-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nobeige
tag
válasz drkotász #3064 üzenetére
Ha jól tudom, akkor az erősítőd tud fogadni HDMI-n sokcsatornás PCM jelet.
Ha egy BD játszón van minimum 5.1 csatornás analóg kimenet, akkor az azt jelenti, hogy a játszó először PCM-re dekódolja a kódolt hangformátumokat és azután alakítja át analóggá és küldi ki az analóg kimenetre, vagyis van benne DD/DTS/Dolby TrueHD/DTS HD MA stb dekóder.
Ebből következően a játszóban valószínűleg lesz egy olyan beállítási lehetőség, hogy a HDMI kimeneten a dekódolt PCM jelet adja ki, tehát az erősítőd már olyan jelet kaphat a HDMI bemenetén, amit tud értelmezni.A kiszemelt BD játszó és az erősítőd használati utasítását tanulmányozva elég hamar kideríthető a dolog.
A HDMI kapcsolatnak annyi előnye lenne, hogy minden olyan lehetőséged megmarad, amit az erősítőd biztosít digitális jelek fogadásakor, valamint akár kevesebb pénzből is kijössz (egy darab HDMI kábel olcsóbb lehet, mint 6 jóminőségű RCA kábel)
-
nobeige
tag
válasz drkotász #3132 üzenetére
A BD játszó által PCM-re dekódolt HD hang tökéletesen megfelelő jel a Yamahád részére.
Szerintem ott vagy egy kicsit elbizonytalanodva, hogy túlmisztifikálod a HD hangot.
Az semmi egyéb, mint az eredeti PCM hang "bezippelve", amit ha kibont egy dekóder (ami akár a lejátszóban, akár az erősítőben is lehet), visszakapod az eredeti PCM jelet.Ezt az eredeti (kicsomagolt) PCM jelet venni tudja az erősítőd. Nem kell erőltetni az analóg kábelezést.
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
A DVD-A már gyakorlatilag halott. Az SA-CD is tetszhalott a popzene szempontjából. Új felvételek a műfajban nincsenek, újrakiadások időnként vannak. A komolyzenei kiadványok tartják életben az SA-CD-t, meg némi jazz.
Kár érte, engem is megfogott anno az SA-CD dolog, annak is a többcsatornás része, van egy szerény 30-as gyűjteményem, de utoljára 3 éve vettem SA-CD-t. Egyáltalán, akkor vettem utoljára zenét... -
nobeige
tag
válasz janos666 #27341 üzenetére
A center elhagyható, de szerintem több kompromisszummal jár, mint amennyit megtakarítasz pénzben.
Ugye az lenne a center csatorna feladata, hogy az odakevert hangok középről (a képből) szóljanak.
Ezt egy fantom center is tudja (fantom center = a két első hangszóróra van lekeverve a center csatorna jele) - egészen addig, amíg a hallgató pontosan középen van. Amint viszont elmozdulsz középről, a fantom center csatorna hangja is abba az irányba fog elmozdulni, vagyis már nem középről fog szólni.
Arról ne is beszéljünk, ha nem egymagad mozizol... A középen ülőn kívül senki nem fogja középről hallani amit oda szántak.Akusztika ügyben a google a barátod. Elképesztő mennyiségű információ van erről a nagyon fontos témáról a neten.
Ha van pénzed, akkor erre szakosodott itthoni cégeket is megbízhatsz a helyiség akusztikai kialakításával.Egy könnyen érthető, világos bevezető szöveg, bonus állóhullám kalkulátorral Ethan Winertől:
[link][ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz lehasznalo #27390 üzenetére
Igencsak rossz lehet nálad az akusztika, ha 14,5 dB vágás kell 63Hz-en, meg 9 dB vágás 125 Hz-en ahhoz, hogy lineáris legyen a basszus. A magastartományod is elég gyengén muzsikál, ha ott meg majdnem 6 dB emelés kell. De az is lehet, hogy a hangsugárzóid ilyen rosszak - ám ez nem valószínű, ilyen ramaty átvitellel manapság nem szoktak kereskedelmi forgalomban hozni dolgokat.
Nem lehet, hogy pont sikerült olyan helyen mérned, ahol az állóhullámok összeadódási pontjai vannak?
Aztán, ha nem ott ülsz, ahol mértél, akkor igen szépen el fognak tűnni a basszusok.Amúgy hány helyen mértél? Megvolt a 8 pont? Az ajánlott elrendezésben? Ugye nem volt mérési pontod valamelyik fal közelében? (Legalább 40-50 cm legyen a fal meg a mikrofon között.)
A mélynyomó távolságnál a 3 helyett 7 méter nem gond, baj akkor lenne, ha a fizikai távolságnál kevesebbet mér. Nem a távolságot méri, hanem azt, hogy mekkora késéssel érkezik el a hang a mikrofonig. Egy mélynyomóban a beépített szűrők simán okozhatnak plusz késést, emiatt lehet nagyobb a kalkulált távolság a valóságosnál. Az meg, hogy -12 dB szintet határoz meg a mélynyomónál, az egyszerűen csak azért van, mert túl hangosra van állítva a mélynyomó, vedd vissza egy kicsit a szintet a mélynyomón található gombbal, és mérj újra. Ha már valahol -12 és + 12 között lesz érték, akkor rendben vagy.
Egyébként meg tedd a megfelelő menüben az EQ-t manuálra, és állítgasd kedved szerint. Azt érdemes tudni, hogy ebben az esetben ki lesz kapcsolva minden Audyssey-el kapcsolatos funkció. Nem lesz mélynyomó eq-d, a többi hangsugárzóra csak ez az egyszerű 9 sávos eq lesz hatással, ellentétben az Audyssey által kalkulált filterekkel, és nem lesz Dynamic EQ-d meg Dynamic Volume-od.
Viszont, és ez nagy plusz, beállíthatód magadnak ízlésed szerint a hangzást.Természetesen a távolságok és a szintek, valamint a keresztezési frekvenciák megmaradnak, de ezeket eddig is állíthattad (Speaker setup - manual setup), nem kötelező a bemért értékekkel dolgozni.
(Szerkesztés: mélynyomó szintbeállítássak kapcsolatban tanács)
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz Sefter #27668 üzenetére
Amit Deadzone41 mondott, annyi kiegészítéssel, hogy tökmindegy, hogy a mérés előtt mire állítod a keresztezési frekvenciákat. A mérés fogja megállapítani, hogy hol van a -3 dB-es alsó határfrekvenciája a hangsugárzóidnak. Aztán az erősítő képességeitől függően vagy hangsugárzónként, vagy csoportonként vagy globálisan fogja az erősítő beállítani a keresztezési frekvenciát. Ha csak csoportonként (front, surround) vagy csak globálisan, akkor a mért legmagasabb -3dB-es határfrekvencia fogja meghatározni a keresztezési frekvenciát. Később ettől fölfelé nyugodtan eltérhetsz, lefelé nem érdemes, mert gödör lesz az átvitelben.
Érdemes még a mérés előtt a szubon a szűrőt a maximális értékre tekerni. (X-over freq, Low pass, vagy akárhogy hívják a tiéden)
Erre azért van szükség, hogy ha a fő hangsugárzóknak magas az alsó határfrekvenciája, akkor nehogy az legyen, hogy a szub nem tud elég magasra menni, mert például a szub szűrője nem engedi a szubot mondjuk 80 Hz fölé menni, pedig mondjuk 120 Hz-ig kellene dolgoznia, mert a többi hangszóró mélye annyira gyenge.
Ebben az esetben 80 és 120 Hz között hiány lenne a mélyekből, mivel a mélynyomó már nem dolgozik ott teljes erővel a többi hangsugárzó pedig még nem.[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz Sefter #27671 üzenetére
Kezdetnek legyen a szub hangerőszabályozója kb féluton a max és min között. Aztán majd mérés után kiderül, hogy sok vagy kevés volt. Ha -12dB vagy onkyonál -15 dB lesz a mérés után a szub beállítása, akkor vedd lejjebb, ha +12 vagy +15 dB, akkor vidd feljebb a szub hangerejét a szubon található potival és mérj újra.
Ez a +-12 illetve +-15 az erősítő szabályozási tartománya. Ezen belül kell lennie az erősítő által beállított hangerőnek a mérés után. +- 3 dB a legkényelmesebb tartomány, mert akkor még hallgatás közben bőven van lehetőség erősebbre vagy halkabbra venni a szubot, igény/ízlés szerint. Persze nem a szubon tekergetjük ilyenkor a potit, ahhoz már többet nem kell nyúlni, hanem az erősítőn lehet ilyenkor változtatni a szub hangerejét. -
nobeige
tag
válasz anonym1s #31945 üzenetére
Mondjuk egy BD lemezen a maximális bitráta 54 Mbit/s, ebből a hang és kép együtt nem lehet több, mint 48 Mbit/s és a video bitráta max 40 Mbit/s. Továbbá, jelenleg egy BD maximális tárkapacitása 50 GB.
Azonban a lemezen tömörített video jel van. A HDMI kábelen pedig már a dekódolt (tömörítetlen) jel közlekedik.
Ennek pedig már szép nagy a sebessége.
Itt egy kalkulátor:
És akkor ez még kiegészül a hanggal, meg a többi dologgal, aminek még mennie kell.
Itt van egy jó link, szerintem érthetően magyarázza a dolgokat:
Egy nem elég jó, vagy nem a továbbítandó adatmennyiségnek megfelelő kábel (pl. normal speed kábelen akarunk 3D blu-ray képet átpasszírozni) valóban okozhat látható átviteli problémákat: pontszerű fehér felvillanásokat, vagy nagy területen színkiesést, vagy extrém esetben nem is lesz kép (esetleg hang). Viszont ha ilyen problémák nincsenek, akkor az adott kábel tökéletesen ellátja a feladatát.
-
nobeige
tag
válasz Dorian #39747 üzenetére
ööö, annak nincs értelme, hogy "igazából -16-20".
0 hangerőgomb állásnál 0 dBFS digitális jellel etetve a gépet 105 dB lesz a hangnyomás nálad (már ha le tudnak adni annyit a hangsugárzóid). Erről szólt a kalibráció. Nálad ehhez a szinthez vissza kellett venni a csatornánkénti szintből, nálam viszont +7, +8 dB korrekció kell. De nálam is 105 db (lenne), ha 0 állásban van a hangerő poti. Csak nálam sose lesz ekkora hangerő, mert hamarabb szétesnének a kis dobozaim...
Természetesen lehet 0 fölé is tekerni (tán + 18-ig?), tehát elméletben küldhetnéd 105 fölé is, de szerintem azt sem ember, sem átlagos hangszóró nem bírná ki.0 dBFS - a teljes kivezérlésű digitális jel, ennél nagyobbat nem lehet kicsiholni belőle.
Házimozi berendezésekben általában -30 dBFS szinttel történik a bemérés, ezért kell 75 dB-t mérni ilyenkor.
Van olyan is, hogy -20 dBFS szinttel mérnek, akkor 85 dB-nek kell lennie a mért hangnyomásnak. A 85 dB már nagyon hangos, ezért megy lakásban alacsonyabb szinttel a kalibrálás. De a végeredmény szempontjából ez mindegy. -
nobeige
tag
válasz CHaooSS #56334 üzenetére
Egy hete vetten egy pár Studio 530-at.
Nekem tetszik a formájuk is, a cseresznye szín egész jó. (Feketét nem vennék.)
Nagyon tetszik a hangjuk.
Részletes, dinamikus, élénk, eleven. Nem udvariaskodó, unalmasan döngicsélő, mint amilyen az előző, igaz jóval olcsóbb hangsugárzóim voltak. Elég jó mély. Részletes, határozott magasak.
Ezek a különbségek annak ellenére vannak, hogy a régi és az új hangsugárzók is ugyanarra a görbére vannak EQ-zva az Audyssey által.
Engem a szabadtéren hallott pro JBL-ekre emlékeztet, persze a szoba miatt nem annyira közvetlen, de azért kb hozza azt a tónust. Szeretem. Ilyenre vágytam rég. Főleg könnyűzenét hallgattam vele idáig, de az a kevés komolyzene (egy Mozart zongoraverseny meg egy Vivaldi darab) is tetszett. A filmek meg a tévéműsorok hangja is jó vele.A nagyobbak (Studio 580, 590) érzékenyebbek, nagyobb helyiségekben is elég hangosak lehetnek.
A kis 530-ak nálam 26 négyzetméteren elegendően hangosak. -
nobeige
tag
válasz liszi70 #58158 üzenetére
Általánosságban nagyonis jó lenne használni a loudness funkciót. Feltételezem, hogy valahol már láttál egyenlő hangosság görbéket - Fletcher-Munson vagy újabb kutatásokból valóakat.
Az elv egyszerű és nyilvánvaló, a gyakorlatban viszont vannak buktatók.
A fő probléma az, hogy (elvileg az utóbbi időkben készült mozifilmeket kivéve) nem tudjuk, hogy milyen hangerőn állították be a kiadvány végső hangzását.
Innentől kezdve az otthoni lehallgatásnál legfeljebb véletlenül találjuk el ezt a hangerőt. Márpedig ha halkabban hallgatjuk, akkkor felborulnak az arányok, nem annyi magasat és mélyet hallunk, mint azok, akik elkészítették nekünk a műsort. (Abba meg jobb bele sem gondolni, hogy ezt az egészet nem a mi szobánkban és nem a mi hangsugárzóinkon csinálták...)Aki megteheti, az biztos ami biztos alapon jó hangosan hallgatja a zenét, és reménykedik benne, hogy valami hasonló balanszot fog hallani, mint a készítők.
A baj akkor kezdődik, ha nem lehet hangosan hallgatni, vagy ha csak háttérzenét akarun. Ilyenkor el kell fogynia a mélyeknek (és kisebb mértékben a magasaknak), mert hát a hallásunk az olyan, amilyen. Hangerő le és máris csak egy vékony csörömpölés, cincogás marad a korábbi hangképből, a hangzás egyensúlya teljesen felborul.
Sajnos nincs olyan megvalósítása ennek a funkciónak, ami mindenkor tökéletesen működne. Filmeknél jó lehet a THX Loudness Plus, az Audyssey féle Dynamic EQ, meg a Dolby Volume Modeler funkciója. Zenénél meg próba szerencse alapon vagy betalálunk vagy nem. Pár éve a Dynamic EQ kapott egy paraméterezési lehetőséget, amivel lehet finomhangolni a loudness effektus erősségét (Reference Level Offset) de továbbra sem tökéletes a dolog. Azzal lehetne előbbre jutni, ha a zenei felvételekről is legalább nagyjában lehetne tudni, hogy milyen hangerőn készítették őket.
Viszont a legfontosabb: kipróbálod különböző helyzetekben, és hallani fogod. Aztán majd te eldöntöd, hogy számodra mikor van, van-e egyáltalán létjogosultsága ennek a funkciónak.
Természetesen az is igaz, hogy minden megszokható - akár a halkan hallgatott zene kiherélt hangzása is. Azon persze el lehet vitatkozgatni, hogy kinek melyik tetszik és miért, de szerintem ez fölösleges időtöltés lenne.
Loudness helyett lehet még használni a hangszínszabályozókat is, de a loudnessnek annyi előnye van a hangszínszabályozóval szemben, hogy hangosításra automatikusan csökken a hatása, míg a hangszínszabályozónak meg nem.PS:
Normálisan megcsinált hangsugárzó NEM tud halkan mélyet emelni. Olyan lehet, hogy hangosan nem tud annyi mélyet leadni, de akkor az a hangsugárzó/erősítő párosítás fos. Önmagában, segédkapcsolások nélkül egy lineáris átvitelű erősítő NEM tud halkan több mélyet adni, mint hangosabban.
-
nobeige
tag
Szerintem nem érted, hogy miről beszélek.
Függetlenül attól, hogy milyen szépen szól egy rendszer vagy milyen csúnyán - ha halkítod, akkor mindkét esetben ugyanolyan, egyre növekvő mértékben csökken a mélyebb hangok érzékelése.
Az egyik szépen fog szólni és mélyhiányosan, a másik meg csúnyán fog szólni és mélyhiányosan. Kurva mindegy.Ez nem hangminőség kérdése, hanem a hallás fiziológiájáé. Az meg nagy általánosságban mindenkinél ugyanúgy működik.
Mivel írtam, hogy tökéletesen megvalósítani a mai adottságok mellett nem lehet egy loudness funkciót, ezért két lehetőség van - vagy egyáltalán nincs egy készüléken, és akkor soha, semmilyen körülnyek között nem lesz kompenzálva az eredeti hangerőtől való eltérés miatti balansz módosulás, vagy an valami, és akkor van esély arra, hogy néha még akár jól is működhet.
Én annak a híve vagyok, hogy legyen meg nekem a választási lehetőségem, hogy valamit használjak-e vagy sem.
Ezt másoktól sem venném el.A hangszínszabályozó is egy érdekes kérdés - semmi nem indokolja, hogy ne legyen ilyen egy erősítőn.
Mivel a forráshűség (a high-fidelity) abban a pillanatban szánalmasan elbukik, hogy nem ott, nem azon a hangerőn és nem ugyanolyan berendezésen hallgatjuk a műsort, mint ahogy azt elkészítették, akkor miért is ne úgy hallgassak zenét, ahogy az éppen nekem tetszik?Az élet túl rövid ahhoz, hogy doktriner faszságokkal nyomorítsuk magunkat. Értem én a fakírt, csak én nem akarok az lenni. Még akkor sem, ha a fakír ezért leszól engem.
-
nobeige
tag
válasz robi-k #60980 üzenetére
1. Azért ragaszkodik hozzá, mert úgy helyes a beállítás. Ha már a mérés elŒtt nagyjából megfelelŒ a hangerŒ állása a szubon, akkor jobb eséllyel lesz a mérés után a szub szintje 0-hoz közelebb, mint -12 vagy +12 környékén. Ha kevesled a mélyet, akkor bemérés után az AVR-en állítsd feljebb a szintet, a szubon ne piszkáld a hangerőszabályozót. Egyébként a 75db-s szub beállítójelet jóval halkabbnak érzékeli a fülünk, mint a hangsugárzókra kiküldött 75 dB-s beállítójelet. (Ld: egyenlŒ hangosság görbék)
2. Hagyd a beállított értékeket, bemérés után bármikor lejjebb, vagy feljebb tekerheted a szinteket ígény szerint.
Lehetséges, hogy a frontjaid érzékenyebbek, mint a centered.3. Az lenne a baj, ha a szub távolságára közelebbit írna, mint a valódi távolság. Könnyen lehet, hogy valami filter késleltetést okoz a szubban, emiatt érzékeli távolabbinak. Bemérés után kísérletezhetsz a szub távolság állításával.
Gondolom gyári reset-et csináltál az AVR-en.
Ha arra gyanakszol, hogy valami nem stimmel a bemérés körül, akkor esetleg kérhetsz kölcsön valakitől egy Audyssey mikrofont. Az utóbbi 3-4 évben az összes Denon és Marantz készülékhez mellékelt Audyssey mikrofon (típusszámtól függetlenül) kompatibilis egymással.
Jól tippelek, hogy viszonylag nem nagy helyiségben vannak a cuccaid? A nagy negatív szintekre gondolok, meg az erősen letekert szub hangerőre.
-
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #61015 üzenetére
Biztosan tévedsz.
Az Audisseynél tudják mit beszélnek, az info tőlük származik. -
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #61015 üzenetére
Konkrétan az AMC-1H és a DM-A409-es mikrofonok felcserélhetők egymással. A régebbi típusok nem.
Note for Denon units:
The ACM1H mic is interchangeable with the DM-A409 mic used with Denon AVR-XX09/X89 through AVR-XX12 models. Older Denon models use the following mic types, neither of which is compatible with each other or the newer DM-A409/ACM1H mics:
XX06: DM-S205 (hockey puck style)
XX08/X88: DM-A405 (tower style)
4308/5308/AVP: DM-A505Z
5308/AVP (w/3D upgrade): DM-A409With the introduction of the new Denon AVR-XX13 models, Denon is now including the new "ACM1HB" black mic which Audyssey has confirmed is interchangeable with the DM-A409 (Denon) and ACM1H (Onkyo, Marantz) mics.
(Thanks to AVS Member jdsmoothie for Denon mic information)
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #61034 üzenetére
Azért akármilyen mikrofon nem jó. Ismert átviteli görbéjű mikrofon kell.
Mivel az adott AVR-ekbe fixen van bedrótozva az Audyssey mikrofon átviteli görbéjének a korrekciója, ezért csak annyi a dolga a mikrofont előállító cégnek (ha jól tudom, akkor az Audio Technica), hogy képes legyen igény szerint több tízezer hasonló mikrofont előállítani - egy adott tűréssel a specifikációhoz képest.
Az mikrofon átvitelének elvileg nem kell lineárisnak lennie, annyi a feladat, hogy ismert legyen a karakterisztika és az egyes példányok átvitele bizonyos tűréssel egyforma legyen. Ez fontos az átvitel korrekció kialakítása miatt, amit minden audyssey mikrofont használó egységbe bele kell építeni. Ez a megközelítés lehetővé teszi azt, hogy a sorozatgyártás során annyit kell "csak" csinálni, hogy sok-sok, nagyjából egyforma, de nem feltétlenül egyenes átvitelű mikrofont kelljen gyártani. Vagyis lehet az az átvitel mélybe vagy magasba húzó, vagy olyan mint a hullámvasút, a lényeg, hogy tűrésen belül legyenek.
Vannak olyan Audyssey mikrofonok, amelyek nem felcserélhetők, ez is azt jelzi, hogy a típusok átvitele között eltérés van, és az adott mikrofon típusra vonatkozó korrekció be van építve azokba az erősítőkbe, amikhez ezeket a mikrofonokat szánták.
Azt kell észrevenni, hogy mostanra elérték azt, hogy az Onkyo, Denon, Marantz és egyéb olyan gyártók, akik Audysseyt használnak, gyakorlatilag mind ugyanazt a mikrofont használják, emiatt az valószínűleg olyan nagy számban készül, hogy egészen olcsón lehet mellékelni a készülékhez, ez meg előnyös az AVR gyártóknak.Szerintem elég valószínű, hogy hasonló beépített korrekció van a Pio meg Yamaha meg H/K készülékekben is az általuk használt mikrofonok miatt.
Egyedileg is lehetne kalibrálni a mikrofonokat, de ez időigényes, emiatt nyilván drágább lenne, valamint meg kellene teremteni annak a lehetőségét, hogy a korrekciós adatokat valamiképpen meg lehessen etetni az AVR-rel. Ez sem lehetetlen, de mindenképpen drágítaná és bonyolultabbá tenné a készülék előállítását, kezelését, valamint a sérült vagy elveszett mikrofonok pótlását. Nem szabad lebecsülni a support problémákat sem ilyen esetben.
A dolog lényege, hogy a vásárló a lehető legegyszerűbben tudja használni a készüléket.
Sokan még így sem veszik a fáradságot, hogy az automata bemérést egyáltalán elindítsák, ha mégis, akkor meg gyakran elképesztően rosszul fognak neki a dolognak. Az AVR gyártók meg nem törik magukat részletesen elmagyarázni a mit-hogyant, mert talán attól tartanak, hogy ha túl hosszú, akkor el se olvassák a leírást. Szrencsére azért ha valaki keres, akkor talál jó leírásokat.Az egyedileg kalibrált mikrofon eléggé megdobná az olcsóbb készülékek árát, de a csúcskategóriánál akár bele is férhetne a vételárba. Valamiért az Audysseyt licenszelő cégek ezt nem tartják fontosnak.
Amennyiben a mérést és a kalkulációt számítógépes alapra helyezik - mint az Anthem ARC-je, vagy az Audyssey Pro, vagy akár a REW, vagy bármilyen egyéb mérő program - akkor már jóval egyszerűbben megoldható az egyedi mikrofon kalibráció használata, hiszen a mikrofonhoz mellékelt vagy megfelelő helyen előállított kalibrációs file-t kell csak betölteni a szoftverbe mérés előtt, és minden a lehető legpontosabb lesz a mikrofon átvitele szempontjából.
Úgy látszik, hogy az Audyssey a mikrofon gyártási pontosságára számít, és inkább olcsóságra és a mérés terén szerintük vállalható kompromisszumra törekszik, míg azok, akik egyedileg kalibrált mikrofont adnak, a nagyobb pontosságot és az ezzel sajnos együtt járó nagyobb költségeket részesítik előnyben.
A műanyag-, fémházas logikát nem értem. Le van írva, hogy mi mivel helyettesíthető a gyártó szerint. Ha történetesen az egyik fémházas, a másik meg nem, de a gyártó szerint ekvivalensek, akkor miért ne? Fogalmam sincs, hogy a felsorolt Audyssey mikrofonok közül melyik fémházas, az enyém (DM-A409) fekete műanyag, ha ez számít valamit is.
-
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #61066 üzenetére
Hol írtam én azt, hogy mindegy?
Kurvára nem mindegy. De ha A = B, akkor mindegy.
Vagyis AMC1H = DM-A409.Tényleg ne folytassuk.
-
nobeige
tag
válasz Borisz76 #61067 üzenetére
Van értelme.
Minimum beállítja a késleltetést és a balanszot. Jól jöhet, ha nem pontosan a két hangsugárzó között van a fő hallgatási helyed.
Természetesen átállíthatod, ahogy akarod.
Elvégez EQzást is, de ezt bemérés után ki is lehet kapcsolni, ha nem akarod, hogy belenyúljon a hangsugárzóid átvitelébe.
Általában legalább két EQ görbe között lehet választani bemérés után, az egyik lineáris átvitelt céloz meg, a másik általában magasban enyhén esőt.
Audysseynél ráadásul bemérés nélkül nincs loudness és dinamika kompresszió sem. (Persze ezeket sem kell használni, csak lehet.)Audysseynél akkor is több ponton mérj, ha csak egy hallgatási helyed van. A pontok száma és helye "filozófiai iskolától" függően változik, de általában a 6 pontot érdemes megcsinálni. Mondjuk fő hallgatási hely és egy onnan húzott fél méteres sugarú kör 5 pontja. Mások inkább egy jóval kisebb sugarú kört javasolnak.
Közvetlenül falnál nem mérj viszont.
Persze a több pontos mérés csak akkor fontos, ha használni akarod az automatikus EQ görbéket, amiket kiszámol a mérések alapján. Ha nem, akkor le lehet tudni az egésze a minimálisan kötelező mérésekkel.
(Aud. 2EQ-nál csak három pont van, egy a fő hely, egy jobbra kb fél méter, egy balra kb fél méter) -
nobeige
tag
válasz liszi70 #61718 üzenetére
"Szóval keresek továbbra is olyan hangfalat max. 160 körül, ami szub és center nélkül is tud mozira és zenére is korrekt hangminőséget nyújtani, és nem marad hiányérzetem valamiben a Canton Karat 40 után. Akinek van ötlete, ajánlata erre, írásbeli vállveregetést kap tőlem!"
JBL Studio 530 120K körül kapható, érdemes meghallgatni.
-
nobeige
tag
válasz ithomas #104867 üzenetére
Zenén időnként kikapcsolom a Dynamic EQ-t, de egyébként mindig be van kapcsolva - tekintve, hogy -20 fölött még nem járt nálam a hangerőszabályozó. Nekem kényelmetlen az efölötti hangerő.
A loudness sokkal többet módosít a hangzáson, mint az egyes erősítők pure direct-es hangja közötti, egyesek által hallani vélt különbség, az a bizonyos "gyártó specifikus hangkarakter".
Szerintem nyugodtan ugord át azokat a részeket a teszteknél, amikor egy erősítő hangkarakteréről írnak anélkül, hogy egészen pontosan leírnák azt, hogy mi volt be-, illetve kikapcsolva az adott erősítőn, és mi volt ki-, és bekapcsolva a másik erősítőn, ami az ABX box másik állásán volt...
Itt van például az az idézet, ami egy korábbi bejegyzésedben van
"Azon vásárlók kegyeiért küzd, akik egy kiszámítható erősítőt szeretnének, mellyel nem szeretnék párjukat kiugrasztani az ágyból egy-egy zúzósabb akciójelenet alkalmával."
Ez így kontextusából kiragadva legalább három dolgot jelenthet:
1. az erősítőn be volt kapcsolva a Dynamic Volume funkció, mégpedig a legerősebb fokozatú dinamika kompressziós beállításon, és erről a funkcióról értekezett a szerző
2. mint ez előző pont, csak szerzőnek fingja nem volt arról, hogy mi történik az erősítőn, és leírta a dinamikakompresszor hatását, mintha az alapvető, belülről fakadó tulajdonsága lenne az erősítőnek, pedig hát nem az
3. valamit muszáj volt rizsázni, mert mégiscsak az volt a cikk címe hogy "teszt"Van azért más gyártóknak is többnyire valami megoldása a loudnessre, van aki a Dolby Volume modeler funkcióját használja erre, a Sony-féle sound optimizer is ezt célozná, talán a yamahának is van valami.
-
nobeige
tag
válasz bajnokpityu #105530 üzenetére
Ezt inkább BBécinek kellett volna címezned.
-
nobeige
tag
válasz sixer66 #105598 üzenetére
Ha upgradelt a 3808, akkor tehetsz egy próbát bemérés után a Dynamic Eq-val.
Ha nem, akkor marad a jó öreg hangszínszabályozó - mély emelés óvatosan -ez csak a jobb és bal csatornát változtatja-, illetve lehet még játszani az EQ-val, ott csatornánként is lehet változtatni. A 63 Hz és 125 Hz tartományt óvatosan felerősítve javulhat valamit az alacsony hangerőn érzékelt hangkép.
A legjobb az lenne, ha lenne Dynamic Eq az erősítődön, mert akkor a hangerő függvényében menne a mélyek emelése, nem pedig fixen, ahogy a hangszínszabályozó vagy a manual eq csinálja.
Az audyssey-ről azt érdemes tudni, hogy lineárisra próbálja állítani a hangsugárzók frekvenciamenetét, hajlamos az elszabadult mélyeket megfékezni, ami viszont megszokást igényel. Ha nem csináltál bemérést a gépeden, akkor nem szóltam. Dynamic EQ-hoz viszont mindeképpen kell bemérés a te erősítőd esetében - már ha van DynEQ benne egyáltalán.
Az alacsony hangerőn (mély)szegényes hangzással igazából két dolgot lehet kezdeni - vagy megszokod, vagy keresel olyan elektronikát, amin van valamiféle loudness kapcsolás. Hangsugárzó cserélgetés ezen nem nagyon segít. Végülis ez egy teljesen természetes jelenség, így működik a hallásunk, csökken a hangnyomás, gyorsuló ütemben fogynak a mélyek.
Elvileg lehet azért a hangsugárzókkal is játszani - ha tényleg nagyjából mindig azonos hangerőn hallgatod a cuccot - , úgy hogy addig tologatod a hangsugárzókat falra, sarokba, amig számodra pont elegendően fel nem erősödik a mélyük. Ebben az esetben akár még értelme is lehet más hangsugárzót kipróbálni, mert jelentős különbségek vannak a hangsugárzók között. A gyakorlatban az a baj viszont, hogy ha halkan elég az így elért - tologatás, csere általi - javulás a mélyhang mennyiségében, akkor hangosabban garantáltan sok lesz. (Bár mint mindent, ezt is meg lehet szokni.)
-
nobeige
tag
válasz sixer66 #105614 üzenetére
Huh, kicsit nehezen követlek.
Abból amit érteni vélek a leírásodból, az jön le nekem is, hogy valóban nem a loudness lenne a megoldás.
Ha egyenlő hangosság probléma lenne, akkor a mélyek jobban hiányoznának neked, mint a magasak. A magasak is gyorsabban fogynak a középhangoknál, de nem olyan nagy mértékben, mint a mélyek, tehát a kis hangerőn felboruló balansz inkább úgy jelentkezik, hogy magas tónusúvá válik a hang, vékonnyá, testetlenné.Most inkább arra tudok gondolni az általad leírtak alapján, hogy alapjában kevés a magas hang nálad. Hogy ez most objektíven is így van, vagy csak te érzed kevésnek, ezt nehéz megmondani.
Menjünk sorban.
Azt írtad, hogy csináltál bemérést, és azután valamivel jobb.
Melyik Audyssey álláson találod a legjobbnak a magasak szempontjából? Audyssey, Audyssey Flat, Bypass L/R? Az első esetben kis magasvágás van a lineárishoz képest, a második esetben lineáris az átvitel - tehát ha eredetileg sok volt, akkor ahhoz képest kevesebbnek hallhatod mindkét esetben, míg ha kevés volt eredetileg a magas, akkor akár többnek is érezheted ezekben az állásokban, a harmadik esetben pedig csak a centered van EQzva.Mi a helyzet a magasakkal, amikor Audyssey Off van? Sok, elég, kevés?
Ha kikapcsolt Audyssey-el kevesled a magasakat, akkor lehetséges, hogy a hangsugárzók elhelyezése nem jó (túl alacsony, túl magas, rossz az elforgatás).
Az is elképzelhető, hogy túlcsillapított abban a tartományban a szobád.
Vagy a sok magasat szereted. Vagy nem teljesen OK a hallásod.Vagy tényleg nem OK a hangsugárzó.Hajolj közel a magassugárzóhoz, és hallgasd meg, hogy szól-e egyáltalán!
Kezd el játszani a kézi EQ-val. Használati utasításban megtalálod, hogy hol lehet bekapcsolni. Ha a 8Khz illetve a 16Khz sáv állítása segít, akkor használd úgy. Lehet, hogy a magas hangszínszabályozó is elég önmagában.
Érdemes lenne utána járni ezeknek, mielőtt nagyobb összeget kiadsz.
-
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #118764 üzenetére
És megint csak sikerült általánosítani, hogy JBL Studio... :-)
De melyik széria? 1, 2, 5?
Nyilván nem az ötös széria, hiszen az egy jó és viszonylag nem drága széria, élénk, dinamikus, jó térrel, árában nem nagyon van nála jobb, legfeljebb más. De akkor mi volt? 1-es vagy 2-es széria? -
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #118768 üzenetére
Engen annyira nagyon nem érdekel, hogy te mit hallgattál, de talán más valakinek információ lett volna.
De ha nem, hát nem. -
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #118863 üzenetére
Nem csak az általad "mozis hang"-nak nevezett reprodukálás célja a rögzített anyag torzítások nélküli visszaadása, hanem a hi-fi célja is ez.
Ehhez adottak és könnyen hozzáférhetőek az alacsony torzítású és egyenletes frekvenciamenetű erősítők, a/d konverterek, normálisan elkészített kábelek.(Normális = nem szed össze elektromos zavart és nem változtatja meg a frekvenciamenetet.) Az erősítők szükséges teljesítményét természetesen az adott helyen elérni kívánt hangnyomás határozza meg.
Sajnos a termek/szobák és a hangsugárzók erősen rányomják a hangra a bélyegüket, ezért a helyiségeket lehet akusztikailag kezelni és hangsugárzóból is érdemes olyat választani, ami a lehető legkevesebbet vesz el és tesz hozzá a jelhez. Sajnos a hangsugárzóknál fokozottan igaz, hogy olcsó húsnak híg a leve...
Aztán ha nem tetszik az, ahogy szól egy adott felvétel, akkor lehet tekergetni gombokat, vagy tudomásul venni, hogy a felvétel ilyen és ha sikerül, akkor ezzel együtt élvezni a műsort.
Szóval, szerintem, a visszaadó láncnak annyira semlegesnek kell lennie, amennyire csak gyakorlatilag lehetséges. És ha ez megvan, akkor lehet ettől - alkalmanként, ha igény vagy szükség van rá - eltérni. Egyébként meg hagyni kell érvényesülni a rögzített anyagot.
A gondot én ott látom, hogy egyfelől nehéz elfogadni azt, hogy nem az elektronikákat meg a kábeleket kell cserélgetni, ha nem tetszik a hang, hanem a hangsugárzók és a szoba környékén érdemes keresgélni, másrészt meg gyakori az a szerintem alaptalan elvárás, hogy mindig, minden úgyanúgy szóljon.
-
nobeige
tag
válasz BBéci #123521 üzenetére
"Az egyik legdurvább gányolás, amikor eredetileg Dolby TrueHD hangú a film, azt alakítják DTS-re."
A) eredeti PCM adat veszteségmentesen tömöríttve Dolby TrueHD formában majd ez visszaalakítva az eredeti PCM-mé majd az eredeti PCM veszteséges tömörítés DTS-re
B) eredeti PCM adat veszteséges tömörítése DTS-re.
A = B
-
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #126439 üzenetére
Mivel hangosabb lesz, ha a teljes y be van dugva, ezért csak akkor van értelme az összahasonlításnak, ha a hangerőt is utánaállítja.
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #126470 üzenetére
Ha elolvasod a hivatkozott hozzászólásodat, akkor rájössz.
-
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #127654 üzenetére
A synthesis családba sorolták át.
Nem szüntették meg, hanem feljebb sorolták.
www.jblsynthesis.com -
nobeige
tag
válasz Termi16 #131677 üzenetére
Amp assign Front B legyen, és akkor Front SP setupban megadhatod 2ch/direct módban hogy B-t akarod hallgatni.
Ahhoz hogy a B teljes sávú legyen még az Audio setupban a 2ch Direct/Stereo beállításban Setting, Custom, Front, Large beállítást is meg kell csinálni.
Így (ha minden igaz), akkor azt fogja nyújtani az ES30 amit tud.
Direct/Pure direct módban Audyssey beállítások és egyéb Audyssey funkciók nem működnek, tehát loudness sem fog működni, emiatt kis hangsugárzót halkan hallgatva érezheted soványnak a produkciót.
Stereo módban az Audyssey funkciók működnek, bekapcsolható a Dyn.Eq, halkan testesebb lehet a hang.A fentiek nem tapasztalatból, hanem a magyar nyelvű használati utasításból erednek.
[ Szerkesztve ]
-
nobeige
tag
válasz Tuco78 #136909 üzenetére
Az erősitő resetelése jó lépés volt, köszönd meg a tippet rottenbullnak.
Ha megvolt a reset, akkor jöhet a bemérés, ez lenne a preferált módszer. Ha nincs mikrofon, akkor ez ugrik, marad a kézi beállítás.
A mélynyomón a hangerő gombot tekerd középállásba.
A kézi szintbeálllítást elég nehézkes fülre megcsinálni, de azért nem lehetetlen. Arra figyelj, hogy a mélynyomót sokkal halkabbnak fogod hallani a többi hangsugárzónál, ne próbáld fülre ugyanolyan hangosra állítani, durván túlhúznád így. Ha valahogy, akkor inkább műsoranyagon, ízlés szerint állítsd kézzel a mélynyomó szintjét.
A kézi beállításban segíthet egy hangnyomásmérő vagy jobb híján egy mobiltelefonos hangnyomásmérő alkalmazás.Kézi hangsugárzó beálítás esetén a front, center, surround hangsugárzók legyenek small-ra állítva, ha lehetséges a crossover freq-et állítani akkor legyen 120 Hz, vagy akár 150 Hz. (Ezek az értékek a Sony Pascal VE705 műszaki adatai alapján jönnek)
Akár automata beállítás, akár kézi beállítás után remélhetőleg egészségesebb hangot fogsz kapni.
Ezután már ízlés szerint használhatod a hangszínszabályozót vagy a többi olyan lehetőséget a hang megváltoztatására, amit az erősítőd biztosít. -
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #136950 üzenetére
Ne haragudj, de úgy érzem te nem tudod mit beszélsz, vagy legalábbis teljesen érthetetlenül fogalmazol.
-
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #136968 üzenetére
De azzal egyáltalán nem segítesz a kérdezőnek, hogy odabaszol egy Google keresés eredményt onkyo loud szavakra, ráadásul angolul. Mások képesek voltak magyarul, értelmesen válaszolni tuco kérdésére.
Ok, hogy nem haladó téma, de nem túl magas az a ló, ahonnan osztod az eszet? -
nobeige
tag
válasz Nemir Ombe #138124 üzenetére
De lehet jobb. Ahogy azt előtted néhánnyal már leírták. A több melynyomo nem egyszerű téma, es ha felmerül, akkor az már haladó kérdés. Szóval ezt helyből kizárni eléggé korlátolt hozzáállás.
-
nobeige
tag
Analóg hangfrekvenciás átvitel nem kényes a kábel Impedanciaájára, míg az analóg videó és a digitális átvitel igen. A sub kábelnél a lényeg az zavar védettség, ezért használhatnak ott koax kábelt. De egyébként bármilyen RCA kábel is megfelelő a célra. Gyakorlatilag analóg Audi óra simán lehet használni 75 ohmos digitális kábeleket. Fordítva sajnos nem. (Rövid Google keresés es angol nyelvű találatok alapján irtam ezt)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic