-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joker88
őstag
válasz molnarpeter #26100 üzenetére
igen. a vizsgakor rögzítették a km-óra állást is, tisztán kivehető. a fényképek közt fenn is van az említett oldalon..
In loving memory of Garrett Lockhart
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #26102 üzenetére
Ellenőrzés!= csere
-
darvinya
titán
válasz dellfanboy #26102 üzenetére
Ok, de ahogy írják Ellenőrzés≠Cserével.
Azért írják, mert vezetési stílustól függően 20000km -kor már kuplungot is illik cserélni, ekkor kifolyik, s fel kell tölteni.
Ellenőrzés ekkor azért van, mert ha jó az olaj, akkor rátöltés is jó, hanem akkor csere.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
dellfanboy
senior tag
oke, es ezt hol/hogy ellenorzod? se nivopalca se kemlelo ablak.
sztem vannak tehetseges emberk akik 10k km alatt is legyalulnak 1kuplung szettet
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
válasz dellfanboy #26091 üzenetére
Az idén tavasszal cseréltettem, sokkal finomabb lett a váltás érzetre és a rükit is simábban veszi amikor beveszi.
C.S.M. 75w90, 2,3 liter kell. Három flakonnal vettem, kettő fogyott el belőle.
Élettartam olaj marhaság, vagyis tulajdonképpen nem. Mert ha elhalálozik a váltó akkor értelem szerűen az olajnak is off. Szerintem.Ha éves ellenőrzésen van a kocsi vagy emelőn/rámpán és nem dől mindenhonnan a különböző nedű akkor egy esetleges váltó olajszivárgást simán be lehet azonosítani.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz dellfanboy #26105 üzenetére
Ami kifolyik kuplung cserekor azt vizsgálják meg, hogy még viszkózus vagy iszap.
Váltóban nem fogy az olaj, mint a motorban.
Persze széteső váltóból kifolyik.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Joker88
őstag
válasz dellfanboy #26105 üzenetére
őőő, igen.. konkrét példa
[link]In loving memory of Garrett Lockhart
-
0utsider
tag
Sziasztok!
Már lassan egy éve gondolkodok, egy Ford Cmax plugin in hybrid beszerzésén.
Szívesen venném ha leírnátok a véleményeteket / tapasztalatotokat erről a típusról. Mivel itthon nem igazán van elterjedve a plug in verzió, ezért túl sok véleményt nem lehet olvasni róla.
Nekem a munkába járásomhoz az elektromos hatótávja elegendő lenne. Plusz ránézésre a nyaralásoknál a 3 felnőtt 2 gyerek is beleférne.
Hozzászólásaitokat előre is köszönöm!
-
darvinya
titán
válasz 0utsider #26110 üzenetére
Toyota rendszerű, így ugyanazt tudja, ugyanaz a hibája.
Általánosságban elmondható, hogy aksi 5 éven belül leamortizálodik, és onnéttól kezdve fosszilis üzemanyag zabáló lesz.
Az új akku kb. annyiba kerül, mintha új autót vennél.
Mérete csalóka, mert nyaraláskor 2 felnőt és 2 16 év alatti gyerek fér el+csomagok.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
0utsider
tag
válasz darvinya #26112 üzenetére
Eleinte normál hybrid aurisokat és priusokat nézegettem így a rendszer működésével tisztában vagyok.
Az akkut azoknál lehet cellánként cserélni. Itt van valami akadálya ennek?
Az akku évente ha jól tudom 2%-ot degradálódik.
5 * 2 = 10
32 KM - 3.2 KM = 28.8 KMEz nekem napi ingázásra elég.
A jelenlegi 1997-es 2-es Swiftünkbe is befért 5 felnőtt + csomagok ez annál nagyobbnak tűnik.
Valakinek esetleg vannak használati / szerelési tapasztalatai?
Esetleg ismeretségi körben van valakinek ilyen autója?
-
darvinya
titán
válasz 0utsider #26113 üzenetére
Ezek akku pakkok, emiatt csak az egészet lehet cserélni.
Ráadásul áramütés veszélyes, emiatt nem szoktak hozzányúlni, max. Toyota szerviznél.Akku degradálódás nem lineáris, emiatt 5 év után már csak 20%-os az akku.
Ha abba befértek, akkor ebbe is.
Szerelési tapasztalat hibrid esetén szerintem nincs, mert, mint írtam, hogy áramütés veszélyes, emiatt otthoni babrálás csak villanyos tudással lehetséges.
Áramütés még „lemerült” (Li akku ekkor sincs teljesen lemerülve) akkunál is fennáll.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
SzlobiG
félisten
válasz darvinya #26114 üzenetére
Eléggé tévesek az infóid az akkuk élettartamával kapcsolatban. Eleve a Toyota 10 év garanciát vállal az akku pakkra, ezen felül lehet cellánként cserélni van rá egy szakosodott műhely az egész ár töredékéért cserélik.
(#26113) 0utsider Nagyon rikta típus a tölthető c-max szerintem nem fogsz itt találni tulajt, de az általános plugin használat rá is érvényes, szerintem jó választás pláne, ha valóban a toyota licensz alapján gyártották.
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #26115 üzenetére
Kösz, de autós bulvár újságnak nem hiszek.
1. Van közöm elektronikához
2. Közeli ismerős prius-át ismerem, tudom mi a gondjaCsak egy kis idézet:
Már csak szerezni kell egy bontott cellát, amit tízezer forint körül mérnek, és összerakni, gondolná az ember. De az ilyen javítás nem lesz hosszú életű, mert a különböző töltési állapotban beépített cellák a többivel sorba kötve halálra vannak ítélve. A Prius akkuját sikeresen javítani csak úgy lehet, ha egy szintre hozza az ember az összes cellát.
Ehhez … egyenként megy végig rajtuk egy speciális töltővel, amely váltakozó kisütéssel és feltöltéssel kondicionálja a huszonnyolc egységet. Egy nap nagyjából el is megy azzal, amíg az összes cella azonos állapotba kerül, hogy megint össze lehessen építeni őket, de utána garantáltan nem lesz baj.És akkor utolsó mondatban szépen nagyot csúsztat, mivel ellentmond magának.
Ha öreg cellák közé újabb cellákat raksz, akkor valamelyik kárára fog egyszintre kerülni.
A végén meg lezárásként:
…a több százezres akkucsomag komplett cseréjétől nem kell rettegni.És SzlobiG
Én sem akku elhalozásáról írtam, hanem nem tudja azt a teljesítményt már.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Joker88
őstag
válasz darvinya #26117 üzenetére
mint alig értő ember vagyok hozzá,de igazad lehet, a TC-n is írták..
" Már csak szerezni kell egy bontott cellát, amit tízezer forint körül mérnek, és összerakni, gondolná az ember. De az ilyen javítás nem lesz hosszú életű, mert a különböző töltési állapotban beépített cellák a többivel sorba kötve halálra vannak ítélve. A Prius akkuját sikeresen javítani csak úgy lehet, ha egy szintre hozza az ember az összes cellát. "
Forrás : [Totalcar.hu]In loving memory of Garrett Lockhart
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #26119 üzenetére
Hol írtam, hogy rettegni kell tőle?
Azt írtam, hogy drága, mert 500eFt, hanem 3-5mFt.
Akkor tegyük tisztába mire vonatkozik az akku garancia.
Garancia csak a tönkre ment akkura vonatkozik, azaz nem tölthető és nem mérhető feszültség.
Az elhasználódásra nincs garancia!#26121 0utsider
Nem írtam, hogy mindegyik ennyit tud, vagy annyit.
Akku technológia olyan, hogy egyik ilyen, másik olyan, és sajnos nagyobb eltéréses.
Amúgy tesztkör, figyelni mit ír ki, és figyelni mikor kapcsol rá töltésre.
Ha rövid távon már rákapcsol és hirtelen esik az akku töltetsége, akkor már keveset bír és előbb utóbb cserélni kell, különben többet fog fogyasztani, mint sima fosszilis.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
0utsider
tag
válasz SzlobiG #26116 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek!
Azért bíztam benne, hogy lesz itt olyan ember, aki közelebbi kapcsolatot ápol egy ilyen kocsival.
A szervízeléstől én is tartok egy kicsit, hogy fogok e a környéken hozzáértő szerelőt találni. Bár van egy két elektromos / hybrid autó a környéken max becsöngetek és megkérdezem, hogy hova hordják :)
darvinya: A cikkeket anno én is olvastam. De nem kerülte el a figyelmem az sem, hogy írtak olyanokról is amik több 100.000 - 1 milli kilométer után is gond nélkül üzemeltek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 0utsider #26113 üzenetére
Hány km a napi inga? Télen, fűtéssel, stb felére is leeshet a hatótáv. Van más modell, ami szóba jöhet (Plug-in vonalon)?
SzlobiG: sima hibridben egyszerűbb a szitu, NiMH akkuk, viszonylag egyszerűen lehet a csomagot egységenként cserélni (bár amúgy ki kell egyenlíteni őket, szóval nem elég szerelni), kb 10-15 évet ki szoktak bírni. A Plug-in Li-ion akkut használ, valamivel nehezebb dió alapvetően, viszont megvan az az előnye, hogy totál nem szoktak elromlani (sok tartalék, nagyon kímélő vezérlőelektronika)... Azt nem tudom, hűtött vagy sem az akku, PHEV vonalon ez alap szokott lenni mondjuk.
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #26122 üzenetére
Mindegyik fajta akkut össze kell illeszteni, különben egymást használják fel.
NiCd/NiMh akkuk nagy indító áramot tud leadni és elbírja, Li ebben gyengébb, viszont tovább bírja.
Li akku is elromlik, mint az összes többi.
Ha ilyen egyértelmű lenne, akkor már rég elektromos autónk lenne, mert már hatótávban meglenne 5000km/feltöltés.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #26122 üzenetére
[link] C-Max Energi fb klub, ajánlom tájékozódás céljából
darvinya: jaja, kisebb dolgokat az autó is megoldja általában.
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #26124 üzenetére
Amúgy strádázás legjobb ezeknek.
Én is csodálkoztam, mikor leruccantunk Bp-balcsira, hogy csak felgyorsuláskor használja a motort a Prius, a többi mind akku-töltés elintézte, 1L-ből meg volt.
Persze nem volt akkora lassítás korlátozás (útmunkák, stb.).Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
0utsider
tag
válasz molnarpeter #26124 üzenetére
12 km-re lakok a munkahelyemtől. Ide kell 3 naponta (néha sűrűbben) bejárnom.
PHEV vonalon ami még szóba jött:
Mitsubishi Outlander: ilyen van ismeretségi körben. Az autópályás magas fogyasztására panaszkodik a tulaja. Egyébként meg van vele elégedve. Ami még hátránya, hogy több futott km-el, azonos évjárat mellett fél 1 millióval drágább.
Volvo V60: Diesel motoros, annak minden nyűgével együtt. A futott km azonos ársávban a duplája a Fordénak.
Köszi Facebookos tippet, lehet beregisztrálok és körülnézek.
-
troll81
addikt
Sziasztok alumínium tisztító vegyszert keresnék.motorblokk ra kellene majd.van e tapasztalat hasonlóval illetve ajánlani tud e valaki valamit ami jó.koszonom a segítséget
-
0utsider
tag
válasz darvinya #26125 üzenetére
Egyébként pont nem az autópálya a hazai pálya a hybrideknek, hanem a város. A sok megállás elindulás miatt ott jön ki igazán az előnye.
A priusnak jó a légellenálása. Ezért is fogyaszthat jobban sztrádán, mint pl egy Mitsubishi Outlander, ami a nagy lapos felületeivel nagyobb közeg ellenállást képez.
-
tobias88888
őstag
válasz tobias88888 #26085 üzenetére
Megjött a Cromax-os ajánlat is a vezérmű csere + éves szervizre. Itt se kevés, 160 ezer Ft, de legalább nem 240 mint a Ford Petrányinál (ott még volt egy 18 ezres fékolaj csere is valamiért, azt levontam a 258ból)
-
nagyúr
Srácok belső összekötöt (axiál) kell cserélnem a kocsin. Kérdésem az lenne, hogy a belsőnek mindegy hogy balos, vagy jobbos? Mert a külsőt látom, hogy nem mindegy. A belsőnek meg nem írja hogy lenne oldali különbsége.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #26129 üzenetére
Tudom, Te utaztál autóval nem Én.
De hagyjuk, rövidtávon sokat lehet motor-generátorként használni.
Azért nem válaszoltam előző hsz-re, mert minek, ha köz mantrát hangoztatja.
Városban ritkábban megy csak akkuról rövid távon, mert lemerüléskor nincs akkora táv, hogy visszatöltse, emiatt folyamatosan megy a fosszilis.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
szallasi007
őstag
Sziasztok, Focus 2017-es ST-Line-ről mik a tapasztalatok? Ezt megyek megnézni szerdán, viszont nem tudom mire lenne érdemes rákérdezni illetve ránézni: 2017-ST
Segítségeteket előre is köszi -
darvinya
titán
válasz szallasi007 #26134 üzenetére
Turbóra, mert ha ST akkor 1.5 motor szerintem kevés.
Váltó automatta, de melyik, mert Power Shift nem igazán jó, azaz összes automattára jobban oda kell figyelni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz gabor9991 #26137 üzenetére
Utoljára a négy lengéscsillapító lett cserélve, trw-re, teljesen jól működik. Ebből is ezt kap a verda. 😁
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
radi8tor
MODERÁTOR
Kocsi “tuning” folytatódik.
Ma megérkezett az új Alpine fejegység és OSRAM nappali menetfény. Utóbbit már asztalon kipróbáltam.⭐ Stella
-
darvinya
titán
válasz SzlobiG #26139 üzenetére
Ok, váltó melletti gombok zavartak meg, mert úgy néz ki, mint automata jelzések.
2t-ás autó 1.5T-nél már csúcsra van hajtva.
Turbó mint hiba forrás, tehát sokkal jobb odafigyelést kíván, pl: forró turbót csak úgy ott hagyni, mert hamar kikészül, aztán lehet újítani.ST line akkor mi?
Kombi jelzés, s nem a sportosabb jelzés.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
szallasi007
őstag
Oké, szóval a turbóra majd figyelek.
Az ST Line felirat az elején lehet szándékosan nincs rajta? Igazából mindegy az a része.
Családi kombi kell max 5 millióig, kevés km-rel. Egyenlőre megnézem csak, bár az 2019/20-ashoz képest kicsinek tűnik. Jól látom ugye?Mondeot meg nem találtam ami nekem megfelelne (benzines, kombi!, automata két zónás klíma, sync 3, ülés fűtés, 125+ lóerő, sötétített hátsó ablakok, kormány fűtés ha belefér, és mondjuk városba 9 körül álljon meg).
Felszereltségben a Titanium jobban megéri mint egy ST?
-
gabor9991
őstag
válasz szallasi007 #26142 üzenetére
Az új MK4 focussal az a baj, hogy a normális hátsó futóművet csak a magasabb felszereltséghez adják, erre is érdemes figyelni.
-
A Zéé
addikt
válasz szallasi007 #26142 üzenetére
Felszereltségben a Titanium jobban megéri mint egy ST?
Annyira kuszák a felszereltségek, és annyira össze-vissza lehetett már szalonból kihozva extráztatni az autókat, hogy ezt nem igazán lehet megválaszolni, ez a besorolás leginkább az autó alap design-ját határozza csak meg. A Titanium az elegánsabb vonal, az ST Line meg a sportosabb. Általában a belső tér színei, anyagai a legmarkánsabb különbség, meg esetleg pár külső dekor elem (felni, hűtőrács színe, mintája, küszöb/lökhárító toldat).
Persze ha tényleg ST-t nézel, nem csak ST Line-t, az azért már futóműben fékben, motorban is más.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
szallasi007
őstag
válasz gabor9991 #26143 üzenetére
Voltam új autóra is szalonba árat kérni. Hát 2019 év végi "alap" st line téli csomaggal 7 millió. Nem tudom hogy az most sok e vagy kevés de nekünk hitelre a havi törlesztő sok.
A 20-as modellek az eladó szerint sem érik meg mivel mire tényleg össze raksz egy értelmes konfigot 8 fölött állsz meg kedvezménnyel együtt, szóval 9.2 körüli konfig a tuti. A futómű ha jól értettem az st line-okon van/lesz csak a business és titánokon meg az alap. Az eladó szerint vmi elgurult odafent.
21-től meg ezres mild hybridek lesznek az alapok szerinte.
A Zéé - ST szerintem nem áll meg ennyibe. Viszont a sima Line és a rendes ST között ilyen nagy a különbség? Volt egy ST még délelőtt, de arról ezek szerint lecsúsztam.[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
-
gabor9991
őstag
válasz Real_Necro #26145 üzenetére
Benézel alá?
150 lovas alatt csatolt lengőkaros futóművel szerelik az ötajtósokat, a kombikat viszont multilinkkel.
De van egy harmadik verzió is amit a flottás autók kapnak
meg spéci rugó, meg minden van itt már.Úgyhogy már nem alap a jó futómű sem... -
darvinya
titán
válasz SzlobiG #26147 üzenetére
Magyarul jól hangzó optikai felirat, mögöttes tartalom nélkül.
Turbó én csak újonnan vennék, ki tudja miként használták.
1000km alatt is le lehet amortizálni, s akkor még külsérelmi nyoma nincs, csak kicsit kotyog már a tengely, mert a bronz csapágyat megfőzték.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz szallasi007 #26146 üzenetére
mk4-ből ahogy nézem nincs ST, csak az ST Line, ami összemosta a korábbi verziókat.
Mk 3,5-ből, amit linkeltél van az ST Line (a kinézetében sport verzió), 1.5T benzin és dízel motorokkal, van az ST (a finomabb sport verzió) 2.0T benzin és dízel motorral, sportüléssel, ültetett futóművel, nagyobb fékekkel, meg ki tudja még mivel. + van az RS (az igazi sport verzió), ami 2.3T, és itt minden a versenyről szól.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest