-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lizakattila
senior tag
Sziasztok!
MK2-ben cseréltetett mostanában valaki kinyomó csapágyat? Valószínüleg elfost@ magát, mert folyik alul és a fékfolyadék szint is fogy. Gondolom érdemes akkor már kuplungszerkezetet is cserélni vele együtt (tárcsa+kinyomó szerkezet)?
Mire lehet árban számítani (Debrecen, de viszonyítási alapnak más is jó)."Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
Jövő héten (ha kijárási tilalom lesz akkor legkorábban április elején) kapok kőccsön egy polírozó gépet. A kérdésem az volna, h a művelet után mivel kezeljem le a felületet ami tartósabbá teszi az eredményt?
Vettem használt tető csomagtartót aminek nagyon örülök mert relatíve occsó volt (új árához képest).
Ezért is kérdeztem korábban hátha tud valaki ötletet adni hol tudnék majd tetőboxot élőben megnézni?
Későbbiekben vennék egyet használtan (közepes méretűt), már be is tettem pár hirdetést kedvencek közé. Thule, Menabo, G3 jöttek szembe amik tetszettek kábé ebben a sorrendben is érdekelnek. Újak horror áron vannak, felejtős.Brigéciol, alvázvédő festék (nem rücsi), egy flakon üregvédő bezsákolva ha megjönne végre a jó idő. Veszek még hőálló féknyereg festéket és ezzel (+polír) le is tudom az esztétikát egy darabig.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
molnarpeter
nagyúr
Hőálló festéket általában rá kell égetni (van egy minimum hőfok, amit el kell érjen); többeknél bevált ilyenre sima hammerite is. Csak egy tipp, igazából a legjobb lenne egy közeli hosszú és meredek lejtőn fékkel legurulva hőmérsékletet mérni, mennyire megy fel, elég-e a hőállónak, vagy kibírja-e esetleg a sima is csak eszembe jutott. Sötét autón nehéz polírt kezdeni, autós topikba is érdemes lehet benézni az autóápolós mellett.
[ Szerkesztve ]
-
lizakattila
senior tag
válasz darvinya #23655 üzenetére
Ezeket nézegettem én is, bár a szerelőm be szokott szerezni minden kedvezményes áron (nem tesz rá pluszban).
Inkább az a kérdés, hogy kb. hány munkaórát szoktak felszámolni egy cserére? Mert ahogy nézem az alkatrészek meglehetnek 60 körül+a munkadíj."Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #23656 üzenetére
Van folyékony kerámia, ezt nem kell égetni, viszont nem olcsó és pormentes tiszta felületre kell felvinni.
flymi
Homasita -ba vettem ezt [kép] , és nagyon jó.
A kezelt felületen még a por sem marad meg, s emiatt csodálkoztam milyen por foltos az autó.
Mert nem políroztam át az egész autót.lizakattila
Munkaidő csak szerelőn múlik, így ezt csak saccolható.
Ha ügyes egy napon belül megcsinálható, ha nem akkor 3-5 napot is szöszmötöl.
Ár, meg szintúgy szerelőként változó.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Kösz mindenkinek, már kutakodok a témában!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
gabor9991
őstag
válasz lizakattila #23657 üzenetére
Focuson olyan 5-6 óra a kuplungcsere.
-
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23658 üzenetére
1, 3-5nap???? Honnan kezd neki a szerelő a csomagtér ajtótól?
Ha nekilát az aki tudja a dolgát és kuplungozott már autót, akkor 3-5 óra alatt ténylegesen megvan. Annyi komplikáció lehet, ha pl a lendkereket fel kell szabályozni, de az is 1-2óra az esztergályos leterheltségétől és protekciós szinttől. Más meglepetés nem nagyon lehet egy felkészült szerelőnél. -
A Zéé
addikt
válasz lizakattila #23657 üzenetére
Kettőstömegűvel együtt cseréltek nekem mindent 54k munkadíjért a Cromaxban, az kb. 6 szervizóra. Kicsit több.
Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23661 üzenetére
1 nap alatt azt értem, hogy reggel odaviszed, és délután mész érte.
Lendkerék kiengyensúlyozása, ha kell, akkor esztergályos min. 3 óra alatt tudja megcsinálni.
Ezen belül csak összekontárkodni lehet.
Ha nincs e.gép, vagy nincs közelbe e.gép, akkor ez a művelet min. 6 óra.
Viszont készletben van már lendkerék.
Arról nem is szólva, hogy lendkereket bizonyos mértékig lehet esztergálni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
lizakattila
senior tag
Ez már jobban hangzik. Én is úgy számolgatok, hogy 50-60k az alkatrész+munkadíj. Meg akkor már úgyis aktuális az olaj+szűrők cseréje, az is megcsináltatom.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
(Amúgy egy 2007-es, 1.6 benzines, 100 lovas gépről van szó.)
Hívtam a szerelőm, jövő héten sajna nem dolgozik elvileg, de megpróbál segíteni."Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23663 üzenetére
benzinesnél a lendkerék nincs a készletben, dízelnél meg lendkerékkel 150e ft+ a szett....de annál úgy illik cserélni, a benzineseknél, vagy a kettőstömegű nélküli modelleknek meg ha szükséges, akkor kell is a lendkereket szabályozni, hogy egységes legyen a felfekvő felület!(nekem anno a passatomon úgy csinálták meg a kuplungozást, hogy belelapátolták a kulpungot, 2000km után elkezdett rángatni az egész induláskor, majdnem kiugrott a motor, azért, mert a lendkerék felülete kúposra volt kopva és csak a szélén fogott a tárcsa, annak a felülete meg megsült.... f@sza érzés volt, megint kifizetni a szétszedés és összerakás díját, mert egy hozzá nem értő idióta így rakta össze).
De többnyire ha az autószerelő készül kuplungozásra és számít is a lendkerék szabályozására, akkor van esztergályosa, ahol protekciósan meg tudja csinálni a lendkereket, senkinek sem üzlet, ha az aknán napokig áll az autó, elfoglalva azt a helyet ahol más autóval is lehetne haladni..... -
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23665 üzenetére
Kettős tömegű lendkerék, dízelhez van.
Benzineshez marad a szimpla, vagy a könnyítet sport kettős tárcsa.
Benzinesnél, akkor szokták cserélni/esztergálni a lendkereket, mikor látható kuplung tárcsa marások.
Nálad vagy annyi kopott a kuplung, hogy bemart, vagy öcsinek kellett tárcsád és kicserélte agyon martra.
Nálam is bepróbálkoztak ilyennel, s próba körnél megjegyeztem, hogy hamar pakolják vissza az eredetit.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23666 üzenetére
Kúposra volt a lendkerék felülete kopva, előfordul könnyedén egy sokat futott autónál, az én passatom meg egy visszapörgetett órájú cucc volt, motort is kellett felújítani, mert az is fossá volt kopva...... Új volt a kuplungszett, ezt a 2. szerelő is megerősítette, aki szétszedte és megcsinálta, hogy jó legyen, de addigra úgy megutáltam az 5 évig folyamatosan költést rá, hogy mire a kuplung készen lett hibátlanul, addigra eladtam a picsába. Azóta is eddig a leghosszabban nálam lévő autó is 2,5-3 évig volt, hátha most a focussal másképp lesz....
Igen, ezeknél a benzineseknél nincs kettőstömegű és elvileg a 90 loavas tdci-kben sem, he minden igaz! -
szezso15
addikt
Sziasztok!
Van két dolog, ami nem hagy nyugodni (bocsi a sok kérdésért, de első autó és nagyon rá vagyok pörögve ):
1, Focus MK1, 1.4 ugyebár, azonnal szerviz miután megvettem. Minden szép és jó, de mindenhol azt olvasom, hogy ezekbe a motorokba 5W-30 olaj kéne. Mondtam a szerelőmnek, ő pedig rávágta, hogy az melegen nagyon híg lesz, itthonra ő 5W-40-et tenne bele, mert hidegen ugyanolyan jó, de melegen sűrűbb marad. Ezt elhittem neki (talán hiba volt ), úgyhogy az került bele. Most hétfőn visszaviszem, mert az egyik féltengely-csukló haldoklik, szerintetek átcseréltessem vele, vagy jó lesz az 5W-40 is?
2, Ambiente felszereltségű az autó, láttam a csomagtérben, hogy ott van a világításnak a kis műanyag fedele, ami alatt az izzó lenne. Megpróbáltam kioperálni, de nem tudom egyszerűen kiszedni, viszont nem világít. Lehet, hogy ez a felszereltség miatt nem is működne, csak a “helye” van ott?
Köszi nagyon előre is újfent!
*Hajrá Loki!* i15+
-
darvinya
titán
Hát pont ezért nem vennék újat.
Míg Wartburg motort megkergetheted, és még akkor megy.
Addig ezeknél az új turbós csodákat, csak 1x teszed meg, s rögtön viheted generálra.diablo1984
Hát, ha szerelő nem látja hornyokat, mert lendkerék maródásnál, nincs olyan, hogy rejtet, akkor az…
Bele lehet futni sajnos ilyen kocsiba.
Teszt vezetés alatt szeretek csúsztatott 2-3-assal indulni, mert akkor minden kuplung hiba kijönn.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #23670 üzenetére
Az én 1.6 TDCI-mben már sajnos van kettőstömegű. 2009 eleji 90 LE-s, Mk2, 5. 2008 utániakban már elvileg mindben van. DPF viszont még nincs.
Ha már emlegetjük, felkerült a nyári kerék:
Ebből a szögből a legdögösebb még mindig ez az autó
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23672 üzenetére
"Míg Wartburg motort megkergetheted, és még akkor megy.
Addig ezeknél az új turbós csodákat, csak 1x teszed meg, s rögtön viheted generálra."Ezt már többször leírtad! Ez tapasztalat, vagy csak ezt gondolod? Szerinted a sok német stb. aki feltette a videómegosztóra az 1.0 - ás végsebesség tesztjét, az autópályáról lefordulva rögtön szervizbe ment motorgenerálra? Mellesleg elég sok "Wartburg" rohangál az utakon a te értelmezésed szerint és nem is mind Ford. Nyilván mind egy nagy rakás hulladék!
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #23675 üzenetére
Attól hogy egy videót látsz, de utána azutániról nincs.
Vegyél egyet, és próbáld ki mit tud, és írd meg milyen volt.Amúgy nem kell atom tudósnak lenni, hogy 130%-on üzemeltetett motor meddig bírja.
De ha, akarsz olvasni, akkor itt egy kis leírás mennyire kényesen kell összerakni ilyen motort. [link]
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23676 üzenetére
Köszi a cikket, ezt még nem olvastam! Ebből is az derül ki, hogy azért mégsem azért fordultak a mérnökök a 3 henger irányába, mert be voltak piálva! A cikk írásakor sok használati tapasztalatról nem beszélhetünk, mert 2012 júliusában íródott! Egyébként sok cikket és tesztet olvastam ezzel kapcsolatban én is mert nem vagyok 3 henger párti, de tesztvezetések után az 1.6 helyett egy 1.0 EcoBoost-ot vettem. Ennek két éve.... Nyilván a távoli jövő majd választ ad, hogy helyes volt-e a döntés, vagy nem! Elég sokan hajtanak ilyen autót, akár több százezer futott kilométerrel. Esetleg Ők Írhatnának a tapasztalatokról pár szót!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sparta2 #23680 üzenetére
200 ezernél láttam egy motorcserés Fiestát, középső henger hűtése szokott ezeknél gondot okozni - nyugis vidéki használatban, hűtőfolyadékra kellően figyelve nem nagyon problémás szerintem, pályán/városban cipőzött példányoknál van rá inkább esély, vagy aminél sokáig alacsony a hűtőfolyadék szintje. Tömény fagyállót sem érdemes használni (gondolok itt -40 és hasonlókra), a víz alapvetően jobb hűtőfolyadéknak, csak ugye korrodál és megfagy Van pár műanyag/cső, amit megehet a hő, de az úgyis feltűnik, mikor csökken a szint a tartályban. Néha nem árt a hűtőt is sima slaggal tisztítani, vagy mondjuk 50-100k után lekapni kicsit az elejét és az egész hűtőkazettát megszabadítani a bogaraktól, stb.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz sparta2 #23680 üzenetére
ne fossál, nem 130% az.
merci 400lovas 2literes benyása is birja, hiába a brutál literteljesitmény.mindig, amikor a mérnökök literteljesitményt növeltek, ment az aggódás, hogy széthullik, meg mittomén. aztán a 2. gyártási évben már nem nagyon volt komoly gond.
az 1.0 turbosokról is inkább azt hallani, hogy az idióta használatot nem birják, hidegen stiftelést, meg társait. az 1.6 szivó se szereti az ilyet, de tovább húzta a belét idióta tulaj esetén.
egyébként az 1.6osoknnak is van baja, ahogy az 1.6turbonak is, és a 4hengeres 1.5Tval is csomó embernek van hűtőfolyadékos gondja. egyiknek se a literteljesitmény miatt, hanem valami gyártási gond akadt.a régi 101lovas 1.6ost se a ford tervezte, yamaha cucc, talán azért vol annyira tartós, de általában a ford saját motorjai nem éppen örökéletre készültek. de ez csak elmélkedés, csomó embernek a hirhedt motorokkal se volt soha gondja (lsd 2.5TDI, 2.2 toyo diesel, 1.8TSI, stb...)
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
[HUN]Dani
őstag
Hello. 2009-es S-max 2.2 tdci 175 le milyen típushibái vannak?
magyarsrac
-
sparta2
tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [HUN]Dani #23683 üzenetére
Vegye vigye, jó cucc pierburg turbó nyomásszabályzó szelep szokta feladni, ami nem egy nagy tétel, és alapvetően nem egy problémás motor. Pár dolog drágább lehet hozzá, mert ritkább a 2.0-nál, de ugyanaz a DW motorcsalád. Mondeo esetén rémlik, hogy a 2.0 powershift, de a 2.2 még hagyományos Aisin automatát kapott, S-Maxot illetően nem tudom.
-
válasz molnarpeter #23681 üzenetére
Ezen a hűtő átmosáson/tisztításon gondolkodtam én is bár (gyors lekopogom) nincs hűtés gondom. Csak használt, kicsit bogaras a lamellázat. Fapad rönyónál egyszer csináltam úgy 10 éve.
50-100k után lekapni kicsit az elejét -> Ez lett volna a következő kérdésem, h ez kábé olyan mint a féknyereg festés? Igazán szép és jó munkát úgy lehet elérni, ha szét/kikapod, megcsinálod és visszarakod. Láttam már vagy két tucat féknyereg felújítós videót de valahogy sosem merek nekiállni. Lehet nyári felrakásakor csak kimaszkolom, megcsiszolom, lefújom oszt jóvan.
Nem mondom, h egy Mustang 5.0 nem szép látvány/hangélmény és Fordosként valamint kombib*ziként kicsit szégyellem is, de egyre jobban tetszenek a "kispénzes" japó méregzsák kupék (Nissan Silvia S14, Toyota MR2, ...). Remélem egyszer sikerül majd egy ilyet tartanom hétvégi kocsinak. Ha megnézek egy ilyen autóról szóló újjáépítős videót egy darabig mindig kancsalítva nézek a juhocskára meg a pénztárcámra.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
bajnokpityu
félisten
válasz [HUN]Dani #23683 üzenetére
talán csak a traktorszerű működést szokták felróni neki. akkoriban még a 2.0 is és főleg a 2.2es eléggé darabosan tudott járni, aszongyák. EUR5el kicsit simult ez, de akkor kb meg is szünt a 2.2.
meg elég kopogós, nyüszögős a beltér, már 2-3 éveesen is. ennyi.MP: smaxnál is aisint kapott a 2.2. hozzátenném, valahogy nem annyira golyóálló ez se, mint pl a hondákba rakott aisin.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #23680 üzenetére
2010 óta ugyanaz a motor van.
De mint leírásból is kiderül, hogy elég egy rossz kiegyensúlyozott kettős lendkerék és máris megérzed mikor működik.
És nem beszélve a többi alkatrészről.
Nem írtam, hogy mindegyik 3 hengeres rossz, mert rodeózni Wartburg-gal, vagy Zaporozsec-cel mentem/mentünk.
De azoknál nem kellett ennyi mindennek tökéletesnek lennie. [link] [link][ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
szezso15
addikt
válasz molnarpeter #23678 üzenetére
*Hajrá Loki!* i15+
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #23693 üzenetére
Attól függetlenül még is le kell kapcsolni középső hengert.
Kettős tömegű lendkerékkel csak az gond, hogy bizonyos pont után, maga teszi tönkre a motort.
Miért?
Mert a főtengelyen van, és a főtengely csapágya folyamatosan kopik, ezáltal kettő tömegű lendkerék kiegyensúlyozása megváltozik.
Lehet új lendkereket felrakni, de már az sincs kiegyensúlyozva a bekopott főtengellyel.
Egy bizonyos mértékű bekopás után, már akkora kilengést okoz, hogy már a ritmust sem tudja tartani.
Harmonikus rezgés ellen kellene, a főtengely másik végére újabb lendkerék.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Focus 2-nél az első dobbetét mögött van egy szivacsos anyag, gondolom valami hangszigetelő funkciója van. Az egyikből facsarni lehetett a vizet. Ki lehet szerintetek venni onnan? Az első sárvédő rohadását is nagyban befolyásolhatja szerintem. -
darvinya
titán
válasz #31600896 #23696 üzenetére
Erről írtam nemrég.
Mielőtt kivennéd szerez be festéket, rozsda átalakítót, stb.
Mert miután kivette, és nem kezeled a felületet, akkor rohadás hatványozottan elindul.
Maga a víz korróziót nem okoz olyan gyorsan, mint a nedves felületű oxigénnel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz #31600896 #23696 üzenetére
Azt kellene megakadályozni (kellett volna már a tervezéskor ) hogy ez a hangszigetelő szivacs kívülről vizet tudjon kapni. Csak sajnos a gyár teljesen ellenérdekelt ebben és itt nem csak a Fordról van szó.
Mert az autógyárak az új autók eladásából és alkatrészkereskedelemből élnek. Ha egy adott modellt sok éven át lehet használni gond nélkül (persze az előírt karbantartásokkal), az a gyártóknak szignifikáns bevételkiesést okoz. Viszont ha a kerékdobokból kitakaríthatatlan sós dzsuva garantált korróziót okoz, az gyorsítja az amortizációt és a modellváltást a célpiacokon.
Különben nem értek hozzá. Csak épp lakatolás előtt állnak a Focusomon a küszöbök és első hátsó sárvédők alja, az üregekben felgyűlő iszap miatt. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #23699 üzenetére
Készülj fel, hogy legtöbb helyen csak panelt cserével csinálják.
Amti múltkor írtam, a megtekintett 2-esnél tapasztaltam sajnos nagyobb lakatolással lehet helyrehozni, pont a hangszigetelés miatt.
Nemcsak külső küszöb rohadt, hanem egész A oszlop alja, ujjal rozsda pikkelyeket szedtem le.
Lehet az egyéni volt, de szerintem szigetelés ezt okoz, ha már levegő is bejut.
Tehát vízes iszap, levegő, és garantáltan felzabálja a fémet.Kis Escort-om most van ilyenen, akárhogy is szerettem volna csak kis dolgot javítani, nem jött össze.
Vagy közelben panel csere, vagy messze.
Mindegy melyik választom, ugyanannyi lenne.
A hosszabb távon javítás jobb lenne, de már feladtam, s győzött a közeli.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke