-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi77
tag
válasz Lacielvtárs #146222 üzenetére
Ha LFE 120hz nálad. Kíváncsiságból a Center és a front sugárzók hány hz vágod?
-
python1
veterán
Most,hogy újra építem a mozit kedvet kaptam ere a Baffle fal megoldásra,hangszórók már adottak a dizájn is tetszik mivel mindent elrejtek.
-
BBéci
titán
válasz VoidXs #146251 üzenetére
Többször kértelek, ne fárassz a mozis dolgokkal! Itt házimoziról folyik az eszmecsere, a DTS-HD Master Audióhoz és hasonlókhoz baromi kevés a szóban forgó frekvencia-átvitel.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz BBéci #146256 üzenetére
Fogd már fel, hogy nincs különbség a kettő közt. Semmiben nem más az a hang, amit moziban, a szóban forgó hangszórókon játszanak le.
(#146257) rappit4: Hát amiket itt olvasni, ez egyáltalán nem meglepő.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
-KP-
addikt
válasz BBéci #146256 üzenetére
Én rengeteget olvastam ebben a témában külföldi fórumokon, és sokan drága high end-nek mondott rendszereket cseréltek le mozis JBL és QSC hangfalakra. JBL-ből pl. a 3677-nek és a 4722-nek elég nagy kultusza van, ill QSC-ből meg pl. az SC 1120/1150 amit sokan ajánlanak. Persze ezeket nagyrészt nagy méretű szobákba használták előtétfallal és hangáteresztő vászonnal. De nem mindenki.
Ettől független a JBL 8320/30 azért itt is a kínálat alján van. De vannak azért itt is finomságok.
Vagy akár a JBL C211, ami az utód modelle ezeknek.
Egyszer hallottam egy rövid demó erejéig őket, de nekem sok hiányérzetet nem adott. Vagy inkább semmit.
Itt olvashatsz véleményeket is:
[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
Ja és még annyit tennék hozzá az egészhez, hogy a legnagyobb legrangosabb külföldi mozis/hifis kiállításokon rendszeresen a koaxiális SCS8 surround hangfalat állítják ki a zászlóshajó JBL M2 master mellé ill. a zászlóshajó JBL Synthesis hangfalak mellé.
Ha a JBL-nél úgy gondolják, hogy nem rontja le az összhatást, lehet mégse olyan rosszak ezek a mozis cuccok..
[ Szerkesztve ]
-
BBéci
titán
Nem rosszak, de sztereó zenéhez nem ideálisak, azt pedig minden házimozis szokott hallgatni.
Amikor kezdtek elterjedni a HD formátumok, 40000 hertzes felső határfrekvenciájú hangdobozokat dobtak piacra, azokat ajánlotta és ajánlja ma is mindegyik gyártó.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
python1
veterán
-
alphamooncam
őstag
válasz rappit4 #146247 üzenetére
Oké ! Ha jól értelmezem, le kellene rontani a műszaki paramétereit a rendszeremnek, hogy megfeleljen a mozis szabványoknak, hangzásnak.
Elacinak adott válaszodban, meg némi ellentmondást érzek.
1-es sorozatú Genelecet hallgattam, nem emlékszem pontosan, melyiket/keket, de nekem nem tűnt kevésbé részletezőnek, mint a JBL-jeim.
Akkor most mi van??
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-KP-
addikt
válasz BBéci #146263 üzenetére
Honnan tudod hogy zenére nem ideálisak? Tán meghallgattál néhányat? Itt is van gagyi, meg itt is van jó.
A számháborúzást meg nem kellene erőltetni. Csak egy szám. Ennyi erőből a Dynaudio Confidence egy szar, mert csak 22khz-ig megy? A piac nagy része még ma is dómsugárzókat használ, huszonpár khz-es felső határfrekvenciával. Bocs de ezt azt állításod nem tudom komolyan venni.
[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
nagyúr
A felsoroltakból mindet hallottam, a JBL-ek jók, bár a C211 nagyon fura (főleg ha a bütyök miatt fejjel lefelé kerül a helyére), viszont a QSC nem jött be. Azon kívül, hogy a hangminőségük gyatra (Magyarországon a Cinema City használ csak ilyeneket, ez sokat elárul), nem is tartósak, az ilyen termek tulajdonosai rendszeresen panaszkodnak arra, hogy teljes falakat kell cserélni, mert nem viselik el a papírforma szerinti teljesítményt. Beszállítói panasz is van bőven, rendszeresen fele teljesítményen kalibrálják őket, mert ha a specifikációk alapján kicentizik, 3-ból 2 tölcsért kinyír a mérőjel.
(#146265) alphamooncam: Nem rontani kell az értékeken. Az a probléma, hogy az a paraméter nem kezeli a hangmagassággal lineárisan eső hangnyomást, márpedig filmre 2 kHz-től oktávonként 3 dB esés kell. A Klipsch Pro spec sheet-jeiben például le van írva, hogy X-görbére illeszkedve, a mellékelt EQ-val mekkora tartományt fednek le, ott már rendszeres a 20-20000 Hz.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
rappit4
őstag
válasz alphamooncam #146265 üzenetére
Dehogy, a túlrészletező és a rossz nem ugyan az. Olvasd el az X görbés cikket amit linkeltem, illetve VoidXs is jól leírta.
Az 1es széria alatt melyikre gondolsz? A 2 és 3 utasok közt óriási ugrások vannak. Filmre pedig csak X görbével használtam. Zenére tökéletes volt a hangzása natúrban. A 1038 biztos, hogy naturálisabban szól egyébként, mint az LSR széria.(#146263) BBéci
Én is szoktam zenét hallgatni a hangszoróimon és meglepően szépen szólnak még a 8330ak is. De ha tényleg zenélni akarok arra ott a sztereo pár ami zenére van.
Ami a 40ezer Hzet illeti, hagyjuk már, mióta számítanak barmit is a gyártó által megadott értékek a tájékozódáson kívül? A túlmintavételezésnek tudom és értem a hasznát, nade egy hangszórónal 40k hz ugyan már, tipikus parasztvakítás amire az egész házimozi industry épít.
Itt a fórumon is mindenki ezt mondja, MEG KELL HALLGATNI erre te lefitymálsz egy hangszórót úgy, hogy életedben nem hallottad, pusztán egy pdfre alapozva, aztán még hülyeségeket is beszélsz, hogy a DTS-HD-nak meg a HD korszaknak bármi köze is lenne a filmek hangzáshoz (megsúgom, nincsen). -
BBéci
titán
Nem tettem hozzá, most pótolom: JBL Synthesis One Array rendszerre gondoltam, ami szerintem és töb ismerősöm szerint sztereó zenéhez nem ideális. Sőt, az 1400 Array sem.
A Confidence nem szar, de nem is ajánlják házimozi frontsugárzónak.
Az pedig a magánügyed, hogy mit veszel komolyan és mit nem, tehát engem cseppet sem érdekel.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
alphamooncam
őstag
válasz rappit4 #146269 üzenetére
Mi az hogy túlrészletező? Definálnád, hogy mit értesz alatta?
Bocsi, de nekem jobban bejön a holland kakaó, mint a magyar, már ha érted mire célzok!
Hangzásilag az egyik legnívósabbnak tartott mozi (Spielberg terem) hangminősége- ha durvánakarnék fogalmazni egy massza volt- meg sem közelítette az otthonimat, de biztos azért, mert a 3. sorban ültem...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
-KP-
addikt
válasz BBéci #146274 üzenetére
https://www.av-online.hu/hangfal/jbl-synthesis-one-array-high-end-hazimozi-rendszer-teszt_334
"
A tesztelés (nevezzük inkább elmerülésnek az élvezetekben) során előkerültek bőséggel koncertek, akciófilmek és sztereó zenék is. Minden lehetséges és létező oldaláról megvizsgáltuk a rendszert. SEAL Soundstage albuma, olyan élményt adott, mintha a színpad előtt ültünk volna, nagyjából a hetedik-nyolcadik sorban. A meglepetések sora folytatódott Bocelli toszkán Vivere felvételével. Az első egy percben a kamera elhalad egy kis templom bejárata mellett és a harangszó nem csak úgy lebeg a térben, hanem pontosan a fejünk felett szól, ráadásul nem 1-2 méterrel, hanem tizenöttel (a háromméteres belmagasságú szobában)! Minden hangot oda helyeznek a JBL processzorok ahova a rendező és a hangmérnök képzeltek, legyen ez akár srévizavé 5 méterre mögöttünk, 4 méteres magasságban. Ilyen 3D-s hangélményt még soha nem hallottunk, erről jelentős mértékben ?tehetnek? az S4Ai hangdobozok is. Más házimozi rendszerekben a szélrózsa minden irányából érkeznek hangok, nem alkotnak ennyire homogén teret."
Nem tudom mi a sértő. De ha én értek félre valamit, akkor megkövetlek.
Nézd, igazából nekem se tetszik ez az oda vissza mondogatás egymásnak. Nem is ez a célom. De olyan nagy szakértőnek állítod be magad sokszor. Ehhez képest van nem 1, nem 2 mondatod, ami minimum megmosolyogtató.
-
rappit4
őstag
válasz alphamooncam #146277 üzenetére
Oké lehet nem a legjobb megnevezéshez ragaszkodom, de ez a rész elég szubjektív. Azt értem az alatt, hogy van egy tompa dialóg, amit megfényésítek és moziban tök szép majd ráhallgatok az adott hangszórón és sértően élesek lesznek a zöngétlenek. Ellenkező esetben van egy zajos dialóg, megszűröm az LSR-en majd moziban iszonyú döglött lesz a dialóg.
A spielberg termet nem ismerem de egy jól beállított moziban minden részlet ott van és meg van benne a dinamika. Hidd el, ha hallassz egy Dolby certificate termet, ami karban van tartva, az áll-otthagyósan szól!(#146278) -KP-:
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz rappit4 #146279 üzenetére
Ellenkező esetben van egy zajos dialóg, megszűröm az LSR-en majd moziban iszonyú döglött lesz a dialóg.
Nem bántani akarlak, de akkor ott nem a hangmérnöki munkánál lesz a hiba?
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
rappit4
őstag
válasz alphamooncam #146280 üzenetére
Most még leírhatok 350 lebutított példát de a lenyeg azt hiszem érthető abból amit írtam, nem összeegyeztethető a mozis hangzással X görbével sem, attól még természetesen neked bejöhet a hangzás, én ezt nem akarom elvenni előled.
[ Szerkesztve ]
-
BBéci
titán
Amit idéztél, az nem sztereó zenéről szól, hanem koncertfilmekről. Ráadásul csak a surround hatásról, nem a természetességről, transzparenciáról és egyebekről, amik a sztereó zenehallgatás során értékelendő tulajdonságok.
Tévedés, soha nem sugalltam azt, hogy szakértő vagyok.Sőt, mindig visszautasítottam ezt a titulust. Csupán rengeteg tapasztalatot szereztem.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
alphamooncam
őstag
válasz rappit4 #146281 üzenetére
N ekem elég lenne egy is, ha az magyarul van, mert a linkelt cikket a fordítás miatt nem biztos helyesen értelmezem, és így nem tudom, akarom bevállalni a válaszadást. Amint megértem mi is a hivatkozott x görbe, lehet.alapja a további eszmecserének.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
rootmin
tag
Az számomra sem világos, hogy attól, hogy a mozikban pár évtizeddel ezelőtt így próbálták meg a nagy termek akusztikai hiányosságait kezelni, attól miért kéne a mai modern hangsugárzók, fejlett (konvolúciós) DSP-k korában lebutítani az otthoni hangzást egy olyan legacy szabvány miatt, kifejezetten amit nagy (tehát nem házi-)mozi méretű helyiségekre optimalizáltak. (és a méretbeli különbség jelen esetben fontos, mert ez az egész cucc alapja...)
Egyáltalán, alkalmazzák még valahol, mozikban? Ha igen, miért? Void?
-
VoidXs
nagyúr
A CinemaNext árul mindenhol. Róluk azt kell tudni, hogy az összes jó mozit ők építették Európában, 4 magyar srác fejenként az elmúlt 20 év összes Dolby, Barco, és Christie vizsgájával, sokat tanultam tőlük. Szóval ha össze is rakatod velük, garantáltan hibátlanul be lesz állítva.
rootmin: Minden mozis eszköz ezt jelöli be célnak, arra is állítják őket, még sweeppel is, ami a rózsazaj minden hibájától mentes. A különbség Atmos óta annyi, hogy csak a magasakat állítják X-re. Egyszerűen megmaradt, nagyon nehéz lenne kivezetni. Moziban nincs komoly DSP, egyszerűen 31 sávos EQ-t kapnak a teljes csatornák, és egyetlen PF-et az LFE. A CP850 az első, ami tud REW-félre kalibrálást.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
-
alphamooncam
őstag
válasz VoidXs #146267 üzenetére
Felső hangnyomás esést, ahogy javasoltad 1.8dB-es esésre állítottam 2K Hz-től oktávonként.
Oka, hogy egyrészt nem karcos titán, hanem selyemdómok dolgoznak a JBL-ben, másrészt koromnál fogva jó ha 14K-ig hallok.
Egyébként, meg köszönöm a segítségedet !
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
VoidXs
nagyúr
válasz alphamooncam #146288 üzenetére
Sokan szeretik az 1.8-at, ezért is a REW alapbeállítása, viszont ott egy oktávval előbb.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
Felsőkategóriában (3/4 utas két méteres állatok) már minden remekül szól. Ott a QSC-ről is hallottam olyat, hogy hibátlan, bár hozzá kell tennem, hogy nem volt szerencsém ilyen QSC-khez, csak JBL-ekhez, de olyan ember mondta, akinek a szakvéleményét nagyon sokra tartom. Itt viszont a legolcsóbb darabokról beszélünk, amikre értelmes tölcsér sem került. Magyarországon én csak ilyenekről tudok, és egytől egyig vállalhatatlanul szólnak (Allee).
A piacvezetőt nehéz meghatározni. Az európai helyzettel elég jól tisztában vagyok, egyértelmű a JBL vezetése, Kelet-EU-ban simán 80%-ra is tehető. A "premium large format" (pl. IMAX, Dolby Cinema, Cinemark XD) más tészta. Itt minden van, aki épp támogatja az ötletet. Az IMAX partnere a JBL, ott van egy pontjuk, de a versenytársaknál olyan márkák kerülnek elő, mint Christie, Stage Accompany, RCF, vagy akár a Klipsch. Nálunk az a piacvezető, aki mellett a CC leteszi a voksát, mert övék a termek 2/3-a. Így projektorban a Barco, holott szánalmas projektorokat gyártanak rosszabbnál rosszabb technológiákkal, de legalább olcsók. Szerencsére az átvett termeik (tehát szinte mind) akár középkategóriás JBL-ekkel szereltek, és az újabb beruházásaik (pl. Aréna) arra engednek következtetni, hogy szakítottak a QSC-vel.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
BBéci
titán
Kiegészítem az One Array rendszerrel kapcsolatban leírtakat.
A SAM1HF/SAM2LF egység frekvencia-átvitele 60-40000 Hz! Azért ennyire magas, mert tartalmaz egy "Ultrahigh-Frequency Driver " magassugárzót. [link]
Úgy tűnik, ez engem igazol, igenis kell a 20000 Hz feletti tartomány!Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
öhhöm
kezdő
Sziasztok!
Elsősorban azokhoz szólnék, akiknek Dynavoice Thunder T12-jük van, vagy már volt szerencséjük ezt a subwoofer típust tesztelni. De egyébként minden témában jártas ember véleményére kíváncsi vagyok! Én nemrégiben vásároltam egyet, igazából még a bejáratás fázisában van, de már most maximálisan elégedett vagyok vele. Viszont tapasztaltam egy furcsaságot, amit nem értek. Van ugyebár a hátlapon a "Crossover" potméter, amit én elég érzéketlennek hallok. Még a két szélső értéknél is alig hallható különbség a frekvenciaátvitelben, nemhogy ha kb. pontosan szeretném a keresztváltási frekvenciát beállítani. Hangsúlyozom, én csak a fülemre hagyatkoztam a tesztnél, de ez már a hatodik aktív mélyládám, és (egyet leszámítva) az összes eddiginél jól hallhatóan változott a mélyláda freki átvitele, ha a filter potit forgattam mondjuk zenelejátszás közben. Itt meg a 35 Hz-es és a 150 Hz-es két szélső érték között is alig lehet észrevenni különbséget. Olyan, mintha a 35 Hz-es vágási értéknél alig lehetne valamivel nagyobbat beállítani, mondjuk legfeljebb csak 55-60 Hz-et.
A leírt jelenség szerintetek normális, vagy a mélyláda szűrője hibás lenne?
Esetleg ez ennek a subwoofer-nek egy sajátossága, ami a szűrő vágási meredekségéből adódik?
Más tapasztalt már ilyet a T12-vel?A válaszokat előre is köszönöm!
öhhöm
-
Tonyka 2
tag
válasz öhhöm #146293 üzenetére
Azt érdemes tudnod, h a T12 egy viszonylag szűk sáv megmutatására képes. Mondjuk 25-75Hz-ig, de jó indulattal legyen 80-an. Ennyit tud, a többi freki akkora eséssel van, h azt már nem hallod. Szóval a füled jó, a T12 ludas, csak nem úgy ahogy gondolod. Ha valaki ki szeretné az LFE 120Hz felső határát használni, akkor a T12 nem az ő ládája lesz.
https://www.av-online.hu/hangfal/dynavoice-thunder-t-12-aktiv-melylada-teszt_922/2
[ Szerkesztve ]
-
Tonyka 2
tag
-
tomyka74
senior tag
válasz öhhöm #146295 üzenetére
igen ahogy Tonyka2 írta ez a sub így működik nem a hallásoddal van gond!
nekem is ilyen subom van és ettől függetlenül én is 150-re állítottam a crossovert a hátulján.
egyébként én imádom a hangját, kurvára feszes pontos kemény mélyet ad, alacsony hangerőn is érzem a kanapén,hogy ő "dolgozik", nem dübörög "egyfolytában" mint egy nyitott reflexes hanem pont akkor és annyit basz oda amennyit kell de akkor hihetetlen pontosan,feszesen teszi. (nyilván a reflexes tulajok táborában ez a vélemény megosztó lesz )
mondom én imádom a hangját!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- RAM topik
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- OLED TV topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Digitális detox a Nokiától
- Gaming notebook topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...