-
Fototrend
Téma összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashy
veterán
hadd kérdezzek a jogszabályok között egy gyorsat. nem csak Gearbest-tel kapcsolatos a kérdés, de nálam most velük került elő: visszaküldök egy telefont, kell CN22 vagy CN23, amire rá kell írni, hogy mi van benne és mi az értéke. a kínai azt írta, hogy lehetőleg kamu árat írjak és hogy "Faulty products returned under warranty", hogy ne vámolják meg náluk befelé menet. a magyar posta a CN22 és 23 útmutatójában azt írja, hogy minél pontosabban legyen kitöltve. én csere telefont szeretnék, tehát nekem az is lényeg hogy össze tudják párosítani, hogy elhiggyék ami kiment és visszajön az összetartozik és nem külön vásárlás. az értéket se kéne hazudnom, hogy ha elveszik, akkor legyen kártérítés. de ha nagy összeget írok rá, a kínai vám megvámolja, Gearbest meg rám tolja a kínai vám összegét. szerintetek?
még egy, még gyorsabb: "kiviteli vámkezelési megbízást" is kell töltenem, vagy elég a CN22 vagy CN23? -
Flashy
veterán
tegnap kérdeztem egy visszaküldéssel kapcsolatban, köszönöm a válaszokat, tényleg hasznos volt, cserébe egy apró poén: postán kérdezem hogy értékbiztosítás erre a fajta küldeményre hogyan van, mondja hogy nem biztos, hogy szükséges, "nemigen történik ezzel semmi, estére már elhagyja az országot" kicsit később esett le, hogy gyakorlatilag azt mondta hogy ha a magyar szakaszon nem lopják el, akkor a többin már biztonságban van
-
Flashy
veterán
válasz elszabi #26572 üzenetére
nem érdemes foglalkozni ezzel, nagyon gyanús az egész úgy ahogy van. ez olyan mint a sosehallott új webshop 90%-os akcióval: nem érdemes beleélni magunkat hogy hátha pont ez nem átverés.
a kézbesíthetetlen dolgokat hivatalosan biztos nem így intézik, tehát valószínűleg illegális. a vevő biztos nem jár jól, de nem reklamálhat, mert a lényege a zsákbamacska, bocs most pont nem volt benne aranyóra gyere máskor is. ők úgy járnak a legjobban, ha a kiküldött csomagokban csak értéktelen vacakok vannak és a vevő többet fizet, mint amennyit ér, tehát átvilágítják vagy kibontogatják és visszazárják. másik szemszögből: azért nem bontogatják ki mindet és adják el a tárgyakat külön, mert így többet kaszálhatnak vele, tehát biztosan kevesebbet kapsz, mint amennyit fizetsz érte (főleg ha a nagyokat kiválogatják). és ha illegálisan jutottak hozzá, akkor a vevőnek is lehet belőle baja, hiszen megcímzett csomagok. elő fognak ilyen hirdetések még kerülni mert balekok mindig vannak, de ne foglalkozzunk vele. -
-
Flashy
veterán
a garanciában visszaküldött termék helyett érkező újhoz megjelenik majd egy új rendelés, amikor feladják? tudom, hogy újév, de ha akarta volna még belefért volna előtte a feladás, bár lehet csak megnyugtatott hogy minden oké, aztán elutazott vidékre
-
Flashy
veterán
amikor megújult a ticket felületük (1 hete kb?) nekem is lezárult egy ticketem magától. újat nyitni ugyanarra nem lehet, írtam e-mailt a supportra hogy mi a helyzet, megírtam a rendelés adatait és a régi ticket számát, nyílt egy új ticket és folytattuk a beszélgetést. a régi még mindig úgy áll hogy értékeljem, de addig nyilván nem akarom, amíg az egész sztori le nem zárul.
-
Flashy
veterán
válasz hardline #27932 üzenetére
ezek általában olyanok, mint a szülinapi kuponok, hogy kapsz 2 darab 50 dollárost, amit 1000 dollár fölött válthatsz be, nesze. (a számokat most csak hasból, de az arányok néha hasonlóak) ha épp akarsz venni valami nagyobb értékűt és arra a kategóriára vagy termékre pont használható, akkor járhatsz jól, amúgy a kínai se szórja az ingyenpénzt (lásd pontbeváltás).
-
Flashy
veterán
válasz Create. #27991 üzenetére
"Itthon már csak nem keveredik el a csomag." szerintem külföldön inkább véletlenül, itthon inkább direkt tűnnek el csomagok.
küldtem vissza Kínába garanciában telefont, beszélgettünk a postással hogy plusz értékbiztosítást érdemes-e, azt mondta, hogy szerinte nem, mert "ez a csomag ma este már kint lesz az országból..." tehát ha nem lopják el 150 kilométeren, a maradékot már simán megteszi. -
Flashy
veterán
válasz fery02 #28028 üzenetére
ne zárd, egy rendelésre csak egy ticket lehet, újabb próbálkozáskor oda fog állandóan dobni hogy a ticket lezárva, értékeld a kommunikációt. nekem ugyanazon reklamáción már kétszer záródott a ticket magától vagy időzítve (én biztos nem nyomtam rá), emailben kellett újat nyittatnom hogy folytassuk a beszélgetést. nekem most úton van visszafelé a cseretelefon, a kínába postát paypal visszaadta, ha ez már működőképes leszek akkor rosszul nem járok, csak 4 hónap alatt lesz telefonom...
-
Flashy
veterán
válasz Ciccuka #28277 üzenetére
pedig nem nehéz: mert észreveszik hogy kétszer egymás után rendeled ugyanazt, és rákérdeznek hogy direkt, vagy valami böngészőhiba vagy megszakadt net gond volt-e. nem kell magyarázkodni, válaszold hogy szándékos volt és kész. (ha kupon miatt kellett egymás után kétszer ugyanazt külön rendelni, akkor is rákérdeztek, de nem törölték a másodikat)
-
Flashy
veterán
vagy megkeresed a rendelést és jobb oldalon After sales valami, ettől nyílik egy ticket és fél napon belül valaki elnézést kér, valamint fotókat, videókat meg további magyarázatot, vagy a support@gearbest.com-ra megírod a bánatodat a rendelés számával együtt és nyílik egy ticket rövidesen, innentől ugyanaz.
-
Flashy
veterán
válasz KisApám #28552 üzenetére
hát ez így azért elég hülye kérdés, van aminek meg lehet előre mondani hogy meddig fog működni? 1-2 hónapnál illene tovább, de a 11 év valami elméleti maximum számítás lehet, ha napi átlag X órán át világít ideális körülmények között. nekem eddig még mindegyik működik, pedig van amelyik mozgásérzékelővel rengetegszer kapcsolgat ki-be több hónapja. egyébként IP-címet se kér, resetre sem reagál, vagy egyenesen el is füstölt? próbáld megreklamálni, persze videót nemigen tudsz róla készíteni hogy nem működik (esetleg egy olyat ahol 5x fel-le kapcsolod és nem történik semmi), de ha elég érthetően leírod, illene az előnyödre dönteniük.
-
Flashy
veterán
válasz KisApám #28596 üzenetére
felkapcsolod a fali kapcsolóval, vársz 2 másodpercet, lekapcsolod, vársz 2 másodpercet, ezt 5-ször. ez neki a reset, ha sikerül, pulzálni kezd a fénye és alapállapotba áll, elfelejti a wifi beállításokat, újra lehet párosítani a Yeelight-tal. ha erre se reagál, akkor biztosan kampec.
-
Flashy
veterán
válasz Lucho7 #28617 üzenetére
hát ez megint milyen kérdés. ha nem nyitsz ticketet, akkor nem fog semmi történni. ha nyitsz, akkor fotókat, videókat kérnek (termékről, csomagcímkéről, IMEI számról, meg a hibáról), aztán ajánlanak valamit: telefont megtartod, pár dollár vissza, amiből vagy meg tudod javítani, vagy nem. visszaküldöd (Kínába) és küldenek másikat. fizetsz valamennyit, megtartod ezt és küldenek egy másikat is. az ajánlatokban szereplő összegek változóak, a javíthatóságtól függően jól is járhatsz, meg nem is. ha vitatkozol még, változtathatnak az összegeken meg az ajánlaton is. a visszaküldés árát a paypal visszaadja (bővebbet majd olvasd el).
-
Flashy
veterán
válasz Lucho7 #28623 üzenetére
a tickettel nem veszthetsz semmit. nyiss, magyarázd el, próbálj videót csinálni ha tudsz, aztán döntsd el hogy mennyit ér meg a dolog. ha jogos a panasz, próbáld meg, ha visszaadnak 5 dollárt az is valami. jogos panasz, hibás áru esetén szerintem nem kell szégyellni a ticketet. szerintem nagyon sok alacsony minőségű dolgot próbálnak meg elsózni a webshopok külföldre. ha kiírják hogy kishibás de használható telefon féláron, nem veszi meg senki. ha elküldik jóként, aztán az ár negyedét visszakapja a vevő, jól jártak. a kínából érkező áruknak egy része biztosan olyan termék, ami valamilyen (minőségi) okból normál módon (dobozolva, igazi boltnak tovább adva) nem eladható, és ez nem csak a névtelen ebayen meg aliexpressen lehet így.
-
Flashy
veterán
válasz FingR86 #28883 üzenetére
az biztos, hogy nem tudsz semmit kezdeni. "a termék árára vonatkozó technikai hiba" indokkal lemondták a rendelésedet, visszakapod a pénzt. feketepéntek környékén a fél net tele van hasonló kérdésekkel, de igazából valószínűleg a szabályzatukban benne van hogy tehetnek ilyet. talán elírták az árat, talán nem akartak kettőt engedni csak elfelejtették beállítani, nem lehet tudni. igen, valamennyire disznóság...
-
Flashy
veterán
válasz Bigemperor #29116 üzenetére
általában ezeket ajánlják fel első körben, csak más-más számokkal. a választás attól függ, mi a termék, milyen értékű és mi a hiba vele (nem kérdezem ha nem publikus, csak ebbe gondolj bele). ha szépséghiba vagy fillérekből javítható/cserélhető akkor a 2.-3. is jó lehet. van olyan, hogy olcsóbban javítható, mint amennyit visszaadnak vagy mint a különbség. a visszaküldést a paypal állja, de én eddig még csak olyat láttam hogy Kínába kell visszaküldeni (bár mivel visszaadják, ha belefér az értékhatárba, mindegy). a wallet ugyanúgy költhető mint az igazi pénz, csak amíg nem költöd el, addig igazából a te pénzed áll náluk.
-
Flashy
veterán
válasz Bigemperor #29149 üzenetére
a Paypal tranzakcióid között meg kell keresni azt a fizetést, amelyikhez tartozó postaköltséget vissza szeretnéd kérni, ott van egy link a visszakérésre. igazából minden olyan kell hozzá, amivel azt bizonyítod, hogy te a webshoppal megegyezve visszaküldesz valamit: a webshoppal folytatott beszélgetés, főleg ahol leírják hogy hova küldd (pl képernyőkép), a postán kérj számlát a díjról saját nevedre, és fotózd le a csomagot is feladás előtt közvetlenül, ahol látszik hogy te vagy a feladó és arra a címre megy, amit a webshop neked írt, és a csomag nyomkövetési száma is rajta van. ezt mind fel kell majd tölteni a paypalon, tehát már csak akkor nyisd a visszakérést, ha feladtad a csomagot és minden fotó és kép megvan.
-
Flashy
veterán
válasz beginnerguy #29420 üzenetére
ha support@gearbest.com-ra megírod a bánatodat, nyitnak ticketet, onnantól a weboldalon lehet folytatni. (habár a kép- és videofeltöltés szerintem még mindig bugos, de lehet azt is emailben mellékelni)
-
Flashy
veterán
-
Flashy
veterán
ezresért van 32G-s memóriakártya és álmatlanul forgolódsz meg a mi idegeinket túráztatod azon, hogy megvedd-e? rendeltem 2 Mixzát: a Gearbestről egy Ocean lassú de jó a kapacitása, Tomtopról egy sima (szürke-piros) az fake, pár megabyte-ot tárol el csak, üzenetváltás után pénz vissza. ami nagyon olcsó, az kockázatos: ha valós a kapacitása, akkor is talán lassú lesz, Kínából is olyat kapunk, amennyit fizetünk érte. ha így is jó, akkor rendeld. de ha most azonnal kell és gyors legyen és tutijó, akkor ne, de akkor ne várj másik olcsóra se. de érdemes olyan összegeken rágódni, amit esetleg másra gondolkodás nélkül kiadunk (kidobunk)?
-
Flashy
veterán
-
Flashy
veterán
válasz eisento #30135 üzenetére
meglepően választékos és helyes a válaszuk. a lehetőséget valóban jól érted, válassz egy másik terméket mert a beszállító nem bírta a megrendeléseket és nem mernek mit ígérni, a terméket kivették a kínálatból. ha különbözik az ára, akkor visszautalnak vagy elkérik a különbözetet (nem láttam még ilyet, talán megjelenik egy kifizetetlen megrendelés a különbözet értékével).
a válaszod lehet ez (ha jól értem, az új termék pár centtel olcsóbb, tehát visszakapsz pár forintot):Thank you for your answer, I understand your problem with your supplier, I have chosen an other product.
The alternative product will be: (ide a linket az új táskára) with "Registered Air Mail" shipping, that is $10.48+$1.29, and please refund the price difference.Thank you for your cooperation,
László(én általában minél rövidebben és egyszerűbben fogalmazok nekik, nem tudni ki kapja, bár valószínű egy beszélgetést ugyanaz az ügyintéző folytat le)
-
Flashy
veterán
nekem a fehér USB-s változat van, nem-Xiaomi routerekkel szuperül működik, ugyanazt az SSID-t szórja tovább, mint a másik kettő. a másik routeren semmilyen beállításra nincs szükség hozzá (amit amúgy nem feltétlenül értek, de ha működik, hát működik). ez olyan 5dollár körül szokott lenni kuponnal, 7-ért már meg lehet venni.
-
Flashy
veterán
nekem már többször volt, hogy 1-2 napig kosárban hagyott dolgokra jött egy személyre szóló hírlevél, benne csak az a 2 termék e-mail only árral. nem nagy kedvezmény, a kosaras árnál csak pár centtel (pár százalékkal) olcsóbban, csak ilyen végső érvet akarnak bedobni hogy véglegesítsem már a vásárlást szóval igazad lehet, tényleg lehet ezeknek mindenféle figyelőjük meg statisztikájuk minden felhasználóról, nem véletlen hogy mi van flash-ben, mi email only és mi app only akciós...
-
Flashy
veterán
válasz CMD 87 #30369 üzenetére
gyakran előfordul, írd meg e-mailben a support@gearbest.com-ra a bánatodat pontos rendelés számmal, ha megkapják, nyitnak egy ticketet, onnantól a weboldalon is megy tovább (bár a képfeltöltés néha szintén nem megy ha arra is szükség van, ilyenkor elküldöm e-mailben a képet, erre nyílik még egy ticket, aztán rájönnek, egyiket bezárják).
-
Flashy
veterán
válasz vegyszer #30395 üzenetére
én is minden reggel most már 6 app-ban is gyűjtöm a napi pontokat, hátha. igaz, ebből Gearbesten költöm el csak rendszeresen, a Banggood és Ali már 5ezer fölött jár, de nincs rá sok esély hogy hasznosan váltsam be, ma váltottam be 10-et Banggoodon... de sose lehet tudni és kb fél perc az egész gyűjtögetés egyébként itt offtopic, de van több olyan bolt ahol kupont és pontot is enged egyszerre alkalmazásból (rosegal és tomtop ha jól emlékszem).
-
Flashy
veterán
majdnem minden webshopban van vagy napi bejelentkezésre adott pont (GB és a többi), vagy BG-n napi 1 facebook megosztásra pont (saját magadnak elég megosztani). nem sok, de ha minden nap rányomok, minden tizedik nagyobb összeg talán. általában app-ból megy csak és a főképernyőn ott a linkje, kivéve tomtop, ott most eldugták kicsit.
-
Flashy
veterán
a GB mobil alkalmazás főoldalán jobb alsó sarok környékén jelenik meg egy ikon, a napi bejelentkezés. user+pass-ot nem kell megadni, csak rányomni az ikonra, aztán meg a naptár alatt egy gombra. a legtöbb webshopnál kb ennyi, pár pontot adnak érte, ennyit nekem megér a wc-n ülve reggel
-
Flashy
veterán
válasz vityax82 #30663 üzenetére
a Gearbest bolt, nem magánszemély eladók oldala. ugyan vannak valamiféle store-ok cégek szerint, de veled szemben egy nagy bolt áll akkor is. a borítékra valószínűleg nagyjából automatikusan kerül rá minden, nem biztos hogy bele tudnak nyúlni (bár néha más termékek neve kerül rá). de ha vigasztal, a vámnál nem számít a ráírt szám, röntgen alapján emelik ki a csomagot.
eladói megbízhatóság eszerint itt nincs. garancia és egyéb ügyintézés van, de nehézkes lehet, kapsz egy ügyintézőt aki végigmegy az itinerjén és mindent megpróbál hogy ne járjál jól de elég sokszor azért sikerül érvényesíteni a jogos igényt. -
Flashy
veterán
válasz vityax82 #30669 üzenetére
ha Paypalon felveszed a bankkártya adataidat (webkártyát érdemes), aztán Gearbesten Paypallal fizetsz (a webkártyán keresztül a bankszámládról), majd valami miatt visszautalnak neked, akkor a pénz a bankszámládra érkezik vissza egyből (mármint nem időben egyből, pár napig eltart, de közvetlenül), nem a Paypal egyenlegedre.
-
Flashy
veterán
válasz Toninho13 #30753 üzenetére
hú az marhanagy. a futárra nem tudok ajánlatot, de ha elfogadsz más tanácsot is: mindent fotózz le, a csomag tartalmát, a csomagolás fázisait, a csomagot készen, akár mérlegen is, látsszon a te címed és a címzett címe, aztán amikor feladod és a szolgáltató rak rá cetlit, jelet, pecsétet, kis zacskót, azt is fotózd le (még sima postán is megvárták nekem azt a két fotót morgás nélkül). ha egy képen nem olvasható, akkor minden részéről külön is legyen kép.
-
Flashy
veterán
válasz sambenez #31108 üzenetére
igen. a legutóbbi pörgetős pontot adós játék pontjai lejárnak. a mostani játék pontjai is ilyenek amúgy. írja a pontoknál, nézd meg a listát, bizonyos pontok lejárósak, mások meg nem. én is elvesztettem 50-et mire rájöttem és gyorsan költöttem belőle. ha normálisan működik akkor azokat használja el először, szóval a lejárókat érdemes elvásárolni. nem figyelmeztetett amúgy, pedig azért valahol egy kis felkiáltójel elférne hogy vannak lejárós pontjaim is.
[ Szerkesztve ]
-
Flashy
veterán
válasz NyxNyxNyx #31208 üzenetére
pár hónapja elkezdte a GB a csak új regisztrálóknak szóló kuponok szórását. egy velük kapcsolatban álló magyar társunk rákérdezett hogy mi ez az egész: régi vásárlóként megvettük volna a termékeket simán, most miért jó, ha regisztrálni fogunk új usert és lesz egy csomó felhasználójuk aki soha többet nem vásárol? azt mondták neki hogy nem baj, nem fognak piszkálni miatta senkit. valószínűleg a befektetőknek a felhasználószámot kellett növelni és nem volt fontos hogy egyszerhasználatos userek.
-
Flashy
veterán
ha valakit érdekelnek a mostani szállítási idők: Gearbestről rendelt roller vonatos szállítással: augusztus 16-án adtam fel a rendelést, 30-án kérték ki a számot az UPS-től, szeptember 27-én jelent meg Németországban a csomag, október 2-án délután kiszállították. aug 16 és 30 között egy TH...-s számom volt amit nem ismert semmilyen weboldal, 30-án átírták valódira, és ahogy írtam 27-től kezdett mozogni. szumma másfél hónap. persze simán lehetne rosszabb is, akkor aránylag jónak tűnő akció volt a rollerekre, lehet hogy egyszerre jött sok rendelés Európából és indult is a kutyaszán viszonylag hamar.
-
-
Flashy
veterán
a kosárba tevés után enged majd szállítási módot választani, erre a vonatos módot fogja csak ajánlani, ami áfamentes, de semmiképpen nem gyors. a weboldalon nagy betűkkel sehol nem fogod látni hogy tutira garantáltan áfamentes, de ez a szállítás minden tapasztalat alapján az. beteleportálják az EU-ba valahol valamilyen módon és onnan jön neked UPS-sel. nekem tegnapelőtt érkezett meg ez a roller ezzel a szállítással, másfél hónap és ez kb a szerencsés eset. a vonatos szakasz nem követhető, csak miután megjelent az EU-ban. egy-két lyuk volt a dobozon (pedig dupla) és a sárvédőn pár karc, egyébként más baja nincs, pedig nem kímélték láthatólag.
-
Flashy
veterán
válasz KamuMazsola #31593 üzenetére
másról beszélünk, én egy rolleresre válaszoltam másvalakinek, de közben reflink miatt törölték. (én is kipróbáltam az én válaszomhoz, a rollerhez csak egy lehetőség volt, a vonatos, ő azt kérdezte, csak már nem látszik )
-
Flashy
veterán
válasz viktorhu #31882 üzenetére
egészen pontosan a kosár után a rendelés gomb megnyomásakor lesz az enyém a dolog, onnan persze egyből irányít a fizetésre, de ha bezárom az ablakot, vagy nem sikerül a fizetés, akkor még nincs egyből baj, a rendelés már létrejött, e-mailt küldött róla, csak még nincs fizetve. sajnos azt viszont nem figyeli, hogy a kosárban látszó ár él-e még, ezért azt szoktuk látni, hogy a kosárban még jó, a Paypal meg nagy összeget akar levonni, ilyenkor nem fizetjük ki, aztán töröltetjük a rendelést (vagy törlődik magától később). lehetne egy olyan beépített funkciója a weboldalnak, hogy ha a rendelés gomb megnyomásakor már nem a kosárban látszó áron tudja adni, akkor rákérdez, vagy egyáltalán nem is hozza létre a rendelést. szerintem ha flash sale, vagy snap up, akkor az lenne a normális hogy nem is csinálja meg a rendelést, mert nyilvánvaló hogy az olcsóbb ár miatt nyomtak rá, ha drágábban is kell, akkor rá fog nyomni úgyis, de a több ezer próbálkozó több ezer fölösleges és azonnal töröltetett rendelését meg lehetne előzni.
-
Flashy
veterán
válasz KamuMazsola #31885 üzenetére
arról volt szó hogy mikortól tied a termék. a kosár után, amikor megrendelésre nyomsz, de még a fizetés előtt foglalja le a terméket, de azon az áron, amilyen ár éppen abban a másodpercben aktuális. ennél az email onlynál "egyszerű" mert nem is látod az akciós árat ha már elfogyott. de ha pl egy időzített de korlátozott akció elején gyors akarsz lenni, akkor még látod az akciós árat, még a kosárban is akciós (mert még csak mindenki a kosárnál tart, ami nem ugyanaz mint a megrendelés), de mire fizetnél addigra már drága (mert közben többen is túljutottak a kosáron). ha paypalon az olcsó ár látszik, akkor már enyém az áru egy rövid ideig akkor is, ha nem azonnal fizetem. olyat is láttam, hogy egy termék az elfogyás után (tehát kb a második másodperctől) még sokáig kosárba tehető akciós áron, ez lehet hogy weboldal hiba. ezekről írtam én, lehet hogy félrevezető volt mert nem csak erre az e-mail onlyra vonatkozott, hanem általában arra hogy mikor foglalódik a termék.
-
Flashy
veterán
nem teljesen tiszta, hogy hogyan érkeztetik be ezeket a termékeket az EU-ba, de mivel nem itt készülnek, vagy rendesen el kell vámoltatni valahol, vagy szürke megoldással "belopják". erről se fognak semmit mondani. volt már amikor hirtelen elkezdték vámolni (áfával terhelni) az EU expresses csomagokat, ekkor meg is szűnt ez a mód egy ideig. a lényeg hogy valami svindli lehet benne, mert ha ez normális legális hosszú távú megoldás lenne, akkor ki mernék mondani nagy betűkkel, hogy tuti plusz költségektől mentes mód, hiszen forgalmat generálna Európa felé.
-
Flashy
veterán
a biztosítás a GB saját dolga, nagyjából azt jelenti hogy máshogy vitatkoznak ha kötöttél. bármi is történt, bármit is vettél, bármit kötöttél rá, az utolsó leheletükig az a céljuk, hogy minél kevesebbet kelljen visszafizetni. ha nincs biztosításod, akkor az egy érv náluk, de attól még néha rá lehet őket venni hogy fizessék meg ami jár. néha meg biztosítással is csak alig...
-
Flashy
veterán
válasz headhunter #31989 üzenetére
olyan van inkább hogy újrafelhasználnak termék adatlapokat, kibővítik, módosítják. új terméket hozzáraknak egy régihez mint opció (választani lehet közülük), aztán a régi opciót törlik (kifutott) és egyedül marad az új. vagy kijön újabb verzió a termékből, de csak átírják az adatlapot (szerencsés esetben a leírást és a tulajdonságokat is frissítik). nem gondolnám hogy csalni akarnak hogy megmaradjanak az értékelések, inkább csak szerencsétlen szerkesztés.