-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Vhiktor
#190948
üzenetére
Az OCA féle ingyenes A1 EVO Acousticat nem próbáltad még?
Én csak ajánlani tudom. Nálam igazán bevált.
Egyáltalán nem gondoltam, hogy ennyi tartalék van még a Marantz AV8805 procimban.
Az igazi áttörést hangban az jelentette, mikor visszafejtették a MultEQ-X kódját és a script közvetlen kommunikál a procival a telefonos app közbeiktatása nélkül, így a fázisra vonatkozó infók is átmennek a REW-es mérésekből.
Ha esetleg valamikor Győr felé jársz és érdekel szívesen megmutatom mit lehet kihozni a segítségével egy végfokolt 7.2.6 atmos rendszerben.
Ja és nem használom a miniDSP-se egy jó ideje, mivel a subokat is megfelelően összelövi, valamint a script segítségével az eredeti 6.0m hangdobozok közötti max távolságot / késleltetést feltornázták 7.3m-re, így még könnyebben adhat pontosabb eredményt. -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
#42862211
#190886
üzenetére
Itt találod OCA Youtube csatronáját.
A videokat időrendi sorrenbe rendezve láthatod melyik a legfrissebb. Jelenleg ez az Express, de ezt tudommal csak a gyári mikrofonnal lehet használni, ez inkább egy egyszerűsített one click verzió, mivel sokaknak az Acoustica túl bonyolult volt.
Az Acoustica használható a telefonos appal+AVR-rel készült mérésekkel a .ady fájt a számítógépre átküldve, és REW+UMIK-1 kombóval is.
Én most az Acoustica-t használom UMIK-1 dolby atmos sweepekkel az összes csatornát REW-el bemérve, egyedi célgörbével. Nálam egyértelmű javulást hozott a gyári mikrofonos AV procival készített mérésekhez képest.Az egyes verziókat részletező összesítőt még én se láttam, de mivel én az első Audyssey One óta követem munkásságát, és szinte mindegyik verziót kipróbáltam nekem elég volt az amit a videók elején elmond, pontokba szedve összesít.
Az egyes videók részletes leírásában a google drive linken relese notes-ot is találsz.Mint mindenre erre is rá kell szánni az időt. Ha teheted nézd végig a videókat az elsőtől kezdve, mert nem mindegyikben mondja el az összes szükséges infót.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
#42862211
#190895
üzenetére
Itt van OCA válasza a kérdésedre: forrás
SLA and SRA stand for Surround Left/Right A. There used to be two sets of surround speakers A&B in the days of 5.1 surround for Music and Movies in high-end Denon/Marantz receivers because each 5.1 required different positioning of surround speakers. So, there was also SLB & SRB which is nowadays extinct (I think)
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Vajga
#189458
üzenetére
Amit lenox írt 120-10.000Hz az a Sony MHC-ZX10 user manual
AUDIO POWER SPECIFICATIONS: (U.S.A. model only) fejezet alatt található, így valószínűsítem sem a kanadai sem pedig az európai modellre nem igaz, legalábbis azoknál erre nem térnek ki --> emiatt a tied is kiadja feltételeztetően a 35Hz-et és akár, azt is hallhattad, hogy jó / jobb mély van a minihifivel, bár ez elég gáz a Deonra nézve.Amúgy, ha jól tudom a bi-ampolható hangdobozoknál a 4-8ohm impedancia használtat függő. 4ohm behelyzett áthidalók esetén 8ohm pedig azok nélkül értendő.
Mielőtt visszavinnéd a vasat, tennék egy próbát bi-ampban is.
Meg ennél az ANR-nél csatornapáronként lekapcsolhatók már a végfokok is. Az is megérne egy próbát, ha minden más végfokot lekapcsolsz, már ha első lépésben úgyis csak a sztereo tudásra vagy kívácsi.
Ugynakkor Skippernek és denesdr-nak is igyaza van, hogy 90-nél túlhajtod az erősítőt, emiatt torzít.
0dB fölé csak akkor tekertem az enyémet, amíg Cavernt használtam PC-n és sokat elvitt az EQ.
(Én is a -79.5 dB - 18.0 dB: hangerő kijelzést preferálom, ahol a 18.0 valójában +18.0 dB)Megnéznék azért egy-egy REW-es mérést mindkét erősítővel hajtva, hogy milyen hangnyomást hajszolsz egyáltalán és azt mekkora torzítás mellett.
Persze az is lejet, hogy ez a gép ennyit tud, vagy kifogtál egy hibás darabot.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#188786
üzenetére
Hi,
O.C.A.-nek van jópár videója erről.
Ez talán a legfrissebb.
Annyi, hogy ő egy-egy subot is több pozícióban mér, majd az azokat először cross correlation-nal időben egymáshoz illeszti, majd után készít belőle egy átlagot vector average-el.
Ezután áll neki az alignment tool --> phase alignment-tel a subokat egymással összeilleszteni. -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Gino20
#188725
üzenetére
Nem.
Az XLR-XLR kálbelen a csatik egyikén a 2-es és 3-as pint közösíteni kell, így gyakorlatilag XLR szimmetrikus csatlakozókkal aszimmetrikus jelátvitelt alkalmazol aminek 6dB jelveszteség lesz az eredménye.
Amúgy léteznek több fokozatban állítható
XLR attenuatorok is, ha a -6dB-vel is túl nagy eltérés lenne
A Tangent és az Amplitude 8m között.A bal oldali ábra.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Gino20
#188715
üzenetére
A gyártók általában a saját procijukhoz készítik a végfokokat. Az Altitude Referece output +18dBu ami a kalkulátor szerint 6,15Vrms.
Storm, Trinnov, Datasat jellemzően magasabb kimeneti jelszinttel üzemelnek, mint a kozumer márkák.A HTP-1 manual 48. oldal említi a problémád a
"Handling Unmatches Amplifiers" fejezetnél.
Ha a negativ trim másképp nem megoldható, akkor az xlr-xlr kábel erősítő oldali csatlakozójanak unbalaced belötése lehet a megoldás.
Nálam -6dB változást eredményezett. -
Rolibratyo
csendes tag
Akkor pontosítani kellene némileg a dolgot.
Ha jól értem jelenleg mozinál egy AVR-rel bi-ampolod a frontokat. Ugyanezen dobozokat szeretnéd külön sztereo erősítővel is hajtani úgy, hogy mozis bi-ampnak maradni kell, de a sztereo esetében már nem ragaszkodsz a bi-amphoz, mivel az 2db sztereo erősítő beszerzését igényelné.Ehhez 2 db hangfal átkapcsolóra lesz szükséged amit már az előző hozzászólásban is ítram. A sztereo erősítőből bi-wiring kábelezést kell használnod, az egyes átkapcsolókig, mivel nincs jumper a hangdobozok csatlakozói között.
Nem lehetetlen megoldani, de elég szokatlan felállás.
Kérdés, hogy ezt "ésszerű keretek közt" megoldva a bevitt plusz kontaktok miatt hoz-e annyival többet, mint mondjuk egy minőségibb HT bypass sztereo bi-wiring módban mozin is...PS: nálam mozin jelenleg a komplett "LCR" szekció bi-ampolva van 2db Anthem MCA50-essel azokat a bal-jobb csatornák esetén külön-külön végfokra kötve
Sztereo esetében- teljesen külön rendszeren - tri-wiring megy a dobozok felé. Minden kábelt én csináltam, 2,5nm extra finom sodratú réz vezetőből. -
Rolibratyo
csendes tag
Ha még nincs meg a sztereo erősítő, akkor érdemes lenne HT bypass funkcióval rendelkezőt választanod.
(Kikerüli az integrált erősítő hangerőszabályzóját, közvetlen végerősítőkent használva azt)
Ebben az esetben mozinál is arról szólnának a frontok az AVR pre-outout használva.Így megspórólhatók a további átkapcsoló eszközök, meg attól függően milyen sztereot tudsz megfizetni valószínűleg jobb hangot kapsz mozin is a frontokból.
PS: Most látom, hogy bi-ampot írtál nem bi-wiringot, na úgy már nem ilyen egyszerű, akkor 2db sztereo erősítő kellene hozzá...
Amúgy működhet 2 db átkapcsolóval, de én inkább készíte(t)nék egy triggerrel vezérelt relés modult.
Alapból a sztereo szól, ha bekapcsol az AVR akkor a triggerről vezérelve átkapcsona az AVR-re -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
python1
#187517
üzenetére
PEN vezető:
A nulla vezető és védővezető egy közös vezetőben van egyesítve, aminek a neve PEN (protective earthing neutral). S betű: A separated szó rövidítése és a jelentése szétválasztott. A PEN vezető szétválasztását jelöli önálló PE és önálló N vezetőre. PE: A separated szó rövidítése és a jelentése szétválasztott.
-
Rolibratyo
csendes tag
A hozzászólásod második felével kapcsolatban megosztanék egy német fórumokon régóta ismert 20 oldalas doksit ami kifejezetten a Height és Top speakerek elhelyezéséből adódó 3D-s hangkép egységességét boncolgatja az Auro 3D és Dolby Atmos speaker layoutok ismertetésén keresztül. One Audio 3D Setup for all
A fenti link a grobi.tv oldalra mutat ahonnan német és angol nyelven is le lehet tölteni.Ha valakinek esetleg nincs kedve a 20 oldalnyit fordítgatni a deepl szótár Translate files opciónál a pdf linkjét beillesztve a komplett doksit 1-1 ben letöltheti magyarra "ferdítve"
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#182475
üzenetére
Tőlem is hallhattad régebben a marantz AV8805-tel kapcsolatban. A 2.4V rated output speckójú készüléket Amir 4.1V-kimenő jelszinttel mérte, hogy "korrekt" legyen az összehasonlítás a többi 4V-on mért készülékkel. Ezt valaki zokon is vette, hogy ennek így nem sok értelme van, és többet nem fogalakozik a méréseivel.
"You have performed measurements only at 4.12V RMS output level, which is an overkill for a processor with officially max rated output at 2.4V RMS (in the specification). It us unclear why you have decided to use specifically overloading level for the tests, there is no reasonable cause."
"When I found your website, I was really excited. But now I understand that your measurements are useless for me, shall I stop trusting my ears and follow your “conclusions” getting rid of all I enjoy listening almost every day?"
Ha valakit bővebben érdekel itt olvashat róla.
Idegen nyelvet kevésbé beszélőknek a deepl fordítót ajánlom, mely szövegkörnyezettől függően fordít legtöbbször nagyságrendekkel különb minőségben, mint a google és társai.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#182335
üzenetére
Nálam is volt ilyen ethernet / LAN kábel csere utáni búgás / földhurok. Ahogy Cseneles írta a rövidebb kábeleden be van kötve az árnyékolás / földelés is. Amúgy ha egy rendszeren belül egynél több földelt készülék található, onnantól jelentkezhet földhurok. Nálad a második végfok van a Rotelen kívül földelve, így a tipped is jó, hogy annak megjelenésével kapcsolatos a probléma.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Mizurichi
#181979
üzenetére
A marantz AV 8802a-n itt tudsz bemeneti jelszintet állítani:
Setup / Inputs / Source Level / Analog Inputs / Digital Inputs
-12dB – +12dB (Default : 0dB)Amúgy nagyon nem mindegy milyen jelszintű forrásanyaggal eteted a rendszert.
Hallgass bele pár Christopher Nolan filmbe pl. Batman trilógia.
A legdurvább jelszintek egyike a Blade Runner 2049 filmen van.
(Eredeti nyelven javaslom) -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#181898
üzenetére
A jó kábel egy jó csatlakozóval kezdődik, és azzal is végződik. XLR esetén ez a Neutrik márka, abból is van jónéhány fajta. Ami Roland kábeleket linkeltél azok is mind Neutrikkal szereltek.
Ha az EMI / RFI zajok miatt aggódsz, akkor mindenképp dupla árnyékolásút válasz starquad kivitelben.
Pl. az általad linkelt Roland RMC-GQ3 -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
VoidXs
#181893
üzenetére
Ha a végfok gain-re gondolsz arról Khaosz55 írt itt
Nem aggódom különösebben, csak a saját rendszerben már megéltem, hogy ha az EQ és a Crossover is a PC-n fut, akkor forrás oldali jelveszteség miatt, pluszba kellett tekerni a procit a korábban megszokott hangerőhőz, ahol már hallható alapzaj is megjelent, így a keresztváltás maradt inkább a procin.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#181892
üzenetére
Ezek a jelszintek már mindjárt jobban néznek ki.
