-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BBéci
titán
válasz bajnokpityu #61034 üzenetére
Anthem erősítő bemérés előtt ellenőrzi a mikrofon és a kábele sorozatszámát, ha valamelyik nem stimmel, errort jelez és nem megy tovább. Valamint legkevesebb 5 pontban kell mérni. Nem véletlenül a legjobb bemérő rendszer, amivel eddig házimozi erősítőben találkoztam. Synthesis azért komolyabb a maga 7 db mikrofonjával és egyebeivel.
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #61034 üzenetére
Azért akármilyen mikrofon nem jó. Ismert átviteli görbéjű mikrofon kell.
Mivel az adott AVR-ekbe fixen van bedrótozva az Audyssey mikrofon átviteli görbéjének a korrekciója, ezért csak annyi a dolga a mikrofont előállító cégnek (ha jól tudom, akkor az Audio Technica), hogy képes legyen igény szerint több tízezer hasonló mikrofont előállítani - egy adott tűréssel a specifikációhoz képest.
Az mikrofon átvitelének elvileg nem kell lineárisnak lennie, annyi a feladat, hogy ismert legyen a karakterisztika és az egyes példányok átvitele bizonyos tűréssel egyforma legyen. Ez fontos az átvitel korrekció kialakítása miatt, amit minden audyssey mikrofont használó egységbe bele kell építeni. Ez a megközelítés lehetővé teszi azt, hogy a sorozatgyártás során annyit kell "csak" csinálni, hogy sok-sok, nagyjából egyforma, de nem feltétlenül egyenes átvitelű mikrofont kelljen gyártani. Vagyis lehet az az átvitel mélybe vagy magasba húzó, vagy olyan mint a hullámvasút, a lényeg, hogy tűrésen belül legyenek.
Vannak olyan Audyssey mikrofonok, amelyek nem felcserélhetők, ez is azt jelzi, hogy a típusok átvitele között eltérés van, és az adott mikrofon típusra vonatkozó korrekció be van építve azokba az erősítőkbe, amikhez ezeket a mikrofonokat szánták.
Azt kell észrevenni, hogy mostanra elérték azt, hogy az Onkyo, Denon, Marantz és egyéb olyan gyártók, akik Audysseyt használnak, gyakorlatilag mind ugyanazt a mikrofont használják, emiatt az valószínűleg olyan nagy számban készül, hogy egészen olcsón lehet mellékelni a készülékhez, ez meg előnyös az AVR gyártóknak.Szerintem elég valószínű, hogy hasonló beépített korrekció van a Pio meg Yamaha meg H/K készülékekben is az általuk használt mikrofonok miatt.
Egyedileg is lehetne kalibrálni a mikrofonokat, de ez időigényes, emiatt nyilván drágább lenne, valamint meg kellene teremteni annak a lehetőségét, hogy a korrekciós adatokat valamiképpen meg lehessen etetni az AVR-rel. Ez sem lehetetlen, de mindenképpen drágítaná és bonyolultabbá tenné a készülék előállítását, kezelését, valamint a sérült vagy elveszett mikrofonok pótlását. Nem szabad lebecsülni a support problémákat sem ilyen esetben.
A dolog lényege, hogy a vásárló a lehető legegyszerűbben tudja használni a készüléket.
Sokan még így sem veszik a fáradságot, hogy az automata bemérést egyáltalán elindítsák, ha mégis, akkor meg gyakran elképesztően rosszul fognak neki a dolognak. Az AVR gyártók meg nem törik magukat részletesen elmagyarázni a mit-hogyant, mert talán attól tartanak, hogy ha túl hosszú, akkor el se olvassák a leírást. Szrencsére azért ha valaki keres, akkor talál jó leírásokat.Az egyedileg kalibrált mikrofon eléggé megdobná az olcsóbb készülékek árát, de a csúcskategóriánál akár bele is férhetne a vételárba. Valamiért az Audysseyt licenszelő cégek ezt nem tartják fontosnak.
Amennyiben a mérést és a kalkulációt számítógépes alapra helyezik - mint az Anthem ARC-je, vagy az Audyssey Pro, vagy akár a REW, vagy bármilyen egyéb mérő program - akkor már jóval egyszerűbben megoldható az egyedi mikrofon kalibráció használata, hiszen a mikrofonhoz mellékelt vagy megfelelő helyen előállított kalibrációs file-t kell csak betölteni a szoftverbe mérés előtt, és minden a lehető legpontosabb lesz a mikrofon átvitele szempontjából.
Úgy látszik, hogy az Audyssey a mikrofon gyártási pontosságára számít, és inkább olcsóságra és a mérés terén szerintük vállalható kompromisszumra törekszik, míg azok, akik egyedileg kalibrált mikrofont adnak, a nagyobb pontosságot és az ezzel sajnos együtt járó nagyobb költségeket részesítik előnyben.
A műanyag-, fémházas logikát nem értem. Le van írva, hogy mi mivel helyettesíthető a gyártó szerint. Ha történetesen az egyik fémházas, a másik meg nem, de a gyártó szerint ekvivalensek, akkor miért ne? Fogalmam sincs, hogy a felsorolt Audyssey mikrofonok közül melyik fémházas, az enyém (DM-A409) fekete műanyag, ha ez számít valamit is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic