-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #23449 üzenetére
Igen. A haszonjárművek még elég sokáig dízelmotorral fognak működni. Nem is lenne azokkal semmi baj, a koromképződéssel kellene kezdeni valamit de hatékonyabban mint perpill.
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #23451 üzenetére
Ja, lehet, ezek az értékek hagyományos akkura érvényesek.
-
sparta2
tag
válasz molnarpeter #23456 üzenetére
Köszi!
-
gezatata
aktív tag
válasz molnarpeter #23451 üzenetére
Igazad volt ez egy EFB akkumulátor pontosan ez van benne
Ma reggelre 12Volt benne. Járó motornál 14.92 Volt. Kb 5 perc motor járatás után 13.9 mértem, mely süllyedt mint a titanic, percenként kb. egy tizedet. A végét nem vártam meg a folyamatnak, gondolom 12 megállt.
Minden nap járok vele kb. 7+7 km.Van itthon egy LIDLis töltöm. De ha jól értem ne töltsem vele.
Pedig nagyon csiklandozza a dolog a fantáziámat.Egy hóember kérdezi a másiktól: Szerinted ki készített minket? Válaszul a másik: Senki. █ Az Isten szeretet, és aki kitart a szeretetben, az az Istenben marad, s az Isten is benne marad.
-
gery14
senior tag
Sziasztok . A lefényképezet szenzor v valami mi lehet? Ha jol látom nem hő szenzor inkább nyomás de nem találtam meg a nevét. A 2 hő szenzort leteszteltem multiméterel hibátlanok. Most ezen lenne a sor de rohadtul nem tudom miez. 2.2 tdci 2013 smax. Jo lenne letesztelni hogy jo e vagy hogy miez es venni másikat.
// EKWB Custom Loop/ I9 13900K / Rog Strix Z790-E Gaming Wifi /Inno3D 4090 X3 OC /Trident Z DDR5 RGB 6800 cl34 32GB KITT /Masterwatt Maker 1500W Plus TITANIUM /Viper Ultimate/S23 Ultra 512GB 5G//Civic TypeR FK8 Turbo// BMW 35D Stage3 E91Stanced //FirebladeSC59//
-
gery14
senior tag
válasz molnarpeter #23461 üzenetére
Leteszteltem hőmérseklet szenzor ez is 3db van összesen. Szerencsére ez is működik. Kidobta egyik nap hogy nem található a nyomás érzékelő. Ami szopos helyen van a tuzfalon de megoldottam vettem gyárit. Egyik gumicső megvolt repedezve lehet az zavart be csak de nem érdekel 20as volt csak a nyomas szenzor. Remélem a végére érünk faterom kocsija nekem TypeR van de szeretem a Smaxit en is
[ Szerkesztve ]
// EKWB Custom Loop/ I9 13900K / Rog Strix Z790-E Gaming Wifi /Inno3D 4090 X3 OC /Trident Z DDR5 RGB 6800 cl34 32GB KITT /Masterwatt Maker 1500W Plus TITANIUM /Viper Ultimate/S23 Ultra 512GB 5G//Civic TypeR FK8 Turbo// BMW 35D Stage3 E91Stanced //FirebladeSC59//
-
#27070592
törölt tag
válasz #27070592 #22696 üzenetére
Fényszóró restaurálás, első menet
Az elején leszögezném hogy ennyi pénzért nem vártam csodát.
A kitben lévő "csiszolókorongok" az eldobandó kategóriában vannak, a fúrógépbe való tépőzáras munkakorongra felrakva és benedvesítve cirka két-három perces óvatos munka után egyszerűen szétmállottak.
Helyettük meg kell venni a "hagyományos" csiszolópapírokat és kézzel, a lámpát folyamatosan nedvesen tartva kell végigcsiszolni a fázisokat. 600-1000-1500-2000 a négy lépés amit használtam.
A polírozószivacs, ami szintén a kitben volt, viszont teljesen jó, fúrógéppel alacsony fordulaton használva szépen lehet vele dolgozni a polírpasztával.
A finishelő UV-védő folyadékot nem használtam fel, helyette lakkot tervezek, de nem tudom még milyen legyen.
Egyelőre itt tart a meló. Háztartási H7 és H1 izzók helyett is jobb lenne egy komolyabb izzószett, szintén keresés alatt.
előtte
utána -
darvinya
titán
válasz #27070592 #23463 üzenetére
Szép munka, ahhoz képest, hogy nem profi polírozó szett.
Én már rendeltem LED fényforrásokat külföldről, ezzel javítva fel.
Érezhető, hogy nem dolgozik annyit a generátor.
A fényerő növekedett, s jobban látható lett mind a kocsi, mind környezet.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #23467 üzenetére
Philips kerülőm, mert licenszelt már azok, ócska kínai gyártmányok.
Én olcsóbb márkátlan H4-es (2db 80W, 2db 110W-nak megfelelő), T10(2x10db), C5 (2db), P21 (2db Sárga, 2db Fehér), P21 2 pólusú (2db fehéret) vettem kb. 8000Ft-ért.
Készítettem beltéribe 3x1W powerled-ből világítást.
Eddig mind oké 2 hónap után.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz molnarpeter #23469 üzenetére
A nightbraker jó, de nem tartós. Volt hozzá szerencsém.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #23469 üzenetére
Válasszon az ember, ha tud..
WhiteVision Ultra
X-tremeVision G-force
XenonVision
Obi (549Ft)Túl sokat nem járok éjszaka. Egy pár 55wattos elég lesz szerintem, ami dupla fényerőt ad az átlag noname-hez képest.
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #23471 üzenetére
Ha itthon veszed, akkor 55W, hanem akkor 80/110W-os.
Ilyen fantázia neveket nem kell hinni, mert lényeg mindig adatokban van, meg persze látható is mit tud.
Obi, az kész vicc, olyanokat 10db-ot utánad vágnak annyiért.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz darvinya #23466 üzenetére
Anno az öregebb autóimnál én is próbálkoztam ezzel, a Volvonál jöttem rá, hogy a lámpatest és a foncsor állapota sokkal többet számít, mint hogy milyen izzó van benne. Nálad az stimmel? (Kivételesen tényleg nem kötözködöm, hiába "szoktam" veled)
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
#27070592
törölt tag
Mannol szett, ja. De hogy intézzük hogy értelme is legyen? Én csak Eger környékén mozgok, Pesten jövő hónapban lesz dolgom. A posta árából majdnem kapsz egy komplett újat. Csúzlival meg hiába lövöm el, úgysem találod meg..
flymi: Lehet nekem is elég lenne csak a távolságiba egy jóféle H1, tompítottal most is elvagyok. Színkülönbség van a nightbraker és a normál között?
-
darvinya
titán
válasz Earl_Muttley #23475 üzenetére
Hibátlan, még burák sem homályodtak el, pedig '98-as Escort-ról van szó.
Wolframszálas 55W-os izzók sárgásak voltak, s egy pontban voltak igazán fényesek.
Halogén izzókat is próbáltam, de annál is pontban volt fényes.
A mostani 80W-nak megfelelő led fényforrásnam egyenletes fénye.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
-
szezso15
addikt
Sziasztok!
Előjött egy újabb apróság, sajnos az autó elég sokat állt, mielőtt megvettem, most mozgatva van és megilletődnek a műanyag alkatrészek.
1-es Focus, ahol pollenszűrő van a szélvédő alatt, na a műanyag takaróelem pöcke elengedett (vagy nem is volt benn normálisan, mintha már mókoltak volna vele), és most eláll az elem.
Kérdés: honnan tudnék ilyen fedelet szerezni szerintetek? Vagy legalább ilyen pöcköt, ami rögzíti és itt írják (hátha nem csak Ebay-ről lehet)? [link]
Jártam a pilisjászfalui bontóban a hétvégén, nem sok sikerrel jártam a pótkerékrögzítő-csavart illetően sajnos, szóval azt még mindig kutatom. Nem ismertek esetleg valami bontót, amivel van jó tapasztalat?
Bocsi a sok kérdésért, köszi előre is!
*Hajrá Loki!* i15+
-
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #23479 üzenetére
szívás cserélni a tompított izzót
mk1 Focusban is szívás, konkrétan minden izzót szívás ami az első lámpában van. Ha cserélnem kell valamelyiket, egyszerűen kiszedem a komplett lámpatestet. Már van rutin, nyugodt tempóban három perc alatt kint van. 1/4" kisracsni, tizes dugó, hosszabbító, hosszú csőrű fogó mindig az autóban.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #23482 üzenetére
ja, így lesz frankón kancsal a lámpa, meg világít az égbe, mert gondolom fényszóróállítást nem csinálsz mellé.
ki lehet cserélni minden izzót az mk1-ben kis gyakorlással, nekem legutóbb hidegben, gémberedett kézzel bruttó 25 perc* volt az akkus oldalon ami a nehezebb dió.
*konstatálom, felnyitom a motorháztetőt, hátrabaktatok az izzóért, elmondok 5 szentenciát, előremegyek, villanyt kapcsolok, leszedem a deklit, bindzsizek a bajonettel, kicserélem, megvizsgálom a régi izzót, beteszem az újat, bajonett 2, dekli 2, pánt vissza, lámpa fel, átnéz, megnéz nem kancsal-e, régi izzó dobozba vissza, hátrarak, elpakol, bezár.
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
válasz Earl_Muttley #23486 üzenetére
Az hát... sajnos érik a csere. Másfél éve cseréltem, évente kéne azért...
-
darvinya
titán
Mi a gomb kód Focus 2-nél, hogy óra kijelzőn kijelezze az alap hibakódokat?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #23484 üzenetére
Nem szokott kancsal lenni a lámpa, teljesen jó helyre világít a tompított is, reflektor is, most néztem. Égbe sem szokott világítani, motoros magasságállítás van hozzá. Szerintem azzal hogy kiveszem a helyéről, nem állítom el a belsejét.
Jobban szeretem úgy cserélni az izzókat, hogy közelről látom mit csinálok, az izzó pontosan van-e a foglalatban, nincs elbillenve semerre, a leszorítódrót oda kapcsolódik ahova kell, helyén van a csatlakozó, stb.
De ügyesebb vagy nálam, ha megoldod enélkül is. Igaz nekem akkora kezem van mint egy péklapát, ezért az első próbálkozás volt az utolsó (nehogy kárt tegyek az autóban), azóta mindig kikapom a lámpát. Van egy alsó rögzítőcsavar, amit elég nehezen lehet megtalálni először (alulról, anélkül hogy látnál valamit) de már az is megy odafigyelés nélkül.
Kancsal akkor szokott lenni a lámpa (ha a csere előtt nem volt az) ha az új izzó nincs tökéletesen a helyén hanem kicsit meg van billenve, elég is annyi hogy a tükör fókuszából kimozduljon. De ez nem fordul elő, ha látom hogy mit csinálok.
Először nem volt egyszerű leszedni az elektromos bejövő csatlakozót, olyan szépen rá volt gyógyulva az aljzatra hogy azt hittem sosem jön szét vagy valamit rosszul csinálok. Aztán kitakarítottam belőle a tizenéves retket, fújtam bele kontaktsprayt, adtam a háznak egy kis szilikonzsírt és most könnyen szétszedhető amikor kell. -
Érdemes bontott állófűtést venni szerintetek? Nem elektromost, saját üzemanyaggal működőt.
Még azt sem tudom, h a környéken ki vállalna ilyen beszerelést, de gondoltam megkérdezem. Hajnalban szoktam télen-nyáron melóba menni-jönni, gyanítom motornak se árt. Egy új szettet drágának találok, bontott törtáron (harmadáron) van.De lehet először anyósülést kéne kicserélni angol bontottra. Asszony panaszkodik, h túl magas.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Roland861010
addikt
Szerintetek megéri Ford Focus !
Ez néztem ki céges autónak.
-
diablo1984
veterán
válasz Roland861010 #23495 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen felhasználásra lenne tervezve, de azért ez használt autó, a gondtalan részek többségén már túl van, innen jobban szervízigényes lehet, ami adott esetben céges használatra ha menni kell és épp nem tud, az ciki. Miért nem új? Áfa visszaigénylés, flotta kedvezmények, egyedi árak, gari, gondtalan pár év...
-
Roland861010
addikt
válasz diablo1984 #23496 üzenetére
Azért nem mert nem az én cégem! :)
De ha van valami jó infód amit megosztanál velem erről a témáról az is érdekelne !
Hátha sikerül meggyőzni a főnököt.
Van valami jó cég amit ajánlanál?
Amúgy 150ezer körül egy év teljeskörű garanciát vállalnak rá.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Roland861010 #23497 üzenetére
Céges vásárlás esetén némileg eltérő a szavatosság, mint magánszemély esetén, viszont ezek újonnan 5 év garanciával jöttek alapból Szvsz kicsit drága. Sok pályára 2 literes dízelt néznék (nagyon megbízható motor), ha engedik - Spritmonitor.de fogyasztási adatok alapján lehetne érvelni, ha szükséges, nincs nagy különbség, viszont kényelmesebben tudnál pályázni. Egy adaptív tempomat és sávtartó sokat jelentene kényelemben, a gyári navi és automata parkolás szvsz nem ér meg plusz pénzt, inkább carplay vagy android auto képes fejegységért adnék többet, úgy kényelmesebb a Waze.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Roland861010 #23497 üzenetére
Kérdezzen körbe a főnököd, amelyik márkát előnyben részesítené, ott. VW csoportnál biztosan van mindig kedvezmény a céges vásárlásra, líringnél még valamit lehet elírni éves szinten is. De ezt a kereskedők is tudják.
Mármint 150 e ft-ért vállalnak 1 év garit rá? Cégesként 1 év alatt akár 100e km is bele mehet, akkor jön majd az apró betűs rész, hogy arra nem....[ Szerkesztve ]
-
válasz diablo1984 #23499 üzenetére
1 év alatt akár 100e km is bele mehet -> Mehet, de nem biztos. Az enyém cégesként kezdte benzines létére, 7 év alatt durván 140e km ment bele, tehát évi 20e ment "csak" bele.
(#23494) flymi: Webasto, ez lemaradt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///