-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
senior tag
Szia!
Kíváncsi leszek milyen értéket mérnek majd?
Az eredeti gyári üveg is valamennyire sötétített gondolom és biztosan 90-94% körül van csak.
A rendelet úgy szól, hogy a "B" oszlop előtti ablakoknak minimum 70% fényáteresztéssel* kell rendelkezniük. Ez a 70% az üveg és a fólia együttes mért értéke.
Sajnos van negatív tapasztatatom is. Fiam autóján (2006-os Fiesta és így vettük az előző tulajtól) az összes (mind a négy) ajtó üvegen volt fólia, a hátsó ötödik ajtón is, víztiszta, csak hővédős. Értelem szerűen az első ajtókra nem volt bizonylat, mert ott csak 64% volt a max. fényáteresztés. A többire ki volt állítva az érvényes bizonylat. Fiestán gyárilag sötétített, enyhén zöldes színű üvegek vannak.
A lényeg, hogy tavaly egy közúti ellenőrzés alkalmával a rendőr észrevette, rámértek, persze hogy nem érte el a 70 %-ot az első két ajtó üvege, hiába víztisztának mondott volt a fólia. Maga az üveg már alapból 92%-os volt, mint később rá lett mérve.
Szerencsére városon belül volt az ellenőrzés, az autót időközi műszaki vizsgára kötelezték, a forgalmi engedélyt bevonták. Na és még jött egy 30 ezer forintos bírságról szóló csekk is. Plusz az új forgalmi kiállításának a díja, mert a forgalmiba is bele volt írva a fólia száma (ez így szabályos), plusz az időközi műszaki vizsga...és a fólia szakszerű eltávolításának a díja ... na meg az ideg ami bennünk volt.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Real_Necro
veterán
Újabb köröm volt ESS-nél. Ezúttal hosszlengőkar meg szilent csere. ~59 lett a vége, bő 1 óra alatt meg volt. Szerintem korrekt.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Ha a határérték alá megy nem rakatom fel, de a gyengébbik fóliával szerintem nem lesz gond. Majd meglátjuk.
Forgalmiban most sincs benne a b oszloptól hátra a sötétítés, mert mikor készült elfelejtettem "szólni".
De műbizonylat megvan róla. Csináltatok majd újat. 4k asszem jól rémlik?Szerintem b*ziság az ilyen uv védő miatt szivatni a népet, vannak full sötétített első üveges abkakos csodák is, azokat bezzeg nem szűrik ki vagy csak ritkán...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Jenne
senior tag
Kíváncsi leszek...mi lesz.
Alapvetően a jogszabály nem tesz különbséget sötétítő vagy hővédő fólia között, (fólia-fólia) csak az kizáró, hogy nem lehet tükröződő felületű! Na meg a százalékok a fény áteresztésre.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nfsu17
veterán
Üdv.
Focus Mk3.5
5 ajtós
2 évesAz őrületbe kerget valami földöntúli "szélzaj" hanggal már egy ideje.
Tavaly nyáron kezdte, vagyis akkor vettük észre először. Azóta vagy nem volt ilyen hangja, vagy nem érte el az ingerküszöbünket.A hang be és kikapcsolt klímánál/ventillátornál is van.
Azért fura, mert azt vettük észre, hogy 50km/h-nál jön elő. De én főleg városban használom, és itt helyben ritkán veszem észre. Ennek ellenére, ma egy "kirándulós" napon szinte minden városban, faluban szólt ez a hang. Tavaly is akkor, mikor elmentünk hosszabb útra. Persze azóta is mentünk már ki a városból és nem mindig szól.
Aztán 70-nél is csinálja. Aztán már annyira figyeltünk rá, hogy 40-nél is. Talán már 30-nál is.Bármennyire is furán hangzik ezek után, de nem mindig hallani.
Jobban megfigyelem, mert hétvégén is megyünk hosszabb utat, de mint ha stabil 90-nél nem lenne. Autópályán sem hallottam eddig (most az nem volt).
Biztos a széllel, menetszéllel van összefüggésben, mert amúgy nincs hangja a kocsinak.Szelet nem érezni, hogy bejönne az utastérbe, pedig apám erre nagyon háklis, és már szólt volna, hogy huzat van.
Valahol jobb elöl (középen?) van a hang forrása, de annyira ilyen jellegtelen - de rohadtul zavaró 50-60km-en át -, hogy nem tudjuk bemérni pontosan.Persze majd elküldöm a szervizbe is a hangot, ahol majd rávágják ,hogy "ez ilyen", menjek anyámba, ők ezzel (sem) nem foglalkoznak, hisz garanciás a kocsi...ja és ők nem is hallanak semmit. Utóbbit el is fogom hinni, mert mindig mi sem.
Aki kíváncsi a hangra, itt töltheti le (Mega) és tippelgethet. Köszi.
-
kcsa
veterán
válasz nfsu17 #26257 üzenetére
Egyáltalán nem biztos hogy ráhibázok, de: akkor is van ilyen hang, ha a hűtő ventilátor megy? Láttam, hallottam hasonló szitut, ahol a menetszél meg tudta forgatni a ventilátor lapátjait, és pont csak annyira volt csapágyas, hogy ennek hasonló hangja legyen. Adott sebességnél kizárólag...
Csere javította.
-
nfsu17
veterán
Úgy érted, hogy ha megy a hűtőventillátor, akkor álló kocsinál is hallom-e a hangot?
Álló kocsinál sosincs hangja, de a hűtőventillátort is ritkán hallom. Menet közben végképp nem tudom, mikor megy a venti. Klímakompresszor megy vagy nem, az mindegy.Még két dolog, ami közben eszembe jutott.
A hangfelvétel tempomat 50-el készült.
13s után érdekes főleg, előtte picit más zörgés hang is van.
A hang erőssége nem változik a sebesség növelésével.
Tehát kb ugyanolyan erős a hang 30-al is, meg hetvennel is. -
Smith Ügynök
tag
Sziasztok!
mk4 Mondeo 2.0 TDCI mennyire bírja a városi használatot?
Évi 15 000km-t megyek, ami tudom, hogy picit kevés a dízelnek, illetve sokszor csak napi néhány km-t menne...
De annyival olcsóbb a benzines 2 literesnél, meg persze a dinamika, fogyasztás se mindegy, ezért szeretnék inkább dízelt.
Havonta 1x van hoszabb távon használva, akkor olyan 600km megy bele, 300km egyszerre, 2 ütemben 600.Köszi előre is
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz Smith Ügynök #26264 üzenetére
December közepe nyúzom a Mondeot ( 20111, 2.0 TDCI, DPF, EGR gyári, 288ekm), napi 2x16 km-es munkába menetekkel, vmax 70, hetente-kéthetente M0-on fél órás távokkal, eddig semmi baj nem volt, ha a DPF regenerál, sose szakítsd meg, ennyi a titka.
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Smith Ügynök #26264 üzenetére
Némi odafigyeléssel szerintem ki tudja húzni. Múltkor volt bontott DPF csoportban, valami 40k rémlik, de hetekig nem bírták eladni. Ha dobsz bele egy regen jelző LED-et, akkor tudni is fogod, mikor kell a hosszabb úton hazamenni, hogy ki tudja égetni a kormot. Havonta azzal a hosszabb úttal szerintem nem lesz GTK a fenntartás egyáltalán, elviseli összességében. Focus csoport taggal beszéltem egyszer, Bp-n hajtja az 1.6 TDCI-t, semmi gond nem volt.
-
Smith Ügynök
tag
válasz molnarpeter #26266 üzenetére
Ez a regen LED nagyon jó ötlet, hol lehet azt berakatni?
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz molnarpeter #26266 üzenetére
A regen ledes tutorial nincs meg neked véletlenül?
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Smith Ügynök #26267 üzenetére
[link] facelift előttire vonatkozik a leírás
[link] facelifthez pedig itt egy videóMondeo mk4 DPF regen LED részecskeszűrő tisztítás regeneráció jelző
radi8tor: egy rugóra jár az agyunk ahogy elküldtem a hsz-t, abban a pillanatban eszembe jutott, hátha jó lesz még valakinek.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #26269 üzenetére
Engedelmeddel bele tettem a keresőszót a hsz-be.
Szerk: kibővítetted úgy látom.
⭐ Stella
-
7Sony7
addikt
Üdv. 1.6 tdci-hez nem tudtok véletlenül ilyen leírást dpf led hez?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 7Sony7 #26271 üzenetére
Ki kéne mérni, mit kapcsol olyankor. Ott szerintem nincs fáklya és ötödik izzító, és talán a tükör/hátsó üveg fűtést sem kapcsolja be. Talán a normál izzítást kéne megnézni, és ha azokat kapcsolja, akkor arra rá lehetne kötni. Persze akkor látszana az elő- és utóizzítás is (megtévesztő lehet, hogy a csont hideg motor ugyan miért regenerálna, pedig szó sincs róla), user dolga lenne eldönteni a valós okot, de a semminél több volna 🤷♂️ talán egy időzítővel jobb lenne a helyzet, de az már több meló.
[ Szerkesztve ]
-
Smith Ügynök
tag
válasz molnarpeter #26269 üzenetére
Királyság, Kösziiii!!
Mennyiért lehet szerintetek normális állapotút találni? Mondeo mk4, 2.0 TDCI
Olyan 1,5 millioban gondolkodom, plusz első szervíz, átíratás.[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
válasz Smith Ügynök #26273 üzenetére
Mit jelent a normális?
Egyébként a fél óra M0 nem elég, inkább a 300kmes egybe táv. Én napi 2x31km-t megyek, 90%-ban pályán. Covid miatt március óta kimaradt a nagyobb táv, aztán hogy van köze vagy sincs hozzá, most cseréltek páraszelepet...
Egyébként szerethető, nekem 2011 fl, 2.0 dízel, 300k km fölött gyári kettőstömegűvel meg részecskeszűrővel. 163LE is kellemes pályán, de kezdek elégtelen lenni.
Bár keresem az utódot és tetszene a Renault Talisman, de most szemezgetek ST Focus-al is az MK5 Mondeo mellett.[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Smith Ügynök
tag
válasz Real_Necro #26274 üzenetére
Havonta 2x 300km egybe meglesz.
Talismanra énis beneveznék . Nekem eddig Renault-im voltak, kopó-fogyó cseréken kívül nem volt velük semmi baj, szerettem/szeretem őket.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #26272 üzenetére
Köszi, ezek egy részén már túl vagyok. Fáklya nincs, tükörfűtést nem kapcsol, ez tuti, mert tettem rá ledet. Normál izzítást forscan szerint (szakaszosan) kapcsolja, csak legjobb tudomásom szerint az izzítórelé nem ott van, ahol a négyes mondin, hanem az akku mögött/alatt szinte hozzáférhetetlen helyen. Ezért kerestem volna valami más megoldást...
Tapasztalataim alapján 60 vízhőfok alatt nem regenerál, úgyhogy nem lenne gond, hogy az izzítón van. Csak hát hozzáférni...-
-
Nem igazán sikerült a műtét. Aux kábel bent, telefon rá ami kijelzi, h rá van dugva, rányomok a rádión az aux gombra de ennyi. Nem csinál semmit. Ötletek?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Smith Ügynök #26273 üzenetére
Azt mondják, 2 körül vannak inkább a jók, de nyilván igények függvénye 350 körüli futással egy tekertet láttam nemrég 1.15-ért pl, szóval facelift előtt nem reménytelen dolog, amíg titanium alatti felszereltség is megfelel. Sötét oldalon talán több lehetne a keret, gondolok itt arra, hogy 2.0 dCi esetén spórolsz egy vezérlést. Focus kicsi?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 7Sony7 #26276 üzenetére
Rémlik, mintha beszéltünk volna róla próba erejéig én bátorkodnék odatenni az egyik izzítóra kábelt (pl a vezetéket beledugni a pipába, és utána visszanyomni a helyére, hogy jusson ide is-oda is delej) kapcsolási rajzom nincs sajnos, a relé és az izzítók között jó lenne nyilván valami kényelmesebb csapolási lehetőség, praktikus volna blankolás nélkül megúszni...
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #26279 üzenetére
Igen, beszéltünk, csak gondoltam hátha van friss infó. Hihetetlen, hogy semmit nem találok ehhez a motorhoz, ami érdekelne. Pedig rakták egy pár autóba. Se egy teljesítmény/nyomatékgörbe, se azt, hogy milyen olaj akánlott bele a gyárin kívül (ugye psa moci, gondolom nem csak a ford olaj jó bele).
C-max, rövidebb motorház, nagyon nem hozzáférhető az izzítás, csak ha bontok több mindent. Na majd, ha amúgy is szét kell szedni, talán. És igen, valóban nem szeretném összebarmolni a gyári vezetékelést.[ Szerkesztve ]
-
-
#31600896
törölt tag
Üdv!
Feltöltötték a klímát, most tolja a kellemes hideget, nem ereszti a gázt. Vennék sebtiben aktívszenes pollenszűrőt, meg egyúttal a légszűrőt is kipattintanám újra. Milyet ajánlotok, illetve honnan? Focus MK2 1.4 benya. -
-
#31600896
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #26285 üzenetére
Tudom, hogy nincs, de 2 éve nem volt cserélve és kitaláltam, hogy cserélném. Vagy az még ráérhet?
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #26289 üzenetére
Zoli-bácsi
Körülbelül 30 ezret.radi8tor
2005. novemberi. Most úgy látom jó már a cromax honlapja. -
#31600896
törölt tag
válasz Zoli-bácsi #26291 üzenetére
Olajcsere volt azóta 2x is.
-
rgeorge
addikt
válasz rgeorge #25909 üzenetére
Nos, megvolt a klímaszerviz. Odor/Autoklimacentrum.hu. Egy klímacső (gumi) lukadt ki, friss olaj látszott körülötte, pár hetes lehetett a sérülés ami korrelál a tapasztalatokkal. Szerencsére javítható volt, így egy nap alatt el is készült.
A hely normális, rendezett, a váróban osztott képernyőn lehet látni a szervizállásokat, követhető a javítás (esetemben nem, mert ott hagytam egy napra).Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
nagyúr
válasz sparta2 #26089 üzenetére
Á, dehogy... igazából nem is nagyon firtattam, lévén azonnal kézségesen cserélték újra.
Most meg mentünk 1 nagyot, és csak 4x fagyott 10 nap alatt. Ez javuló tendencia .@(#26088) bajnokpityu
még mindig nem néztem meg (nem is tudom, mennyinek kellene lennie), nyaralni voltunk... egy kis H-SLO-HR-H körutat tettünk meg. Nem volt nagy, ~1300km. Kényelmes vot, elfértünk; még a 7 üléses módot is kipróbáltuk (nagyszülők).
Fogyasztásra sincs panasz, 9 liter alatt volt (8,45-öt számoltam).[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bajnokpityu
félisten
válasz cappa72 #26295 üzenetére
Azt csak látod, h a telefon mennyit ír aktuális sebessegnek fix tempomat esetén, és mennyit ír a tempomat aktuális sebessegnek. Nekem ez feltűnően alig különbözik. Már hozzaszoktam hogy 138 az 130, 188 az 178,stb.ez meg 182 esetén 180.. 131 az 130..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
Osram DRL be lett szerelve #szereldmagad, de már nem jutott idő a benzinszűrőre. Bevallom elbizonytalanodtam mikor megláttam: nem is látni hol van a csavar, ami tartja azt a kengyelt amiben benne van. Majd legközelebb áldozok rá még 3000-et.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #26296 üzenetére
Asszem kicsit elnéztem... merthogy az akkura értettem azt, amit írtam...
A sebességre vonatkozóan eddig 5-öt csalt, most max 2-őt, de inkább 1-et.
Persze, hogy úgy csináltam, ahogy leírtad (eddig is, mint mindegyik előző autóknál). Telefonon a gps által használt adat, a tempomaton meg a leolvasott (illetve a kiírt aktuális).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
troll81
addikt
sziasztok [link] új főtengely valakinek?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen