-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gino20
őstag
válasz
Vhiktor
#190955
üzenetére
255 dolláért meg tudod venni azt az ART-ot, ami eddig minimum 15e eurós kategóriában volt elérhető (StormAudio/Bryston SP4/Focal Astral), ami versenyben tud lenni a Trinnov waveforming-al. Hogy fog-e úgy szólni az X3800-ad, mint akár egy Focal Astral AVR? Biztosan nem, de ettől még komoly eredményt elérhetnél vele. Már akkor is jelentős javulást érhetsz el vele, ha klipsch RP600-akat nem vonod be. ART dupla sub fronton szimmetrikus elrendezés esetén is javulást hozhat, ha egyik LFE másik meg "támogató" csatorna (nem lesz kioltás), de esetedben még csak ez sincs (szimmetrikus elrendezés). De még "kicsi" Klipsch-ek is val csak hozzáadnának az élményhez, ha "módjával" használod (és/vagy nem mozizol 100-105dB-n).
#190960Vhiktor: Nem tudom ez min múlik, de nekem Arcam xy/Monolith/Marantz esetén sem voltak soha ilyen bug-jaim/nyűgjeim. Arcam-nál volt valami, hogy 3.4.4 felett a végén valami error-al visszadobta a "sztorit", de ennyi.
-
Gino20
őstag
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190911
üzenetére
Szerintem nem lehetne különbség D/M vagy Storm között, hisz a Dirac az Dirac, de lehet téves a gondolat. A napokban olvastam, hogy az itt beállított alsó frekik nem hagyományos értelmben vett crossoverként működnek és ebből nekem az jött le, hogy nem a pár órával korábban megjelent D/M ART esetén van így, hanem általánosságban ART esetén a több éves Storm tapasztalat alapján. Persze értelek. Szerintem is hülyeség, de ahogy írtam BC 70Hz crossover-el nincs mélyhang LR esetén, de próba alapján ART F-support low 70Hz esetén egyértelműen van mély.
Na, de ettől eltekintve így már látod értelmét, hogy az ember rajzol egy görbét pl 50Hz-re? még akkor is ha ez kalkuláció szerint 20Hz alatt fosul néz ki (ahogy képen látható) -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190909
üzenetére
Lehet valamit félreértek.
A beállításokat ne nézd
csak rajzoltam valamit meg belenyúltam, hogy lássam pl mit kalkulál rá.
Na szóval BC-vel van baloldali függöny [kép] de ez nem lesz hpf szűrő (erről beszéltünk korábban).
ART esetén nincs [kép] [kép]. Alul a tartományok meg elvileg nem curtain szóval nem crossover hanem csak "F-support Low". Ezt írtam fentebb, hogy ART esetén full range megy a buli. Ezt ASR-en is olvastam, hogy ezek az értékek nem hagyományos értelemben vett crossover-ek, de mostani tapasztalat is ezt mondja. BC 70Hz vs ART LR 70Hz esetén BC-nél tényleg nincs mélyhang, de ART esetén van. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190902
üzenetére
Jut eszembe "hagyományos hangfalak érdekében":
Ha engedélyezve van ART, akkor ugye full range fog menni adott hangfal/csoport, de ha mondjuk gyártói spec -3dB 50Hz és ART alsó frekit eszerint állítjuk, attól még kapni fogja az 50Hz alatti anyagot is csak ott már nem fog "dolgozni" az ART.
Ez esetben nincs értelme a hangfalak védelme és az erősítő kisebb "tehermentesítése" miatt rajzolni egy olyan célgörbét, ahol 50Hz alatt nem fog jelet kapni a sugárzó? -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190902
üzenetére
Akkor 105
.
Persze, ha 5-7-9... csatornát be akarunk fogni ART melóba és hajtjuk is a rendszert, akkor lehet lesznek gondok és kelleni fog a végfok, de megtapasztalva kicsit az ART-ot még AVR esetén is erős tippem van arra, hogy jelentős javulásnak fogják megélni az emberek még hagyományos hangfalakkal is (jól beállítva - nem "túlhajtva", ahogy azt szerintem tegnap tettem, főleg -18al). -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190896
üzenetére
Működik az csak nem lesz meg az 1000%-os hatásfok, mint pl pro mozi 12" main csatornákkal, de ettől még iszonyat jó. Legtöbbünk amúgy kétlem, hogy ref 110dB körül mozizna, így jobbféle hagyományos hangfalak esetén is jelentős az előrelépés. AVS/AV fórumok 3-4 napja "pezsegnek" különböző szálakon, ahol sokféle rendszer van és kb mindenki érdemi / jól hallható javulásról számolt be. Ez amúgy szerintem baromi jó hír, hogy egy kupac bug helyett kaptunk működőképes szoftvert (Bass Control bevezetésénél ha jól tudom sok-sok nyűg volt).
Tegnapi babrálásom ma folytattam. A beállított alsó Hz tartomány ha jól értem nem crossoverként működik, vagyis ha adott csoporton engedélyezve van az ART, akkor az/azok full range mennek. Babrálva találtam olyan beállítást (LR 40Hz-150Hz, -9 erősítés, Storm célgörbe nélkül és 70Hz beszakadásnál nem hagyom, hogy Dirac 10-en dB-t belekalapáljon), ami már zenén is a legtöbb esetben egyértelmű előrelépés. Sőt pár óra hallgatás után már zenén is az van, hogy slotok között váltogatva BC-vel már gyenge, hiányos, aztán az ART meg "feltölti" a helyiséget.
Csak 3.1 van szóval halg poziból elmozdulva akár oldalirányba is jelentős a változás, de ha előre dőlök 50-100cm-t, akkor meg nyomokban sem azt hallom, amit kellene, de ART e tekintetben is iszonyat melót csinál. Mozin meg már tegnap is őszintén meglepett, de mai kis tapasztalatokat felhasználva egy másik slotra csinálok majd egy új mozi beállítást.
Ez a cucc szerintem olyan fasza, hogy nem 300 dodot, hanem akár többet is megér. Amúgy pl Delta Hifi hivatalos Dirac seller, vagyis ha valaki rajta keresztül vesz Dirac-ot, akkor kap 15% kedvezményt. -
Gino20
őstag
Kipróbáltam gyors az ART-ot. Előszedtem egy mérést és azon bekapcsoltam.
Elsőnek hagytam mindent gyárin. SUB 20-150Hz, LCR 50-150Hz -18 (erősítéssel vagy mivel). Csak 3.1 a rendszer, de mozin a BC-hez képest egyértelműen jobb az eredmény. Nagyon egyben van a mély, mintha előttem is lenne. 1db SUB bal oldalt kanapé végén ilyet nem tud főleg, hogy BC 70Hz-re tette a crossovert (azon részen vannak beszakadások).
Sok jelenet egészen másképp szól. Kikapcsolva már vérszegénynek tűnik az egész. Szóval ART mozin nagyon egyben van, a basszus tere nagyobb, erősebb és nem tapasztalni semmit abból, hogy a front LCR 6.5" sugárzókkal szerelt dobozok, de zene esetén ezt már nem tudom elmondani. Kihallani a front szekciót. Egész pontosan olyan "kopogós" hangot ad hozzá. Persze ez inkább elektronikus zene esetén jön elő, de nem kell hozzá agyon hajtani a rendszert. Elsőnek meglepődve tapasztaltam, hogy a Center is dolgozik (csak a mélyek). Főleg ebből éreztem ezt a kopogósságot szóval a Center 50Hz-et felraktam 60Hz-re (miközben 50-et is lazán kikögök magából) és a -18-at lejjebb vettem -12-re. Ez sokat nem hozott a konyhára szóval végül az ART-ből kiszedtem a centert. Mozin így minimálisan csorbult az élmény, zene esetén meg egy kicsit javult, de továbbra is tapasztalom a kopogós hangot. Nem emlékszem, hogy mikor 2.0 ment a rendszer, akkor ilyen hang jött volna a dobozból, egyszerűen csak gyengébb volt, mint sub-al. Lehet csak elszoktam tőle, lehet nem is rossz amit hallok csak nem vagyok hozzászokva vagy lehet esetleg az van, hogy mélyládához képest a kicsi hangfalak mélyhangjai eleve másképpen szólnak és ezt hallom. Az is lehet, hogy valami beállítás nem jó
, de ahogy írtam, mozin meg jó még ez a 3.1 is. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190836
üzenetére
Bennem azért felmerül egy kérdés
(függetlenül attól, hogy megelégedve HAMA HDMI-ket használok).
Mind a 10 esetben például banyatankkal vitted be a saját PC-det, vagy mind a 10 esetben volt olyan PC, ami tud 4K120-at?
Ha az első, arra nincs válaszom
, ha a második, akkor lehet csak én nem haladok a korral
. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190298
üzenetére
"reklámozva van az ARC formájában, de nem működik kb sehol"
Ez azért erős túlzásnak tűnik számomra. Valószínűleg sokkal kisebb az a réteg, akinek sajnos problémás a működés (ők jelennek meg a fórumon, hogy vajon mi a gond - a másik jóval nagyobb réteg meg csak használja). Számomra pl az évek alatt eddig szinte minden elfogadhatóan vagy tökéletesen működött itthon LG/Samsung->Denon/Marantz/régi Arcam/új Arcam/Monolith->XY médialejátszó (kivéve TCL TV, de az épp ezért utazott is vissza) szóval ment az 1db távkapcsolós vezérlés.
Hogy néha meghülyült és valami hamarabb kapott jelet vagy TV kikapcsolásánál az AV-be kötött lejátszó nem kapcsolt ki, majd következő alkalomnál nem működött rendesen és kellett egy áramtalanítás? Igen, néha-néha előfordul valami mágia az ARC/CEC világban, de még így is sokkal inkább áramtalanítom a "médiafalat" pár havonta, mintsem több távkapcsolót kelljen használnom napi szinten minden művelethez.
"Szerintem teljesen érthető felháborodás."
Szerintem is. Ha nem működne jól/elfogadhatóan, akkor az pl egy kisebb agyvérzés lenne számomra, főleg ha a családot is hozzáadom (feleség/gyerekek).
Amúgy otthoni pro mozis világban is sokszor olvasom, hogy megoldást keresnek arra, hogy 1db eszközzel vezéreljenek mindent is (ugye vannak is erre xy megoldások). Nem ördögtől való ez a téma. Sőt, igenis elvárható, hogy működjön. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190214
üzenetére
Számomra új a téma.
"csak otthonra kicsit minek"
Hangfal esetén miért ne?
A direkt sugárzásnak csak előnyeit látom/olvasom - kevesebb káros reflexió, pontosabb tranziensek, hangzás.........
Persze ha 10-en ezer eurós kategóriában érhető el és arra gondolsz, hogy felesleges, mert a fejlett szobakalibrációkkal sok mindent meg lehet oldani, azt megértem.
Csak érdekességként írtam, hogy jó dolognak tűnik. -
Gino20
őstag
Amúgy témán mostanában felpezsdülve olvasgattam és találtam (számomra) igen érdekes dolgokat. Pl Dutch & Dutch 8C [link] .
Kardioid? Nem értek hozzá, de mintha fizikát hazudtolna. 100Hz felett kb nem sugároz hátra / javasolt akár falra helyezni / 20Hz nem probléma ennek a kis doboznak (x dB hangnyomásig)/ ……….. . Persze az ára kegyetlen (talán 14e euró).
Ez a kardioid megoldás érdekes téma. Nem tűnik egy elterjedt dolognak pedig így elvileg kevésbé fogja szétvágni az akusztika, reflexiók a hangot.
Ascilab szintén egy gyöngyszemnek tűnik számomra. Ebből van olcsóbb, de van (lesz belőle) komolyabb darab is.
[link] [link] A mélyközép úgy néz ki, mint amit a Revel használ, a hullámvezető lencse is hasonló.
Az A6B már 3000 dodo, de komoly kis cuccnak tűnik [link] -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190209
üzenetére
Ugye ez csak fikció a részemről, nincs 15Hz-et tudó HSU-m........
Fikció alapján nem szánnám egyik-másik subot egy szűk tartomány használatára sem. Egyszerűen csak az erősebb sub mehetne egészen alulra is (és ha szerencsém van az egyedül pont jó a halg poziban - majd kiderül), de ettől kímélve a gyengébb sub csak egy picit, pl 10-15Hz-el felette szólalhatna meg. Aztán ~25-30Hz-től felőlem muzsikálhat a kisebb sub is, ha annak mérésén az látható, hogy ez a tartomány már neki sem probléma 100-105dB-n.
Így is fenn áll a range átfedés? Lehet ebből valamilyen fázis probléma, mert az egyik sub-ot alul kicsit herélem? Ha igen, akkor DLBC ezt nem képes összehozni? Vagy ehhez már ART kellene?
Csak azért, mert az egyik sub-ot alul herélem egy célgörbével, attól még a közös tartományban egy dirac miért ne oldaná meg a közös tartomány "illesztését"?
Ez olyan drámai feladat, amit csak MSO-val és társaival (esetleg ART-vel) lehet megoldani? -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190206
üzenetére
Hát ha Diracban olyan görbét rajzolok, amit akarok és ehhez társulnak független sub kimenetek + DLBC, akkor gondolom megoldható, hogy egyik sub ilyen, másik sub olyan működési tartományban kapjon jelet (dupla sub-os dlbc beállítást még nem csináltam), aztán persze ehhez kellene még egy olyan szerencse is, amit fentebb írtam. A helyiség korlátait tervek alapján látom, jelenleg csak tervezési fázis van szóval egyenlőre csak informálódok.
Amúgy pro mozi esetén talán te írtad, hogy ott van refi és zárt meg van "infra" sub és társai is kombinálva szóval biztos nem ördögtől való a gondolatmenet (különböző képességű sob-ok kombinálása)
. Na persze ott val nem egy DLBC-vel vagy miniDSP-vel oldják meg a működést 
#190207BBéci:
Nincs velük tapasztalatom, de olvasottak alapján azt mondanám, hogy zene esetén más foci pl az F228 dobozok, mint az on wall sugárzók. Dedikált mozi lehet más tészta. Ott pl az említett lapos kivitelű Krix és társai a nagy érzékenységgel/sugárzó felülettel, nagyobb dinamikával lehet jobb flash mozin csak nekem nincs dedikált helyiségem, nem fogok 115dB-ken mozizni és a zene is egy elég fontos szemponttá vált. -
Gino20
őstag
Ha hátulra is kerülne sub, akkor nem igazán maradna hely az elektronikának.
Igazából megvan minden (frontok, center, sub-ok,surround, atmos,....). Ezt szeretném jelenleg kimaxolni, de értem az on-wall előnyeit. Egyszer majd lehet kipróbálom, ha mondjuk ez akkora csalódás lesz, de egyenlőre nincs képben az on-wall.
#190204VoidXs:
Vagyis az alsó tartományban nem lenne hangnyomási előny, de ha lennék olyan szerencsés helyzetben, hogy ezzel az elrendezéssel a hátsó épp az alsó tartományban jó egyedül is, a front meg feljebb, akkor azt alul lecsapom és magasabb frekin meg mehet együtt. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190197
üzenetére
Hangnyomási előnyök nem játszanak?
Mire gondolsz? hogy nem tudom majd 115dB-n csapatni, mert Arendal ott már kiköpi a tüdejét? Ez nem probléma. Most megnéztem, max 100 esetleg 105dB-s csúcsot mértem.
"És az erősebb subnak kell elől lenni, hiszen az fog szenvedni."
Na, de ezen a beszéltek szerint egy subsonics filter-el tudok segíteni és nem engedem rá a 20Hz-et, ha nagy hangnyomás a cél (van 6 slot ahová lehet feltöltögetni különböző beállításokat).
#190198-KP-: Mozin kívül a zene is fontos szempont. Nem tudom elképzelni, hogy az On wall hangsugárzók bármilyen téren is labdába tudnának a rúgni a Revelekkel szemben, ráadásul lehet az ART használhatósága is kérdésessé válna.
Kolosszális méretű médiaállvány?? Írtam már. Kell a hely a centernek is szóval a felső bútorlapot (100cm) nem lehet kisebbre venni. Van 4db polc, amiből kettő kicsit nagyobb (előfok - végfok) és kettő szűkebb (streamer - lejátszó - sallang). Nincs ebben semmi kolosszális. Ha csökkentem 3 polcra, akkor már a 1723 tuti nem fér be. Lábai 10x10cm. Ha ez 5x5 lenne, akkor oldalanként nyerek 5cm-t, de ennyi (nincs érdemi jelentősége).
#190200Gaming:
"Helyed van variálni...".
Nincs.
Jól látod, ott ablakok vannak (plusz radiátor, klíma) meg egy feleség - család, de ha nem lenne sem raknám ablakok elé. Az hozna más gondokat is. Kanapé nappali közepén az útban lenne, nem lenne jól átjárható, márpedig innen nyílik 3db háló és egy fürdő is továbbá a surroundok elhelyezése is rossz lenne. Így ugrana az is, hogy átlósan hátul is elhelyezzek egy sub-ot (na ez nem kötelező, de előny lehet)......
#190201I'am Dony:
Igen, kompromisszumokkal jár a helyiség. Dupla sub-os modellezést majd megpróbálom megcsinálni (kell hozzá vennem egy hosszabb XLR-t). -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#190185
üzenetére
Meglássuk mit ír majd a gyártó. Klipsch-et nem erőltetném.
#190186I'am Dony:
Igen, jónak tűnik
.
A közelség miatt azt feltételezném, hogy jó lenne az átvitel, de majd megpróbálom lemodellezni, mérni.
Kertes a kégli, lehet hajtani, de kizártnak tartom, hogy 110-115dB-eken moziznék. Talán 100dB körül lehet (majd megmérem) és 100dB környékén még a 1961 1V is elég jól működik.
Ez csak egy kósza gondolat a részemről
, aztán kiderül, hogy egyáltalán lehetséges-e a beszerzése megfizethető áron.Amúgy valamilyen felüláterszető szűrővel nem lehet megoldani, hogy pl a 1961 1V 25-30Hz alatt ne akarjon dolgozni? Pl az Arendal beállításaiban, vagy Dirac-ban (DLBC-ben) vagy PEQ fájlokkal? Persze ez csak akkor lehetne megoldás, ha a kanapé mögötti sub-nál rendben van a legalsó tartomány is. 1 kanapé lesz, nem kell több üléssort lefedjen.
#190187-KP-: Megvan mindkettő, vagyis a 1961 és a 1723 is. Előre kerülne a kisebb 1961 1V és hátulra a nagyobb sub. Ennek egyszerű oka van. A fronton pl nem férne el a HSU a magasság miatt. A 1723-at még éppen be lehetne préselni előre, de valójában ez is elmarad a HSU-tól.
270cm lesz a front. Ide kell beférjen minden. Az állvány fedlapja nem tud kisebb lenni, hogy a HSU elférjen mellette, mert kell ennyi hely (100cm) a centernek [kép] . -
Gino20
őstag
Mélyládával kapcsolatban érdeklődnék.
Van egy Arendal 1723 1.5 sub-om. Ennek az utódja a 1723 1V [link] , aminek a doboza ugyan az, de elvileg jobb a driver, nagyobb teljesítmény, jobb dsp, valamivel alacsonyabb alsó freki,....
Nincs semmi panaszom az 1.5-re és gyártón belül nem érzem, hogy váltanék az 1V-re kb 2x-es áron, de felmerült bennem egy másik opció.
A HSU sok év után tavaly piacra dobta a VTF-TN1 sub-ot [link], ami írások alapján előrelépés az elődeihez képest és mégis 1200 dodoért adja a gyártó, így 2025-ben is. Honlapjuk alapján van nemzetközi szállításra lehetőség, ami ha nem elvetemült és mondjuk ~300 dodo körül meg tud állni, akkor az vámmal együtt kb ~1700 euróra kijöhet.
Azt látom, hogy ~15Hz-re is képes, torzítás van, de brutális hangnyomáson, ahogy pl Arendal vagy bármi esetén is...
Vajon egy ilyen dög tudna adni új "élményt" a mostani helyett vagy ez már fingreszelés?
Hátul a kanapé mögött lenne a halg pozitól kb 1m-re és fronton lenne egy kisebb Arendal 1961 1V [link] . Fronton a HSU nem férne el a ~80cm magassággal.
HSU esetén a furcsaság az a DSP nélküli AB osztályú erősítő.
Ez lehet hátrány? Mondjuk ha DSP nélkül hozza azt, amit a mérésekben, frekiválaszban, akkor az talán inkább ígéretes, na de az AB erősítő sub esetén? -
Gino20
őstag
válasz
Atomgeszi
#189889
üzenetére
Áfát mindig fizetünk. Normál esetben ez úgy néz ki, hogy EU-n kívüli ország esetén az áfával csökkentett árat fizeted meg. Pl ha itt [link] regisztrálsz magyar címmel, akkor onnantól kezdve te már az ottani áfával csökkentett árat fogod látni és majd itthon fizeted meg az itteni áfát a teljes vételár után, vagyis termék ára + postaköltség után...
A használtpiac / magánszemély más sztori, de gondolom hiába húzzák a fogad, még úgy is jobb az ár. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189831
üzenetére
egyenletes átfutás / mélynél zeng a szoba,......... / DI?
miért jó az atmost magasan vágni?
Nem igazán értem, hogy mikre gondolsz.
#189826VoidXs:
"Aquamanben egészen 1 Hz-ig lemegy az Atmos rész"
Az durva
. Nekem az volt meg, hogy ~100Hz alatt nincs atmos sáv, ami amúgy teljesen logikusnak is tűnik, ha figyelembe vesszük az atmos sugárzók milyenségét.
#189832-KP-: Revel esetén ezt nem tudom megoldani. Még csak az sincs, hogy a puding próbája az evés. Revel 8"-os szóval ha kivágom a kartont aztán úgy érzem, hogy nem oké, akkor az szívás.
Ilyeneket néztem még [link] [link] [link] [link] , de valamiért a 3 utas Tannoy [link] a szimpatikus, ha már nem Revel csak azzal oldal irányba ugyan úgy megvan a 30-40 fok szóval lehet szinte semmit nem nyernék vele, pedig azt jó áron be lehetne szerezni. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189826
üzenetére
Csak ugye minden hangszórónak van valamilyen tengelyen kívüli válasza (nem olyan, mint egy micro antenna ahol 1 fok -30dBm) plusz a helyiség miatt ott a reflexió, így elkerülhetetlen a visszhang....... vagyis infóm szerint pont ezért az a jó, ha ez a h/v szórás minél nagyobb, jobb, elérve így a nagyobb, pontosabb teret.
ASR:
"......One might argue that there is no need for good behavior at such an extreme angle since no one is going to listening to these speakers at nearly a right angle relative to their forward direction. However, the response to that is much of the sound we hear from a speaker isn’t direct sound from the speaker itself but reflected sound from nearby surfaces. Even if the direct sound is perfect, the sound quality of a speaker can still be diminished if the off-axis response is poor. So having such a wide and well-controlled response is not just about having a broad area of coverage for listeners, it is about ensuring the reflected sound is as good as the direct sound. Another advantage of this is that it does away with the need for lots of acoustic treatments for the system to sound good. These speakers should sound great in the acoustic environment of any normal domestic room without acoustic treatments."Erin:
"The width of the soundstage of the F226Be is practically as wide as the room. With the understanding that the room’s sidewalls always act as additional point sources (sources of sound) themselves and can either help or hurt the sound, these speakers had no problem creating a soundstage as wide as 5 feet beyond their physical location while not marring the image/focus. Pay attention to the italicized. I notice many get so caught up in the width of soundstage they often forget to understand the tradeoffs of lesser speakers; speakers with poor directivity control where the reflections from the sidewalls are nowhere near the same sound that hits the sidewalls and reflected back to the listener, resulting in a hodgepodge of interfering sounds arriving at the listener’s ears. This results in a loss of focus of instruments placed on the soundstage, diffusion of a vocalist and ambiguity to the overall sound of the music you are listening. A well designed speaker with directivity control far off-axis helps not only provide a large sense of space in the soundstage but does so without detriment to the focus and imaging."De Amir is említi ezeket több esetben is.
#189827Gaming: Jó lehetne, ha esztétikailag ez elfogadható lenne számomra a nappaliban, de nem az. Álmenyóba lesz beépítve (valami). -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189824
üzenetére
Köszönöm
csak sajnos aztán extrém idő hiányában nem folytatódott a helyiség átépítése, de jelenleg úgy látom, hogy hamarosan lesz rá némi kapacitás és ezért a "fellángolás".
Na igen, kb 30-40 fokkal a tengelyen kívül lennék csak úgy voltam vele, hogy a Revel horizontálisan és jellemzően vertikálisan is elég jó. Igaz ezeket jól megtervezett állványos vagy álló hangfal esetén láttam...na meg amúgy is az LCR is Revel.A C283 ha dobozba kerülne, akkor az síkolna a menyóval (a surround-nak készült a 30 fokban "döntött" refis doboz, mert az falra/falba fog menni) szóval azzal e tekintetben nem nyernék, de tetszik, hogy 50-60Hz nem probléma neki. Vagyis kis teszt szerűségben ez van. Mondjuk atmos hangsáv ha jól tudom ~100Hz-ig van keverve (ez igaz?) szóval ha nem vesszük figyelembe az extrém ART elképzelést
, akkor talán nincs jelentősége.
Tannoy ezen téren amúgy elég "sovány": Frequency response 100 Hz – 20 kHz (±3 dB) / Frequency response 60 Hz – 20 kHz (-10 dB)
Elég ez?Tannoy esetén oldal irányba szintén lenne ~30 fok (ugye négyzet alakú és a helyiség egy nappali), de ha nem tévedek, akkor ez kevésbé probléma. Nem tudom mennyit nyernék ezzel az egésszel csak megy az ötletelés ésszerű kereteken belül. Persze ha pénz-ékszer szó szerint nem számítana, akkor szívesen vennék ilyen [link] Perlisten hangszórókat csak hát ebből 4db ~3.5M

-
Gino20
őstag
Atmos sugárzókkal kapcsolatban érdeklődnék.
Tannoy termékekről mi a vélemény? Konkrétan erre gondolok [link] . Tudnék ilyet számomra elfogadható áron beszerezni. 4db lenne.
Van saját kis doboza, menyóba építhető, X fokban döntött.......Vajon ez a Tannoy jobb lehet, mint pl a Revel C283 [link]?
Megpróbálom röviden összefoglalni, hogy miről van szó.
Vettem már ilyen Revel-eket, sőt építettem neki lapos kivitelű 16-17l-es dobozokat is [kép] , ami befér az álmenyóba, de a doboz rögzítése igencsak kérdéses. Valahogy biztosan meg tudnám oldani, de nem lenne egyszerű. Az álmenyó fentről (padlástérből) nem hozzáférhető és idő hiányában próbálom egyszerűsíteni a kivitelezést.
Dobozt 2 okból csináltam. Az egyik gondolom totál örültség, de ha elérnék velük pl ~50Hz-et, akkor egyszer még lehet ezeket is be lehetne fogni az ART-hez
.
A másik ok, hogy pl Revel W783 (leendő surround) mérve és hallgatva is ég és föld dobozban és doboz nélkül, ami egy ilyenbe kerül [kép] . Tudom, atmos-ról van szó, de na
.
C283 + doboz a menyótól független lenne (kartonnal síkolna) még a Tannoy meg az 1 réteg kartonba menne, de ha hallható rezonanciát tapasztalnék, akkor valami ragasztó/dagadó habbal kifújom az üreget és összeragasztom a felső réteget és a kartont, ahogy anno is csináltam [kép] [kép] [kép] .
Tannoy tudom négyzet alakú szóval nem lehet (esztétikusan) ráforgatni a halg pozira, de talán a vertikális lefedettség szokott nagyobb probléma lenni.
Első atmos kb 40 fokkal lenne előttem, hátsó atmos kb ~30 fokkal lenne mögöttem (~120 fokra). Kb valahogy így nézne ki az elrendezés [kép] .
Revel-ben állítható (elvileg) a magas iránya, de ez minimális. Elvileg, mert nem sikerült megmozdítanom, de leírás alapján lehetséges.Vajon van ennek a Tannoy-nak értelme? vagy hagyjam az egészet a franca és doboz nélkül dobáljam be a Revel-eket a kartonba?

-
-
Gino20
őstag
-
Gino20
őstag
Lyngdorf Room Perfect-el van esetleg itt tapasztalat?
vagy esetleg hasznos infók?
Ugye RP elvileg arról szól, hogy milyen pazar és, hogy milyen egyszerű.
2.0 stereo esetén valóban az, de sokcsatornás mozi esetén egyre inkább úgy fest számomra, hogy nyűg.Pl manuálisan kell állítani a távolságokat, na de a SUB-nak mit állítson az ember?
(Lyngdorf szerint be kell szerezni a sub késleltetésének idejét az adott gyártótól
)
Meg csatornaszinteket kalibrálás előtt állítani?
Vagy ha a végfokoknak eltér az erősítése, akkor RP után utólag állítsam be? De mi alapján? REW-el? Na, de akkor hol az a csoda egyszerű RP?Valahol talán azt is olvastam, hogy pl 2db SUB-nál nem engedi az átlós elrendezést setup-ban, hanem frontokra lehet beállítani

Furcsa számomra ez az egész, de közben mégis azt olvasom, hogy jó véleménnyel vannak róla.
"Lyngdorf szerint be kell szerezni............":Please also note that we have a Youtube channel with a big section about RoomPerfect and setup of our processors:
https://www.youtube.com/watch?v=NoaveoE7TyU&list=PLnTIYrtM73zm7lU25Z-y3uzY_KNP0uku-https://www.youtube.com/watch?v=-IE5ycPpPus&list=PLnTIYrtM73zmsmBG3pN8ZOQ8PcZybMKFO
RoomPerfect does not set speaker distance automatically. First part of the calibration procedure is the Adjust sub function where the level of the subwoofer(s) is matched to the front speaker level. Next step is to measure the distance to each speaker from the microphone placed in the Focus position (main listening position). The processor uses these distances to ensure correct time alignment in the focus position.Some active subwoofers have built in DSP to control crossover, eq, limiters etc. This will introduce a processing delay, and this processing delay can be entered in the output setup. So the delay can be compensated, but it is not RoomPerfect doing it. You need the actual value from the manufacturer of the sub, it can be anything in the 2-15ms range.
If you have two subwoofers in your system there are two ways of connecting them:
1. Connect them as Left/Right subs and place them in the front corners of your room - this is what we generally recommend. In this situation you will have Stereo bass in the front channels and redirected bass will also be divided in left/right. LFE content will go to both subs.
2. Connect both as LFE subwoofers and place them either together/stacked in the same location, or different places in the room. You can have different settings for each LFE sub in the output setup. In this setup all bass will be mono, and redirected bass will be sent to both subs no matter from which speaker.During RoomPerfect calibration the level from each speaker is measured and levels are matched in the final calculation. So it is strictly speaking not necessary to match the levels up front. When calibration is done you can see what levels RP has measured, and if they are very far off, for example if the top speakers are 10dB too loud, you can consider reducing the level from these and do a new calibration.
You can adjust the output level from each channel pair in the output setup menu; this should be done before the RoomPerfect calibration.Matching the levels between different speakers connected with different power amplifiers is not always easy. If speakers have different sensitivity and power amps have different sensitivity and gain there are a lot of variables in play. The Trinnov power amp has 19dB of gain, while the SDA-2400 has 26dB. But what about the speakers they are driving? As mentioned you can adjust the output level in the output setup menu, so probably you need to reduce the output level for the channels that are driven by the 2400.
Room correction exist in many versions and can be implemented in many ways. If you would like to know how RoomPerfect is different please have a look at our RoomPerfect web page:
https://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/roomperfect/ -
Gino20
őstag
válasz
I'am Dony
#189483
üzenetére
Na meg ott van a McIntosh MX200 (ha elég a 12 csatorna), de ez is ~8e euró
és nincs pl DLBC, vagy "olcsón" ott van még az Emotiva XMC-2 (szintén nincs DLBC) csak erről meg a szoftveres szarságok miatt nagyon sok a rossz vélemény (Monolith topikba is jó páran Emoról váltottak, mert egy nyűg volt)......szóval ja, ha igény a sok XLR (proci) és Dirac, akkor sok opció nincs. -
Gino20
őstag
"avr beépített végfokaival dirac artozni, mert még art nélkül is gyengék. De pre out módban végfokról már lehet értelme."
Persze. Lehetne értelme, de te el tudod képzelni, hogy majd ezen (pre out - végfok) ezen fog szarakodni a Dirac? Ugye fikció az egész beszélgetés, de ezt én teljesen kizártnak tartom."Integrára elvileg már év vége felé lehet ART"
Összességében arról írnak a neten, hogy 25 végéig nem várható ART. Amint történik valami csoda, akkor szerintem előbb lesz pl 6-7e eurós Marantz AV10-en, mint bármilyen Integra AVR-en.
Szerintem lesz itt csalódás. Én csak abban bízok, hogy ha már most is létezik Monolith-ra, akkor megkapom, ha végre tényleg elérhető lesz Storm-on kívül egyéb gyártóknak is.
#189409powerup2: Jó buli lehet ott lenni
. Ezek a procik engem egyenlőre nem fenyegetnek szóval pusztán csak kíváncsiságból érdeklődőm
. Az meg, hogy mit tapasztaltál, abszolút nem vitatom (hogy is tehetném), de pusztán csak az olvasottak alapján az a gyanúm, hogy ugyan azon rendszernél Trinnov vagy Storm esetén a különbség lehet csak fingreszelés. Az ART ugye másképpen működik, mint a WF. Én laikusként több potenciált látok az ART-ben, de a valóság azért úgy látom elég árnyalt a felhasználók terén. -
Gino20
őstag
Így van. Értelmét én sem látom, de sajnos ez van.
"bizonyos hangerőszintig/csatornaszámig korlátozni, vagy pre out módra engedélyezni"
Értelek, de valahogy én ezt elképzelhetetlennek tartom. Szerintem nem fog ezzel szarozni a Dirac. Ha lesz is ART (egyszer biztos), akkor is val korlátozott csatornaszámmal, fixen adott termékhez, de majd kiderül. Ahogy írtam, részemről ez természetesen csak fikció. -
Gino20
őstag
"A Dirac ART meg szerintem lassan le fog csorogni az alsóbb szintekre is."
Alsóbb szintekre egyszer biztos, de kérdés, hogy mikor, meg hogyan. 2023 3/4-ében szűnt meg a storm privilégium, de azóta kb semmi érdemi változás nem történt, pedig minden gyártó tudta, hogy utána elvileg "szabadrablás" lesz. Monolith-ra a márka képviselő Hobie lassan 1 éve írta AVS-en, hogy szinte kész, utolsó simítások és van is AVS-en user, aki megkapta tesztre, használja (elégedetten), de azóta semmi. Egyéb gyártó esetén meg talán csak pletyka szintű volt, aztán utoljára azt olvastam, hogy talán 2025 végéig nem lesz ART sehol. Ezen a szinten biztosan a Dirac nyúlt bele. Fikció, de val nem olyan egyszerű implementálni megfelelően és/vagy a Dirac mondjuk "felhasználóbarátabbá" akarja tenni....nem tudom.
Amúgy ha lejjebb is csorog, én arra tippelnék, hogy középkategóriás AVR-ek, akkor sem biztos, hogy megkapják, ha közben kéri a teljesítményt. Az üzletpolitika biztosan az egy cégnek, hogy minél többet eladni, de ha kéri az "erőművet", akkor alsóbb szinteken lehet sok negatív visszajelzést eredményezne, mert nem képes meghozni a kívánt hatást. Nem tudom....
Amúgy ha lejjebb is csorog, akkor val ott is csak megkötésekkel, vagyis csatornaszámokat tekintve korlátozásokkal. Pl a legolcsóbb "StormAudio ISP Core 16" 9db csatorna esetén támogatja az ART-t 14e euróért
, így nagy-nagy lecsorgásra én nem számítok pl AVR-ek terén...
#189382VoidXs: Igen, az ART volt eddig az egyetlen, ami tudott versenyezni a PC-s hanggal.
Na és a Trinnov WaveForming?
Sokak szerint jobb, mint az ART, de persze ez fordítva is igaz. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189367
üzenetére
Azt a lényeget, amit aztán szétszednek többen is (Kunchur és társai)? hogy amúgy Amir projektmenedzserként végzett xy műszaki szakon? (távol álljon tőlem, hogy én ez miatt ekézzek bárkit is, mérnöki oldalon is láthatunk agyament dolgokat).
"“Mr. Majidimehr seems to have a juvenile understanding of oscilloscope measurements. He thinks that they are limited to 8-bits of vertical resolution. ”"Neked ez lehet régi sztori, sőt még lehet egy ellen egyenletet is tudsz hozni.....én meg csak egy adott végfokról kerestem volna valami értelmes review-t, aztán ezen a fórumon találtam magam, majd gondoltam akkor már csemegézek az oldalon belül
.
Sokkal inkább gondolom azt, hogy az olyan nagymértékű science fiction-nek vélt különbségeket, nem a kábel okozza, hanem az agyunk. Azt sem vitatom, hogy lehet-e különbség kábel között vagy sem. Hát ezek szerint mérve lehet valami, de közben azt gondolom, hogy ennek semmi olyan hangra gyakorolt hatása nem lehetne, amit mi végül az amúgy nem túl acélos hallásunkkal hallhatnánk (amikor elvérzünk 256/320/flac stb vakteszten, de majd egyszer demóba kipróbálom
). -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189223
üzenetére
Erre, ahogy az fentebb is írtam (nem említettem SINAD-ot).
"At this point I ran my 8 ohm power sweep and was stomped to see that there was so little power available (red lines):"

"The unit is rated at 120 watts and I was just getting 20 watts! No amount of reading the manual and searching showed any kind of "eco mode" that would limit power. After trying many things I remembered the same issue in other Pioneer AVRs such as VSX-LX303. That AVR would limit its output power after 30 seconds or so:" -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189052
üzenetére
Amúgy a következő hsz Monolith topikban ez volt egy másik illető részéről (az nem derül ki, hogy bármelyikkel is lett volna dolga, de talán egyikkel sem)..
"I haven't personally compared Trinnov and Storm, but I've been investigating Trinnov vs Storm. Here are the key differences that I have gathered in my research:
1) Trinnov exposes advanced room correction options that are hidden/automatic with Dirac. In the right hands, this can be used for good (better?) results. For example, with Trinnov, you can manually set the resolution of the correction, while that is hidden and automatic in Dirac, potentially resulting in overcorrection. There are ways to manipulate measurement patterns with Dirac to achieve similar results, but that requires much more time than adjusting Trinnov settings.
2) Trinnov allows reusing measurement for different presets and manually setting weights. For example, you can take measurements from every seat and easily select specific measurements and weights for front row, back row, both row, and MLP presets.
3) Trinnov's remapping can be helpful for rooms with compromised speaker locations. Remapping adds panning, so you are better off with speakers in good locations and disabling remapping, if possible. Storm supports manual remapping of the center speaker for use with large flatscreens/micro LEDs.
4) For digital audio output, Storm Elite & Evo models can support for up to 32 channels of AOIP or AES/EBU, while Trinnov 32 models can support up to 16 channels of AES/EBU only. Trinnov discussed adding AOIP support a couple years ago, but it's unclear where that is heading. Strom can only decode 24 channels (32 limit is post decode for subs, arrays, active crossovers, etc.) Trinnov can decode >24 and be expanded to 48 channels.
5) For high channel counts, Storm is much more cost effective, particularly if you purchase that up front, rather than adding it later.
6) The base model on Storm has 16 channels while the base model on Trinnov has 20 channels. The Storm is less expensive.
7) ART provides active room correction up to 150hz and supports any speaker and sub layout. WF only corrects up to the bass mgmt xover and requires DBA-style layouts. Reviews for both are excellent, but when a room can be designed with DBA-style layouts, WF seems to deliver more consistently good results. OTOH, ART can be configured for directional bass for additional immersion.
8) Overall, Storm users seem to be happier with HDMI 2.1 issues and sync times than Trinnov users. HDMI 2.1 isn't totally problem free on Storm or on any processor, though.
9) Storm has a low latency mode that is supposed to deliver. I haven't seen much feedback about latency on Trinnov, although there are comprehensive advanced settings to tune latency.
10) Subjectively, I have heard some people say that Trinnov lets you hear more of the room (lighter touch) and gives nicer immersion, but some disagree. It's unclear how much of this depends on the room, calibrator, and settings.
Regarding SNR, both brands use pro-level output voltages, making them more vulnerable to noise floor issues w/ consumer amps than prepros with consumer output gains. If you have pro amps or amps with adjustable input gain, that's a non issue. In recent years, both Trinnov and Storm have responded to noise issues by updating their DACs to have very low noise floors. I don't think it's a problem anymore with current models. I'm not sure, but the key difference might be that the new Trinnov and Storm DACs use analog volume, similar to the HTP-1.
In speaking to calibrators, they generally prefer the extra advanced controls and time savings in Trinnov. They say that both are excellent and the choice depends on features needed for a particular application (i.e. AOIP, DBA sub layout, Fusion built-in amps required, remapping needed, etc.)
Audio quality wise, most of the comparisons between Storm and mid-level Dirac processors say ART is a significant benefit. I think the other differences are less significant.
For Trinnov, it gets into apples & oranges territory with Trinnov vs Dirac. I've heard different opinions on that, but more are positive for Trinnov. Most say WF is a significant benefit when the room allows.
Speaking of WF, there are some who argue that a properly set up DBA in a rectangular room gives very similar results. WF benefits from being more automated and more adaptable to more rooms with some layout flexibility.
There have been a few who have tried ART/WF and gone back to using MiniDSPs for bass, but that seems to be the minority." -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#189052
üzenetére
Én egyiket sem ismerem, de azt tudom, hogy a jelenlegi (vagy átépített) helyiségem messze nem lesz ideális és nagyon sok évig nem is tud az lenni, mert ha esetleg lesz annyi extra bevételem, akkor azt a gyermekeim fogják "élvezni", ha sikerül nekik összerakni valami kézzel fogható dolgot, viszont azzal is kb tisztában vagyok, hogy ha nem is most, de X időn belül szinte biztos, hogy veszek egy használt Trinnov vagy Storm procit, mert témát illetően meg "hülye vagyok".
Átépítve is max 5.3.4-et tudok csinálni a nappalimból [kép] , de a reális szerintem az 5.2.4 átlósan elhelyezett SUB-okkal. Ehhez nekem untig elég a 16 csatornás proci csak kérdés, hogy melyik a jobb irány. Storm vagy Trinnov? Persze ha idő közben a Monolith beváltja az ígérteket, akkor lehet nincs is miről beszélni, de egyenlőre virtuális center tekintetében messze van pl az Arcam-tól (Arcamot is használtam a jelenlegi csak 2.0 a rendszerben). Remélem teljes rendszer esetén ez némileg javulni fog és idő közben a Monolith is megkapja az ART-t (kapják be, én még teszt verziót is szívesen kifizetném - persze jelenleg nem tudnám kihasználni, de ez változni fog).
"Pusztán elméleti szinten az ART a jelentősen fejlettebb, a "hátsó subokat jól időzítve kioltjuk a hátsó fal visszaverődéseit" módszert össze tudod magadnak is drótozni, valamint lehetetlenné teszi az MSO-t, hiszen másra használod a subokat."Nem ismerem az MSO-t sem, de ez mit jelent (másra használod a subokat)?
-
Gino20
őstag
Ezzel kapcsolatban van esetleg itt vélemény? AVS-en Monolith fórumon írták (pont az az illető, aki Monolith-on ART használ).
"There are users who have switched to StormAudio from Trinnov, so not sure which one is "all the way"...
I think Dirac ART is superior for "smaller" systems, Trinnov's WaveForming uses just subs and needs at least 4 of them. Not sure how they compare and if WaveForming can do all the things that ART does. Internal hardware of StormAudio seems to be miles ahead of Trinnov's DIY look-alike units... But Trinnov's room correction probably is better than Dirac."Az ART valóban jobb lehet kisebb rendszer esetén és a Trinnov WF valóban csak sok-sok SUB esetén lesz igazán hatásos? Értem én, hogy az ART a passzív csatornákat is használja sub tartományhoz... Persze ehhez nem árt kellő teljesítményű végfok meg terhelhető sugárzók.....
Na, de mi van a nem SUB tartománnyal? Ott a WF tudása nem kamatozhat annyit, hogy az mégis jobb eredményt hoz, akár csak 2db jól elhelyezett SUB esetén? -
Gino20
őstag
válasz
skippper
#189015
üzenetére
"milyen rendszer tudna tisztességgel kezelni ennyi csatornát"
Tessék [Emotiva] vagy ha ez nem, akkor gondolom tényleg csak Storm/Trinnov marad, ahol "végtelen" mód kombinálhatod a csatornakiosztásokat.Amúgy már az elején jól látható volt, hogy abszolút nem cél a 14 csatorna megfelelő kezelése és helyette valamilyen taknyolás, gányolás kellene. Így is lett, de ha ez elég a tulajnak, akkor hajrá.
-
Gino20
őstag
válasz
Sanci38
#189006
üzenetére
Ezt az egész "megfoghatatlan szálat" csak érdeklődve olvastam, de (2x) Denon 2000 sorozatnál nem számítottam arra, hogy az érdeklődő olyan 16 csatornás proci ajánlást kap, ami min 6000 eurónál kezdődik (Marantz AV10), aztán jön a 10e (Acurus) és ~15e euró (StormAudio)
.
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy melyik az az Onkyo proci, ami egyáltalán most forgalomban létezik és esetleg még tudja a 16 csatornát is
-
Gino20
őstag
válasz
gabo01
#188806
üzenetére
"hozzáértő megírja"
Ez nem vagyok, de Dirac-al a teljes sávot méred, EQ-zod a célgörbét..... Az, hogy ezt miként alkalmazod, vagyis small vagy large, az szerintem teljesen mindegy, mert maga a mérés tartalmaz mindent is. AV/AVR beállítás kérdése, hogy meddig "engeded, hogy belenyúljon" a kalibráció. -
Gino20
őstag
[Peerless + Dirac]
Vajon mikor valósulhat ez meg és mi sülhet ki belőle? -
Gino20
őstag
válasz
Quetz
#188755
üzenetére
"Nem a csatornánkénti korrigálásra gondoltam, hanem a master volume-ra."
HTP-n a kimeneti feszültségszintet beállítom pl 3V-ra (jelen példában teljesen mindegy mennyire) majd rákötöm a Trinnov (gain: 19dB) végfokot és a Tangent végfokot (gain: ? 26..28dB), akkor ugye az fog történni, hogy a Tangent jóval hangosabb lesz azon az 1db csatornán, amit hajtani fog és ezt az extra teljesítményt kell majd lefaragni a többi 8db csatorna szintjére. Ez esetben mindegy, hogy a referencia 0 vagy -10. Nekem a különbséget kell megoldanom. Feszültségszint nem állítható külön-külön egyik-másik végfoknak. Dirac-ban meg a master output az összes csatornára lesz igaz. Ha azt csökkentem Tangent esetén, akkor a többi csatorna szintjét is ugyan úgy egységesen csökkenteni fogja.
Nekem erre jó megoldásnak tűnik az unbalaced XLR, amit ajánlottak. -
Gino20
őstag
válasz
Quetz
#188746
üzenetére
Dirac-ban a csatornák teljesítményénél talán csak 10-12dB-t lehet korrigálni szóval, ha pl a 8 csatornából a leggyengébb x% output-al -25dB, de a Tangent pl -10dB, akkor azt nem tudom lecsökkenteni -25dB-re. Már rég Diracoztam. Nem emlékszem pontosan, hogy mennyit is lehet játszani a szintekkel.
Több helyen is a 75dB-t olvastam. Ha 70-re kalibrálok, azzal mit nyerek? -
Gino20
őstag
válasz
Rolibratyo
#188727
üzenetére
Rendben, köszi az infót
.
Hangszerdiszkonttól veszek majd ilyet. Biztosan kelleni fog. Remélem ez + a Dirac már elég lesz az azonos csatornaszintek eléréséhez. -
Gino20
őstag
válasz
Quetz
#188721
üzenetére
Szuper, de azért ez már nem túlzás egy kicsit? Vajon mi történne, ha ez a gain érték kicsit magasabb lenne? A SINAD nem tudna 107dB-t "csak" mondjuk 103-at? Gondolom a hallható tartományban nem történne semmi.
#188723Khaosz55: A Procim egy Monolith HTP-1, ami max 4V-ot tud. Amúgy a napokban keresett válaszodra lehet egy ilyen HTP jó megoldás lehetne, ha a Dirac önmagában nem tudja azt amit szeretnél (van az Osztrákoknál). Lehet hozzá venni DLBC-t, de van benne 16 sávos PEQ lehetőség is, ami Dirac-al párhuzamosan is tud futni. Nem tudom, csak eszembe jutott. Na meg valahol 1-2 Monolith tesztelőnek ART is van a fedélzeten csak végül ez a sztori egyenlőre ellaposodott. Lehet a Dirac beintett mindenkinek és egyszerűbbé akarja tenni az ART kezelhetőségét, nem tudni.
Amúgy a végfok 8x200W 8Ohm-on. Táblázatod alapján ehhez 4.5V kellene a 19dB-s Gain esetén.
A manual ezt írja:
"A proper technical way to align the volume is to use the signal generator producing “THX-like” pink noise at -30dBFS. Set the volume control to 0 dB and then adjust the maximum output level until you register 75 dB on an SPL meter."
Ehhez a feszültségszintet 3.5V-ra kellett állítanom, vagyis, hogy a halg poziban megkapjam a 75dB-t. Akkor ez most így nem jó? Csapjam fel a max 4V-ra? de akkor már bejön a képbe ez:
"The minimum distortion is measured with the maximum output level near 2.2v. Higher settings raise the analog gain with the resulting small rise in distortion. "
Azzal, hogy a 0dB "hangerőt" felrakom +22dB-re azzal nyerek valamit?
Nincs bajom a 3.5V-on kapott teljesítménnyel, csak kérdezem.#188724Rolibratyo: Köszönöm az információt.
Trim lehetőség nincs a Tangent végfokon és csak balanced XLR csati van rajta, ahogy a procin is.
Jól értem, hogy az unbalanced bekötéshez olyan végfok kellene, amin van RCA csati, így ott pl feleződne a teljesítmény?
-
Gino20
őstag
válasz
Khaosz55
#188717
üzenetére
A gyártói értéket állítottam be, vagyis 0dB kimenő esetén -75dB-t a halg poziban. Ehhez 3.5V kellett szóval ezzel szerintem nagy gondom nem lehet. Amúgy procin a max hangerő nem 0dB, hanem +22dB-ig emelhető, ha annyira hajtani akarnám [kép]
PA720-hoz képest amúgy pazar számomra, főleg amit mélyfrekis hangok esetén tapasztaltam, mikor melegváltásban cserélgettem és gyors állítottam a feszültségszintet, hogy azonos hangerőt kapjak. -
Gino20
őstag
válasz
Gino20
#186997
üzenetére
Régi sztori, de a gyártó végül közölte, hogy sorozatszám alapján ~5.5 éves a végfok, így garanciába javítani nem tudják, de elküldhetem az USA-ba az ATI-nak és megcsinálják. Mondtam, hogy köszi kihagyom.
Ugye az van, hogy DC szűrő nélkül búg a gépezet, de szűrővel már jó (néha egy hangyányit még így is, de az nem dráma, közelről csendben hallani, ha olyan kedve van).
Tegnap becsomagoltam, hogy akkor hamarosan elviszem a soneraudio-hoz és bekötöttem helyette a 9. csatornának szánt kis Tangent powerampster II végfokot, majd rögtön feltűnt, hogy ugyan azon "hangerőn" jóval hangosabb a rendszer.
HTP beállításokban a Trinnov esetén a max output level feszültségszintet 3.5V-ra kellett állítanom, hogy 0dB-es kimenő esetén a halg poziban megkapjam a -75dB-t. Tangent esetén csak fülre, de ezt 2V-ra "kellett" csökkentenem (majd megmérem). Ezek után felcsaptam már a gyártó oldalát és ott azt látom, hogy a Trinnov Gain értéke csak 19dB [link] . Tangent esetén nincs erre adat, de gondolom valami 25-28dB lehet.
Gondolom ezért a nagy különbség.
Trinnov Gain vajon miért ilyen alacsony? HTP-1 4V-ig állítható szóval ez a része nem para, de ez esetben ez a végfok pl egy Arcam-al kb "használhatatlan" lenne?
Úgy érzem ez szívás lesz, ha bekötöm majd mind a kettő végfokot. A 8 csatorna miatt nyilván a Trinnovra lesz beállítva a HTP, de marad 1db atmos, ami a Tangentről fog menni. Tartok tőle, hogy ezt a különbséget a Dirac-ban majd nem tudom korrigálni és már a mérésnél kiakad a 9. csatorna és/vagy nem tudom majd lecsökkenteni a többi 8db csatorna szintjére a teljesítményt. -
Gino20
őstag
Második tulaj vagyok. Német ürgétől vettem, de ugye úgy kell számolni, hogy (vételár + posta) x 1.27 + 4e Ft vámkezelési díj. Ez mondjuk 4000 + 100-150 posta esetén (150-enel számolva) 5270 dollár (~4590 euró). Monolith korábban ebay-on is hirdette. Mikor arra rákattintottam párszor, utána kaptam egy automatikus ajánlatot (gondolom valami algoritmus nézi a megtekintéseket) -5%-ról vagyis 3800 dodoról. Ha ír nekik az ember, akkor gyanítom ezt továbbra is megadják szóval így mondjuk ~5000 dollár.
Aztán ha van jó ismerős mondjuk Németeknél, Osztrákoknál, akkor a 3800 + posta megállhat 4700-ba is
a 19%-os áfával, aztán max ~40 euróért tovább jön ide.
Ha szeretnéd kipróbálhatod a HTP-1-et
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#188441
üzenetére
Nem tudom mit csinál az Arcam, de dialógusban is nagyon jó, még 2.0 virtuális center esetén is. AV40 nincs már meg szóval nem tudom összehasonlítani.
#188443-KP-:
Pedig itt van a kis dobozocska [kép] .
Beszéltünk már egyszer erről. Egy ekkora termék postázása nem dráma még az USA-ba sem [link]. ~36e Ft szerintem nem tétel a termék árához képest, ha mondjuk az 5 év alatt valamikor szükség lenne rá.#188444BBéci: Elhiszem, de attól még botrány ez a fajta értékesítés. A kalibráló kit valami 3500 font. Ennyiért felhasználó val sosem fogja megvenni, hanem csak az a pár forgalmazó, akiknek száma szerintem jóval kevesebb lehet, mint azon potenciális vevőké, akik épp ez miatt nem veszik meg a terméket. Rádobnak még 1-2 ezret és ott a storm/trinnov. Persze biztos lehet kérni beüzemelést is, de az sokaknak nem feltétlen "opció"....később módosul valami, hozzá kell nyúlni,.........Használt piacon így kb eladhatatlan...
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#188438
üzenetére
Egyenlőre egy bajom van vele (fentebb írtam), de kíváncsi leszek a végeleges állapotra. Fentebb írtak miatt sok reményt nem füzök hozzá, de ne legyen igazam
. HTP-1 AVS fórumot jó ideje követem, de ilyen "nyűgöt" még nem olvastam. Általában inkább csak arról írnak, hogy milyen pazar... -
Gino20
őstag
válasz
Quetz
#188436
üzenetére
Ilyenem van
. Az évek alatt úgy látom amúgy sokat fejlődött (Dirac multi DLBC, a kezdeti 3 sávos PEQ már 16 sávos és Diracal párhuzamosan is működik, sőt az ART is valahol a "fedélzeten" van hosszú hónapok óta pár tesztelőnek....). A jelenlegi rendszerem csorba (2.0). Megvan az 5.2.4-hez minden "csak" átépítésre vár a dolog.
Sztereó esetén pazar. Kalibrálva egy vakteszten nem biztos, hogy meg tudnám mondani, hogy pl Arcam AV40 vagy HTP-1 szól, de filmek esetén ennél a csorba rendszernél egyértelmű a különbség. Arcam-al még ennél a konfignál is nagyon rendben volt a dialógus (szinte nem éreztem hiányát a centernek), de Monolith esetén ez nem mondható el. Teszt erejéig bekötöttem a centert is (teszt erejéig, mert életvitelszerűen nem fér el a jelenlegi elrendezésben), nem kalibráltam, nem csináltam semmit csak setup-ban bekapcsoltam a centert is. Nem hozott szinte semmi változást. Nem temetem a Monolithot, mert ha sztereón hozza a kívánt minőséget, akkor talán nagy gond nem lehet, de valahogy az az érzésem, hogy dialógus tekintetében jócskán el fog maradni (ha sikerül átépíteni a rendszert), ami nekem fontos, mert a mozi nekem egy nappali...Számomra az Acurus 1 nappal ezelőttig teljesen ismeretlen gyártó volt, de ezek szerint nincs tovább szóval vagy ezek vannak, vagy 10-20e euróért a Trinnov/Storm/........ légió létezik
-
Gino20
őstag
Találtam egy ígéretesnek kinéző procit [Acurus Muse] , de az látom, hogy az ASPEQT kalibrációhoz kell a gyári miki készlet [link], ami annyiba kerül, mint mondjuk használtan egy Muse
. Enélkül meg marad a manuális állítgatás szóval biztos nem lesz jó a fáziskorrekció, késleltetések. A PEQ csak 5 sávos és REW-el készített fájlt nem támogat.
Persze a hangjáról ódákat zengnek, de mégis, hogy a francba lehet, hogy a kalibráció miatt el van cseszve az egész, vagy a miki készlettel már majd Trinnov/Storm az ára
.
Létezik esetleg egyéb gyártó, ami jó opció lehet és nem Trinnov/Storm/Lyngdorf/Datasat... árakon megy, de nem Arcam/Anthem/Marantz és társai? -
Gino20
őstag
válasz
mimic1979
#188247
üzenetére
Hát csak azt mondom, hogy ha bekapcsolod a corrected rublikát, akkor eleve lehet 0dB környékére fogja EQ-zni, aztán majd a teljesítmény növelésével kompenzálod ezt, de ha ez megvan, attól mondjuk külön görbét is rátölthetsz majd, ha úgy jobban tetszik.
Ha a miniDSP "egyenesre" kalapálta, akkor a Dirac-nak már elvileg nincs hol belerúgnia. Mondjuk ha az akusztika miatt a beszakadás egy feneketlen kút, akkor az szerintem nem igen EQ-zható.
Atmos: Kb 100-110Hz-ig kellene elérni valami jó görbét, de menyóba építve ez lehet nagyon nehéz. EQ-zd lejjebb a célgörbét, hátha. Amúgy van valami hiányérzeted atmos esetén vagy csak a görbe nem tetszik? Milyen az EQ-zott görbe? -
Gino20
őstag
válasz
mimic1979
#188245
üzenetére
SUB-ot miért nem EQ-zod le ~0dB-re?
Kevés az atmos hangsáv, de ha az Dolby ajánlás szerint van elhelyezve, akkor annak szerintem jobb eredményt kell adnia görbe ellenére is, mintha előre és hátra is beteszel menyó alá egy ilyen "atmos" dobozt. Kivétel esetleg, ha a magas tartományban van probléma és a tengelyen kívül ülsz, de Dirac-al abba is bele tud kalapálni X dB-t. -
Gino20
őstag
válasz
BBéci
#188157
üzenetére
Egy Bose 5.1 soundbar kb 1M Ft és akkor a fizika még mindig fizika, vagyis az LCR középről egy 80-100cm-es műanyag rúdból szól úgy, hogy vannak benne 3-4"-os hangszórók. Elhiszem, hogy pl DSP-vel sokat lehet nyerni/varázsolni, de ez veszett fejsze és mindezt mondom úgy, hogy bennem abszolút nincs az a soundbar gyűlölet, ami itt lehet sok emberben megvan. 1M-ből manapság összerakható egy belépő 5.1 és egy Dirac-os AVR és így már végképp nem nyerő a Bose/Sennheiser/..... SB, de még a kritikán aluli audyssey és 5.1 is hatalmas élmény volt még a fos HW-Q90R sb után is. (JBL az SB kategóriában semmivel nem jobb, ugyan úgy műanyag "kacat", kivéve esetleg a SUB-ot).
-
Gino20
őstag
válasz
BBéci
#188155
üzenetére
Ami fos, az fos. Nincs ezen mit vitatni, de azzal abszolút nem tudok egyetérteni, hogy ez esetben vegyen soundbart az illető (lehet az bármilyen csúcs a fizikai korlátai miatt). Ismerős a helyzet (a képen látható elrendezés) és volt ~10-15 hangszórós soundbarom dedikált hátsó hangfalacskákkal, ahol a frontban és a surroundban is volt felső (atmos) hangszóró, fronton oldalsó hangszóró...... Ehhez képest már egy belépő Denon és Monitor Audio M300 5.1 is fényévek volt zenén és mozin is. Azt az erőt, dinamikát, színpadot és teret meg sem közelítette az SB, mint amit az M300 5.1.
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#187832
üzenetére
Mondandód első fele, ha a Monolith-ra vonatkozik, akkor is téves információközlésnek tűnik számomra az ASR táblázat, ahol 97dB szerepel, miközben más user mért 105dB-t is. Közben amúgy AVR-t írsz, ami nem proci szóval lehet az AVR390-re gondolsz. Mindegy is. Szavaiddal élve "kiemelkedő" élményt tud adni egy Arcam AVR. Denon ~X2700 után őszintén egy csoda volt még az AVR390 is (akár Dirac nélkül is).
Jelenleg természetesen nincs lehetőségem csendes forrással hajtani egy Arcam AVR-t, de amikor itt volt az Arcam AVR + Arcam végfok, akkor a hallható tartományban soha semmi problémám nem volt, oly annyira, hogy jelenleg a dialógus miatt tényleg fontolgatom az AV40-re való visszatérést, pedig Dirac-Dirac és a folyamat is pontosan ugyan az, mégis más az élmény.
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#187812
üzenetére
Nagyon ki lett ez az egész hegyezve az AVR390-re.....
Az AVR390/10 felett már nem ilyen gyatra a SINAD és nem konkrétan ezekről a modellekről beszélünk, hanem magáról az Arcam-ról, de ahogy írtam AVR10 és PA720 esetén semmi zaj nem volt jelen. Ha ez számít, akkor forrás nélkül is megtekertem a hangerőt és akkor sem. Nem, nem vagyok süket. Pl az Arcam-ok szerintem is hajlamosak némi tápegység zajra (nem ingadozva, hanem fixen mini trafóállomás hangra), amit típustól függően, de mindig hallottam X közelségből ha csend volt, még nejem vagy ismerős meg kb hülyének nézett, mikor mondtam, hogy hajolj fölé, mert ők nem hallottak semmit.Amúgy itt az Arcam mindig összeségében van lehúzva, de ugye kiderült, hogy tévedés, hisz ha az AVR-t AVR-ként használja az Arcam tulaj, akkor jól hallják, hogy nagyon rendben van a kapott hang. Végfok esetén "kényes" a sztori és nem jó hozzá minden is, de ahogy írtam PA720-al abszolút rendben volt.
ASR/Amir: Nekem abszolút téves információközlésnek tűnik ez a fajta tesztelés, hisz nem látom, hogy teljesülne az amit írsz: "Az ASR olyan teszteszközt használt, amit az ajánlott feszültségre állított be".
Ha ezt tette volna, akkor szerintem a táblázatban is a 105dB-s SINAD szerepelne vagy a gyártó szerinti 106dB. Értem, hogy ez fingreszelés, mert eleve abban a tartományban van ami elég, de ugye nem ezen van a hangsúly. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#187793
üzenetére
Hát nem tudom. AVR10-re kötöttem egy PA720-at és nálam végül totálisan néma csendben volt a rendszer. Az AVR10 sem sokkal jobb, mint a 390. Akkor ez, hogy lehet? Igaz leszívatott, mert mono-mono jack-el összekötve tényleg borzalmas zaj jött a hangfalakból, amit akár 1-2m-ről is hallottam és végül félfurcsa megoldással elcsendesedett, amihez stereo jack-et használtam. Az egyik oldalon koppig bedugva a másik oldalon meg csak egy kattanásig (mono-ként).
Amúgy feljebb lépve ott a 850, aminek a SINAD-ja 98dB, de ott az AV40, aminek 90dB (ez pont az az érték, amit te is emlegetsz, hogy ennyi kell, hát tessék). Persze a pre out az változatlan, de megfelelő végfokkal nekem nem volt zajos.
Jut eszembe. Amir sem tévedhetetlen. Pl Monolith HTP-1-nél 4V-on mért 97dB-s SINAD-ot, aztán 3 évvel később jött egy user, aki megmutatta [link] , hogy helyes beállítás mellett valójában tud az 105dB is lenni. Tudom fingreszelés, de valójában mégsem az, mert ha Amir mondjuk 90dB alatt mér, akkor egy helytelen beállítás miatt bekerül a szarok táborába, miközben nem ott a helye. Mondjuk Amirnak más bajai is voltak és lefejezte a párducot, igaz eleinte szoftveres gondok voltak HTP-vel, de azok javítva lettek. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#187752
üzenetére
Ha az AVR-t AVR-ként használja az ember, akkor miért a zajról beszéltek, mikor te magad írtad, hogy olvastál egy cikket miszerint az Arcam erősített kimenetei kiemelkedők.?
Minden bizonnyal erről van szó, ez az amit hallanak az emberek, ez lehet az ami miatt az Arcam AVR tulaj jellemzően már nem fog egy D/M terméket venni és ez az amit itt jó néhányan még sosem próbáltatok. -
Gino20
őstag
válasz
Atomgeszi
#187713
üzenetére
Én meg néha azon agyalok, hogy visszaváltok egy Arcam AV40-re
.
Amúgy ha vennél pl egy itt istenitett X3800-at, akkor csak annyit javasolnék, hogy azt online tedd meg, mert úgy lesz 14 napod visszaküldeni, ha csalódást keltene.
#187714BBéci: és az alacsony pre-amp-ra ott van még a Lexicon, Parasound és még biztos van pár végfok, ami jó hozzá.Amúgy egy AVR550/20/21 teljesítménye kb mindenre is elég egy átlagos helyiségbe és nem igényel végfokot, de itt mégis mindig csak a pre-amp van emlegetve pedig egyszer már le is lett írva, hogy miért halljuk olyan rohadt jónak azt az ócska AVR-t.
"elolvastam a cikket, és itt a válasz, hogy miért hallottátok néhányan mégis jól (I'am Dony, itt a válasz): csak a pre-amp kimenete borzalmas, miközben az erősített kimenetei kiemelkedők. Én teljesen végfokolva hallgattam, ezért volt olyan zajos, de ha magában van, tökéletes." by: Void -
Gino20
őstag
Ha esetleg valakinek érdekes lehet jelenleg akciós a Dirac.
500 helyett 300 dodo a Multi DLBC, nulláról meg a komplett full csomag 600 dodo a 850 helyett. -
Gino20
őstag
válasz
Vhiktor
#187565
üzenetére
Az nagyon durva
. Hülyének nézik az embert, de azért manapság a "megrendelő" is utána tud nézni, hogy keményen át akarják-e b@szni vagy nagyjából reális az ajánlat.
Csak annyit írtam google keresőbe, hogy "térkövezés árak".
Első találat [link]. 50m2-nél ha csinál némi földmunkát, majd felületet (tükröt), rétegrendet, szegélyezést, térkövetést, "fugázást" az is messze kevesebb mint 2M munkadíj és ez nyilván csak az első találat, de van itt ilyen is [link] . Persze 200-300e ft-ért senki nem fogja megcsinálni kompletten.Ha azt mondod 1 napos munka, akkor val még nyomokban sem csináltál ilyet vagy ehhez hasonló dolgot. Ha mondjuk ez kocsibeálló, akkor leszed X cm-t (ehhez val kell munkagép), elkészíti a tükröt, visszatölti valami durva pl murvával, lapvibrózza (inkább CKT a jó, ha kocsi lesz rajta), szegélyt épít, homokkal vagy zizivel síkot húz és majd csak ez után jöhet maga a térkő + "fugázás". Ha ez csak egy sík placcon egy terasz, akkor egyszerűsödik a dolog, de akkor sem 1 napos sztoriról van szó, ha korrekten van megcsinálva.
-
Gino20
őstag
válasz
ArsenalPA
#187329
üzenetére
"Próbáld meg a TV szoftverét frissíteni vagy épp downgradelni.
Frissítéssel kapcsolatban TCL topikban érdeklődj. Ott megadják, hogy honnan kell letölteni, melyik jó a TV-hez, hogyan kell telepíteni."
Anno az AVR szoftverének frissítésével semmi változást nem értem el, de a TV babrálásával minimális változások történtek ARC esetén. Eleinte ~10-15 percenként ment el a hang 10-20-30 másodpercre és a TV írta, hogy az ARC kapcsolat megszűnt. XY szoftverrel már csak 2-3 másodpercre ment el a hang, viszont ezt 3-4 percenként megtette. -
Gino20
őstag
válasz
ArsenalPA
#187276
üzenetére
Nekem anno végül semmi nem segített TCL TV esetén és 10-15 percenként dobálta el az ARC kapcsolatot és a CEC is katasztrofális volt, így én visszaküldtem a boltnak, de hátha te sikerrel jársz. Próbáld meg a TV szoftverét frissíteni vagy épp downgradelni. Anno ahogy babráltam a szoftvert úgy minimális változásokat elértem vele. Lehet neked ennyi elég. Frissítéssel kapcsolatban TCL topikban érdeklődj. Ott megadják, hogy honnan kell letölteni, melyik jó a TV-hez, hogyan kell telepíteni.
-
Gino20
őstag
-
-
Gino20
őstag
YT videókban csak olyat találtam, ami otthon készült szóval a szoba már jócskán erősíthet. Egy olyanra lennék kíváncsi, mint amit az AH csinált az 1600-al.
Nem vitatom, hogy jó sub lehet, de ezekkel a fizikai paraméterekkel el sem tudnám itthon képzelni, nagyon nem szimpatikus, ahogy neked meg az "oldalra néző" Arendal
.
#187252python1: Számodra
. -
Gino20
őstag
válasz
xxlongikaxx
#187249
üzenetére
RP-1200-ról (nem KP) nincs, szóval fenntartásokkal kezeld a fentebb leírt dolgokat.
RP-1600-ről van korrekt review [link] .
RP-1200 amúgy az SPL-120-nak az utódja. Ha nem zavar, hogy mocskosul mély [link], akkor jó választás lehet és talán nincs tele olyan szemét alkatrészekkel, mint a korábbi sorozatok, mondjuk az 5 év gari azért bíztató. -
Gino20
őstag
válasz
python1
#187140
üzenetére
Köszi
. Igen, autógittet használok
.
Még van vele dolog, de már nem vész.
Csináltam pár tudományos mérést is
[kép] [doboz nélkül] [zárt doboz] [kis refi nyílással (volt portzaj)] [nagy (végleges) refi nyílással] . Kerül még bele csillapító anyag plusz falon/falban lesz, így az alja lehet még kicsit lejjebb megy, de már ez is jó eredmény számomra
. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#186895
üzenetére
Felvettem a gyártóval a kapcsolatot. Leírtam, hogy használt piacon vettem, nem tudom hány éves, nem ismerem a termék előéletét, nincs hozzá számlám........ majd korrekten, kedvesen válaszoltak.
Ment a "puhatolózás" / user error? biztos a végfok búg? hova van bedugva, próbáljam ki máshol,......., de ez mind érthető is, viszont most itt tart a dolog:
"Hi Richard,
As louis is off until next Friday, let me take the lead on that :)
Sadly we have had some issue here and there with the Amplitude 8m ... It's really sensitive to the electronical environnement. Could you please make a little video of the issue for me to report that to ATI ? They may have a solution ... and if we have to swap it with a new one, we will.
Best,Jordy"
Berosálok, ha ebből tényleg kisül valami jó dolog
.
Amúgy DC szűrővel teljesen jó na, de ha tényleg javítják / cserélik az pazar lenne
. -
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#186893
üzenetére
"Ha ebben ilyen hiba van"
Ezek szerint lehetséges, hogy hiba van és nem a hálózatom tré?
Eddig egy eszköz sem búgot, akár önmagában sem, de ez igen, viszont DC szűrő után meg teljesen oké - van, hogy teljesen néma csendben jár, de van, hogy annyi kicsi zaj jön ki belőle, ami csendes környezetben max 1m-ig hallható (DC szűrő nélkül ez méterekről is jól hallható volt).Köszönöm a tippet. Bevallom nagy reményt nem fűzők hozzá, de írtam a gyártónak (még csak egy eredeti számlám sincs) a weboldalán típussal / sorozatszámmal jelölve. A napokban remélem válaszolnak. Ha nem, akkor marad a soneraudio és/vagy komolyabb DC szűrő, ami elég 8 csatornára is (jelenleg csak 2 van).
-
Gino20
őstag
válasz
VoidXs
#186891
üzenetére
Hát egész pontosan egy ilyen végfokról van szó [link]
Vajon feltételezhető a tervezési hiba?
Ez régebbi modell, nem tudom hány éves lehet. Visszacserélhetném, de akkor valószínűleg soha nem lesz ilyen végfokom szóval valami megoldást keresek rá.
Hétfőn beszélek is a Soneraudio-val, mert szeretném megtartani. PA720-hoz képest más az eredmény, tetszik és az ART-hez meg kelleni fog a kakaó.@all:
Azt jól látom, hogy ez nem is DC szűrő/blokkoló [link] szóval ez nem is lenne nekem jó? -
Gino20
őstag
Tudnátok ajánlani DC szűrőt, ami nem feltétlen audiofil kacat arany áron?
Hozzám került egy végfok, ami szűrő nélkül búg (mint egy mini aggregátor, vagy kompresszor). Ezzel a céggel lett egyeztetve [link] . Tőlem pár percre van és elvittem volna a tulaj kérésére, hogy szervizeljék meg, de soneraudio a leírt jelenség alapján (hol halkabb, hol hangosabb, hol rögtön, hol kis idő után) csak annyit mondott, hogy nem szükséges elvinnünk, mert egyszerűen csak egy DC szűrő kell, amit szoktak beépíteni termékekbe, de végfokba val tuti nem férne bele.
Tesztként kaptam is egy ilyet [link] és a búgás megszűnt (több óra alatt pár percre jelentkezett, de azt is csak 10-20cm-ről lehetett hallani és nem méterekről).
Ezzel a szűrővel az a baj, hogy 4A és 880W-ot tud.
Nekem olyanra lenne szükségem, ami 10A-es és tud 2kW-ot. Elsőnek ezt találtam [link] , de rablás, aztán ezt [link] ami barátibb, de még mindig úgy érzem, hogy rablás. Persze ha ennyibe kerül, akkor elfogadom, de ha mondjuk létezik ilyen nem csak audio boltokban / audio márkákban, akkor az lehet sokkal jobb vétel lenne.
Amúgy eddig egy HM eszközöm sem búgott és nem kellett hozzá szűrő.
Lehetséges, hogy alapjában van valami gyíkja a végfoknak vagy pusztán csak ennyire érzékeny a szar hálózatomra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Robotporszívók
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Linux kezdőknek
- iPhone topik
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256GB SSD I 14" WQHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- 2db Apple Lightning - jack átalakító eladó egyben 1999 Ft
- Új FULL HD webkamera + Számla
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B450M R7 3800X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB GameMax STORM Black Adata 600W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
csak rajzoltam valamit meg belenyúltam, hogy lássam pl mit kalkulál rá.
.
, de ahogy írtam, mozin meg jó még ez a 3.1 is.
.
. Nekem az volt meg, hogy ~100Hz alatt nincs atmos sáv, ami amúgy teljesen logikusnak is tűnik, ha figyelembe vesszük az atmos sugárzók milyenségét.

.

