-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Sziasztok!
Csendes nyári gumit keresek 225/45 R17 91W méretben. Fontos, hogy csendes legyen, lehetőleg minél tovább. Most goodyear efficience grip performance van az autón, ami első két szezonján nagyon csendes volt, de mostanra meghangosodott. Létezik olyan gumi, ami 3 szezon alatt egyenletes teljesítményt nyújt, vagy sokat akarok?
-
speedernet
aktív tag
Üdv urak!
Ha most kellene 185 65 R14 es méretben téli és nyári szettet venni akkor a középkategóriábol mi a legjobb bálasztás?
4 évszakos kizárva!
Prémium se kell csak biztonságosan lehessen vele közlekedni.
Köszönöm szépen -
ath
senior tag
köszi. jól olvastam korábban, cirka 1 hónapon belül várhatóak a tesztek? nem égető a vétel, de kapkodni sem szeretnék
tpms-t honnan szereznétek be? 2318530 a ford cikkszám, petrányinál 9200/db weben rendelve. ebay-en találtam gyárit, szállítással 10e lenne olcsóbb, cserébe 10 értékeléses eladótól vagy ilyennél inkább ne bohóckodjunk, gyári és kész? -
2ozzmexy
aktív tag
válasz ReFleXx #40706 üzenetére
Ha nem a városban lámpától lámpáig teszi bele azt az 5k-t minden évben, akkor nem szokott gondja lenni...
Ha évente néhány alkalommal indítja csak be, de akkor egyszerre megy vele pályán vagy országúton 200+ km-t, akkor is kijön az évi 5ezer, csak kevesebb alkalom alatt.Legalábbis én úgy tapasztalom hogy nincsen baja a kevés futással a dízelnek, inkább azzal ha folyton "hidegen" van nyúzva...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #40710 üzenetére
A Primacy 4 jobb kopásállóságban, az első szett Conti Premium Contact 5-öt 2 év alatt lenullázztuk. Profil mélységet nem tudok mondani de a gumis már nem volt hajlandó feltenni a 3. nyárra. Primacy 4-et nem próbáltam csak a 3-at de az nagyon rendben volt. Ha nem 4S gumit használnék én is azt vennék a kocsira nyárra.
#nincsbennetarcsi
-
JHONNY 79
aktív tag
Mennyire igaz, hogy Y sebességindexű gumit nem javítanak?
-
raziel01
veterán
válasz JHONNY 79 #40715 üzenetére
Totalcar:
"A T sebességindexnél nagyobb sebességre alkalmas abroncs javítása nem ajánlott. Ha ez mégis megtörténik, az maximum T-snek tekinthető a továbbiakban, azaz 190 km/h-ig való használatra alkalmas.
A másik része a dolognak pedig az, hogy hátsó tengelyre ajánlott szerelni a javított abroncsot. Ha vállalja a kockázatát az elso tengelyen való használatnak, illetve 190 km/h-nál nagyobb sebességgel nem hajtja autóját (ez ugye kis hazánkban betartható), még sok kilométert tehet meg ezzel a javított abronccsal is." -
8
senior tag
válasz JHONNY 79 #40718 üzenetére
A "hivatalos" részét nem tudom a dolognak, ha egyáltalán van.
Szerintem a javítás technológiájától függ.
Kukaccal valóban nem kockáztatnék extrém terhelést, de hétköznapi használatra több, mint elég.
Viszont véleményem szerint egy szakszerű gombás javítás egyenértékűnek tekinthető a gyári állapottal, szerintem sebességindex módosulás nélkül, Y-t is beleértve.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
2ozzmexy
aktív tag
Igazából ez szerintem három dologtól függ (véleményem szerint):
1. A javításhoz használt anyagok és technológiák (kukac, gomba minősége, kínai tucat termék vagy nevesebb gyártó terméke)
2. A sérülés helye és mértéke (hány szálat tépett el, milyen hosszan)
3. A gumi keverék (mennyire tud eggyé válni a "pótlás" az eredeti abroncs anyagával)Mindenesetre javított/foltozott abroncsot én sem tennék előre.
Kukac készlet volt az autóban a teljesértékű pótkerék mellett, biztos ami biztos alapon, de nemrég állampolgári kötelezettségemnek eleget téve megálltam segíteni egy autóstársunknak és megvette a helyszínen a kukackészletemet beszeráron...
Ha olvasod (és magadra ismersz), akkor remélem hazaértetek és azóta megjavítattad azt a gumit szakemberrel is!
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
8
senior tag
válasz 2ozzmexy #40720 üzenetére
Ezért írtam, hogy "szakszerű", beleértve a anyagminőséget, a javítási technológiát stb
Sajnos még a normálisabb gumisok sem szokták megvárni pl az előírt kötési időt50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
2ozzmexy
aktív tag
Aszem a kukac hivatalosan H-ig van minősítve (210km/h talán), de ez "kishazánkban" úgysem lesz kihasználva, amelyik meg elszáll 250-el egy javított gumival... amíg csak ő döglik meg addig nem érdekel... ha más is meghal, akkor "kicibálom a roncsból, áthúzom alatta háromszor-négyszer azt a szart meg berugdosom az árokba." (Hadházi)
Ha száguldozni akarsz, akkor ott a Hungaroring, én ezt radikálisan látom, akit itthon letrafizok 180 fölött bárhol közúton, ott instant jogsi el örökre, nem, nincs mód a visszaszerzésére, ha meg elkapom jogsi nélkül, akkor 5 év kóter, ott majd "elhelyezik a táplálékláncban a kis barátai a cellában...", de szerencsére nem én hozom a törvényeket, rendőr sem vagyok.
Egészen más a leányzó fekvése ha valaki jár ki germániába mint mondjuk jómagam, és ott szeret is "döngetni" 200-al... de ugye kinek igénye van a majomra... Bár én még egy gumistól sem hallottam hogy "azért 2kilóval ne menj a javított gumival...", bár még egy sem állt foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vádjával bíróság előtt...
Nekem volt ebből autókölcsönzővel vitám, mert nem kaptam vissza a kauciót és vehettem 2 új gumit is az autóra, pedig nyugat németországban a márkaszervízben javítottak egy szeglukat, szóval nem a sarki török húzott bele egy kukacot... drága tanulópénz volt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
205/55 r16-os méretben alföldre melyik négyévszakost vegyem?
-Nexen N'Blue 4 Season
-KLEBER Quadraxer 2
-Apollo Alnac 4G
-Vredestein QuaTrac 5
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
veterán
válasz erik365 #40724 üzenetére
én az apollot vettem egy hete, egyelőre tetszik, de még csak 120 km van benne 3 éves quatracot váltott, annak volt minden eformálódás baja, valószínűleg gyári hibás abroncsok voltak. szóval szerintem nexen vagy apollo, amelyik jobban elérhető és olcsóbb.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Létezik olyan oldal, ahol megbízható adatok vannak gyári felni/váltóméretekkel kapcsolatban?
Még mindig Renault Mégane III felnivel szenvedek.
Egyik oldalon et35-50 15-17" között, másikon et43-49 15-17" között, szerviz szerint et38 már csak szódával....
Rendeltem közben, persze csak 3db van et48-ból.
OZ, Momo, MAK konfigurátorok szerint et40 18" is mehet
Kissé kaotikusnak tűnik nekem ez az egész.Jelenleg 16" acél felni et47 van rajta, ezzel vettem.
-
t.imi
addikt
válasz focvis #40734 üzenetére
Szia!
Wheelsize-n néztem elsőként. Ott et49 17"-on.
A konfigurátoruk szerint 6.5*16 et47 mellett backspace 130mm, 7*17 et40-nél 129mm. 7*17" ET49-nél (általuk ajánlott) már 138mm a backspace, ugyanakkor befelé mozdul a felni közép.
A felni közép /csapágy közép (?) kicsit módosul, nem írja a diagram. Talán 3mm, ha méretarányos a rajz.Mivel nem értek hozzá, fogalmam sincs mit írtam most le, és hogy ez jó vagy nem jó nekem
-
veterán
Et49 7" ajánlott
Ezt hozta a wheel-size, esetleg vastagon szedve? Mert úgy ez a gyári 17" mérete.Amit írtam, 7*17 et40 lenne 6.5*16 et47 helyett.
Bent 100% OK. A külseje kijjebb jön 13 mm-t. Hasra ütve azt mondom, hogy jó lesz még. Ha pedig az OZ is et40, 7" széles felnit ajánl, akkor 99%.Mi a fontosabb?
1. Ne érjen bele a hátulja.
2. Ne lógjon ki az eleje a kasztni alól még kanyarban berugózva se.
3. Jó kiállása legyen - a nyomtáv ne csökkenjen. -
Bazsee71
őstag
Sziasztok!
A tapasztalatomat osztanám meg a Hankook Ventus Prime 3 205/55 R16 91V gumikról. Egy 1.4 T-GDI SW Ceed-en használom, kb. 8-9e km-t raktam bele.
Kezdeném azzal, hogy megy a háztól, és nem ajánlom senkinek, aki esőben is szeret tempósan haladni. Előre leszögezem, nem versenyző üzemmódban közlekedek, a fordulatszámot 4000 fölé is csak tempósabb előzésnél engedem.
Szárazon nincs vele semmi gond, 50-60 között néha búg kicsit, de alapvetően nem zajos. Fogyasztás is korrekt vele, tehát ilyen tekintetben nincs panasz, csak az eső ne essen.
Mikor először kapart el 80-as tempónál előzés közben(!!!) vizes úton, azt hittem valami nagyon durva átfolyásra hajottam, csak nem vettem észre. Aztán ezt megcsinálta még egyszer. És nem arról beszélünk, hogy pillanatra tapadást vesztett. Konkrétan vissza kellett vennem, hogy újra tapadjon.
Vizes úton szinte kivétel nélkül elkapar indulásnál is, hiába óvatoskodok.
Tudom, lassan érkezik a 4-es széria, reméljük ott erre jobban odafigyelnek, de én most pár évig inkább kerülöm a gyártót, van hova fejlődniük.
A következő tesztalany egy GoodYear EfficientGrip Performance 2 lesz. -
t.imi
addikt
válasz focvis #40738 üzenetére
7Jx17 5/114,3 ET49 sizemywheels.com
7,5Jx17 ET49 5x114.3 wheelsize.comOZ ez 40-45-ös felniket dobál. Az a négy, amit megnéztem.
1. Ne érjen bele
2. 13mm elvileg nem lóg ki, ne érjen bele
3. Nekem tetszen, nyomtáv gyári érték közelében, vezetési komfort, biztonság, tartósság. Ami két telefon közt eszembe jut perpill.Eddig jutottam + bolt ajánlata konfigurátor szerint:
Dezent TI 7*17 et40
Barum Bravuris 5HM 215/45R17 91 Y XL FR
Toyo TYSD7 215/45R17 87 W DOT3318Barum kap hideget meleget, fogyasztás, zaj, tapadás, kopás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
Bazsee71
őstag
válasz rbalint88 #40744 üzenetére
Mi lehet user error? Nem OEM, a gyári egy Kinergy eco2 volt, na az még vacakabb. Időt is adtam neki, a nyarat végignyomtam vele, hátha történik valami csoda, de be kellett látnom, hogy nedves/vizes úton nagyon gyenge ez a típus.
Amit ebben a tesztben írnak/mondanak róla, nekem az áll legközelebb a valósághoz ennél a Hankook guminál.
-
Qru
MODERÁTOR
Nálam csak jövőre lesz esedékes a gumi csere, remélem akkor is lesz ilyen akció.
mod:
Bazsee71: Mikori gyártású? Évről-évre változik/változhat a keverék összetétele (amiről persze a gyártó nem szól), már csak azért sem érdemes régi tesztek alapján gumit venni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
C lesz Qru, Sempi, Uni.... sajnálatos, igen, régen B volt, de lecsúszott a C-be sajnos és annak is az alját kezdi karistolni a 3HM állítólag... ennke ellenére maradok az 5HM-nél kövi garintúrára.
@t.imi: A ContiSafe-t olyan helyen vedd ahol érvényesíteni is tudod... de piszokul megéri főleg ha több mint 30k/db a gumi...
@Bazsee71: no comment, csak támogatni tudlak a döntésben, mindenkinek mások az igényei, lehet túl erős a verda... A Kinergy Eco-val nálam is kiestek a pixisből egy időre, de te most megerősítettél abban, hogy nem süket füllekre talált az eddigi végeláthatatlan Hankook ellenes szócséplésem. A GY-el nem nagyon tudsz melléfogni... a VP3 itt ajánlott, ha a magánvéleményem érdekel, akkor Conti, Misi, GY, Dunlop és ezek B brandjei, ritkán C és ott a vége, a többiek még kisinasok a szakmában.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen