-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #16569 üzenetére
Így van.
Brumi: ez a közelmúlt, lassan elindulnak a sulycsokkentes irányába a gyártók.
Az, hogy egy ólom nehéz előző szériás opel lenne az etalon súly terén, nem hiszem hogy jó választás.
Szerintem inkább a suzuki vagy a mazda erőfeszítéseit emelném itt ki, mint kivetendő példa, ld. vitara vagy scross 1100 kg körüli tömege. (Mindez kategóriájának legjobb törésteszt eredménye mellett)[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz brumi1024 #16573 üzenetére
Mondom, van akik már elkezdték.
Illetve ha feldobnánk egy szavazást itt, hogy kinek hány kg az autója, abbol sok minden kiderülne.
Nem hiszem hogy az A6 és a Q7 lenne az átlag autó sem itt, sem magyarországon.
Az opelt (es aki rajuk epitkezett) kivéve egy átlag kompakt autó 1300-1400 kg kornyeken mozog, egy D szegmensű autó pedig 1500-1600 kg kornyeke.Szerintem meg egy kompakt autó mind méretben, mind sulyban közepén helyezkedik el, nyilván egy A-B szegmensű kisebb es konyebb is, egy D szegmensű pedig nagyobb es nehezebb is.
Egyébként nem csak a suzuki tért már át az ultra magas szakitoszilardsagu acelokra, hanem a mazda is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
K astrat még nem volt szerencsém közelről sem szemügyre venni.
Ami biztos, a suzuki alap ülése is már kényelmes, az opelben a normális ülés tudtommal feláras pl.
(Az alap verziók fapados üléseitől engem kiraz a hideg)
Azonos felszereltségre hozva őket árban sincsenek egy szinten, még mindig van 1M Ft előnye a suzukinak, ami magyarázat lehet pl. a keményebb (de nem zörgő, recsegő) műanyagokra pl.
Kíváncsi lennék FL 1.4T scross belső hang szintjére, csak sajnos még nem tesztelte az adac.
Érzésre halkabb, mint a szívó 1.6 volt, de ugye mérés nélkül nem szeretnék semmit sem állítani.[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
Ha szétnézünk, hogy milyen gumik vannak a magyar autókon, akkor elég csúnya kép rajzolódik ki.
Én néha lámpánál ezt nézegetem, akin van is téli vagy negyevszakos télen, annak a nagy része is 10+ éves, és 1-2 mm profilú.
Sajnos nincs normális szabályozás, ezért szó szerint muzeális darabokkal is simán futhatnak autók itthon.
Nem kell messze menni, testvérem simán megvesz 8-10 éves 3-4 mm-es gumit használtan az autójára, mert olcsó.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #16763 üzenetére
Így van.
Plusz ugye az adac egyébként is lehúzza a negyevszakosokat, lévén a continak nincs sajátja, és ugye az az adac no1 márka 😂 -
Kornel
veterán
válasz Patrick #16847 üzenetére
+1
Én egy (elvileg) a CC-bél rosszabb negyevszakossal járok, 2 nap esett már 1-1 cm hó itt a nagyfaluban, megpróbáltam tesztelgetni, de mire kiértem a parkolóból, már csak nedves út fogadott.
Lényeg, hogy biztosan nem lesz egyik negyevszakos sem a prémium téli gumik közelében téli körülmények kozott, maximum budget szinten fognak teljesíteni, de ugye azt senki sem mondja, hogy valaki ne járjon budget telivel?
Illetve a legnagyobb problémám az, hogy pont azok ágállnak a legjobban a negyevszakosok ellen, akik szerint egy 13 éves 240k km-t futott féktárcsa még jó, csak meg kell mérni...
Ja meg fekolaj is jó az úgy, ha soha nem volt cserélve, ellenben egy vatta új negyevszakossal meg tömeggyilkos vagy 😁 -
Kornel
veterán
válasz !Overdose! #16850 üzenetére
Ugyanez.
Elindulni nem lehet úgy, hogy ne szóljon bele az esp, viszont a ps3-nal is így volt, nyilván annál kevésbé.
Ellenben továbbra is jön, megy, megáll.
Ennyi pénzért hihetetlen kategória, nekem 84 volt még a 4 db 😎 -
Kornel
veterán
válasz BRIKLY #16861 üzenetére
Tipikus negyevszakos felhasználó lennél, én azt vennék rá, és az osszes probléma meg van oldva.
Én nem javaslom a tengelyenkent más szezonos gumikat, kétszer is majdnem megöltem magam ilyennel.
1: ladara hátra téli, mert hogy elég a hajtott tengelyre, apám is ugy járt vele 10 évig. Persze, csak nem úgy hajtotta, ahogy én. Majdnem patak meder lett a vége a bukkben.
2: zsír új swift, elég az előre a téli gumi, esett egy 30 cm-s hó, úgy kiment alolam keresztbe az autó, hogy csak a szomszéd sávot érintve tudtam összeszedni egy 360 fok után, jó hogy hajnalban történt, és nem mást vettem telibe. Utána mentem a gumishoz a másik két téliért. -
Kornel
veterán
válasz BRIKLY #16878 üzenetére
Ne kockaztass nyári gumival.
Vegyél télit vagy negyevszakosat.
Mondjuk a te felhasználási módra bőven elég a negyevszakos.Ez amit linkeltél nem ismeri itt senki, én ezt sem venném meg.
Sava adapto alá biztos nem adnám, de mondjuk a vredi quatrac5 meg már a csúcs közelében van.
Ilyen km futással meg 5 évre le van tudva a gumi kérdés nálad.
És persze megsporolod a külön nyári szett árát is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz BRIKLY #16885 üzenetére
Ha lenne 14-es felnid hozzá (gyári méret még a 185/60 r14 is neked), akkor ez jó vétel lenne:
175/70 r13-ban sajnos nincs.
A kínálatot nézve én matador alá biztos nem adnám.
Ezen van 3 hegycsúcs jelölés, tehát külföldön is elismerik teljes értékű téli guminak.
Én egyébként ilyen felhasználásra elgondolkoznék a csak téli szetten is, de majd a többiek megmondják, hogy melyik a jobb választás.
Apos évek, évtizedek óta így jár, télen nyáron telivel.
Évi 5k km-re donszt mindegy. -
Kornel
veterán
válasz BRIKLY #16889 üzenetére
Ne, kingstart ne!
Pont apos vett 3-4 éve egy ilyet, mert olcsó volt...
Utána rázott a kormány, még futóművesnel is volt.
Mondtam neki vigye vissza a gumit, kicsereltette hankookra, utána minden jó lett.
1.4 F astra.Ha csak téliben gondolkozol, akkor vannak ennél sokkal jobb gumik.
Na ha maradsz a télinél, akkor:
Infinity
Laufenn
Sava
BarumEzeket raknám autóra, döntsd el, melyik jo árban.
Mind olcsó.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #16891 üzenetére
Részben igaz, főleg a vége.
Ellenben kopott nyárival ilyenkor már lehetnek meglepik, főleg azért, mert pár (tíz)km-es körzetben is nagyon változóak a körülmények. Hétfőn reggel bp-en +5-6 fok, nyíregyházán 9 órakor meg 0-1 fok, fagyos jeges úttal, menet közben is hol jeges, hol száraz útszakaszok váltottak egymást.
Úgyhogy nem árt vigyázni egy 2 mm körüli nyári gumival, ki tudja milyen DOT-al, biztos van vagy 10 éves tippre.Mod:
Infinity gumit próbáltak mar itt a topicban, emlékeim szerint meg voltak vele elégedve.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #16905 üzenetére
Ennyi.
-
Kornel
veterán
Holnap szerintem pont járok majd arra, rég voltam már itthon, legalább megnézem mit alkottak
Nekem a Vredi kistestvére van, az is teljesen jó, akkor a vredi csak még jobb lehet.
Átlagos mindennapos felhasználásra bőven jó.
A fél országot bejárva -2 fok körül is jön megy, pedig nem óvatoskodtam.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Ma reggel megvolt az első vészfékezés.
Jobbra kanyar zöld lámpánál, előttem valami konzervdoboz méretű autó.
Semmi boyracerkedes, hagytam 5 méter helyet, hadd kanyarodjon, engedje el a gyalogosokat, stb., bár Pesten már ez is határ eset, hogy emiatt nem loknek le az útról, de ez volt a szerencsém.
Nyilván a forgalmat figyelve, gyalogosokat szemmel tarva, amikor tisztult a terep, azért a rám jellemző lendülettel elindultam, közben a konzervdoboz már a zebrán volt, így nem is számítottam semmi más akadályra előttem, közben már a tükröt is néztem, ahogy szoktam, mert 1 sávból kanyarodtam 2 sávos útra, ilyenkor tudnak hátulról (oldalról) meglepetést okozni az autóstársak.
Amit nem láttam, és nem is tudom hogy kellett volna-e látnom, hogy velem egy irányából érkezve a járdán egy biciklis száguldott át a zebrán, persze az előttem lévő megállt, a zebrán telibe, hogy ne üsse el, én meg ugye eközben a mögöttes forgalmat csekkoltam fél mp-re.
Na ezt követte a satu fék, -4 fok, száraz út, szerencsére minden gond nélkül megálltam, pedig lelki szemeim előtt már ott figyelt az összetört lökhárítóm.
Mondjuk utána szerencsétlen másik autós kapott szép szavakat, pedig a gyökér biciklist kellett volna elkapni.
Nem fagynak le ezek ilyen időben a bicikliről -
Kornel
veterán
Előbb nézd meg milyen mondjuk a kuvikon.
Hozzátartozik, hogy egyszer majdnem eldobtam az autót, az M2-rol M0-ra felvezető dupla visszafordito előtt tolt hátulról egy bimmer, én meg mondom megmutatom neki, hogy kanyarban nem jön utánam.
Fagypont alatt, szokásos ónos retek, 60 felett valamikor keresztbebicsaklott az autó, szallagkorlat jobbra is balra is, mondom magamban legalább van casco.
Szerencsére nem hirtelen veszti el a tapadást, így szépen összeszedtem, gyakorlatilag 10-10 centit mentem max. oldalirányba.
Nem tudom, hogy komolyabb gumival mi lett volna a vége.
Ja, a bimmer több száz méterrel lemaradt közben mögöttem, az csak egyenesben mert menni. -
Kornel
veterán
válasz K Norbi #17047 üzenetére
Van olyan téli, aminel jobb egy jó negyevszakos.
A tavalyi falkenem (hs 449 eurowinter) olyanpocsékközépszerű (sehol nem volt jó, mindenhol csúszkált kicsit, szárazon, vizen, jeges hideg úton is) volt, hogy annal a mostani negyevszakosom is jobb.
Pedig lám lám, ki az, aki egy medium kategóriás téli gumit nem ajánlana valakinek?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Bp -6 fok reggel 7-kor.
-
Kornel
veterán
Na hóban kevés az apollo.
Friss havon ugyanaz, amit a q5-ösről irtak előttem, vonoero és fekezoero az a elég kevés van.
ABS asr dolgozik rendesen.
Ellenben latyakon meg bírta a strapát, az M0-an 80-100 között mentem, voltak nálam sokkal lassabbak is.
Ami biztos, hogy hóra nem valo, bár most a TS850-hez hasonlítom, legutóbb azzal mentem hóban a mondeoval.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest