Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • niof

    veterán

    válasz bkercso #90763 üzenetére

    Szerintem azért nem jönnek az eredmények e téren, mert nincsen rájuk valódi piaci igény, ami miatt megérné pénzelni efféle kutatásokat...

    Így van. Van néhány olyan gondolkodó, mint te, aki tudja, hogy ezek - ha tetszik, ha nem - technikai/technológiai dolgok, de olyan kevés ezeknek az embereknek a száma, hogy érdemben nem támasztják alá, hogy foglalkozni kellene ezekkel bárkinek. A gyártók meg, akár kicsi, akár nagy, nyilván profitorientáltak. Van, aki úgy áll hozzá, mint a Topping, relatíve olcsón próbálnak elfogadható minőséget az emberek kezébe adni, és ahogy olvasom, azért elég nagy sikerrel (én is egy E30-at vettem, mikor a Spartan meghibásodott, és sokkal jobb, mint az volt). Vagy pl. a Schiit, aki bár a drágább szegmensben is jelen van, a belépő cuccaik is népszerűek. És igazából az emberek tették őket azzá, nem a mérések. A háj-end gyártók meg megpróbálnak mindenféle ezoterikus címkékkel dobálózni, hogy egyáltalán valakit érdekeljenek a vackaik, mert egy szint felett, véleményem szerint már nincs óriási különbség, csak apróságok. Továbbra is az a meglátásom, amit már évek óta mondok, hogy van egy ésszerű határvonal (mindenben, nem csak Hi-Fi-ben), ami már bőven a középszerű felett helyezkedik el, de még nem a valóságtól elrugaszkodott szint, ahol még egyértelműen megkapod a pénzedért az eredményt, ez fölé menni - persze mindenkinek szíve joga - de a legtöbb esetben nem értelmezhető. Tök jó analógia pl. az autó, amit itt valaki írt. Mi a fenének kell 100-120 lóerősnél nagyobb teljesítményűeket gyártani? Tök felesleges. A KRESZ nem engedi meg, hogy a legtöbb helyen 90-nél jobban menjen az ember, de a felső határ is 130, szóval nincs alapja, hogy ezeket gyártsák. A száguldozók meg csak veszélyeztetik a többi közlekedőt, és ráadásul ők szokták sajnos megúszni, ha baj van (bajt csinálnak). Várom már, hogy GPS vezérelt autók legyenek, ahol a számítógép határozza meg, hogy egy adott útszakaszon mennyivel lehet menni, és nem az a buta paraszt, aki a kormányt fogja.
    De visszakanyarodva a Hi-Fi témakörhöz, az olyan gondolkodók, mint te, ha nem szerelemből csinálják, mint te, és elmennek egy audiotechnikai céghez dolgozni, a profitorientált gépezet úgyis bedarálja őket idővel, azt teszik, amit kér tőlük a vezetés és a marketing osztály. Tehát hiába tudják, amit te is itt már sokszor leírtál, nem tudnak/akarnak érvényesülni. Aztán vagy csinálják otthon, kicsiben, a saját szájuk íze szerint, pár ember számára, vagy csak sodródnak az árral a nagy cégben, névtelenül. A másik végletet meg nem is érdekli, hogy maradandót alkosson, elhelyezkedik tervezőmérnökként, aztán szorgosan azt teszi, amire kérik, egy homokszemmel többet nem tesz hozzá.

  • Ear001

    addikt

    válasz bkercso #90763 üzenetére

    "A DIY audióval is kiderülnek dolgok, az egyik "felfedezésem" (mások után szabadon :) ), hogy ha az RF-rezonanciákat csillapítjuk, akkor megnyugszik a hang. Ezt méréssel nem sikerült tetten érnem, mert hangfrekvencián nem nagyon változnak a mérési eredmények. Az a sejtésem, hogy azért, mert átlagolunk a szinusz periódusra: tranziensjelenségeket nem veszünk figyelembe a THD és IMD méréseknél."

    Hű, ilyeneket csak óvatosan, végén még kiderül, hogy mitől (is) van saját hangjuk a kábeleknek.

  • Sinesol

    veterán

    válasz bkercso #90763 üzenetére

    Erösen tul van misztifikalva ez az egesz. Elég regota van, elég sokfele meres, azert nem jönnek különösebb eredmenyek, mert nincs igazan minek jönnie.
    A velt, valos hallott különbsegekre számos magyarazat van, jelszintbeli, hangeröbeli különbsegek, confirmation bias, a hallgato pillanatnyi fizikai/mentalis allapota, stb, stb.

Új hozzászólás Aktív témák