És az a lényeg, hogy a végfok teljesítményének kihasználásához szükséges jelerősség a fentiek alapján jóval alacsonyabbak, mint amit a proci max. ki tud adni.Mindenesetre azt továbbra is tartom, ha ezt ilyen részletességgel beleírnák a specifikácókba, jóval egyszerűbb dolga lenne egy földi halandónak összeillő elő-végfok párost választani.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#181821
üzenetére
Jogos. Valamiért én a 2VRMS-nél csak az RCA kimenetre gondoltam.
Az AV860 manualban az alábbit találtam:
Preamplifier outputs
Nominal output level 1V RMS / 2V RMSAz MC-10-esében meg ezt:
Preamplifier outputs
Nominal output level 1V RMSMindkét esetben az angol nyelvű pdf-et töltöttem le.
Hogy miért nem bírják ezeket az adatokat rendesen megadni azt nem értem. Ahogyan azt sem, hogy a gyártók ebben az árkategóriában miért épp a kimeneti jelszinteken spórolnak...
Gondolom az 1V RMS az RCA / a 2V RMS meg az XLR kimenet lesz, remélhetőleg az MC-10 esetében is, csak ott épp lefelejtették az XLR-hez tartozó adatot beírni.
Ezek alapján úgy tűnik az MC10 se a legjobb párosítás a Rotel RMB1585-höz:
INPUT SENSITIVITY
Line Level Inputs (RCA): 1.9V
Line Level Inputs (XLR): 3.8VLehet ehhez tényleg XLR-RCA átalakító kell, hogy ki tudd használni a végfok teljesítményét.
Többiek mi erről a vélény?
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#181813
üzenetére
Nem azért ajánlottam, mert rá akartalak beszélni, hanem, hogy a felsorolt procik közül egyet meghallgathassál.
Az MC10 kimeneti jelszint szempontjából a végfokodhoz mindenképp jobb választás. Ha valamikor lecserélném a malacot én is kizárólag olyan procit vennék helyette ami legalább a korábban említett RCA 2V, XLR 4V-ot tudja.
Anno én is szemezgettem vele, mikor beakciózták a németeknél, de addigra nekem már ki volt építve a 8 magassági csatorna, ill. az auro 3d hiánya (MC10) miatt maradtam a jelenleginél.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Khaosz55
#181794
üzenetére
Ha érdekel mit tud a Marantz AV 8805 Atmos 7.2.6 / Auro 3d 13.1 kiépítésben audyssey vs. PC / Cavern / JRiver / Wasapi / konvolúciós szűrőkkel azt nálam is meg tudod hallgatni.
Az a 12km távolság meg nem lehet akadály.PS: A Marantz se túl fickós kimeneti jelerősség tekintetében, de ettől még egy hallgatózást megér.
Rated Output
Unbalanced RCA Pre-Output: 1.2 V
Balanced XLR Pre-Output: 2.4 V -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
VoidXs
#181318
üzenetére
Ha már így előjött a Cavern --> JRiver konvolúciós szűrő kapcsolat, akkor bátorkodom megkérdezni mekkora meló lenne a Cavernben a konvolúciós szűrő 48kHz frekit változtathatóra megcsinálni és a hozzá használt szűrő számot "Convolution lenght" állító csúszkát szélesebb skálán mozgathatóra tenni?
Ezeket akár egy rejtett opcióval előhívhatóra, mivel a többség úgyis 48kHz-re készít szűrőt az EQ APO-hoz.Van jó pár 96kHz 24 bit 5.1 koncert forrásanyagom amit szívesen meghallgatnék úgy, hogy a konvolúciós szűréshez ne kelljen a JRivernek oda-vissza 96kHz --> 48kHz --> 96kHz konvertálgatnia, illetve nem csak mozinál használok konvolúciós szűrőket, hanem sztereonál is HQPlayeren belül ahol jelenleg 192kHz-re mindent felkonvertálok.
(Ide eddig REW + Rephase-zel készítettem a szűrőket ami némileg időigényesebb, mint a Cavern-es megoldás, bár így legalább a passzív hangvátó által bevitt fáziseltolásokat is linearizálom)#181337rudi77 A JRiverben a konvolúció nálam egyébként tökéletesen működik 7.1-ben is a Cavernes wav fájlokkal (DSP Studio / Output Format / Channels: 7.1 channels) kellett hozzá mert a "Source nubmer of channels" beállítással a centert nem helyesen kezelte több esetben.
Egyébként csak javasolni tudom a JRivert a Cavernes konvolúcióval.
Így ki lehet hagyni a Windows hangkeverőt és Wasapi-n Excusive mode bitperfect küldeni az AVR / Proci felé akár HDMI-n a hangot.
EQ APO-ról váltottam. Van különbség nem is kevés.Én tettem egy próbát fázishelyes szűrőkkel is:
a Cavern "Use zero-delay convolution" elől kivettem a pipát, úgy exportáltam a wav fájlokat.
Sokkal egységesebb a hangkép, a subok pedig még ennyire sosem voltak szinkronban a többi dobozzal.
A JRiver meg megoldja a hang-kép szinkronizálást automatikusan. -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Szabi_82
#179461
üzenetére
Szia!
Kissé megkésve, de talán jó hírekkel szolgálhatok.
Alapból a marantz menüjében nem publikusak a fázisra vonatkozó információk, ahhoz szükséged lesz egy androidos telefonra / tabletre az Audyssey MultEQ app-ra illetve a a multEQ által készített ".ady" fájlok szerkesztéséhez a ratbuddyssey programra vagy egy json editor-ra. (én az utóbbit használtam)
Korábban én egy miniDSP-n állítottam a fázist ill. a két sub közötti időbeli eltolást, de úgy alakult, hogy a miniDSP-re máshol van szükségem, így utánajártam a lehetőségeknek a marantz-on belül:1. Audyssey MultEQ app beszerzése / telepítése
2. Komplett mérés futtatása az app segítségével
3. Az android teló "MultEQ Editor" mappájában a lementett .ady fájl megkeresése és átmásolása egy Windows-os eszközre
4. Az online json editor segítségével az "ady" fájl megnyitása
(ha reklamálna a nagy fájlméret miatt ne foglalkozz vele nekem simán megnyitotta)
5. "tree" nézet kiválasztása az átláthatóság miatt
6. A "detectedChannels" bejegyzés megkeresése / lenyitása ezen belül a subok az utolsók lesznek. (nálam a sok csatorna miatt a 15. és 16. sor ezeken belül az audyssey sub csatorna nevek "enChannelType: 54" / "enChannelType: 55"
7. A "channelReport" lenyitása itt lesz az "isReversePolarity" checkbox true / false eredménnyel. Itt tudod módosítani a fázist majd a json editor segítségével elmenteni más néven és a telefon MultEQ Editor mappájába visszamásolva az app segítségével megnyitni és rátölteni a procira
8. Módosítás után én visszamértem a Cavern-nel "IR-Filter" lapfülön "Show Impuse Responses"-nál csekkoltam az eredményt, hogy a többi hangdobozéval azonos irányba mutassanak (ha két subod van azok fázisát egyesével ellenőrizd le)Remélem segítettem
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
skippper
#178570
üzenetére
Látom kaptál épp elég hideget-meleget így én próbálok finoman fogalmazni szerintem mit is lehetne még kihozni a jelenlegi setupból az általad felvázolt lehetőségek figyelembe vétele mellett.
1. Amennyiben a kábelek hossza és a "szépészeti felelős" engedik érdemes lenne megvizsgálni, hogy az AVR és a plüssök helyet tudnak-e cserélni így az erősítő kapna a jelenleginél némileg biztosabb nem rezonáló alátámasztást
2.a "Az elválasztás megoldott rugalmasan" alatt ha valami gumilapot értesz, azzal is érdemes lenne kísérletezni. Nekem egyszer már sikerült bedöglesztenem a hangot egy 2mm-es dekorgumival a forráskészülék alá helyezett elcsatoló fapiramis alatt.
2.b Az eddigi tapasztalataim alapján 10+ kg tömegű készülékek alá (erősítő) alá inkább keményebb elcsatolás passzol.
Amiket eddig volt szerencsém kipróbálni, árban növekvő sorrendben:
- Karbon alátét kerámia golyóval --> elosztó elcsatolására használom
- Vibra-R Referencia Korong --> mozis végfok alatt teljesít
- Nordost Sort Kone BC --> barátom rendszerében használatosak
- Soundcare superspikes titanium --> csöves integrált alatt dolgoznak2.c jó pár pozitív vélemény van az Ikeás bambusz deszkákkal kapcsolatban is én külső tápegységek alatt használok ilyeneket
3. A centerrel kapcsolatban: "normális TV asztal" beszerzésénél jó lenne ha belekalkulálnátok a center alá az elcsatolást is: Stúdió monitorok alá helyezhető szivacs alátét" személyében. Egy barátommal egyetemben én az Alctron EPP00x szériát használom ami nálunk jobban teljesített a center alatt még a Vibra reference korongnál is, pedig az egy sima tüskés elcsatolástól messze komolyabb rezgéscsillapító, de nálunk nem itt mutatta meg az igazi képességeit.
A stúdió monitoros szivacs alátét ár-értékben verhetetlen komponens, sok hangszerüzletben kapható. Vele megoldható a hangsugárzó döntése is, vízszintes mellett két fokozatban lehet állítani a dobozt, így jobban be lehet lőni a hallgatói pozíció fülmagasságához.
Ahogy elnézem jelenleg nem férne el a center alatt mert azzal együtt sajna a center belelógna a képbe.4. Ha megjött az UMIK-1 mindenképp javaslom a Cavernes mérést az Audyssey mellett. Elsősorban az Impulse respons-ra lennék kíváncsi nem kell-e fázist fordítani pl: pont a centernél, vagy akár ahogyan az én esetemben akár több helyen is.
A másik ami nálam sokat hozott a Cavernnel mért relatív távolságok használata a a marantz / audyssey által mért abszolút távolságok helyett. A miértétjét Voidxs tudná jobban megmagyarázni, de amit én gondolok: Kalibrált UMIK-1 mérőmikrofon vs. Audyssey ACM1HB műanyag tömegkacat. A PC számítási teljesítménye az AVR gyengécske procijával szemben és persze egy jól megírt program.
A felső csatornák beméréséhez hardveresen át kell "irányítanod" a hangot azaz át kell kötni a hangszórókat a 7.0 azon kimeneteire ahol nem 0-át mért a Cavern relatív távolságra, mivel ahhoz hasonlítja a többi csatorna távolságát. Erről itt írtam, nálam hogyan zajlott.5. Ez már csak ízlés kérdése: A bemásolt center grafikon alapján úgy tűnik te az Audyssey App High Frequency Roll Off 1 görbéhez igazítasz.
Nálam ez alacsony utózengésű szobában az én ízlésemnek kellően tompa hangot produkál, persze magasabb utózengésű szobában / más ízléséhez meg lehet épp ez passzol ezen nem fogunk összeveszni.
Ezek ellenére mindenképp érdemes lenne többfélét is kipróbálnod.PS: Amúgy épp az általad linkelt ratbuddyssey-s hozzászólásnak köszönhetően sikerült nálam a magassági csatornákat is ugyanahhoz a Toole HT görbéhez beállítanom amit a 7.1-nél a Carvennel is használok. Ezáltal kaptam meg a mostani egységes hangképet az Auro 3D upmixerrel használt PC-s hanghoz.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
mandju
#177689
üzenetére
Ha már egyéni ízlésekről és House Curve-ről van szó az audiosciencereview-n valaki összegyűjtött jópárat és megosztotta a többiekkel txt ill. csv formátumban, amiket a Cavern-be és REW-be is be tudunk importálni, mint egyéni room / house curve.
Nem csak az első oldalon vannak letölthető fájlok, érdemes átlapozni.
A fenti linken talán mindenki talál a saját ízlésének megfelelőt, ha esetleg mégsem pl. notepad++ progival készíthet egyedit is belőlük. -
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Rolibratyo
#177572
üzenetére
Úgy tűnik jól tippeltem: valóban az auro 3D upmixer által felkevert, majd a proci bass management-je által a subokra rákevert nem EQ-zott plusz tartalom miatt hallottam túlzóan terjengősnek a mélyeket.
--> Csináltam egy Cavernes 7.1 mérést úgy, hogy a procin aktiválva volt az auro 3D upmixer is, de a magassági csatornákat hajtó végfokok ki voltak kapcsolva.
Így az egyes csatornák mérésekor az upmixer által a magassági hangsugárzókra felkevert majd a procin aktivált bass management által a subra rákevert plusz tartalom is mérve majd korrigálva lett.
Az eredmény magáért beszél: ugyanolyan pontos, feszes mélyek, mintha csak a PC-s 7.1-et hallgatnám, csak az auro-matic segítségével a mennyezeti hangsugárzók is hozzátesznek a 3D-s hangkép kialakításához.
Mindezt még tovább gondoltam, hogy jó lenne a magassági csatornákat is legalább 3-400Hz-ig rendbe tenni.
Ehhez az Audyssey MultEQ Editor applikációját használtam. Mivel ebben van olyan opció (MultEQ Filter Frequency Range) hogy csatornapáronként akár teljesen ki lehet "kapcsolni" azt, hogy az audyssey korrigáljon-e avagy sem.
A folyamat a következő volt:
- 3 mikrofon pozícióból az összes csatorna bemérése
- mérés másolása appon belül (az eredeti mérési eredmények megtartása miatt)
- MultEQ Filter Frequency Range beállítása:
- 7.1-nél teljesen minimumra állítva azaz kikapcsolva mivel ezt a PC-n az EQ APO végzi
- a magassági csatornáknál 350Hz-ig hagytam, hogy az audyssey korrigáljon
(A Frequency Range beállítása megviccelt nem is kicsit, mert a telefonon sehogyan sem tudtam az alap 20kHz-ről elmozdítani a csúszkát (Android bug) De nem estem kétségbe: a telefon a MultEQ App mappájába elnavigálva ráleltem a mérési eredményt magába foglaló ".ady" fájlra
Ezt számítógépen notepad++ progiban megnyitva a "frequencyRangeRolloff" jellemzőnél megtaláltam az alapból minden csatornánál 20000.0 Hz-re állított értéket.
Ezt innentől bármire át tudtam írni, majd a módosított fájlt a telóra visszamásolva az appban megnyitva már az általam kívánt szintre beállítva jelentek meg az értékek...)
- az audyssey által bemért távolságok kinullázása a 7.1 csatornánál mivel ezt is a PC-n az EQ APO végzi
- az audyssey által bemért abszolút távolságok átírása a magassági csatornáknál a korábban a Cavern + Umik-1-gyel - hardveres chanel remappig segítségével (kábelek átkötése a proci és a végfokok között) - bemért relatív távolságokra mivel ugye a 7.1 késleltetéseit is a Cavernnel mértem be (nálam a RL / SBL van a legközelebb a hallgatói pozícióhoz így a Cavern azt méri a 0-ának többi csatornát ahhoz képest késlelteti)
- A korábban Cavennel/REW-vel bemért csatorna jelszintek manuális bevitele az appba
- szerkesztett fájl feltöltése a prociraA mennyezeti hangsugárzókra felkevert jel mennyiségét meg ízlés szerint lehet állítani az Auro-Matic 3D Strength csúszkán 1-16 között
Konklúzió: lehet PC / EQ APO / Cavern mellett magassági csatornákat is használni, ha az auro 3D upmixerét hívjuk segítségül.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
skippper
#177535
üzenetére
Az, hogy az atmos nyújt-e többet azt kell mondjam erősen film / forrásanyag függő.
A jó atmos hangkeverésre akadnak pozitív példák pl: Top 10 Dolby Atmos Movies vagy Referenzfilme Tonqualität és Voidxs atmos film ajánlásai közül is érdemes csemegézni. Talán egyik előzőben sem említik, de nekem a listámon szerepel a Ghostbusters Afterlife nyitójelenete is, mint referencia atmos keverés, de sajnos van rengeteg negatív példa is.Nálam a magassági csatornákat hajtó végfokok jelszintre kapcsolnak be-ki. Nem egy atmosos filmnél előfordult, hogy film közben lekapcsoltak. Az azt jelenti, hogy kb 20 percen keresztül semmilyen tartalom sem volt felülre keverve...
Általánosságban a 3D hangformátumokról (atmos / dts-x, auro 3D) volt anno 2018-ban a Grobi TV-nak (német házimozi installátor) egy előadása, ahol felhasználói szemmel megközelítve értékelte a 3D-s hamgformátumokat tartalmazó filmeket nem egy elrettentően gyengére sikerült keverést is bemutatva. Náluk a bemutatóteremben külön kapcsolhatóak a földi és mennyezeti hangsugárzók, így könnyen tudja demozni a kedves ügyfélnek, hogy melyik filmnél érdemes valami komolyabb felső effektre számítani.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
skippper
#177468
üzenetére
Én már tettem egy rövid próbát a Cavern / EQ APO 7.1 PC-s hang auro 3D upmixerrel magassági hangsugárzókra történő felkeverésére.
(Ki van építve az Atmos 7.1.6 / auro 3D 13.1. összesen 8db magassági hangsugárzó a proci formátum függően vált közöttük, egyszerre 6 csatornát kezel.
Én több mint egy évtizedes Dune HD Max majd Dune HD Max 4K médialejátszó használat után jutottam el kísérletképp a PC / Cavern / EQ APO kombóhoz amit egyáltanán nem bántam meg)Az első lépés a PC-vel EQ-zott 7.1 és a magassági csatornák jelszintjének összelövése volt.
Nálam kb 6dB az EQ miatti jelszint veszteség minden csatornán.
Ezt látom a Cavernben és REW-vel visszamérve az EQ ki-be kapcsolásával visszaellenőrizve is ezt az eredményt kapom.
Emiatt a 7.1 csatorna mindegyikét megtoltam 6dB-vel. (A magasságiak erzékenységük miatt alapból vissza vannak véve, azokból egységesen nem tudtam volna ennyit csökkenteni.)A crossovert az AV processzoron használom, így nincs további 10dB jelveszteség a 7.0 80Hz alatti részének az EQ APO-n belüli subra történő átkeverése miatt (clipping elkerülése végett)
A lényeg: az első tapasztalatok inkább érdekesek, mintsem jók. A mélyek erősen terjengősek, ami talán / tippem szerint az auro 3D upmixer aktiválásakor a proci bass managementje által a magassági hangsugárzókról a subokra rákevert és nem EQ-zott tartalom miatt lehetnek.
Procin minden Audyssey beállítás off-on vanDe a miértet a nálam jobban hozzáertők madj úgyis megerősítik, vagy megcáfolják.
(Ugye alapól a subok is a Cavernnel / EQ APO-val vannak kiegyengetve).Miközben ezt a választ írtam annyi ugrott be, hogy esetleg érdemes lenne egy olyan Cavernes mérést csinálnom amikor a procin aktiválva van az auro 3D upmixer is, de a magassági csatornákat hajtó végfokok ki vannak kapcsolva. Így talán az egyes csatornák mérésekor az upmixer által felkevert majd a procin aktivált bass management által a subra rákevert tartalom is mérve majd korrigálva lesz. De ez már a beteg kategória.
-
Rolibratyo
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég volt szó impulse response-ról illetve hibás / ellentétes irányba néző IR-ról. Itt
Mivel a kérdezőnél épp mindegyik egy irányba mutatott, így nála nem igényelt beavatkozást.Nálam sajnos közel sem egységes irányba mutatnak a csatornánkénti IR-ek.
(4 csatornánál negatív, a másik 4-nél pedig pozitív)Az EQ APO-ban külön sorba vettettem fel a polaritás korrekciót (a képen jobb alul),
így könnyen tudtam tesztelni ki- / bekapcsolt állapotban.
Fülre egyértelműen a korrekciót bekapcsolva volt jobb a hang.Kérdésem: jól értelmeztem-e a görbét ill. helyesen jártam-e el?
@VoidXs Inkább ide tettem be a képet, hátha többünknek is jól jön a tisztázó válaszod.
Előre is köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Samsung Galaxy A32 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DEEPCOOL Függőleges GPU adapter
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Új monitor állvány- elegáns megoldás a dupla A/4-es papírcsomag helyett - csak össze lett szerelve
- Apple iPhone 13 Pro ( picit Karcos Kijelző) / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó garancia / 86% Akku
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

