-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
válasz radi8tor #42600 üzenetére
az egy masik hiba lehetett, ez meg ugy remlik tipikusan mk2 Focus/Cmax betegseg
RoHS 2003ban jött be ugy latom az Mk1 Focus muszeregysegeit meg a regi forraszto anyagokkal es folyamatokkal gyartottak ami egyébként jobb forrasztast eredmenyezett csak kornyezetszennyezobb / mergezobb volt.
mikor bejött a RoHS a valtas utan egy darabig voltak problemak az uj anyagokkal es folyamatokkal, de folyamatosan javitottak a dolgot.[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
adam320
senior tag
válasz molnarpeter #42601 üzenetére
Focus-2006-AODA
-
Regirck
senior tag
Sziasztok!
Hátha valaki járt már hasonló cipőben, mint amiben most én és tud segíteni merre keresgéljek.
Alany egy 2006-os Fiesta 1.6 benzin.--
Hiba:Hideg indításnál az eddig megszokott 1500rpm helyett 1200rpm-en indul (önindító felrántja 1500-ra de egyből le is esik, nem tartja ott). 1200rpm-nél remeg a motor (3 hengerezik érzés), egyenletlen egy 10-40 másodpercig. Nem mindig van jelen, de többségében igen. Ahogy melegszik beáll 750-800-ra a fordulat, viszont nem szépen egyenletesen csökken hanem ingadozva (hol kicsit feljebb megy).
750-800-nál nagyon pici alapjárat ingadozás van, de nem kirívó. Viszont 30-60 perc használat után (főleg városi araszolós tempónál) elkezdi emelni az alapjáratot (900-950-re), klíma nem megy, valamint akkor nincs aktív ventillátor használata. Ilyenkor az alapjárat ingás már érezhető a pedálokon, valamint az autó is belomhul.
--
Eddig szervizelése a hiba okán (volt olaj stb is, de az nem releváns most):Hibakód olvasás, gyújtáskimaradás. Kapott új gyertyát és kábelt.
A hiba nem szűnt meg, így ismételt hibakód olvasás, gyújtás kimaradást írt. Kapott új trafót és kartergáz csövet.
Hiba nem szűnt meg, így a szerelőm javaslatára a motorvezérlőt (újratelepítette, frissítette). Kellett a pótkulcs is a művelethez.
Hiba még mindig fennáll sajnos.--
Az autó három éve van nálam. Gondosan megkapott mindent amit kért (klímakompresszor, kuplung, új fékek, 10ekm-ként olajcsere, stb...). Nem sajnáltam/sajnálom a karbantartásra. Ebből adódóan (valamint az ismert előéletből is), nincs se olaj, se víz fogyasztása. (Víz volt, de kapott új kiegyenlítőtartályt, de az típus hiba).Elég tanácstalan vagyok, így mindennemű segítségnek örülnék, hogy merre indulja tovább?
-
Regirck
senior tag
válasz DeFranco #42608 üzenetére
Ezelőt egy 97-es Fiestám (zetec-sigma motoros) volt, ott volt alapjárati szabályzó szelep (rendszeresen tisztítottam is - fekete gumi tömítés egy idő után fehér lett, amilyennek kellett lennie).
Viszont a mostani Duratech-ben én úgy tudom nincs, ha mégis elnézést. Merre keressem?
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz adam320 #42606 üzenetére
DuratechHE 1.8/2.0 motor valójában egy Mazda motor, sajnos amikor ez elkezdi, az azt jelenti, hogy lehúzó gyűrű, stb. elkopott s EGR szelepen koksz jön be.
Egy ideig korrigál a friss tankolás és olaj, de utána olaj zaba kezdődik, főtengely, stb.
Ugyanilyen motoros volt 2005 Mondeo-m, aztán elhalálozott.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
zzola
félisten
Sziasztok!
Alapjárati probléma esetén, "alapjárati szabályozó szelep" hol található?
MK4-es 2.0 dízel Mondeo.
KösziTegnap megvolt az első önálló olajcsere. Érdekesség, hogy 5.3 liter olajat írtak elő, de pontosan 5-öt töltöttem ba, így a nívó pálca maximum szintje alatt 1 mm-rel van az olajszint hidegen...
[ Szerkesztve ]
-
zzola
félisten
válasz subaruwrc #42616 üzenetére
Köszi.
A folytó szelep is el tud koszolódni. Néha alacsonyabb vagy magasabb az alapjárat, de nem ingadozik. Viszont ilyenkor furcsán viselkedik az autó, egyenletlenül jár a motor."5.3 gondolom szűrővel együtt a töltési mennyiség"
Ez érdekes amúgy, mert tegnap mentem az autóval, szóval a szűrő is feltelt olajjal, egy sík utcában parkoltam este és reggel ellenőriztem a szintet. Azt a plusz 3 decit simán kinyomná a motor, sőt csere előtt láttam hogy minden is olajos, szerintem ez volt a probléma, sok olajat öntöttek bele... -
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Érdemes lecserélni a hagyományos akkusarukat gyorszáras sarukra? Használ valaki közületek ilyet? Stabilan rajta is maradnak azok?
Ha érdemes lecserélni, akkor melyik a javasolt? Rákerestem a neten és több fajtát is látok ezekből.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
adam320
senior tag
válasz darvinya #42614 üzenetére
Köszi, tudok ezekről, ez akkor fordul elő ha elhanyagolták az olajcserét, ennek szerencsére nincs ilyen gondja, ebben biztos vagyok.
De természetesen minden motorról lehetnek az elhanyagolás miatt rémhírek. 2.0 TDCI elköszönő porlasztók, kilyukadó dugattyúk. 1.6 Ti-Vct billegő dugattyúk - motorhalál. Ecoboostokról meg aztán ne is beszéljünk, főleg az 1.0-ról. Ezek egyenlőre csak fordok, van ezerháromszáz másik motor aminek más a nyűgje. :)
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz adam320 #42622 üzenetére
Nálunk majdnem hogy probléma mentesen lehúzott 6 évet egy 2.0 TDCi Mk3 Mondeo, pedig az még ugye nem a megbízhatóságáról híres PSA motor (bár érződik is hogy nem olyan "finom, és összerakott" mint ami már az Mk4-ben van).
Míg csoportokban egyfolytában a 2 literes Duratorq köpködése ment, addig nálunk a kopóalkatrészeken, na meg persze a kötelező szervizeken kívül azt hiszem csak egy jobb első kerékcsapágyat igényelt.
Előtte flottás autó volt, és láthatóan megkímélték, időben szervizelték, tehát ez is erősíti a szabályt, hogy lehet hogy vannak rosszabb konstrukciók, de egy megbízhatóbb is lehet gányabb ha nem tartják karban. -
válasz Balcsix #42623 üzenetére
Azt gondolom, a TDCI esetében nagyon beleszól az üzemanyag minősége a motor tartósságába.
Egyrészt a magasnyomású befecskendező rendszer kenését maga az üzemanyag biztosítja. A nagyom magas növényolaj tartalom károsan befolyásolja kenőhatást. Magas nyomáson a növényolaj nem alkalmas kenésre illetve jobban erodálja a porlasztó csúcsokat.Másrészt a szennyezettebb üzemanyagban több több éghetetlen anyag van, ami salakszerű szennyezésként gyűlik a részecskeszűrőben. Ezt nem tudják kitakarítani a tisztító ciklusok. Idő előtt kell cserélni vagy fizikailag takarítani a részecskeszűrőt.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
mikrofon
addikt
válasz Hieronymus #42625 üzenetére
Ezzel egyetértek viszont mik a tapasztalatok melyik gázolaj a javasolt részecskeszűrős 2011-es 1.6 tdci 85kw-os motorba?
Nekem nem rég van dízel autóm. Ráadásul eddig dízel ellenes voltam. Így még nem sok tapasztalatom van.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mikrofon #42626 üzenetére
Puruttya 480-ért, márkás szűrő 2 olajcserénként, tele tankolni amikor már negyed körül jár, malacpersely.
Ha ez még az 1.6 mk3, porlasztó cserére spórolnék, néha porlasztó korrekciókra rá lehet nézni, illetve regeneráció gyakoriságot figyelgetni érdemes.[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Ehhez kapcsolódik, hogy Szilva Tamás mond néhány dolgot a 8 szelepes 1.6 Tdci-ről. A Totalcaron és a Youtubeon van a videó. Azt is mondja többek között, amit Molnarpeter, hogy negyed tanknál rátankolni. Én ezt sosem tudtam mire jó, de azt mondja, hogy a túl forró üzemanyag is káros a porlasztóra.
Youtube link.Amúgy eddig prémcsit tankoltam, de mikor felemelték 680-ra, azóta simát kap.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 7Sony7 #42628 üzenetére
Egyszer új autót szalontól pár km-re vittem. Szinte gőz jött fel a tanksapkát levéve, a kevés üzemanyag miatt Ugye a szivattyú akár 2000 bar körüli nyomást is előállíthat, de minimum több százat üzem közben, és már ettől felmelegedik. Ha pedig túlságosan felhevül, romlik a kenés (ahol a gázolaj feladata lenne).
Szintén az árak elérése miatt nem tankolnék egyelőre prémiumot, a spórolásból sok javítás ára kijön.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz molnarpeter #42627 üzenetére
Oké oké de nem sokáig lesz 480 már.
Megint okosan kitaláltak. Ezt a két áras külföldieknek drágábban adom dolgot az EU szabadpiaci elve nem engedi. Így nemsokára jön az üzenet hogy kérem befejezni. Azután meg majd lehet plakátolni meg óránként a médiában bemomdani hogy az EU ezt se engedte úgyhogy vége a 480-nak.Így természetesen arra gondoltam hogy akkor ha már újra mindegyik üzemanyag piaci áras lesz akkor melyiket éri meg tankolni hosszútávon....
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mikrofon #42630 üzenetére
Számolj rá excelben, de szvsz csak alacsony éves futásnál, rövid távra tervezve, illetve nagyon magas szerviz díjak mellett lehet anyagilag értelme a prémiumnak. Tehát ha pl 200e km nálad töltött táv alatt egy szett porlasztót kér a vas, a normál árak mellett is több marad a zsebedben - ha és amennyiben elromlik... ha kibírja, akkor még jobban jártál. DPF barát üzemanyag adalék még esetleg jó lehet, az olcsóbban kijön, mint a prémium felára, de ez is technika függő. Mostanában néztem kicsit jobban a téma felé, 1.6 talán piezo-s porlasztókat kapott, szóval amikor elromlik, akkor viszonylag rövid idő alatt lesz jelentősen rosszabb, és úgy tudom,hogy inkább a kristály gyengül le jellemzően, nem is annyira a gázolajjal érintkező részek kopnak el... Felelősséget nem vállalok, lehet hézagosak az infóim
Perpill amúgy Shell és/vagy ÖMV ad prémiumot 480-ért.[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz molnarpeter #42631 üzenetére
OMV MM gazolajat nem lattam meg hatosagi aron. Shell premium benzin volt anno,de mar egy ideje azt sem latni a kornyeken.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
darvinya
titán
-
7Sony7
addikt
válasz molnarpeter #42629 üzenetére
Ja, a gázolaj ken, ezt mindig elfelejtem. Nekem jelen árkülönbségnél egy év alatt majd egy százas, amivel többe kerül a prémcsi, azért hanyagolom egyenlőre. Míg évi húszezer körül volt a többlet, prémcsit tankoltam, de...
Amúgy nemtom.-
-
adam320
senior tag
Annyit még megjegyeznék, hogy azért mert te megszívtad egy motorral, ami ráadásul nem is teljesen olyan mint az enyém, az nem jelenti azt hogy más is megfogja. A mazda szervízes meg kit érdekel őszintén? Ott állt az autógyárba a mérnökök mellett ez a mazda szervizes? Ez teljesen komolytalan a részedről, de tényleg hagyjuk is.
-
darvinya
titán
válasz adam320 #42638 üzenetére
Szerinted mitől nem ugyanaz?
Mert más motor kódot biggyesztet rá?
Mazda is felült a fogyasztói társadalomra jellemző tervezésre.Amúgy nekem mindegy.
Ne érdekeljen a hibakód, s probléma letudva.
Vagy, ha problémának érzed, vidd szervizbe.
Én nemteleshopmédium, hogy távgyógyítással javítjam.
Lehet többiek igen.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz Zoli-bácsi #42643 üzenetére
Pedig most hétvége van, ilyenkor jó hosszan szokott menni a műsor.
Most meg egyből vége lett pedig már betettem 2 sört is a hűtőbe. -
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #42645 üzenetére
500ezerért? látta bárki az adásvételit? irkálni egy noname, kontroll nélküli fórumon pontosan azt lehet, amihez a trollface-nek kedve van. 500k-ért vette, aztán beleborított még (x)100k-t, majd odaadta 200k-ért az első távol-keleti származású utcai neppernek.
Kb annyira hihető, mint az OMV95-ből hét literrel, MaxMotion95-ből 12 literrel járó eszkort legendája. -
troll81
addikt
köszönöm mindenkinek a szép estét
9,5 az smax halkan megsúgom 95 shell benzinnel
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest