Új hozzászólás Aktív témák

  • kcsa

    veterán

    Nos inkább foglaljuk össze:

    MK2 (és facelift...) Focushoz való, alumíniumból.

    Az általam linkelt szett a drágábbik, több elemű: a kulcs-zártest (hűtőrácsban, továbbiakban jobb szó híján cilinder) szétszerelendő, maga a motorháztető zárja (ami a zárhídra van csavarozva) pedig szét- nem, csak leszerelendő.

    A szett leírása érthető, de nem teljes: az alis linken megnézhető a leírás, így pár kiegészítés:
    1.1. lépés: már rögtön az elején pattintsd ki az összekötő műanyag elemet (~tengely) a golyókból
    2.1.: a zárhídon lévő zártest hátrafelé lehúzandó, kicsi ellenállás van, de nem kell félni tőle.
    3.9.: szereld ki a cilindert, belülről csak két műanyag fülecske tartja, ezekre vigyázni kell.
    4.1.: a mellékelt popszegeccsel kitolhatók a cilindert összetartó stiftek, de figyelem! Csak az egyik elég hosszú ahhoz, hogy kitolható legyen a másik oldalon, a másik oldalon látható stift a látszattal ellentétben két darabból áll, azok a zártesten belülre esnek, így széthúzásnál nagyon figyelni kell, javasolt asztalnál elvégezni ezt a lépést (nekem az egyik rövidet sikerült így elhagyni...)
    5. : "Remove the original plastic connector": ne tévesszen meg a látszat, a cilindert nem kell tovább bontani, csak a meglévő műanyag elemet kell fogóval lefeszegetni, kicsit törni fog, de nem gond, nem fog hiányozni.
    9.1.: miután áttoltad a zárhídon a zárhídon maradő résszel előre összepattintott tengelyt, még a levegőben pattintsd össze a cilinderrel is, így is bepattintható a cilinder a helyére, viszont így sokkal könnyebb a két elemet házasítani.

    A gyári "hibája", hogy minden eleme műanyagból van, ennyi idősen, ennyi év hőterhelés után már ridegebb a műanyag, ha pedig eltörik - szokott - elég nehéz lesz kinyitni a motorháztetőt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák