-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz molnarpeter #25204 üzenetére
Hát ezaz'
Sosem láttam rajta fóliát, amikor elvitték vagy felvettem a parkolóban.
Lassan 3 hónapja home-office-ban vagyok, alig mentem vele.
Ma meg "megakadt" az ujjam a felsértett kormányborításon.Amúgy Tatabánya... mert itt van helyben.
Nagyon nehezen indul ez az új autó projekt. Nehéz megbarátkozni az ilyen apró bug-okkal.
Pedig maga az autó jó, kényelmes, de ennyit a 10 éves egyterűzés alatt nem volt szervizben a két előző dög (Galaxy, majd az első generációs S-max)... enyhe túlzással, de relatíve időarányosan biztosan nem
szerk.: és a dühítő, hogy azt hittük, ha majd a 15 éves megtakarításunk által + nagycsaládos kedvezmény igénybevételével közel fél évszázadosan megvehetjük életünk első új autóját, akkor az milyen gondtalan lesz... évenként kötelező szerviz, azt' bakfitty...De persze az autós topikban azért látszik, hogy az új autóknál talán több a gond, mint a régebbieknél.
Hova tart az autógyártás?@(#25206) iceQ!
Tatabánya, legyen mondjuk "főváros peremvidék"
(Na jó, ez így csúnya, de voltam már Mexikóvárosban... ~60km átmérőjű város agglomerációval... 25M ember...)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz cappa72 #25205 üzenetére
Az autógyártás oda tart, hogy veszel egy nagy adag műanyag kacatot drágán, ami egy 1 literes, vagy 1,2 literes turbós motorral meg van dobva, drága pénzért és 100 ezer km után eldobod az egészet a kukába. Aztán veszel egy másik új autót...
És akkor ezt az 5-10 milliós ársávban említettem. Jah meg SUV. Az fontos. Kell a nagy kocsi, mert erre van igény.
Sógor mesélte a minap, hogy az egyik ismerősük vettek egy 0 kilométeres S-max, vagy C-maxot amibe már 4000 km van és abból felét a szervíz kocsikázta mert folyamatosan dobta a check engine lámpát... Márka szervízben volt szervizelve és minden héten vissza jártak a kocsival, mert nem volt jó...
Nincs egy éves autó. Hát ennyit az új autókról, meg az autó gyártásról..."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
DeFranco
nagyúr
válasz cappa72 #25205 üzenetére
nem az autó a hibás, hanem a szerviz szerintem ebben az esetben.
értelmes helyen (és ezért a ragaszkodás az ESS-hez mert ez ott többször sikerül mint nem) megvan az akarat meg a szakértelem ahhoz hogy egyből lokalizálják a hibát és ki is javítsák
hogy ez az itthoni szakszervizekben miért egy ciberepunk dolog azt én nem tudom, lehet valamiért előnyös nekik ha sokszor visszajársz vagy ennyire beletojnak hogy két cigi között mit ropogtatnak az autón aztán haladjunk azt számomra rejtély.
-
sparta2
tag
válasz cappa72 #25205 üzenetére
Csak azért, hogy ne érezd magad egyedül! Nekem az első évem így nézett ki :
- egy ráfutásos baleset miatt motorháztető, hűtórács, lökhárító, + pár apróság ami a lökös alatt van
- egy kavics miatt szélvédőcsere
- egy kedves ember miatt, aki képtelen volt normálisan kikecmeregni az autójából, jobb első ajtó csere
Szóval.....ilyen ez a popszakma! -
nagyúr
válasz DeFranco #25208 üzenetére
Esetemben már átvételkor jelentkezett a hiba, itt valami gyártásimalőr lesz.
De a motorja (eddig) jó, vizet (eddig) nem eszi (autós topikban megnyugtattak, hogy hát majd fogja..), ekkora bódéhoz épp elégséges az 1.5T (2.0tdci után)
Olyan kis haragosan pörgős motorja van, ami egyébként tetszik.
Kényelmes... halk... nagy... elférünk... papa, mama jöhet velünk...
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
nagyúr
válasz sparta2 #25209 üzenetére
De legalább neked van ok-okozat páros.
Nálam csak okozat van... bár okként felróható, hogy miért nem Touran-t vettünk. Persze szomszéd Touran-ja is két hétig check engine lámpával ment - ott is valamit rosszul rakott össze a gyár...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
BaLee
addikt
Mi a véleményetek, garancia lejárta után mennyire érdemes az 5 évnél fiatalabb kocsit továbbra is márkaszervizbe hordani?
A Focusunk 3 éves múlt és épp elhagyta a 149k km-t, ugye 150ig garanciális. Olvastam, hogy van ez a Motorcraft szerviz történet tényleg viszonylag barátibb alkatrészárakkal, de fel van tüntetve, hogy 5 évesnél idősebb autóknál. Kérhetem én is olyan alkatrészekkel a szervizt?Azt olvastam régebben, hogy a 160 ezernél esedékes vezérléscserét azt mindenképpen érdemes márkaszervizben csináltatni, mert jobban értenek hozzá, több a tapasztalat vele.
-
gabor9991
őstag
Én 13 évesen is elvittem márkaszervizbe a vezérműszíjat kicseréltetni a sima ősrégi 1.6 szívóbenzinen, de nem azért mert jobban értenek hozzá mint egy pék hanem azért mert ott azért számlával garanciával dolgoznak és ha valamit elrontanak akkor van hol reklamálni.
Így is tört néhány patent meg bilincs...pedig biztos van már ezzel a típussal tapasztalat.
De volt már nem is egy példa rá hogy olyan motorral szerelt autónál mint az enyém a vezérműszíj csere után eltört a csavar a szíjtárcsában és szétszállt az egész motor.
Na ilyen esetben talán ér valamit az ha márkaszerviz csinálta a cserét nem valami olcsó számla nélküli mester.
Egyébként olcsóbb volt a márkaszerviz mint a sokat emlegetett ess motor( ahol azt az információt kaptam hogy a vezérműszíj szettnek nem része a vízpumpa ezért azt nem cserélik! még megvan az email tőlük) de a helyi bosch szerviz is úgy 30%-kal magasabb árajánlatot adott utángyártott alkatrésszel mint a márkaszerviz a gyarivál
Nem egyszerű feladat eldönteni hogy kinek a kezébe adod az autót. -
bajnokpityu
félisten
válasz cappa72 #25205 üzenetére
Nekünk semmi gond nincs egyik új kocsival se. Ez egy hülyeség, h új autó=szar autó. Sajnálom h peched van. Tényleg én is ezt mondanám, ha pont nekem lenne pechem. 5 éve is nonstop hibákkal volt tele a fórum, akkor is ment a szöveg h szar az új. Új opelunk is volt szar 20 éve.
Meg azt se mondanám h biztos a benyas fordok szarok, mert túl kicsi a merites, de tény, h smax meg mondeo topicban sokkal több baj van a benyasokkal. És nem hiszem h sokkal több benyas lenne. Balazsnak testkabel, meg központin hőmérő. 1.5 business.
Tieded hol rakják össze? Milyenk Germany.
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
ldn218
tag
Én a focusom 2 éves koráig vittem márkaszervízbe utána egy 20 éve ismerős autószerelő csinálta a szervízeket vezette a szervízkönyvet. 10 éves korábban megint bementem a márka szervízbe ( bár ne tettem volna ) kétszer annyiba fájt mintha magamnak csináltam volna. Az új teherautóm is két éves koráig hordam ( ő volt az első új autóm ) szervíz után mikor hazaértem a nivó maxot sosem érte el az olaj szintje. Most van egy 1 éves swiftünk is beviszem a márka szervízbe de csak azért mert garis és egy kampány is van rá. Nagyon esélyes hogy garancia ide garancia oda én már a második szervízt máshol oldom meg vagy jómagam.
-
iceQ!
addikt
válasz cappa72 #25211 üzenetére
Flottás autók(napjainkban, minden gépjármű új)
-S Max fék tárcsa csere 10e km után. Szabályosan elégett.
- Mondeo ugyan ez, csak pár ezressel több km volt benne.
-Focus motor csere 60e km után.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
bajnokpityu
félisten
20eves f astra, 1.7 Diesel 2000km dől a füst, csere. p206 1.4 benya 5000km motorcsere, clio 1.5 dci 60e motorhalal, focus 1.6 240e km nulla olajfogyi, mondeo 2.0hdi 180e km bontatlan, hibátlan, smax hibátlan 17e, sportág 35e hibátlan.
Honda civic 1.4 19 év 3. Motor, és most is szar. P207 1.4 150e km hibátlan 12 év, Volvo xc90 8 év kuka az egész. Oktáv 1.8tsi 110e km hibátlan 12 év, oktáv 1.4tsi 8 év nemtom, elloptak.Mindig volt pech. Ezek a családi kocsik.
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #25218 üzenetére
kisturbósokból (1 liter körüli 90+ lóerősök) is szaladgál már egyre több akár 250-300k-s futásteljesítményekkel
felhasználási mód, karbantartás alapossága, szerencse, sok tényezős egyenlet ez
-
bajnokpityu
félisten
válasz bajnokpityu #25218 üzenetére
Van még egy 4 éves trend galaxy alap hifi el, az szar, fagy, lassú, nem tudják megcsinalni.
Van egy egy 5eves sportage 100e hibátlan, egy vitára, 5 éves hibátlan.eladó topping dac
-
darvinya
titán
Nem értem miért kell ezeken a hibákon csodálkozni.
Egyrészt a gyártól elvárjuk, azt, hogy olcsón és gyorsan gyártson új autókat, mind ebből legyen annyi haszna, hogy 5 évi fejlesztés fedezze.
Másrészt a szerelőktől várjuk el, hogy olyan gyorsan szereljen, mintha futószalag mellett lenne.
Egyszer mindenkinek szerelnie kellene az autóját, s akkor képben lenne mi mennyi idő és milyen állapotban van az autó.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
7Sony7
addikt
válasz bajnokpityu #25220 üzenetére
Mi vagy Te, nepper? A világon nincs ennyi autó.
F Astra isuzu 1.7 kb 490000km, pöcc-röff. Abban még volt anyag.
C-Max 1.6 Tdci 319000km, dpf tistítás, egr csere, turbo nyomásszabályozó csere. Meg kopók persze.Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
iceQ!
addikt
válasz bajnokpityu #25218 üzenetére
Nem rossz, viszont itt új autókról beszélünk (nálad nem tudom, hogy mind új volt e). Szalagról lejöttek és fiszf@sz km után lerohad, elorhad, megáll
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #25215 üzenetére
Igen, sajna én "kifogtam"...
Nem azt mondtam, hogy minden új autó szar, csak ennyit:
"De persze az autós topikban azért látszik, hogy az új autóknál talán több a gond, mint a régebbieknél.
Hova tart az autógyártás?"
Tömeggyártó cégnél dolgozom és tudom, mindenhol vannak hibák. Ezeket természetesen orvosolni kell a garanciaidőn belül.
Az elektronika/szoftver... na az megnint más; ugyanakkor szorosan összefügg az autó helyes működésével.Após Opel Meriva, sógor Sx4-scross... náluk ilyen hibák nincsenek. Igazából semmi említésre méltó nincs náluk.
@(#25221) darvinya
Egyrészt a gyártól elvárjuk, azt, hogy olcsón és gyorsan gyártson új autókat, mind ebből legyen annyi haszna, hogy 5 évi fejlesztés fedezze.
Miért ne várhatná el a júzer? A júzernek nem kell tudnia a hátteret.... szerintem.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
gabor9991
őstag
Én meg úgy gondolom, hogy amikor annyira szét van bontva már úgy is az egész akkor érdemes kicserélni a vízpumpát is , ha csere után el kezd folyni akkor lehet bontani szét újra az egészet mert a F2-n le.kell szerelni a vezérműszíjat a cseréhez, F1-n meg lehet csinálni csak a vízpumpa cserét külön.
-
DeFranco
nagyúr
inkább az zavart, hogy úgy éreztem valamiért elhitték hogy ez az a pont amikor le lehet húzni.
(rákérdeztem hogy wtf. emeltek-e, jött a fal duma hogy kapott tömítőt a perem (tényleg kapott rendesen) meg új a szelep ( mindig újat raknak) meg hát most minden volt meg ez garanciás sose ereszt le.)
mindezt egy olyan helyen ami nem a kávéztatós-üvegfalas, hanem a kisvakond-nadrágos, taxispacsizós bmw-re okosba alig használt nankangot beszerzős, fusiban kicsit olajcserézős tiszteletem kedvesuramozós belsőkőbánya-okosságos.
-
flymi
addikt
Ugyanez a mutatvány itt nálunk az egyik legforgalmasabb gumisnál 12k. (r15/r16)
De mivel idén tavasszal már csak a komplett garnitúrát kellett le- illetve felrakni ezt megoldottam itthon krokival és máris spóroltam.
Mikor az új gumikat kellett felrakni akkor persze ki kellett csengetni rá a tizenkettőt, de innentől kábé 5 évig nincs rá gond. Hacsak nem lesz az embernek lassú defektje mint nekem legutóbb, de 3k ellenében orvosolták azt is (ugyanott).[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
BaLee
addikt
Mi most vettük észre a 2017-es Focuson, hogy nagyon kevés a hűtővíz. Bevittem szervizbe, ereszt a vízpumpa. Így a 3 éves kocsin 149k km-nél vízpumpát cseréltek, szerencsére még garanciában.
A másik kocsim (Mazda) nekem is 22 éves, 185k km-el és még nem lett vízpumpa cserélve se, most se, pedig most volt vezérlés csere de a szerelő azt mondta, ő visszatette a régit, nem látott okot a cserére.
-
#31600896
törölt tag
Tegnap megnéztünk asszonynak pár Kia Rio-t és Kia Ceed-et. 2011-2013 közötti évjáratokból nézelődtünk és mindegyik rohadt, főleg a motortér. Azért is durva, mert sok helyen a Focust minősítik rohadósnak, de az enyém nem rohad annyira, mint ezek a 7-8 éves autók...pedig 2005 év végi és németből van.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #31600896 #25232 üzenetére
Minden autó rohad, csak kérdés milyen lemezből készült és azt hol tárolták.
Olaszba gyártott olasz kocsik azért esnek szét, mert tenger mellett tárolták a lemezeket, és gyártás előtt nem mosták / kezelték le.
Emiatt mindegy, hogy fényezték, alatt már sós pára porlasztja a lemezt.
Jó…Delorien -t kellene gyártani, hogy kaszni ne rohadjon, de annak alvázát ugyanúgy eszi.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
gegsite
tag
Német és Német között is van nagy különbség.
Tapasztalatom az, hogy a VW-k nagyon rohadnak, és az Összes Japán.
Franciák, Ford-ok nem annyira rohadósak (ja de: ajtók belső-alja ).
Ki mit fog ki.CNC marás, 3D nyomtatás. Akksi időre, és uptime-ra gyúrok.
-
zoger
tag
válasz molnarpeter #25235 üzenetére
A vízpumpát nem vezérműszíj hajtja. Legalábbis az általam ismert benzines fordokon. Szóval ha beáll nem lesz baja s motornak.
-
troll81
addikt
Sziasztok s max ban hol van a biztosítek tábla?nem megy a rádió se semmi a közép konzol on
-
molnarpeter
nagyúr
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #25241 üzenetére
Valami központi közös biztosítek lesz valami ötleted? Klíma Radó stbb a közép konzol nem kap áramot kb így néz ki most.
-
troll81
addikt
Tud valaki jó megbízható obd2 diagot az s max mellé ajánlani? El jött az idő ennek is veszek egyet
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest