Aktív témák
-
Manitou
veterán
Itt van egészben, igy valahogy mégiscsak jobb :)
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824448.jpg[/L]
Meg még egy pár szép példány :
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824428.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824445.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824444.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824446.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824453.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824454.jpg[/L]
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824455.jpg[/L]
Ez nagyon szép:
[L]http://kep.tar.hu/mani2/images/pic4824443.jpg[/L] -
rATdrAgOn
senior tag
Francokat!
Annal csak ket igenytelenebb auto van...
a Trabant es a Kacsa :)
Najo, a Trabant sokkal igenytelenebb.. cserebe egyszeru mint a faek :DDD
Kacsa kicsit bonyolultabb (nem sokkal) mint a Trabi, viszont kenyelmesebb fenyevekkel... szvsz zoccsegesmerdzsot veri :)
(Ne figyelj ram, hulye citros baromallat vagyok :DDD)
Mondjuk ha mar Merci, akkor csak es kizarolag _ALLOLAMPAS_... az meg isten vas, szivesen elviselnek egyet (lehetoleg keveset futott, feher szinut, botvaltoval, elol egybe ulessekkel :DDD)
[Szerkesztve] -
iguana
őstag
egy alfa 156-ra fáj már nagyon a fogam. meg vagyok veszve érte.
vkinek van ilyenje? -
Cefa
senior tag
a legjobb a zöldséges merci.
-
SzaboZE
addikt
-
Cefa
senior tag
4 ütemű warbit ne vegyetek.
nem jó tapasztalat :( -
-
SzaboZE
addikt
Látom itt mindenki az új autókra esküszik... Hát én nem! Lehet ugyanennyiért, sőt olcsóbban már alsóközepes autókat venni, amik nagyon jó állapotban vannak és 2-3 évesek! Én azt mondom, ezeket érdemesebb venni. Klepto, a Te tapasztalatod szerényen szólva nem fedi le a piacot. Lehet hogy használt ladát nem érdemes venni, de azért nem csak ebből áll a piac. Nem sokat írtál az opelről, suzukiról. Pedig a suzuki pl nagyon strapabíró, igénytelen autó. És olcsó! Az opel astra is pár betegségtől eltekintve egy jól használható autó! Most minek vegyen az ember egy nullextrás újat, ha jobbat is kap a pénzéért? Én a saját autómat 4 évesen vettem és abszolút nem bántam meg! Akkoriban ezért az összegért egy fapad suzukit kaptam volna. Ez klímás és van jópár extra is benne. Jól át kell nézetni és akkor nem fog érni meglepetés.
SzaboZE -
nilrem
aktív tag
III-as Golf milyen cucc? Erdemes venni?
-
GhanBuri Ghan
őstag
Az enyem 2.0-as, turbo nelkuli, most varosban volt, hogy felszaladt 15-re, de az hideg motorral, teligumival, sok helyben alldogalassal es dugoban volt. Markatars ismerosok elbeszelese szerint, mindenkinek kevesebb, meg automatavaltoval, erosebb motorral is. Amugy gyari adatok szerint is, erdekes modon, a 2.3-as, kisnyomasu turbos kevesebbet fogyaszt, mint a 2.0i.
Maga a kocsi nem nagyon szereti a varost, a gyakori megallast-indulast, de varoson kivul mar beall olyan 8 liter korulire. A legkevesebbet elvileg fix 140 korul eszi... :) -
Antonio
senior tag
válasz
GhanBuri Ghan #141 üzenetére
olvastam :)... mennyit ehet? 15 körül? :(
-
Antonio
senior tag
... köszönöm az eddigi hozzászólásokat ... bár nagyobrészt franciaautó kontra audi stb téma volt :C
de azért nem adom föl hátha más autótulajdonos is idetéved :) -
válasz
rATdrAgOn #137 üzenetére
Ja a francia sokáig döglődik. A japánra írtam, hogy egyszerre szétrohad és szétesik. Úgy van megtervezve. Nem vicc. A japán azt gondolja, hogy ha egy alkatrész tönkremegy mondjuk 250000 Km-nél, akkor nem azt az alkatrészt kell feljavítani, hanem a többit kell hozzágyengíteni, hiszen minek pazarolni rá az anyagot, ha már úgysem lesz használva. Ők nem abból indulnak ki, hogy majd keleteurópában toldozzák-foldozzák 500000 Km-ig az autóikat, hanem a japán meg az amerikai userekből, akik kidobják, ha már nem jó.
-
rATdrAgOn
senior tag
Lefogadom, hogy a hidraulikatol voltak befosva. :)
En, mint lassan egy eve gyakorlo BX-es (nem dizel, 1.4-es benzines varrogep) csak azt mondhatom, hogy nem kell tole fosni. Csak figyelni kell ra :)
Jo, nekem is volt vele nem keves gondom (csoveket ki kellett cserelni, szivattyut is mar ki kellett dobni, rugogomboket is lecsereltem, most jon a fekszelep majd tavasszal), de idaig az osszeg nem volt tul horror es ha karban van tartva akkor nem hullik szet. Raadasul nem is akkora para szerelni, egyszeru mint a faek. :)
(Amugy a BX a tipikus ''nemfrancia'' auto, ha huzza a belet, veres a torka, majd szethullik meg akkor is elvonszolja magat - aztan szetesik, csak ez a folyamat - marmint a doglodes - meglepoen sokaig szokott tartani.) -
rATdrAgOn
senior tag
-
válasz
rATdrAgOn #132 üzenetére
Szerintem menj el egy autószerelőhöz (olyanhoz, aki nem márkaszervizes) és érdeklődj nála... Majd megtudod, hogy milyen jók a francia autók :D
Ja, az audimba csak első lengéscsillapodókat cseréltem, 17.500 Ft volt a kettő...
Félreértés ne essék, nem akarom isteníteni az audit, egyszerűen csak ténykéréds, hogy kicsit jobban össze van rakva, mint bármilyen francia... -
rATdrAgOn
senior tag
Persze, hogy draga a francia autohoz a _GYARI_ alkatresz. :)
Audihoz talan nem draga? :)
Csak kicsit utana kell jarni es megkapod ugyanazt a minoseget ''utangyartottban''. Ami nem feltetlenul jelenti azt, hogy az silanyabb, mert elofordulhat (mint ahogy igen gyakran elo is fordul) hogy az utangyarto szallitja az autogyarnak is ugyanazt az alkatreszt, csak a gyar rauti a sajat emblemajat, igy 3-4-5*or annyiba kerul mint az ''utangyartott''. :)
A megbizhatatlan francia auto is csak urban legend kategoria. Semmivel sem megbizhatatlanabb mint egy nemet, vagy egy angol, vagy egy japan. Az auto ugyanolyan mint a legtobb tartos fogyasztasi cikk. Ki kell fogni. Ha jot fogsz ki, akkor meg leszel vele elegedve, ha atlagost fogsz ki akkor is meg leszel vele elegedve, ha olyat fogsz ki aminel a komplett gyar szart bele az egeszbe, akkor megszittad.
''Az audi is elromlik temészetesen, csakhogy emberi áron lehet hozzá alkatrészt kapni. Másrészt nem is romlik el annyiszor, mint a franciák...''
Wahahahahaha! MEGAROTFLOL!!!!
Csak halkan kerdem meg, neked mennyibe faj pl. egy komplett lengescsillapito garnitura az Audidban? Mert nekem ~40k-bol megvolt az osszes rugogomb a Citromba. Persze, nem gyari - viszont valszeg 3 evig, vagy 50-80e km-ig nem is kell cserelni. :DDD
(Ja, a jargany a 14 eves, kb egy eve vettem, 120e km-el... azota kerult bele ~20e km. Soha nem hagyott, soha nem esett szet, persze ami elkopott rajta azt ki kellett cserelni - de ez gondolom az Audival is igy van... vagy annak minden kopo alkatresze ipari gyemantbol keszul? :DDD) -
A japánokat szeretem, de abból tényleg csak újat érdemes, mert mocsok drága hozzá minden. A japán autók (főleg a toyota) nagyon jók és megbízhatóak egy bizonyos korig. Aztán gyakorlatilag darabokra hullik és szétrohad. Egyszerre.
A francia autók szépek és kényelmesek, de megbízhatatlanok és nagyon drága hozzájuk minden.
Az audi is elromlik temészetesen, csakhogy emberi áron lehet hozzá alkatrészt kapni. Másrészt nem is romlik el annyiszor, mint a franciák... -
biga
őstag
''Egy biztos: használt autóból franciát és japánt SOHA. Horror áron van hozzá minden alkatrész. Újat lehet japánt venni, mert egy darabig nem romlik el, de franciát SOHA, abból az új is elromlik, és az alkatrész...''
:DD :DD :DD :DD :DD Legalább ne túlozz. Mondd azt, hogy nem szereted a japán v. francia autókat, de ne túlozz! Talán az Audi nem romlik el? -
-
Szerintem azt vedd amelyik a legjobban tetszik :D
Én az Audit javaslom, de nekem is az van, tehát nyilván elfogult a véleményem...
Egy biztos: használt autóból franciát és japánt SOHA. Horror áron van hozzá minden alkatrész. Újat lehet japánt venni, mert egy darabig nem romlik el, de franciát SOHA, abból az új is elromlik, és az alkatrész... -
GhanBuri Ghan
őstag
SAAB, az jo! :)
Elso megnezes utan, ha nincs gyanus, toresre utalo jel (gyanusan allo lampak, valtozo lemezhezagok) es tetszik is a menetproba utan, vidd el valamelyik SAAB szakihoz, ha Pesten vagy, tobb kozul is valogathatsz.
Aero-nal tudni kell, hogy iszonyat eros (230Le talan, ha 94 koruli), 300Nm feletti nyomatekkal, viszont a turboja nagy, ezert nagy a kesleltetese, erzesre 3000 alatt elegge gyenge, folotte meg tuzijatek :) (a kis es nagynyomasu turbok civilizaltabbak ebbol a szempontbol, de kisebb is a teljesitmenye). Futomu gyarilag ultetve, ez rossz uton inkabb hatrany, illetve nem igazan rovid varosi menetekre valo (fogyasztas). De az erzes hatalmas, ahogy kivulrol alig hallatszik be valami (motorzaj se igazan), megy, tol, mint a diszno, rendes futomu van alattad, tele van tomve mashol extranak szamito dolgokkal - alapbol, nincs vele tele a varos, mint pl. BMW-vel, es nem igazan lopjak.
180e km ott azt jelenti, hogy lassan vege a bejaratasnak :) -
rATdrAgOn
senior tag
Biza, hasznalt gepek dragulni fognak... a kulcsa az egesznek a regisztracios dij nevezetu adoforma. :)
Sz'al, ha nem teljesiti az Euro mittomenmit a jargany, akkor sokba kerul a behozatala... kivetel, ha veteran besorolasu a vas, akkor egeszen minimalis. :)
No, igy ennyi... hajtsal ra a xantokra, egesz jo arban voltak - persze, ha jo az allapotuk. :) -
Antonio
senior tag
Üdv.
Na, időközben átnéztem az újságot és bekarikáztam jó néhány kocsit szinte minden márkából … (közbe megjegyzem hogy még nem néztem meg a belinkelt oldalakat)
Szeretném ha építő jellegű kritikákat hozzáfűznétek az adott márkához/típushoz korát figyelembe véve : megbízhatóság! Szerviz! Fogyasztás! Tehát menyit kell rákölteni meg minden amit még jónak láttok elmondani … tudom a ph fórum inkább a számítógépeket preferálja de hát ez itt a fáradt gőz … ha tudtok olyan -gépjárművel foglalkozó- fórumokat ami hasonlós színvonalú mint ez és valszeg bővebb felvilágosítást tud adni: linket írjatok!
A teljesség igénye nélkül néhány!! Elég vékonyka az újság de a büfébe csak ezt kaptam : (3 kategóriát csináltam ami a hozzászólások függvényében módosulhat) csak a főbb adatokat írom …
1.500.000 Ft körüliek a célzott mezőny
1. Szimpatikus (tetszik, magaménak érezném, illik hozzám stb) és még „gazdaságos” (fogyasztás szerviz fentartás?? ) (is) (?) kategóriában van
- Alfa 145 1999.06. 1,6 TS (120 LE) 85.000 km 1.790.000 Ft (Ft felső határ) sajna csak 1 db 145-ös volt az újságban
- Audi A4 (A3 jobban bejönne de nem volt az újságban) 1,6 1995.02. 1.780.000 Ft (Ft felső határ)
- Citroen (szimpatikussági határeset ) Xantia 1,9 TD 1996. 160 e Km 1.650.000
- Xantia 1.8i 1998 dec. 1.749.000 Ft
- Xantia 2,0i 1995. 160 e Km 1.090.000 Ft
- Xsara 1,4 SX 1998. 112 e Km 1.399.000 Ft
- Fiat Bravo HGT 2.0i (5 henger) 1997. 146 Le 1.399.000 Ft(gazdaságossági határeset, mennyit ehet?)
- Bravo SX 1.6i 16V 1997. jún. 1.390.000 (nem rosz )
- Bravo 1,6-16v sx 2000 júli. 77 e Km 1.799.000 Ft (Ft felső határ)
- Bravo 1,4 12v 1998.10 69.000 e km 1.399.000 Ft
- Marea weekand HLX 2,0-20v 1998. 1.170.000
- Honda civic 4a 1,6 1996 102 e km 1.549.000 Ft (sajnos 3 ajtós nem volt az újságban 1.4-es vagy 1.6-os motorral … 2-3 generációval előtti 3 ajtós civicekről mi a fáma?)
- Opel vectra 1,6 16v GL plus 1997 1.699.000 Ft vagy még olcsóbban
- VW Golf III 1.9 GTD/TDI 1992-es 140 e Km 1.750.000 Ft (optikai tuning) Sajnos több szimpatikus Golf nem volt az újságban ill
- Golf GTI 2,0i 1997 150 Le 67000 Km 1.850.000 Ft (gazdaságossági határeset(?) mennyit ehet)
- szimpatikus lenne egy 1,4 –es 3 ajtós VW póló is 98-99-es olyan1.500.000 környékén lehetnek
2. kevésbé „szimpatikus” (unalmas, szürke, vagy kevésbé ismert, de jónak tűnő)
- Toyota carina, 1,6 1998 1.600.000 Ft (kicsit szürke, de toyota)
- Mitsubishi Galant 1,8-16v 1994. 142 e km 1.149.000 Ft (nem ism. De tetszik)
- Opel Astra ebből van a legtöbb mit kell tudni róla ?… természetessen nem a legújabb típusról besz.
- Corsa:?
- Seat cordoba 1,6i 2000.05. 3a 90 e km 1.790.000 Ft
- Seat ibiza 1.9 TD 1996 3a 1.390.000 Ft
3. talán „luxus” kategória (valszeg csak „álom” marad)… azaz „olcsó” de sokat fogyasztó (öreg)(?) magas fenntartási költségű (?) gépek de lehet mást mondtok.
- Audi 100 174 Le 1991-es 1.050.000 Ft, Audi 100 2.8i V6 230 Le 1991 999.000 Ft!
- Audi 80 1.9 TDI 1993 1.490.000 Ft
- BMW 318i 1.8 140 LE (chiptuning) 1992.11. 176 e Km 1.420.000 Ft,
- BMW325i 1991 fullos stb. 1.550.000 Ft 198 e Km de gondolom sokat eszik (és egyébként a hasonló korú vagy idősebb BMWk-ről mit lehet tudni?)
- Honda Legend 3.2 V6 1995 126.000 Km full 1.700.000 Ft
- Mazda Xedos 6 1,6-16v 1994 158 e km 1.350.000 Ft! szép elegáns kedvező az ára. (De ha valami tönkremegy a gatyám is rámegy?)
- Mitsubishi Galant 2,0 V6 1994 250.000 Km (kicsit sok ) 1.490.000 Ft
- Opel omega 2.5 TD 1996 141.000 km 1.870.000 Ft (tényleg gyatra a minőség?)
- Opel Omega MV6 1995 (Irmscher)nem rosz 1.690.000 Ft
- Saab 9000 Aeuro 2.3 1994 178.000 Km full extra 1.699.000 Ft (saab-okról lassan 10 évesekről mit kell tudni?
- Volvo 850 T5 2.3 1994 jún-i 225 LE full 1.490.000 Ft megmerjem kérdezni a fogyasztást?
- Volvo 850 GLT 2,5-20V 1993 1.390.000 Ft
Ja merciket kihagytam valahogy nem jönnek be … pedig tudom hogy a legjobb (?) használt kocsik… kitudja lehet csak szokni kell … de a régiek annyira „szürkék”
Azért ime egy pl.: C180 1993 105 e Km 1.550.000 Ft
Na még írhatnék de már nagyon meguntam köszi hogy végiolvastad … ja és mindenki „csak” ahhoz a kocsihoz szóljon (de bőven) amelyikhez tud (fogalmazás 1-es)
valaki azt írta drágulnak a használt kocsik:
szerintem (remélem) a használtokocsik olcsobbak lesznek (miért lennének drágábbak mert nem lesz vám?) naná hogy a kereskedők azt mondják hogy drágább lesz ... ez az érdekük ... de lehet valamit nem tudok
na megyek
THX!!!! -
GhanBuri Ghan
őstag
Tudom :) De szerencsere ez egy ronda sznob presztizskocsi, amiben mar eges harom ev utan mutatkozni, igy hasznaltan igen gyorsan esik az ara. Haromevesen mar a fele korul. Azon az aron az a minoseg mar nagyon megeri. Csak kar, hogy a GM miatt mar messze van a 'klasszikus' SAABoktol, pl. nincs is mar otajtos.
-
biga
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #117 üzenetére
De bizony van versenyhelyzet. De az igazság az, hogy szinte mindenünnen azt szűrtem le, hogy ezek az árak max kb. márc 31-ig élnek, és máj. 1 után már szinte biztos a legalább 10-15% áremelkedés. A kamatok változásáról ők sem tudtak semmit. A használt autók talán árai még jobban emelkednek. Ezt szinte minden autókereskedő - bár bizonytalanul - de megerősítette!
-
biga
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #116 üzenetére
http://www.saab.hu/docs/news/arlista/9-5_osszes_bileng_MY04.pdf :))
Ha 1,5M Ft körüli önrésszel számolok alapfelszereltséggel, akkor van az 122e is havonta! :DD
[Szerkesztve] -
GhanBuri Ghan
őstag
Hopp, de akkor megiscsak latszik a versenyhelyzet az autohiteleknel, ha ennyivel kedvezobb feltetelekkel lehetne most talalni (csak nehogy azt ird be, hogy mostani autodnal nem neztel rendesen korbe, mert t*k*n szurom magam:) ) Sima hitelt (akar arut is) ketszereseert sem talalni.
-
biga
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #114 üzenetére
Szerintem 10% alatti kamatok nem túl vaskosak! A mostani autómra még 27%-ot fizettem. Na AZ vaskos. Ha most eladnám az autómat és rögtön visszavásárolnám hitelre, a maradék törlesztőrészlet kb felére esne le. (nem számoltam az eladás és vétel közötti haszonkulccsal az egyszerűség kedvéért:) )
-
GhanBuri Ghan
őstag
Ez igy van, ezert nem akartam hitelre vasarolni, mindenkeppen vastagon szamitjak a kamatot. Maximalisan hasznaltauto parti vagyok, jo erzes a 2M-s minimalautoknal sokkal igenyesebben elkeszitettbe ulni, annak aranak toredekeert, bar az is igaz, hogy a kulonbozo generaciok miatt nem lehet tudni, melyik kocsinal hany eves elettartamra lehet szamitani, raadasul ami regen nagyautokban volt csak alapfelszereltseg, most mar kisautokban is az. A Te esetedben a hasznaltnal maradna 600e-ed, de nincs garancia, es kozelebb vannak a varhato nagyszervizek. Hat igen. :)
-
rog
addikt
egyiket se. autot venni soha nem eri meg.
olyan autot kell venni, aminek a birtoklasaban oromot lelsz.
aki szereti a kiskocsikat annak megeri 2m-ert uj autot venni. aki meg a nagy autokat szereti annak meg azt a masik 2000-es kocsit kell megvennie 2m-ért.
(en spec. belehalnek ha egy autoert 1millat kellen kicsngetnem :) ) -
biga
őstag
válasz
GhanBuri Ghan #108 üzenetére
Mostanában körbejártam az autopiacot. A következőt állapítottam meg: végignéztük a használtautó kinálatot. Minden esetben kikértem egy árajánlatot, hitel esetén a teljes hiteldíjmutatót is kikértem. Egyik példa: 2000-es autó, ára 1,5M Ft. Kikértem róla a THM-et, 72 hónapra (nem emlékszem, mennyi önrésszel számoltunk (7-900e?), mindenhol ugyan annyival!). Eredmény: 4 éves, 1,5M Ft-os autó havi törlesztőrészlete 72 hónapra 20400Ft. THM: 18,x%. Ezután megnéztünk még pár használtautó kereskedőt, mindenütt kb ez az eredmény jött ki. Ezek után körbenéztünk az új autók terén is, hasonló paraméterekkel, a cél kb. 2M-es autó volt. Hitel 72 hónapra stb. Eredmény: új autó, 2,1M Ft, itt már pontosan kiszámoltattunk 1,4M Ft-ot, mint hitelt. Havi törlesztőrészlete: 23200Ft. THM: 9,48%. Na most kérdezem. Melyiket is érdemes megvenni ma?
-
rATdrAgOn
senior tag
Szvsz vegyel egy Citroen-t. :)
XM-et vagy Xantiat. :)
Ha mar hasznalt. :) Vetel elott szanjal ra kis penzmagot, vidd el egy fuggetlen markaszervizbe, hogy nezzek meg (mondjuk minden hasznalt autonal ez alapszabaly) aztan mondjanak velemenyt a varhato koltsegekrol. :)
Amugy 2 millaert viszonylag fiatal karcmentes Xantiat lehet mar kapni... :) -
GhanBuri Ghan
őstag
Az olcso ujautok kozul a Puntotmiert hagytatok ki?
Amugy uj autot nem szivesen veszek, nem akarok annyi kapet kicsengetni, vagy eladosodni, inkabb keresek kicsit tovabb egy olyan hasznalt kocsit, amibe szinten csak tankolni kell, es csak megy es megy, a legolcsobb uj auto toredekeert. Ilyen elvekkel kezdtem el keresni autot 500e kornyeken, hogy valamennyivel (joval) magasabban megvegyek egy hasznalt SAABot :) -
biga
őstag
válasz
Newander #105 üzenetére
És ha következő alkalommal japán autód lesz, vagy francia vagy olasz stb. akkor azzal leszel teljesen megelégedve. Nem baj ez, de zek egy két példából levont következtetések. Én rábízom a tesztelést a szakemberekre, maghallgatom a véleményüket, (nem biztos, hogy minden esetben el is hiszem!) és az alapján döntök. Sajnos nincs annyi pénzem, hogy megengedhessek egy túl ''olcsó'' (és itt nem mindenképpen a pénzre, inkább az állapotra, minőségre gondoltam) autót. Hosszú távra tervezek, ezért a lehető legfiatalabb autóban gondolkodom. (Ha lehet újban! Elvégre az a legfiatalabb:) )Nem egy használt autót elkoptattam, és előfordult, hogy csak eladáskor derült ki, hogy bizony az előző eladó már összetört korábban az autót, csak gyönyörűen ki lett javítva. Én ugyanis nem rétegvizsgálóval megyek autót vásárolni. Az öreg autó mindig lutri! Persze - mint korábban említettem - annyiból kell gazdálkodni, amennyi van az ember zsebében. De szerintem mindenképpen törekedni kell a lehető legfiatalabb autót megvenni.
-
Newander
csendes tag
Szerintem ha belépünk az Euba akkor az árak felfelé fognak menni!!
Mindenki azt várja hogy majd csökkenek, de szerintem nem így lesz!
Aztán majd kiderül! -
Newander
csendes tag
Hy!
Szerintem nem biztos hogy a Honda meg a Japán kocsikat megéri megvenn, mert ugyan az velük a baj mint a Merci meg Bmw, ha elromlik valami jól a zsebedbe nyúlhatsz! Nekem személy szerint Golf I-em van! Tavly Novemberben vettem és még nem kellett hozzányúlnom szinte semmihez! Csak egy-két apróság és nagyon meg vagyok elégedve! Alacsony a fogyasztás és megbízhatónak is tartom! Egyedül a peremnél van egy két pici rozsdafolt de szerintem egy 84-es évjáratú autótól ez megengedhető!! Az új autókkal az a baj, hogy mikor szervíbe viszed akkor megint jól a zsebedbe kell nyúlni! A haveroméknak egy Opeé Astrájuk van és a 90.000-es szervíznél 70.000 a 120.000-es szervíznél 100.000Ft-ot kellett fizetniük! szóval újj autót az vegyen aki tudja fizetni a méreg drága új alakatrészeket, mert ezekbe csak gyárit érdemes megvenni!!! Szóval nekem a Volkswagen nagyon bejött!! -
biga
őstag
Eszembe jut egy anekdota, miszerint egyszer régen (mondhatnám hajdanában) megkérdezték Henry Ford-ot, hogy mondja hát meg, melyik autót tartja a legjobbnak. Mindenki - természetesen - azt várta, hogy rávágja, hogy a Fordot. Ford azonban szemrebbenés nélkül rávágta: A legjobb autó mindig az új autó lesz.
Megfontolandó, és akinek nem inge.... Persze hozzá kell tenni, hogy a ''nincs'' nagy úr. -
Antonio
senior tag
és egy lényeges kérdés!
az euba való belépés után mi fog változni a használtautók piacát érintve +/- árak, adók, stb ? -
Antonio
senior tag
ohh kösz az érdeklődést! :C :C
De még tényleg arréb van ... szóval nem mostanába lesz ...(?)
-ki fogom használni?,
-hétközbe ált visznek munkahelyre. leginkább hétvégén tudnám használni
még nincs nagyon félretett pénzem ... most gondolkodom hogy hogy legyen ... várjak még 1 évet míg kicsit sinre kerül az életem (bár elégidős vagyok és a korombeli srácok már ált átestek 1-2 kocsin én meg még bele se kezdtem :( ) és öszegyűlik valami pénz ... vagy vegyek pár száz rugóért valami ''tragacsot'' ... vagy adjam a fejem és vegyek hitelbe (1-2 milla közt)aztán jó pár évig fizessek? tényleg milyenek a használtkocsi hitelezési feltételek/ lehetőségek? (anyira jól nem keresek még bár ez viszonyítás kérdése )
az ész érvek azt mutatják vegyek ''tragacsot'' ... de amikor minden ismerősöm normális kocsikkal rohangál a ''büszkeség'' nem engedi :B sajnos ez még egy magyar betegség hogy egy picit mindig nagyobb kocsit használunk mint amit megengedhetnénk ...
na de van itt nálam egy képes jármű bazár ... azt átnázegetem aztán lehet ideírok majd jó pár kérdést ... kicsit lésöbb -
PaladiN
aktív tag
Mutass egy új autót amit ha újonnan vásárolsz 2M-ért akkor az 10 évesen 1M-át ér. Légyszi mutass egyet!
Asszem tévedtem, mert utánaszámolva nem hiszem hogy egyetlen nagy sorozatgyártású autó is tartja annyira az értkét hogy 10 év alatt csak az értéke 50%-át veszítse el. Inkább a 75-85%-hoz lehet közel az igazság. -
Hory
aktív tag
Eeegen, pont errol beszeltem.
Ma megveszed mondjuk 2M-ert a legalapabb felszereltsegu kocsit, es ha vigyazol ra, 10 evesen meg mindig 1 milkat er. Az evente (ertekvesztest nem szamitva) durvan 100e.
Viszont az uj... Te jaratod be a motorjat, nem valami balfasz a nyóckerből. Te tudod az eletutjat, stb...
Abban igazatok van, hogy 2M-ert jobban megeri egy 6-8 eves felsokategorias auto, de azert az elobbi megoldast se becsulnem le, ha _tenyleg_ hosszu tavra tervezel. -
Hát ha az Opel és az Audi között kell választani nem kérdés, hogy Audi.
Elég durván jobb az audi... És ezt nem csak azért mondom, mert nekem az van, csak egyszerűen más vásárlórétegnek készült a két autó. A vectra egy alsó-közép kategóriás autó, az Audi 100 meg felső kategóriás. Más minőség, más összeszerelés, más anyagok, más stb... -
nilrem
aktív tag
Na eddig engem eleg jol meggyoztetek a nagy kocsirol. Biztonsagi szempontbol mindenkeppen. BMWhez az alkatreszt, draganak talalom meg igy is.
Audi es Opel Vectra ami tetszik. Ezek kozott mekkora a difi -
behappy
aktív tag
[L]http://www.v8cars.hu/forum[/L] ez egy jo hely. :) itt sokminden kivilágosodik a benzinzabálónak hitt amcsikról...
[Szerkesztve] -
behappy
aktív tag
Végre vki mellém állt. :) :)
Szvsz is jo az ujato feeling, uj illat meg minden....de ez sajna nem érvényes a kisautokra (egy-két kivétel azért van), mert ha beülsz pl egy uj szukiba, akkor nem uj illat fogad, hanem uj SZAG, büdös műanyag. . . . . . Amugy két fajta autonak marad meg tizenéves korára is a maga illata: BMW és amcsi....Audit nemtom, eddig egyszer ültem egy szivarban, de nem emlékszem milyen volt... :) -
Egy kisautót ha megveszel újonnan, és MÁSNAP el akarod adni, már buktál rajta 20-30%-ot. Abban igazad van, hogy kisebb az amortizációja, mint egy luxusautónál, de ha pl én el akarom adni az Audit 5 év múlva, lehet, hogy csak 150 ezret kapok érte. Buktam rajta 325 ezret. ha valaki vesz 2 milláért egy buzukit, és 5 év műlva el akarja adni, max 1 milláért tudja. Bukott 1 milliót....
-
Szervó az mindegyikben van, az ABS extra. Kuplungtárcsát nem tudom, hogy mennyi, de felhívsz egy bontót és megmondják. Eddig ablaküveget kellett csrélni, mert feltörték, de az ugyanannyi volt hozzá, mint a fiathoz (8e).
Ja és csak olyat tudsz venni, ami rozsdamentes (egy-két extrém kivételtől eltekintve, amit összetörtek már egyszer-kétszer), mivel galvanizált az egész kasztni a 85-től gyártottaknál. A 84-es gyártásúaknál csak a kényesebb részek (ajtók, doblemezek, ilyesmik).
Egyébként az ''érzés, amikor beülsz egy új autóba'' szvsz ég és föld a használt Audi javára. Ültem haver vatta új buzukijába, kb olyan érzés volt, mint ha egy szűk dobozba ültem volna egy kemény sámlin :D az Audi plüssfotelje után...
[Szerkesztve] -
Panther
HÁZIGAZDA
Tyű, az jóó... lehet hogy tényleg azt kéne amin gondolkodom hogy megvenni egy ilyen audi-félét jóó olcsón (150e alatt) -- olyat aminek a kasztnija alvázastul rozsdamentes -- aztán szépen kipofozni. Ha más nem, szerelőnél, és akkor fullos lesz! Menő mert audi, jó mert audi, gyors, nem fogyaszt sokat, halk, biztonságos és van hozzá alkatrész! Tényleg, mennyibe van egy ilyen 100-as Audihoz az alkatrész? Pl. egy kuplungtárcsa? :) (...Tényleg van ABS? Esetleg még szervokormány is? :D)
-
-
Ha figyelmesen elolvastad(volna) amit írtam, akkor nem írtad volna ezt. Ugyanis ezt az autómat OLCSÓBB fenntartani, mint pl. a fiatot volt. Ugyanis a 12 liter városban az 12 liter GÁZ. Ez árban 7 liter benzinnek felel meg. A buzuki is megeszik 7 liter benyát városban. És abba nem szerelhetsz gázt, mert ugrott a csomagtartó, és még lustább lesz...
Én most súlyadóval-biztosítással együtt olcsóbban járok az Audival, mint a Fiattal...
Ráadásul ha azt is hozzá veszed, hogy egy új buzuki 2 milla körül van, akkor pláne olcsóbb fenntartani a 600-ezres Audit, mert elég soká tart a biztosítással és a súlyadóval kitermelni azt az 1,4 millát...
[Szerkesztve] -
Teljesen egyetértek!
Soha nem tudtam megérteni azokat, akik új buzukit vesznek!
Én egy 100 Audi (szivar) boldog tulajdonosa vagyok. 18 éves, és jobb állapotban van, mint egy vatta új buzuki :D
475-ért vettem, kicsit kellett rá költeni, első lengéscsillapodói ki voltak, de azon kívül csak azt kellett rajta megcsinálni, amit minden használt kocsinál meg kell. Vezérműszíj, gyertyák, olaj, légszűrő...
Átiratással mindennel 600-ból megúsztam. Csak azért volt ilyen ''drága'', mert digitális klíma meg gáz van benne. Egyébként hasonló állapotúakat 350-ért meg lehet kapni klíma és gáz nélkül.
A kasztni tökéletes, ugyanis gyárilag galvanizált. A motorja 5 hengeres 2.2-es, elpusztíthatatlan. Bármi kell hozzá van bontóban, több mint egymillió darabot adtak el belőle...
Városban 12-14 litert, országúton 8-9 litert, autópályán 160-as tempónál bekapcsolt klímával 12 liter gázt eszik. (Ezt 0,6-al kell szorozni, hogy megkapd a benzinfogyasztás árát) Kényelmes, biztonságos (ABS), gyors autó, és még olcsó is fenntartani. Előtte egy 1,5-ös ritmóm volt, az többe volt fenntartani, hiába volt kevesebb a biztosítás meg a súlyadó.
Ja, és 160-nál még lehet beszélgetni, rádiót hallgatni. A fiatnál már 80-nál is kiabálni kellett... -
behappy
aktív tag
nem, nem feltétlenül... tudni kell vásárolni mind autot, mind alkatrészt.... csak akkor drága, ha eredeti alkatrészt akarsz. pl volt 22 éves bömösöm, 3-as és ragaszkodtam az eredeti gyári cucchoz...csak 1 db kerékagy-csapágy volt több, mint 20k... de bontobol és utángyártottból (nem feltétlenül rosszabb) lehet olcson szerelni...
-
behappy
aktív tag
szvsz:
500ezerig: Volvo 740 felujitott dizel, 320--324td BMW
500-1misi között: Audi 80-100, 3as BMW kombi....stb
1-1.6-ig : ugyanezekből fiatalabb
mindre igaz, hogy nem a legkisebb és nem is a legnagyobb motorral, hanem a középpel, az még jol is megy, de nem fogyaszt sokat. kismotor nem megy, többet eszik, nagymotor nagyon megy kicsit többet eszik. :)
pl nekem az előző autom Chevy Van 5.7 V8 motorral volt, orsz. ut 12, város 17-25L / 100km evett, most egy 2.0 sor4-es cabrio van, ez meg országuton 8-10L, városban 10-11L. és hatalmas különbség van....ez a másikhoz képest egyhelyben áll..... -
behappy
aktív tag
jol kell tudni vásárolni és nem szivod meg... csak egy-két dolgot kell betartani és nem sajnálni a pénzt pár apro dologra és nem nagyon lehet megszivni.... persze itt nem a 40éves zsigáról beszélek hanem a 3-12 éves körüli járgányokról...
a szerviz sem sok egy usad autonal, ha azt nézed, hogy pl VW lehuz 50-100ezer között egy 15ezer km-es szerviznél... személyes tapasztalat. 15ezernél kb 25-30at hagytam ott, 30nál majdnem 45öt, 45ezernél kicsit több, mint 60at (ekkor már én vittem az olajat + szűrőket, hogy ne ott vegyem meg vagyonokért), 60ezres szerviznél majdnem 100k , a következő szervizt már nem márkaszervizben csináltattam... Ennyit az uj autorol.... ja, akkoriban havi szinten 15-20ezer km-t mentem el, nyilván ez egy vasárnapi autosnál évi max 30ezer Ft.... na mind1, lehetne ragozni még 20 oldalon át.... -
nilrem
aktív tag
Napi 60 km megtetelre ti milyen autot vennetek az alabbi kategoriak kozul:
- 500.000 -ig
500.001 - 1000.000 -ig
1000.001 - 1600.000 -ig
Az alabbi szempontok erdekelnek prioritas szempontjabol az elsovel kezdenem
-fogyasztas orszaguton max 7,2L
-hatul is legyen ajtaja tehat 4 vagy 5 ajtos verzio
-central zar
-130.000 km/h -val tartosan rohogve lehessen menni.
- fentartasi koltseg se legyen egetvero
Varom az epito jellegu otleteket.
[Szerkesztve] -
PaladiN
aktív tag
Az elektronika érzékeli hogy kevés az olaj... letilt... ''elfelejti'' hogy volt ien problem... beindul ''gond'' nélkül. Szvsz valahogy így működhet.
Amúgy légy kedves hozzám és mutass nekem még oan márkákat amelyikre jellemző hogy olajat fogyasztanak. Plz ha kérhetném a keleti régióból kezdjed a sorolást ;]
Amikor megjelensz mondjuk pl egy vidéki tréningen/szeminárium/találkozón, és mondjuk te vagy a felső vezetés egyik képviselője, de akár írhatnám azt is hogy a középvezetés egyik feltörekvő csillaga, avagy csak egyszerűen hatásosan akarsz megjelenni, akkor nem árt ha már az autó amiből kiszállsz már prezentál valamit belőled. Pl a felsorollt márkák alkalmasak ien célokra. Attól függően hogy mien személyiség vagy, ill. hogy mit akarsz mutatni kifelé, lehet válogatni a felhozatalból. Naon nem akarom ragozni, mert szvsz te is tudod, csak nem jutott eszedbe. Kevés volt a 10 perc?
Ja! A Volvo -mint márka- már régóta nem számít a legjobbnak a törésteszteken :( -
ch.peter
aktív tag
nah, csak visszakeveredtem ide is :)
Imho, ha egy autó leáll, mert kevés / nincs benne olaj, akkor az fél óra múlva sem fog továbbmenni. Így látatlanban valószinűbbnek tartok valamilyen elektronikai malőrt, ami egyre gyakoribb, minden márkánál. (hát hiába, a gépek lázadása)
Ha pedig tényleg kevés az olaj egy 5000 km-es autóban, az nem csak az autót minősíti, hanem a márkaszervízt (sokszor rászolgálnak a rossz hírükre) és a tulajdonost is (mert ugye a manualban is benne van az olajfogyasztás, és a bejáratós motorok mindig többet kajolnak mindenből).
Hogyan lehet egy autót státusszimbólumként használni?
Ez most egy teljesen komoly kérdés.
Mert kb 10-15 percet gondolkodtam rajta, de szerintem nem lehet.
A Lexus / Jag párosban asszem egyetértünk, bár én még a Volvot és Saabot is bevenném a felsorolásba (svédacél rlz: ismerős kb 140el megpörgette a Volvot autópályán alig egy órán keresztül állt a forgalom, mire a romokat eltakarították, de öt emberből öt szállt ki karcolás nélkül. A mostani autója is Volvo :) )
Szerk: Senki nem akarja megvenni ezt a szupi kis hardvert?
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=39922&arc=f[/L]
[Szerkesztve] -
sai
aktív tag
ari ''kis'' autó! :) kiváncsi lennék mennyi az igazi ára.. :)
hát ugye van a kötelezö (ezt kitudod számoltatni neten h mennyi lenne az éppen kiszemelt kocsira ha ide [L]http://www.biztositas.hu/index.php?main=aloldal&rovatid=2[/L] jössz.) ezen kivül még van a súlyadó ami minden megkezdett 100kg onként x összeg amit most nem tok h mennyi) + ugye a tankolás.. 1.6 fölötti álom autók.. attól függ h benzines v diseles?! disel ált 2.0 vagy fölött vannak.. vannak 1.7diselek is + van a Daihatsu Charade abból van 1.0 turbo disel.. 1.6 benzinesek vagy fölötte az már ugye eléggé fogyaszt.. + minnél nagyobb motor annál több rá a kötelezö.. szóval ezektől függ. :) -
Antonio
senior tag
köszi a hozzászólásokat
annak is nagyon örülnék ha valaki ... tételessen leírná milyen ''kötelező'' költségekkel jár a kocsitartás ... ok megkérdezhetem fateromtól is haverktól de ez most egyszerűbb és biztosabb meg itt töb szem többet lát ....
szóval: kötelező biztosítás... súlyadó stb mi mennyi mettől meddig ... mennyivel drágább az 1.6 ''álomhatár'' feleti kocsit tartani stb
kösz -
Panther
HÁZIGAZDA
Ezt figyeld [L]http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=613822&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024[/L] Kicsit jó :)
-
Sick Boy
őstag
Csak arra akartam reflektálni, hogy a garancia miatt, meg, csak, hogy új, megéri egy olcsóbb új autót venni. Tény, hogy amiket írtam, nem nagy durranások, de kevés a lóvé és itt szerintem ez számít. Ennyi.
Nekem egy 1979-es 1200-es Ladám van. Hát olyan régit soha. Új autó! Még ha nem nagy szám akkor is! Csak menjen és ne hagyjon ott. Csak induljon és ne kelljen betolni, ha nem indul. Gyújtson elsőre, ez itt a fő dolog ám!!! :D
Mindeni más autóra esküszik, úgyhogy itt is, mint pl. az ATI vs. nVidia, vagy az AMD vs Intel témában, baromi nehéz tanácsot adni. -
Panther
HÁZIGAZDA
Hmm, hát úgy látom ez nem lesz az én topikom :) Túlzottan a milla fölötti kategóriáról van szó, bár eredetileg ezért indult a topik :D
-
sai
aktív tag
nem tom én nem hallotam túl sokat rosszt a peugeotokról (főleg nem többet mint a többi kocsiról) de egyébként igazad van hogy az is lényeg h milyen a kasztni.. + azt is figyelembe kell venni h mire akarjuk használni a kocsit.. ha csak városba mászkálgatni akkor valami kis autót kis motoral.. ha + a fogyasztás is lényeg de nagyobb autó kell akkor + szerintem a disel a megfelelő.. szóval az sok mindentől függ.. na meg ugye ki lehet fogni minden márkából pont 1 agyon strapált kocsit.. szóval tényleg jól átkell nézni azt a használt autót.. + a tulajt is.. én pl 17-25éves fiutól hondát tuti h nem vennék mert annak 90% hogy már kivan taposva a bele..
-
PaladiN
aktív tag
A motor mérete önmagában nem mond semmit! Amit érdemes megnézni hogy mekkora a kasztni (hány kg) és mikori fejlesztésű a motor. Ezek arányából többet lehet leszűrni mint abból hogy az kicsi vagy ez nagy. Pl a Suzuki Swift hetven valahányas fejlesztésű 1.3 l-es motorja városban nagy ruganyosságot biztosít, mivel a kasztni könnyű. További példa hogy pl a 94-es honda civic 1.6 vti enyhén szólva nem utcai gép kategória. De pl a Yaris 1.2 l-ese is iszonyat jól megy alacsony sebességnél.
A Peugeot egy francia autó. A franciák úgy csinálnak autót hogy először megcsinálják az autót, aztán elkészítik hozzá a szerszámokat, és sajnos ez nem túlzás. Hihetelen hogy mien megoldásokat alkalmaznak. Egy 1.6 -os 307-est volt alkalmam tesztelni pár ezer kilóméter erejéig. A legbosszantóbb az hogy hiába volt a talpam alatt a tojás egyszerűen nem tudtam 8,5 lityó alá vinni a fogyasztását, ami azért szvsz nagyon sok. Az hogy a kb 3 hónap alatt elromlott az esőérzékelő, az index, és egy megpördülésnél (kisállat elémugrott a hatoson, de karcolás sem történt) letiltott az elektronika szerintem nem vészes, de elég bosszantó egy új autónál. Igaz hogy ezek egyedi problémák, de az autószerelőmtől is azt hallom hogy bármien autót vihetek csak franciát ne. :(
Szvsz hozzáértő embert kell megkérdezni (nem magamra gondoltam :((( ) aki tényleg ért az autókhoz és szerelni is szokta őket. -
sai
aktív tag
nekünk van egy 91 es peugeot 405grd 2.0 es. eddig motoral semmi baj nem volt.. én nagyon szeretem a peugeotokat mert + bizható autók.. van egy 86 os 309grd énk annak sem volt semmi baja a motoral.. + ahogy itt olvastam hogy 1.3mas motor és 7l fogyasztás.. a mi 2.0 esünk eszik + annyit ha taposom.. szóval annak picit szerintem sok lenne a fentartása.. és főleg hogy az az 1.3mas nagyon nem megy.. benzinesek 1.6 tól kezdenek el mendegélni.. (egyébként én is tervbe vettem 1 használt autó vásárlását és én legszivesebben peugeotot vennék.. azokban + bizok!!)
-
PaladiN
aktív tag
Mint írtam mivel nem az enyém volt az autó, és csak másodkézből származik az információ így felelősséget nem vállalok az infó helyességért, de akkor és ott az autó a túl alacsony olajszint miatt állt le (letiltott az elektronika) Márpedig akárhogyis legyen 5000 km-nél leáll az autó mert nincs,avagy kevés benne az olaj? :F
Én az biztos hogy nem vennék ilyen magas olajfogyasztású autót. :(
A BMV-t én jó autónak tartom, de nem azért mert megbízható! Réges régen is rengeteg probléma volt velük, bár nem zárnám ki hogy azóta javítottak valamicskét.Én pl sokkal inkább használnám státuszszimbólumként, mint autóként.
Ha megbízhatót akarnék olyan árszegmensben akkor inkább egy Lexust néznék ki, de lehet hogy egy Jaguárt sem utasítanék vissza.
[Szerkesztve] -
ch.peter
aktív tag
Szerintem valamit félrehallottatok az olajfogyasztással kapcsolatban:
''Utólag derült ki hogy az autó az első 10000 km alatt rossz esetben 7 l olajat ehet!!!!!!! ''
Ezt még Te sem gondolhatod komolyan :) 7L olaj???? 10000Km alatt?
A szervizkönyvben is benne van,hogy 7 DL olaj mehet le a torkán.
Egyébként meg az überisten ;] bmw-k is megesznek az első 10000 km-en 1-1,5L olajat. -
Club
őstag
Eleve nem értem minek beszéltek új kocsiról..
A címben is használt autó volt a téma.
Egyik ismerősőm szokott behozni kocsikat külföldről.
Most nemrég, egy Vw Passat 1.9 Tdi(még csak a 90 lovas, ez igaz) adott el, 1998-as évjáratút, fullosan(bőr kivételével minden volt benne), 2,3 millió pengőért.
Na most erről én úgy tudtam meg hogy 5 éves, hogy ő megmondta.
Ha nem mondja, simán le 3évesezem.
Nagyon jó állapotban volt.
Ugye ez Diesel, ami keveset fogyaszt.
Szerintem ez jó vétel volt a vásárló részéről.
Persze ha nem gondolkodik ilyen nagy autóban, akkor esetleg Vw Polo,Golf, Mitsubishi Carisma(egyik haverom most akarja eladni 5 éves, most volt műszakin, 1,8 millió pengő),Seat Toledo, Cordoba, Ibiza, és még sorolhatnám mi minden.
A német autók azért jók , mert jók.
Nincs mit hozzátenni.
A japánok azért jók, mert jól mennek, megbízhatóak, és jó formáik vannak.
A francia autók jók, de nem a legjobbak(206-osunk van).
Az amcsik is jók, de az nem magyar pénztárcáknak való.
A keleti gyártmányokat (az újakat) nem ismerem, tehát nem tudok róluk mit mondani, de a régiek azok nagyon megbízhatóak, igaz igénytelenek is, de azok árkon bokron mennek jóól:) -
PaladiN
aktív tag
A Daewo Ticoról már írtam hogyegy igénytelen darab, de felhívnám a figyelmet, hogy kevesebbet fogyaszt ha az ember tud vigyázni a lábára, kb 3,5-4,5 l-el beéri egy vidéki út esetén. Cserébe meg úgy néz ki ahogy, és kicsi.
A Daewo Kalos viszont szvsz egy elhibázott darab. Nekem nem tetszik, de ez az én egyéni szociális véleményem. Amennyit írnak azt meg is eszi, tehát nem épp egy kedvező fogyasztású. Kétségtelen az is hogy nagyobb, meg bírja a gyűrődést akárcsak a többi távolkeleti általában. -
PaladiN
aktív tag
Az egyik haver vállalati autónak kapott egyet. Tény hogy nem ma volt (kb2.5 éve) de Opel Corsa volt! Namost kb 5000 km -t tehetett bele amikor az autó egyszercsak megállt és villogott mint a hülye (pont ott voltam az autóban) de nem mozdult. Szervíznek telefon, mi a baj? Szerelőt küldenek. OK. Kb fél óra space, poénból újra próbáljuk indítani, megy. Khmm. Szervíz hív: nem villog és megy yippí! Szervíz: OK, de majd hozza be átvizsgálásra. Rendben. Utólag derült ki hogy az autó az első 10000 km alatt rossz esetben 7 l olajat ehet!!!!!!! Pedig csak 3 l az olajteknő! Sz'al én amondó vagyok hogy bármit csak Corsát ne. Régebbi Corsám nekem is volt, pontosabban a barátnőmnek, de én vezettem. Azzal nem volt gond, de ezekről az új darabokról mint a Corsa, Astra oanokat hallok az autószerelőmtől hogy már attól felfordul a gyomrom.
-
Sick Boy
őstag
Remélem tudtam valamennyit segíteni. Ennyiért mindenféleképpen új kocsit vegyél, sokkal jobban megéri, az biztos. De Suzukit azt ne.
-
Sick Boy
őstag
Daewoo Kalos
4 vagy 5 ajtós kivitel (limuzin vagy sedan) • 4 hengeres SOHC benzinmotor • 1200 cm3 • kombinált átlagfogyasztás: 6,6 L/100 Km • sötétített szélvédő • hátsó ködlámpa • állítható magasságú fényszórók • fordulatszámmérő • hátsó ablaktörlő • tükörpárátlanító • Rádióelőkészítés (4 hangszóró)
1 890 000 HUF
Nos, ez azért tényleg jó. Most is van valami akció erre a modellre, asszem még olcsóbb most és szerintem szép is, és az árához képest kielégítő a tudása. A Sedan kivitel a jobb megoldás talán, attól függ, mire kell. Nem is tudom, ha egymás mellé teszed a Matizzal, akkor megkérded, hogyha a Daewoo tud jót is csinálni, akkor miért is dob piacra egy ilyen fos Matizt? Egyébként jó mikrosütőket meg tévéket is gyárt :D . -
Sick Boy
őstag
Daewoo Matiz
5 ajtós • 4 hengeres SOHC motor • 800 cm3 • kombinált fogyasztás: 6,1 L/100 Km
1 649 000 HUF
Semmi extrafelszereltség. Csúnya is, lassú is, nem jó semmire. Viszont pofátlanul olcsó. De tényleg nem élvezet vele menni, mert 0,8 L-es. Ahhoz képest sokat is fogyaszt (mondjuk nagy a fordulatszám. Padlógáz kell, hogy tudjuk lakott területen tartani az 50 Km/H-t :D )
Azért tettem be ezt az autót, hogy legyen mihez viszonyítani az árakat a fenti modelleknél. Ha megnézed az ár/teljesítmény mutatót, akkor láthatod, hogy jobban megéri bármelyik másikat megvenni, főleg a Thaliat. -
Sick Boy
őstag
Új Ford Fiesta
5 ajtós • 4 hengeres benzinmotor • 1300 cm3 • Átlagfogyasztás: 5,1 L /100 Km • Immobiliser • vezetőoldali légzsák • hátsó ablaktörlő • hátsó ablakpárátlanító • szervókormány • félautomata ablaktörlő • színezett üvegek
2 245 000 HUF
Nos a Fordot asszem nem kell bemutatni. Bár az amcsi Fordok az igaziak, azért az európai piacra gyártottak sem rosszak. Annyit, hogy az amcsik nagy kényelem-mániások -> nagyon kényelmes és a méreteihez képest tágas a kocsi.
Teljesítménye és a felszereltség indokolja a kicsit magasabb árat (1300 ccm). Nagyon zsír kis kocsi szerintem, dizájn is ott van. -
Sick Boy
őstag
Skoda Fabia
Skoda Fabia ECO 1.2 • 5 ajtós kombi kivitel • 4 hengeres, VW motor ECO • 1200 cm3 • Kombinált átlagfogyasztás: 5,9 L/100 Km • Légzsák • Színezett üvegek
1 999 000 HUF
Nos a Skoda elég jó szerintem. VW-motoros, ECO, teljesen EU-konform. Nem tudok nyilatkozni. Az ára sem vészes. Olcsóbb, ha kevesebb ajtót kérsz, bár most akció van, hogy 3 ajtós áráért kapsz 5 ajtósat. -
Sick Boy
őstag
Opel Agila
5 ajtós • 4 hengeres motor • 1000 cm3 • kombinált fogyasztás: 5,8 L/100 Km • Légzsák a vezetôoldalon • kárpitozott csomagtér • rádióelôkészítés • elektromos fényszórómagasság-állítás • ablakmosó berendezés hátul • színezett üvegek • a karosszéria színére fényezett lökhárítók elöl és hátul
1 999 000 HUF
Hát ez sem nagy puki, de azért a dizájn itt sem rossz. Családi autó. Egy az egyben WagonR nyúlás. Ja elfelejtettem mondani, hogy Suzukiban ne nagyon gondolkozz, ha rám hallgatsz, mert a Suzukira nem vonatkozik a fenti megállapítás a tömegcikkekkel kapcsolatban (és, ugye a szabályt is erősíti). Mesélte az ismerősöm, hogy a spanja ment egy WagonR+szal 130 Km/h-val autópályán és akadt valami gubanc előtte -> satufék. Nos, 130-nál satuféknél az autó szépen megpördült a levegőben és a tetején csúszva ment tovább (no ABS). Ennyire rossz a fék is meg a konstrukció is. A srác túlélte valahogy... A Suzukiban az is extrafelszerelés, ha féket kérsz bele. Meg papírból van, mint a Trabant. A LADA erényére csak annyit, hogy az legalább anyagból van.
De az Agila azért sokkal jobb. Családi kocsi inkább ez is.
[Szerkesztve] -
Sick Boy
őstag
Új Opel Corsa
5 ajtós • 4 hengeres motor • 1000 cm3 • Teljes méretû Opel légzsák a vezetôoldalon • önkioldó pedálrendszer • indításgátló • rádió előkészítés 6 hangszóróval • dohányos csomag (szivargyújtó és hamutartók elöl és hátul) • háromfunkciós kijezô • légszennyezôdés-szûrô • a karosszéria színére fényezett lökhárítók fekete betétekkel elöl és hátul • színezett üvegek • kombinált átlagfogyasztás: 5,3 L/100 km
2 197 000 HUF
Hát. Meg kell mondanom, első látásra nagyon nem tetszett. De egyre többet láttam és végül menthetetlenül beleszerettem. Nagyon egyben van a dizájn. Nem nagy durranás, de megy és annyira nem drága. Nagyon szép. Nem tudok okosat mondani az Opelről, nővérem azon tanul most (Astra Classicon) és azt mondja, jó. Sokan használják. Ugyanaz az eset, mikor nem akarsz tömegtelefont venni. Basszus sokan használják, akkor akkora gáz nem lehet. Persze ugyanúgy mellényúlhatsz ezzel is.
Ugyanúgy, ha elég a 3 ajtó, akkor jobban jössz ki, úgy 2 000 000 HUF körül. -
Sick Boy
őstag
Peugeot 206
5 ajtós • 4 hengeres motor • 1100 cm3 • Energiaelnyelő anyagú biztonsági merevítés az ajtókban • Léptetőkódos indításgátló • Vezetőoldali légzsák • Állítható magasságú kormány és vezetőülés • Belső levegőkeringetés pollenszűrővel • Fordulatszámmérő • Sebességfüggő, félautomata első ablaktörlők
• Színezett üvegek • Rádió előkészítés • Sportülések
2 170 000 HUF
Hát ez is kicsit drágább, de talán megéri. Egyetlen pozitívuma, hogy b.szott jól néz ki, nagyon klassz lett ez a mostani formaterv. Hátránya viszont, hogy iszonyat sokat kell szervizeltetni, mert, ha nincs nagyon rendben tartva, hangsúlyozom, nagyon, akkor már baj van. Egyébként annyira nem lehet rossz, elég sok szaladgál belőlük mostanság, bár céges 206-ost talán még egyet sem láttam. Nálunk a cégnél 1.4-es Renault Clio-k vannak az üzletkötők alatt, szerintem nem gazdaságos egy cégnek egy 206-os. Viszont a szállítóautók mind Peugeot Boxer-ek, 2.8-as turbodízel motorosak, nagyon mennek és strapabíróak. Van most már három flottára való a cégnek belőlük. Van egy Fiat Ducato is, vagy 150 LE, az a legjobb haszongépjármű. De a Peugeot is nagyon megy.
[Szerkesztve] -
Sick Boy
őstag
Renault Clio Comfort
5 ajtós • 4 hengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses motor • 1200 cm3 • kombinált átlagfogyasztás: 6 L/100 Km • Vezetõ- és utasoldali légzsák • Indításgátló • Ködfényszórók elöl • Elektromos szervokormány • Állítható magasságú kormányoszlop • Elektromos ablakemelõk elöl • Központi zár távirányítóval + menet közben záródó ajtók • Színezett üvegek • Fordulatszámmérõ • 2x15 W rádiómagnó kormányoszlopról vezérelhető, (kijelző a rádión) • 50 L-es tank
2 300 000 HUF
Hát ugyan ez egy kicsit drágább, de hát mégis Clio, ugyen, nem kell reklámoznom, mennyire jó. Ha elég egy 3 ajtós, azt 200 000 HUF-tal olcsóbban megúszod.Szép, kecses, áramvonalas, macskafürgeségű, áhhh odavagyok érte... -
Sick Boy
őstag
Ha 1-2 millában gondolkodsz, aszondom vegyél inkább újat. Én is most vadászok egyet anyámnak. Nos. Alapmodellekről beszélek persze.
Renault Thalia Prima - 1 999 000 HUF
4 ajtós • 1400 cm3 • 4 hengeres, közvetlen benzinbefecskendezéses benzinmotor / 75 LE • 1 999 000 HUF • Fogyasztás: 7,1 L/100 Km • Vezetõ- és utasoldali légzsák • Indításgátló • Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtókon • Harmadik féklámpa és ködlámpa hátul • Karosszéria színére fényezett lökhárítók és tükörház • Fûthetõ hátsó ablak • Elektromos fényszórómagasság állítás • Színezett üvegek • Szervókormány
Lenézik a thaliat, pedig jó kocsi. Én azon tanulok vezetni. Fél millával olcsóbb, mint egy Clio, mert a Thaliat a törökök rakják össze, de attól nem rosszabb, mert ugyanúgy Renault felügyelet alatt van a gyártás. Amin tanulok legmodernebb dízeles 1500 cm3, klímás, CD-s rádiós, fullextrás. Nagyon zsír. Jó tágas, 510 L csomagtér (darabolva akár 5 hulla is belefér). Meg a Renault motorok nagyon jók, nehéz elnyűni őket. Nemhiába vannak ott az F1-ben sem... -
ch.peter
aktív tag
Bocs, mire folytattad,addigra már a hsz-t írtam :)
A Fiesta kereskedőnél volt, talán írtam is.
A Hyundaira az a garancia, hogy zsír új ennyiért.
Szerk: Tudom, hogy mi a kereskedők célja :) volt már dolgom
néhány díszpéldánnyal.
A kedvencem az a fajta, amelyik legromosabb autóra is azt mondja, hogy egy nyugdíjas vidéki orvosé volt, aki alig ment vele, meg ha esett az eső akkor a garázsban tartotta :))
[Szerkesztve] -
ch.peter
aktív tag
Akkor az egy Chrysler volt :) már ha jól írtam a nevét :)
Csak ha egyszer alkatrészt kell venni hozzá, na za egy durva dolog :)
Ha épp nincs az országban olyan alkatrész, amit keresel, akkor várhatsz 3-4 hetet, mire meghozzák.
brrr. engem is csak ez tart vissza egy Dodge Vipertől :DD -
ch.peter
aktív tag
Az az igazság, hogy a komplett szerkezetnek volt iszonyatosan sivító-zörgő hangja. Mondjuk a szerkezet 20 ropi munkadíj legyen 8k, és akkor még nem tudjuk, hogy szétszedés után mi fog kiderülni a kocsiról :(
Mert ahol 30e Km alatt kinyírják a kuplungot, ott a többi alkatrész sincs (szerintem) túlságosan kimélve. Gondolok itt elsősorban a váltóra, ami szerintem megsínyli az ilyen bánásmódot. -
klepto
addikt
A teljesség kedvéért leírom milyen kocsiajim voltak: Trabant 601spec., Wartburg 1.3, Fiat Tipo 1,7D digit, Trabant 601 spec., BMW 2,0, Dachia, Lada (összetörve), Oltcit, Lada (felújítva).
Ebből is látszik, hogy én a keletieket preferálom, de eddig a legtöbbet a Ladára költöttem, nem véletlenűl! Lada megvesz 550k, gáz beszerel 100k, összetör, javíttat 200k, + egyébb apróságok, amiket nem számolok. Összesen a Lada eddig kb. 850k-ban van nekem :DDD
A szüleimnek van Opeljük, NO COMMENT, full cenzúra ;]. Volt Szuzuki még a legelső szériából, dettó Opel vélemény. Vezettem már Fordot, az jó volt, bár az Amcsi kivetel volt. Az egyik barátom szerint Amcsi kocsit érdemes venni, vagy olcsóbb mint az Európai, és Jappán, vagy u.a. árért sokkal jobb felszereltségű, és sokkal megbízhatóbbak. Szvsz igaza van! Vezettem még egy amcsi kocsit, az autó kölcsönzős volt, de semmi gáz nem volt vele, és még a klímája is jó volt ;] Sajnos a márkájára nem emlékszem, de a jele hasonló volt mint a Merci jel, csak nem háromszög a körben, hanem 5 szög. Kinézetre pedig Volvós volt. :U -
PaladiN
aktív tag
Mint azt olvashattad folytattam a hozzászólást...
Amire viszont reagálnék:
Mi a garancia hogy a kereskedőnél nem fogod ki a kuplungos darabot?
Elárulom hogy ott is ugyanúgy átvernek, mintahogy téged meg is próbáltak! Csak épp te értettél hozzá annyira hogy felhívd az anyud figyelmét... :)
Sőt! A kereskedőnél épp hogy az az érdek hogy ő eladja a sz..rt is. Ennek ellenére az emberek azért mennek hozzá hogy ne verjék át őket :( -
Panther
HÁZIGAZDA
válasz
Papa-Georgo #15 üzenetére
Robogóót?? Áh, az nagyon nyomorék... meg télen befagy a hátsód. Ráadásul nem is menő, meg másokat sem lehet vele szállítani jófejségből. A robogó, az... szóval ehh :) Meg nem ezért csináltam autójogsit :D
-
ch.peter
aktív tag
Hogy mit éri meg jobban, az nagyban függ az igényektől. Egy példa:
Édesanyám 12éves Marutiját cseréljük le éppen.
Kinéztük:
2000es évjáratú Ford Fiesta, 30.000 Km-el 1.700.000 pénz.
Nosza nézzük meg
Tipp-topp állapot, gyönyörű megkimélt belső, csakhogy a kuplung úgy ahogy volt, sz@r volt :(
Először a kereskedő nem hallotta a hangját, aztán azt mondta, hogy ez a természetes hangja, de a végén már 6 rugóért megjavította volna.
Ehhez képest egy Vadiúj 5 év garis Hyundai Atos 1.890.000-ért nem rossz.
Fapad? Légzsák, központi zár, tárolórekesz az első ülés alatt.Lehet.
De anyámnak pont elég :)
Édasapám Opel Astrája 3 évesen, 18.000 km-el 1. tulajtól, szintén 1.700.000 forintért, de hibamentesen, de ez is fapad. Teljesen alap.
Nagyon nagyon résen kell lenni ha használt autót veszel, megnéztünk kb 10-15 kocsit a mostani vásárlás előtt, abból 10-12 volt olyan, aminek az előélete, hmmm erősen kétes volt (sérülésnyomok, széthajtott/kopott alkatrészek) és ezek mind 2-3 éves 1,2-1,8m Ft-os gépek a kisautó kategóriában.
Ez az Általad említett 10-20 százalék 'felár', egy 2 millás autónál 2-400.000 pénz, amit 2 komolyabb fődarabcserével el lehet érni.
Ha pl a Fiesta eladója veszi a fáradságot, és egy kicsit összegányolja a kocsit, hogy mondjuk 1000km-t még kibírjon a kuplung, akkor lehet, hogy elhozzuk, és szerintem nincs az az autószerelő, aki egy ilyen ''eladásra összerakott'' éppen akkor tökéletesnek tűnő cuccról megbontás nélkül megmondja a frankót.
Ez kb olyan 100.000 Pénz bukta lett volna.
Ja tényleg: Kell valakinek a lecserélendő Maruti?
12 év 2. tulaj. 90.000 km, sérülésmentes (erre a nyakamat teszem), folyamatosan karbantartott. friss vizsgás, friss zöldkártyás téli + nyárigumi garnitúra, 375.000 pénzért.
Meg lehet nézni itt:
[L]http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=614338&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024[/L]
Szerk: A képen a kocsi csak koszos :) nem kétszínű a fényezése :)
[Szerkesztve] -
PaladiN
aktív tag
Nekem is volt használt autóm, és nem midegy hogy mien az a használt autó!
Nagyon meg fogsz haragudni rám Klepto, de én pl. én az Olcitot nem nevezném használt autónak, max négykerekű roncshalmaznak. Nem is csoda hogy gondok vannak vele, és az még egy egész jó konstrukciónak nézett ki annak idején. De! Olcsó húsnak... Sajnálom.:( -
PaladiN
aktív tag
Folytatva és az autók márkájára térve: mien célra lenne használva? Mekkora csomagtér szükséges? Sportos, vagy kényelmes inkább? Mennyire legyen takarékos a fogyasztása?
Szvsz a honda és a toyota vezetnek az árszegmens képviselői között ár/teljesítmény/megbízhatóság szempontjából. Utánuk kicsit lemaradva a nissan. Utána (jóval lemaradva) a daewo, a suzuki és a kia, de ezek ''csak'' megbízhatóak, de kevésbé jók. Pl a tico olcsóbb, nagyon keveset fogyaszt :) de az első kettőhöz képest csiga, a swift megbízható, de csiga és a fogyasztása sem túl jó. A subaruról azért nem beszéltem mert árban egy kicsit feljebb van, és mondjuk szvsz jobb is. A többiekről meg mostmár nem is beszélek. -
PaladiN
aktív tag
Nos szvsz (bocs Klepto) nem érdemes újat venni, csak ha sok pénzed van. A baj szerintem az hogy 2m-ért fapad darabokat lehet venni. A kasztnihoz képest kicsi motor, valamint nagyon alacsony felszereltség a jellemző.
A használt daranoknál viszont ki lehet fogni egész jól felszerelt darabokat ugyanannyiért mintha fapadost vennél.
Ha rám hallgatsz akkor nem szalonból veszed, mert ott legalább 10-20%-al drágábban jössz ki, cserébe annyit kapsz hogy ''biztosabb'' hogy az autó nem valami kétes darab. Viszont ha belegondolsz erre találták ki az eredetiség vizsgát, márpedig ha azon átmegy az autó (eredetvizsga nélkül nem adható el a törvény szerint) akkor nagyon minimális az esély hogy simlis a kicsike. Azaz kevés a félnivalód.
Inkább azt javasolnám a kereskedő helyett hogy keress egy megbízható és hozzáértő autószerelőt, és vele átnézeted a megvásárolni kívánt darabot. -
Zsu_
senior tag
www.totalcar.hu
Próbáld meg itt megnézni, elég sok használtautó tesztet találhatsz. -
Panther
HÁZIGAZDA
Nekem is kéne venni használt autót, de 150e-ig :) Mit ajánlotok? :DDD Van vkinek eladóba? :))
-
Antonio
senior tag
-
klepto
addikt
Pontosan én sem tudom, de ha x jakab külföldről hozta be a kocsiját, és február 1 előtt nem volt magyaro.-ban forgalomba hejezve, akkor van reg díj. Ha magyar kocsi, és magyar tulajtól veszed, akkor azt hiszem nincs reg díj. Valami hasonló a törvény, de pontosan nem tudom. Én is csak a híreket nézem, ahol a kereskedők sírnak, mert nem tudnak kocsit eladni emiatt...
Viszont 2M-ből nem kockáztatnék, inkább újat vennék. Mi van akkor, ha 2m-ből megveszel egy 5 éves, újonnan 5m-be kerülő autót, és kiderűl, hogy valami baja va, vagy lopott.... Ismét rákölthetsz pár 100k-t, vagy bukod 2m-ot? :F Inkább egy kisebb, de új autóra voksolok. Bár a Renault Thalia nem kicsi, csak alap kocsi :U
[Szerkesztve] -
Antonio
senior tag
micsoda ??? ne idegesíts :O :O
ugy tudom e a regisztrációs dij amit most akarnak bevezetni csak az eddig behozott használt autókra vonatkozik vagy hogy is van ez? ha én elmegyek Gipsz Jakabhoz aki eladja nekem pl 1. 500 e Ft-ért x éves y kocsiját akkor ot is van ilyen díj teljessen tájékozatlan vagyok e téren remélem valamit ''rosszul'' tudsz mert ez tényleg nagy gáz ... -
Antonio
senior tag
... bazze a totalcar oldala nekem nonstop lefagy ... pedig ott van hsználtautó rovat ... de egyszerűen lefagy lefagy még nem jutottam el odáig hogy ráklikkeljek ...
-
klepto
addikt
Nem akarlak elkeseríteni, de 1-2M környékén a reg. díj miatt csak olyan autót vehetsz, ami 1 hónappal ezelőtt még csak 650k-t ért :(((
Ha van 2Millád, vegyél inkább újat! Pl. Lada110, Renault Thalia, Daewoo Tico, Daewoo Lanos, Ford KA, Peogeot 206, Fiat Punto, stb. Ezek jobban megérik. Nézz utána picit, van még 1-2 márka amit kihagytam, és 2M-tól indúlnak. -
Antonio
senior tag
üdv...
lassan eljutok odáig hogy valamilyen használtkocsit kellene vennem ... mégcsak körvonalazódk a kép kb 1-2 milló között gondolkodom de ez most másodlagos... azaz még nem tudom milyen típust részesítek előnyben
elkeztem nézni autós oldalakat -van egy pár- egyelőre nem találtam olyat ami kimondottan hasznátautókra specializálódott volna igaz a http://www.tesztelo.hu/Auto/auto.html oldalon elméletileg az összes magyar teszt megtalálható de talán tudtok segíteni
olyan oldal kéne ahol le van írva a különböző márkák/típusok jellemző hibái, mire figyeljünk oda fenntartrási kültségek alkatrész megbízhatósaág stb. amire egy leendő tuljadonos kíváncsi pl.: táblázatos formába ...
és tényleg hol érdemesebb vásárolni használtautó kereskedőnél, vagy szmélyessen, újsághirdetés alapján?
köszi
Aktív témák
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506H / 11400H / RTX 3050 / 16GB DDR4 / 512 SSD
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Új Gigabyte 16 Aero 4K+ OLED i7-13700H 14mag 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4070 8GB Studio Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest