserés. Zárhíd megmaradt, hossztartó dettó, mociház tető a helyén. Ha lakatoshoz vitetném, akkor a lámpára vissza kéne hegeszteni a fület, lenne egy lökös fényezés, meg egy bal első elem cseréje, szerintem 250 alatt megállna. Tuti lesz 1M a vége így. Mindegy, zöldsárga kitöltődött, jól indul a hét, tegnap meg temetés volt.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ja, elméletben
A valóság eddig félig-meddig vészhelyzetben a gáz padlóig nyomása volt. Na, az izgalmas. Toyotával még nem csinálta, de a Clióval igen. A hirtelen elénk kerülő nyúlon padlógázzal mentünk át, aztán sikerült lenyugtatni, megállni és utána jött a krízismenedzsment, hogy megöltük-e a nyuszit. Nem, mert lehajolt és középen volt a kerekektől távol.
Szóval jó ez az elmélet, hogy kuplung kinyomni, de amikor megijed, akkor valamit benyom tövig. Egy vagy több pedált.
Nem kitaláció, történelem...
-
-NoVa-
őstag
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68290 üzenetére
A legdurvább amiről olvastam Stockholmban egy buszsofőrnő volt. Volt valami incidens, amitől megijedt, majd padlógáz. Városi busz ugrik elég jól 40-ig, aztán a légellenállás és az áttétel miatt kábé eléri a platót a gyorsulás. De egy téren gyalogosok között elég sebesség az. Lement egy lépcsőn (!) bőgő motorral, kilapított egy babakocsit (gyerek éppen nem volt benne!) és egy fának ment végül neki ami megfogta.
A fékkel nem volt gond.
Ez szerintem nem attól függ, hogy ki a jobb sofőr, egyszerűen ösztön szinten így megy. Vannak autóversenyző nők, meg vadászpilóták is, azok köröket vernének rám bármilyen repülős vagy autós vagy motoros témában. Nekik gondolom nem az a beidegződés, hogy sikítani és padlógáz.
Láttam olyan videót, ahol valami trackday oktató egy talán 911 Porschében oktatott anyósülésről egy középkorú csókát. Volt valami fennforgás a pályán és a kocsi elkezdett sodródni és majdnem nekimentek az akadálynak. Az oktató az anyósülésről kiabált a sofőrrel, hogy fékezzen és kormányzott helyette. Végül amikor a füvön megálltak, akkor a sofőr elképesztő sokkban és zavarban mondta, hogy a fék helyett végig a kuplungot nyomta ki padlóig. Az oktató beszélni is alig tudott az idegtől, csak sétált egy kört a kocsi körül. Szóval nem is nemtől függ szerintem.
-
npera
újonc
Ez jó. Helyi rendelőt fel lehet ugyan hívni, de ha a komplikált menürendszer végére eljutsz, akkor bediktálhatod a személyi számodat, nevedet és telefonszámodat, aztán majd valamikor esetleg felhívnak....
-
-NoVa-
őstag
Etéren a csúcsot a Toyota pickupos rendőrségi vezetéstechnikai oktatócsóka tartja, aki miatt anno a szőnyegcserés visszahívást kellett elrendelni, mert valahogy meg kellett nyugtatni a tömeget, akik végighallgatták az összes híradóban az utolsó szavait, amiben elmondja a kamionba csapódás előtt, hogy hiába fékez, csak gyorsul az autó. Az is végig tisztességesen tiporta a gázt, mert elkavarodott fejben a két oldal pánikban. Azóta próbálnak egy kör önellenőrzést is betenni a vészfékezésgyakorlásnál, nem csak az ész nélkül pedál padlóig nyomását.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68295 üzenetére
Végül is 1500N erővel nyomva az egy tisztességes vészfékezés. Vagy padlógáz. 50:50 esély a sikerre.
Bezzeg Mark Webber simán letörte a fékpedált a Forma-1 autóban, amikor fejjel lefelé repült. Ott lehetett az több is, mint vacak 1500N. Bár ő eszik rendes reggelit, ez lehet a titka. Meg kerékpározik....
-
npera
újonc
Nem mondom, hogy próbáld ki anyósülésről, mert inkább ne. De kettesben 30-ról egy 1.4-es szívó is vicces élmény padlógáznál. Pár másodperc alatt azért el lehet érni eredményeket akusztikus vezérléssel is, aztán gáz el, kigurulás, fékezés. Csak ezek hosszú másodperceknek tűnnek anyósülésről....
-
npera
újonc
válasz Samott #68298 üzenetére
Amíg ki nem jön valami nagyobb addig vélhetően a Model X P100D viszi a prímet ebben. Tömege van, ereje van, valamint elég sok impulzus (vagy becsapódás) szükséges, hogy ne tudjon már gyorsulni. Tapadása is van, szóval a Q9 E-tron előtt ez az ultimate weapon az országúti hadviselésben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest