-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz darvinya #24199 üzenetére
Gumisnál vettem anno, talán valami tizen párezer volt a 20db.
A mai maszatolás után most elvittem lemostam, átfújtam a kasznit és az ablakokat K2 folyékony vax-xal majd áttöröltem az egészet kétszer. Az eredmény kiváló... Úgy két napig, mert utána újra ugyanolyan retkes lesz a sötét szín miatt. Vonzza a port, de legalább a vizet le fogja pergetni.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24200 üzenetére
Rendben, lövök róla képet.
Amúgy műszakin volt, és akkor semmilyen javítást nem kapot.
Műszakin szerkezeti rohadást jegyzik fel és az alapján adják ki.
Szerkezetileg tökéletes, azon nincs rozsda.Gyors javítás előtt, le lett fémig csiszolva és rozsda átalakítóval lekezelve.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Lehet hogy drótkefe helyett 40%-os rozsdamarót kellett volna alkalmazni, finom és türelmes ecseteléssel, több körben. Persze azzal sem lesz fémtiszta egy sok éve ázó vasdarab, de legalább a rozsdaportól megkíméled magad. (engem a repülő rozsdaporral a világból ki lehet üldözni )
Ez lesz a következő program. És ha tisztának ítélem, kap egy (vagy két) réteg hammerite-ot.A gumikat én is 2.2-2.3 környékére szoktam fújni, eddig bevált.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24203 üzenetére
Belső lemez nem rohadt, ív sem rohadt.(csavarhúzó és kalapács tesztet kibírta)
Amit látsz az külső lemez felhorzsolásának rossz javítása, és ívre kent glett maradvány.
Le kellene redesen csiszolni, de utcán már 3 óra sok, feltűnő és nézelődőket vonz.
Ha lenne legalább garázsom, akkor rendbe raknám.camelferr
Gumi szigetelések, tömítéseket tönkre teszi a rozsdamaró.
Ezeket óvni kell tőle.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #24199 üzenetére
Ezek tényleg nem rossz árak, én januárban selejteztem le hat kerékanyát, de 740ft/db áron vettem újakat.. nem a harmadáért.
szerk.: azért írtam hogy finom türelmes ecsetelés. rozsdamaróval eláztatni tényleg nem szabad a féknyerget, csak akkor ha teljes felujítás alatt áll, szétszedve, minden kopó gumialkatrész is cserélve (ami azért komolyabb munka)
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #24206 üzenetére
Eleinte én azt hittem, hogy valamilyen tré minőségű.
De nem.
Előzőnapon cromax -ba vettem ugyanennyi darabot 15eFt, ami mozgó kúpos volt, de nem volt jó.
Ezzel tudtam összehasonlítani, s ugyanolyan minőségű.
Csodálkoztam is, hogy ennyi.
Először zár mozgó kúpost adott, mert rákérdezett milyen autóra lesz.
Viszont fura, hogy pince garázs a bolt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz darvinya #24207 üzenetére
Ma gondoltam egyet és szereld magadot kipróbálom, és foglaltam holnapra helyet.
Mert pénteken kicsit felbosszantot a.szerelő, aki 11h-kor közli, hogy ma nem cserélik ki benzin szivattyú / jeladó tömítést.
Azt hitte, hogy Escort-ban belülről van szerelő nyílás, hogy kicserélje.
Csak én voltam a műhelyben, mikor odahívott, és 4h alatt nem tudja megcsinálni.
Aztán kérte, hogy szerdán vigyem korán reggel, hogy pénteken át vegyem.Szóval kíváncsi vagyok milyen ez a szereld magad, viszont nem hittem, hogy másnapra lesz hely 2h-ra.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Belekalkuláltam mindent.
Szerelési tempómat, esetleges nehezebb dolgok oldása/összeillesztése, stb.
Ha 1h belül nincs lent a tank, akkor nem szedem le, hanem a visszarakás a fő cél.Amúgy 4 csavar amit ki kell csavarni, meg betöltő csövet/szellőztettőt, elektronikai csatlakozót, és nyomás csövet kell levenni
radi8tor
Ez jó, meglátjuk nálam is ez lesz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
radi8tor és kcsa
Kerek 2h végén földön állt az autó.
Ez idő alatt volt 2db tüdő károsítás, és 1db waffelini is.
Azért sikerül berakáskor leöntenem magam benzinnel, de olyan munkásruhába mentem.
2,5x kellett rövid segítséget kérnem:
1. levételkor egyedül nem tudtam betöltő csövet kihúzni, mert egyszerre kellett húzni a csövet és a tankot.
2. Egyedül nem tudtam visszailleszteni, mert kiálló csövek, peremek fölé be kellett mozgatni.
0.5. Benzin szívó és visszafolyó csövek kiszedés mechanizmusát nem ismertem.Maga a műhely nem műtő tisztaságú, de pont ez adta meg a hangulatot.
De teljesen készségesek, rövid segítségért semmit sem számoltak fel.Nem toporzékolt senki, de mire végeztem addigra összes emelő megtelt.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Elvetemült ötlet lenne Escort-ba 2fóka első ülésre cserélni.?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
Sziasztok!
Ford Galaxy, 2006/2007-es évjárat 1.9 pdtdi motorral 6-os kézi váltóval! Mit lehet tudni róla? Buktatók? Bátyám nézett ki egy ilyet. Neki kellene egy kis segítség."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #24216 üzenetére
DPF nélküli 1.9 PD korrekt motor, ha karban volt tartva. Befecskendezés sem vészes, inkább kábelköteg hiba szokott lenni. Rozsdát érdemes megnézni. 6-os VAG váltók talán kicsit érzékenyebbek az 5-öshöz képest, olajat érdemes cserélni és picit túltölteni, illetve figyelni a szintet.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #24216 üzenetére
Igazi vw motor, vw és audi alkatrészekkel.
Van aki szidja, van aki isteníti.
Nekem 7 évig volt Galaxy (10 éves volt, amikor vettem), szerettem, már a mérete miatt is. Fogyasztása is rendben volt. 6.5l / 100km (öt éves teljes átlag)
Állítólag tuningolható is. (Enyém csak 116LE-s változat volt , AUY motorkóddal)
Zseniális a beltér variálhatósága, kár, hogy ezt minden gyártó megszűntette ebben a kategóriában.
10k km-enként olyan 1-1,5l olajat evett, de 300k km-t futott ilyen dízelnél ez állítólag normális. (a tanksapkára ráírták, hogy ellenőrizd az olajszintet 1000km-enként, azaz ezer km..)Veszett lassan melegszik fel télen az utastér, ez borzalmas tud lenni (20 perc, és akkor még lehet, hogy csak langyos) hidegebb télen.
A PD elemeket szokták a hozzáértők emlegetni, hogy a lutri, milyen állapotban vannak.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
Köszönöm mindenkinek! Bátyámnak tovább adtam az információkat!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz Sub-ZeRo #24219 üzenetére
Ú még egy: mivel a régi VW alapú Galaxy ténlyeg nagyon régi, ezért a műanyagok állapotára nagyon kell figyelni. Törik, zúzódik, nyikorog, lekopik.
Viszont ezt überelni úgy, hogy még a csomagtartó is tele volt.... hát a mai autókkal (nem a dobozos furgonokból átalakított családi autókra gondolok) nem nagyon lehetséges. És nem annyira ronda, mint a zárójelben említett autók.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Earl_Muttley
aktív tag
-
darvinya
titán
Ma reggel kicsit szívrohamot kaptam majdnem, mert kocsit megközelítve hátulról benzin szagot éreztem.
De autón belül nincs.
Tegnap cseréltem az üzemanyag szivattyú/szintjelző tömítést.
Szép, valami nem kerek.
Délben megint ellenőríztem, de akkor csak odahajolva a betöltő dobhoz.
Ekkor jutott eszembe, hogy ez a benzin tartály szellőztetője.
Hiszen este hideg volt, miközben előző nap napon állt, és délben is sütötte a nap.anevemearl
Sinek pont olyan méretüek, de a kárpít és párnázottsága nagyobb.
Van deréktámasz Escort ülésébe, viszont nem tud emelni az ülésen.
Csak próba kedvéért nem vennék ülést, mert nem olcsó.
S kivenni az Escort üléseket sem egyszerű, mert be van kábelezve.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Elképzelhető, h C-Max-ra az első lökös alatti koptató ~10cm-rel rövidebb lenne, mint a Focus-hoz?
Több, mint egy éve vettem egy első alsó koptatót (Cromax) de mikor elől elkezdtem felpatentolni a két végén már kábé 5-5 cm-rel rövidebb volt így a szélső patentok sem stimmeltek értelem szerűen.Vettem 4db mozgókúpos kerékanyát, a gumisnál a kisfőnök azt mondta nem ajánlja. Mondom faxa gyerekek vagytok, egy éve ti ilyennel raktátok fel. 3200 volt a négy, anno 16k volt a 20db tehát jól emlékeztem a 800/db árra. Az egy bibiset cseréltem, három tartalék.
Az acélfelni csavarjait most rozsdamaróztam, holnap pedig vagy átfújom alu-cink festékkel vagy lefestem feketére. Vagy mindkettő, mert két szett acélfelni csavarom van.Végre sikerült egy szo-szo épkézláb képet lőni a motorblokk mögötti olajfolyásról amihez nem tudtam odaférni, h lemossam így ami látszik az kábé 1,5 éves dzsuva rajta...
Nézegetem a szintet de egyelőre nem úgy tűnik, h csipegetné. Igaz nem sokat mentem, azt is csak városban. Elől a szelepfedél tömítésnél csak csillog az olajpára, de nem folyik így ott talán mérvadóbb ami látszik.Ezen a burkolaton mennyire gáz az a repedés, amit a képen látni?
Gondolom ez csak valami takaró/hő vagy porvédő lemez ami a blokk hátuljától megy hátra az auspuff felett.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Ma szembesültem egy számomra új érdekes dologgal. A márkaszervizek nem látják az autó teljes előéletét a digitális szervizbejegyzésekben, csak azt amit ők csináltak. Elég logikátlannak tűnik. Egy esetleges garanciális szerelés ügyében (telefonban) nem tudtam bizonyítani, hogy az éves szerviz el lett végezve egy másik helyen , így él az autó garanciája!
Hmmm.... -
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt vagyok, több márka is képben van jelenleg. Kinéztem egy Mondeo-t is. Íme.
Valakinek ismerős esetleg az autó? A Powershift váltót dícsérik...amíg müködik...ezt már hallottam. Ezzel a 150LE-s TDCi motorral mi a helyzet? Mindenképp lesz szervízes átvizsgálás is ha erre esik a választásom. Az automata váltót tudják valahogy megbízhatóan ellenőrizni? Ha jelenleg nincs baja és elviszem záros határidőn belül olajcserére, akkor feltételezem nagyobb eséllyel kerülöm el a későbbi bajt is? Illetve mire figyeljek vezetés közben? Rángat amikor állóhelyzetben sebességbe teszem? Vagy menet közben felbőgeti a motort? Eddig Citroen C5-öt, Mercedes (CLA, C, E) és Audi A4-et vezettem automatát...Fordhoz nem volt szerencsém.(Igen...látom...nem a legjobb felszereltség, de nekem ami kell benne van. )
Köszönettel,
Dani[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz hdanesz #24231 üzenetére
Autómatáról csak azt tudom, hogy nemcsak olajat kell cserélni, hanem szűrőt is, ezzel együtt tömítést.
Ha kipróbáláskor semmi recsegés, sebesség bizonytalanság nincs, stb., attól még valódi terhelés(pl: család cuccal együtt) alatt megadhatja magát.
Én vásárlás után egyből vinném olaj+szűrő+tömítés cserére.De pontosat az ad, akinek ilyen váltója van.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Ma úgy döntöttem, ha nincs normális alvázvédő spray, akkor nyúlványok kapnak egy cink spray-s bevonatot.
diablo1984
Pedig tud, ha már kátrányra sűrűsödött az olaj+már semmilyen súrlódó felület nincs tárcsák között.
De lehet újabb PS váltók már csak elektromos meghajtású kézi váltó, ami ugyanúgy tud reccseni.
Rángatás után jön a recsegés.
Az igaz, hogy nem olyan hangos recsegés automatánál, sokan nem is hallják.
Csak a szokásos rángatás nem akar megszünni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #24238 üzenetére
Szerinted nem fogom letakarítani rozsdával együtt a koszt.
Mert hát ott van sártól kezdve minden, amin átmegy a kocsi.
Kész tetthely az egész.Amúgy koszt és rozsdát mindegy mivel kezelem, ha arra fújok bármi, az következő menet közbeni rázkodással együtt le rázza a kocsi.
Menet közben le és felvesz koszt.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
darvinya
titán
válasz 7Sony7 #24240 üzenetére
Rendesen letisztítom.
Drótkefe után lesz nedves rongyos(nem vízes mosás) zsír és maradék kosz eltávolítás.
Holnap kiderül, hogy sikerül rendesen letakarítani, mert sima trapéz emelővel emelem meg oldalanként.
Ha nem.tetszik, akkor irány szereld magad, és fel a csáposra, aztán biztosan leszedem.
Már beszéltem velük erről, tehát már mehetek és ragacsot is adnának (nem igazán szeretném, mert időt nem forgatja vissza).Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Acél kerékanyák (40 db) rozsdaoldózva, megcsiszolva (igen egyenként kézzel, 180-as papírral), zsírtalanítva.
Az egyik szettet lefújtam kétszer Alu-Cink spray-el, majd kapott két réteg matt fekete festéket, végül egy réteg fényes akril bevonatot.
A másik 20 db-os szett meg szerintem megy és kap horganyzást ami szerintem félmegoldás, mivel az eljárás lényege, h a cinkréteg rozsdásodása óvja magát az acélt, tehát esztétikailag így önmagában nem lesz elég, le kéne még kezelni valamivel utána. Talán rozsdagátlóval vagy lakkal?/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Cink.maga egy rozsdagátló, így foszfátos rozsdagátló csak felmarná, így marad akril lakk.
Amúgy egyszerűbb lenne elektrolízises bevonatolni, mert összes normál festék mechanikai behatásnak csak kicsit áll ellent.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31600896
törölt tag
Fölösleges fújni a csavarokat, majd leszedi a festéket a kulcs róla. Szerintem az mindenkinek olyan, amilyen.
Gondolkodtam már rajta én is, hogy festeni kéne, de elengedtem. A dísztárcsa eltakarja, nem vettem alufelnit az autóra.Más: Valaki segítsen már kérem, hogy hol a búbánatba tudnék bontott jó állapotú bal első sárvédőt keríteni feketében? FB csoportokban még egy böffentést se kaptam válaszul. Túrtam a netet, de semmi, max 1, de szerintem olyan rozsdás, hogy tépni tudnám kézzel.
MK2 Fóka[ Szerkesztve ]
-
válasz #31600896 #24245 üzenetére
V3 színkóddal én egy darab bontottat találtam ami még mindig hirdetnek, de sérült az elem így elengedtem. Amúgy ritka, mint a fehér holló a kiváló állapotú gyári. Illetve lett volna még egy de annak megkérték az árát így még halogatom a bal első cseréjét.
Utángyártottal az a gond, h 50k egy elem festése itt helyben. (Tök mindegy h motorháztető, küszöb v ajtó. 50k / elem) Szóval jó lesz a bontott is.Télire az idén nem raktam dísztárcsát mert nem volt miért. Nem igazán volt tökig érő hó, se sós latyak. Simán a fekete felnivel meg még jól is nézett ki szerintem. Sajnos a vadiújan vett csavarok felülete 2 hónap alatt rozsdás lett, rozsdagátló néhány hónapig azért védte és nem lett csúnyább.
Most ilyen a nyári szett az aluval (ráférne a javítás, de nem az idén):
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Ez a kép egy videóból van ahol egy hasonló 1.6 benzin kombit revízióznak, mint az enyém.
Jól látszik, h itt a levélrácsra van felpattintva a fékfolyadék tartálya.Az enyém valahova hátra van szerelve és a rács/vízelvezető alatt van a tartály és elég gáz volt hozzáférni, mikor mérettem. Nem is tudom, h cserélték a folyadékot a szervizben, de megoldották bontás nélkül.
Vajon melyik lenne a gyári megoldás?darvinya: Abban is benne vagyok meg a csak mk2 csoportban is. Ott találtam mindkét darabot.
Az egyik sérült, a másikért 25k-t kérnek hacsak el nem vitték már.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...