Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    Adott egy TDI Polo 165/70 R14 gyári méretű gumikkal gyári lemezfelnin. A lemezfelnivel semmi bajom, a méretével sem, soha de soha nem éreztem hátrányát annak, hogy ilyen keskeny pedig amit az autó bír az ki van hajtva belőle. Parkoláskor kiváló, teljesítményt nem fogja, nem nehéz, nem vezeti meg a rossz út stb stb... Kinézet az olyan amilyen, de pont nem érdekel ez egy utcai harczos. :D Viszont jött egy kósza gondolat, hogy a téli nyári cserélgetést (főleg amilyen gagyi telek vannak) kihagynám és váltanék valami prémium 4 évszakosra. Viszont amiért egyelőre ezt a gondolatot elhessegettem, az az, hogy az autó maximális teljesítménye finoman szólva télen is ki van használva... Úgy érzem, hogy átlag városi döcögésre, elég lenne a 4 season, viszont ha valaki folyton küzd, ott lehetnek váratlan meglepetések, főleg ilyen keskeny guminál... Nem az a helyzet, hogy nem bízok magamban és félek a váratlan helyzetektől, de összességében nem gondolom, hogy az izgalmakat az utcán kellene keresni... Szélesebb méretet nem akarok, mert szerintem ezt a teljesítményt nem kell jobban lefaragni... Szóval összességében arra jutottam, hogy inkább marad a cserélgetés, és 2 szett jó minőségű gumi. Szerintetek ez a gondolatmenet így áll? Vagy van olyan 4 évszakos ami működhet a feladatra? Ha igen, akkor melyik ez? (ár nem számít)

    Ha marad a külön téli-nyári szett, akkor nyárit kell vennem mert a jelenlegi Falkenek (SN832) már megviseltek (a futófelület körben elég csúnyán elrepedt az oldalfal találkozásánál (x4) plusz egyenesfutásnál érzek valamit amit nem kellene plusz 6 évesek... Esőben párszor nagy tempónál mentettek meg felúszástól, de a féktávot tekintve nem érzem jónak őket. Mi legyen helyettük? Olyan gumi kell ami nagyon lágy, tapad, gyorsan kopik + esőben is jól teljesít. Eco gumi nem kell és az ára sem számít. (ez lehet, hogy nagyképűnek hangzik de ilyen játékautó méretben nem nagyon lehet árban elszállni :D :D 10-11 ezres gumikról egyébként is megvan a véleményem, egy jobb bicikli külső is közel annyi)

  • dssport

    tag

    SZiasztok!

    Néhány hete felrakattam a nyári szettet a kocsira. Kicsit korábban mint akartam, mert az volt a terv, hogy a téli szettet legumiztatom és elviszem homokolni + porfesteni a lemezfelniket. Aztán veszek 4 új nyári vagy 4 évszakos gumit és a frissen festett felnikkel megy fel a kocsira. A jelenlegi nyári szettről pedig a gumikat kukázom és az üres felni vagy megy a garázsba pihenni (4 évszakos esetén feleslegessé válik) vagy megy rá a téli gumi. A cserélgetésnek még annyi volt a logikája, hogy jelenleg a téli szett van a gyári lemezfelniken a nyári viszont csak valami utángyártott bánaton azt akarom kevesebbet használni, jó lenne télre vagy a garázsba...

    Viszont a koronavírus balhé miatt ezt napoltam, plusz kilátásban van hogy veszek/vennem kell egy másik autót ha egyszer egy kicsit rendeződik a helyzet.... úgy döntöttem, hogy ha lehet inkább nem költök 36.000 forintot a gyári lemezfelnik rendberakására. Marad a rozsda+ gyári dísztárcsa ahogy eddig és kész. Pronyó de ez van.

    Viszont..... Csak hogy ne legyen egyszerű... A jelenlegi nyári szett nekem nem tetszik... Szerintem húz vele jobbra az autó, jobban mint a télivel húzott... (azzal nem is igazán tűnt fel, csak amennyire az út lejtése indokolja) sokkal bizonytalanabb a kormány is... És nehéz megfogalmazni de ráz is. Nem úgy mint amikor pl 110-nél vibrál mint az állat ha nincs kicentírozva (alatta és felette jó) hanem pl egyenes úton 100km/h sebesség alatt jobbra-balra mozog egy kicsit a kormány. Úszik.. vagy hogy fogalmazzam meg... Mint amikor pályán lassan előzöl egy kamiont és a menetszél mozdít a kocsin illetve kicsit a kormányon korrigálni kell... Szerintetek ez felni vagy gumi probléma? Gumit mindenképpen venni fogok másikat, csak nem akarok úgy járni, hogy felrakatom, aztán ugyan olyan rossz és kiderül, hogy a felni volt hibás... Mezei gumis rá tud nézni a felnikre gumicserekor? Vagy a felni hibáját kizárandó komolyabb vizsgálat kellene?

    (Jelenlegi nyári gumi Falken Sincera SN 832 ami 6 éves 165/70R14 81T. Amiért mindenképpen kukáznám az az, hogy az oldalfal és a futófelület találkozásánál mind a 4 gumi körkörösen hajszálrepedezett. Haver (gumis mérnök) szerint ez még nem téma és tény hogy nem is néz ki rosszul inkább csak furcsa... Viszont ami számomra nyugtalanítóbb, hogy gumik belső oldalán ez a repedezés helyenként már rosszabbul fest, konkrétan 1-2 rövid (centis) szakaszon befér a körmöm a repedésbe) EZ mutatja számomra, hogy ez jobb már nem lesz sőt a stagnálást is el lehet felejteni... És a belső oldalt ráadásul figyelni sem tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz dssport #38622 üzenetére


    Nos találtam képet azinternetten. Az enyémen ugyan ilyen repedés van megindulóban (jelenleg még sokkal rövidebb de amennyire kép alapján látszik a vastagsága kb ennek is körömnyi lehet) hülye vagyok h nem fotóztam le a felszerelés előtt most már nem is tudom (belső oldal) majd az elsőt kitekerem és ott megpróbálom szemrevételezni.

  • dssport

    tag

    válasz F_Zolee #38630 üzenetére

    Alapvetően jó ötlet. De olyan sokat nem spórolnék. Eszközökre/anyagokra alsó hangon 10-12k (víz, tisztítószer (vagy kúton leveretni) drótkorong, drótkefe, csiszolópapír, zsírtalanító, alapozó rozsdaátalakító vagy valami ilyesmi, festék... majdnem elfelejtettem maszk.... azt most hagyjuk h mennyit ér... mindebből vagy felesleg keletkezik (pl. higító) mert nem használom el mindet vagy pl többet használok mint kellene mert nincs rutinom (spray), alsó hangon 10 óra munka (ha az előkészületeket nézzük több) plusz 2X kiautózni az ősökhöz ahol ez kivitelezhető plusz 1x barkácsáruházba plusz 1x gumishoz aki leszereli plusz 1x kútra vagy mosóba... 16-17k minimum lenne és akkor még az időmet nem számoltam fel, pedig sajnos azt is fel kell mivel ez nem hobbim, nem szeretem csinálni és nem is leszek tőle több. Ha ez idő alatt dolgozok, tanulok, sportolok vagy főzök a rendelt kaja helyett, már bőven megéri mással csináltatni. Ha sorozatot nézek vagy fórumozok ugyan ennyi időt, akkor nem. :))

    De mondom az ötlet jó, aki otthon el tud ezzel mókolni és nem kell fel-alá járkálni plusz 44x elpakolni mert útban van a félkész cucc és minden kéznél van, annak bőven megéri. Nekem sajnos max szűken.

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    Kleber Dynaxer HP 4-et használ valaki? Van vele tapasztalat? (ezt néztem ki a Falken SN832 helyett)

  • dssport

    tag

    válasz F_Zolee #38630 üzenetére

    Végül az ötleted érdemes lett arra, hogy továbbgondoljam. Keresek egy heteró homokost szerintem 10-15 között lerendezi a 4 felnit. Én meg lefestem... sokkal sokkal kevesebb idő és még így is spórolok... Mondjuk fémtiszta felnire lehet h több festék kell?!?!?!

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz molnarpeter #38637 üzenetére

    ,,csinálhatod úgy is, hogy csak a külső oldalt fújod és a belsejét kened" - kiváló ötlet, köszönöm!

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    165/70 R14 méretben fogok vásárolni az elfogóvadászra 4 új nyári gumit.

    Kedvenc gumisomnál a következő termékeket néztem ki:

    - Matador MP 47 Hectorra 3
    - Uniroyal RainExpert 3

    - Kleber Dynaxer HP4
    - Falken Sincera SN832
    - Nexen NBLUE HD PLUS
    - Kumho Ecowing ES31

    A döntötteket feltétellel kezelném, Kleber eléggé tetszik ezért vastag, falken van jelenleg, vágyok az újra ezért áthúzott, nexen, kumho sosem volt de érdekel.

    Az autó egy TDI polo és amint bemelegszik, csak padlógázon járok vele :D tényleg sajnálom de azt a kevés powert ami van undorító módon szeretem kihasználni. Ehhez kellenek megbízható, jó gumik. Az sem érdekel ha 2 szezon alatt lekopik csak tartson földön vízen levegőben szárazon esőben egyaránt. Fogyasztás, zaj sem érdekel. Tapadás only. Körforgóban szeretem ha előbb ér le a kilincs mint megszólal a gumi. :D

    Hankookot direkt hagytam ki, nem szimpatizálok a márkával. Azon felül, ha a leírt típusok zsákutcának számítanak egyéb tippet is elfogadok.

    KÖszönöm!

  • dssport

    tag

    válasz Qru #40377 üzenetére

    Tegnap megérkeztek a HP4-esek, fel is rakattam. Tudom, hogy nem fair egy feltehetően szálszakadt -mondjuk ha szálszakadt akkor érdekelne, hogy miért lett az...- 6 éves falkenhez hasonlítani, de ég és föld... Olyan mint ha új autóval járnék. Gyönyörűen fut, csendes, úthibákat szépen kimozogja, nem üt fel akkorát mint a falken (arra emlékszem, hogy az új korában is sokkal keményebb volt viszont ezt az állagot legalább tartotta végig)
    Nagy fékezésre eddig szerencsére még nem volt szükség, plusz nyilván kell néhány 100 km, hogy rendesen bekopjon, de a féktávot talán már most jobbnak érzem.
    A nagy kérdés esőben lesz, a vízkiszorítása, nedves tapadása a Falkennek szerintem felső kategóriát megszégyenítő volt még ilyen öreg/sérült állapotban is. Pár hete elég komoly viharban a Bakonyon keresztül ha nem kellett 30-at előznöm a csordából akkor egyet sem... Volt minden, de nagyon szépen lehetett terelgetni az autót erre bizonyíték, hogy párom aludt mellettem... Remélem ezt a Kleber is tudni fogja -újabb fejlesztés-.

    Szóval, eddig köszönöm a tippet/megerősítést!

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    Téli abroncsot keresek 165/70R14 méretben.
    Felhasználási mód: intenzív
    Arányok: 50% város-előváros; 25% pálya; 25% országút

    A követező gumikat néztem ki ár szerint növekvő sorrendben:

    - Nexen Winguard SnowG WH2 XL 15.400,-
    - Firestone WinterHawk 4 XL 17.100,-
    - Nokian WR D4 18.200,-

    Az új szett ezt a felállást váltaná:
    - 2db Continental TS860 3,5-4 év (nem tudom pontosan még nem néztem)
    - 2db Continental TS 850 6-7 év (nem tudom pontosan még nem néztem)

    A logikám, hogy nem veszek két új 860-ast a 850 helyére kb 50.000 forintért, hanem inkább kicsit többért 4 új egyforma gumit 60-70.000-ért és a 860-ak mennek a piacra. (850 sincs lekopva, de korából kifolyólag kuka, csúszik)

    Leginkább a Firestone mintázata és megelőlegezett ár/érték aránya tetszene, de nem találtam róla semmiféle tesztet. (elődje a 3-as nem volt valami jó gumi, de a nyárinál bejött az a logikám, miszerint gumiból az újabb fejlesztés nagy előrelépés lehet a saját és a konkurensek ,,elavult" mintázatával szemben)

    Mi a véleményetek? Egyéb javaslat? (Hankook nem kell)

    Köszönöm!

  • dssport

    tag

    válasz dssport #42504 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat!

    Akkor nem kísérletezek a WinterHawk 4-essel.

    Hankookot nem szeretnék mert szerintem csúnyán öregszik és 1-2 kiugró tesztszereplésen túl egy teljesen átlagos gumi az átlagnál kicsit magasabb áron. Nokian szintúgy. Ezek a gumik nem lekopni, hanem leöregedni fognak az autóról és gyanítom, hogy több szettet már nem veszek rá.

    Marad a Nexen remélem, hogy 4-5 évig kihúzza. (bár valószínű, hogy nem végig nálam)

    Közben megláttam, hogy abból is 2 típus van a webshopban...

    Winguard Snow G3
    Winguard Snow G WH2

    Tesztet véleményt persze itt sem találtam mindegyikről, csak a WH2-ről. :D

    Van esetleg valakinek tapasztalata/véleménye a G3-ról?

    A WH2 XL (85T)verzióban elérhető a méretemben, a másik sima 81T. XL mögött az lenne logika, hogy merevebb oldalfallal stabilabb kanyarban vagy hirtelen irányváltáskor az autó. Szerintetek ez valid, vagy több a hátrány mint az előny? (nagyobb súly, jobban veri a futóművet, nagyobb fogyasztás, stb...)

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz Qru #42573 üzenetére

    G3 vagy WH2 ? :D

    Amúgy ha jól emlékszem nekem említetted a polaris 5-öt is véleményed szerint nexen vagy barum?

  • dssport

    tag

    válasz Kornel #42572 üzenetére

    Gyári szerelésű EC5 nekünk SX4-ről nagyon nagyon idő előtt került le. Rájött valami cig.nyátok vagy én nem tudom, de esőben használhatatlan lett.

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    Vettem egy használt 1.25 benzin Fiestát 2011/8. Még nincs nálam az autó, lényegében nem is mentem vele, de az ösztönöm azt súgja, hogy a 10 éves téli Klébereket amikkel szerelve van, már télre sem lesz érdemes megmenteni, hiába tökéletes a minta.

    Most jön a kérdés, hogy mit vegyek?!?! Évi 15-20k km-t fog menni az autó, 40%város, 30%országút, 30%pálya. Szeretek dinamikusan, de nem eszetlenül vezetni.

    Szerintetek a 4 évszak ezt ki bírja mozogni? Nem akarok azon aggódni, hogy bizonyos helyzetben a gumi lesz a gyenge pont, a biztonság az első, főleg, hogy párom is vezetni fogja, aki még eléggé gyakorló kategóriába sorolható. Eddig mindig az évszaknak megfelelő gumit vettem az autókra ((soha nem is vezettem 4évszakost)), viszont olyan lett az időjárás az elmúlt években, hogy megmondom őszintén túlkapásnak és pénzkidobásnak érzem...

    A méret 175/65 R14

  • dssport

    tag

    válasz rbalint88 #46845 üzenetére

    Az eddigi autómon középkategóriás gumikat használtam. Kleber dynaxer HP4 / Firestone winterhawk 4 (az utóbbi kissé lesajnált gumi -gondolom az elődje miatt-, pedig hihetetlenül jó)

    Ezekhez képest a következő 4S gumikat néztem:
    - Dunlop Sport All Season
    - Pirelli Cinturall Season
    - Goodyear Vector 4SeasGEN3
    - Continental Allseasoncontact

    Az autóhoz nincs külön felni szett (ami van az is rozsdás... megette a fene :D) ebből kifolyólag a szezonális gumizáshoz nem biztos, hogy akarok külön felnit is venni + jelenlegit felújítani. Gumicserélgetés rozsdás felnin pedig nem fér az agyamba 16.000/év áron.

    Indul a matek.

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    Szeretnék venni egy szett új lemezfelnit az autómra (Fiesta benzin 2011). (használt nem kell) Gondolom, ezt a mókát ár/érték arányban utángyártott felnik beszerzésével lenne célszerű kivitelezni. (alcar vagy valami hasonló)

    Van valakinek esetleg tapasztalata, hogy az ilyen lemezfelnik hány téli szezont bírnak rozsda nélkül? Vagy érdemes lenne finoman letüsszenteni még újan, valami rendes festékkel? Vagy az alapja mindenképpen hitvány, és el fog indulni a rohadás útján?

    A másik kérdést még leírni is kínos... Lemezfelnihez lehet/illik tenni kerékőrt?
    Ugyanis a falumban (Győr) már a lemezfelnit is viszik az éjszaka leple alatt... Most tette fel az ember a képet, reggelre téglán volt a Focus, keréktárcsák félredobálva ergó lemezfelni volt az autón, gondolom valami jobb gumival. ((de lehet, hogy már az sem szempont)) A dolog szépsége még az, hogy a lator nem emelési ponton emelte az autót, szóval sikeresen szétb@~ a sárvédőt... Ugye régebbi Fordokon nem fut végig a külső küszöb, hanem a sárvédő nyúlik le mélyen az első kerék mögé, de annak nincs tartása, szóval ha ott emelik, felnyomódik az egész.

  • dssport

    tag

    Fékhez még annyit, hogy én mindenkinek vágott tárcsát ajánlok. Az előző autómon sima Ferodo szett volt, az elég gyorsan hullámos lett, dobhattam ki. Akkor gondoltam, hogy elég volt a sz@rakodásból meg a sok vajákolásból, hogy kinek mi vált be... Az autó kategóriájához képest kicsit szintet léptem és ment rá ATE power disc hozzá való betétekkel. Onnantól kezdve elfelejtettem, hogy fékkel lehet bármilyen probléma. Földön, vízen, levegőben mindenhol fogott szépen. Soha nem kapott be semmit, nem voltak gyanús, koszosodásból adódó zajok, nyikorgások, surrogások, végig olyan volt a felülete mint a tükör, semmi nem mart/húzott bele stb... csak csendben tette a dolgát kb. 46-47.000 km-en keresztül... És itt az egyetlen ,,hátrány" ami nélkül azonban előny sem létezik: Gyors kopás és rengeteg fékpor feltéve, ha valaki sportosabban vezet... Az autót a fékcsere után leadtam, mostantól sokkal sokkal kevesebbet fog futni, többet áll kültéren (ami szintén nem tesz jót a fékeknek) szóval hagyományos ATE szett ment rá. Az elején egész jól fogott, már kezdett meggyőzni, hogy ez is jó, aztán mégsem. :D Érezhetően gyengébb, lehet hogy ez koszolódásból is fakad vagy hajnalban az árvák könnyei csepegnek rá vagy a bánat tudja, de ez az a fajta ingadozó teljesítmény amit a power disc mellett nem szoktam meg. Annak direkt húzkodtam a bajszát, amikor már világított a kopásjelző a műszerfalon 170-ről kapott pár meredek féktávot a lehajtósávban :B de egyszerűen semmi, úgy fogott mint fénykorában. Kiszerelve is megnéztem, tárcsákat/betéteket, egyszerűen hibátlan volt a kopásképe.

    Lényeg, hogy ez bármennyire is úgy tűnt, nem egy fizetett hirdetés volt... :D :D Vegyetek vágott/mart - ki hogy nevezi - tárcsát valami értelmes gyártótól, mert JÓ!

  • dssport

    tag

    válasz grizlisandor #50034 üzenetére

    Milyen szomorú, hogy néhány alkalmat követően ez a hely már nem lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    Sziasztok!

    Anyósom 2013 1.25 Fiestájára keresek 4 season gumikat.
    Évente szerintem 5 és 10.000 között repked, főként lakotton, de hétvégi kirándulásoknál 1-1 hosszabb táv is előfordulhat.

    Mivel mérsékelt tempóval zörgeti, a cél nem a kanyarvadászat, hanem a biztonságos közlekedés, kiegyensúlyozott viselkedés és a rövid fékút lenne. Sajnos az időjárás kifordult, szóval felénk (GYMS) az előző szezonban 3x volt havas és kb. 4x ,,jeges" az út. Erről jut eszembe, a 4 évszakos gumiknak általában a jég a gyenge pontja ugye?

    A helyi/preferált gumisnál a következő típusokat néztem ki: (195/50R15)
    - FIRESTONE MULTISEASON GEN02 XL 86H - 23.100/db
    - HANKOOK KINERGY4S2 H750 82V - 24.400/db
    - VREDESTEIN QUATRAC 82H - 25.300/db
    - CONTINENTAL ALLSEASONCONTACT XL 86H - 31.100/db
    - MICHELIN CROSSCLIMATE+ 86V - 37.500/db

    CC ára már lehet, hogy kicsit fájna, de azt mondta, hogy nem szeretne ócska gumit venni...

    ( az üzletben van még Nokian season/weather-proof, Bridgestone A005 WC EVO és Dunlop sport all season) - de ezek minőségével és tartósságával kapcsolatban vannak fenntartásaim

    Előre is köszönöm a tanácsokat!!

    [ Szerkesztve ]

  • dssport

    tag

    válasz rbalint88 #52095 üzenetére

    Köszönöm mindenkinek a válaszokat, a Vredestein lesz. Azt majd megálmodja, hogy hol veszi :). Az Automax ajánlott? Rendes friss gumit szoktak adni, nem ,,kishibás" szériát a bedarálós készletből? :D

Új hozzászólás Aktív témák