-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #15051 üzenetére
Egyetértünk.
Ugye tegnap linkeltem a tavalyi budapesti napi középhőmérséklet diagramot, simán van nappal délben 15 fok, de akár még több is télen. Na most itt 100%, hogy jobb a nyári, mint a téli.
Persze lesz majd az a 0,00001%, amikor fagyban, hóban jobb lesz az a teszt győztes premium téli gumi, mint egy medium kategória társa, vagy egy négy évszakos, de akkor a fék, a futómű is 99,99999%-os azon az autón vajon? Saját példa, hogy a bőven csere érett tárcsákra a szerelő simán azt mondta, hogy elmenne még egy betétet. Hát kösz. Futómű ugyanez, másik szerelő szerint is jó az úgy, semmi baja, csak kopog...
Sokkal nagyobb gondok is vannak itthon az autókkal, mintsem prémium helyett csak médium ne adj isten budget gumi kerül fel egy autóra...
Értem én a prémium gumi előnyeit, volt contim, nem is egyszer, azért nem sok gumi tudná szakadó esőben a 150+ kmh/t egy suzuki splashen, de a pc5 igen. De aki budget, vagy medium gumit vesz, az legyen tisztába a gumija hataraival.
Egy szó mint száz, sok összetevős a történet, mindenki a saját igényeinek és pénztárcájának megfelelően válogathat.
Egyébként a gagyi EU label helyett ki kellene építeni egy EU gumi minősítő szervezetet, ami minden EU-ban forgalomba hozott gumit letesztelne es kategóriákba sorolja legalább vizes, száraz, jeges es havas úton. Nem egy nagy agysebeszet, csak akarni kellene. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15065 üzenetére
Senki nem beszélt csúcshőmérsékletrol.
Én már a te hozzászólásod előtt is napi átlaghőmérsékletrol beszéltem, ha olvastad...
Ha nem, szívesen megkeresem, és belinkelem.Szetnezek én is pár teszten, ha nem gond, es még jelentkezem.
Ha nincs igazam, azt is be fogom ismerni -
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15067 üzenetére
Szerintem kiforgatod a szavaimat.
Legyen a napi minimum egy nap -3 fok, egyértelmű, hogy a téli a jobb, sőt ugye talán szinten lehet, hogy -5 fok lesz.
De ugyanaz délután 3-4 órakor már simán lehet 15 fok is, amikor is az aszfalt sem 15 fok lesz, hanem a nap sugarai szépen felmelegítik, és még annál is melegebb lesz, na itt meg már nem a téli lesz a jobb választás, mi van, ha ide fog esni az általad várt 0,00001% valószínűséggel várt "esemény"?Most gondolkoztam, hogy nézek egy lézeres hőmérőt, amivel nem csak a levegő, de az aszfalt hőmérsékletét is tudom mérni, es pár napig lehetne mérni, akár több helyszínen is, összevetve az aznapi hivatalos hőmérséklet adatokkal.
A tesztre visszatérve a semperit 2011 körül szerepelt jól a teszteken, az ugrott be, de pl. most is volt előkelő helyen a sava UHP is, és egyéb medium/budget gumi is.
A hankook is elég sokszor szerepel jó helyen mérettől és évszaktól függetlenül, es még mindig csak médium kategóriába sorolnám, ár alapján mindenképp.Rbalint: őszintén szólva én jelenleg még nem érzem azt a nagy különbséget a PS3 javára (3-4 mm 2013DOT) az apolloval szemben, sőt esőben szerintem a profilmelysege miatt már rosszabb volt, mint ez ujan, szárazon mondjuk ennek eddig hosszabb a fékutja, és hamarabb elforog, de kanyarsebessegre se vettem észre semmi különbséget, ami azért meglepő.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kalandor #15071 üzenetére
Még egyszer.
Lehet bármit belemagyarazni, ezek a mért napi minimum, maximum, és középhőmérsékletek.
Február részletezve:
Havi középhőmérséklet 7.4 °C
Havi átlagos minimumhőmérséklet 4.3 °C
Havi átlagos maximumhőmérséklet 10.4 °C
Havi legalacsonyabb hőmérséklet -0.1 °C
Havi legmagasabb hőmérséklet 18.1 °C
Legnagyobb napi hőingás 12.7 °C
Havi összes csapadék 102.9 mm
Legcsapadékosabb nap 21.6 29.
Csapadékos napok száma 18
Jelentős csapadékú napok száma 7
Zivataros napok száma 0
Forró napok száma 0
Hőségnapok száma 0
Nyári napok száma 0
Fagyos napok száma 1
Téli napok száma 0
Zord napok száma 0
Ködös napok száma 0Egyébként felkeltetted az érdeklődésem, rendelek egy lézeres hőmérőt, hogy összehasonlítsam a mért levegő hőmérsékleteket az aszfalt hőmérsékletekkel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15084 üzenetére
Ha visszaolvasol, első kezes tapasztalatból most írtam egy 3 éves 3-4 km-es csúcs gumi, és egy zsír új medium negyevszakos gumi teljesítményéről egymás után felrakva őket.
Illetve amit senki nem említett, hogy a prémium gumik közül nem egy évről évre csak a tesztek középmezőnyben szerepel, sokszor médium gumik is beférnek eléjük, ld. hankook, esetleg falken, sava, stb.
Akkor most hogy is van ez?
Vagy amikor az egyik tesztben X gumi teszt győztes, a másikban ugyanaz csak a középmezőnyben van...
Úgyhogy szerintem mindent összevetve tényleg nem lehet csak a gumira leegyszerűsíteni akár egy fekutat sem, ha már teszt győztes gumid van, akkor illik 100%-osnak lenni a lengéscsillapítóknak, és a fékeknek is, különben megint nem tudsz rendesen felkészülni arra a bizonyos 0,00001%-raA mikor kell téli gumi linkre csak annyit tudok mondani, hogy akkor gyakorlatilag tavaly februárban nem is kellett volna 😉
(Ezzel nem azt mondom, hogy télen nyári gumi kell, csak nem árt átgondolni, hogy egy teli gumi melyik tulajdonságait használjuk ki az itthoni "zord" telekben.)[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15086 üzenetére
Megint egy oldalról nézed a kérdést.
Egy szóval se mondtam, hogy télen menjen valaki nyárival, főleg ne szlikkel.
Sőt.
Ahogy mondtam, egy még simán vállalható profilmelysegu prémium gumi sem acélos már vízen, ha a futofeluletenek a fele elkopott már.
Az utolsó gondolatoddal pedig 100%-osan egyetértek, lehet tesztgyoztes egy teli gumi, ha itthon szinte sose használod ki a havon extra képességeit, ellenben lehet a teszt szerint középmezőnyben olyan téli gumi, ami akár száraz és/vagy vizes aszfalton jobb, akkor most melyik 0,00001%-ra készüljünk?Én itt befejeztem a témát, nem veszekedni akarok, aki érti a gondolatmenet, annak nem kell magyarázni a mondandóm lényegét, aki meg nem, annak meg hiába magyarázom, mert teljesen más szemszögből nézi a kérdést.
-
Kornel
veterán
Nem a maradó talpero mert értékre gondoltam, amit te említesz, az kocsinkent változó értéket mutat akár új korukban is. (Típustól függően)
Hanem az újkori állapotához képest milyen állapotban van, arra celoztam.Más:
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BigBlackDog #15091 üzenetére
Nagyon jó vagy, markatars, én eszköz nélkül egyelőre nem tudok mérni.
-
Kornel
veterán
válasz gabor9991 #15110 üzenetére
Ha valóban visszaolvastal, én külön kiemeltem, hogy ha valaki hegyekben lakik, vagy sokat jár arra, biztos a téli gumi a jó választás számára.
Úgyhogy ez nagyon mellé ment, sebaj
Ellenben kolléga saját tapasztalatból is írta, hogy Ausztriában síelni volt a CC-el, minden gond nélkül, úgyhogy ez se olyan nagy eretnekseg.
Mint ahogy a Matrat is megjárták vele hóban, mégis túlélték.
Tudom, hogy a gumisoknak fájni fog, hogy itthon a városokban, és az alfoldon lassan tényleg elég az egy szett gumi egész évre, de ezért még nem kell valótlan állításokat megfogalmazni. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Egy ideje már fent vannak a "noname" apollo alnac 4g all season gumik (225/45r17)
Az autobild tesztben leírtakat eddig csak megerősíteni tudom.
Száraz úton hibátlan, jön, megy, kanyarodik, megáll, kicsivel gyengébb, mint egy csúcs prémium sport gumi, de bármilyen túra abroncs mellé odallitanam.
Vizen és nyálkás úton valóban gyengébb, mint egy prémium nyári, de egy télit itt is bátran mellé allitanek. Ahogy a részletes teszt eredményekben is szerepel, vízen jó a kezelhetőség es kanyarsebesség is, de a fekut nagyobb, mint a TOP kategóriában, ez kigyorsitaskor is látszik vizen a dolgozó menetstabilizalobol.
Értelemszerűen hóban és jégen nem teszteltem, de ha hozza a tesztben szereplő eredményeket, akkor összességében simán megéri a pénzét.
Egyébként szakadó esőben is bátran megyek 130-al, szóval messze van a noname kínai gumiktol, amik ilyen időben gyakorlatilag használhatatlanok. -
Kornel
veterán
Vizes teszt:
Esőben, teljesen vizes úton, ezen a kanyaríven óra szerint 60 km/h-nal kezdte elveszíteni a tapadást a gumi, először a hátulja, aztán az elején is éreztem.
Természetesen mivel a fék a bzknak való, ezért egy kis ellenkormannyal és gázzal simán kijöttem minden gond nélkül a kanyarívből.
Nem tudom ez jo-e, a tavalyi téli falken biztos jobban korcsolyázott ilyenkor, bár a swift sporttal még élvezetes is volt 😉 -
Kornel
veterán
válasz K Norbi #15522 üzenetére
Részigazságok, feltételezések, általánosítások.
Kezdjük a végéről.
A gyári Honda felni enkei, japan wheels, ha ez mond valamit, igaz sajnos atom nehéz az R17-es méretben, cserében amikorra már a futóművet rég szétverték a jó magyar utak, addigra sincs semmi baja, suly is alig van rajta. Ennél állítom, hogy bármelyik hasonló méretű és hasonlóan peres gumival (225/45) használt acél felni hamarabb feladja a szolgálatot, cserébe az kuka lesz, az alifelnit meg 6k-ert profin kigörgőznék, ha nagyon kellene és mégis baja lenne. Ha netán a só megmarná a kis lakkhibáknál, akkor 1-2 év múlva lefényeztetem, úgyis unalmas mindig ugyanaz a szürke felni 😉 Egyébként egy nem sérült, minőségi alufelnit nem fogja megmarni a só, pont volt linkelte egy videó is róla nemrég, amennyiben érdekel megkeresem.A negyevszakos gumirol meg nem fogok sem ódákat zengeni, sem ugye lehuzni őket, a tesztek is különböző eredményeket hoznak, míg az adac lehúzza őket, addig az autobild szerint "nie mehr reifen wechseln"...
Igy tegyél igazságot.
Amit én tudok, hogy eddig, ha tehettem prémium az évszaknak megfelelő gumikat választottam, így tudom milyen egy Conti téli - nyári, vagy hankook, vagy nokian. Voltak budget gumijaim is, debica, de megpróbáltam a használt 5-6 éves budget gumit is, kevés sikerrel (úgy vettem az autót) 😂
Ami én állítottam most, az semmi más, mint hogy az eddigi tapasztalataim egybevágnak az autobild teszt eredményeivel, szárazon simán tudja akár egy prémium eco gumi teljesítményét, nyilván nem egy sport gumiét, de aki azt várja, az csalódni is fog. Vizen vannak kivetni valók, mutattam múltkor is, hogy mennyit bír egy kanyarban, tapasztalataim egy budget nyári gumi hamarabb úszott fel a vízen, persze egy prémium nem eco gumi meg jóval később, szóval nem szabad elfelejteni, hogy nem egy nagyteljesítményű prémium nyári gumival közlekedsz, ez tény.
Ezen a kanyariven tudja a 70 km/h-t esőben, akkor kezdi elveszteni a tapadást, egyáltalán nem mondanám életveszélyesnek 😉
Havon és jégen még nincs elsőkézből tapasztalatom, ha lesz, azt is megosztom, de más márkák negyevszakos gumijaival itt is vannak tapasztalatok, ld. Qru, de más forumtarsak is jártak már az Alpokban síelni CC-el is, mégis túlélték.A korra visszatérve pedig pont az lehet az előnye egy negyevszakosnak viszonylag kevés eves futásnál (15k km, vagy kevesebb), hogy hamarabb elkopik, mint eloregszik...
Az enyémről most adtam el 4 db. 16-os acelfelnit 4 db 80%-os 2011-es TS830-al, ami egymás mellett összehasonlítva a mostanival már jobban fel volt keményedve anyagában, pedig a teleket zárt fedett gumi hotelben töltötte az előző tulajnal.
Ha az enyémmel elmegyek 3 évet, és 3-4 mm környékén kidobom, akkor tudom, hogy mindig egy újszerű, és fiatal gumival közlekedem, és nem kell két szett alufelnit vennem, két szett gumival, ami mondjuk 80 + 100 k plusz lenne.
Ha valaki oltári nagy gyengeségét fogom tapasztalni, azt is le fogom írni, ahogy a Civic gyengeségeit is megosztottam a fórumon, nem vagyok elfogult a választásaimmal kapcsolatban, ezért is hagytam ott a Honda topicot, mert nem tetszett egyeseknek, hogy a szeretett Hondajuknak is lehetnek negatív tulajdonságai 😉
Egyelőre ennek az apollo alnac 4g all season-nak a vizes fekutat és a nyálkás úton való tapadást tudom felhozni gyengeségként, de akinek ez kevés lenne, annak ott van a sokkal jobb teljesítményű Cross Climate, igaz magasabb áron.
Remélem idén fog esni a hó, legalább 1 hetet (nem úgy mint tavaly), hogy még az idei szezonban tesztelhessem a havas tulajdonságait 😃Autobild teszt szerint havon a vredi után jön közvetlenül, pariban a téli gumi havas tulajdonságaival... (tudom, ez csak teszt, majd kipróbálom élőben is 😉) -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
En évi 15 ezret megyek kb.
Lehet 18 is lesz, majd kiderül.
Nekem 3 évet kibír, akkor már nyertem 😃
Elvielg nem kopik olyan gyorsan.A sebesség határokat betartva szerintem nem lehet nagy gond vele, a vizes fekutat már kiemeltem, mint negatívumot, mást nem is nagyon tudnek most.
Linkeltem a múltkor a GPS pozíciókat, hogy hogy közlekedek vele 😉
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen