-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
renatto
őstag
válasz
VoidXs
#188006
üzenetére
Arról van esetleg tapasztalatod, információd, hogy az RP-280F-hez az új 8000F II hogy viszonyul? Jobb/rosszabb/más...
Illetve akkor már megkérdezem, hogy a Klipsch RF-7 III az tényleg annyira más világ/liga? Mármint, hogy itthon 2 milla a listaára, de akciósan is 3-5x annyiba kerül mint az RP. -
renatto
őstag
válasz
mimic1979
#188038
üzenetére
Szerintem nincs, hacsak nem a kinézet/látvány miatt. Mondjuk szerintem az a 4-5centi plusz szélesség nem oszt, nem szoroz, így a 260F is behemót lesz vagy a 820F sem... Nálam 150M van háttérnak és amikor megvettem, kipróbáltam a 280F tetején, hogy mennyivel "gyengébb" egy polcsugárzó frontként. Ha 80Hz-n van vágva nagyon közel van a hangja, persze erőben elmarad, de szerintem mozizás közben lehet fel sem tűnne. Viszont nálam döntő érv volt, hogy nagyon tetszik ez a masszív hangfal, ezért is nem polcsugárzót vettem.
-
renatto
őstag
Hali!
Van itt valakinek tapasztalata a Klipsch RP-1400SW-ről? Barátom R-115SW-je megadta magát (végfok - javítás kb 150-200k, de már korábban garanciában volt alaplap cseréje) és így új vizekre evezne, de maradna ezen a vonalon.
Nekem Monoprice Monolith 12" van és meg vagyok elégedve vele, de az összhang miatt én is elgondolkoztam egy próbán... Szóval ha bárkinek van infója szívesen fogadom.
-
renatto
őstag
válasz
I'am Dony
#184888
üzenetére
Igen emlékszem, bár úgy rémlik a 2070 sem maradt meg sokáig.
Értem és ez így nem túl bíztató. Régebben sem piszkáltam nagyon bele, de kinőttem a naphosszat állítgatós, hangfalforgatós dologból és időm sem nagyon lenne erre (a kötelezőn kívül, ami így is eltartana pár napig), így a cserénél egyelőre bemérném, amire emlékszem a Denonnál beállítanám/kikapcsolnám és úgy is maradna hónapokra... Az meg, hogy a Dirachoz lesz-e kedvem egyáltalán....
Ahogy látom ez kint egy "standard" ár, nem egy hirtelen BF beszakadás, így nagyon nem kell sietnem, bár ha egyszer elindul a mókus...
-
renatto
őstag
válasz
I'am Dony
#184881
üzenetére
& Quetz köszönöm a válaszokat!
A Dirac-hoz mindenképp kell számítógép + mikrofon is? Ha az alap auto szobakorrekciót nézzük, valamelyik jobb, MultEQ XT32 vs Dirac Live (ha igen miben)? Ez leginkább a +100-150k felár miatt érdekel (licensz + miki), pláne úgy, hogy nem igazán akarok nagyon belepiszkálni a részletekbe. 5.1.4 a rendszer és nem lesz több hangfal/szub, ha ez számít.
650-700k a határ amit hajlandó lennék adni egy új masináért, így amiket írtál nagyon kiestek.
Már a 4700H is necces lett volna, de így hogy a 4800H ára csodával határos módon zuhan a szomszédban, erősen elgondolkoztam. Annak ellenére, hogy a Yamahával is meg vagyok elégedve, viszont már 4-5 éve nem vettem AVR-t.
-
renatto
őstag
Heló!
Rég nem írtam be, csak olvasgattam, de most elgondolkoztam, hogy a Yami 2080-at lecserélem, valami újabbra.
A kiszemelt egy Onkyo RZ50 lenne, mivel nem volt még Onkyom, elvileg full Dirac van benne és elég jók a tesztek róla, bár valahol olvastam, hogy talán van benne "power limit", amit nem tudom javítottak-e.
Most BF alkalmával viszont látom hogy Ausztriában nagyon erős akciót kapott a Denon AVC-4800H, 5 év garancia, viszont a Dirac fizetős és a Limitált is +90k. Nem volt még Dirac képes erősítőm, így nem is tudom mire számítsak.
Onkyo-s nincs a közelemben és hazai tapasztalatot sem nagyon találtam róla, bár ez nem riasztana vissza.
A Denon 4700-as elődöt ismerőseim kiváló AVR-nek tartják, kategórián felülinek, a 4800 hazai ára oda is teszi).
Szóval kinek mi a véleménye a 2 erősítőről, esetleg tapasztalatok?
Előre is köszönöm! -
renatto
őstag
Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek!
-
renatto
őstag
Na mennyi akciós Monolith tart Magyarország felé?!
-
renatto
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#173962
üzenetére
Annyi különbséggel, hogy ezket máshol sem tudod megvenni érdemben olcsóbban. Itthon egész évben van egy ár, amit szeptemberi kezdéssel szépen feltornáznak, majd betolnak egy kamu akciót "oszt hadd szójjon" a 30-50%.... és ezzel a remek BF árral már alig magasabbak mint pl a Német, Oszták árak alapból...és Ők onnan BF-eznek. Gondolom nekik is van rajta hasznuk. Ezt a Monoprice BF-et erre hoztam fel példának. Vagy nem kell BF-ezni lásd ARENDAL, SVS...
-
renatto
őstag
válasz
LakiTomi
#173264
üzenetére
Hogy az 1000€/db árnál maradjunk, annál a két JBL-nél már két SVS SB/PB-1000 is jóval jobb, amiből most akciósan “csak” 1000€ 2db. Bár - ma már - én inkább egy nagyobbat/jobbat vennék két kisebb helyett.
Még azt jó lenne tudni milyen zenére kellene, mert mozira inkább nyitott kellene, míg zenére inkább zárt, feltéve hogy nem elektronikus/klub zenét hallgatsz.
