Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BBéci

    titán

    válasz bajnokpityu #61034 üzenetére

    Anthem erősítő bemérés előtt ellenőrzi a mikrofon és a kábele sorozatszámát, ha valamelyik nem stimmel, errort jelez és nem megy tovább. Valamint legkevesebb 5 pontban kell mérni. Nem véletlenül a legjobb bemérő rendszer, amivel eddig házimozi erősítőben találkoztam. Synthesis azért komolyabb a maga 7 db mikrofonjával és egyebeivel.

    [ Szerkesztve ]

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • nobeige

    tag

    válasz bajnokpityu #61034 üzenetére

    Azért akármilyen mikrofon nem jó. Ismert átviteli görbéjű mikrofon kell.

    Mivel az adott AVR-ekbe fixen van bedrótozva az Audyssey mikrofon átviteli görbéjének a korrekciója, ezért csak annyi a dolga a mikrofont előállító cégnek (ha jól tudom, akkor az Audio Technica), hogy képes legyen igény szerint több tízezer hasonló mikrofont előállítani - egy adott tűréssel a specifikációhoz képest.

    Az mikrofon átvitelének elvileg nem kell lineárisnak lennie, annyi a feladat, hogy ismert legyen a karakterisztika és az egyes példányok átvitele bizonyos tűréssel egyforma legyen. Ez fontos az átvitel korrekció kialakítása miatt, amit minden audyssey mikrofont használó egységbe bele kell építeni. Ez a megközelítés lehetővé teszi azt, hogy a sorozatgyártás során annyit kell "csak" csinálni, hogy sok-sok, nagyjából egyforma, de nem feltétlenül egyenes átvitelű mikrofont kelljen gyártani. Vagyis lehet az az átvitel mélybe vagy magasba húzó, vagy olyan mint a hullámvasút, a lényeg, hogy tűrésen belül legyenek.

    Vannak olyan Audyssey mikrofonok, amelyek nem felcserélhetők, ez is azt jelzi, hogy a típusok átvitele között eltérés van, és az adott mikrofon típusra vonatkozó korrekció be van építve azokba az erősítőkbe, amikhez ezeket a mikrofonokat szánták.
    Azt kell észrevenni, hogy mostanra elérték azt, hogy az Onkyo, Denon, Marantz és egyéb olyan gyártók, akik Audysseyt használnak, gyakorlatilag mind ugyanazt a mikrofont használják, emiatt az valószínűleg olyan nagy számban készül, hogy egészen olcsón lehet mellékelni a készülékhez, ez meg előnyös az AVR gyártóknak.

    Szerintem elég valószínű, hogy hasonló beépített korrekció van a Pio meg Yamaha meg H/K készülékekben is az általuk használt mikrofonok miatt.

    Egyedileg is lehetne kalibrálni a mikrofonokat, de ez időigényes, emiatt nyilván drágább lenne, valamint meg kellene teremteni annak a lehetőségét, hogy a korrekciós adatokat valamiképpen meg lehessen etetni az AVR-rel. Ez sem lehetetlen, de mindenképpen drágítaná és bonyolultabbá tenné a készülék előállítását, kezelését, valamint a sérült vagy elveszett mikrofonok pótlását. Nem szabad lebecsülni a support problémákat sem ilyen esetben.
    A dolog lényege, hogy a vásárló a lehető legegyszerűbben tudja használni a készüléket.
    Sokan még így sem veszik a fáradságot, hogy az automata bemérést egyáltalán elindítsák, ha mégis, akkor meg gyakran elképesztően rosszul fognak neki a dolognak. Az AVR gyártók meg nem törik magukat részletesen elmagyarázni a mit-hogyant, mert talán attól tartanak, hogy ha túl hosszú, akkor el se olvassák a leírást. Szrencsére azért ha valaki keres, akkor talál jó leírásokat.

    Az egyedileg kalibrált mikrofon eléggé megdobná az olcsóbb készülékek árát, de a csúcskategóriánál akár bele is férhetne a vételárba. Valamiért az Audysseyt licenszelő cégek ezt nem tartják fontosnak.

    Amennyiben a mérést és a kalkulációt számítógépes alapra helyezik - mint az Anthem ARC-je, vagy az Audyssey Pro, vagy akár a REW, vagy bármilyen egyéb mérő program - akkor már jóval egyszerűbben megoldható az egyedi mikrofon kalibráció használata, hiszen a mikrofonhoz mellékelt vagy megfelelő helyen előállított kalibrációs file-t kell csak betölteni a szoftverbe mérés előtt, és minden a lehető legpontosabb lesz a mikrofon átvitele szempontjából.

    Úgy látszik, hogy az Audyssey a mikrofon gyártási pontosságára számít, és inkább olcsóságra és a mérés terén szerintük vállalható kompromisszumra törekszik, míg azok, akik egyedileg kalibrált mikrofont adnak, a nagyobb pontosságot és az ezzel sajnos együtt járó nagyobb költségeket részesítik előnyben.

    A műanyag-, fémházas logikát nem értem. Le van írva, hogy mi mivel helyettesíthető a gyártó szerint. Ha történetesen az egyik fémházas, a másik meg nem, de a gyártó szerint ekvivalensek, akkor miért ne? Fogalmam sincs, hogy a felsorolt Audyssey mikrofonok közül melyik fémházas, az enyém (DM-A409) fekete műanyag, ha ez számít valamit is.

Új hozzászólás Aktív témák