-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Nem tudom probaltal-e mar villanyautot, annal tenyleg mindig azonnal ott van a teljes nyomatek indulasnal, belsoegesuvel ilyet csak rajtprogrammal tudsz csinalni. Veletlen picit nagyobb gazt nyomsz, egybol el tudja kaparni, amibol csak annyit erzekelsz, hogy villog a kiporgesgatlo ikonja, mert ugyesen szabalyoz, de nyilvan a gumi megkapja a magaet es jobban kopik tole.
De akkor PilotSportot minden villanyra!
Lehetne 2mm is a minta gyarilag, annak megfeleloen kell meretezni a karkaszt is es ugyanakkora marad a kulso atmeroHolanc csak ott kotelezo, ahol ki van tablazva, jellemzoen a hegyekben. Pandorfba nyugodtan el lehet menni, nem fog karoba huzni a rendor a holanc hianyaert
-
kozek1723
csendes tag
Tudomasom szerint is kotelezo a holanc. Ha nagy baj van es nincs holanc, egy esetleges ellenorzes alkalmaval nem engednek tovabb.
Na hat a dilemma tovabbra is adott. Ha 25e km alatt lezabalja akkor az masfel ev lesz. Ha 2 evente uj szettet kell vegyek, akkor a cserelgetesi procedurat es a tarolast leszamitva ugyanott vagyok mintha 4 evente veszek uj nyarit es uj telit. Sajnos (nem sajnos!) a kocsi jol meg tud indulni, es azert ezt a sofor elvezi es ki is hasznalja. Nem forma1 a cel, de meg-megindulok vele, tehat le fogom radirozni ido elott
Ha 4 evszakos, akkor goodyear vagy michelin. De tenyleg mi ertelme a “kockazatnak”, ha 2 ev mulva 30-35ezer km-nel kidobhatom.
Azert nagyon koszonom a segitseget! -
rbalint88
addikt
válasz kozek1723 #58202 üzenetére
Ahogy irtam feljebb, a szezongumit is megeszi. Minel erosebb az auto, annal jobban eszi a gumit, BMW M4-en kb 10.000-t bir egy szett Michelin SuperSport, ha kihasznalod az auto kepessegeit.
Szamold ki, hogy adja ki, de ha meg felnit, tpms-t is kell venni vagy allandoan szereltetni, abbol azert eleg sok “extra kopas” kijon. -
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #58201 üzenetére
Persze, Teslát vezettem, models 525 ló, vettem is volna, ha nálam technikailag lenne értelme, simán lehet finoman kezelni annak a gázpedálját is, ahogy bármilyen másik autóét, van chill mode is, ami nem olyan éles pedálreakciót produkál, de aki egy ilyennel nem tud elindulni lépésben, finoman, az inkább ne vezessen. .
Engem konkrétan zavarna, ha a pénzemért nem 8mm-es profilt kapnék, hanem csak a 80%-át, bármilyen is a karkasz alatta..Ahl én közlekedem, ott vagy város van, és nincs hova nyomni, mert vagy mennek előttem, vagy ott a következő lámpa, vagy fellépek a pályára, és akkor egyszer gyorsítok fel 60-ról160-ra 150 km alatt...
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
tboldi
nagyúr
Én AutoSockot vettem, hogy ne kelljen összebaszcsizni az alufelnit, de rá pár hónapra az osztrákok behúzták a féket. Az összes EU tagállamban és Svájcban is elfogadják normál hóláncként, de az osztrákoknak muszáj különcködniük, miután náluk is engedélyezett volt X ideig. 🤷♂️
Az már más kérdés, hogy az Alfára fel sem tudnám tenni az ültetés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Nem azt irtam en se, hogy nem lehet elindulni lepesben, hanem hogy ha “veletlen picit nagyobb gazt nyomsz”, pl kikanyarodasnal, besorolasnal. Varosi hasznalatban van az auto.
De meghajolok szakmai nagysagod elott, hogy egy tesla proba es a sajat felhasznalasi szokasaid alapjan erteni es ismerni veled mindenki villanyautohasznalatat -
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #58209 üzenetére
Nem, azt írtad, hogy:
Veletlen picit nagyobb gazt nyomszamire az volt a válasz:
aki egy ilyennel nem tud elindulni lépésben, finoman, az inkább ne vezessenEz nem szakmai nagyság, szimpla felismerés, hogy vannak akik tudnak beszélni, menni, eljárnak munkába, mégis alklatlanok egyes feladatokra, van, aki a vezetésre. Ismét csak jótanács, ha neked autóvezetés közben vármi is véletlenül történik, inkább ne vezess...
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
-
avl
senior tag
indexen sok beiras van a böven nem 8mm-es ujonnani profilmelysegröl ill. az ujkori profilmelyseg egyre kisebb mertekeröl, pl.
[link] [link] [link] [link] [link] [link] es ebben hivatkozott tesztnel:
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 6.8mm
Bridgestone Turanza T005 6.6mm
Hankook Ventus S1 evo 3 7.6mm
Continental Premium Contact 6 6.6mm
... -
Rick4
félisten
Venni vettem én is conti premiumcontact 6-ost ami gyárilag 7.6mm volt, viszont a téli ts860p 8mm-esre sikerült, és nézhetjük bárhonnan, nem mindegy, hogy mennyi km alatt kopik le, és a kopás mennyire gyors vagy lassú. Mert ha lassan kopik, lehet az újonnan 7.6mm, de nem fog úgy tapadni, ha gyorsan kopik, hiába lenne 8mm, ha az odavan pár hónap alatt.
Furcsa mindenesetre, de ezek szerint ez van..
Qru: Hááát, nem tudom, ha akarom, én is tudom veretni, pláne kikanyarodáskor, de a 150 lovas 370Nm-es autó se sokkal gyengébb annál, és 6-7 éve konstans egyszerűséggel meg tudom oldani csikorgó, azaz az aszfalton gumiréteget hagyó elindulás nélkül is, ebben partner egyrészt az esp is, másrészt nem nyerek semmit sem a csikorgó gumis indulással, de mással is sikerült megoldani.
Persze mikor én fiatal voltam, én is nyomtam, mint a bolond, de értelme attól még nem volt! Szóval ez nem eshetőség inkább, hanem akarás kérdése.. És abból semmi baj sincs, ha valaki képes leírni, hogy úgy szeret elindulni, ehhez képest teljesen más olvasni, hogy ezekkel csak így "lehet" elindulni...49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
-
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #58216 üzenetére
Majd ha sikerült értelmezni amit olvasol, valamint lesz önálló gondolatod a mások által már rég elcsépelt mondatok helyett is, gyere vissza, és beszélgetünk.. Addig nyugodtan írogass másoknak.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
veterán
Sziasztok!
Adott lenne egy B8 Passat amit most vettem át a tegnapi napon viszont csak egy eredeti van hozzá újszerű nyári gumival és lassan jönnek a hidegebb idők. Mik az ajánlottak esetleg hozzá? Vagy a szokásos top márkák? Nem akarom a legdrágábbat venni, feleslegesnek tartom, ha van olcsóbban is hasonló jó minőség. Napi szinten használom városon belül az autót viszont hetente / két hetente pályázom is kb ezer km-t.
R17 a felni az maradna, csak gumit tervezek. Előre is köszi!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Rick4
félisten
Mire gondolsz, mikor azt írod, csak egy eredeti van? Felnire? Egy felni elég kevés a boldogsághoz...
Ha újszerű a nyári gumi, gondolom marad, és télit vennél. Szerintem ráérsz még megtalálni a tutit, mert október közepe előtt ritkán van olyan idő, hogy fent kell lennie, de a gumitesztek nem hazudnak, ott nem csak a legjobb eredmény, de az egyes részeredmények is látszanak a többihez képest, elég jól el lehet dönteni, képesség alapján melyik a neked megfelelő, utána az itthoni webshopok, gumisok megmondják, menyik fog megérni annyit, vagy többet, mint amennyit ők kérnek érte.
Én conti párti vagyok, sosem csalódtam bennük, de én sokat megyek, és az otthonomtól messzire, és nem szeretem a meglepetéseket.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
veterán
Rosszul írtam. Egy van hozzá eredetileg azt akartam és a felnire gondoltam.
Nyári marad és téli gumit szeretnék venni.
A6-on is Conti volt nekem (cég hű voltam, itt dolgozom.. ), de azzal többet pályáztam most már szeretném csökkenteni, de amint mondtam azért pár hetente beugrana egy M3 oda vissza. Nem akarom még cserélni, de jó lenne megvenni drágulás előtt, ha egyáltalán szokott ilyen tájt.#58225 Igen az van most fent nyáriból.
Tavalyi a nyári és keveset használt szóval abban még minimum egy, de lehet két szezon is van ezért gondoltam csak télire. Kicsit kicsinek tűnik ez az R17 az A6 R18 után, de legalább olcsóbb lesz a gumizás.
Utána nézek a két említettnek. Ilyenkor egyébként még szoktak lejjebb menni vagy épp emelkedni szoktak a tél közeledtével?The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Rick4
félisten
Árakról nem tudok nyilatkozni, amikor vennem kell egy gumit, akkor nekem az a bajom, hogy ezekből ritkán tudnak egy szettet azonos vagy közeli DOT-tal, és lehetőleg frisset adni, az ár kevésbé érdekes...
Tehát akkor félévente ki mernél fizetni 10 ezret a gumisnak egy átszerelésre, centírra? Okos dolog, de ha van garázs, tároló, hely a másik szettnek, én vennék egy másik felniszettet, az 5x112-esekből rengeteg féle van, és nem drágák, a gumi le- fel szerelgetés árából simán kijön egy szett pár év alatt, és akkor csak egy centír + a fekrakás kell.
Felnikkel tele a facebook marketplace, jófogás, spéci felnis csoportok..49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
veterán
Van hely neki, de a mivel jó ismerősöm gumis ezért ingyen szereli és centírozza...
Lehet veszek majd egyébként egy másik felnit, de azon gondolkozom, hogy akkor ez a 17 maradna meg télinek és 18-ast vennék nyárinak csak mivel a nyári gumi még szinte új ezért gondoltam rá, hogy egy szezont még legalább lehúzok vele..The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Rick4
félisten
Télire lekerül a mostani gumi, felteszel 17-es télit, utána meg a nyárit tavasszal eladod, veszel helyette 18-as felnit gumikkal, mindenki örül...
Azért is kérdeztem rá, hogy mered- e a gumisnak a 10-est adni, mert volt olyan indok a négyévszakosnál, hogy ő nem akar félévente a gumisnak fizetni.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
Guminak nem tesz annyira jót ha gyakran van felnire le/fel szerelve. Hosszútávon néznék vmi használt gyári felnit, Passat elterjedt méret, nem lesz nehéz dolgod (pl FB MarketP, Jófogás).
A vétellel bevárnám a friss teszteket. Az ár változó, amik jól szerepelnek a friss nívós tesztekben (ADAC, ÖAMTC, AutoBild, stb) azoknak meg szokták emelni az árát picit.
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Na igen, ha dupla tpms kell az jogos érv, nálam 5-ből 3 autónál az esp elintézi kerékfordulatból, nem kell direkt tpms szenzor, kettőnél meg nem kell tpms sem, de 5 év alatt 10 kerék le-fel meg centÍrral az simán van 60-70 rugó.
Új szettet ennyiért még nem adnak, de végülis tényleg mérhető. Viszont ha én 5 év alatt szeretnék 70 ezret spórolni, más hobbit találnék, megiszok napi két doboz kék monstert, ami 580/db, havonta 35 ezer, 5 év alatt 2.1 milla csak ez.49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
veterán
Elvileg nekem is van benne TPMS, azzal jobb a 4S? Azt szokták mondani, hogy ami mindenre jó az semmire nem jó igazán ezért is tartottam mindig tőle, plusz elég sokat is megyek aztán a biztonság meg fontos télen főleg.
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
balika21
tag
Sziasztok. Négy évszakos gumival tapasztalatokra vagyok kiváncsi. Mennyivel nőtt meg a fogyasztás? Ki-mit használ? Crossclimate 2, és Conti AllSeasonContact között vacilálok. Jelenleg úgy nézne ki éves szinten 30k km-t megyek nagyrészt autóúton. Alany Suzuki Vitara - 215/55R17
Várom az építő jellegű hozzászólásokat. Köszi
-
őstag
válasz balika21 #58237 üzenetére
Nekem pont ezen a méreten volt CC az előző scrosson (második télen lecseréltem sokkal gyengébb lett, CC alapvetően gumi minőségből nyomja öregedéssel a téli rész sokat romlik) és Nexen 4 évszakos (télen tök jó, nyáron kiszámíthatóan nyúlós én jobban szerettem de ez a méret e tesztek alapján már határeset neki). Rav4 18-asán most GY vector 3 van, első télen jó volt, nyáron kicsit csúszós az ízlésemnek vizes problémazónákon (sín, macskakő). Következőre kipróbálom a Continental Allseasont de szeretném a 2-est ha lesz méret.
-
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #58240 üzenetére
Igen, arról volt szó a hozzászólásban is, hogy a dupla felniszetthez dupla tpms kell, azaz a gumikat nem kell leveszegetni a felniről, így olcsóbb lesz a gumis is.
Bár fucsa a 25K, nekem most tavasszal autóról felni le, gumi le, gumi fel, centír, felni fel 8K volt 17-es méretben, nyáron 10K volt az utolsó látogatás, felni + gumi a teherautóban, összeszerelés, centír de tényleg 0-0-ig, utána a négy felni autóra fel. És 19-es volt, nem hinném, hogy annyival több, ha előtte le is kellett volna venniük.
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
mycso
veterán
Itt Miskolcon nagy átlagban: 17-18" 4.500-5.000ft/db, 19"-20" 5.000 - 6.500ft/db áron megy.
Ilyen műveletért az általad írt 8-10k-t, 5-6 éve fizettem, ezek szerint Te jó helyre jársz.mod.: közben megtaláltam a tavaszi számlámat, 4db 20", kerék le - gumi le - gumi fel - centrír - kerék fel - ez volt 22.000ft. (ez egy olcsóbb gumis volt)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Rick4
félisten
Brutál, Szegeden sok évig 4-6 ezreket fizettem, ami most lett 8, itt a Balatonon Marcaliban korrekt csapatnál 10K volt a 19-es felnire pakolás.
Megdöbbentő, nem tudom, ott mi indolkolja ezt a bő dupla árazást...Qru: Én is meg szoktam időnként nézni a pótkereket, 3 barra nyomom (a tied gondolom mankó), de van mellette defekt spray is, hátha aszony megy a kocsival, le ne pattanjon a körme kerékcsere közben!
[ Szerkesztve ]
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
Qru
MODERÁTOR
De a tiédben passzív TPMS van, az az abs jeladó értékéből számol kerék fordulatot (ha lecsökken a nyomás kisebb lesz az átmérője is ezáltal megváltozik az adott sebességhez tartozó kerékfordulatszám). Ellenben van az aktív TPMS ami egy külön érzékelő és magát a légnyomást méri az abroncson belül. Az a szeleppel van egybeépítve és gombelemről működik (eldobhatós, az elem/akku nem cserélhető benne).
Ha aktív van csak akkor kell időnként új TPMS-es szelepet venni, passzív esetén nincs extra költség.
Ha sokat mész, főleg hogy chip is lesz akkor maradnék a szezonguminál.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz balika21 #58237 üzenetére
Hankook Kinergy Eco nyári után váltottam Vredestein Quatrac 5-re (175/65R14) és nincs észlelhető fogyi különbség. De éves 30k-re sztem nem jó a 4S, mert hamar elkopik.
A másik autót 4S gumival vettem, mondom mi ez a szr... Lerúgom aztán veszek rendes szezongumikat. Aztán 3 év múlva is még az volt fent mert bizonyította, hogy amire én használom arra bőven elég egy jó 4S gumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest