-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
-
darvinya
titán
válasz 7Sony7 #24955 üzenetére
Mielőtt szervizbe vinnéd.
Összes hőmérséklet szenzor ellenállását mérjétek össze.
Max. 10% eltérés lehet közöttük összesen.
Ha ennél nagyobb, azt szoftveresen kell módosítani, hogy értékhez ekkora hőmérséklet társul.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
Ma teletankoltam a verdát és csoda történt! A fedkomp 6,7-es átlagot mutatott és a számtan szerint 6,74-re jött ki a 100-as átlag! Nem is értem, nyilván valami anomália!
-
7Sony7
addikt
Autóklímát mivel szoktatok tisztítani? Még nem büdös, de gondolom nem árt.
Darvinya: lízinges kocsi, ezt nár a szervizre bízom.
-
-
#27070592
törölt tag
válasz 7Sony7 #24958 üzenetére
Klímatisztításhoz annyit hozzászólnék hogy jó az ózonos megoldás mert kinyírja a kórokozó gombákat, bacikat, de a rendszerbe rakódott porral nem csinál semmit, ami szintén nem túl jó hatású ha belélegzi az ember.
Elterjedt módszer a tisztítóhabos spray, amikor hosszú vékony műanyagcsövet vezetsz a rendszerbe a befújónyílások felől és a sprayből telenyomod a klímarendszeredet a levegőn jól kitáguló habbal, ami hat egy ideig, elvileg leoldja a rendszer belső csöveiről a lerakódott szlottyos port majd összeesik és kifolyik az alsó kivezetőcsövön (ha az nincs eldugulva).
Hátránya hogy nem tudod mikor távozott az összes gempás habmaradék a rendszerből és ha nem jól tömített a klímarendszered akkor kellemetlen helyekre is ki tud folyni belőle, olyan alkatrészekre ahol esetleg zárlatot vagy nagyobb elektromos gondot okoz.Ennek egy alternatívája a tiszta alkoholos fertőtlenítő spray, amiben nem hab van hanem csak alkohol és hajtógáz. Ezt is a hozzá adott csővel lehet végigtolni a rendszeren, szintén kicsorog az alsó kivezetőcsövön, viszont előnye a habbal szemben hogy a maradék gyorsan elpárolog a rendszerből. Persze ez is ki tud folyni ha nem pontos valamelyik illesztés, de akkor is elpárolog.
Fontos óvintézkedés hogy tisztítás előtt áramtalanítani kell az autót (akkut lekötni és picit rálépni utána a fékpedálra hogy a maradék töltés is távozzon az autóból)
Ezek sem tökéletes módszerek, de a büdös betegségeket okozó klímától azért bármi jobb. A műszerfal szétborítása lenne a frankó módszer, a teljes rendszer pormentesítése, fertőtlenítése, de az nagy meló, nem hiszem hogy olcsón megcsinálja bárki. -
bajnokpityu
félisten
válasz SzlobiG #24968 üzenetére
kérdés hogy programozták. némelyik utón olyan idétlen a xenon (volt ilyenem), hogy gyujtás, xenon begyújt, intás, xenon lekapcsol, jár motor, xenon ujra begyujt. xenon ma már annyira nem up to date módszer, plusz az ócsó fényerős izzók akár erősebb fényerőt is tudnak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
7Sony7
addikt
válasz #27070592 #24969 üzenetére
Szia. Köszi a választ. Erről a habos módszerről már olvastam, és nem szeretném megkockáztatni, úgyhogy kihagyom.
Arra gondoltam, hogyha működhet a dolog, hogy a pollenszűrő mögött közvetlenül a hőcserélőre fújnék valamit. Feltéve, hogy az a hőcserélő, ennek még nem jártam utána.
Erre viszont lehet jó lenne az alkoholos, vagy a hab is akár, nem tudom. A műszerfalat emiatt nem bontom szét.
Nem tudod véletlenül, hogy az-e a hőcserélő? És hogy hol a kondenzvíz gyűjtő tálca?-
-
#27070592
törölt tag
válasz 7Sony7 #24972 üzenetére
Nincs mit, igazából technikai részleteket nem tudok autó szinten, de a hőcserélőt kellene alaposan letakarítani (plusz a csöveket). Mk1 focusban a kesztyűtartó felől kell támadni, egy elég kis nyílást kell szabaddá tenni és ott betolni a tisztító cuccot.
De igazából nem látsz szinte semmit. Ezen minden tavasszal felbaxom magamat, hogy miért nem lehet egy autó (minden autó..) klímarendszerét úgy megtervezni, hogy kitakarítható, fertőtleníthető és egyáltalán hozzáférhető legyen. Egy zárt térben ülünk évi sok órát és a belélegzett levegőnek a lehető legtisztábbnak kellene lennie.. -
SzlobiG
félisten
válasz bajnokpityu #24971 üzenetére
Nekem is ilyen a mondi, de ezt csak sötétben csinálja és automata kapcsolással. Ez miatt kezdtem el manuálisan kapcsolni, nem automatán.
Xenonos megerősítést köszi, annyi lehet a kül, hogy van bi-xenon és sima xenon verzió is.
[ Szerkesztve ]
-
mamboo
tag
Sziasztok. lehet rossz helyre írok használt autó vásárlással kapcs. Valaki tud erről valamit?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/focus/ford_focus_st_2_5_t-15515035thx
[ Szerkesztve ]
-
gegsite
tag
válasz darvinya #24979 üzenetére
Nekem behozza rendesen.
Ilyen motoros mk4 Mondeom van (2007 év végi) 340.000 km el. Most gondolkodom egy kis okosításon, mert a literenkénti 100 Le illene nah...
Állapotot veszünk, ez a szabály.
Ennyiért pl én nem venném meg, de ez relatív kinek mi éri meg.
[ Szerkesztve ]
3D nyomtatás. Akksi időre, és uptime-ra gyúrok.
-
darvinya
titán
Kb. 1 órája megnéztem egy „női tulajdonostól” származó Focus Mk 2-es Ghia -t.
Khmm…
Ennyire lelakott, mocskos kocsit még nem láttam.
Mintha most húzták volna ki a mocsárból.
Klíma miatt bűzlött, mint a mocsár, az illat gyöngyök nem tudták elnyomni.
Több éve nem működik, és biztosan nem takarították.
Több sár volt belül, mint gyep köves parkolóban.
Váltó szoknya beszakadva.
Hűtővíz min. alatt 2cm-rel, mondhatni mutatóba volt a hűtővíz.
Kipróbálni, á…csak kis csevej, és jöttek újabb hibák, a 2 első sárvédő cserés, a kosz letörlése után szín eltérés látható.
Első szélvédő berepedve ⅔-a keresztbe, de Ő megoldja okosba a műszakit.
Én itt elköszöntem, mert ezért a bontó szökevényért, vas kiló árnál nem adok többet.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #24984 üzenetére
Nem reklamáltam semmit, 2005 stimmel, km inkább 500e, az ár 600e.
Én Escort nem néz ki így, mint ez, pedig azzal többször megjárták német ingázást 22 év alatt, sőt lakókocsit is húzott.
Amúgy csak kíváncsiság hajtott, mert közelben volt.
Ahhoz képest, hogy ugyanennyiért van 270e is.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
troll81
addikt
Sziasztok valaki próbált már 5w30 helyett 5w40 et? Jobb Kémes legyen melegen a motornak?
-
troll81
addikt
Őszintén szólva nem tudom hogy hozták össze miként van jó hatással a motor élet tartalmára
Nekem a hétvégén javasolta egy autó mágus.... Egy audi 1.8t használ 5w50 olajjal... Kb 240 le az audi.... De mindig nyelven megy taposva rúgva. Ő ajánlotta h a meleg oldalon hasznalhatnek jobb olajat is mert élettartamot növeli. -
troll81
addikt
-
kcsa
veterán
válasz Zoli-bácsi #24996 üzenetére
Facebook is tele van képzett tribológusokkal, hát most már itt is van egy
-
DeFranco
nagyúr
válasz troll81 #24995 üzenetére
szerintem többet nyersz ha maradsz a gyári specifikáción, mint ha valamilyen megfontolásból extrém eshetőségre készíted fel a rendszert
nem értek az olajokhoz, de egy kisturbós motor kapcsán felmerült (ott tényleg kritikus az olaj a kihegyezettség miatt) hogy a meleg oldalon legyen-e vastagabb, és nagyon sokat kellene nyélen ütni az autót kánikulában ahhoz hogy ott már a w30 ne legyen elég.
-
troll81
addikt
Azert ebben a formában ez nem alja meg a helyét... Itt is van egy lol.... Egy egyszerű kérdés semmi más...
Az mk2 st ezzel megy motul 15w50 300v ezért nem értettem meg az audi is pl semmi gond az olajjal eddig de majd lesz kis módosítás a szoftverben...
Plusz 15 20%tobb nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel