-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MM
őstag
válasz
BigBlackDog
#69976
üzenetére
Árban szerintem mindkettő jó, én a 195-öst venném.
-
MM
őstag
válasz
BigBlackDog
#69962
üzenetére
205/55 R16-nak szerintem 195/65 R15 a váltómérete. Pl. amiket gyárilag szerelnek mindkét felnivel, azoknál is ezek a méretek szoktak lenni, mondjuk Megane III.
Kalkulátor szerint ez +3 mm eltérés felfelé átmérőben, a 185/65 R15 viszont -10 mm lefelé.
-
MM
őstag
válasz
thefreeman
#69865
üzenetére
Nálunk GY Vector 4s Gen3 SUV van fent (215/60 R17) 2,5 éve, 40e+ km-t ment eddig, még mindig hibátlan, bátran ajánlom.
-
MM
őstag
-
MM
őstag
8-10 évvel ezelőtt volt igaz, amiket most leírtál a négyévszakos gumikról. Kicsit olvass vissza, esetleg nézz meg egy tavalyi, vagy idei ADAC tesztet. Rengetegen használunk 4 évszakost már innen a topicból is, senki sem a levegőbe beszél.
Nyilván a gumisok 99%-a ellene van, hiszen sokkal kevesebb lesz a munkájuk.
Nálunk a családi gépen 2,5 éve van fent a Goodyear 4s Gen3, 215/60 R17 méretben (ami pont a te váltóméreted), 40e km ment bele, kopás minimális, télen hóban is elfogadható, kánikulában minimálisan érezni, hogy nem nyári. Jövő őszig biztosan fent lesz, de lehet még 2 évet. Gumisnál azóta sem járt, minek?
Nem ráz, nem kopott félre, az autószerelőnél pedig mindig ránézünk kívül/belül.
Nem utolsó sorban 4 év alatt amit nem költök el a gumisnál, abból majdnem kijön a következő szett. -
MM
őstag
Vehetsz 120-140e Ft között 4 db téligumit, ami - talán - az első télen még használható lesz, de a második szezonban már biztosan hulladék kategória, valószínűleg eladni sem tudod majd.
Vagy rászánsz ~180K-t egy normális téligumi szettre, amit legalább 3 szezonban tudsz használni, megfelelő tárolás mellett akár 4-5 szezont is kibírhat.Hacsak nem adod el az autót jövőre, az első verzió nettó pénzkidobás szerintem.
Továbbmegyek:
160e-től már van használható 4 évszakos gumi, 3 év alatt azon spórolhatnád a legtöbbet, a jelenlegi nyárit is eladhatod, ha még használható, és 3 évig rá sem nézel gumisra.
Laufenn G-Fit (ez már elmegy, magamnak nem tenném fel)
Kumho Solus (ezt már bevállalnám)
Yokohama
Nexen
Kleber
Vredestein -
MM
őstag
Már bocs, nem kötözködésnek szánom:
Arról van szó, hogy kb. 45e/db-tól indulnak az értelmes téligumik ebben a méretben, így 30e Ft-os kerettel senki nem fog itt javasolni semmit.
Másrészt egy SUV kerekes járműről beszélünk, ami ráadásul összkerekes, és saját bevallásod szerint most költöttél rá 650e Ft-ot. Nyilván egy autónál felmerülnek fenntartási költségek, a 4 keréknél 60e Ft különbségről beszélünk, ami 4 év használat esetén 15e Ft/év. A majmos/banános hasonlat jutott az eszembe, de most nem írom le... Szóval ha ez nem fér bele, akkor nyilván meg kell oldanod valahogy "okosba", csak ne sértődj meg, ha ajánlást erre nem kapsz, és ne kezdjél el egyből sznobozni másokat. Szerintem...
-
MM
őstag
Mi is a GY Vector 4s Gen3-at raktuk fel '23 tavaszán a családi gépre (Renault Kadjar), abból is a "SUV" altípust, ami elvileg erősebb keverék, de a gumi méret miatt lett ez, nem azért, mert maga az autó nehéz lenne. Eredetileg évi 10k volt tervezve, de egyéb okok miatt ez végül évi 20k lett, így bő ķét év után 45k van már bennük. Egyelőre hibátlanok, sem télen, sem nyáron nincs hiányérzetem, mikor néha használom. Télen is direkt elvittem friss havon, illetve latyakban. Kánikulában kenődik hangyányit jobban, mint a nyári, de bőven a tolerálható szinten belül van pálya tempónál is. Mivel most erősen visszaesik majd a km futás, jön a tartóssági teszt is, ha nem lesz egyéb gond, akkor '27 őszig legalább fent lesznek. Simán felraknám még 1x ugyanezt a típust.
(Viszonyítási alapom évi 30-40k mellett GY Eagle Asy5 + ContiTS870P).
-
MM
őstag
Mivel egy defekt miatt - a flottakezelő jóvoltából - március eleje óta már ismét nyári gumival járok, volt alkalmam tegnap 0 fokban havasesőben is kipróbálni, mit bírnak, mellettem a füves rézsű fehérlett a hótól...
Pályán mentem vele, rángattam kicsit, fékezgettem, azt kell mondjam, hogy teljesen jó volt, egyáltalán nem volt para. (Nyilván nem voltam a határon...)Ezt főleg azért írom, hogy aki fél a 4 évszakos gumitól a tél miatt, szerintem ne tegye, már egy jó nyári is az esetek 95%-ban használható - lenne.
Egyébként a delikvens egy 2022-es GY Eagle F1 Assymetric 5, harmadik szezonjában.
Zárjójel: a családi gépen GY Vector 4S Gen3, mikor rendes hó volt (idén talán 2x volt összesen), direkt kimentem azzal is tesztelni. '23 áprilisban került fel, mostanra ~35e van benne, így is teljesen OK volt.
-
MM
őstag
válasz
Drughi
#65754
üzenetére
Nálam az vált be - már jó pár autó és gumi típusnál -, hogy a nyári szezonra 20 fokon, a télire 0 fokon állítom be a gyári nyomást. Ez egyébként nagyjából fedi a gumisok által is kedvelt mondást, azaz "téli + 0,2 bar", mert 10 fokonként kb 0,1 bart csökken a nyomás. Négyévszakos guminál is OK így.
-
MM
őstag
225/45 R18 Continental TS870P került fel hó elején harmadik téli szezonjára, kb. 2022 közepi gyártás, ~40e van benne, felrakásnál 6mm-t mértek a gumisok (AKH). Még mindig az egyik legjobb téli gumi szerintem. (Korábban TS850P-t is szerettem nagyon.) Az autó 4x4 Oktáv, 350 nm nyomatékkal, eddig sosem nyikkant meg.
Most átmenetileg van nálam egy ugyanolyan csereautó, csak ezen Bridgestone Blizzak LM005 van. Ez is hasonló korú, szemre a profilmélység is hasonló. Két különbség:
1. ez k@va hangos. Az oktáv nincs agyonszigetelve gördülési zaj ellen, de a Goodyear Eagle nyári, vagy a TS870P téli hangja sosem zavart, ehhez képest a Bridgestone igen.
2. egyik reggel egy kövér gázas, magasabb rendű útra kikanyarodásnál olyat faroltam, hogy a közeli buszmegállóban álló nyugdíjas nénik hányták a kereszteket. Meg tudtam fogni, de na... A Contival ilyen még sosem fordult elő hasonló időjárási körülmények között.Szóval TS870P továbbra is föreva'!

-
MM
őstag
válasz
grizlisandor
#63330
üzenetére
Annó ugyanígy jártam 2023 tavaszán a Vector 4S Gen3 vásárlásakor.
1 db emailt írtam nekik udvariasan, hogy wtf?
Másnap küldték a kupont, és elnézést kértek.
By the way, a gumi azóta is jól szuperál a családi gépen...
-
MM
őstag
Ezt a cikket most találtam, véletlenül jött szembe. [link]
Több állítás is van benne, ami erősen vitatható.
Egy "szaklapban" ez így elmegy? Nekem furcsa.A teljesség igénye nélkül:
"A többi szomszédos országban, így Szerbiában, Horvátországban, Szlovéniában és Ausztriában novembertől tavaszig szigorúan kötelező téli abroncsot használni."
Úgy tudom, ha van 3PMSF jelölés a négyévszakos gumin, akkor azt a fenti országokban is elfogadják."Hosszabb kiruccanások esetén, nagy kánikulában, ünnepi mozgolódások alatt, esetleg külföldi kirándulásoknál érdemesebb inkább a nyári-téli abroncsnégyesek mellé letenned a voksot. A két komplett szett együttesen költségesebb, ugyanakkor hosszútávon jóval kifizetődőbb." Mitől lenne hosszú távon kifizetődőbb a szezongumi, ha egységnyi idő alatt csak 1 garnitúrát kell megvenni négyévszakosból kettő helyett, ráadásul a gumishoz sem kell járni, csak jóval ritkábban?
Szerintem a cikk írójának köze lehet valamelyik gumis hálózathoz...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
MM
őstag
válasz
dethroner
#62670
üzenetére
Igaz, korábbi verzió, de életem legrosszabb téligumija volt az Icept RS W442.
Ha olcsó, de használható téli gumit keresel, én Nokiant néznék.Ugyanakkor én sem látom értelmét ebben az esetben a téli/nyári guminak, mert 4-5 év múlva két szettet kell kidobni, 4 évszakosból meg csak 1-et, és egész évet nézve szerintem több alkalom lesz, amikor a 4 évszakos jobban tapad, mint külön-külön a téli és a nyári.
-
-
MM
őstag
Ha jól számolok:
205/55 R17 átmérő: 17*2,51+20,5*0,55*2= 65,22 cm
225/45 R18 átmérő: 18*2,51+22,5*0,45*2= 65,43 cm (váltóméret)
225/40 R19 átmérő: 19*2,51+22,5*0,4*2= 65,69 cm (váltóméret)
225/45 R19 átmérő: 19*2,51+22,5*0,45*2= 67,94 cmSzóval a 225/40 R19, vagy 225/45 R18 a te váltóméreted, ami ha nem is 6, de 5 mm.
225/45 R19 viszont 2,7 cm eltérés...
-
MM
őstag
válasz
Teasüti
#59853
üzenetére
225/45 R18 Oktáv4-el volt lassú defektem, azt bejelezte az ABS korrektül, de mivel akkor nem volt még meg a kézi kompresszorom, mire értékelhető kúthoz értem, nem tudom mennyit eresztett még. Csak másnap tudtam menni gumishoz, ezért este ráfújtam (1,6->2,5), másnap reggelre megint jelzett és 1,6 volt.
Magas oldalfallal 215/60 R17-el van tapasztalatom, de az direkt TPMS és tized pontos. 0,2 BAR csökkenésre még nem jelez be, de 0,3-ra már igen.
-
MM
őstag
válasz
Teasüti
#59854
üzenetére
Tisztában vagyok a fizikai részével, nyilván azért írtam amit írtam, mert precíz akarok lenni (és az is vagyok
) , de szerencsére ez nem a Forma1.Azért állítom gyári nyomásra a télit 0 fokon, a nyárit pedig 20 fokon, hogy az adott évszakban +-0,1 BAR-nál nagyobb eltérés ne legyen "hideg" (azaz környezettel egyező hőmérsékletű) gumikon. Ez ugye +-10 fok kb, azaz télen -10 +10 között ez áll , nyáron pedig +10 és +30 fok között. Ha télen esetleg -20 fok van reggel, ami itthon kb. szökőévente fordul elő, akkor is -0,2 BAR a gyárihoz képest, ami még nem gond, főleg, hogy ha bemelegszik akkor úgyis jó lesz.
-
MM
őstag
u.i.: ezt talán OFF-ba kellene rakni, dehát itt ONTOPIC


-
MM
őstag
Nekem az a tapasztalatom, hogy sem a benzinkutas, sem a digitális kézi kerékfújók nem csalnak.
A gumi és környezeti hőmérséklet az, ami számít, viszont oda kell figyelni, hogy mikor és hogyan állítjuk be a nyomást. Erre az empírikus úton verejtékkel megszerzett tudásra több év Renault TPMS szenzor figyelés után tettem szert.

Alapvetően három féle érzet van szerintem a gumikat felfújva:
1. "komfortos, de kóvályog"
2. "komfortos és nem kóvályog"
3. "ráz mint a pics@"Az hamar kiderült számomra, hogy 1-2 tized bar választja el ezeket. Mivel évtizedek óta céges gépeket nyűvök, mindig gumisnál van szezonális csere ugyanazon a felnin. Régen a szezonális csere után sokszor kellett mennem fújni/ereszteni, hogy megtaláljam az optimumot.
A gumisok általában túlfújják különböző mértékben a kerekeket. Van az a "régi gumis bölcselet", hogy téli gumiba 2 tizeddel többet kell fújni. Ez szerintem onnan ered, hogy a gyári értékre a nyári gumit 20 fokon célszerű beállítani, a téli gumit pedig 0 fokon. 10 fok hőmérséklet különbség kb 1 tized bart jelent a gyakorlatban, azonos hőmérsékleten így meg is van a 2 tized különbség.
Mióta bejöttek a TPMS szenzorok, azóta szinte bárhol fújtam kereket tervezett értékre, indulás után 1-2 perccel ellenőrizve mindig ugyanazt az értéket láttam, amire fújtam a kereket. Ezt több autóval és számtalan benzinkútnál ellenőriztem. Azóta ha a nyári gumit 20 fok körül, borult időben, "hideg" gumikon a gyári értékre állítom, a télit pedig 0 fok körül ugyanarra az értékre, egyből beüt a "komfortos és nem kóvályog" érzés. Az üzemi hőmérséklet egyébként közel van téli és nyári gumi esetén is, mert télen szerintem 30-40 fok körül, nyáron meg 40-50 fok körül lehet a gumik max. hőmérséklete hosszabb autópályás menet közben. Ez persze csak következtetés a TPMS szerinti nyomás értékekből, pl. 2,3 bar 20 fokon hideg gumival, utána menet közben 2,5-2,6 bar-t jelez max. ha egy óráig kb 140-150-el megyek.
Ezt persze tovább lehet egyszerűsíteni, nemrég láttam itt ajánlva a Xiaomi Portable Electric Air Compressor 1S -t, beszereztem egyet, marha jól működik, és nem kell közeli benzinkutakat keresni. Természetesen ezt is teszteltem, és a TPMS szenzor indulás után ugyanazt az értéket mutatta, mint amire állítottam, így szerintem ez is tizeden belül pontos.
-
MM
őstag
válasz
Khaosz55
#58707
üzenetére
Renault Kadjaron használtunk Barum Polaris 5-öt 4S-re váltás előtt.
215/60R17, de peremvédős volt az is.
4 szezont volt fent, ezalatt rosszat nem tudok róla elmondani, talán a fogyasztása, ami 0,5 literrel volt több, mint a nyárival.Nem tudom, hány évre tervezel, de ezzel a futással 3 évre négyévszakos gumit is felrakhatnál normális közlekedéshez, abból akár prémiumot is vehetsz, 3 év alatt bőven visszahozza az árát, hogy nem kell cserélgetni, és alacsonyabb a fogyasztásuk, mint egy télinek.
-
MM
őstag
válasz
angyalpc2
#58112
üzenetére
WR D3-at használtunk ebben a méretben Nissan Micran 2014-2019-ig, az 5. szezonban hibátlan volt, de nem ment sokat ezalatt a télivel (max. 25k). Az akkori tesztek szerint a Nokian téliként nagyon jó volt, csak gyorsan kopik.
Volt Barum Polaris 5 is jóval nagyobb méretben 2019-2023, azzal sem volt gondunk, de 3 szezont volt csak fent, így nem tudom, hogy öregszik.
Kleber Krisalp HP3 évek óta jól szerepel a tesztekben, azt is meg merném venni mint jó ár/érték arányú gumi.
Fenti háromból választanék.
-
MM
őstag
válasz
diegho
#58071
üzenetére
30k/év az határeset szerintem, kopásálló négyevszakos 2 évente csere. De én saját autóra simán inkább ezt választanám, nem a cserélgetést. Ha jól emlékszem, akkor kopásállóságban a CC2 és a Vredi a nyerő.
Nálunk a saját gépre GY Vector G3 ment, de évi 12k km csak, és 4 évre terveztem. -
MM
őstag
válasz
rbalint88
#57846
üzenetére
+1 a Goodyear Vector Gen3 SUV-ra ebben a méretben.
Családi gépre tettük fel tavasszal, hasonló méret, 215/60R17. Igazán nagy kánikulában pont nem vezettem, de egyébként csendes, jól tapad, jól gurul - meglepő módon annyit eszik vele az autó, mint a gyári Conti Eco Contact 5-el előtte. Barum Polaris 5 fél literrel többet evett telente. Ebbe kb 10-12e megy évente Anyujáratban aminek a fele autópálya, ezzel a gumival kb 4 évre terveztem.
A viszonyítási alap most épp 225/45 R18 Goodyer Eagle F1 Asy5, a céges gépen ezzel gurulok, finomkodokás nélkül, de nem éreztem nagy különbséget eddig. (Leszámítva kanyarban, hogy ballonos a gumi és magasabb a gép, de ez nem a gumi hibája.)
-
MM
őstag
Felkerült a Goodyear Vector 4S Gen3 SUV 215/60 R17 100V XL, tapasztalatok:
- sajnos nem peremvédős (de ebben a ballonos méretben nem gond)
- 2022 44-ik heti gyártás, made in Poland, szóval egész új 4S-hez képest
- pár száz km alapján eddig teljesen jól muzsikál, nem hangos, kanyarban is stabil, ebben az átmeneti időszakban a téli gumi után elmúlt az enyhe nyúlós érzet. Esőben még nem próbáltam.Közben a céges szekérre felkerült a nyári, ami meglepő módon (télivel vettem át az autót, így nem tudtam, mi volt a gyári) nem Conti, hanem Goodyear Eagle F1 Assymetric 5 225/45 R18 91Y (made in France). A téli az Conti TS870P volt, a legjobb téli gumi amit eddig használtam, ehhez képest persze még stabilabb, még halkabb, kicsit csökkent a gördülési ellenállás is érzetre.
Szóval ehhez képest is rendben van érzetre a ballonos Vector. Mivel a családi szekérbe csak kb 10k/év megy, 4 évet ki kellene bírjon a 4S gumi, remélem nem öregszik gyorsan. (ezért sem lett Hankook...)
-
MM
őstag
válasz
T0mBd1gg3R
#56174
üzenetére
Ez nem csak tapadás kérdése, hanem kerék súly, és gördülési ellenállás is.
A kisebb felni ballonosabb gumival általában könnyebb és alacsonyabb a gördülési ellenállása.Példa: Hybrid Mondeokat eleinte felszereltségtől függetlenül a 215/60 R16 gumikkal és 16-os könnyűfém felnivel adták gyárilag, noha a többi normál benzines és dízel motornál csak a "Business"-hez járt volna ez, Titanium 215/55 R17, ST Line / Vignale 235/45 R18. Mert így jobban ment és kevesebbet fogyasztott...
-
MM
őstag
Sziasztok,
Adott egy Renault Kadjar, második autó főleg női sofőrrel, 10K km/év, főleg ovi/iskola járat hét közben, de a km-ek nagyja a Nagypapa járat havi 1-2x ~300 km autópálya/országút.
Eddig a gyári Conti Eco Contact volt fent nyáron, Barum Polaris 5 télen, mindkettő 2019-es gyártású, 4 szezont futott, ami 20-25K km / garnitúra összesen. Mindkettő tette a dolgát, nem volt rájuk panasz.
Mivel eldöntöttük, hogy nálunk tölt majd az autó további 4-5 évet, nem várnám meg, hogy elöregedjenek ezek a garnitúrák, illetve az évi 2x gumicsere egyébként is már kb 50K/év a gumihotellel együtt, (2 éve még a fele volt) ezért arra gondoltam, most kéne egy jó 4 évszakosra cserélni.
Szóval fentiek alapján keresnék 4 évszakos gumit, gyári 17" felnire 215/60 R17
méretben.1. kérdés: most cserélnétek, vagy fél év múlva, vagy 1 év múlva?
2. kérdés: átolvasva az eddigieket (kb 1 óra célzott keresgélés a topicban), a Goodyear Vector 4S Gen3 lenne a befutó szerintem (lentebb kifejtem miért), mi a véleményetek?Ebben a méretben kb 53e -> 42e /db szórnak az árak a CC+ -tól a Hankook 4S2-ig. Ezzel a futással újabb 3-4 évet ki kellene bírnia, így azt a gumit keresném, ami a legjobb allrounder.
Baleset elkerülés szempontjából inkább a téli reakciókat (havas/jeges úton) illetve az aquaplanning tűrést tartom fontosnak.
Téli guminál pl. fenti Barumot átlagosnak mondanám ezekben, de volt pl. régen Hankook Icept RS2 téli gumi cégesen, az mindenen IS csúszott télen, borzasztó volt, az EcoContactok pedig aquaplanning terén nem jeleskednek. Winter Contact TS 850p/870p a másik véglet, a legjobb téli gumik amiket valaha használtam.
Új hozzászólás Aktív témák
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Audi Q7 3.0TDI e-tron 2016 évjárat
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Update 12.07. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Apple iPhone 12 Mini 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Pályán mentem vele, rángattam kicsit, fékezgettem, azt kell mondjam, hogy teljesen jó volt, egyáltalán nem volt para. (Nyilván nem voltam a határon...)


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