XTZ, Arendal, Monoprice és a jelenlegi árán - ekkora térbe - a Klipsch R-115SW-t sem zárnám ki. -
-
renatto
őstag
válasz
gab1ka
#173103
üzenetére
Köszönöm!
Nem volt és gyanítom nem is lesz... Tudom a "számok" nem minden (bár van akinek csak a táblázat, meg a grafikon számít), de a számok alapján PB-3000 lenne valamivel jobb mint ez a Monoprice 12 THX, az viszont 680k jelenleg... Azért a pénzért pedig már szerintem is lehet bőven találni más, jobb vételt. Mondjuk veszek még egy ilyet.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Sajnos már ez is hatalmas, nem könnyű megszokni, így már csak az 1-el nagyobb 15" vagy esetleg Arendal 1723 2V is szinte kizárt méret alapján, 60-70kg és 70cm magas, ami már majdnem a vetített kép alját súrolja... szóval már így a határokon (túl) vagyok .
De amúgy sem számít, ezzel megvagyok elégedve, többet hozott a konyhára mint vártam és még jóval olcsóbb is... nyílván a "megnyert pénzt" vissza kell forgatni valamibe!
-
renatto
őstag
válasz
skippper
#173095
üzenetére
Erre gondoltam én is, viszont a Monoprice honlapján feltüntetett mérési adatok alapján zárt módban, pont a kritikus 16Hz-es tartományban veszít 4-5dB-t, ezzel nagyjából az előnyét el is veszítené és nem mellesleg még nő a torzítása is. Ezek közül egyiket sem szeretném.
-
renatto
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#173092
üzenetére
Szóval Monoprice vs SVS, avagy nyitott vs zárt – Round II.
Előre szólok ez kicsit összetettebb mint az előzmény és ez sem lesz rövid.
Előljáróban az érintett mélysugárzók árai, csak a miheztartás végett, teljesítményadatokkal:
- Klipsch R-112SW (Reflexes 12” 300W) - listár: 230k; kifutóár: 150k
- SVS SB12-NSD (Zárt 12” 400W) - listaár: 240k; kifutóár: 150k
- SVS SB-3000 (Zárt 13” 800W) - listaár: 540k
- Monoprice Monolith 12” THX Ultra (Reflexes/Zárt 12” 500W) – listaár 999€ (360k); akciós ár: 799€ (290k)
Tehát adott volt az SVS SB-3000, ami két SVS SB12-NSD-t váltott, ami előtt két Klipsch R-112SW volt. Elégedett voltam vele, bár nem hozott akkora változást, mint az árkülönbség, de mindenképp előrelépés volt. Ettől függetlenül időről-időre nézegettem a szubokat, hátha találok valami érdekeset. Miután az SVS elképesztően túlárazott lett (és volt is), így már más gyártókat figyeltem, mint Arendal, XTZ, Monoprice… Az utóbbiról nagyon sok jót olvastam már (US), de nem lehetett kapni Európában, ami szerencsére nem rég megváltozott. Erre jött még egy 20% akció kb 2 héte, aminek már nem tudtam ellenállni, annak ellenére sem, hogy a számok alapján megdöbbentő méretekkel bír már a 12”-os változat is. Tudtam, hogy az elhelyezéssel bajban lehetek és hogy nehéz lesz megszokni az új jövevény méretét, alakját, de belevágtam.
Néhány kép a korábbi szubokról, hasonlításként:
SVS SB12-NSD VS Klipsch R-112SW és még egy kép.
SVS SB12-NSD VS SVS SB-3000
Szóval a Monolith irgalmatlan nagy dobozban jött, mint egy kisebb fagyasztóláda. 58kg, amiből a csomagolás több mint 13kg, mert maga a mélyláda „csak” 44,7kg, ami valljuk be szintén rengeteg. És ha már csomagolásnál járunk, megemlíteném, hogy ennek az „olcsóbb” terméknek az árába belefért egy szövetzsák a mélyládának, külön szövetzsák a - nagyon masszív – rácsnak és egy pár fehér kesztyű az óvatos kezelés nevében. Ami a csúszóssága okán némi nehezítést is jelent, de a figyelmesség értékelendő, pláne úgy, hogy ezek egyike sem fér bele a majd kétszer ennyibe kerülő SVS-nél… De hogy negatívumot is írjak a csomagolásról, megemlíteném, hogy a kibontáshoz semmilyen segítséget, tájékoztatót nem tartalmaz a csomag, ami egy 45 kilós hatalmas monstrum esetén igencsak jól jött volna. A „fejre fordítós” módszer működött, de nagyon nem volt egyszerű, pláne hogy egyedül csináltam.
És akkor két kép az immáron kihámozott Monoprice mélysugárzóról:
Monoprice Monolith 12” THX VS SVS SB-3000 és még egy kép.
Hatalmas. De ez van, ezt kell szeretni. Beszuszakoltam a régi helyére és indult is a bejáratás, először IsoTek és Audio Engineers bejárató lemezekkel. Az utóbbiból van külön kifejezetten szubhoz, ami igen jól meg is tornáztatja azt. Olyan 5-10 óra után lefuttattam a bemérést és az esélytelenek nyugalmával belenéztem pár demóba. Mondom ezt azért, mert bár az új „mindig jobb”, de itt az árkülönbség okán, már előre beletörődtem, hogy azért ez a szub kevesebb lesz, de bizakodva vártam a teszteket és azt reméltem, hogy nem olyan sokkal. Közben már azon gondolkoztam, hogy fogom „tompítani” az írásban, hogy hiába a nagyon magas ára, biza az SVS csak sokkal jobb…
Na de előtte pár szó a bemérésről. Az SVS-t az app-on keresztül -10dB-re állítva mértem, és így lett 0dB körüli az eredmény, míg hogy ugyanezt elérjem a Monolith-tal, azt +6dB-re kellett állítanom a subwoofer hátulján. Ez némi erőkülönbséget sejtet.
Szóval a demók. Szokásos részletek – bár most még csak 1-2-be hallgattam bele, de ezek a filmek: Jurassic World 2015; Batman: The Dark Knight Rises; Interstellar; Men In Black International; Mad Max Fury Road; Kong Skull Island; Blade Runner 2049; The Gratest Showman, Everest, Transformers-ek.
Elsőre elég vékonynak tűnt a hangja, kicsit kopogósnak (tudom, hogy lehet egy mély vékony?! De akkor legyen a „telt” ellentéte, ami meg karcsú. Így érthetőbb?!
), viszont erőben nem volt rossz. Ekkor még úgy gondoltam ennek lehet tényleg ennyire más lesz a hangja, de nem is nagyon foglalkoztam vele. Persze később kiderült, hogy tévedtem, csak itt még nyers volt a hangja. Ennek ellenére már itt hallottam (inkább éreztem) olyan apró dolgokat, amit korábban a zárt SVS-nél nem. Ez azért is volt fontos, mert már az SB12-NSD - SB3000 váltásnál is az volt az egyik fő cél, hogy a legmélyebb hangokat jobban visszaadja a rendszer. Ami végül is sikerült, mert több mélyhangot hallottam/éreztem, de nem volt akkora az ugrás, mint amire vártam. Az elvárásokat persze az is nagyon befolyásolta, hogy a felár viszont jelentős volt. Mindezek fényében eléggé meglepődtem, hogy jelen esetben viszont, pont az olcsóbbnál érzek némi plusz, már az elején. Szóval örültem, hogy rossz üzletet nem csináltam és valóban közel lesz a két szub egymáshoz, de nem voltam lenyűgözve.
Ezután további egy hét járatás következett. Kb 25 óráig csak a bejárató lemez ment, majd utána már csak Internet rádió. Kb 4-5 nap után (30-40óra) a hangja feltűnően telt/ebb lett. Zenén nekem már túl sok is volt, bár a barátnőm szerint meg pont jó. Érdekességképpen megjegyzem, hogy filmek alatt viszont Ő sokallja a basszust.
Csak a reflex sajátosságára tudom fogni (esetleg magasabb SPL vagy mélyebbre megy?), hogy sokkal jobban terjed a házban a hangja. Úgy értem, hogy egy kellemes, hangosnak nem mondható -40-45dB zenénél – ami valószínűleg nem is hemzseg a 20-30Hz alatti igazán mély hangoktól – egy szinttel lentebb halkan hallható a hangja, pici dübögés. Ez a korábbi SVS-eknél nem volt jelen, a két kisebbnél sem. Viszont előtte a Klipsch-ekre szintén jellemző volt ez.
Végre eljött a nagy nap, lesz már időm 20-30 perc demózásra és meghallgatni/megtudni mit is tud a „kicsike”. Előzőleg már direkt nem hallgatóztam, hogy minél nagyobb legyen az esetleges kontraszt. Itt olyan 70 óránál járhatott, ami bár nem kevés, de szerintem kisebb változások még lehetnek olyan 150-200 óráig.
Tehát bemértem újra a rendszert, az eredmények szinte azonosak lettek, az egyértelműen hallható változások ellenére is. Emiatt zenén rögtön csökkentettem is 3db-t, amivel helyre is állt a rend szerintem.
A korábbi tapasztalat alapján, filmeknél a reflexeseket általában lentebb kell vennem a megfelelő hatás érdekében (Klipsch 1-3dB), míg a zártakat pont meg kell emelnem (3-6db NSD-k). Az SB-3000 változtatás nélkül is jónak tűnt. Ezekre azért volt szükség, mert a Klipsch-ek hangja néha zavart, a 115-é még a fülemet is bántotta (lásd lentebb). Emiatt kicsit féltem is visszatérni a reflexes vonalra. A két NSD-nél pedig azért kellett emelni, mert hiányzott az igazi „rezgés” a filmből, amit néha +6dB emelés sem tudott kárpótolni.
Lassan így a 3. oldalnál csak rátérek a Monolith hangjára.
A legtöbb filmnél a Monolith kevesebb hangerővel beérte (3-5dB). Ezt úgy értem, ami ezen 30-nál jól érezhető volt, az az SVS-nél csak -25-27dB-nél volt ennyire hatásos. Ebből adódóan volt, ami mondjuk -35dB hangerőn az SVS-nél teljesen hiányzott és bár a másiknál is csak épphogy, de csak lehetett hallani/érezni. Ami még annyira nem is lett volna gond, hisz akkor majd „jobban odatekerek neki” és probléma megoldva. Igen ám, csak voltak olyan esetek, amikor az SVS estében később sem kerültek elő ezek a hangok vagy nagyon jelentéktelennek hatott. Lássuk hát a filmeket:
Blade Runer 2049: kezdő rész (masszívan túl van tolva szerintem basszus téren), nagyon közel van mindkettő hangban. Amikor alulról meglövik a hajót a „fénycsíkkal”, a Monolith-nál sokkal érezhetőbb, sokkal hatásosabb és feltűnően gyors. Az SVS talán picit gyorsabb. Talán. Később amikor lelövik a gépet és becsapódik a földbe, majd tolja maga előtt a fémroncsokat, amik pattognak össze-vissza róla, az SVS-nél mindig hiányoltam, hogy ezt miért nem érzem, picit erőtlennek tűnik az egész. Na a Monolith-nál ha nem is teljesen, de helyére kerültek a dolgok és előkerült a hiányolt érzés, viszont szerintem még mindig lehetett volna kicsit több. Ehhez képest a nem sokkal későbbi résznél, a rakétázás ereje már teljesen rendben van, hatalmasat szól, érezhető a lökéshullám. Ugyanez az SVS-nél picit kevesebb. Nem rossz vagy kevés, de valamiért mégsem olyan ütős.
Kong Skull Island: korábban hiányoltam, hogy a film elején, amikor lezuhan a repülő, szinte semmi nincs a robbanásnál, majd amikor Kong leteszi a mancsát, leszakad az arcom. Na végre ott is előkerült egy kisebb robbanás „érzet” vagy hang, ami eddig nem volt, viszont itt is el bírtam volna viselni többet, de ezek szerint a rendező ebben ennyit látott. Tehát a két mancs. Brutális (-20-25dB). Majd amikor emelkedik és elkezd szuszogni, mindig is úgy éreztem, hogy itt én adtam volna ennek egy kis „remegést” a levegőben. A Monolith esetében ez is átjött. Végre már lehetett érezni, ahogy erőből fújja ki a levegőt.
The Greatest Showman: kezdő rész, dobbantások. A Monolith itt is erősebb és szerintem részletesebb is a dübbenés (mást érzek az ágyon). Viszont itt továbbra is gyorsabb a zárt SVS. Nem annyival, mint a Klipsch-eknél, ez valahol félúton lehet (lásd lentebb).
Transformers 2007: van ez a rész , amikor az egyik alakváltó átugrik egy lányt fejjel lefelé, miközben két-három rakéta elmegy alatta. Szóval, amikor átugorja, olyan remegést, lökéshullámot csinál, hogy az példaértékű. És ezt a Monolith gyönyörűen adja vissza. Nem igazán tudnék belekötni. Viszont hallottam ezt az SVS-en és így tudom, azon ez picit jobb. Ez a fajta rezgés/remegés továbbra is jobb a zártnál. Ez a rövid, gyors pulzálás, minden apró részlet érezhető és így kicsivel jobb az egész. Alapjában a Monolith is hibátlannak tűnik, de na… Ehhez képest a Klipsch-ek viszont gyengébbek voltak. Ott már-már úgy éreztem, hogy a pulzálás inkább összemosódik egy folyamatos lökéshullámba. Az sem volt rossz, de jóval gyengébb volt (így utólag). Ebben az is szerepet játszhatott, hogy ezeket már elég magas hangerőn kellett tesztelni, így az is lehet, azok már erejük határa okán, jobban torzítottak, kevésbé szóltak tisztán vagy nem bírták tartani a gyors tempót. Vagy ezek mind együtt (lásd később). Vissza a részlethez, mindezek mellett a rakétákat is kiválóan lehet itt érezni, ahogy elrepülnek mellettünk és ezek Atmos tesztelésre is hibátlanok. Ezek már mindkettőn hasonlóan jól szóltak.
Transformers Age of Extinction: továbbra sem értem, hogy ezek a filmek miért szólnak kb 5dB-vel halkabban. Ezt alapból -20-nál kellett hallgatnom, hogy a többiek hangszintjét hozza. Na mindegy. A remegés itt kiváló mindkettőn, viszont van 1-2 hang, ami itt is jobb a Monoprice szubon, vagy leginkább csak azon van. A hajócsavar, ahogy átrepül a kocsi felett, ez a lüktetés, picit jobban lüktet, nem sokkal, de könnyen felfedezhető. Továbbá ennél a résznél, az összes lezuhanó „apró” tárgynak, mint kocsi, motor stb az SVS-en elég gyengének/elhanyagolhatónak mondható a becsapódása, míg a Monolith-on tisztán érezhető és ezek mellett a nagy robbanásoknál is kicsit erősebb az egész vagy jobban mozog az ágy alattam.
Men in Black International: amikor kijönnek éjszaka a klubból, felrobban az autó, majd csata az idegenekkel. A robbanások és az egész jelenet hatásosabb a reflexesen, jobban érezhető az egész légkör, minden egyes lövedék tisztán és pontosan szól, nagyot is üt, viszont amikor az aszfaltot felrántják, az a remegés ismét – talán – jobb az SVS-nél.
És a végére kettő együtt: Dark Knight Rises (motoros menekülés) és Interstellar (űrugrás).
A zenei fokozás az SVS-en nekem jobban tetszik a Batman filmben, viszont amikor a zsákutcából elrepül a bőregér, az a Monolith-on valami elképesztő.
Az Interstellar-ban hasonló morajlás van az ugrásnál, ami brutálisan megdolgoztatja a membránokat és itt is jobban muzsikál a Monolith.És itt jön a „lásd lentebb” rész. Okkal ezt a kettőt hagytam utolsónak, mert a legvégén mindig megpróbálom kicsit megtolni a mélyhangokat, amit most is megtettem. Ez nálam 3-6dB emelést jelent a subwoofer-nek.
Az NSD-k esetében ez pont annyira volt elég, hogy beérje a reflexes Klipscheket, de még így is hiányzott valami.
A Klipsch-ek esetében, ha megemeltem a hangot (115SW esetében szinte perceken belül megfájdult a dobhártyám) már alacsonyabb hangerőn is képes volt eltolni a hangképet, nagyobb hangerőn pedig már-már a tisztaságából is veszített. Mosottabb lett a hangja, mind az Interstellar, mind a Batman esetében, zavarosabb lett az egész, és mindezek mellett még döngő is. Míg a Monolith-nál (SVS is) tisztán érezhető, hogy innen is remeg valami, meg onnan is, addig ennél a végén már csak azt lehetett kivenni, hogy moraljik az egész, egyben. Szépen fogalmazva nem állt jól neki. Ehhez jött még, hogy portzaj is előkerült, ami nem volt vészes, de tisztán kihallható volt (112SW). Gondolom az ereje határán már jobban zavarba jött (torzítás, gyorsaság, erő) és „így jöttek össze a dolgok”.
Az SB-3000-nél nem igazán éreztem, hogy kevésbé lenne tiszta, nyilván itt bírja a nagyobb teljesítményt, viszont kicsit döngő lett a hangja (néha). És ezt több filmnél észrevettem, ha jobban feltekertem, ez rendre előjött. Egy olyan érzést generál, mintha rátolnánk a hangfalat a falra/sarokra. Alapszinten amúgy tökéletes, de nem igazán lehetett emelni. Így néha a kívánt „hatást/érzést” hiába értem el, mert bár az ágy végre úgy remegett, ahogy szerettem volna, cserébe enyhén döngő lett az egész.És a végére a Monolith. Legnagyobb meglepődésemre, ennek hiába tekertem oda 6dB-t, a hangja nem változott. És ezt úgy értem, hogy ugyanannyira tiszta maradt az egész. Nem mosódott el a hang, mindent kristálytisztán hallottam és még jobban éreztem is, de egy kicsit sem lett döngő. Így már tényleg elemi erővel rombolt a rendszer, de mintha csak a rezgések erősödtek volna, az ágy rázott jobban, viszont a hang továbbra is egyben maradt. Néha már a membránt vizslattam, nehogy túl lőjek a célon, de szerencsére bírta az iramot.
A végére egy kis zene. Továbbra is elektronikus, pop, klub zenéket hallgatok. A kevésbé ütős zenékben, mint Weeknd, Jonas Brothers, Kungs, tehát a finomabb, pattogósabb basszust tartalmazó zenékhez a zárt számomra továbbra is jobbnak tűnik, viszont a klubzenékhez, vagy amikben ütősebb basszus van, mint David Guetta, Tiesto, Minelli, Armin Von Buuren, Gigi D'Agostino, ott a reflexes szerintem jobb és itt is ezt éreztem. A zártnál sem volt rossz, de ennél valahogy egyből éreztem, hogy ez másabb, ami nekem kicsit hiányzott.
Itt értem végére a 20-30 percesre telvezett demónak, ami végül több mint 1,5 óra lett. Csodával határos módon, ennek ellenére sem éreztem a fülem túlterheltnek, fáradtnak (na jó, egy nagyon kicsit).
Konklúzió?Szerintem a zárt továbbra is picit pontosabb, gyorsabb. Sőt, hangszeres zenén, koncertfilmeken, valószínűleg még jobban kijönne a pontossága, gyorsága vagy ezekhez kapcsolódó előnye, de nálam erre nem nagyon lesz példa. A „tisztábban szól”-t nem tudom kijelenteni. Sokkal kisebb, így könnyebb elhelyezni és a látványa is elfogadhatóbb.
Ellenben a reflexes pörgős zenén jobban odateszi magát, a zúzós akciófilmekben pedig egyértelműen brutálisan tarol. Valószínűleg kicsit lassabb, és talán pontatlanabb, viszont erre nem sok esetben találtam érdemi példát. Hogy kevésbé tiszta? Nemhogy mosottság jelét nem hallottam, hanem legnagyobb meglepődésemre, legalább annyira volt tiszta, mint a zárt. Cserébe hatalmas, dög nehéz, nem könnyű elhelyezni és megszokni sem.
Az árcádulát tekintve különösen meglepődtem a kapott eredményen, mert leginkább csak visszalépésre számítottam, bár az igazat megvallva nem sokra. Ehhez képest leginkább csak előrelépés lett belőle. Mindezek fényében gondolom nem kérdés, hogy a Monolith marad.
ui: ugyanitt féléves SB3000 eladó!
-
renatto
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#173092
üzenetére
Közel 15k karakter, nem akartam ezzel megbombázni a fórumot, de ha már tényelg édekel, mindjárt beműtöm ide.
-
renatto
őstag
válasz
skippper
#173069
üzenetére
Az aláírásban látható rendszert többnyire -30-35dB-n használjuk mozin (3 méterről), tesztelésnél -20-25. Ugyanez Marantz SR6011-nél -15-20, demónál -5-10dB volt.
A Yaminál vahahogy jobban tartok, hogy túltolom a hangfalakat, így azt kevésbé erőltetem. Amúgy a Marantz -10dB-re mérte a frontokat, míg a YPAO azokat rakja 0-ra, így már itt kialakul egy 10dB-es különbség.... -
renatto
őstag
válasz
skippper
#173063
üzenetére
Nem korai következtetés ez?!
Nekem most járhat 60 óránál a Monolith és kb 30 óránál (1hét) kezdett el megjönni a hangja… és csak ma fogok rápróbálni érdemben a demókra. Így picit furcsállom, hogy te 1-2 nap után kiérzed a különbségeket (vagy annak hiányát).
Nem támadásnak szántam, csak azoknak a szuboknat több idő kellene hogy megmuta(tha)ssák mire képesek érdemben.
-
renatto
őstag
válasz
skippper
#172939
üzenetére
Engem maga a csomagolás mérete döbbenetet meg. Bár nekem is szűkös a hely, de inkább azon változtatom. Az R-115SW méretét nem tudtam megszokni, de ez a téglatest forma elfogadhatóbb. Nekem első benyomások alapján az SB3000 fog menni…
-
renatto
őstag
válasz
skippper
#172893
üzenetére
Pár hét és megmondom.
R-115SW volt és bár Klipsch rendszerem van, de megváltam tőle két R-112SW javára (majd ezektől is). Nekem akkor 20nm-en néha bántotta fülem (a két kisebb már nem), pedig jó volt, viszont több hely kellett volna neki. Később hallottam jóval nagyobb térben és ott remekelt. Szerintem 200k körül kiváló szub, de kell neki a tér. Teszek 1 próbát kicsit nagyobb szobában és kiderül. Viszont a méretétől így is tarok, no meg a súlyától (44,7kg
). -
renatto
őstag
válasz
ada19
#172804
üzenetére
Látom pár napja az SVS drasztikus áremelése okán szóba kerültek a Monoprice Monolith subwooferek. Csak jelezném, hogy ma estig 20%-os akciót tartanak, hátha esetleg valakinek érdekes lehet.
-
renatto
őstag
Elgondolkoztam azon, hogy a mostani két szub árából egy "erősebb/jobb/drágább"-at próbálnék ki. Jelenleg 2 db zárt SVS SB12-NSD szubom van (24nm-es szoba, amiből kb 18nm a házimozis rész) előtte pedig 2 db Klipsch R-112SW volt. Továbbra is zártban gondolkoznék például SVS SB-2000 pro vagy hasonlóban (a 3000 már sok), olyan 350k-ig. Jó ötlet vagy sem? Lenne értelme egy ilyenre lecserélni? Illetve, ha erre nem, akkor mire lenne (akkor is érdekel, ha a keretnél jóval több)?
-
renatto
őstag
válasz
BBéci
#160114
üzenetére
Remélem jól.
Jelenleg szimmetrikusan van két oldalt, a frontok mellett és akkor így is marad. Vagy nem így értetted?! 
#160115) mamago1972 A tévé hang beállításaiban nézd me gaz ARC-nál, nem tudsz-e állítani kimeneti hangot pl PCM/Átengedés/Auto. Illetve ha megy a hang próbáld meg a hangmódot váltogatni az erősítőn. Illetve ha megnyomod az erősítőn az "info" gombit feldobja, hogy mi a forrás és mi a kimenő hang. Ebből kiderülhet, ha csak 2.0 hangot kap...
-
renatto
őstag
Milyen előnye/hátránya van annak, ha két mélysugárzó egymásra van helyezve (a szimmetrikus elhelyezéssel szemben)?
-
renatto
őstag
válasz
fehér_ember
#159656
üzenetére
Nekem ugye 2 kellene és csak ezért sajnos nem fogok két egyedi kábelbe befektetni.
-
renatto
őstag
Boldog Karácsonyt!
-
renatto
őstag
válasz
tibi970307
#159443
üzenetére
Ha hangosan nézel filmet a PB - reflexes jobb lehet. A zárt pontosabb. Azt vedd figyelembe, hogy míg a zárt kifejezetten kicsi, addig a reflexes elég méretes darab. Ha újban gondolkozol akkor most a PB/SB12-NSD akciós áron jobb (minden téren és olcsóbb) vétel az 1000 szériánál.
-
renatto
őstag
-
renatto
őstag
válasz
mettek
#159138
üzenetére
Pedig nagyon sok helyen az Audyssey-t jobbnak tartják, valamint kiemelik, hogy a YPAO nem kezeli a mély hangokat 31.5Hz alatt. Bár azzal hogy mér irányt és magasságot elég pontos lesz. Valószínűleg csak akkor fog teljesen kiderülni, ha visszatérek Denon/Marantz vonalra.
Nálam ki van lőve minden, YPAO volume-ot nagyon nem bírom. Nekem olyan hangja lesz mintha egy hordóból jönne.
Flat Parametric EQ. A Surround AI-t használtam majd 1 évig, de pár hónapja kikapcsoltam, azóta Straight vagy a megfelelő upmixer, hogy szóljanak az Atmos-ok is. A kevesebb néha több. 
-
renatto
őstag
válasz
I'am Dony
#159135
üzenetére
Nem kell, de mérd be az összes pozíciót, magasságot, irányt. Nekem kifejezetten jól eltalálja még a "szögeket" is, mármint a hangfalak irányát. Audyssey a leggyengébb hangfalat rakja ~0dB-re (pl az atmos -1dB és a front -9dB), míg a Yami a frontokat rakja 0dB-re és az összes többi +os lesz. Elsőre nagyon zavaros lesz a menü.
SR6011-ről pont ezért váltottam én is.
Majd írd meg mi a tapasztalat a 4500H után (lehet majd Denon vagy Marantz SR6 lesz újra). -
renatto
őstag
válasz
Quetz
#159123
üzenetére
A YPAO +2dB-re állította be a szubokat és ezen korrigáltam forrásonként Volume Trim-mel, ami mozin - alapbeállításként - jelenleg +1,5dB (majd a végén a próba +6, tehát +4.5 a difi). Marantz/Denon vonalon talán "Subwoofer level adjust" a neve. A Master Volume -25-30dB volt. A Transformers Atmos demo annyira "halk", hogy ott belenéztem a -20-ba is. Ha jól értem erre irányult a kérdés.
-
renatto
őstag
Na akkor szubkábelek tesztje.
Résztvevők:
- Van Damme Pro Grade Classic XKE Instrument + Neutrik NF2CB2 – 4 méter – Ár - 11k
- SVS - Soundpath RCA Interconnect mélyláda kábel – 3 méter – Ár / Akciós ár – 20k / 12k
- Oehlbach NF 214 Sub 200 Analóg Subwoofer kábel - 2 méter – Ár / Akciós ár – 17k / 12kÉs egy kép VD > SVS > Oehlbach

Sajnos a méretek eltérőek, így abból adódhatnak különbségek, de ezt majd talán valaki alátámasztja. A szokásos beállításaimat használtam, ahol a Volume Trim +1,5dB-n van alapból, de a teljesség kedvéért minden demót meghallgattam +6dB-vel is, hátha van valami érdemi különbség.
Szóval a VanDamme kábel egy AudioQuest Irish Red kábelt váltott, ami nagyon merev és vékony volt. A VD viszont nagyon puha, mint egy UTP kábel és a vastagsága is hasonló, így könnyen beköthető bárhová. A csatlakozó viszont nagyon nehéz és kifejezetten erős az RCA csatlakozása.
Teljesen más a hangja. Jóval erősebb, hangosabb az AQ-nál és több helyen hallható plusz hang, ami eddig rejtve maradt - bár nem sok, szóval jóformán minden téren jobb és nem elfelejtendő, hogy kevesebb, mint fele az ára is. A legfigyelemreméltóbb az erőkülönbség. Azonos - közepes - hangerőnél egy robbanásnál, míg a Red „csendben marad”, addig a VD érezhetően megrezgeti az kanapét, kellemesen megmozdul tőle a levegő. Ez a különbség nagyobb hangerőnél is megmarad, sőt talán még nő is és még akkor is feltűnik, ha már nem ezt figyeljük.
És valószínűleg épp emiatt, ha a +6-ra emelést megkapta, bár igen erős lett, sajnos nagyon döngő is és így a részletek is összemosódtak. Érdemben nem használható így.Akkor jöjjön az SVS. Picit vastagabb, mint a VanDamme, merevebb is, de még mindig lágynak mondanám. Kellemes tapintású és kinézetű szövetborítása van. A csatlakozó nem túl szoros és van rajta irányjelzés.
Hangra érezhetően halkabb, ami nem feltétlen baj, mert +1-2dB-vel behozható a lemaradás, viszont picit gyengébb is, így a kanapé óvatosabban rezdül, bár alig kivehető a különbség. (Az AQ és a VD között lehet valahol.) Bár hozzá tenném, egy ponton túl (nagy hangerő),a különbség nem érezhető, viszont a minimális plusz részlet akkor is kivehető. Lehet azért is tűnik gyengébbnek, mert az oda nem illő dolgok eltűntek. Igen, mivel ennek a hangjában van valami, ami eddig nem volt. Kb a demók felében – 6-8 db - olyan apró részletek jelennek meg, amiktől nem csak másképp hangzik (tisztábban), de mintha térben úgy érezném, hogy ezúttal közelebb vagy távolabb lenne maga az esemény, annak megfelelően, ahogy valójában van.
A +6-ra emeléssel, bár kevésbé, de ez is döngő lett. Viszont a részletek jelentős része, így is megmaradt, de nem mind. Érdemben ez sem használható így.Ha itt kellene döntenem, ezt a kábelt választanám, bár a VD picit „bulisabb” mozit csinál, az tény.
A végére az NF214 maradt. Már megjelenésre is nagyon komoly erőt sugároz. A kábel ujjnyi vastag, az RCA hatalmas és teljesen „aranyozott”, legalábbis a színe biztosan ezt a látszatot kelti. Nem egy „zacskóban” érkezett, mint az SVS, hanem egy elég mutatós és masszív műanyagdobozban. Meglepődve tapasztaltam, hogy még a kábelkötözők is viselik az Oehlbach nevet. Ugyan nem ettől lesz jó a kábel, de látszik, itt figyelnek a részletekre, igényes az egész. Fekete/sötétszürke a kábel (nem piros, mint a legtöbb képen), nem túl merev, sőt, a vastagságához képest kifejezetten jól hajlik. A külső borítása puha műanyag, ami jó tapintású. Akkor jöjjön a hangja.
Feltűnően erősebb, mindnél. Nem hangosabb, hanem erősebb, sokkal nagyobbat „üt”. Valamint sokkal részletesebben és megfogottabban. A kanapé nemcsak, hogy erősebben remeg, de sokkal ritmusosabban, jobban – talán pontosabban is - követi az eseményeket. Sokkal tisztábban érezhető maga a remegés a kanapén, ezt nem tudom másképp mondani. Teljesen más érzést kelt. Mint amikor a nagyon túltolt basszust (döngő) letekerjük, és végre kivehetőek lesznek a részletek. Itt pont ez történt, csak nem kellett lentebb tekernem. Ezzel együtt a hangja is tisztább, így a kettő együtt adja a kiváló előadást. Most először komolyan úgy éreztem néhány jelenetnél, pont úgy élem meg (a hatást), ahogy a filmben történik. Szóval ez erősebb is, részletesebb hangot is ad és az „érzések” miatt úgy gondolom, kicsit mélyebbre is megy, vagy legalább jobban, netán pontosabban bánik velük.
Természetesen ezt is kipróbáltam a +6dB értéken és újabb meglepetés ért. Így már brutálisat üt, már-már zavaróan erőset. De a csodálkozás nem emiatt volt, hanem, hogy a hangja nem lett döngő és így megkockáztatom a részletek teljes egészükben megmaradtak, nem mosódtak össze. Persze, sok volt a basszus, de csak éppenhogy. Pont csak annyira, mint ahogy a legtöbb Marvel/DC filmben túlzó, de csak annyira, hogy elgondolkozzak, ez most sok vagy sem… Nem is kérdés, ez a kábel marad a rendszerben.Sajnos nincs AQ Boxer kábelem, így ahhoz nem tudom hasonlítani, de az Irish RED-nél mindegyik többet nyújt. Az SVS jóval többet, míg az Oehlbach rengeteggel. Árban pedig mind - jóval - olcsóbb.
A fenti tapasztalatok mind saját benyomások alapján fogalmazódtak meg bennem, saját rendszeremben, így ennek megfelelően kezelendők. Egy jobb rendszerben (a fülemről nem is beszélve), lehet jobban kijönnének a különbségek. Sőt, reflexes szubbal, lehet másképp alakult volna az eredmény, miután voltak olyan apró különbségek, amik szerintem, azon nem jöttek volna ki annyira, viszont az erőkülönbség biztos nagyobbnak hatott volna.
-
renatto
őstag
Ford Fairlane kalandjai - kizárólag magyarul jó
-
renatto
őstag
válasz
BBéci
#159056
üzenetére
Köszi, de épp ezért kérdeztem, mert olyan gyártónak nincs "nevezett HDMI 2.1" kábele (én nem találtam).
Ha lenne vettem volna olyat. Viszont fél év múlva nem akarok újra cserélni.... A Roline miért más? Mivel abszolút nem drága, így azt akár átmenetire is megkockáztatom, ha elfogadható lehet. -
renatto
őstag
Valaki használ itt HDMI 2.1 kábelt? Roline, Evolveo, DeLock, Belkin nem igazán ismerem őket. Lehet le kell cserélnem 2 kábelt és az XboxOneX (és majd az utód) miatt már lehet ilyet vennék.
-
renatto
őstag
válasz
BBéci
#159009
üzenetére
Nem akartam írni, de van egy olyan is, ami részletező is és "remegtető" is.
Tudom nem fogod elhinni, de ma jött egy újabb kábel - elvégre Fekete Péntek(ek) volt(ak)
- ezt még csak-csak elhinnéd, de nyersen bekötve
, rögtön az összesnél erősebb volt (nem hangosabb) és még a részletessége is jobbnak tűnt (de lagalább olyan jó). Csak 1 gyors kört futottam 8-10 részlettel, hogy tudjam honnan indulok.
Most jön 4-5 nap járatás aztán kiderül. Ám kinézetre is ez néz ki a legmasszívabbnak, már-már brutális a többihez képest. Kb 1 hét és megírom mire jutottam.Szerencsémre, eddig is elégedett voltam a rendszeremmel, csak finomhangolok és lassan már azzal is végzek. Így a Husky elérhetetlen távolságokban van (nem érhet annyit nekem) és már a rendszeremen is túlmutat, így egyelőre nem látom indokoltnak (értelmét) és remélem ez a jövőben sem fog változni!
. -
renatto
őstag
Szubkábel tesztben vagyok és lenne egy kérdésem. Bocs ha amatőr.
Elképzelhető, hogy az egyik kábel részletesebb hangot ad (pl egy 4 emeletes épület nem elnyújtva, egy hangon borul össze, hanem hallom/érzem, ahogy a szintek elkülönülve reccsennek, összeroppannak) míg a másiknál határozottabban érzem (nem hangosabban) a remegést a légkörben, a kanapén, azonos jelenetnél (itt a részlet viszont kevesebb)? Tudom elképzelhető, mert most írtam le
, de úgy gondoltam, hogy a remegésért felelős mély hangok, a minőséggel együtt járnak, így a jobb kábel, ezt jobban adja vissza, ami a másik kábel lenne. Vagy szimplán az a kábel azt a tartományt kiemeli, jobban visszaadja, annak ellenére, hogy kevésbé részletező? Előre is köszi! -
renatto
őstag
válasz
Hikvision
#158986
üzenetére
Nekem volt hátul és oldalt is és szerintem is oldalt jobb. Ha hátra tennéd, legyen kicsit távolabb az oldalfaltól 50-100cm. Ha ilyen közel lesz a kanapé a falhoz, az oldalfal esetén az oldalirányt (hang) fogod jobban érzékelni és a háttérben lévőket kevésbé. Ha a hátfalon lesznek, akkor pont fordítva, tehát a háttérmozgás lesz hangsúlyosabb. Nálam ha ilyen közel volt a sarokhoz - mind1 melyik falon - nagyon éreztem, hogy a sarokból jön a hang. Viszont amikor átraktam szűkebben a hátfalra, jelentősen változott, előnyére. Amíg a kanapé olyan közel volt a hátfalhoz - kb mint a képen - ott is maradt. Majd ment oldalfalra, most pedig újra mögöttem.
-
renatto
őstag
válasz
BBéci
#158972
üzenetére
Arra számítottam semmi változás nem lesz, ezért is lepődtem meg. Gondoltam pár zenébe belehallgatok, hátha... És tényleg. A mély egyből feltűnt, hogy több lett (nem is igazán több, inkább lágyabb és más) illetve a hangszerek is élénkebbek lettek. Összességében olyan volt mintha, egy fokkal közelebb került volna hozzám a zene. Mintha egy fátyol lekerült volna az egésztől, mint amikor benyitsz egy szobába, ahol szól a zene. Ez abszolút nem volt rémes, bár elektronikus zenén volt, így lehet hangszeres (élő) zenén rémes lenne, de az kábeltől függetlenül az.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
renatto
őstag
válasz
Hikvision
#158940
üzenetére
Ha már Monitor Audio-t nézel az Extreme Audio Extra ajánlatok között lesz Silver 300, ha esetleg számít.
-
renatto
őstag
válasz
Szabi_82
#158868
üzenetére
Pedig van ott. Marantz SR6013 sem rossz ami "csak" 800 EUR.
-
renatto
őstag
Volt korábban szó az SVS sub kábelről és BF-kor akciós lesz a 2m - 10.500, a 3m - 12.000 és így tovább. A hangfalkábel is 55k-ról 32k-ra.
-
renatto
őstag
válasz
makoss
#158837
üzenetére
Tudom, már írtam korábban, hogy ennyi lesz.
Több 2 éves, gondolom kiszórják, így hogy jövőre jön a HDMI 2.1. Kiváló ár (pláne hogy ezek szinte sosem kapnak akciót, nézd meg árukeresőn
) és az enyém sem tud sokkal többet, pláne hogy az is megkapta az eARC frissítést ha jól tudom.Lehet eladom az enyémet beszeráron és downgrade-elek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook 745 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3835
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO ThinkPad P15 Gen1 - i7 10850H 64GB DDR4 1TB SSD Quadro T2000 WIN11
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

).
Ha valami nem világos, szólj bátran!
Majd írd meg mi a tapasztalat a 4500H után (lehet majd Denon vagy Marantz SR6 lesz újra).
Ha lenne vettem volna olyat. Viszont fél év múlva nem akarok újra cserélni.... A Roline miért más? Mivel abszolút nem drága, így azt akár átmenetire is megkockáztatom, ha elfogadható lehet.

