-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hali!
Szüleim Nissan Almera szgk-ra azonnal kellene gumi, ezek vannak raktáron, amit holnap feltudnék nekik rakatni:
Continental PREMIUMCONTACT 5 88H
195/60 R15 23650 FtUniroyal RAIN EXPERT 3 88H
195/60 R15 18010 FtLaufenn LK01 88H
195/60 R15 15910 FtHankook K125 88H
195/60 R15 20130 FtNem ismerem ezeket a gumikat, melyik ezek közül, ami a legjobb lenne?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Kornel #25979 üzenetére
Azért ez az autobild teszt is elég furcsa, nyilván más lehet a méretek közt a különbség, mert ez így konkrétan egy baromságnak tűnik a számomra. Én, azért is írtam, hogy nem ismerem azokat a gumikat, ami a szüleimnek kell, mert más méretet használok és azoknál nálam úgy elvérzett a K125 (kanyarban), pl a good year EGP és dunlop BR és a bridgestone mellett, hogy arra szó nincs. Mecseki kanyarokról van szó. Máshol nem volt gond vele, de aki szeret kanyarban gyorsabban menni, jóval gyorsabban, az felejtse el a K125-öt. Hogy erre kiterjedt-e a teszt, azt kétlem.
De lehet, hogy amit az autobild tesztelt méretben és autóban, azon nagyon jól működött. Egy eléggé vadállat Laguna3-asnak hányingere van tőle...
------ -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #26000 üzenetére
K125 215/55 R16, de ez a méret volt mindegyikből.
A renault topikban leírtam, hogy rendelkezésünkre állt egy napon ez a 4 gumi, le is írtam véleményem csak ott valamiért a "motor" bekavart, ezért mind a két linket iderakom.
De a lényeg, a fenti méretű Hankook gumival a Mecseki kanyarokban életveszélyes autózni, ahol az említett másik 3 röhögve tette a dolgát. Emiatt is nem szeretem az ilyen teszteket, mert egyszerűen nem valós és életszerű, sokszor csak fizetett reklám érzésem van. Én nem tatás vezető vagyok, régen versenyeztem is, szeretek gyorsan (is) menni, vezetni, számomra a tapadás nem azt jelenti, amiket a neten kihánynak az "agytrösztök". Ettől függetlenül a kisebb 195-ös méretűeket nagyon sokan dicsérik, és valószínűleg úgy is van ezeket a méreteket én nem ismerem, amiiknek szintén autóként változhat a viselkedése,Szüleim kocsijára ezt rakattam fel, ami ajánlva is lett K125 (195/60 r15 méretben), mert gyorsan kellett, hazavezettem, semmi különös, jól tapadt, de eszembe sem jutott, hogy ezt most én vigyem és meggyilkoljam a kanyarokban, mert ők amúgy sem olyan helyeken járkálnak és a méret, az autó is más, könnyebb, ezáltal simán lehet, hogy még ott is helyt állt volna.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Michelin vol acoustic gumival van valakinek tapasztalata?
A csendesség a lényeg természetesen... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz focvis #52050 üzenetére
Köszi az infót.
Igen közben beszéltem egy hozzáértővel (Michelin németországi ügyfélszolgálat) és a következőket mondta, jelen esetben a Michelin PS 4 gumikról.
Tehát van a sima és az acoustic, mind a kettőnek gyárilag 70db (235/40 R19 méretben) az értéke, viszont, ahogy te is írtad az acoustic olyan tartományban csökkenti a zajt és az úthibákat, hogy ezáltal akár további mínusz 3-4 debiceles (tompás csendesség) érzékelhető az utastérben, mint a sima Primacy-nál.Nem elektromos autóra kell a gumi, de az autónak szinte nincs motorhangja az utastérben, csak a gumik zaját lehet hallani, néha nagyon erősen, ha érdesebb betonra megyünk.
Tehát, túl nagy a kontraszt, valamikor szinte siklik az autó, másik típusú aszfalton meg túl erős az "üreges" gumizaj, amit - állítólag - ezek a gumik nevetve kiküszöbölnek. (Michelin acoustic és az NCS, vagyis Pirelli Noise cancelling system)
Nem tudom, talán a Good Year-nek is létezik ilyen abroncsa,...Passz...
Ezért megrendeltem 4 db Michelin acoustic abroncsot, aztán meglátjuk.
[link] <<< Tehát ezekről a gumikról van/volt szó...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Persze, leírom a tapasztalatokat.
Kíváncsi vagyok én is, közben találtam egy oldalt, ahol a gyártók, ezen típus nevek alatt gyártják a hangelnyelő abroncsaikat.Az előbbihez annyit, hogy a Michelin guminál azt hittem, hogy a VOL talán a "volume" rövidítése, ha már a csendesség a lényeg, de a Michelin-nél azt mondta az ember, hogy ez a Volvo-t jelenti, mert az S60-as típusra készült ez a gumi eredetileg.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rbalint88 #52058 üzenetére
Szia,
Nem ez az autó volt tervben, amikor venni akartunk, de egyszerűen lehengerelt bennünket a többszöri tesztvezetés után is, nem beszélve a belseje, ami semmihez sem hasonlítható, egyedi, talán egy kicsit futuriszikus, de Mazda 6 teszt után mondtam az eladónak, hogy Peugeot 508 a mazda legendás csendességét, ami k...ra nem volt az (2.5 benzin) körberöhögi. Erre nem tudott mit mondani.
Tehát egy Peugeot 508-ról van szó.
Én a 17-es gyári felni és michelin kerekekkel vettem, amire 1 hónap után megvettem a gyári 19-es Augusta felniket pirelli powergy gumikkal (235/40 R19)... ami egy akkor a trágyadomb, hogy szavak nincsenek rá. Sima aszfalton siklik, de ha egy kicsit érdesebb, akkor nagyon hangosak.
Ezért veszek most Acoustic gumikat.
Az autó nekem és a páromnak is nagyon tetszik, nekem továbbra is a 2020-as 760-as bmw van, ebbe aztán továbbra sincs egy légyfing hang se, még 220 felett is síri csend, ezt akkor az autós topikban is mondtam, mikor megvettem az amg Merci után.Szóval a peugeot 508.
19-es Augusta felnikkel és Pirelli gumikkal
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kösz Srácok, akkor menjünk és nézzük meg mit tudnak ezek a Michelin Acoustic abroncsok.
A jövő héten kiderül. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Szerintem sem nehéz abroncsok.
Igazából nem tudom meghatározni ennek a hangelnyelő cuccnak az anyagát, mintha hab lenne keverve szivaccsal, de megfogva még sem olyan, sokkal sokkal puhább az anyag, mint egy szivacs, de mégis tömör.
Normálisan nem is tudom megfogalmazni. Holnap délelőtt 10-kor jön a "mozgó gumis", utána kiderül mit tud a cucc.
Remélem, hogy nagyon jó lesz és megéri a majd 400 ezres árát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem tudom mennyit kell menni a gumikkal, hogy minden fasza legyen és hozza azt, amit ígér a gyártó, mert az 1000km-ert futott Pirelli után most ezek hangosabbak és a Pirelli-nek is kellett legalább 5-600km mire azt mondtam, hogy most tényleg jó.
Szóval használjuk, aztán meglátjuk.
Az autópályán mentem most 50km-ert, de már csendesebb volt, mint elinduláskor, mire hazaértem. Egyelőre ennyi, remélem nem felesleges pénzkidobás volt, mert egy Michelin-től nem várnám, hogy átb....a a vevőt. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Értem, köszi.
Mondjuk, érdekes ez "bejáratás" dolog, mert amikor a BMW-t megvettem, ott nem érzékeltem ilyesmit, kussba volt az utastérben minden a mai napig. Az S90-nél sem tűnt fel, vagy nem figyeltem rá, nem tudom. Ami furcsa lenne, mert vájtfülü vagyok és minden kis szart meghallok és megjegyzek.
Nos, majd kiderül, pár száz km hamar meglesz.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Tsebacsi #52210 üzenetére
Ez egy új Peugeot 508 és a páromé [kép] [kép] . Az autó nagyon csendes, benzines 225LE.
Viszont a gumik zaja érdesebb betonon (Pirelli Powergy 235/40 R19) nagyon felerősödött, ezért nagy volt a kontraszt. Sima betonon siklott, utána meg bugó zörejes gumizaj. Ezért esett a hangelnyelő cuccal ellátott Michelin Primacy acoustic-ra a választás, hogy ezt kiküszöbölje.Nekem továbbra is a 2020-as 760-as anyahajóm van, ez gyárilag Bridgestone gumikkal jött ki, (amit azóta 4 szer cseréltek már) de ebben az autóban a légyfing zaj sincs leszabályozásig.
[ Szerkesztve ]
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Tsebacsi #52214 üzenetére
Már lassan három hete magyarba vagyok, de b....a meg tényleg, ezek az utak olyan rosszak, hogy arra még nincs olyan magyar szó, amivel ezt ki lehetne fejezni. Undorító az egész, ahogy el van hanyagolva. Nekem Pécsen van a legtöbb rokonom, konkrétan végig szoktam káromkodni a városi vezetést a kib...ott rengeteg okádni való aszfaltól.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Tsebacsi #52210 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy tényleg kell-e menni ezekkel a gumikkal ennyit (500 mérföld és jön a megváltás a Michelin szerint), mert 350km után még mindig hangosak, mármint a Pirelli-hez képest, sőt néha az alacsony frekvencia zaja már-már idegesítő, de a Pirellik már be voltak törve. Remélem, a végén frankó lesz, mert egyelőre csalódás ezek az abroncsok. És én nem leszek olyan aki, hogy dicsérem és ezzel majd meggyőzöm magam.
De remélem a végén jó lesz, mert egy Michelin-től, főleg ennyi pénzért - nem ezt várnám. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
500 mérföldet írtam és mondtak, kb 800 km. De a lényeg...
Egyelőre (nekem is) pénzkidobásnak tűnnek ezek az abroncsok. De ami jobban zavar, hogy egyszerűen nem jó az autóban lenni a k...szott gumizaj miatt. És pont ez ellen lettek véve.
Most azt mondom, hogy Pirellik, hab nélkül lassan már fele olyan halkak voltak. :-(Halvány fogalmam sincs, hogy lehet-e reklamálni, de nagyon nem szeretem, ha átb...nak. Persze ki szereti, de prémium gyártótól ez nonszensz. Szóval várunk még aztán kiderül.
Igazából itt nem a db a lényeg, hanem amit senki nem ír rá, az a frekvencia.
Lehet egy 73db-es Bridgestone halkabb egy 69-es abroncsnál bent az utastérben, mert mély frekvencia kevesebb, ezért a "dübörgő", vagy bugó hang szinte nem is létezik.
Szóval megint visszaértem oda, hogy a Michelin hangelnyelő habjainak pontosan ezt tovább kellene javítania és tompítania a frekvenciát. Helyette inkább, hangfelerősítő habnak érezzük.Szóval tanácstalan vagyok, az előbb írtam email-t a Michelin-nek és várom a választ.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Srácok, mondjatok valami okosat...
Újból beszéltem a Michelin-nel.
Most teljesen mást mondott egy másik ügyfélszolgálatos.Szóval, gyárilag 235/40 R19 Michelin pilot sport 4-el jön ki az 508-as, én megvettem rá ezt a hangelnyelő csodát ugyanebben a méretben, vagyis a primacy 4 acoustic-ot, de ezt az abroncsot nem hozta neki az előtte lévő pc-én a rendszere csak a PS4-et. Emiatt hallom hangosabbnak a hangszigetelt gumijukat.
Én nem értek ehhez, de ti eltudjátok képzelni ezt a - számomra ostoba - választ helyesnek?
Szóval, ha veszek egy Pirelli P zero-t, vagy Good Year-t ugyanebben a méretben, akkor is ez lesz a válasz, mert nem hozza ezt a típust a rendszer?[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én is így gondolom, hogy most "ostobának" nézett engem a Michelin.
Ha a gyári méret helyett jóval szélesebb gumikat rakok fel, körömnyi perrel, akkor egyetértenék ezzel a válasszal, de könyörgöm. Én a gyári méretben vásároltam a "hangszigetelt" gumijukat.Egyre jobban el kell könyvelnem, hogy majd 400 ezerért belefutottam egy pofonba.
Mert én kötve hiszem, hogy ezek a gumik elcsendesednek, jelenleg kb 280 kilométert futottak.
Komolyan már nem érdekel, viszont az igen, hogy akkor mégis milyen gumit kellene venni?
Ezeket meg majd meghirdetem ár alatt, más nem tudok tenni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz yodamester10 #52293 üzenetére
Igazából, teljesen elvesztem most a "gumik" között. Nem érdekel, hogy mibe kerül, ha tudnám, hogy amit rendelek tényleg jó lesz. Legyen az Conti, Good year, Bridgestone, Pirelli etc...
Olvasom egy külföldi fórumon, hogy a fenti premiumok közt a Kleber ez az gumija, ami szinte félárban van egy Michelin acoustic-hoz képest [Kleber Y Dynaxer UHP XL 235/40 R19 0Y
milyen csendes futású, kiváló abroncs. De honnan tudjam, hogy akik ezeket írták nem-e elfogultak. De maradok továbbra is a premium gyártóknál és már nem is nézem a decibel mutatókat, mert egy f...ság az egész. A meghatározó zaj a végén a frekvencia lesz úgy is.
A Michelin most a bögyömben van, hogy ostobának nézett.Szóval nem tudom melyik gyártó gumiját kellene megrendelnem, mert a végén nyithatok egy gumikereskedést, ha azok sem lesznek jók. Jelenleg is 3 szett 500km alatt futott abroncsokat árul a testvérem a nevemben, mert magyarba könnyebben eladhatók.
Ezek közül lesz valamelyik a befutó, de hogy melyik, azt nem tudom. Bárkinek van javaslata, ne tartsa vissza. Ahogy Qru javasolta, Good year gumim volt már és valóban csendesek voltak, de mondjuk az teljesen más méret volt.
Bridgestone Potenza Sport 235/40 ZR19
[link]Continental SportContact 7 235/40 R19 96Y
[link]Dunlop SP SPORT MAXX RT XL 235/40 ZR19 96Y
[link]Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/40 R19 96Y
[link]Pirelli P Zero Sports 235/40 R19 92Y
[link][ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Értem, hogy mit mondasz, de itt most az a gumi kellene, amelyiknek kevés, vagy alig van mély frekvenciája. Na, ez meg megint , mint a lottó, olyan választás lesz...
Az én autómon (bmw) Bridgestone potenza van 285/ 21 coll (73db) még sincs hangja, sima lágy futás, erőteljes és nyugodt tapadással..
Szóval nem értek már semmit... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rbalint88 #52305 üzenetére
Köszi. Hol csinálnak ilyet?
#52304Qru
Kösz az infót.
Az autót többféle mérettel lehetett rendelni.
17-18-19
215/55 R17 primacy 4-el jön ebben a méretben, ezzel kértük.
De aztán megvettem rá a 19-es gyári Augusta felniket. [link] képA gyári gumija a Michelin Pilot sport 4, ehelyett vettem a habbal ellátott gumijukat.
És most tartok itt. Komolyan nem tudom, ha veszek PS4 gumikat, akkor minden megváltozna és csendben futna az autó?[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz yodamester10 #52311 üzenetére
Köszi megnézem
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a leírás alapján, ennek a guminak illene nagyon kussban lennie.
[link] vagyis BFGoodrich G-Grip
Mert most direkt a mintázatokat néztem, a lenti kép alapján pedig, pl a Michelin primacy, szinte egyiket sem teljesíti.De már nem tudom, tanácstalan vagyok...
-Varied size help reduce tread noice
-Less space between tread blocks danpen nois
-The circumferential grooves help reduce noice
-Tyres with semi closed shoulders run quieter[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rbalint88 #52322 üzenetére
Esküszöm felrobbanok ebben a kicseszett gumikeresgélésben.
Az egész egy nagy katyvasz most számomra. Utálok elolvasni bármilyen értékelést, bárhol is, mint pl akár az árukeresőn, mert 10-ből 9 ember elfogult lesz a termékkel kapcsolatban és akkor is maxon pontozná, ha első fára felcsavarodna a szar gumi miatt.
Megvehetem a legdrágább abroncsot ebben a méretben 235/40 R19 (kb 110-115 ezer darabja), ha jól láttam ez a Michelin pilot sport cup 2, de jó lesz? Senki sem tudja -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz yodamester10 #52324 üzenetére
Ohh köszi, nagyon rendes vagy. Jelenleg az ország másik végén vagyok egy stúdióban, de előtte hajnalban is mentem a párom autójával és hát szörnyű... Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ezek a gumik jók. még jó pár napig ingázok az országban, ha úgy alakul és lesz időm, hogy megyek vissza Pécsre, akkor lehet élek az ajánlatoddal.
Mert utána tűzök ki egyből Németországba.
Szerintem az lesz, hogy nem olvasgatok tovább online, Valahol felrakatok egy MPS4 vagy 5-öt, vagy már nem is tudom melyik gyártó melyik típusát , aztán meglátjuk mi lesz.
Még egyszer köszi. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aha értem, hát gondolkodom rajta. Köszi.
Egyébként, nem olyan rég kaptam újabb (szerintem megint ostobának néző) választ:
Az autó a rendszerükben így hozza:
235 40 19 96 Y
Tisztelt ......
MICHELIN nem ajánlja az említett abroncsot, megnéztem Önnek az adatbázisunkban(a sebesség index nem egyezik, sőt alacsonyabb, mint az Ön autójára előírt).
235/40 R19 96W XL TL PRIMACY 4 ACOUSTIC VOL CAI/Cikkszám:075141
Valószínűleg emiatt lehet a búgó hang.
Megkérdezhetem, hogy ki ajánlotta Önnek az említett abroncsot a járművére
Tehát azért zajos, búgós, mert a rendszerben az autónk 300km/h a sebességindexe, ez a gumi meg csak 270-et tud?
Jól értelmezem, hogy ezt a választ kaptam? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz szabonagyur #52344 üzenetére
Lehet, hogy nem hallanak különbséget és ezzel már én is kiegyeznék, de nálam az a gond, hogy kétszer erősebb, a halkabbnak beharangozott gumizaj.
#52344szabonagyur
Lehet hogy ez a gond :-))))
Új hozzászólás Aktív témák
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban