-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mtade
aktív tag
Üdv,
Volt itt egy honlap link, ahol fordos doksik voltak, a tartalom kb a ford workshop manuals volt. Nem találom. Valaki tudna segíteni? Köszönöm!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
TommyX_
őstag
Esetleg ez az oldal volt az?
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
-
diablo1984
veterán
válasz Real_Necro #23937 üzenetére
Nekem a lagunámon ez volt: Contipremiumcontact 2. Kiváló gumi, csendes, jól tapad, bár a kocsival eladtam, de amíg megvolt, nem volt rá panaszom!
-
mtade
aktív tag
-
darvinya
titán
Pár hónapja volt fórumtársnak problémája, hogy fogy a hűtővíze.
Ebben a videóban 11:54-nél arról beszél, hogy az újfajta motoroknál mitől van rejtélyes hűtővíz fogyás. [link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23956 üzenetére
Jó ez a video, két profi lehúzási módszert is sikerült bemutatniuk, amikor a nagy semmiért leveszik a balekokat potom 45ezer forintra. Bár manapság ez már nem komoly összeg, ennyi pénzért két normális gumit sem lehet kapni.
"Rejtélyes" hűtővíz fogyással én is találkoztam már, a Focus termosztátházában fáradt el a tömítés és az azt tartó műanyag gyűrű. De az előző tulaj (vagy a gyökér nepper), ahelyett hogy vett volna egy új termosztátházat, rátépte a rögzítőcsavarokat a házra és telenyomta a hűtőrendszert "hűtőtömítő" trutymóval, hátha majd attól megszűnik a szivárgás..
Aztán egy fél délelőtt kellett öblíteni a hűtőrendszert amíg végre tiszta víz folyt ki belőle. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #23959 üzenetére
Nekem a szuper finomra porlasztásos módszer tetszik, igaz, nem ott hat, hanem más helyen.
De annyiért… a Shell üzemanyag is megteszi.Amit tapasztaltam hol milyen az üzemanyag.
Legjobb eddig a Shell volt, ettől van a legtöbb erő és a legcsendesebb motorjárás.
Utána Lukoil.
Auchan üzemanyagtól csendes a kocsit, de cserébe gyenge is.
MOL és az ÖMV-től kicsit traktorosabb lesz a hangja a benzines motorja, erőben egyszinten vannak.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23960 üzenetére
Én nem szoktam kisérletezni, bevált a 100as Shell benzin, akkor miért járnék mással? Legutóbb amikor mértem (teletank-"üres tank"-majd újra tele tankolva) akkor 6.6 literes vegyes használatú fogyasztás jött ki, ami egy 18 éves, 300k-t futott autótól teljesen jó szerintem.
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23962 üzenetére
Nem pontosan értem hogyan kapcsolódik ez a két mondat az előző hsz-emhez.
A benzinekbe kevert "szeleptisztító" adalék a tapasztalatok alapján nagyrészt bullshit.
Én azért járok 100as benzinnel, mert nincs benne pálinka.
A sok év alatt a motorba lerakódott kokszot semmilyen üzemanyag nem fogja kipucolni. Ahhoz szét kell(ene) borítani a blokkot és darabonként elmosni. (ami öreg autónál egyenlő a gtk-val) -
-
darvinya
titán
válasz radi8tor #23963 üzenetére
Motorgenerál után is ugyanígy viselkedne egyes üzemanyagra, mivel magában az üzemanyag adalék, víz, stb, ami miatt okozza égés különbséget.
Anno az előző kocsinál is észrevettem ezt a járás hang különbséget, mikor mit tankoltam bele.
Akkor ugyanúgy legjobb volt a Shell, és LukOil előtti márka (már nem emlékszem a nevére, de sárga volt).Választ sparta2 igazolja, új motorral.
camelferr
Lehet, de adalék összetételét nem ismerem.
100-as is tartalmaz már alkoholt.flymi
Ha nem fogy látványosan az olaj, akkor igen.
Bár mint írtam, nekem is folyik, de nem foglalkoztat, mivel 5000km-nél tudnám megállapítani az olaj fogyást most.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Ha olyan az autó és megéri a beleölt pénzt, időt mert (x tetszőleges indok..) az más dolog, de egy öreg tucatautónál már véleményes a dolog.
Az olajpárás kérdéshez nem tudok érdemben szólni. Olajszintet ha nézed rendszeresen és "csipegetést" látsz, az gond, de ha nincs olajfogyasztás akkor én nem bántanám, inkább lemosnám a párát és nézném hogy visszatérő jelenség-e vagy nem..(#23967) darvinya
Az OMV például azt állítja hogy a 100as benzinjükben max 0.2% etanol van. Shell német oldalán az áll: Shell V-Power Racing kann Restspuren von Ethanol enthalten (maximal 0,7%)szerk: nincs valakinek kölcsön egy kis Brigéciol? Kifogytam..
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #23968 üzenetére
Akkor én mit szóljak.
Kupak sem zár tökéletesen, így ott szó szerint folyik az olaj, mikor odalépve megnövekszik olaj nyomás.
Még sem tudnám megállapítani olaj fogyást, mert még mindig ugyanakkora a pálcán az olaj.Maga etanol nem nagyon szól bele hangba, inkább más összetevő, vagy maradék víz mennyiség.
Verseny üzemanyag szinte csak etanol.
Finom porlasztású üzemanyagnak nagyobb felülete, ezáltal jobb az égés.
Adalék égés után szerkezete megváltozik, pl: maró savvá, ami oldja a szenet.
Vagy olyan vegyület lesz, ami reakció lépve a szénnel, és mono szén lesz, amit a gáz ki tudja fújni.
Stb.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
kanyarodásnál felvillan az olajlámpa. Utántölteném, de nem tudom jelenleg milyen olaj van a kocsiban (kombi Focus 2). Számít a jelenlegi olaj fajtája? Milyen olajat vegyek?
-
darvinya
titán
válasz KilgoreTrout #23971 üzenetére
Általában 5W40-es szoktak belerakni.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
Ameddig a gyertyákhoz nem folyik be az olaj addig nincs nagy baj.Lidl parkolóban volt tegnap szabad hely rendesen emiatt tűnt fel, hogy rengeteg autóból folyik az olaj, mert látszik mennyi autó szórta maga alá az olajat annyi idő alatt ameddig a tulaj bevásárolt. Ehhez képest a tiéd szinte semmi
-
patomi
őstag
válasz KilgoreTrout #23971 üzenetére
Itt esetleg : [link]
darvinya inkább 5W30 lesz azFékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
gabor9991
őstag
válasz KilgoreTrout #23971 üzenetére
Ha már annyira kevés az olaj, hogy kanyarodáskor nem tudja felszívni az olaj pumpa akkor abba lehet nem elég 1 liter.
5w30 kell bele lehetőség szerint olyan aminek van Ford jóváhagyása, bár jelen esetben bármilyen olaj jobb mint a semmi. -
-
#27070592
törölt tag
válasz KilgoreTrout #23971 üzenetére
Hélóhéló olajszintet nézted?
Ha azt sem tudnám milyen olaj van az autóban, simán lecserélném gyárira, szűrővel együtt. A márka nem annyira fontos, a lényeg hogy teljesítse a gyári előírásokat.egyébként van egy idevágó, jó régi szaktanács:
Ha a nívópálca nem éri el az olajszintet, érdemes szakkereskedésben egy hosszabb nívópálcát vásárolni. -
darvinya
titán
Ha már olaj aggódás, itt az enyém.
Látszik, hogy sapka sem tömít már rendesen.Most rohanjak szervibe vele, vagy csak tömítés/sapkát vegyek.
Vagy sz…rok rá, mert olaj fogyást egyszerűen nem tudom mérni 2000km alatt.
Parkolóban sem piszkít maga alá.Ha már lent jártam, akkor neki estem poros polírozásnak teknős krémmel és H. polír kendővel.
Eredménye:
Előtte
Utána
Előtte
UtánaTudom nem így kellene, de utcán mit tegyek.
Nincs garázsom, így marad ami lehetséges.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
válasz radi8tor #23979 üzenetére
Nekem ezt akkor mondta valaki (egy vevőjelölt), amikor eladó sorban volt a dízel maxi.
Ha melegen alapjáraton leveszem az olajsapkát, akkor látszik, hogy kartergázas-e (jelentsen ez bármit, nekem semmit nem mond...) Na azért a sapkát nem mertem levenni, de azt mondta, hogy elég a nívópálcát kihúzni, ott is látszik. Kihúztam, semmi, tehát jó. Igaz, f*ngom sem volt, mit kéne nézni. Most sincs.... ja de van, bab volt ebédre.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
diablo1984
veterán
válasz cappa72 #23981 üzenetére
Le lehet venni alapjáraton a sapkát, nem történik semmi, nem fog priccolni az olaj sem, viszont ha ütemesen "gőzöl" akkor magas a kartergáz, azaz kopott a motor. Én egyszer egy polo-val járram úgy, hogy kereskedésben levettem az olajbeöntőt és lefulladt a motor, azóta sem tudom, hogy mi okozhatta, de nem természetes.
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23982 üzenetére
Na azzal kocsival addig tudnál menni, míg kereskedést elhagyja.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23984 üzenetére
Csak tipp:
Mivel viszonylag túlnyomás alatt megy az olaj mozgatás, és ezt kibillentette olaj sapka levétel.
De ez nem okoz check engine -t, inkább motorban is megszünt az olaj mozgás, ekkor leállítja a motort.
Ennek okát a szerelő tudná megmondani, de biztosan sokba fog kerülni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz #27070592 #23968 üzenetére
Az olajpárás kérdéshez nem tudok érdemben szólni. Olajszintet ha nézed rendszeresen és "csipegetést" látsz, az gond, de ha nincs olajfogyasztás akkor én nem bántanám, inkább lemosnám a párát és nézném hogy visszatérő jelenség-e vagy nem.. -> Ok, egyelőre akkor csak figyelgetem tovább mi újság olajfogyasztás ügyileg. Azért a gyertyákra érdemes lesz ránézni, nem-e áll az olajban.
nincs valakinek kölcsön egy kis Brigéciol? -> Bótba annyi van, el se bírják adni.
3/4 flakon brigim van. Gyere adok belőle, nem sajnálom.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zoger
tag
válasz diablo1984 #23987 üzenetére
Vannak típusok amiknél ez normális. Nincs köze az olajnyomáshoz. Egyszerűen plusz levegőt kap a motor a kartergáz visszavezetés útján s az elektronika nem tudja értelmezni.
-
#31600896
törölt tag
Szevasztok!
Ezt a zörgő fékpofát nem lehet valahogy elhallgattatni házilag? Szinte már sima úton is zörög és nagyon idegesítő. Decemberben valahogy megcsinálták, csak azóta műszakizott (máshol) az autó, kicserélték a féktárcsákat, fékpofákat és megint zörög mint a lőcsösszekér. Ugyanott jobb hátul. Én még más autón nem hallottam ilyet, pedig ültem jónéhányban.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz #31600896 #23990 üzenetére
Szétestett féket úgy javították meg, hogy berágogumizták.?
Ha rendesen kicserélik és beállítják a kéziféket, akkor semminek nem szabadna zörögnie.
Keres egy jó szerelőt aki tényleg megcsinálja új alkatrészekből.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31600896
törölt tag
válasz darvinya #23991 üzenetére
Nem a kézifék zörög. Ha a jobb hátsó kerék átgurul egy csatornafedélen, csattogó zörgő hang hallatszik a kerék felől. Ha rossz az út, rázós, akkor is. Bal oldallal nem tapasztaltam, se elől.
Lehúzott ablaknál nagyon durván behallatszik, gondolom kívülről is eléggé lehet hallani, hogy csattog az a sz.r.
Ha benyomom a fékpedált elhallgat... de hát nem tarthatom nyomva egyfolytában.
Akárhova mentem eddig mindig csak a lehúzás szagát éreztem a levegőben.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz #31600896 #23992 üzenetére
Nem emlékszem: hátul tárcsás? Ha igen kérdezz/nézz rá, hogy a fékbetétrögzítő rugókat (lemez- és tekercsrugók is előfordulnak adott féktől függően) megfelelően rakták be, és adott esetben cserélték-e.
De sajnos az is előfordul, hogy ha a féknyereg kicsit tágabb, a fékbetét meg kicsit kisebb a gyártási tűrések / elhasználódás miatt, akkor "ez ilyen". -
diablo1984
veterán
válasz #31600896 #23992 üzenetére
Pedig nem kellene, a fékmunkahenger fixen kellene hogy tartsa, hogy ne tudjon mozdulni(és a fékhatás is hamar meglegyen), a betéteknek is állnia kellene a helyükön, mint Katiban a gyerek, mert az oda tervezett betétnem is max 1-1mm holtjátéka lehet(hogy mi is tudd szedni, mikor a fékpor már befogta! Tehát szét kellene szedetni valakivel azt a féket, a csúszkákat megtisztítani és megjáratni, megtisztítani az egész felfekvő felületet(ahol a betét felfekszik, gyakran akadhat, ha csak betétet belehajigálják és nem takarítják el a régi fékportól, rozsdától), nem árt megnézni, hogy a kézifék nem-e támaszt be(bovden ha bemaródik, akkor akár kis mértékben behúzva is maradhat, ami az üzemi fék működésére is hatással lehet).
ha minden okés, akkor összerak és ha zörög, akkor nem a féknél kell keresni a hibát! -
#31600896
törölt tag
-
7Sony7
addikt
Srácok, úgy rémlik olvastam már erről. Tipikus fóka betegség. Viszont nem olvastam jobban utána, mert az enyém (még) nem csattog.
-
-
#31600896
törölt tag
válasz 7Sony7 #23996 üzenetére
Elég sok "betegsége" van a Fókáknak. Annyira nem is olyan hűdemilyen autók ezek. Én már bánom, hogy nem egy Fiestát vettem 2004 körülről, egyszerűbbek és kevesebb a betegségük. Elég is lett volna az a méret is, mert 2-en vagyunk csak. Családban van Fiesta, szerelő nem sokszor kellett, hogy lássa, pedig 2003. februári.
-
darvinya
titán
válasz #31600896 #23992 üzenetére
Pedig az szokott zörögni, függetlenül melyik fajta.
De lenyomod féket és elhallgat, a főfék működik.
Viszont későbbi írásod alapján rugó itt nincs, a kéziféknél.
Tárcsaféknél fékbetét rögzítő van, ami, ha elrohad, akkor max fékezés után tud hangot adni, vagy rosszabb esetben fékbetét kimozdul.
Múltkori javításkor cseréltek sárfogó lemezt [link] , mert ezen van a kézifék rögzítés, stb.
Ha itt volt rohadt rugó, akkor biztosan ez is elrohadt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#31600896
törölt tag
válasz darvinya #23999 üzenetére
Na ezt a sárfogó lemezt be se rakták most az új tárcsák mögé. Kerékcserekor vettem észre, telefonáltam a szerelőműhelynek, hogy heló hátul kimaradt a lemez, pedig arról is beszéltünk. Erre jött a válasz: ó direkt nem raktunk bele másikat, mert hát elől sincs... Gondolom megfizettem annak is az árát pedig. Mondom lehúzás megy mindenhol. Debrecenben legalábbis. Amit tudok magamnak megoldom, de sajnos sokmindenhez nincs meg a célszerszámom, vagy a hozzáértésem.
Ez a zörgés a bajság, meg a jobb első kilyukadt sárvédőlemez. Ezeket leszámítva odab.sz az autó azért. Kopp-kopp